 
    J. Polski LO 2 Sztuka wyrazu cz.1 podr. ZPR w.2020
Szkoła ponadpodstawowa
- ISBN: 978-83-8118-393-2
- EAN: 9788381183932
- Oprawa: Miękka
- Wydawca: Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe
- Format: 260x200x15mm
- Język: polski
- Liczba stron: 336
- Rok wydania: 2022
- Wysyłamy w ciągu: 48h
- 
                    
                    Brak ocen
- 
                    42,85złCena detaliczna: 53,80 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 42,85 zł
x
         
                    
            
Podręcznik przygotowany do podstawy programowej obowiązującej od września 2019 roku.
Sztuka wyrazu to seria podręczników do nauki języka polskiego w liceum i technikum. Składa się z siedmiu tomów obejmujących oba zakresy nauczania – podstawowy i rozszerzony.
Podręczniki z serii Sztuka wyrazu zawierają zagadnienia z zakresu literatury, kultury i sztuki oraz języka. Najważniejszymi ogniwami poszczególnych tematów są teksty literackie (wraz z opracowaniem dydaktycznym) oraz łączące się z nimi konteksty i nawiązania kulturowe.
Inne ważne elementy podręczników z serii Sztuka wyrazu to:
    wprowadzenia do epok z chronologicznym zestawieniem wydarzeń,
    omówienia lektur obowiązkowych,
    przykłady motywów wędrownych obecnych w literaturze i sztuce na przestrzeni wieków,
    informacje i zadania wyrabiające dobre nawyki podczas pisania różnorodnych form wypowiedzi (z wzorcowymi przykładami wypracowań),
    bogata ikonografia, a zwłaszcza reprodukcje dzieł sztuki nawiązujące do omawianych tekstów,
    lekcje poświęcone analizie dzieł ikonicznych, a także filmowych i teatralnych,
    spójne z celami kształcenia pytania, zadania oraz polecenia,
    podsumowania w formie graficznych map pojęć i zestawów pytań.
Tom trzeci serii obejmuje jeden okres historycznoliteracki – romantyzm.
Romantyzm to epoka wciąż nam bliska. Niektóre powstałe wówczas wzorce myślenia i stereotypy towarzyszą nam do dziś – staramy się to pokazywać. Ogromną wagę przykładamy do wprowadzanych nawiązań. Autorzy zadbali o to, żeby były one nieszablonowe i działały na wyobraźnię uczniów. Chcemy też, by były bliskie młodzieży, dlatego zamieszczamy na przykład sporo tekstów piosenek.
Niebanalne nawiązania dają uczniom możliwość ćwiczenia kompetencji, które będą potrzebne na egzaminie maturalnym i staną się ich wyposażeniem kulturowym po zakończeniu edukacji.
        
     
