Przyjrzyj się swoim emocjom i odkryj u siebie charyzmę!
Na pozór nieuchwytna i niemal magiczna sztuka przekonywania innych do swoich racji została już dobrze opisana przez naukowców. Emocje i odczucia wymykają się racjonalnemu osądowi, jednak to właśnie głos serca sprawia, że ulegamy wpływowi konkretnej osoby. Ta umiejętność budowania zaufania za pomocą tonu głosu, zachowania czy mimiki sprawia, że uznajemy słowa i argumenty za prawdziwe, a następnie podążamy za tą, a nie inną osobą. To właśnie jest sposób na zbudowanie autorytetu lidera.
Autorami artykułów przedstawionych w tej książce są między innymi Nick Morgan, Robert Cialdini, Linda A. Hill i Nancy Duarte - autorytety w dziedzinie inteligencji emocjonalnej. Przekazują oni wskazówki, dzięki którym za sprawą małych, prostych zmian i subtelnych działań będziesz mógł mądrze kształtować rzeczywistość w środowisku biznesowym czy w życiu prywatnym. Przeczytasz też o spostrzeżeniach naukowców, których badania ułatwiają zrozumienie mechanizmów wpływania na postępowanie innych ludzi. Przekonasz się, że budowanie charyzmy i autentycznego przywództwa opiera się na budowaniu relacji interpersonalnych.
Zasady skutecznej perswazji
Uczciwość, autorytet, pasja a autentyczna charyzma
Budowanie prawdziwych relacji
Angażowanie i tworzenie więzi
Sztuka przekonywania
Trzymasz w ręku wybór najciekawszych artykułów opublikowanych oryginalnie w Harward Business Review - prestiżowym miesięczniku wydawanym przez jeden z najznakomitszych uniwersytetów na świecie. Magazyn ten jest uważany za najbardziej opiniotwórczy w takich dziedzinach jak ekonomia, praktyki w zarządzaniu czy psychologia zespołów pracowniczych. W tym zbiorze znajdziesz garść inspirujących porad dotyczących wywierania wpływu i przekonywania, które ułatwią Ci wykorzystanie inteligencji emocjonalnej do budowania relacji interpersonalnych, dzięki temu będziesz postrzegany jako naturalny lider.
Ludzkie odruchy sprawiają, że zawsze pozostajesz człowiekiem!
Odkryj swoją iskrę przywództwa i wykorzystaj ten dar!
Niezależnie od tego, czy przedmiotem rozważań jest armia, załoga zakładu przemysłowego, czy zespół sprzedawców, styl przywództwa ma zasadnicze znaczenie dla odniesienia sukcesu. Niektórzy w naturalny sposób stają na czele grupy i kierują ludźmi, ale cechy lidera można też w sobie ukształtować. Dobry kierownik jest osobą, która odkryła swoje prawdziwe "ja". Wie, kiedy należy reagować emocjonalnie, a kiedy dopasować się do ustalonych standardów i zachowywać w określony sposób.
Autorami artykułów przedstawionych w tej książce są między innymi Bill George, Herminia Ibarra, Rob Goffee i Gareth Jones - autorytety w dziedzinie inteligencji emocjonalnej. Przytaczają oni wyniki wielu badań, dzięki którym można łatwiej zrozumieć, na czym polega prawdziwe, wypływające z wnętrza przywództwo. Opisują praktyczne techniki kształtowania swojego indywidualnego stylu kierowania ludźmi. Informacje, wskazówki i historie liderów, które znalazły się w tym zbiorze, pomogą Ci w odkryciu znaczenia autentyczności w przywództwie. Przekonasz się, że nie ma jednej niezawodnej recepty na zbudowanie autorytetu i zaufania, ale są one bezwzględnie konieczne dla osiągnięcia sukcesu zespołu.
Samoświadomość jako najważniejsza zdolność przywódcy
Rozwój autentycznego lidera
Równowaga między motywacją wewnętrzną i zewnętrzną
Kiedy i jak warto okazać swoją wrażliwość
Surowa empatia, czyli balans autorytetu i wrażliwości
Kiedy naprawdę Ci zależy, pokazujesz swoją prawdziwą naturę!
Trzymasz w ręku wybór najciekawszych artykułów opublikowanych oryginalnie w "Harward Business Review" - prestiżowym miesięczniku wydawanym przez jeden z najznakomitszych uniwersytetów na świecie. Magazyn ten jest uważany za jeden z najbardziej opiniotwórczych w takich dziedzinach, jak rozwój przedsiębiorstw, ekonomia, praktyki w zarządzaniu. W zbiorze tym znajdziesz garść inspirujących porad dotyczących przywództwa, które ułatwią Ci wykorzystanie inteligencji emocjonalnej do budowania autorytetu lidera godnego zaufania.
Wybitni ludzie cechują się wyjątkową uważnością.
W czasach wciąż rosnącej złożoności zagadnień uproszczenia i rutyna wydają się niezbędne. Bardzo wielu ludzi postępuje bezrefleksyjnie i działa "tak jak inni". Uważność dziś może wydawać się luksusem albo niepotrzebnym obciążeniem. Tymczasem uważność, rozumiana jako proces aktywnego dostrzegania nowych rzeczy, pozwala na zaangażowanie się w to, co dzieje się w danej chwili. Pozwala na pełniejszy odbiór kontekstu i perspektywy. Człowiek uważny jest efektywniejszy, bardziej kreatywny, w naturalny sposób wywiera większe wrażenie na innych. Przy tym wszystkim mniej podlega nadmiernemu stresowi i wcześniej dostrzega niebezpieczeństwa. Okazuje się, że uważność jest cechą ludzi wybitnych - dotyczy to również menedżerów, artystów, naukowców.
Autorami artykułów przedstawionych w tej książce są między innymi Daniel Goleman, Ellen Langer i Susan David - uznane autorytety w dziedzinie inteligencji emocjonalnej. Przedstawiają oni szereg praktycznych metod budowania poczucia obecności w swojej codziennej rutynie. Zapoznasz się z naukowymi podstawami koncepcji uważności i dowiesz się, w jaki sposób skutecznie wypracować nawyk aktywnego dostrzegania. Jeśli tylko zechcesz, będziesz mógł na własnej skórze przekonać się, jak smakuje wzmożona kreatywność, głębsza samoświadomość i większa charyzma. Być może nauczysz się żyć spokojniej. Poczujesz się lepiej, być może nawet odnajdziesz szczęście!
Znaczenie uważności i jej wpływ na pracę mózgu
Naukowe podłoże praktyk zwiększających uważność
Uważność a sprawność emocjonalna
Trening w dostrzeganiu istoty sprawy
Wady nadmiernej uważności
Trzymasz w ręku wybór artykułów opublikowanych oryginalnie w Harvard Business Review - prestiżowym miesięczniku wydawanym przez jeden z najznakomitszych uniwersytetów na świecie. Jest to magazyn, który upodobali sobie ludzie będący autorytetami w takich dziedzinach, jak rozwój przedsiębiorstw, ekonomia, praktyki w zarządzaniu. W tym zbiorze znajdziesz sporo ciekawych informacji dotyczących uważności oraz jej znaczenia - przede wszystkim w miejscu pracy.
Bądź tu i teraz. Praktykuj uważność w erze chaosu!
Nie daj się złamać ani załamać!
Kryzysy i niepowodzenia są normalną sprawą w życiu zawodowym i osobistym. Niekiedy jednak trzeba się zmierzyć z czymś o wiele poważniejszym: spektakularną porażką zawodową, chorobą lub śmiercią bliskich osób czy kataklizmem naturalnym. Częstą konsekwencją takich sytuacji jest rezygnacja z kariery czy przedłużająca się depresja. Istnieją jednak osoby, które zdają się być niezniszczalne: cokolwiek się zdarzy, są w stanie przetrwać najgorsze, a potem podnieść się i działać dalej - silniejsze niż przed kryzysem. Jakie cechy mają tacy ludzie? Co im pozwala stanąć na nogi i wyjść obronną ręką z każdej sytuacji?
Autorami artykułów przedstawionych w tej książce są między innymi Daniel Goleman, Jeffrey A. Sonnenfeld i Shawn Achor - uznani specjaliści w dziedzinie inteligencji emocjonalnej. Przedstawiają oni szereg badań i analiz dotyczących radzenia sobie z sytuacjami kryzysowymi. Opisują mechanizmy rządzące zachowaniem w najtrudniejszych sytuacjach oraz pewne praktyki, dzięki którym można zwiększyć swoją odporność na stres. Dzięki zaprezentowanym tu wskazówkom i inspirującym przykładom przekonasz się, że tak naprawdę sytuacji bez wyjścia jest bardzo niewiele, a odporność emocjonalna jest cechą, którą można wzmocnić.
Znaczenie odporności emocjonalnej
Praktyki zwiększające odporność na stres
Traktowanie krytyki jak informacji
Naprawianie złamanej kariery
Powrót do gry po wielkim upadku
Najlepszych poznasz po tym, jak podnoszą się po upadku!
Trzymasz w ręku wybór artykułów opublikowanych oryginalnie w Harvard Business Review -prestiżowym miesięczniku wydawanym przez jeden z najznakomitszych uniwersytetów na świecie. Magazyn ten jest uważany za jeden z najbardziej opiniotwórczych w takich dziedzinach, jak rozwój przedsiębiorstw, ekonomia, praktyki w zarządzaniu. W tym zbiorze znajdziesz szereg sprawdzonych informacji i praktycznych porad dotyczących radzenia sobie w nawet bardzo trudnych sytuacjach.
