Wzorowy maluch to seria zeszytów edukacyjnych przeznaczona dla dzieci w wieku przedszkolnym i wcześniejszym. Zeszyty zostały opracowane tak, by zapewnić zrównoważony i prawidłowy rozwój dzieciom, które dzięki nim poznają świat, wzbogacają słownictwo, uczą się logicznego myślenia, ćwiczą koncentrację oraz wprawiają rękę, przygotowując się do rozpoczęcia procesu edukacji szkolnej. Specjalnie przygotowane naklejki umilają zabawę.
Wzorowy maluch to seria zeszytów edukacyjnych przeznaczona dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszych.
Zeszyty zostały opracowane taki sposób, by zapewnić zrównoważony i prawidłowy rozwój dzieciom, które dzięki nim poznają świat, wzbogacają słownictwo, uczą się logicznego myślenia, ćwiczą koncentrację oraz wprawiają rękę, przygotowując się do rozpoczęcia procesu edukacji szkolnej.
Specjalnie przygotowane naklejki umilają zabawę.
Wzorowy maluch to seria zeszytów edukacyjnych przeznaczona dla dzieci w wieku przedszkolnym i wcześniejszym. Zeszyty zostały opracowane tak, by zapewnić zrównoważony i prawidłowy rozwój dzieciom, które dzięki nim poznają świat, wzbogacają słownictwo, uczą się logicznego myślenia, ćwiczą koncentrację oraz wprawiają rękę, przygotowując się do rozpoczęcia procesu edukacji szkolnej. Specjalnie przygotowane naklejki umilają zabawę.
Wzorowy maluch to seria zeszytów edukacyjnych przeznaczona dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszych.
Zeszyty zostały opracowane taki sposób, by zapewnić zrównoważony i prawidłowy rozwój dzieciom, które dzięki nim poznają świat, wzbogacają słownictwo, uczą się logicznego myślenia, ćwiczą koncentrację oraz wprawiają rękę, przygotowując się do rozpoczęcia procesu edukacji szkolnej.
Specjalnie przygotowane naklejki umilają zabawę.
Poradnik metodyczny do nauczania religii rzymskokatolickiej według podręcznika nr AZ-52-01/18-PO-10/21, zgodnego z programem nauczania nr AZ-5-01/18.W poradniku metodycznym znajdują się scenariusze lekcji do wszystkich katechez zawartych w podręczniku ucznia. Wszystkie one sprzyjają dyskusjom tak ważnym dla młodzieży w tym wieku i tak chętnie przez nią podejmowanym. Treści katechetyczne zintegrowane są z edukacją szkolną, dzięki czemu przekaz wiary jest bliski życiu młodego człowieka. Mogą one być punktem odniesienia do dyskusji na lekcjach innych przedmiotów i do pogłębionej refleksji w edukacji szkolnej. Przede wszystkim zainspirują do zastanowienia się nad własnymi wyborami. Wesprą w budowaniu mądrych i przemyślanych argumentów w dyskusjach o wierze, o kwestiach moralnych, społecznych, codziennych. Zachęcą uczniów do aktywnego poszukiwania odpowiedzi na pytania związane z wiarą, będą towarzyszyć w uzgadnianiu jej z nauką, pokażą świadectwa wiary innych ludzi, które są mocnym argumentem obecności Boga w świecie. Zaproponują prawdziwie chrześcijański styl życia, który nie jest jedynie zbiorem nawyków, przyzwyczajeń i zwyczajów przekazywanych z pokolenia na pokolenie.Każda jednostka katechetyczna realizowana jest w kilku krokach: odkrywam, spotykam, poznaję, odpowiadam, utrwalam, modlę się. Najpierw stawiamy problem (ta część lekcji nosi nazwę ODKRYWAM). Następnie proponujemy Wam i Waszym uczniom spotkanie z osobą, która z tym problemem się mierzyła. Albo z taką, która zaproponowała jakieś rozwiązanie. Trzeci krok i trzecia część jednostki lekcyjnej: POZNAJĘ to budowanie wiedzy. Krok