W tym dziale znajdziecie Państwo szeroki wybór fachowych książek, poradników, atlasów o różnego rodzaju chorobach i schorzeniach - wszystkie rodzaje chorób i schorzeń, profilaktyka, wykrywanie, leczenie, zapobieganie. Zapraszamy do naszego sklepu internetowego, tylko tutaj znajdziecie najlepszy i największy wybór książek z dziedziny zdrowia - DobreKsiazki.pl
Praca ta jest bardzo interesującą pozycją w literaturze naukowej dotyczącej problemów zaburzeń odżywiania się. Jest ciekawa jako źródło wiedzy o dotychczasowych badaniach w tej dziedzinie, jest ciekawa ze względu na pomysł badań i uzyskane wyniki, wreszcie – jako oryginalny wkład w lepsze rozumienie etiologii zaburzeń odżywiania się, a w konsekwencji – w doskonalenie metod leczenia tych zaburzeń.
Z recenzji prof. dr. hab. Jana Czabały
Prezentowana książka stanowi kontynuację moich wieloletnich zainteresowań i badań w zakresie zaburzeń odżywiania się oraz problematyki rodzinnej. Moje doświadczenia jako terapeuty rodzinnego, często pracującego z rodzinami osób chorujących na zaburzenia odżywiania się, stały się inspiracją do podjęcia badań omawianych w tej publikacji. (…) Obszarem zainteresowania objęta została, z jednej strony, problematyka więzi i autonomii w rodzinach pochodzenia pacjentek i w rodzinach pochodzenia ich rodziców, z drugiej – ocena funkcjonowania rodziny jako całości, wzajemna ocena relacji pacjentek z ich rodzicami i wreszcie ocena relacji małżeńskiej rodziców pacjentek.
Ze wstępu autorki
Książka stanowi pokłosie Konferencji „Prawo dziecka do zdrowia”, którą w 2005 roku zorganizowało Polskie Stowarzyszenie im. Janusza Korczaka.
Celem konferencji, a także książki jest przedstawienie sytuacji dzieci i młodzieży we współczesnym świecie, ich prawa do zdrowia, warunków i stopnia przestrzegania tego prawa. Zdrowie traktowane jest - zgodnie z definicją WHO – jako dobrostan fizyczny, psychiczny, moralny i społeczny. Według Janusza Korczaka zdrowie to nie tylko dobra kondycja fizyczna, ale również radość z bycia kochaną i szanowaną istotą, to poczucie bezpieczeństwa w świecie jasnych reguł moralnych, w świecie sprawiedliwości społecznej...
Poprawione i rozszerzone wydanie drugie tego znakomitego podręcznika proponuje sprawdzone strategie służące poprawie długoterminowych skutków leczenia oraz jakości życia osób cierpiących na zaburzenia afektywne dwubiegunowe. Czerpiąc wiedzę z wielu badań i bogatego doświadczenia, autorzy opracowują pełne ramy zindywidualizowanej terapii poznawczo-behawioralnej.
Podręcznik pełen jest przykładów i opisów przypadków. Został zaprojektowany tak, by uwzględnić złożoność procesu leczenia trudnych, przewlekłych zaburzeń. W tym wydaniu dawny protokół dwudziestu sesji terapii (w dodatku na końcu książki) został zastąpiony nowym, bardziej elastycznym modelem oceny i procesu leczenia. Format książki ułatwia przeprowadzenie skutecznych interwencji w pracy z pacjentami o różnych historiach choroby i profilach klinicznych – osobami z niedawno rozpoznanymi zaburzeniami, chorymi z objawami ustabilizowanymi oraz pacjentami codziennie zmagającymi się z objawami. Podręcznik zawiera jasne wskazówki dotyczące konceptualizacji indywidualnych potrzeb pacjentów oraz współpracy, która ma im pomóc w:
• lepszym zrozumieniu natury zaburzeń afektywnych dwubiegunowych;
• systematycznym przestrzeganiu sposobu i pór dawkowania leków;
• rozpoznawaniu wczesnych sygnałów ostrzegających o epizodach maniakalnych i depresyjnych;
• radzeniu sobie z objawami poznawczymi, behawioralnymi i afektywnymi;
• rozwijaniu umiejętności radzenia sobie i rozwiązywania problemów;
• wzmacnianiu relacji nadwątlonych zaburzeniem.
