Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Książka dla prawdziwych ojców! Gdy jesteś głową rodziny, gdy codzienna troska o najbliższych spędza Ci sen z powiek. Kiedy czasami bezsilnie opuszczasz ręce... Sięgnij po przewodnik, który jasno i przejrzyście pomoże Ci w pełnieniu tej jednej z najtrudniejszych ról w twoim życiu.
Sekretny dziennik pracownika do spraw zachowań antyspołecznych,,Jestem pracownikiem do spraw zachowań antyspołecznych. Jeśli się ze mną spotykasz, to znaczy, że coś w twoim życiu poszło nie tak"".Przez dziesięć lat Nick Pettigrew był ,,antyspołecznym"" (ASBO, anti-social behaviour oficer). Funkcja ta - w Wielkiej Brytanii na porządku dziennym - nie ma w Polsce swojego odpowiednika. Zadaniem antyspołecznego jest troska o to, by lokalna społeczność żyła w harmonii i zadowoleniu. Innymi słowy: żeby ludzie przynajmniej nie skakali sobie do gardeł. To trudny kawałek chleba. Wystarczająco trudny, gdy w twoim rewirze nic szczególnego się nie dzieje. Kiedy jednak stają ci na drodze obsesyjni zbieracze, marzące o sławie niedoszłe dżokejki, wyluzowani właściciele melin narkotykowych i skłonni do pieniactwa handlarze bronią, może rozpętać się istny chaos. ,,Antyspołeczny"" to nie tylko błyskotliwa diagnoza współczesnego społeczeństwa. To przede wszystkim niesamowicie zabawna i chwytająca za serce opowieść o pracy z ludźmi, o których większość wolałaby zapomnieć, i o rozwiązywaniu problemów, z którymi mało kto chciałby się mierzyć. Ta książka sprawi, że będziesz się śmiać, płakać i kipieć ze złości... i to czasami naraz, czytając jedno zdanie.
Lena ma pięć lat i uwielbia spędzać każdą chwilę ze swoją rodziną. Jednak gdy nadchodzi pora posiłku, nie umie usiedzieć przy stole i chce, by ją karmiono… Na szczęście dziewczynka szybko przekonuje się, że samodzielne jedzenie to… wielka przygoda! Zajadamy bez mamy to opowieść o tym, jak pomóc dzieciom i rodzicom w tej ważnej sprawie. Prostej historyjce towarzyszą porady specjalistki w dziedzinie rozwoju emocjonalnego. Poruszono w nich takie tematy jak wypracowanie dobrych nawyków i samodzielność przy stole.
Książka dla nauczycieli, studentów, wykładowców akademickich prowadzących przedmioty z zakresu przygotowania do zawodu, pedeutologii, psychologii, dydaktyki, samokształcenia itp. Publikacja wpisuje się w politykę edukacyjną (gdzie coraz częściej podkreślane są ważne zmiany w kształceniu i pracy zawodowej nauczycieli), ponieważ poruszane są takie tematy, jak znaczenie praktyk w kształceniu, edukacja włączająca i praca z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, rozwój emocjonalny i społeczny, radzenie sobie ze stresem, zagrożenia cyberprzestrzeni oraz zagrożenia związane z uzależnieniami od alkoholu i narkotyków, zaburzeniami odżywiania, agresją i przemocą rówieśniczą. Czytelnik otrzyma oprócz podstaw teoretycznych, również wskazówki metodyczne i propozycje rozwiązań, które z pewnością okażą się przydatne zarówno w pracy, jak i w organizacji kształcenia (np. modelowe rozwiązania dotyczące organizacji i przebiegu praktyk).