czwarty to kształtowanie postaw ucznia i czas na jego osobistą odpowiedź ta część jednostki nosi nazwę ODPOWIADAM. Dalej podpowiadamy, jak utrwalić wiadomości. Przy wielu tematach w podręczniku ucznia znajdziecie jeszcze jeden krok: PODEJMUJĘ WYZWANIE. Proponujemy w nim jakieś działanie lub zostawiamy uczniom coś do przemyślenia, poukładania sobie w głowie. Zwieńczeniem każdej jednostki katechetycznej jest modlitwa. Mamy nadzieję, że uczniowie z Waszą pomocą skorzystają z tej propozycji.Do poradnika metodycznego przygotowano pakiet materiałów dodatkowych, które zamieściliśmy na portalu STREFA KATECHETY. Znajdziecie tam cytaty, prezentacje multimedialne, karty pracy, teksty do pracy indywidualnej i wspólnej, zdjęcia i ilustracje, które można wyświetlić (korzystając z komputera i rzutnika) bądź wydrukować. Każdy krok scenariusza, w którym proponujemy skorzystanie z materiału zamieszczonego w Strefie Katechety, oznaczony jest stosowną ikoną. Inne ikony sygnalizują, kiedy warto zajrzeć do Pisma Świętego, a kiedy przyda się Wam (lub Waszym uczniom) urządzenie z dostępem do internetu komputer z rzutnikiem lub uczniowskie smartfony.
Poradnik metodyczny do nauki religii w klasie drugiej szkoły podstawowej został opracowany zgodnie z wymogami zawartymi w nowej podstawie z 9 czerwca 2018 roku, a skonkretyzowanymi w dokumencie Program nauczania religii katolickiej w przedszkolach i szkołach.Poradnik metodyczny zawiera scenariusze 63 katechez znajdujących się w podręczniku ucznia.. Każda lekcja została napisana według niezmieniającego się schematu:I. Odkrywam: W tej części uczniowie tak jak w roku ubiegłym będą zapoznawać się z przygodami ich rówieśniczki Zuzi i jej bliskich. Opowiadania o Zuzi można odczytać lub odtworzyć, ponieważ zostały przygotowane w formie audio.II. Spotykam: Poprzez rozmowę kierowaną uczniowie zagłębiają się w temat poruszony w opowiadaniu.III. Poznaję: Następuje pogłębienie odkrytego problemu w oparciu o słowo Boże.IV. Odpowiadam: Uczniowie poszukują odpowiedzi na pytanie, jak mają słowo Boże realizować życiu, o potrzebie kształtowania postaw zgodnych z nauką Jezusa.V. Utrwalam: To moment na ugruntowanie wiedzy uczniów poprzez przeprowadzenie zabaw edukacyjnych, wykonywanie zadań.VI. Modlę się: Katecheza zmierza ku końcowi, więc czas na wspólną modlitwę. Zwracamy tutaj uwagę na wartość modlitwy spontanicznej, aby dzieci miały świadomość, że jest to rozmowa z kochającym Bogiem, ale nie zapominamy również o uczeniu i przypominaniu modlitw tradycyjnych.VII. Rodzina i wiara: Materiały do tej części znajdują się w podręczniku ucznia i na płycie DVD są to listy skierowane do rodziców i opiekunów dziecka. Można je wydrukować lub skopiować i przesłać przez dziennik elektroniczny.Na dołączonej do poradnika metodycznego płycie DVD zamieściliśmy liczne materiały pomocnicze (wszystkie znajdują się też na portalu Strefa Katechety: www.strefakatechety.pl):OPOWIADANIA ubogacające przekaz treści - w formacie audio.PREZENTACJE MULTIMEDIALNE poszerzające informacje zawarte w podręczniku i wspomagające utrwalanie wiedzy.DODATKOWE ZDJĘCIA I ILUSTRACJE, które można wydrukować lub zaprezentować na tablicy multimedialnej.ZADANIA MULTIMEDIALNE przygotowane na platformie Learning Apps.ĆWICZENIA DO WYDRUKOWANIA uzupełnianki, wycinanki i inne.LISTY DO RODZICÓW, które można wydrukować lub wkleić do dziennika elektronicznego.
