KATEGORIE [rozwiń]
Okładka książki Potencjały i relacje sił w cyfrowym społeczeństwie wiedzy

64,90 zł 49,94 zł


Cywilizacja techniczna jest technicznym sukcesem ludzkości, którego cena jest wysoka, a przyszłość niepewna – stwierdza redaktor naukowy publikacji, prof. Lech W. Zacher. Usieciowienie społeczeństw, postępująca digitalizacja, nowe i trudne do wyobrażenia możliwości nanotechnologii, biotechnologii, robotyki czy sztucznej inteligencji zmuszają do stawiania pytań o zmiany społeczno-kulturowe spowodowane rozwojem nauki i techniki. Jedno z ważnych pytań dotyczy tego, jak w dzisiejszym społeczeństwie wiedzy zmieniają się – pod wpływem nauki i techniki – relacje siły między państwami, organizacjami, grupami oraz innymi podmiotami. Kto rządzi, kto dominuje, kto wygrywa, a kto przegrywa? Jakimi sposobami, z jakim skutkiem i w jakich okolicznościach zmieniają się relacje siły w stosunkach między ludźmi i organizacjami? Jaką rolę odgrywają w tym procesie rządy, partie polityczne, grupy interesu, wielkie firmy, związki zawodowe, wojsko, kościoły, organizacje pozarządowe, mafie czy grupy hakerskie? Jak do zmiany relacji sił są wykorzystywane polityka, strategie biznesu, korupcja, przemoc, konflikty zbrojne, manipulacje prawne, zmowy i spiski, przemoc symboliczna, media oraz propaganda? Publikacja jest efektem sieciowej współpracy kilkudziesięciu uczonych i wpisuje się w długofalowy program badawczy Centrum Badań Ewaluacyjnych i Prognostycznych Akademii Leona Koźmińskiego.
Okładka książki Od radia Marconiego do mediów strumieniowych. Rewolucja technologiczna, ewolucja przekazu i odbioru

74,90 zł 53,63 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Radio nie ma przyszłości stwierdził w 1897 roku lord Kelvin, słynny fizyk. Jakże się mylił. Książka profesora Stanisława Jędrzejewskiego jest wieloaspektową, obszerną refutacją tezy wielkiego uczonego. Radio przetrwało już ponad 120 lat, pierwsze transmisje Guglielmo Marconi przeprowadził w 1894 roku. Mimo konkurencji z mediami streamingowymi, typu Spotify, nadającymi muzykę, radio trzyma się mocno. Jest niezwykle różnorodne, ma miliardy odbiorców, oferuje niezliczone audycje i podcasty. I o takim, stale zmieniającym się technologicznie, organizacyjnie, treściowo i odbiorczo radiu w ramach transformacji dawnych i pojawienia się nowych mediów obszernie traktuje książka Stanisława Jędrzejewskiego.Książka omawia także żywo dyskutowaną w Polsce (i nie tylko) problematykę mediów publicznych, ich potrzeby, funkcje, przeobrażenia i perspektywy. Problem nie jest jedynie polityczny, ale przede wszystkim kulturowy i społeczny, a także organizacyjny i zarządczy. Autor wykorzystał praktyczne doświadczenia nabyte w latach pracy w Polskim Radiu, prawno-regulacyjne w Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji, badawcze w sondażach socjologicznych, dydaktyczne z wykładów prowadzonych w prestiżowych uczelniach polskich i zagranicznych.Książka będzie wręcz niezbędna dla studentów nauk o mediach i komunikacji społecznej, zarządzania mediami, oraz socjologii kultury, a pomocna dla studentów kulturoznawstwa i sztuk audiowizualnych. Sięgnąć po nią powinni menedżerowie medialni, dziennikarze, szczególnie radiowi, a nade wszystko edukatorzy medialni.Tomasz Goban-Klas, Professor emeritus Uniwersytetu Jagiellońskiego
Okładka książki Krytyczna teoria organizacji