Pierwszy praktyczny przewodnik dla rodziców, którzy mają dośćCzujesz, że tradycyjny model szkoły nie wspiera dzieci w rozwoju tak, jak mógłby i powinien? Twoje dziecko ma dość nadmiaru sprawdzianów i prac domowych, a ty roli jego nadzorcy?W poszukiwaniu szkół, do których chce się chodzić, Maria Hawranek, reporterka i mama, przejechała całą Polskę. W Warszawie, Gdańsku, Bielsku-Białej, Radowie Małym czy Słupi Wielkiej znalazła inspirujące miejsca i ludzi, którzy zarażają entuzjazmem i wcielają w życie inne pomysły na edukację.Sięgają do metod Marii Montessori czy Celestyna Freineta, rezygnują z ocen, prowadzą lekcje w przyrodzie i mają czas, by dbać o relacje. Wszystko po to, by uczniowie mieli szczęśliwe dzieciństwo, ale też odnaleźli się w dorosłym życiu.Oto pierwszy przewodnik, który pokazuje, jak w praktyce wyglądają przyjazne szkoły prywatne, domowe i publiczne. W całej Polsce, dla każdego dziecka.Książka Marii Hawranek tchnie autentyzmem, zaangażowaniem, pasją jej bohaterów, ale i fascynacją samej Autorki. Stwarza przestrzeń wyboru i stanowi realną pomoc dla rodziców, którzy mogą czuć się zdezorientowani, szukając dla swojego dziecka przyjaznej szkoły.BOGUSŁAW ŚLIWERSKI profesor Uniwersytetu Łódzkiego oraz Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie, były przewodniczący Komitetu Nauk Pedagogicznych PANNie ma jednego modelu szkoły, który pasowałby wszystkim dzieciom. Niby to takie oczywiste, a przecież wcale niełatwo jest znaleźć rozwiązanie skrojone na miarę naszych potrzeb. Maria Hawranek ze znawstwem i dociekliwością pokazuje morze możliwości czekających na tych, którzy mają ochotę ruszyć w podróż w poszukiwaniu wymarzonej szkoły.JUSTYNA SUCHECKA dziennikarka, autorka książki Young power! 30 historii o tym, jak młodzi zmieniają świat
Rymowanki fonologiczne do ćwiczeń słuchu fonemowego to zbiór krótkich, wesołych wierszyków zawierających paronimy, które dodatkowo zostały zilustrowane. Materiał służy do usprawniania słuchu fonemowego, głównie do ćwiczeń w różnicowaniu słuchowym wyrazów oraz do automatyzacji wielu głosek w sylabach i wyrazach. Polecane są logopedom, nauczycielom przedszkoli i nauczania zintegrowanego oraz rodzicom do pracy z dziećmi od 5. roku życia, u których występują zaburzenia słuchu fonemowego lub/oraz zaburzenia wymowy, polegające na substytucji dźwięku. Zaletą opracowania jest duża ilość tekstów do ćwiczeń. Druga część zawiera wierszyki logopedyczne z wyrazami dźwiękonaśladowczymi do automatyzacji głosek k i g. Naśladowanie głosów wydawanych przez zwierzęta jest ważnym elementem ćwiczeń słuchu fonemowego. Materiał przeznaczony jest dla dzieci od 5.oku życia oraz starszych, u których występuje wada wymowy w postaci kappacyzmu lub gammacyzmu.
Książka porusza temat seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną z perspektywy uwarunkowań rodzinnych. Każdy system rodzinny tworzy zróżnicowany treściowo i strukturalnie klimat kształtujący oddziaływania rodziców wobec rozwoju seksualnego własnego dziecka. Niepełnosprawność dziecka wprowadza do rodziny wiele różnorodnych stresorów na poziomie indywidualnym i systemowym, co sprawia, że seksualność własnego dziecka staje się tematem bardzo trudnym, wymagającym, a przez to niejednokrotnie zaniedbywanym i negowanym, po prostu zgubionym. Celem podjętych w publikacji rozważań było poszukiwanie kierunków wsparcia dla systemu rodzinnego będącego źródłem niewykorzystanych zasobów dla seksualności dziecka z niepełnosprawnością – systemu często potrzebującego zindywidualizowanego wsparcia społecznego.
Teczka pierwszoklasisty na dobry start w szkole! Znajdziesz w niej: książeczkę z naklejkami o bezpieczeństwie w drodze do szkoły, książkę z bajkami, dwustronny plan lekcji oraz szablon z literkami, cyframi i kształtami. Teczki możesz używać cały rok z łatwością pomieści wszystkie prace plastyczne, karty pracy i inne skarby pierwszoklasisty.
Teczka pierwszoklasisty na dobry start w szkole! Znajdziesz w niej: książeczkę z naklejkami o bezpieczeństwie w drodze do szkoły, książkę z bajkami, dwustronny plan lekcji oraz szablon z literkami, cyframi i kształtami. Teczki możesz używać cały rok z łatwością pomieści wszystkie prace plastyczne, karty pracy i inne skarby pierwszoklasisty.
Przedstawiona do recenzji monografia () odwołuje się w swojej warstwie teoretycznej do idei resocjalizacji opartej na faktach, w której znaczącym elementem jest model R-N-R, tworzący ramy racjonalnego postępowania resocjalizacyjnego, zorientowanego na ograniczenie przyszłych zachowań przestępczych.Na podstawie zgromadzonego materiału empirycznego Autor wykazał, że profilowanie skazanych do grup ryzyka przestępczości powrotnej dokonane przez kuratorów z użyciem kryteriów formalnoprawnych istotnie różni się od kwalifikowania dozorowanych dokonanego na podstawie statycznych i dynamicznych czynników ryzyka opartych na indywidualnej predykcji kryminologicznej z wykorzystaniem skali prognostycznej.Autor wykazał, że badani kuratorzy sądowi opowiadają się za wychowawczo-kontrolnym modelem wykonywania dozoru, stwarzającym szansę na reintegrację i readaptację społeczną skazanych. Ponadto wykazał, że badani kuratorzy zawodowi oraz społeczni nie różnią się zasadniczo w zakresie stosowanych form, metod, technik oraz środków pracy z osobami dozorowanymi, co przemawia za utrzymaniem mieszanego systemu kurateli dla dorosłych.Prof. Andrzej Węgliński jest przykładem naukowca, który prowadząc badania nie zapomina o warstwie aksjologicznej prezentuje przekonania prawdziwego pedagoga resocjalizacyjnego, który swoją pracę rozumie jako urzeczywistnianie wartości, przede wszystkim wartości humanistycznych. Przekazywane przez Autora treści są więc istotne nie tylko dla kuratorów sądowych, ale również dla wszystkich zainteresowanych problematyką resocjalizacji i readaptacji społecznej dorosłych przestępców.Chcę jeszcze raz zwrócić uwagę na walory przygotowywanej publikacji, która może być wzorem dla początkujących badaczy, wzorem obrazującym, jak sprawnie łączyć warstwę teoretyczną z warstwą empiryczną i jak otrzymane wyniki badań mogą służyć praktyce.dr hab. Irena Mudrecka, prof. UO(z recenzji wydawniczej)
Trudno sobie wyobrazić świat bez szkoły.A może właśnie to powinniśmy dziś zrobić?Czego uczy nas szkoła? Czy poza tabliczką mnożenia nie wpaja wnas uległości, bierności, posłuszeństwa, rywalizacji i pracy podprzymusem?Wierzymy, że szkoła rozwija w dzieciach zaradność, niwelujenierówności społeczne i przyczynia się do postępu świata. To mit!Jest dokładnie na odwrót! To ona w dużym stopniu sprawia, żeludzie są nieszczęśliwi. To ona prowadzi społeczną selekcję, jużkilkulatków dzieląc na lepszych i słabszych. To ona czyni światcoraz gorszym miejscem do życia i to również przez nią najczęściejzapominamy, kim jesteśmy, przestajemy być sobą.Szkoła jest instytucją stworzoną w konkretnym czasie i dlarealizowania określonych celów. Tyle tylko, że ten czas i celedotyczą XIX wieku - wtedy narodził się system edukacji, w ramachktórego funkcjonują nasze szkoły. Zwłaszcza dziś w dobie naukizdalnej - bardziej niż kiedykolwiek wcześniej - potrzebujemyzupełnie innego myślenia o edukacji i jej roli w naszym życiu,zrozumienia, jak szkoła niszczy ludzi, społeczeństwa i świat.Potrzebujemy też konkretnej wiedzy, by uratować nasze dzieci -zróbmy wszystko, by szkoła nie zabiła w nich kreatywności, głodupoznawania świata i marzeń!
Książki edukacyjne dla dzieci doskonale uczą i bawią.Literki, cyferki, szlaczki i ciekawe zadania sprawią, że Twoje dziecko chętnie zacznie swoją przygodę z nauką.
Książki edukacyjne dla dzieci doskonale uczą i bawią.Literki, cyferki, szlaczki i ciekawe zadania sprawią, że Twoje dziecko chętnie zacznie swoją przygodę z nauką.
Książki edukacyjne dla dzieci doskonale uczą i bawią.Literki, cyferki, szlaczki i ciekawe zadania sprawią, że Twoje dziecko chętnie zacznie swoją przygodę z nauką.
Ta sprawa rozpaliła Amerykę do czerwoności. Paul Ingram – szanowany obywatel, wzorowy ojciec, zastępca szeryfa w stanie Waszyngton – został w 1988 roku oskarżony przez swoje prawie już dorosłe córki o wykorzystywanie seksualne. Początkowo zarzuty dotyczyły przemocy seksualnej w dzieciństwie, lecz stopniowo zaczęły również obejmować tortury i gwałty zaledwie sprzed paru tygodni od oskarżenia. Kolejne zeznania przynosiły coraz więcej rewelacji – w krwawych satanistycznych rytuałach brali udział nie tylko członkowie rodziny Ingramów, lecz także inni pracownicy biura szeryfa. Ponieważ w całym kraju notowano wówczas przypadki „odzyskanych wspomnień”, a sensacyjne doniesienia dotyczące działania satanistycznych sekt docierały z wielu stron, oskarżenia te przyjęto ze zgrozą, ale bez zaskoczenia. Nawet Paul Ingram i jego żona, którzy początkowo wszystkiemu zaprzeczali, wkrótce zaczęli sobie przypominać przedziwne wydarzenia, w których brali udział. Mało kto zwrócił uwagę, jak bardzo opowieści świadków i oskarżonych przypominały zeznania składane kilka wieków wcześniej podczas procesów czarownic… Lawrence Wright z reporterską precyzją rekonstruuje przebieg tego niezwykłego śledztwa. Pokazuje też, co się dzieje, gdy aparatem pojęciowym współczesnej nauki zawładną nasze najbardziej pierwotne lęki. „Ta historia, opowiedziana mądrze, oszczędnie, z wyczuciem, stanowi bardzo ważną przestrogę. „Szatan w naszym domu” plasuje Wrighta w ścisłej czołówce amerykańskich reporterów.” „Newsweek” „Niesamowita sprawa, skłaniająca do pytań o naturę ludzkiej pamięci. […] To książka przemyślana i porywająca.” „The New York Times” „Trzeźwiąca opowieść o zagrożeniach związanych ze zjawiskiem odzyskanych wspomnień. […] „Szatan w naszym domu” to zdumiewająca historia.” „The New York Times Book Review” „Lawrence Wright świetnie wykorzystuje tę niepojętą historię, żeby postawić pod znakiem zapytania koncepcję odzyskanych wspomnień […]. Jego wyważona relacja napisana jest z podziwu godną skrupulatnością.” „Entertainment Weekly” „Już sama ta historia jest tak przedziwna, że byłaby fascynująca właściwie niezależnie od tego, jak by ja opowiedziano, lecz dzięki reporterskiej rzetelności i wnikliwości Lawrence’a Wrighta otrzymujemy doskonałe studium naszych czasów […]. „Szatan w naszym domu” to opowieść naprawdę trzymająca w napięciu.” „The Boston Globe”
Mathias Voelchert od kilkudziesięciu lat propaguje idee pedagogiczne Jespera Juula, pracując z rodzicami, nauczycielami i dziećmi. W swojej książce omawia najważniejsze kwestie związane z odpowiedzialnością dorosłych za rozwój dzieci i za dobre relacje w rodzinie.Jak przejąć stery jako rodzic? W jaki sposób poradzić sobie z wybuchami emocjonalnymi w domu? Jak wspierać swoje dziecko w szkole? Czy okres dojrzewania dziecka musi być trudny dla całej rodziny? Odpowiedzi na te i inne pytania zostały przedstawione w dialogu z rodzicami, którzy zgłaszają się do autora z rozmaitymi wątpliwościami wychowawczymi. Wnioski, jakie płyną z tych rozmów, można oddać w jednym zdaniu: życzliwe i empatyczne przywództwo rodziców jest dla rozwoju dzieci lepsze niż tradycyjnie rozumiane wychowanie.,,Niniejsza książka może stanowić wartościowy przewodnik dla wielu rodziców, którzy mają odwagę szukać nowych dróg dla siebie, swoich partnerów i dzieci'' JESPER JUUL
Ryzyko wychowawcze, jedno z najważniejszych dzieł w dorobku ks. Luigiego Giussaniego, wyraża troskę, która zajmuje centralne miejsce w całej jego propozycji pewnej drogi. Pisze o tym we Wstępie do niniejszej książki: „Głównym tematem naszych rozważań jest wychowanie”.
Najistotniejsze wśród propozycji Autora jest przekazywanie tradycji, w ramach teraźniejszego doświadczenia, mające na celu wyzwolenie młodzieży i stworzenie jej najlepszych warunków do krytycznej oceny każdego aspektu rzeczywistości. Z „ryzyka” konfrontacji z otaczającym nas środowiskiem powstaje osobowość tego, kto podlega procesowi wychowania, tzn. kształtuje się, „rodzi się” jego wolność.
Na stronicach tej książki dostrzec można świeżość koncepcji wychowawczej, wyrastającej z życia i doświadczenia Autora, najpierw jako nauczyciela w mediolańskim Liceum Berchet, a następnie jako wykładowcy na tamtejszym Uniwersytecie Katolickim – owoc głębokiej znajomości ludzkiej natury, a jednocześnie, historycznych i kulturowych uwarunkowań współczesnego człowieka.
To książka niezwykle aktualna, istotny etap w przybliżeniu nam człowieczej i duchowej drogi ks. Giussaniego. LUIGI GIUSSANI (1922–2005) studiował na Wydziale Teologicznym w Venegono, gdzie ukończył Seminarium Duchowne i przez kilka lat był wykładowcą. W 1954 r. porzucił nauczanie w seminarium, by zająć się edukacją młodzieży licealnej. W latach 1964–1990 wykładał Wstęp do teologii na Uniwersytecie Katolickim w Mediolanie. W połowie lat pięćdziesiątych powołał do życia Ruch Comunione e Liberazione (Komunia i Wyzwolenie), obecny dzisiaj we Włoszech i w niemal dziewięćdziesięciu krajach świata.
Ta książka to praktyczny warsztat dla każdego pedagoga, katechety, terapeuty, logopedy i rodzica!To twórcza metoda pracy z dziećmi wykorzystująca drewnianą deskę z trzema równoległymi nacięciami.Jak przybliżyć dzieciom wersety Psalmu 23?Z tą praktyczną książką to niezwykle proste!Krok 1Ustaw scenę-deskę, gdzie tylko chcesz: w przedszkolu, szkole, salce katechetycznej, świetlicy lub w domu. Wytnij gotowe figurki i elementy scenografii znajdujące się na luźnych kartach tej książki!Krok 2Przygotuj scenariusz opowieści, który znajdziesz w publikacji (gotowy tekst, wskazówki reżyserskie, zdjęcia scenek i ciekawe sugestie).Krok 3Rozpocznij wspaniały spektakl, który pokochają wszystkie dzieci. I ciesz się efektami swojej pracy!Więcej o kreatywnych opowieściach i metodzie pracy ze sceną-deską znajdziesz w książce Teatr na małej scenie.Sięgnij także po pozostałe komplety scenariuszy i figurek! Jonasz i wieloryb, Droga krzyżowa Jezusa i inne
Ta książka to praktyczny warsztat dla każdego pedagoga, katechety, terapeuty, logopedy i rodzica!To twórcza metoda pracy z dziećmi wykorzystująca drewnianą deskę z trzema równoległymi nacięciami.Jak przybliżyć dzieciom biblijną historię Jonasza?Z tą praktyczną książką to niezwykle proste!Krok 1Ustaw scenę-deskę, gdzie tylko chcesz: w przedszkolu, szkole, salce katechetycznej, świetlicy lub w domu. Wytnij gotowe figurki i elementy scenografii znajdujące się na luźnych kartach tej książki!Krok 2Przygotuj scenariusz opowieści, który znajdziesz w publikacji (gotowy tekst, wskazówki reżyserskie, zdjęcia scenek i ciekawe sugestie).Krok 3Rozpocznij wspaniały spektakl, który pokochają wszystkie dzieci. I ciesz się efektami swojej pracy!Więcej o kreatywnych opowieściach i metodzie pracy ze sceną-deską znajdziesz w książce Teatr na małej scenie.Sięgnij także po pozostałe komplety scenariuszy i figurek! Pan jest moim pasterzem, Droga krzyżowa Jezusa i inne
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?