Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Monografia Jolanty Panasiuk ma walory, które dotyczą nie tylko bogatego materiału badawczego, ale też nowoczesnego podejścia do zagadnień opisu zaburzeń mowy u osób po uszkodzeniach lewej półkuli mózgu. Autorka wyszła poza ramy lingwistycznej analizy zaburzeń afatycznych z konstatacją miejsca uszkodzenia w ośrodkowym układzie nerwowym, które to podejście dominowało w prowadzonych badaniach klinicznych. Przedmiotem rozważań nie jest jedynie afazja, lecz człowiek z poważnym defektem mowy. Autorka należy do pierwszych badaczy w kraju, którzy podjęli kierunek badań zainicjowany przez Olivera Sacksa w 1979 r. w odniesieniu do pacjentów psychiatrycznych w Anglii i Aleksandra R. Łurię w Rosji z początkiem lat 70. ubiegłego wieku w odniesieniu do chorych neurologicznie.Monografia Jolanty Panasiuk ma walory, które dotyczą nie tylko bogatego materiału badawczego, ale też nowoczesnego podejścia do zagadnień opisu zaburzeń mowy u osób po uszkodzeniach lewej półkuli mózgu. Autorka wyszła poza ramy lingwistycznej analizy zaburzeń afatycznych z konstatacją miejsca uszkodzenia w ośrodkowym układzie nerwowym, które to podejście dominowało w prowadzonych badaniach klinicznych. Przedmiotem rozważań nie jest jedynie afazja, lecz człowiek z poważnym defektem mowy. Autorka należy do pierwszych badaczy w kraju, którzy podjęli kierunek badań zainicjowany przez Olivera Sacksa w 1979 r. w odniesieniu do pacjentów psychiatrycznych w Anglii i Aleksandra R. Łurię w Rosji z początkiem lat 70. ubiegłego wieku w odniesieniu do chorych neurologicznie.Jolanta Panasiuk w badaniach odeszła od statycznego pojmowania afazji i zanalizowała to zjawisko dynamicznie w ujęciu rozwojowym. To pozwoliło Jej spojrzeć na osobę z uszkodzeniem mózgu, która podejmuje próby radzenia sobie w codziennych sytuacjach życiowych, przezwyciężania trudności w komunikowaniu się z otoczeniem. Opisała również problemy osób chorych w spostrzeganiu i ocenie ich sytuacji, wskazała na braki w rozumieniu emocji, motywacji i kontroli własnych zachowań. Dzięki takiemu podejściu konstatowała różnice w zachowaniach wielu chorych, niezależnie od natężenia zaburzeń mowy. [...] Autorka jest także świadoma, że stan funkcjonalny badanych osób nie jest trwały, może być modyfikowany przez różne czynniki dodatkowe: organiczne, psychologiczne, sytuacyjne. Dlatego chorych badała w przedziale kilku tygodni, kilku miesięcy, a nawet kilku lat. Takie podejście ma uzasadnienie w postępach neurofizjologów, psychofarmakologów, neurologów, którzy dokumentują znaczenie plastyczności ośrodkowego układu nerwowego oraz mechanizmów adaptacyjnych, decydujących o kompensacji zaburzeń, co jest wyznacznikiem skuteczności oddziaływań rehabilitacyjnych logopedów, neuropsychologów i neuropsychiatrów.Z recenzji prof. dra hab. Marcelego Klimowskiego
Zapraszamy Czytelników do książki, z której można czerpać siłę... i wiedzę. Przydatna nie tylko dla osób, zaczynających swoją pracę z osobami niepełnosprawnymi, z ich rodzicami, opiekunami, ale również dla tych, którzy już długo mają przyjemność, by mieć kontakt z osobami z niepełnosprawnością.
Pozycja, która trafia do Państwa rąk, powstawała kilka lat. Każda rozmowa, każda opowieść Rodziców była dla Autorki przeżyciem. Każda stanowiła pewnego rodzaju wyzwanie.