74,90 zł 57,63 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Teoria i praktyka zarządzania nie zaczęła się w Polsce w 1989 roku, wraz z powstaniem szkół biznesu i programów MBA wzorowanych na uczelniach amerykańskich. Na gruncie polskim już w latach 60. i 70. XX wieku rozwijana była oryginalna koncepcja „dobrej roboty”, której najwybitniejszym przedstawicielem był prof. Tadeusz Kotarbiński. To wtedy w Polskiej Akademii Nauk odbywały się słynne seminaria poświęcone prakseologii. „Dyskusja ułatwia zbliżenie się do prawdy, dyskusja ustaje, jeżeli dozwolone jest głoszenie tezy, a zabronione głoszenie antytezy” – napisał wiele lat temu prof. Kotarbiński. Warto przemyśleć te słowa w czasach „alternatywnych faktów” i fake newsów. Już w nowych czasach do tych seminariów nawiązał prof. Andrzej K. Koźmiński, powołując do życia w 1996 roku Seminarium Krytycznej Teorii Organizacji (KTO), regularnie odbywające się do dzisiaj w Akademii Leona Koźmińskiego. Książka stanowi próbę podsumowania działalności tego seminarium w chwili, gdy kierowanie nim przejęła grupa „młodych zdolnych” akademików, ukształtowanych intelektualnie i zawodowo już po 1989 roku. Publikacja jest dziełem 22 autorów reprezentujących szerokie spektrum zainteresowań i zagadnień – i jak na dzieło o charakterze naukowym aż kipi od ciekawych pomysłów, refleksji i propozycji.
Okładka książki Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw. Historie opowiedziane z pasją

64,90 zł 41,50 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Globalizacja świata dotyka nas w każdym wymiarze naszego życia. Tym, co umyka często uwadze, jest fakt, że globalizacja jest produktem działania istotnej mniejszości firm i korporacji. Większość organizacji gospodarczych zawsze była i pozostaje lokalna, ponieważ zapewnia im to poczucie bezpieczeństwa i niskie koszty działania w ramach tego samego języka, prawa i instytucji. Ekspansja na rynki zagraniczne jest szczególnym wydarzeniem w cyklu życia firm, ponieważ jest stosunkowo rzadka i ryzykowna. Jak piszą autorzy książki, umiędzynarodowienie jest niczym maraton z przeszkodami, długi dystans pokonywany w krótkich odcinkach. Decydując się na umiędzynarodowienie swojego działania firma natrafia na trzy bariery. Pierwszą z nich jest odległość fizyczna. W świecie internetu i taniej komunikacji oraz dystrybucji odległość nie powinna mieć dużego znaczenia. Wielu głosi, że świat się spłaszczył, a dystans przestał mieć znaczenie. Ale to nieprawda i dlatego firmy nadal umiędzynarodawiają się najchętniej do krajów najbliższych geograficznie, a dystans geograficzny stwarza więcej problemów niż menedżerowie przewidują. Drugą barierę stanowi dystans kulturowy, zderzenie z innym językiem, obyczajami, normami, wartościami, generalnie z inną kulturą. Trzecią barierą jest dystans administracyjny i technologiczny, czyli inne regulacje prawne oraz sposoby działania praktycznie w każdym kraju. Dlatego właściciel lub menedżer firmy, która rozpoczyna eksport lub inwestycje zagraniczne jest odkrywcą, obcym na nowej ziemi. Książka jest mapą, przewodnikiem po obcym terytorium, na które wkracza firma, gdy decyduje się umiędzynarodowić i mówi o tym, jak z pasją radzą sobie z tymi wyzwaniami polscy menedżerowie i ich firmy, oraz jakie lekcje płyną z tego dla tych, którzy dopiero wstąpią na wyboistą ścieżkę umiędzynarodowienia. Autorami książki są uczeni i wykładowcy związani z Akademią Leona Koźmińskiego w Warszawie oraz Uniwersytetem Ekonomicznym w Poznaniu.
Okładka książki MENEDŻEROWIE CZY PRZYWÓDCY STUDIUM TEORETYCZNO-EMPIRYCZNE