Spójrz na problem oczami innych ludzi!
Empatia oznacza zdolność odczuwania stanów psychicznych innych osób. Jest to również umiejętność spojrzenia na rzeczywistość z ich perspektywy. Empatia nie świadczy o słabości czy szczególnej wrażliwości, wynika raczej ze społecznego charakteru naszego gatunku. Co więcej, wysoki jej poziom okazuje się atutem menedżera, ponieważ ułatwia kierowanie ludźmi, pozwala też na skuteczniejszą współpracę z klientami. Niemniej zbyt silne współodczuwanie jest niszczące dla psychiki człowieka. Innymi słowy, warto być empatycznym, doskonalić w sobie tę cechę, ale i kontrolować ją.
Autorami artykułów prezentowanych w tej książce są między innymi Daniel Goleman, Annie McKee, Adam Waytz i Emma Seppala - autorytety w dziedzinie inteligencji emocjonalnej. Przedstawiają oni kilka ciekawych aspektów empatii. Współodczuwanie zostało tu potraktowane jako jedna z ważniejszych cech człowieka kształtujących rzeczywistość biznesową: styl kierowania, prowadzenia spotkań, a nawet projektowania produktów i ich sprzedaży. Przekonasz się, że empatii można się nauczyć, można też ją kształtować, a umiejętności te przydadzą się nie tylko w pracy, ale również w prywatnych relacjach.
Rozumienie empatii
Empatia w pracy lidera
Władza a empatia
Empatia w projektowaniu produktów
Problem zbyt silnej empatii
Trzymasz w ręku wybór najciekawszych artykułów opublikowanych oryginalnie w "Harward Business Review" -prestiżowym miesięczniku wydawanym przez jeden z najznakomitszych uniwersytetów na świecie. Ten magazyn jest uważany za jeden z najbardziej opiniotwórczych w takich dziedzinach jak rozwój przedsiębiorstw, zarządzanie, ekonomia. W zbiorze znajdziesz garść inspirujących wiadomości o empatii, które ułatwią Ci budowanie swojej osobowości jako dobrego szefa, a także jako człowieka żyjącego wśród innych ludzi.
Empatia. Dzięki niej zrozumiesz, czym kierują się inni!
Przeciążone obwody. Dlaczego zdolni menedżerowie osiągają słabe wyniki
Edward M. Hallowell
Ludzki kontakt w miejscu pracy
Edward M. Hallowell
Sukces wymaga energii
Jim Loehr i Tony Schwartz
Czy pracujesz zbyt ciężko?
Rozmowa z lek. med. Herbertem Bensonem
Niedobór snu. Morderca wydajności pracy
Rozmowa z dr. Charlesem A. Czeislerem z Harvard Medical School
Podejmowanie decyzji. Rozum czy emocje?
Gardiner Morse
Przywództwo z wyczuciem
David Gergen, Daniel Goleman, Ronald Heifetz i inni
Niebezpieczeństwa niskiej samooceny. Czy czujesz się jak oszust?
Manfred F.R. Kets De Vries
Umiejętność odnoszenia sukcesów, relaksacji i utrzymania samokontroli w tych bardzo płodnych, acz chwiejnych czasach wymaga nowych sposobów myślenia i działania.
David Allen, Sztuka efektywności
Nieustanna presja osiągania coraz lepszych wyników. Stres wywoływany chęcią prześcignięcia konkurencji. Konieczność doskonalenia swoich umiejętności i zdobywania nowych doświadczeń. Od kiedy podniosłeś rękawicę rzuconą Ci przez wymagającą karierę, coraz mniej czasu masz na prywatne życie, chwilę oddechu z dala od biznesowego zgiełku, własne hobby. Konsekwencją tego stylu życia może być utrata zdolności koncentracji, pogłębiające się problemy z podejmowaniem trafnych decyzji, rosnąca niechęć do pracy, a w rezultacie wypalenie zawodowe.
Z takim samym oddaniem, z jakim traktujesz pracę, musisz skoncentrować się na swoim życiu osobistym. Równie istotna jest także dbałość o zdrowe środowisko pracy, regenerowanie sił, koncentrowanie energii czy też dostarczanie organizmowi odpowiedniej dawki snu. Te pozornie błahe elementy stanowią fundament Twojego zdrowia fizycznego i psychicznego, a co za tym idzie -- efektywnej, znaczonej sukcesami pracy.
Grupa autorytetów służy Ci radą w kwestii tego, jak:
uniknąć pogarszania się Twoich wyników w pracy,
kontrolować obciążenie organizmu nadmiernym wysiłkiem,
stosować zasady równowagi między pracą a odpoczynkiem,
doceniać swoją wartość, nawet w sytuacjach kryzysowych,
nie tracić elastyczności, poczucia humoru i zdrowego rozsądku.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?