Opowieści wielkich ludzi – Rodziców dzieci niepełnosprawnych – pokazujące ich świat. Świat choroby dziecka widziany ich oczami, z ich perspektywy, jest często innym światem, niż nam się wydaje. To nie zawsze tylko smutek, żal, strach (choć one są bardzo często obecne). To też czasami śmiech, anegdoty, żart... Rodzice pokazują niepełną sprawność dzieci od „kuchni”. Dzielą się swoimi emocjami, obawami, radościami. Warto, wręcz trzeba, poznać świat Rodziców i ich dzieci.
Autorka:
Pomysł na tę książkę powstał w trakcie rozmowy z mamą niepełnosprawnej dziewczynki. Jej historia jest również zawarta w tym zbiorze. Rozmawiałyśmy z mamą o tym, jak wyobrażała sobie macierzyństwo, z czym była zmuszona się zmierzyć, z jakimi emocjami, z jakimi trudnościami, jakie bariery musiała przełamać, jakie drzwi wyważyć. I wtedy właśnie podczas rozmowy powiedziałam do tej mamy: „Kiedyś poproszę Panią o spisanie swoich przeżyć. Zrobimy z tego książkę”. Mama dziewczynki uśmiechnęła się i odrzekła: „Dobra”. Dodała lekko zaczepnie: „Zobaczymy!”. Tak to się zaczęło. [...]
Gdyby fajny starszy brat miał cię wziąć za rękę i przeprowadzić przez całe dojrzewanie, byłoby właśnie jak w tej książce.Autor, Morris Katz, sam ma trzech młodszych braci, a teraz stanie się fajnym starszym bratem dla CIEBIE. Nikt nie lubi trądziku ani huśtawki nastrojów. Ale szczera rozmowa, mnóstwo dobrego humoru, zdrowe porady zamiast oceniania oraz zabawne ilustracje z tej książki sprawią, że dojrzewanie stanie się fajną przygodą.Czy dopiero czekasz na pierwsze włoski pod pachami, czy właśnie się dziwisz, słysząc własny głos w nowym brzmieniu, zaraz przeczytasz o tymco, u licha, dzieje się z twoim ciałem,jak się golić, dbać o siebie i dobrze pachnieć,dlaczego jesteś taki zły, smutny czy zestresowany,jak ogarnąć media społecznościowe,co jeszcze możesz zrobić, żeby ułatwić sobie życie podczas dojrzewania.Oto książka o dojrzewaniu dla nowego pokolenia!
Prezentowana książka przeznaczona jest dla najmłodszych do nauki odczytywania godziny. Zawiera zróżnicowane ćwiczenia, dzięki którym dzieci mogą trenować tę umiejętność, aby później osiągnąć biegłość w posługiwaniu się zegarem.Zadania ułożone są od najłatwiejszych do najtrudniejszych. Opierają się głównie na zegarach z cyframi arabskimi, jednak na ostatnich stronach pojawiają się także zegary z cyframi rzymskimi oraz zegary bez cyfr.W drugiej części książki znajdują się ćwiczenia dotyczące codziennych sytuacji, w czasie których wykorzystujemy umiejętność odczytywania godzin. Dzięki tym zadaniom dziecko może przećwiczyć swoją wiedzę w praktyce.Dzięki publikacji dziecko nauczy się:odczytywać pełne godziny od 1:00 do 12:00 i od 1:00 do północyokreślać minuty z dokładnością do minutyużywać określeń kwadrans i wpół dookreślać czas wcześniejszy i późniejszy od podanegoużywać trzech rodzajów zegarów: z cyframi arabskimi, rzymskimi i bez cyfr.