Poradnik metodyczny do nauczania religii rzymskokatolickiej według podręcznik nr AZ-32-01/18-PO-6/21, zgodny z programem nauczania nr AZ-3-01/18 oraz AZ-4-01/18. Niniejszy poradnik metodyczny do nauczania religii w klasie 2 liceum i technikum został opracowany zgodnie z wymogami ujętymi w nowej Podstawie programowej katechezy Kościoła katolickiego w Polsce z 9 czerwca 2018 roku i skonkretyzowanymi w Programie nauczania religii w przedszkolach i szkołach. Mamy nadzieję, że nasz pakiet edukacyjny (podręcznik ucznia, poradnik metodyczny i materiały dodatkowe) okaże się wartościową pomocą, która ułatwi Wam prowadzenie katechezy szkolnej. W tym poradniku znajdziecie scenariusze zajęć do wszystkich katechez zawartych w podręczniku ucznia do klasy drugiej liceum i technikum. Wszystkie lekcje zaplanowano tak, aby sprzyjały one rozmowom, stawianiu ważnych pytań, pogłębianiu wiary. Katechezy korelują z treściami przekazywanymi na innych przedmiotach. W podręczniku i poradniku metodycznym znajdziecie wiele odniesień do wiadomości chociażby z języka polskiego, historii, wiedzy o kulturze czy historii sztuki. Zaproponowane przez nas katechezy cechuje stała struktura - każda lekcja opiera się na następujących krokach: ODKRYWAM - gdzie prezentujemy temat lekcji, stawiamy problem; SPOTYKAM - to moment na zaprezentowanie uczniom sylwetki osoby, która się z danym problemem zmierzyła; POZNAJĘ - budujemy wiedzę uczniów; ODPOWIADAM - w tym kroku pracujemy nad kształtowaniem postaw ucznia i zachęcamy go do osobistej refleksji; UTRWALAM - w tej części podpowiadamy, jak utrwalić zaprezentowane na katechezie wiadomości; MODLĘ SIĘ - proponujemy różnorodne modlitwy, także modlitwę spontaniczną. Do części katechez dodaliśmy jeszcze jeden krok - PODEJMUJĘ WYZWANIE, w którym proponujemy uczniom jakieś działanie lub zachęcamy ich do przemyślenia danego zagadnienia. Przygotowaliśmy również pakiet materiałów dodatkowych (załączników do katechez), które zostały umieszczone na portalu STREFA KATECHETY (www.strefakatechety.pl). Znajdziecie tam różnorodne pomoce - teksty, zdjęcia, prezentacje.
Poradnik metodyczny do nauczania religii w szóstej klasie szkoły podstawowej, zatytułowany Jezus nas zbawia, uwzględnia wymogi zawarte w podstawie programowej z 9 czerwca 2018 roku i jest zgodny z programem nauczania nr AZ-2-01/18. Zawarte konspekty katechez uwzględniają podobnie jak w podręczniku dla ucznia strukturę zajęć: ,,odkrywam"", ,,spotykam"", ,,poznaję"", ,,odpowiadam"", ,,utrwalam"" oraz ,,modlę się"".Nauczyciel, realizując w kolejnych etapach lekcji zaproponowany materiał, zachęci uczniów o różnym potencjale umysłowym do skupienia uwagi, aktywności. Wykorzystanie innowacyjnych środków dydaktycznych ułatwi przekaz treści i uatrakcyjni prowadzone zajęcia. Zaproponowane ćwiczenia zostały dostosowane do możliwości percepcyjnych ucznia. Rozwiązując polecenia w nich zawarte, utrwali on zdobytą wiedzę i ją usystematyzuje. Zaproponowane zdania pomogą uczniowi w rozwijaniu umiejętności, które wykorzysta w kolejnych etapach edukacyjnych. Katechezy zostały wzbogacone o dodatkowe treści: memy, cytaty biblijne powiązane z tematem zajęć. Prowadzą do nich rozmieszczone w podręczniku kody QR. do odczytania dzięki odpowiedniej aplikacji bądź funkcji dostępnej w telefonie Każdy rozdział kończy się testem podsumowującym zdobytą wiedzę - który wczytany jest w kod QR. Dodatkowe materiały (dostępne na płycie CD oraz na stronie www.strefakatechety.pl) obejmują bogaty materiał uzupełniający, przydatny podczas lekcji: prezentacje (w formie pokazu i PDF), różnorodne materiały do wydrukowania (zdjęcia, karty pracy, propozycje ćwiczeń w grupach i wiele innych) oraz zadania elektroniczne, przygotowane na platformie LearningApps (do ich uruchomienia wystarczy połączenie z Internetem).W konspektach katechez można znaleźć podpowiedzi, jak wykorzystać poszczególne pliki podczas lekcji. Cały materiał jest przejrzyście usystematyzowany.
Pakiet edukacyjny do nauczania religii w piątej klasie szkoły podstawowej, zatytułowany Bóg szuka człowieka, uwzględnia wymogi zawarte w podstawie programowej z 9 czerwca 2018 roku i jest zgodny z programem nauczania nr AZ-2-01/18. W skład pakietu wchodzą podręcznik ucznia oraz poradnik metodyczny z dołączoną do niego płytą CD, zawierającą materiały dodatkowe (dla katechetów, którzy preferują wydania elektroniczne, przygotowaliśmy alternatywne rozwiązanie: poradnik metodyczny wraz z kompletem materiałów w postaci paczki plików do pobrania). Zestaw ten stanowi ciekawą oraz urozmaiconą propozycję pracy z uczniem, spójną, skorelowaną z innymi przedmiotami nauczania i uzupełnioną o szeroką gamę form i metod pracy. Każda katecheza składa się z niezmiennych części, oznaczonych symbolami widocznymi w podręczniku ucznia. Odpowiadają one etapom lekcji: ,,Odkrywam"", ,,Spotykam"", ,,Poznaję"", ,,Odpowiadam"", ,,Utrwalam"" oraz ,,Modlę się"". Konspekty katechez zawarte w poradniku metodycznym uwzględniają tę strukturę - nawiązują do wszystkich wspomnianych części. Zostały one ułożone w ten sposób, by ułatwić przeprowadzenie ciekawej lekcji, która zainteresuje uczniów. Każda katecheza została też wzbogacona o dodatkowe treści: memy oraz cytaty biblijne powiązane z tematem zajęć. Prowadzą do nich kody QR rozmieszczone w podręczniku. Do ich odczytania wystarczy czytnik kodów, w który wyposażona jest większość telefonów komórkowych, lub specjalna, bezpłatna aplikacja na telefon. Można ją bezpłatnie pobrać. Każdy rozdział kończy się testem podsumowującym zdobytą wiedzę - by go rozwiązać, wystarczy odczytać specjalnie oznaczony kod QR. Płyta CD dołączona do poradnika metodycznego zawiera bogaty materiał uzupełniający, przydatny podczas lekcji: prezentacje (w formie pokazu i PDF), różnorodne materiały do wydrukowania (zdjęcia, ilustracje, karty pracy, propozycje ćwiczeń plastycznych i wiele innych) oraz zadania elektroniczne, przygotowane na platformie LearningApps (do ich uruchomienia wystarczy połączenie z Internetem). W konspektach katechez można znaleźć podpowiedzi, jak wykorzystać poszczególne pliki podczas lekcji. Cały materiał jest przejrzyście uporządkowany.