49,90 zł 38,40 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Książka jest wynikiem wieloletnich badań przeprowadzonych na łącznej próbie 2000 osób. Ich celem było zgłębienie pojęcia kompetencji ważnych w zarządzaniu, a efektem jest opracowanie i przetestowanie dwóch niezależnych modeli kompetencyjnych: lidera (przywódcy) i menedżera w organizacji. Na ile skuteczny i w jakich sytuacjach jest menedżer bez przywództwa, kiedy najlepiej sprawdzają się jego umiejętności operacyjne i zdolność do rozwiązywania bieżących problemów oraz skutecznej realizacji codziennych zadań? Z drugiej strony, dlaczego i po co potrzebni są w organizacjach przywódcy, myślący w kategoriach wizji, wartości i mobilizowania do osiągania nadzwyczajnych wyników? Niewątpliwie w organizacjach mamy do czynienia z łączeniem obu tych ról – dbającego o operacje menedżera oraz kształtującego przyszłość przywódcy, w proporcjach uzależnionych od kontekstu. I właśnie te kluczowe role są poddane w książce dokładnej analizie. *** Autorka dokonuje przeglądu badań prowadzonych w poszczególnych nurtach związanych z przywództwem, docierając także do polemik i krytyki tychże badań, co jest bardzo cenne. Warsztat metodologiczny badań zaprezentowanych w książce dowodzi wysokich kompetencji i doświadczenia autorki. Zaproponowane mierniki i skale pomiarowe mogą wejść do kanonu badań w zakresie przywództwa oraz postaw i zachowań menedżerów. Publikacja wnosi istotny wkład w wiedzę na temat przywództwa, poparty solidnym przeglądem literatury i badaniami empirycznymi. z recenzji dr hab. Aldony Glińskiej-Neweś, prof. UMK Monografia jest dziełem bardzo interesującym i ambitnym ze względu na: oryginalne, interdyscyplinarne ujęcie; wykorzystanie ogromnej literatury przedmiotu (zarządzanie, ekonomia, psychologia, socjologia, filozofia); bogactwo i różnorodność badań empirycznych autorki w zakresie przywództwa; wreszcie ze względu na nasilające się zmiany w otoczeniu biznesu (o charakterze technologicznym, rynkowym, społecznym, kulturowym oraz politycznym), a w ślad za tym rodzące się nowe oczekiwania i wyzwania wobec przywódcy (lidera biznesu). z recenzji prof. dra hab. Bogdana Nogalskiego *** Dr Anna Baczyńska – pracownik naukowy w Katedrze Zarządzania w Akademii Leona Koźmińskiego. Zastępca dyrektora Centrum Badań Interdyscyplinarnych. Ekspert w dziedzinie diagnozy kompetencji. Opublikowała ponad 30 prac z zakresu kompetencji liderskich i menedżerskich. Wielokrotnie otrzymała Indywidualną Nagrodę Rektora za osiągnięcia w pracy naukowo-badawczej. Prowadzi badania w międzynarodowym kontekście z zakresu przywództwa m.in. w Japonii, Chinach, USA, Kanadzie, Portugalii oraz Niemczech. Koordynator merytoryczny studiów podyplomowych Akademia Kompetencji Menedżera w ALK. Oprócz pracy akademickiej realizuje projekty doradcze z zakresu oceny kompetencji i zarządzania zasobami ludzkimi.
Okładka książki Umysł moralny