Opis z tyłu okładki (przetłumaczony z wyd. oryginalnego):Ta pomysłowa książka z kolorowymi ilustracjami to pomoc stworzona specjalnie dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Dzięki wykorzystaniu metafory pociągu publikacja pozwala w łatwy sposób nauczyć dziecko podstawowych zagadnień związanych z prowadzeniem rozmowy.Lokomotywy są jak powitania, które napędzają całą rozmowę. Wagony są jak wypowiedzi poszczególnych osób dobrze, jeśli jest ich co najmniej kilka w każdej rozmowie. Zwrotnica to uprzejma zmiana tematu rozmowy. Kiedy jeden z rozmówców w niekontrolowany sposób zbacza z tematu, to tak, jakby pociąg miał się wykoleić.Publikacja zawiera nie tylko atrakcyjne barwne zdjęcia pociągów, lecz także zajmujące karty pracy do wypełnienia oraz strony do pokolorowania, co wspiera generalizację zdobytych umiejętności. Wykorzystanie podejścia wizualnego sprawia, że książka stanowi doskonałą pomoc dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku od 5 do 13 lat.Uwaga: książka jest częścią tej samej serii, co ""Rozmowy w zielonej strefie""
Opis z tyłu okładki (przetłumaczony z wyd. oryginalnego):Dzieci ze spektrum autyzmu często nie umieją wybrać tematu rozmowy, który zaciekawi drugą osobę. Wiele z nich interesuje się ściśle określoną dziedziną i odczuwa potrzebę nawiązywania do swoich ulubionych zagadnień w każdej konwersacji.Publikacja stanowi prostą pomoc wizualną, która ułatwi dzieciom wyszukanie wspólnych tematów do rozmowy. Zielona strefa to symboliczne przedstawienie zagadnień ciekawych dla obu osób stanowi część wspólną zainteresowań pierwszego rozmówcy (kolor niebieski) i drugiego (kolor żółty). Zawarte w książce ilustracje przedstawiające różnorodne zainteresowania w łatwy sposób objaśniają, czym jest zielona strefa i jak ją odnaleźć, a liczne karty pracy umożliwiają przećwiczenie nowych umiejętności. To doskonała pomoc dla dzieci w wieku szkolnym, a także nastolatków ze spektrum autyzmu.Uwaga: książka jest częścią tej samej serii, co ""Rozmowa jest jak pociąg""Nota o autorze:Joel Shaul posiada licencję klinicznego pracownika społecznego i specjalizuje się w pracy z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. W ramach działalności Autism Teaching Strategies prowadzi warsztaty poświęcone kształtowaniu umiejętności społecznych oraz zdrowiu psychicznemu. Jest również współtwórcą narzędzi Ryuu, wspierających rozwój umiejętności społecznych, a także autorem książki Rozmowa jest jak pociąg. Wizualne podejście do rozmowy dla dzieci ze spektrum autyzmu. Pracuje jako terapeuta i konsultant w Watson Institute of Sewickley (Pensylwania, USA).
Seria książek Co widzisz? jest dla rodziców, którzy stawiają na rozwój swojego dziecka! Książeczki dzięki pełnym uroku ilustracjom zainteresują dziecko i zachęcą je do zabawy. Są to śliczne książki, dzięki którym dziecko pozna wyrazy dźwiękonaśladowcze tj. bul, bul, puk, puk, ale także słowa: ryba, lalka. Z serią Co widzisz? dziecko ćwiczy również spostrzegawczość. Na podstawie fragmentu uczy się rozpoznawać przedmioty i stworzenia. Dzięki książce Co widzisz? W sklepie dziecko pozna przedmioty znajdujące się na sklepowych półkach.
Seria książek Co widzisz? jest dla rodziców, którzy stawiają na rozwój swojego dziecka! Książeczki dzięki pełnym uroku ilustracjom zainteresują dziecko i zachęcą je do zabawy. Są to śliczne książki, dzięki którym dziecko pozna wyrazy dźwiękonaśladowcze tj. bul, bul, puk, puk, ale także słowa: ryba, lalka. Z serią Co widzisz? dziecko ćwiczy również spostrzegawczość. Na podstawie fragmentu uczy się rozpoznawać przedmioty i stworzenia. Z książką Co widzisz? W trawie dziecko pozna stworzenia i rośliny!