Poradnik metodyczny do nauki religii w klasie pierwszej szkoły podstawowej został opracowany zgodnie z wymogami zawartymi w nowej podstawie programowej ,,Podstawa programowa katechezy Kościoła katolickiego w Polsce"" z 9 czerwca 2018 roku, a skonkretyzowanymi w dokumencie ,,Program nauczania religii katolickiej w przedszkolach i szkołach"".Dołączono do niego pakiet materiałów dodatkowych (płyta CD i DVD). W poradniku metodycznym umieszczono szczegółowe scenariusze lekcji do wszystkich katechez zawartych w podręczniku ucznia. Każda jednostka katechetyczna została opisana według niezmieniającej się struktury. Lekcja rozpoczyna się modlitwą. Zaproponowano różnorodne modlitwy (od klasycznych po spontaniczne oraz takie, którym towarzyszy ruch lub jakiś rekwizyt). Wprowadzą one uczniów w bogactwo modlitewne i liturgiczne Kościoła. Po modlitwie następuje nawiązanie do poprzedniej katechezy, co umożliwia sprawdzenie poziomu opanowanej przez uczniów wiedzy. W części Odkrywam uczniowie przez cały rok będą spotykać się ze swoją rówieśnicą, Zuzią, by razem z nią i jej bliskimi odkrywać obecność Boga w życiu. Opowiadania o Zuzi można przeczytać lub odtworzyć.W części Spotykam dzięki rozmowie kierowanej lub innej formie aktywizacji uczniowie poznają, jak dana prawda realizuje się w codziennym życiu dziecka Bożego. W części Poznaję następuje pogłębienie odkrytego problemu w oparciu o słowo Boże. W części Odpowiadam uczniowie poprzez różne formy pracy na lekcji poszukują odpowiedzi na pytanie, jak słowo Boże ma realizować się w ich życiu, jakie postawy powinni przyjmowaći jak się zachowywać.W części Utrwalam uczniowie ugruntowują i zapamiętują poznane prawdy poprzez zabawy edukacyjne oraz wykonywane zadania. Pomogą one zainteresować dzieci poruszanymi zagadnieniami, urozmaicą zajęcia, wprowadzą nieco ruchu. W części Modlę się uczniowie wraz z katechetą się modlą. Już na tym etapie edukacji wprowadzamy modlitwę spontaniczną, aby dzieci miały świadomość, że jest to rozmowa z Bogiem, kochającym Ojcem. Część Rodzina i wiara stanowi list do rodziców - zapisany w podręczniku ucznia i na płycie DVD.Piosenki (płyta CD) Do wielu katechez autorzy zaproponowali piosenki, gdyż stanowią one świetne uzupełnienie zajęć. Dużą część sugerowanych utworów zamieszczono na płycie CD. Inne są do znalezienia w internecie - na przykład na platformie YouTube. Płytę CD będzie można wykorzystać także w klasach 2, 3 i 4 oraz w pracy z dziećmi sześcioletnimi. Inne dodatki (płyta DVD) Na płycie DVD zawarto następujące materiały: opowiadania - w formacie mp3; prezentacje multimedialne - poszerzające informacje zawarte w podręczniku i wspomagające utrwalanie wiedzy; dodatkowe zdjęcia i ilustracje - które można wydrukować lub zaprezentować na tablicy multimedialnej; zadania multimedialne - przygotowane na platformie Learning Apps;ćwiczenia do wydrukowania - uzupełnianki, wycinanki i inne; listy do rodziców - które można wydrukować lub wkleić do dziennika elektronicznego
Do poradnika metodycznego dołączone są płyta CD z piosenkami i płyta DVD z materiałami do wykorzystania na katechezie. Niniejszy poradnik metodyczny został przygotowany, aby ułatwić pracę katechetyczną. Dołączono do niego pakiet materiałów dodatkowych (płyta CD i DVD). W poradniku metodycznym umieszczono szczegółowe scenariusze lekcji do wszystkich katechez zawartych w podręczniku ucznia. Każda jednostka katechetyczna została opisana według niezmieniającej się struktury. Lekcja rozpoczyna się modlitwą. Zaproponowano różnorodne modlitwy (od klasycznych po spontaniczne oraz takie, którym towarzyszy ruch lub jakiś rekwizyt). Wprowadzą one dzieci w bogactwo modlitewne i liturgiczne Kościoła. Po modlitwie następuje nawiązanie do poprzedniej katechezy, co umożliwia sprawdzenie poziomu opanowanej wiedzy. W części Odkrywam dzieci przez cały rok będą spotykać się ze swoją rówieśnicą, Zuzią, by razem z nią i jej bliskimi odkrywać obecność Boga w życiu. Opowiadania o Zuzi można przeczytać lub odtworzyć.W części Spotykam dzięki rozmowie kierowanej lub innej formie aktywizacji uczniowie poznają, jak dana prawda realizuje