Etos nauczycieli - mit czy rzeczywistość?
-
Autor: Pękala Ludwika Joanna
- ISBN: 978-83-235-2884-5
- EAN: 9788323528845
- Oprawa: miękka
- Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego
- Format: 205x145x10mm
- Język: polski
- Liczba stron: 192
- Rok wydania: 2020
- Wysyłamy w ciągu: 48h
-
Brak ocen
-
28,33złCena detaliczna: 35,00 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 28,33 zł
x
Autorka dokonała przeglądu różnych ujęć etosu nauczycielskiego, uporządkowała je i zaprezentowała własną definicję tego zagadnienia. Przedstawiła interesujące, a momentami również zaskakujące wyniki badań, dotyczące wymagań społecznych względem nauczycieli (okazało się między innymi, że obejmują one także sferę życia osobistego tej grupy zawodowej). Starała się odpowiedzieć na pytanie, czy i w jakim stopniu zbiorowość nauczycieli stanowi współcześnie grupę reprezentującą dany etos. Rozstrzygnięcie tego problemu, postrzeganego dawniej jako niebudzący wątpliwości, wydaje się obecnie bardzo istotne dla statusu profesji nauczycielskiej.
Publikacja jest próbą ponownego rozbudzenia zainteresowania pojęciem etosu nauczycielskiego kategorią, która opisuje najistotniejsze i najtrudniejsze do uchwycenia obszary pracy zawodowej nauczycieli. Temat ten został badawczo zaniedbany, a jak wynika z ustaleń autorki, wyraźnie wpisuje się we współczesne debaty społeczne.
******
The Teachers' Ethos Myth or Reality?
The author reviews the different approaches of teachers' ethos the category describing the fields of teachers' work - the most important and the most difficult to reach. The author puts them in order and presents her own definition of this problem. She presents the research results concerning the social demands against teachers and tries to answer to the question to what degree in our days the teachers' collectivity constitutes the group representing this ethos. The solution of this problem (in the past unquestionable) seems to be very important for the status of the professional group.
Publikacja jest próbą ponownego rozbudzenia zainteresowania pojęciem etosu nauczycielskiego kategorią, która opisuje najistotniejsze i najtrudniejsze do uchwycenia obszary pracy zawodowej nauczycieli. Temat ten został badawczo zaniedbany, a jak wynika z ustaleń autorki, wyraźnie wpisuje się we współczesne debaty społeczne.
******
The Teachers' Ethos Myth or Reality?
The author reviews the different approaches of teachers' ethos the category describing the fields of teachers' work - the most important and the most difficult to reach. The author puts them in order and presents her own definition of this problem. She presents the research results concerning the social demands against teachers and tries to answer to the question to what degree in our days the teachers' collectivity constitutes the group representing this ethos. The solution of this problem (in the past unquestionable) seems to be very important for the status of the professional group.