Katarzyna Nosidlak's book focuses on the theory and practice of foreign language pedagogy construed on a national scale for the needs of higher education systems in Poland under the pressures of international requirements. It raises contemporary issues of official educational discourses on language policy in Europe, which are significant for shaping the vision of the world shared by humans in interindividual communication in general and English as a second language in particular. Approaching the European Qualifications Framework and the Polish Qualifications Framework as tools for coordinating and comparing the content and results of education in the EU Member States at all levels, from basic to post-secondary, the book essentially enriches the knowledge of foreign language teaching and learning in the era of unification of laws on education. The notable achievements of Katarzyna Nosidlak's book lie in its emphasis on the role of discourses and discursive practices in social life, including the formation of the Polish education system on the example of language pedagogy, its revelation of the consequences of the application of the perspective of social constructivism for communicative practices in foreignlanguage teaching, and its provision of a comprehensive overview of legal acts and publications on the qualifications framework for lifelong learning.
Paski wyrazowo-obrazkowe to doskonała pomoc do nauki czytania zarówno dla dzieci rozwijających się prawidłowo, jak i dla tych z trudnościami. W skład zestawu wchodzą paski z wyrazami trzy- i czteroliterowymi oraz kolorowymi obrazkami, a także dwa pudełka do samodzielnego złożenia. Mechanizm ćwiczenia jest bardzo prosty. Dorosły, rodzic lub terapeuta, wkłada wybrane paski do pudełeczka tak, by obrazki były niewidoczne. Dziecko odczytuje wyraz, a następnie wyciąga resztę paska z pudełka, żeby sprawdzić, czy poprawnie wykonało zadanie.
Elementarz młodego Polaka to książka, którą powinno poznać każde polskie dziecko. W przystępnej formie wyjaśnia, co to znaczy być Polakiem. Młody Czytelnik dowie się z niej m.in. jak brzmi dekalog prawdziwego Polaka, jak wygląda podział administracyjny Polski, a także jej flora i fauna: odwiedzi polskie parki narodowe, zapozna się z roślinnością i mieszkającymi tam zwierzętami. Wybierze się również w podróż do przeszłości, aby poznać historię naszego kraju. Znajdują się tu również informacje o polskich skarbach narodowych, strojach, tańcach i zwyczajach...Piękne, kolorowe ilustracje i napisane w przystępny sposób teksty spowodują, że młody Czytelnik zdobędzie wiele interesujących i ważnych informacji dotyczących kraju, który jest naszą Ojczyzną.
Zbiór tekstów przeznaczonych do czytania sylabami. Przedstawione historyjki są proste, zrozumiałe i ciekawe. Sylaby w wyrazach oddzielone zostały kolorami, co z pewnością ułatwi czytanie, a dołączone do tekstów zadania urozmaicą naukę.
Python - prosto, szybko, skutecznie Konstrukcje języka Python Sposoby ich użycia Zadania z rozwiązaniami Python to nowoczesny, potężny i uniwersalny język programowania, który zdobył dużą popularność zarówno wśród zawodowców z branży IT, jak i w szkołach i na uczelniach - jako doskonałe narzędzie do nauki programowania na różnych poziomach. Duże możliwości, prostota i zwartość składni, czytelność kodu, wszechstronność zastosowań i wsparcie wielu paradygmatów sprawiają, że co najmniej podstawowa znajomość Pythona stanowi jedno z najczęstszych wymagań wobec poszukujących pracy programistów i inżynierów, nawet jeśli na co dzień mają oni używać zupełnie innych technologii. Ta książka pomoże nauczycielom, uczniom, studentom i wszystkim zainteresowanym poznaniem Pythona opanować podstawy tego języka i rozpocząć stosowanie go w praktyce. Krok po kroku uczy czytać i pisać kod, przedstawiając zarówno konstrukcje i funkcje języka, jak i możliwości ich praktycznego użycia do rozwiązywania typowych problemów programistycznych. Programowanie interfejsów graficznych, programowanie wielowątkowe, programowanie sieciowe, tworzenie stron WWW, obliczenia numeryczne - w tym wszystkim świetnie sprawdzi się Python. I wszystko to można znaleźć w tej książce! Pisanie i uruchamianie programów w Pythonie Podstawowe typy danych i ich zastosowanie Instrukcje warunkowe, pętle i funkcje Obsługa wyjątków i używanie plików Programowanie obiektowe w Pythonie Graficzny interfejs użytkownika Wielowątkowość, sieci, bazy danych i strony WWW Funkcje wyższych rzędów Iteratory, generatory, koprocedury Programowanie asynchroniczne i współbieżne Programowanie w Pythonie w praktyce