się w codziennym życiu dziecka Bożego. W części Poznaję następuje pogłębienie odkrytego problemu w oparciu o słowo Boże (często są to parafrazy tekstów biblijnych). W części Odpowiadam dzieci poprzez różne formy pracy na lekcji poszukują odpowiedzi na pytanie, jak słowo Boże ma realizować się w ich życiu, jakie postawy powinni przyjmowaći jak powinni się zachowywać.W części Utrwalam dzieci ugruntowują i zapamiętują poznane prawdy poprzez różne zajęcia edukacyjne oraz wykonywane zadania. Liczne zabawy pomogą zainteresować najmłodszych poruszanymi zagadnieniami, urozmaicą zajęcia, wprowadzą nieco ruchu. W części Modlę się uczniowie wraz z katechetą się modlą. Już na tym etapie edukacji wprowadzamy modlitwę spontaniczną, aby dzieci miały świadomość, że jest to rozmowa z Bogiem, kochającym Ojcem. Część Rodzina i wiara stanowi list do rodziców - zapisany w poradniku metodycznym i na płycie DVD. Piosenki (płyta CD) Do wielu katechez autorzy zaproponowali piosenki, gdyż stanowią one świetne uzupełnienie zajęć. Dużą część sugerowanych utworów zamieszczono na płycie CD. Inne są do znalezienia w internecie - na przykład na platformie YouTube. Płytę CD będzie można wykorzystać także w klasach 1, 2, 3 i 4 szkoły podstawowej. Inne dodatki (płyta DVD) Na płycie DVD zawarto następujące materiały: opowiadania - w formacie mp3; dodatkowe zdjęcia i ilustracje, - które można wydrukować lub zaprezentować na tablicy multimedialnej; listy do rodziców, - które można wydrukować lub wkleić do dziennika elektronicznego.
Kolejny tytuł z logopedycznego cyklu Ćwiczenia wprowadzające i utrwalające głoski... tym razem został poświęcony terapii głosek SZ, Ż, CZ i DŻ!Publikacja powstała z myślą o rodzicach oraz logopedach i terapeutach pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym. W książce znajdują się:- zestawy ćwiczeń przygotowujących aparat artykulacyjny: wargi, język, podniebienie miękkie i drogi oddechowe do wymowy poszczególnych głosek- prezentacja rozmaitych sposobów na wywoływanie głosek, utrwalanie ich w izolacji oraz w nagłosie, śródgłosie i wygłosie sylab, cząstek słów, wyrazów, w wyrażeniach i zdaniach- zadania o zróżnicowanych formach, dzięki którym automatyzacja danej głoski może być ćwiczona poprzez recytację wiersza, opowiadanie o tym, co znajduje się na obrazku, a także poprzez wymawianie wyrazów z daną głoską.Celem materiałów jest przede wszystkim:- doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej, koncentracji, pamięci i spostrzegania- usprawnianie motoryki małej poprzez wycinanie i przyklejanie etykietek, rysowanie od lewej do prawej, z góry na dół, kolorowanie- ćwiczenie globalnego czytania wyrazów.Ćwiczenia logopedyczne, które proponuje autorka, są na tyle łatwe, że będą w stanie wykonać je nawet dzieci od 3. roku życia. A są to m.in.:- ćwiczenia artykulatorów- ćwiczenia oddechowe (kształtowanie prawidłowego toru wydechowego)- ćwiczenia różnicowania słuchowego- zadania polegające na kategoryzacji wyrazów- ćwiczenia kształtujące orientację przestrzenną- i wiele innych!
Dwujęzyczna książka Poznajmy się! jest adresowana do ukraińskich dzieci, które uczęszczają do przedszkola w Polsce. Powstała po to, aby ułatwić dzieciom z Ukrainy odnaleźć się w nowym otoczeniu i zintegrować się z polskimi kolegami i koleżankami. Bohaterką książki, a zarazem przewodniczką małych Czytelników, jest Marijka. Dziewczynka opowiada o tym, jak wygląda polskie przedszkole, o ulubionych grach i zabawach dzieci, zapoznaje Czytelników z podstawowymi słowami i wyrażeniami w języku polskim, radzi, jak się zwracać do rówieśników, a jak do dorosłych. W książce Czytelnicy znajdą strony do kolorowania, rysowania, zagadki, wierszyki i fiszki do nauki polskich i ukraińskich słów. Wszystkie polecenia i historyjki są zapisane w obu językach wraz z transkrypcją fonetyczną. Dlatego z książki mogą korzystać także polscy Czytelnicy, oczywiście z pomocą rodziców lub wychowawców przedszkolnych. Dzięki tej książce dzieci w wieku powyżej czterech lat poznają podstawowe słowa w języku polskim i ukraińskim, co pomoże im w nawiązaniu kontaktu i przyszłych przyjaźni.
Wyjątkowo wytrzymała, kartonowa książka w dużym formacie w sam raz dla maluchów, które uwielbiają towarzystwo wesołych smerfów i zabawę w poszukiwania. W książce znajdują się kolorowe ilustracje z najnowszego serialu telewizyjnego z przygodami dziecięcych ulubieńców. To doskonała zabawa, dzięki której dziecko ćwiczy spostrzegawczość, umiejętność liczenia na podstawowym poziomie czy znajomość kolorów i kształtów. Ilustracje zostały opracowane tak, by kilkulatek z łatwością poradził sobie z odnajdywaniem na nich wskazanych elementów, a polecenia w książce to doskonały początek wspólnej zabawy z maluchem. Sztywne, kartonowe strony są odporne na zabrudzenia i próby wyginania. Dzięki temu książkę można oglądać bez końca, wyszukując na niezbyt skomplikowanych ilustracjach zabawne szczegóły i elementy wskazane w krótkich tekstach opisujących życie w wiosce smerfów.
Nie tylko schemat. Praktyka systemowej terapii rodzin to poszerzone i uzupełnione wydanie książki, która swoją premierę miała w 2014 roku. Autor w bardzo przystępny sposób przybliża Czytelnikowi podstawy systemowego podejścia w psychoterapii par i rodzin oraz kolejne etapy procesu terapeutycznego: od wstępnego wywiadu, przez diagnozę i zawarcie kontraktu, po opis metod i technik terapeutycznych. Nowe wydanie zostało uzupełnione o rozdziały na temat emocji i przywiązania w systemowej terapii rodzin oraz nowych ścieżek w psychoterapii uprawianej w tym nurcie. Czytelnik znajdzie tu także informacje dotyczące skuteczności psychoterapii systemowej, dodatkowy tekst o prowadzeniu terapii rodzin online oraz poszerzony i zaktualizowany spis polecanych lektur. Psychoterapia jest dla mnie nie tylko drogą leczenia zaburzeń, lecz także pomocą parom, rodzinom i indywidualnym pacjentom/klientom w radzeniu sobie z trudnościami życiowymi, na które napotykają. Terapia systemowa uczy, jak można pokonywać te trudności razem (tak jak dobrze jest skakać przez fale w oceanie, trzymając się wspólnie za ręce). Myśląc tak o psychoterapii, nawiązuję do tzw. psychologii humanistycznej, a więc takich osób jak Abraham Maslow, Carl Rogers czy Erich Fromm, który w eseju Mieć czy być - pisał: „My, istoty ludzkie, wyposażeni jesteśmy w wewnętrzne, głęboko zakotwiczone pragnienie życia – dawania wyrazu naszym zdolnościom, aktywności, związkom z innymi ludźmi”. Z tekstu
Kolorowa seria łamigłówek rozwijająca różnorodne umiejętności: małą motorykę, koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową, spostrzegawczość i logiczne myślenie. Różnorodna tematyka i aż 6 stron naklejek. Wesołe łamigłówki, których motywem przewodnim są zwierzęta domowe, pozwolą dziecku ćwiczyć rozmaite umiejętności w formie zabawy. Najmłodsi znajdą tu labirynty, zagadki i sudoku, poszukają różnic, połączą kropki, odnajdą elementy ukryte na ilustracji i pokolorują obrazki. Poćwiczą logiczne myślenie podczas pierwszych zabaw z kodowaniem i kolorowaniem według klucza. Wysłuchają głosek w wyrazach i poćwiczą liczenie. A do tego dowiedzą się wielu ciekawych rzeczy na temat zwierząt domowych. Zadania uatrakcyjniono aż 6 stronami naklejek.
Angielski żeglarz Robert Walton utknął wśród arktycznych lodów. Pewnego dnia do jego statku dociera na saniach wycieńczony rozbitek: szwajcarski przyrodnik Wiktor Frankenstein. Gdy odzyskuje siły, rozpoczyna niesamowitą opowieść o najwspanialszym i najstraszniejszym dziele swego życia: ulepionej w laboratorium ludzkiej istocie, która obróciła się przeciwko niemu… Język angielski Poziom B2 Lubisz czytać dobre powieści a jednocześnie chcesz doskonalić swój angielski? Mamy dla Ciebie idealne połączenie! Klasyka literatury światowej w wersji do nauki języka angielskiego. CZYTAJ – SŁUCHAJ - ĆWICZ CZYTAJ – dzięki oryginalnemu angielskiemu tekstowi powieści Frankenstein przyswajasz nowe słówka, uczysz się ich zastosowania w zdaniach i poszerzasz słownictwo. Wciągająca fabuła książki sprawi, że nie będziesz mógł się oderwać od lektury, co zapewni regularność nauki. Czytanie tekstów po angielsku to najlepsza metoda nauki angielskiego. SŁUCHAJ – pobierz bezpłatne nagranie oryginalnego tekstu Frankenstein dostępne na poltext.pl/pobierz Czytaj jednocześnie słuchając nagrania i utrwalaj wymowę. ĆWICZ – do każdego rozdziału powieści przygotowane zostały specjalne dodatki i ćwiczenia ·na marginesach stron znajdziesz minisłownik i objaśnienia trudniejszych wyrazów; ·w części O słowach poszerzysz słownictwo z danej dziedziny, a w części gramatycznej poznasz struktury i zagadnienia językowe; ·dzięki zamieszczonym na końcu rozdziału testom i różnorodnym ćwiczeniom sprawdzisz rozumienie przeczytanego tekstu; ·odpowiedzi do wszystkich zadań zamkniętych znajdziesz w kluczu na końcu książki. Przekonaj się, że nauka języka obcego może być przyjemnością, której nie sposób się oprzeć. POSZERZAJ SŁOWNICTWO – UTRWALAJ – UCZ SIĘ WYMOWY
Podręcznik do religii dla klasy VII szkoły podstawowej "Szczęśliwi, którzy czynią dobro" nr AZ-23-01/20-KI-10/22 zgodny z programem nauczania nr AZ-2-02/20 z dn. 11.05.2020.o Obejmuje 60 jednostek tematycznych.o Zawiera stałe elementy: fragment Pisma Świętego, tekst narracyjny, Módl się, Zaśpiewaj, Zastanów się, Zapamiętaj,Zadanie.o Hasła #WARTO oraz #WIEM, ŻE pomagają uczniowi odkryć proponowaną wartość we własnym życiu. Hasła zebrane na końcu każdego rozdziału służą uwypukleniu proponowanych wartości i postaw. Nowoczesna grafika zachęca do zapoznania się z tematem.
Pierwsza pomoc to podstawowe czynności, jakie należy wykonać dla ochrony życia lub zdrowia w nagłych wypadkach do chwili przybycia lekarza bądź karetki pogotowia ratunkowego. Publikacja zawiera podstawowe informacje z zakresu udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej, których znajomość powinna być obowiązkowa. To, w jaki sposób zareagujemy, może uratować komuś życie.
Z szarą myszką nauka wymowy to prawdziwa frajda!Szereg szumiący płata figle niejednemu przedszkolakowi. Nabywanie prawidłowych wzorców danej głoski jest długie i żmudne. Autorki, opierając się o wieloletnie doświadczenie terapeutyczne i logopedyczne, postanowiły stworzyć pozycję, która ten proces mogłaby wspomóc i uatrakcyjnić!Wesołe rymowanki, zabawy paluszkowe, śmieszne wierszyki do gimnastyki buzi i języka, zagadki i labirynty. Przejrzyste wskazówki dotyczące artykulacji głosek. Materiał językowy dostosowany do możliwości najmłodszych. Całość zaś dopełniona przeróżnymi rysunkami do kolorowania i całym mnóstwem barwnych naklejek.Ćwiczenia posłużą do pracy z 5-, 6-latkami w równym stopniu logopedom i nauczycielom, co rodzicom.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?