Podręcznik ma charakter praktyczny i został napisany w przystępny sposób. Na końcu każdego rozdziału zamieszczono najważniejsze informacje, które terapeuta powinien zapamiętać oraz zagadnienia, które należy omówić z pacjentem.
W książce przedstawiono aktualny stan wiedzy na temat psychopatologii, etiopatogenezy, diagnozy, rozumienia i terapii zaburzeń obsesyjno-kompulsyjnych. (…) Zainteresuje (ona) niewątpliwie większość psychoterapeutów poznawczo-behawioralnych oraz osoby biorące udział w takich szkoleniach. Mogą chcieć się z nią zapoznać psychoterapeuci innych orientacji, psychologowie kliniczni oraz psychiatrzy leczący chorych na zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne. (…) Z jednej strony napisana jest językiem przeglądów piśmiennictwa publikowanych w czasopismach naukowych, a z drugiej zawiera wiele bardzo łatwych w odbiorze przykładów rozmów terapeutycznych z pacjentami. (…) W obecnej postaci jest bardzo cenną pomocą dla osób zajmujących się leczeniem zaburzeń obsesyjno-kompulsyjnych, bądź szkolących się w tym kierunku.
Z recenzji Prof. Andrzeja Kokoszki
Dla przeciętnego klinicysty, kliniki czy oddziału stacjonarnego jednostki z zaburzeniem osobowości z pogranicza często są najtrudniejszymi i niedającymi się rozwikłać przypadkami. Książka ta ? będąca pierwszą pracą zawierającą strategie, które dowiodły swojej skuteczności w kontrolowanych badaniach klinicznych ? przedstawia wszechstronne, zintegrowane podejście do leczenia tej populacji. Autorka udziela konkretnych wskazówek, które twórczo łączą najlepsze elementy metod behawioralnych, psychoanalitycznych, systemowych i innych powszechnie stosowanych. Jako innowator kliniczny Linehan dokonała rozbioru aspektów osobowości z pogranicza na części składowe i opracowała systematyczne ujęcie każdej z nich.
W pierwszej części książki autorka przedstawiła ogólny obraz tego zaburzenia i naszkicowała ramy teoretyczne, które wyznaczają kierunek terapii. W drugiej szczegółowo opisała sposób oceny pacjentek z osobowością z pogranicza oraz hierarchicznej organizacji celów behawioralnych.
Omawiając najbardziej stresujące zachowania pacjentów, z jakimi mają do czynienia klinicyści, autorka opisuje krok po kroku, jak ocenić ryzyko samobójstwa, radzić sobie z groźbami samobójczymi i pracować nad przewlekłym zachowaniem samobójczym. Przedstawia także ujęcia integracyjne tak specyficznych problemów, jak kryzysy, niestosowanie się do zaleceń i załamania w relacji terapeutycznej.
W jasny sposób wyszczególniając skuteczne techniki, które można odtworzyć w praktyce klinicznej, praca ta naświetla przeżycia wewnętrzne jednostek z osobowością z pogranicza i dostarcza klinicystom praktyczne narzędzia kliniczne do pracy z nimi. Jest nieocenionym źródłem dla wszystkich specjalistów, którzy pracują z tą trudną do leczenia populacją.
Książka Zaburzenia integracji sensorycznej zapewnia czytelnikowi wiele praktycznych i skutecznych porad oraz strategii działania dotyczących pomocy dzieciom dotkniętym dysfunkcją sensoryczną. Skupiając się na wczesnej interwencji, pokazuje, że dzieci, u których zdiagnozowano to schorzenie, mogą osiągnąć swój pełny potencjał w domu, szkole i społeczności. Autorki opisują i analizują objawy, przyczyny, dodatkowe czynniki oraz zachowania związane z zaburzeniami integracji sensorycznej, zwłaszcza w ramach autyzmu, ADHD i zaburzeń dwubiegunowych, skupiając się m.in. na pomocnych ćwiczeniach, tajnikach diagnozy oraz modyfikacji programów edukacyjnych. Ta zrozumiała i przystępna książka to niezastąpione źródło wiedzy dla rodzin, nauczycieli i opiekunów mających kontakt z dziećmi doświadczającymi zaburzeń integracji sensorycznej. Polly Godwin Emmons ma licencjat z biologii i psychologii zdobyty na uniwersytecie Binghamton, a także dyplom magistra pedagogiki (specjalność: edukacja podstawowa) uzyskany w Elmira College. Ma także uprawnienia w zakresie pedagogiki specjalnej dzieci do dwunastego roku życia. Mieszka w Nowym Jorku z dwójką swoich dzieci i pracuje jako pedagog specjalny w lokalnej szkole średniej. Liz McKendry Anderson jest magistrem pedagogiki (specjalność: edukacja podstawowa) w Lesley College i magistrem pedagogiki specjalnej na uniwersytecie Binghamton. Ma także uprawnienia w zakresie pedagogiki specjalnej dzieci do dwunastego roku życia. Była dyrektorką agencji Edukacja dla Wczesnej Interwencji, a obecnie robi doktorat z pedagogiki na uniwersytecie Binghamton. Mieszka w Nowym Jorku z mężem Richardem i czwórką dzieci.
Od 18 lat Kutscher diagnozuje często współwystępujące schorzenia neuropsychiatryczne takie jak ADHD, zaburzenia ze spektrum autystycznego, trudności w nauce czy depresję dwubiegunową. Jego przystępnie i zrozumiale napisany poradnik opisuje ogólne zasady diagnozowania i terapii tych zaburzeń u dzieci; kolejne rozdziały książki dotyczą różnych schorzeń i przybliżają czytelnikom przyczyny i objawy zaburzeń, ich wzajemny wpływ na siebie oraz sposoby leczenia. Po zapoznaniu nas z najnowszą wiedzą na temat przyczyn poszczególnych zaburzeń, Kutscher odsłania przed nami konkretne strategie działania i wskazówki... To stabilny i efektowny fundament, na którym można budować dalszą wiedzę na temat zaburzeń rozwojowych. Jednak zarazem jest to książka na tyle bogata w treść, że może stanowić także samodzielne źródło informacji. Z całego serca polecam tę książkę wszystkim nauczycielom i rodzicom mającym do czynienia z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Będę ją popularyzować. - Heidi Bernhardt, badaczka zajmująca się tematyką ADHD Kutscherowi sprawnie udaje się zarówno wywołać współczucie dla chorych dzieci, jak również z optymizmem pokazać, jak wielką rolę mogą odegrać troskliwi rodzice i nauczyciele. To wspaniałe znaleźć jedną książkę, którą można polecić rodzicom szukającym pomocnych informacji dotyczących kilku różnych zaburzeń dotykających ich dziecko. - dr Leslie Packer, psycholog, specjalistka ds. zespołu Tourette'a
Tom I Fizjologii człowieka pt. Fizjologia ogólna ukazał się ostatnio jako VI wydanie w 1995 r. I obejmował, poza fizjologią ogólną, także podstawy elektrofizjologii i fizjologii mięśni. Obecne, VII wydanie Fizjologii ogólnej, obejmuje ponadto przygotowaną przez Prof. T. Brzozowskiego fizjologię krwi, która od ponad 10 lat nie była wznawiana.
izjologia człowieka - Neurofizjologia zawiera elementarne informacje z elekrofizjologii i funkcjonowania ośrodkowego i obwodowego układu nerwowego w stanach zdrowia i w ważniejszych stanach chorobowych. Wiadomości te są niezbędnym przygotowaniem do podjęcia studiów z zakresu neurologii. Intencją Autora jest przekazanie tej niezwykle złożonej wiedzy w sposób łatwy do przyswojenia, bez zbytniego obciążenia pamięciowego. Obecne wydanie jest w znacznym stopniu skorygowane i uwzględnia nowsze osiągnięcia wiedzy.
Nie upraszczając części czysto teoretycznej, tzn. mechanizmów skurczu mięśnia sercowego, czynności bodźcotwórczej układu przewodzącego, podstaw elektro- i fonokardiografii, Autor często nawiązuje do kliniki, wzbogacając w ten sposób podręcznik fizjologii o patofizjologię chorób układu sercowo-naczyniowego, w tym zwłaszcza o miażdżycę naczyń, nadciśnienie i zawały mięśnia sercowego. Omawia metody badań, z którymi ,,na co dzień"" ma do czynienia kardiolog i klinicysta.
Podręcznik stanowi doskonały nabytek na rynku księgarskim, uzupełniający , zwykle dzielącą dostępne dotychczas podręczniki fizjologii - w tym przypadku pulmonologii - przygotowane przez teoretyków fizjologów, od podręcznika pulmonologii klinicznej w ujęciu praktyków tej dziedziny medycyny klinicznej. (...) Obecne wydanie jest unowocześnione i poszerzone, a nade wszystko zawiera elementy fizjologii klinicznej, w szczególności w odniesieniu do metod badania płuc, takich jak spirometryczne, scyntygraficzne, podatności płuc i krążenia płucnego itd. (Z recenzji Prof. dr hab. med. Ewy Niżankowskiej-Mogilnickiej) Czynności nerek są kompleksowym opracowaniem fizjologii narządu moczowego. Szczegółowe rozważania na temat czynności nerek zostały poprzedzone podstawowymi informacjami z zakresu anatomii i histologii. Precyzyjnie opracowane krążenie nerkowe i jego autoregulacja dają podstawę do zrozumienia nie tylko zjawiska przesączania kłębuszkowego, ale również szeroko przedstawionych badań czynnościowych narządu oraz udziału nerek w regulacji ciśnienia tętniczego. Bardzo jasno zostały przedstawione zjawiska filtracji kłębuszkowej, resorpcji zwrotnej i sekrecji kanalikowej oraz mechanizmy uczestniczące w ich regulacji. Książka stanowi bardzo wartościowe opracowanie, które ułatwi przyswajanie wiedzy z zakresu fizjologii nerek nie tylko studentom medycyny, lecz także będzie pomocne w zrozumieniu złożonych procesów zachodzących w nerkach dla specjalizujących się lekarzy. (Z recenzji Prof. dr hab. med. Władysława Sułowicza)
Do rąk studentów nauk medycznych i przyrodniczych trafia szóste, poszerzone i zmienione pod względem graficznym, wydanie książki Układ trawienny i wydzielanie wewnętrzne. Zawiera ona podstawowe informacje o funkcjonowaniu układu trawiennego i układu hormonalnego w stanach zdrowia i w ważniejszych stanach chorobowych. Wiadomości te są niezbędnym przygotowaniem do podjęcia studiów z zakresu gastroenterologii i endokrynologii klinicznej. Intencją Autora jest przekazanie tej niezwykle złożonej wiedzy w sposób łatwy do przyswojenia, bez zbytniego obciążenia pamięciowego. Obecne wydanie jest w znacznym stopniu poprawione i uwzględnia najnowsze osiągnięcia wiedzy.
Jeżeli ktoś bliski, nasz krewny lub przyjaciel, zachoruje na chorobę psychiczną, czujemy się całkiem bezradni. Może się nawet wydawać, że ta bliska przed zachorowaniem osoba znalazła się nagle w zupełnie innym świecie, do którego my nie mamy dostępu... Nie jesteśmy jednak ze swym nieszczęściem sami, podobnie jak i nasz chory nie pozostanie sam ze swoją chorobą... Właśnie ten poradnik - napisany przez psychiatrów i psychologa zajmujących się na co dzień leczeniem chorych na schizofrenię i zaburzenia schizotypowe - może nam pomóc w przezwyciężeniu szoku związanego z samym faktem zachorowania osoby nam bliskiej. Pomoże nam także zrozumieć świat chorego, a nawet nauczy, w jaki sposób trzeba prowadzić z chorym rozmowy, tak by nie tracić z nim kontaktu emocjonalnego, a jednocześnie wpływać korzystnie na jego zdrowienie. Najlepsze wyniki leczenia choroby psychicznej osiąga się tam, gdzie na sukces terapii pracują zgodnie: psychiatra i psycholog oraz pacjent i jego rodzina.
To podręcznik, prezentujący podstawowe informacje o tych trzech grupach zaburzeń, przeznaczony dla studentów medycyny. Podobnie jak poprzednie dwa wydania (1997 i 1998), wiąże się z programem nauczania psychopatologii, diagnostyki i leczenia tych schorzeń w Collegium Medicum UJ. Stąd też możliwie skrótowa, a niekiedy pewnie także uproszczona forma prezentowanych tu zagadnień, zakładająca, że jej rozwinięciem są wykłady i ćwiczenia. Przedstawiany tu obszar psychopatologii uporządkowany jest zgodnie z zasadami klasyfikacji ICD-10. Jest to jednak przede wszystkim system klasyfikacyjny, służący celom statystyki medycznej, a nie prezentacja aktualnej wiedzy o zaburzeniach zdrowia. Oczywiście, odwołuje się do tej wiedzy, jest wyrazem poglądów, dominujących w okresie tworzenia tego systemu. Jego głównym celem nie jest jednak możliwie trafny opis rzeczywistości, z jaką mamy do czynienia w codziennej praktyce, lecz umożliwienie porozumiewania się między lekarzami pracującymi w różnych krajach.
Monografia ta jest pierwszą w Polsce próbą całościowego opisu problemu zaburzeń w odżywianiu się. Autorzy opracowania są pracownikami Ambulatorium Terapii Rodzin Kliniki Psychiatrii Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie i należą do najbardziej doświadczonych zespołów terapeutycznych w Polsce, zajmujących się leczeniem zaburzeń jedzenia. Zaburzenia jedzenia występują głównie u młodych dziewcząt i kobiet. Są zjawiskiem, w którym ogniskują się podstawowe pytania i dylematy dotyczące tożsamości współczesnej kobiety. Na treść pracy składa się przegląd aktualnych poglądów na temat etiologii, przebiegu oraz leczenia anoreksji i bulimii psychicznej, wzbogacony o doświadczenia kliniczne ośrodka. Z uwagi na zainteresowania autorów paradygmatem systemowym ważną część pracy stanowi próba powiązania ze sobą poszczególnych teorii odnoszących się do rozumienia i leczenia zaburzeń odżywiania się. Istotnym walorem pracy jest klarowna struktura oraz prosty i zrozumiały język. Książka ta powinna spotkać się z dużym zainteresowaniem zarówno lekarzy, psychologów, studentów medycyny i psychologii, jak i pacjentów oraz ich rodzin.
Jak zapobiegać - a nawet odwracać skutki - zawału, ataku serca i chorób układu sercowo-naczyniowego za pomocą tlenku azotu Skuteczny program wspomagający naturalny proces wytwarzania cudownego leku w organizmie ludzkim
Książka przemyślana, erudycyjna i wszechstronna (...). Z powodzeniem łączy dawne osiągnięcia, obecny status i przyszłe koncepcje poznawczo-behawioralne w jedną, spójną teorię psychopatologii i procesu psychoterapeutycznego (...). Jest to obowiązkowa lektura dla studentów, praktykantów i praktyków terapii poznawczej i behawioralnej. Warto ją polecić wszystkim, którzy interesują się tym tak ważnym podejściem terapeutycznym do leczenia zaburzeń psychicznych"". - Dr med. Lewis L. Judd.
Autorka poświęciła wiele lat tworzeniu i sprawdzaniu metod pracy z uczniami z ADHD. Przedstawione przez nią strategie i techniki wychowywania i nauczania były weryfikowane w licznych badaniach naukowych. Czytelnik znajdzie w książce wiele przykładów z życia, które zapewne ułatwią opracowanie własnych strategii w pracy z klasą, strategii, które pomogą dzieciom z ADHD odkryć w sobie to, co najlepsze. Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla nauczycieli, ale powinni ją przeczytać także rodzice.
Jak zapobiegać chorobom serca i jak je leczyć? Jakie jest działanie leków nasercowych? Czy alkohol jest dobry na serce? Ta książka zawiera pytania zadawane przez pacjentów klinik kardiologicznych i odpowiedzi, których lekarz chętnie by udzielił, gdyby miał czas. Można w niej znaleźć informacje zgodne z najnowszą wiedzą medyczną, objaśnienia terminologii medycznej, gotowe programy dostosowania stylu życia, pozwalające na możliwie największą aktywność
Autorka sięgnęła po rzeczywiste dane o rozwoju mózgu i o tym, w jaki sposób wpływa na niego doświadczenie i środowisko. Zamieszczone tu szczegółowe dane zrozumiałe są dla czytelnika bez przygotowania naukowego, mogą być też pomocne w zrozumieniu rozwoju dziecka i kontekstu, który ten rozwój kształtuje.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?