Książka o dobrym wychowaniu autorstwa znanej i cenionej ekspertki z zakresu etykiety i dress code'u, wykładowcy akademickiego dr Ireny Kamińskiej-Radomskiej nie jest typowym poradnikiem poświęconym tematyce wychowania dziecka. To niezwykle przydatna propozycja dla wszystkich, którym leży na sercu mądre i odpowiedzialne wychowanie pociech, z jednoczesnym budowaniem prawdziwej i prawidłowej relacji rodzicdziecko. Autorka przeprowadza rodzica przez proces rozumienia swojego dziecka, opartego na klasycznym, odpowiedzialnym i dobrym wychowaniu, które w przyszłości przyczyni się do sukcesu życiowego dorosłych już ludzi.Umiejętności wychowawcze są ważniejsze niż mogłoby się wydawać. Powielanie, ostatnio modnych, opinii, że każdy rodzic wie najlepiej, czego potrzeba jego dziecku, może okazać się krzywdzące dla rozwoju młodego człowieka. () Dlatego rodzice powinni podchodzić odpowiedzialnie do wychowania swoich dzieci, żeby nie okazało się ono porażką. W tej grze rewanżu nie będzie. (ze wstępu)
Wiedza na temat wielowymiarowego zjawiska niedostosowania społecznego dzieci i młodzieży jest niezbędna do planowania oraz realizacji konkretnych działań w procesie wychowania nieletnich. W prezentowanej publikacji autorka przyjmuje, że proces resocjalizacji nieletnich powinien być organizowany przede wszystkim z uwzględnieniem perspektywy rozwojowej. Jednym z głównych celów procesu resocjalizacji w tym ujęciu staje się zatem wspieranie wychowanków w pokonywaniu trudności związanych z realizacją zadań rozwojowych okresu adolescencji. Identyfikacja oraz wzmacnianie potencjałów nieletnich stanowią jego uzupełnienie. Wychowankowie młodzieżowych ośrodków wychowawczych są w okresie intensywnych zmian kształtującej się osobowości, która u części z nich zmierza w nieprawidłowym kierunku, stwarzając tym samym ryzyko określonych zaburzeń psychicznych. Dostosowanie realizowanych działań do indywidualnych potrzeb rozwojowych wychowanków, daje możliwości dokonania trwałych pozytywnych zmian w ich funkcjonowaniu psychospołecznym.
Nasza akademia pomaga maluchom przygotować się do zadań zawartych w programie nauczania przedszkolnego. Przedstawia dziecku proste zadania, wykorzystując sprzęty domowe.Zakres dydaktyczny: logiczne myślenie percepcja wzrokowa poszerzanie wiedzy ogólnej wzbogacanie słownictwa
Nasza akademia pomaga maluchom przygotować się do zadań zawartych w programie nauczania przedszkolnego. Przedstawia dziecku proste zadania i pomaga poznawać rośliny.
Zakres dydaktyczny:
logiczne myślenie
percepcja wzrokowa
poszerzanie wiedzy ogólnej
wzbogacanie słownictwa
Nasza akademia pomaga rozwinąć umiejętności zawarte w programie nauczania przedszkolnego. Przedstawia dziecku rozmaite zadania z pomocą przemiłych kucyków.
Zakres dydaktyczny:
logiczne myślenie
percepcja wzrokowa
poszerzanie wiedzy ogólnej
sprawność grafomotoryczna
Nasza akademia pomaga maluchom przygotować się do zadań zawartych w programie nauczania przedszkolnego. Przedstawia dziecku proste zadania, wykorzystując sprzęty domowe.Zakres dydaktyczny: logiczne myślenie percepcja wzrokowa poszerzanie wiedzy ogólnej wzbogacanie słownictwa
Nasza akademia pomaga maluchom przygotować się do zadań zawartych w programie nauczania przedszkolnego. Przedstawia dziecku proste zadania, wykorzystując sprzęty domowe.Zakres dydaktyczny: logiczne myślenie percepcja wzrokowa poszerzanie wiedzy ogólnej wzbogacanie słownictwa
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?