49,90 zł 38,40 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Zainteresowania współczesnych badaczy rozumowania moralnego można podzielić na trzy kategorie. Pierwsza z nich dotyczy pytań o to, co tworzy sferę moralności oraz jakie kwestie ludzie uznają za zagadnienia podlegające ocenie moralnej? Druga kategoria to pytania o cechy osób i właściwości działań, które wpływają na oceny i powiązane z nimi decyzje moralne. Badacze z tego obszaru starają się zrozumieć znaczenie emocji w procesie tworzenia ocen moralnych, a także określić wpływ stanu umysłu (intencjonalności) i sposobu działania osoby na ocenę moralną jej postępowania. Trzecia kategoria odnosi się do pytania o zależności między ocenami moralnymi a przekonaniami ideologicznymi ludzi: jak rozumieją oni moralność osoby o różnych orientacjach politycznych? jakie są konsekwencje różnic w rozumieniu moralności przez osoby o odmiennych orientacjach politycznych dla sporów toczonych w życiu publicznym? Autorka stawia te kluczowe pytania i prezentuje odpowiedzi na nie formułowane przez badaczy z różnych dziedzin: psychologów, ekonomistów, filozofów i neuronaukowców. Z badań tych wyłania się rodzaj eksperymentalnej psychologii moralnej jako dziedziny zajmującej się empirycznym badaniem procesów rozumowania moralnego. Wzrost liczby badań i rozwój technologii (pozwalających np. na obrazowanie aktywności mózgu podczas dokonywania ocen i wyborów moralnych) znacznie poszerzył wiedzę o procesach tworzenia ocen moralnych. Wciąż jednak wiele kwestii zostało poznanych w dość ograniczonym stopniu, co stanowi wyzwanie zachęcające do dalszych badań.
Okładka książki Przywództwo w erze cyfrowej

49,90 zł 31,91 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Bycie liderem w erze cyfrowej oznacza wiele nowych wyzwań, ponieważ podwładni są bardziej niezależni finansowo, lepiej wykształceni i mogą łatwiej zmieniać pracę. To sprawia, że liderzy napotykają coraz więcej barier w odgrywaniu swojej roli. W tym kontekście na szczególną uwagę zasługuje omówiona w książce teoria ograniczonego przywództwa, zgodnie z którą liderzy muszą się zmierzyć z wieloma ograniczeniami. Jednak era cyfrowa, stwarzając wyzwania, oferuje zarazem narzędzia, takie jak platformy społecznościowe, pomagające liderom w przewodzeniu. Publikacja jest wynikiem kilkuletnich badań nad fenomenem przywództwa w erze cyfrowej prowadzonych m.in. na Harvard University oraz w INSEAD Business School, a także doświadczenia zdobytego podczas realizacji projektów doradczych z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi na rynkach polskim i zagranicznym. Liderzy w erze cyfrowej – choć muszą działać pod ogromną presją nowych wyzwań i w warunkach ograniczonego przywództwa – mogą dzięki wykorzystaniu platform społecznościowych sprostać tym wyzwaniom i efektywnie odgrywać swoje role przywódcze. *** Dr Paweł Korzyński – pracownik Katedry Zarządzania Akademii Leona Koźmińskiego. W latach 2011–2013 stypendysta na Harvard University. Od 2014 roku współpracownik INSEAD Business School w zakresie realizacji projektów badawczych. Zainteresowania badawcze dra Korzyńskiego koncentrują się wokół przywództwa, mediów społecznościowych oraz zarządzania zasobami ludzkimi. Jego artykuły dotyczące powyższych obszarów badawczych ukazały się m.in. w „International Journal of Manpower”, „Journal of Managerial Psychology”, „Business Horizons”, „European Management Journal” oraz „Harvard Business Review”. Dr Korzyński pełni funkcję redaktora naczelnego „Journal of Management and Business Administration. Central Europe” oraz edytora pomocniczego w „Management Decisions”. Oprócz pracy akademickiej realizuje projekty doradcze jako partner w globalnej firmie executive search N2Growth.
  • Poprzednia

    • 1
  • Następna

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj