KATEGORIE [rozwiń]
Okładka książki Skuteczna rekrutacja 2.0

69,00 zł 60,69 zł


eśli zastanawiasz się, jak wygląda dzisiejszy rynek pracy lub jak pozyskiwać najlepsze talenty do swoich organizacji, to znaczy, że jesteś na ścieżce skutecznych rekrutacji. A jeśli chcesz dowiedzieć się, jak dotrzeć z ofertą pracy do właściwych kandydatów i jak w pełni wykorzystać potencjał rozmowy rekrutacyjnej – koniecznie przeczytaj tę książkę. W odpowiedzi na zróżnicowane potrzeby pracodawców, pracowników i kandydatów powstała książka Skuteczna rekrutacja 2.0. Jest to pozycja obowiązkowa dla wszystkich uczestników rynku pracy – pracodawców dbających o pracowników i swój wizerunek, rekruterów odpowiedzialnych za poszukiwanie talentów, a także kandydatów – aktywnych uczestników procesów rekrutacyjnych. Autorami książki są pracownicy i menadżerowie Hays Poland – praktycy kilkunastu specjalizacji, którzy co dzień spotykają się z pracodawcami i pracownikami w procesie rekrutacji, mierząc się tym samym z wyzwaniami dyktowanymi przez rynek pracy. Eksperci Hays Poland, bazując na swoich doświadczeniach, przygotowali kompendium wiedzy, które pozwala budować trwałą przewagę konkurencyjną, zarówno z perspektywy pracownika, jak i organizacji. Pierwsza część publikacji skierowana jest do kandydatów oraz pracowników, rozważających poszukiwanie bądź zmianę pracy. W praktyczny sposób odpowiadamy na najczęściej pojawiające się pytania dotyczące strategii poszukiwania pracy, przygotowania CV, rozmowy rekrutacyjnej oraz oceny i negocjowania warunków oferty. W części kierowanej do pracodawców przyglądamy się współczesnym strategiom rekrutacji i narzędziom wspierającym ten proces, technologiom oraz mediom społecznościowym, zajmującym coraz więcej miejsca w rekrutacji, a także sile przyciągania firm budowanej na fundamencie EVP. Koncentrujemy się na przedstawieniu różnorodności pracowników oraz dopasowaniu ofert pracy do indywidualnych potrzeb kandydatów. Zapraszamy do inspirującej lektury i życzymy skutecznych procesów rekrutacyjnych! ATUTY PUBLIKACJI: Kompleksowo omawia zagadnienia związane z rekrutacja zarówno dla pracodawców jak i dla pracowników!
Okładka książki HR Toolbox czyli narzędziownik menedżera HR

79,00 zł 69,48 zł


Doskonale wiemy, że praca specjalisty i menedżera HR do łatwych nie należy. Ilość wyzwań, które przed nami stają oraz złożoność materii, z którą się mierzymy powoduje, że czasem trudno to wszystko ogarnąć. Szczególnie jeśli mielibyśmy sami przygotowywać wszelkie rozwiązania samodzielnie, od podstaw. Na szczęście nie ma takiej potrzeby. W wielu krajach powstaje znacząca ilość publikacji z prezentacją konkretnych narzędzi, niemal gotowych do wykorzystania w działaniach HR. Rynek polski jest jednak stosunkowo ubogi w tego typu opracowania zatem postanowiliśmy nieco zmienić tę sytuację. Z drugiej strony, jesteśmy atakowani setkami modeli, tysiącami zaleceń i niezliczoną ilością danych badawczych (często niestety „pseudo-badawczych” lub czysto akademickich – w pejoratywnym znaczeniu tego pojęcia). W efekcie możemy dojść do wniosku, że mamy do czynienia z jakimś koszmarnym „mission impossible”. To niemożliwe aby zarządzanie kapitałem ludzkim było tak skomplikowane! Spróbujemy zatem maksymalnie upraszczać sytuacje i szukać takich rozwiązań, które z są nie tylko sprawdzone w praktyce ale też jak najłatwiejsze do wykorzystania. Na tej drodze wybraliśmy dziesięć kluczowych pytań, z którymi zapewne spotyka się większość z nas. Odpowiedzi na te pytania tworzą poszczególne rozdziały naszego opracowania, budowane w taki sposób aby maksymalnie wysycić je konkretnymi wskazówkami działania, a tam gdzie to jest możliwe także narzędziami. Każdy rozdział jest odrębną całością, z której można korzystać samodzielnie jednak ich kolejność jest odzwierciedleniem szerszego procesu jakim jest zarządzanie kapitałem ludzkim. Proces ten jest złożony a poszczególne elementy wzajemnie się przenikają. Zachęcam zatem do tego aby najpierw zapoznać się z całością a potem wracać to tych rozdziałów, które w danej chwili okażą się najbardziej użyteczne. Życzę przyjemnej lektury ale przede wszystkim odnalezienia możliwości wykorzystania przedstawionego materiału we własnej praktyce. Pozycja rekomendowana przez Polskie Stowarzyszenie HR business Partner, HR POLSKA, HR NEWS, Dziennik Gazetę Prawna oraz portal BiznesTuba.pl Li Lista lektur obowiązkowych każdych studiów z zakresu z zarządzania zasobami ludzkimi powinna zostać uzupełniona o tę pozycję. Żałuję, że nie było tej książki, kiedy zaczynałam karierę w HR. Napisana przyjaznym językiem, pełna praktycznych przykładów. Znakomita lektura zarówno dla tych , którzy dopiero zaczynają karierę w dziale personalnym jak i dla tych, którzy mają dłuższy staż i chcieliby uporządkować wiedzę lub ją poszerzyć. Maja Chabińska-Rossakowska Dyrektor HR ING Bank Śląski S.A.
Okładka książki HR Business Partner.

40,01 zł 35,19 zł


W Polsce koncepcja HR Business Partneringu znajduje się obecnie w szczytowej fazie zainteresowania i rozwoju, potrzebne są zatem opracowania, które mogą przybliżyć tę ideę i ułatwić jej wdrażanie do praktyki firm. Kim więc powinien być HR Business Partner? Powinien mieć szerokie kompetencje: świetnie orientować się w realizowanej przez firmę dziedzinie biznesu, reprezentować bardzo wysokie umiejętności współpracy z różnymi ludźmi i komunikacji, mieć dużą odporność psychiczną, potrafić działać w stresie i rozwiązywać najtrudniejsze sytuacje kryzysowe, być doskonałym trenerem, orientować się w najnowszych trendach rozwojowych w wielu dziedzinach. Już taka koncepcja sylwetki HRBP sprawia, że chcielibyśmy dowiedzieć się, jak osoby na takich stanowiskach powinny funkcjonować w organizacjach. Książka HR Business Partner. Praktyczne rozwiązania budowania wysokoefektywnych organizacji p od r edakcją G rzegorza F ilipowicza z awiera 1 2 a rtykułów n apisanych p rzez 11 autorów, których wspólną cechą jest posiadanie zarówno dobrego przygotowania teoretycznego, jak i głębokiego doświadczenia praktycznego. Kilkoro spośród nich pełniło lub obecnie pełni funkcję HR Business Partnera. Misją tej książki jest podzielenie się z Czytelnikami doświadczeniem i zainspirowanymi nim przemyśleniami, często wykraczającymi poza sztywne ramy najbardziej bezpośrednich skojarzeń z rolą i funkcją HRBP, jak np. problematyka szczęścia w pracy czy uważności w relacjach międzyludzkich. Zapoznałem się z tą książką z dużym zainteresowaniem. Znalazłem w niej wiele ciekawych, nowatorskich wątków. Z pewnością zainteresuje ona szerokie grono menedżerów, specjalistów z dziedziny zarządzania ludźmi oraz osoby przygotowujące się do pełnienia funkcji HR Business Partnera. Prof. ALK dr hab. Czesław Szmidt Kierownik Katedry Zarządzania Zasobami Ludzkimi w Akademii Leona Koźmińskiego
Okładka książki Mistrz Brygadzista Lider Szefowie pierwszej linii

59,00 zł 51,89 zł


Każdy pracownik na linii produkcyjnej powinien wiedzieć, w jaki sposób poprzez realizację swoich zadań przyczynia się do realizacji celów całej organizacji. Przekazanie odpowiedzialności w ręce pracowników bezpośrednio produkcyjnych i uprawnienie ich do samodzielnego podejmowania decyzji prowadzi do wzrostu zaangażowania, poczucia odpowiedzialności i w rezultacie do mobilizacji, by osiągali jak najlepsze wyniki. Z uwagi na silną korelację pomiędzy pracownikiem, maszyną, którą operuje, i jakością wytwarzanego produktu kluczowe jest zapewnienie dostępu do danych, jasne określenie tego, co działa, a co nie i zachęcanie ludzi do podejmowania decyzji na podstawie danych i faktów oraz przeprowadzania analizy przyczyn źródłowych problemów. Zadaniem lidera jest wspieranie ludzi w dążeniu do realizacji wyznaczonych im celów, motywowanie ich do podejmowania wysiłków, bycie coachem i tworzenie inspirujących warunków pracy. Książka podpowiada, w jaki sposób to zrobić. Zawiera wiele cennych wskazówek i przykładów pomocnych w pracy mistrza, brygadzisty i lidera zespołu. Jeżeli jesteś brygadzistą, mistrzem, liderem produkcji i wiesz, jak wiele zależy od Ciebie, aby Twój zespół był zaangażowany i skuteczny, ale nie wiesz, jak to osiągnąć, ta książka jest dla Ciebie. Znajdziesz w niej wiele pomysłów, ćwiczeń i porad, które mogą Cię zainspirować i będziesz je mógł sprawdzić w praktyce. Książka „MISTRZ, BRYGADZISTA, LIDER - SZEFOWIE PIERWSZEJ LINII” skupia się przede wszystkim na obszarze tzw. kompetencji miękkich, które odgrywają kluczową rolę w pracy lidera produkcji. Dowiesz się z niej m.in.: Jak ważny jest autorytet lidera i jak go zbudować. W jaki sposób wdrażać nowego pracownika i instruować go na stanowisku pracy. Jak motywować pracowników, aby wzrastało ich zaangażowanie. W jaki sposób przeprowadzić zespół przez zmianę. Książka jest również przeznaczona dla HR-owców, którzy otrzymują gotowy poradnik. Dzięki niemu mogą zaopatrzyć liderów produkcji w niezbędną wiedzę i kompetencje, które pomogą im lepiej zrozumieć i skutecznie realizować wiele zadań.
Okładka książki HR Toolbox 2 czyli narzędziownik menedżera HR

79,00 zł 63,95 zł


HR Toolbox 2, czyli narzędziownik menedżera HR, to druga część książki Grzegorza Filipowicza pod tym samym tytułem. Ponieważ to narzędzia i konkretne rozwiązania są tym, czego HR-owcy mogą najbardziej potrzebować w codziennej pracy, autor wychodzi naprzeciw tej potrzebie. Druga część książki prezentuje kilka kolejnych tematów właśnie od strony narzędziowej i wdrożeniowej, do tego popartych wieloletnim doświadczeniem autora. Z publikacji można dowiedzieć się m.in.: Jak mierzyć kapitał ludzki w organizacji Jak zbadać przyczyny spadku efektywności Kiedy warto wprowadzać wartościowanie stanowisk pracy W jaki sposób ocenić potencjał pracowników Jak zbudować program zarządzania talentami Jakich liderów potrzebują firmy W jaki sposób zaplanować ścieżki kariery w organizacji. Obowiązkiem osób odpowiedzialnych za kształtowanie kapitału ludzkiego w organizacji jest nieustanne poznawanie coraz to nowych narzędzi i rozwiązań oraz wdrażanie tych, które mogą być użyteczne w rozwoju firmy. HR Toolbox 2 daje takie możliwości.
Okładka książki Praktyki HRM 3 Najlepsze studia przypadku z polskiego rynku

39,00 zł 26,50 zł


Dwie pierwsze książki, zawierające zbiór studiów przypadku, okazały się dużym sukcesem wydawniczym. Czytelnicy cenią sobie bowiem konkretne rozwiązania i projekty zrealizowane w firmach. Stanowią one inspirację i motyw do działania. „Jeśli innym się udało, to i nam musi…” W związku z tym oddajemy w Państwa ręce trzecią część Praktyk HRM. Książka jest zbiorem najnowszych studiów przypadku dotyczących wdrożeń HR-owych z naszego rynku. Zostały w niej opisane projekty z takich obszarów, jak: szkolenia i rozwój, kompetencje menedżerskie, budowanie zaangażowania, organizacja i zarządzanie, kultura organizacyjna, dobrostan pracowników, rynek pracy/rekrutacja. mentoring. Praktyki HRM 3 to lektura obowiązkowa, bez której nie może się obejść współczesny HR-owiec.
Okładka książki Dokumentacja Kadrowa.

99,00 zł 67,27 zł


W książce przedstawione są aktualne, obowiązujące w 2020 r. zasady prowadzenia i przechowywania dokumentacji pracowniczej. Szczególną uwagę poświęcono zmianom, które zostały wprowadzone w ciągu 2019 r. Od 4 maja 2019 r. obowiązują bowiem zmiany w zakresie dokumentacji pracowniczej, które dostosowały zasady jej prowadzenia do przepisów RODO. Natomiast od 7 września 2019 r. weszły w życie zmiany dotyczące wydawania i sporządzania świadectwa pracy. Z publikacji można się również m.in. dowiedzieć: jak prowadzić dokumentację w formie elektronicznej, jakie są okresy archiwizacji dokumentów pracowniczych, jak prowadzić akta osobowe. W publikacji zostały omówione kwestie związane z nowymi obowiązkami płatników składek, wynikającymi ze skrócenia okresów przechowywania dokumentacji kadrowej. Przystępnie wyjaśnione zostały procedury, zgodnie z którymi pracodawca – płatnik składek – powinien postępować, aby mieć prawo do skróconego okresu przechowywania akt osób zatrudnionych po 1998 r. Omówiono także wszystkie najważniejsze zmiany w dokumentach ZUS związane ze skróceniem przechowywania akt, w tym nowe formularze, które obowiązują od 1 stycznia 2019 r. – ZUS OSW, ZUS RIA, ZUS RPA. Nowe formularze, a także nowe wersje druków dotychczas obowiązujących przedstawiono w instruktażowy sposób i z uwzględnieniem najnowszych wytycznych ZUS w tym zakresie. Książka zawiera nowe wzory dokumentów pracowniczych przygotowane przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. Omówiono także dokumentowanie kwestii związanych z innymi aspektami zatrudnienia – m.in. zawieraniem umów o pracę, ewidencjonowaniem czasu pracy, odpowiedzialnością porządkową czy badaniami profilaktycznymi pracowników. Publikacja jest praktyczną pomocą dla każdego pracodawcy oraz osoby odpowiedzialnej za sprawy kadrowe i pracownicze w firmie. ATUTY PUBLIKACJI: Jest to jedna z pierwszych na rynku publikacji, która przedstawia aktualne, obowiązujące w 2020 r. zasady prowadzenia i przechowywania dokumentacji kadrowej.
Opakowanie Dokumentacja kadrowa Sierpień 2020

99,00 zł 67,27 zł


W książce przedstawione są aktualne, obowiązujące w 2020 r. zasady prowadzenia i przechowywania dokumentacji pracowniczej. Szczególną uwagę poświęcono dokumentom kadrowym związanym z epidemią COVID-19. Omówiono również dokumentację związaną z ubieganiem się o zasiłki z ubezpieczenia społecznego. Z publikacji można się m.in. dowiedzieć: ? jak prowadzić dokumentację w formie elektronicznej, ? jakie są okresy archiwizacji dokumentów pracowniczych, ? jak prowadzić akta osobowe. Książka w praktyczny sposób przedstawia zasady sporządzania dokumentów związanych z przepisami antykryzysowymi. Przystępnie wyjaśnia, jak sporządzić wniosek o umorzenie składek ZUS czy porozumienie o obniżeniu wymiaru czasu pracy lub objęciu pracowników przestojem ekonomicznym. Nowe formularze, a także nowe wersje druków dotychczas obowiązujących zaprezentowano w instruktażowy sposób i z uwzględnieniem najnowszych wytycznych ZUS i resortu pracy. Publikacja jest praktyczną pomocą dla każdego pracodawcy oraz osoby odpowiedzialnej za sprawy kadrowe i pracownicze w firmie. ATUTY PUBLIKACJI: Jest to jedna z pierwszych na rynku publikacji, która przedstawia aktualne, obowiązujące w 2020 r. zasady prowadzenia i przechowywania dokumentacji kadrowej po wprowadzeniu przepisów antykryzysowych.
Okładka książki Polish Your HR English I

49,90 zł 33,91 zł


P olish Your HR English. Angielski (nie tylko) dla HR-owca to książka, która z pewnością przyda się nie tylko osobom pracującym w dziale personalnym. Obecnie znajomość języków obcych jest powszechnie wymagana na rynku pracy. Świat daje nam dziś wiele możliwości, ale abyśmy mogli z nich skorzystać, znajomość języków obcych jest koniecznością. W globalnych korporacjach język angielski jest ważniejszy od języka lokalnego, dlatego wszyscy, którzy chcą go szlifować, powinni sięgnąć po książkę Polish Your HR English. Angielski (nie tylko) dla HR-owca. Pierwsza część „Cross-cultural encounters” koncentruje się na kwestiach komunikacji międzykulturowej w kontekście biznesowym. Część druga „Business dilemmas” pokaże, jak istotne znaczenie mają zagadnienia etyczne i moralne w prowadzeniu przedsiębiorstw i zarządzaniu nimi. Z kolei tematyka części trzeciej „The power of language” będzie dotyczyła języka jako narzędzia komunikacji. Czytelnik dowie się, w jaki sposób ustalony dawno temu system dźwięków i znaków pozwala na przekazywanie myśli, idei oraz uczuć.
Okładka książki Wynagrodzenia 2021 Rozliczanie płac w praktyce

69,00 zł 46,89 zł


Podstawowym zadaniem służb kadrowo-płacowych jest ustalenie wysokości wynagrodzenia, a także innych świadczeń pracowniczych oraz sporządzenie listy płac. Czynności te często sprawiają kłopoty, zwłaszcza z powodu wielu zmian w przepisach. W szczególności przyczyniła się do tego epidemia COVID-19, ponieważ od jej początku wprowadzano epizodyczne zmiany w wielu regulacjach, których czas obowiązywania był bardzo zróżnicowany. Od 1 stycznia 2021 r. system PPK obejmie już wszystkie grupy podmiotów zatrudniających, jakie obliguje do tego ustawa o PPK. O prawidłowe rozliczanie wpłat do PPK muszą zadbać nie tylko przedsiębiorcy, lecz także jednostki sektora finansów publicznych. W poradniku wyjaśniono kwestie związane z obliczaniem wynagrodzenia za okresy nieobecności, m.in. z powodu urlopu wypoczynkowego, zwolnień okolicznościowych czy niezdolności do pracy z powodu choroby i macierzyństwa. Omówiono także zasady ustalania i obliczania stałych i zmiennych składników wynagrodzenia. Są to m.in. dodatki stażowe, funkcyjne, godziny nadliczbowe, odszkodowania czy odprawy. Na przykładach list płac w czytelny sposób przedstawiono zasady prawidłowego dokonywania potrąceń z wynagrodzenia za pracę oraz ze zlecenia w różnych wariantach. Przedstawiony został także sposób ustalania kwoty wolnej od potrąceń, której wysokość zależy od różnych czynników mających bezpośredni wpływ na wyliczenie kwoty netto wynagrodzenia za pracę na etacie lub z tytułu umowy zlecenia (np. wiek pracownika, koszty uzyskania przychodów, kwota wolna czy uczestnictwo w PPK). Uwzględniono szczególny wariant podwyższenia kwoty wolnej od potrąceń w czasie epidemii. Publikacja zawiera m.in.: wykaz dokumentów niezbędnych do sporządzenia listy płac, instrukcję ustalania wysokości nieperiodycznych obowiązkowych składników wynagrodzenia, przykładowe wzory list płac dla pracowników i rozliczeń ze zleceniobiorcami, instrukcje obliczania wynagrodzenia za część miesiąca w przypadku nieobecności w pracy z różnych przyczyn, zasady obliczania odpraw i odszkodowań ze stosunku pracy (z uwzględnieniem zmian spowodowanych epidemią COVID-19), zestawienia tabelaryczne zawierające niezbędne wskaźniki (m.in. kwoty wolne od potrąceń w różnych wariantach). Najtrudniejsze zagadnienia zostały zaprezentowane na przykładach. ATUTY PUBLIKACJI: Aktualne i praktyczne opracowanie pomocne w rozstrzyganiu wątpliwości związanych z ustalaniem wysokości wynagrodzenia oraz innych świadczeń pracowniczych. Zawiera przykładowe wzory list płac zarówno dla pracownika, jak i osoby niebędącej pracownikiem. To przystępne i wyczerpujące opracowanie jest wsparciem dla osób zajmujących się rozliczeniami płacowymi – kadrowych i księgowych. Zainteresuje też pracodawców, dyrektorów działów HR, pozostałych kierowników wyższego szczebla oraz biura rachunkowe, które prowadzą obsługę w tym zakresie. AUTOR: Izabela Nowacka – ekonomistka, od wielu lat zajmuje się tematyką wynagrodzeń i rozliczaniem płac.
Okładka książki Zatrudnianie i zwalnianie pracowników.Obowiązki pracodawców 2021

69,00 zł 46,89 zł


Jest to kompleksowe opracowanie, które przedstawia krok po kroku zasady zatrudniania pracowników oraz rozwiązywania umów o pracę. Uwzględniono w nim najnowsze zmiany przepisów, w tym szczególne rozwiązania wprowadzone przez tzw. tarczę antykryzysową w czasie epidemii COVID-19. Dotyczą one m.in. obowiązków pracodawcy w przypadku zakończenia stosunku pracy oraz przeprowadzania badań lekarskich i szkoleń bhp. Dzięki publikacji pracodawcy dowiedzą się również, jak rozwiązać umowę o pracę, aby nie narazić się na roszczenia pracowników. Książka wyjaśnia m.in.: • jakich danych można wymagać od kandydata do pracy, a jakich od pracownika, • co powinien zawierać kwestionariusz osobowy, • jak sporządzić umowę o pracę, • jaki rodzaj umowy o pracę dla pracownika wybrać, • jak uzasadnić wypowiedzenie umowy o pracę, • co powinno zawierać porozumienie stron dotyczące rozwiązania stosunku pracy, • w jakich przypadkach pracownicy podlegają ochronie przed zwolnieniem z pracy, • kiedy można rozwiązać z pracownikiem umowę o pracę bez wypowiedzenia. Publikacja zawiera liczne przykłady, zestawienia tabelaryczne i wzory dokumentów. Jest niezbędnym narzędziem przydatnym w pracy każdego specjalisty ds. kadr. ATUTY PUBLIKACJI: Praktyczna publikacja, która w kompleksowy sposób przedstawia zasady zatrudniania i zwalniania pracowników w czasie pandemii COVID-19.
Okładka książki ZFŚS 2021 komentarz

69,00 zł 46,89 zł


Publikacja zawiera praktyczne objaśnienia do każdego artykułu ustawy o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych. Szczegółowo omówiono w niej obowiązki związane z prowadzeniem działalności socjalnej, jakie mają pracodawcy. Wyjaśnienia zostały poparte praktycznymi przykładami, wzorami dokumentów, stanowiskami urzędowymi i orzecznictwem sądowym. W komentarzu uwzględniono zmiany dotyczące limitu świadczeń z zfśs zwolnionych z podatku z powodu COVID-19 w 2021 r. Objaśniono także problematykę ujawniania przez beneficjentów pomocy danych o ich sytuacji życiowej, rodzinnej i materialnej uprawniającej do świadczeń. Co istotne, w 2021 r. utrzymano odpis na zfśs w wysokości obowiązującej w 2020 r. Komentarz został wzbogacony o rozwiązania problemów pojawiających się w praktyce funkcjonowania zakładowego funduszu świadczeń socjalnych. Są one przedstawione w formie pytań i odpowiedzi jako odrębna od komentarza część książki. Jest to obowiązkowa lektura dla osób zajmujących się rozliczeniami kadrowo-płacowymi w podmiotach prowadzących działalność socjalną. Zawarte w książce wyjaśnienia zainteresują również beneficjentów świadczeń pochodzących z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych, a zwłaszcza członków komisji socjalnych. Mariusz Pigulski – ekspert i praktyk od ponad 20 lat zajmujący się prawem pracy i ubezpieczeń społecznych. Absolwent Podyplomowego Studium Prawa Pracy na Uniwersytecie Łódzkim, autor licznych opracowań i publikacji z dziedziny kadrowo-płacowej. ATUTY PUBLIKACJI: Jedyna na rynku aktualna publikacja na temat zfśs – dla praktyków, napisana prostym i zrozumiałym językiem.
Okładka książki Dokumentacja Kadrowa 2021 Zasady prowadzenia i przechowywania

99,00 zł 67,27 zł


Z publikacji można się m.in. dowiedzieć: jak prowadzić dokumentację w formie elektronicznej, jakie są okresy archiwizacji dokumentów pracowniczych, jak prowadzić akta osobowe. Ponadto poradnik w praktyczny sposób przedstawia zasady sporządzania dokumentów związanych z przepisami antykryzysowymi. Nowe formularze, a także nowe wersje druków dotychczas obowiązujących zaprezentowano w instruktażowy sposób i z uwzględnieniem najnowszych wytycznych ZUS i resortu pracy. Omówiono też kwestie związane z zawieraniem z ZUS umowy o układ ratalny. Szczególną uwagę poświęcono dokumentacji dotyczącej dofinansowania wynagrodzeń na podstawie tarczy antykryzysowej 6.0. Publikacja jest praktyczną pomocą dla każdego pracodawcy oraz osoby odpowiedzialnej za sprawy kadrowe i pracownicze w firmie. ATUTY PUBLIKACJI: Jest to jedna z pierwszych na rynku publikacji, która przedstawia aktualne, obowiązujące w 2021 r. zasady prowadzenia i przechowywania dokumentacji kadrowej po wprowadzeniu najnowszych przepisów antykryzysowych.
Opakowanie Optymalna spółka do biznesu

39,00 zł 26,50 zł


Jaką formę spółki wybrać – kapitałową czy osobową? Przed takim pytaniem staje wielu przedsiębiorców. Wybór formy prowadzonej działalności zależy od sytuacji konkretnego przedsiębiorcy, w tym zwłaszcza: poziomu ryzyka z nią związanego, rozmiaru działalności i jego możliwości finansowych. Biznesmen ma do wyboru m.in. spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością, wkrótce już prostą spółkę akcyjną, spółkę jawną, partnerską, komandytową, akcyjną, komandytowo-akcyjną oraz cywilną. W treści niniejszego Poradnika zostaną udzielone praktyczne informacje o wybranych spółkach, które mogą pomóc Czytelnikowi w podjęciu właściwej decyzji. Z publikacji można się dowiedzieć m.in.: Czy przedsiębiorca powinien wybrać P.S.A. czy sp. z o.o. Jakie korzyści i zagrożenia niesie ze sobą prowadzenie działalności w ramach P.S.A. Kiedy najlepszą formą dla biznesu jest sp. z o.o. Jakie zagrożenia niesie ze sobą prowadzenie spółki osobowej Jakimi kryteriami kierować się przy wyborze formy spółki
Opakowanie Delegowanie pracowników - po zmianach

39,00 zł 26,50 zł


1. Wybór formy oddelegowania 2. Świadczenia otrzymywane przez pracownika przebywającego za granicą a podatek dochodowy 3. Zastosowanie umów o unikaniu podwójnego opodatkowania 4. Opodatkowanie dochodów pracowników najemnych 5. Wykonywanie pracy za granicą przez inne osoby niż pracownicy 6. Unikanie podwójnego opodatkowania 7. Ubezpieczenia społeczne pracowników pracujących za granicą 8. Ustalenie właściwego ustawodawstwa w zakresie ubezpieczeń w przypadku delegowania pracowników do krajów ue 9. Ustalenie właściwego ustawodawstwa ubezpieczeniowego w stosunku do pracowników wykonujących pracę jednocześnie na terenie kilku państw 10. Obowiązki pracodawców delegujących pracowników za granicę
Okładka książki Amortyzacja i środki trwałe w praktyce
nowość

39,00 zł 26,50 zł


Środki trwałe są w wielu (jeśli nie w większości) przedsiębiorstwach kluczowym zasobem prowadzonej działalności gospodarczej. Im większy jest ich udział w ogólnej wartości aktywów, tym większego znaczenia nabiera problematyka prawidłowej ich wyceny nie tylko według prawa bilansowego, ale w szczególności według uregulowań ustaw o podatku dochodowym. Podstawowa trudność związana jest z wyborem, czy dany wydatek musi stanowić element wartości początkowej środka trwałego, czy też możliwe jest ujęcie go bezpośrednio w kosztach uzyskania przychodu. Także właściwe ustalenie amortyzacji, w praktyce, może sprawić sporo kłopotów. Jej prawidłowe naliczanie jest jednym z podstawowych warunków właściwego ustalenia wyniku finansowego oraz podstawy opodatkowania. Wynika to z faktu, że obecnie przedsiębiorstwa powszechnie wykorzystują środki trwałe o znacznej wartości. Amortyzacja jest więc często najwyższym składnikiem kosztów i nawet stosunkowo niewielkie błędy w jej naliczaniu mogą mieć duży wpływ na wynik. Z publikacji Czytelnik dowie się: Jak prawidłowo ustalać wartość początkową środków trwałych Jaki rodzaj amortyzacji wybrać Które odpisy amortyzacyjne nie stanowią kosztów podatkowych Jak właściwie rozliczyć likwidację i sprzedaż środków trwałych Całość napisana w przystępny sposób i poparta praktycznymi przykładami. Wraz z tym numerem dostępny jest dodatek elektroniczny: Jak od 1 lipca 2021 r. rozliczyć akcyzę od samochodu osobowego. Dodatek elektroniczny dostępny jest na stronie e-wydania Poradnika www.inforlex.pl/ewydania.
Okładka książki Praktyki HRM 2 - Najlepsze studia przypadku z polskiego rynku

49,00 zł 33,30 zł


Pierwsza część książki „Praktyki HRM”, która ukazała się w 2017 roku, spotkała się z dużym odzewem Czytelników. Może to świadczyć, że HR-owcy potrzebują dobrych praktyk, by inspirować się nimi w swojej codziennej pracy. Wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom, przedstawiamy Państwu drugą część „Praktyk HRM”. Jest to zbiór nowych studiów przypadku, które pokazują, jak radzą sobie organizacje z obecnymi wyzwaniami w dynamicznie zmieniającym się środowisku biznesowym. Wybór pochodzi z czasopisma „Personel i Zarządzanie’, które od 1994 roku prezentuje najlepsze praktyki firm, wyznacza trendy i komentuje najistotniejsze wyzwania w świecie HRM. W książce znajdą Państwo przykłady organizacji, które z sukcesem wdrażają wiele projektów związanych z zarządzaniem pracownikami - od rekrutacji, przez rozwój, po tworzenie angażującego i innowacyjnego środowiska pracy. „Praktyki HRM 2” to obowiązkowa pozycja nie tylko dla działów personalnych. Może także być pomocna wszystkim, którzy poszukują inspiracji w dziedzinie zarządzania pracownikami. Z kolei dla studentów kierunków zarządzania personelem, chcących związać swoją przyszłość z działem HR, może stanowić cenny poradnik, który wskaże, jak przeprowadzać procesy HRM z sukcesem. Pozycja rekomendowana przez : Polskie Stowarzyszenie HR Business Partner oraz Polish Society for Training & Development (PSTD) Patronat medialny: BiznesTuba.pl
Okładka książki Ważne rozmowy o biznesie i nie tylko...

49,00 zł 33,30 zł


Żyjemy w szybko zmieniającej się rzeczywistości biznesowej i trudno nie zauważyć, że modele zarządzania, jakie sprawdzały się jeszcze kilka lat temu, przestają funkcjonować. Kadra kierownicza i działy personalne odczuwają silną presję, aby od nowa wypracować zasady strategii biznesowych, funkcjonowania organizacji, pozyskiwania klientów, czy rozwoju i motywowania pracowników XXI wieku. A to już zupełnie inni ludzie, niż jeszcze kilka lat temu. W pracy nastawieni na nowości technologiczne, doskonale czują się w świecie mediów społecznościowych, są zwolennikami różnorodności a wirtualna rzeczywistość czy sztuczna inteligencja nie jest im obca. Jednocześnie zupełnie inne wartości są dla nich istotne: zaufanie w stosunku do bezpośredniego przełożonego, wiara w jego kompetencje, życzliwość, uczciwość. Te zmiany wymagają przede?niowania dotychczasowych koncepcji zarządzania ludźmi i przewodzenia im. Pomoże w tym ta książka. Proponujemy Czytelnikom zbiór najciekawszych wywiadów, które ukazały się w latach 2015-2018 w miesięczniku „Personel i Zarządzanie”, który od 1994 roku towarzyszy menedżerom i specjalistom personalnym w kształtowaniu efektywnej polityki zarządzania ludźmi w organizacji. W książce znajdą Państwo rozmowy z uznanymi psychologami, autorami bestsellerów, konsultantami biznesowymi czy mówcami motywacyjnymi z Polski i zagranicy. Nie zabraknie inspiracji ze świata nauki reprezentowanego przez wykładowców prestiżowych uczelni europejskich. Polecamy także rozmowy z menedżerami praktykami – prezesami, dyrektorami zarządzającymi i menedżerami personalnymi firm, które odniosły sukces biznesowy. Można się od nich wiele nauczyć. I temu właśnie służy ta książka. Czytelnicy znajdą w niej wiele inspiracji nie tylko w zakresie efektywnego zarządzania firmą i pracownikami, ale także w zakresie rozwoju zawodowego i osiągania stawianych sobie celów osobistych.
Okładka książki Assessment Development Center

89,00 zł 60,48 zł


Książka powstała z myślą o wszystkich osobach, które chcą bliżej poznać metodę Assessment | Development Center z perspektywy praktycznej, lub które posiadają już bazową wiedzę na ten temat, ale chcą się dowiedzieć jak zaprojektować sesję oceny kompetencji i przygotować niezbędny do jej przeprowadzenia zestaw narzędzi diagnostycznych. W kolejnych rozdziałach czytelnik znajdzie informację o tym jak efektywnie przygotować każdy etap procesu AC|DC: zbudować profil będący kryterium oceny, w jaki sposób zaprojektować matrycę obserwacji, jak przygotować narzędzia do oceny zaplanowanych kompetencji, harmonogram sesji oraz raport dla uczestnika i sponsora procesu. Dodatkowo omówione zostały kwestie dotyczące praktycznych aspektów organizacji sesji oraz jej podsumowania. Najwięcej uwagi poświęcone zostało tworzeniu zadań symulacyjnych. Opisane zostały różne ich typy – zadania grupowe, interakcyjne, zadania indywidualne - ze wskazaniem w pomiarze jakich kompetencji znajdują najlepsze zastosowanie i jakie posiadają ograniczenia. Przedstawiony został ogólny schemat tworzenia zadań oraz zaprezentowane liczne przykłady scenariuszy, które mogą stanowić inspirację do samodzielnego zaprojektowania symulacji podobnego typu. Czytelnik, który zechce przygotować swój zestaw zadań znajdzie szczegółowe wskazówki jakie informacje i elementy powinna zawierać instrukcja dla uczestnika i asesora, aby zadanie sprzyjało ujawnieniu się oczekiwanych zachowań, umożliwiało obserwację i ocenę założonych kompetencji. Książka może stanowić poradnik dla osób odpowiedzialnych za przygotowanie i projektowanie sesji zarówno po stronie firmy realizującej taki proces dla swoich pracowników, jak również firmy, która dostarcza tego rodzaju usługę.
Okładka książki Jak odzyskać utraconą skuteczność

69,00 zł 46,89 zł


Produktywność, efektywność, skuteczność … to słowa odmieniane w firmach przez wszystkie przypadki. Żyjemy w czasach dynamicznych zmian. Ich konsekwencje dotykają każdego sektora i każdej firmy na świecie. Jak odpowiedzialnie zarządzać biznesem w XXI wieku, gdy trzeba konkurować relacjami i innowacjami, a ciągły rozwój otoczenia wymusza na firmach fundamentalne w swoich zasadach transformacje? Książka Marii Magdaleny Gulewicz „Jak odzyskać utraconą skuteczność”, identyfikuje te złożone problemy i pokazuje, jak je adekwatnie oraz odpowiedzialnie rozwiązać. Zmiana paradygmatu w biznesie. Globalizacja i postęp technologiczny przyczyniły się do ogromnego rozwoju przedsiębiorstw w zakresie sposobów organizacji i metod zarządzania. Przeobrażenia te pociągnęły za sobą ewolucję znaczenia pracy oraz innych aspektów w życiu człowieka. Jednak wraz z nastaniem ery 24/7, dotychczasowe prorozwojowe podejście oraz modele biznesowe - budowane na wydajności, maksymalizacji zysku, optymalizacji kosztów, utrzymaniu przewagi konkurencyjnej - utraciły swoją efektywność. Firmy, aby przywrócić swój kurs, zaczęły zwracać się ku takim działaniom, które niegdyś stanowiły o ich sukcesie. Intensyfikacja stosowanych przez lata metod doprowadziła do sytuacji, gdy tradycyjne modele biznesowe stały się wręcz niebezpieczne dla biznesu, a przy braku umiaru i odpowiedzialności również dla samego społeczeństwa. Przeciążeni, zmęczeni i zestresowani presją na wyniki pracownicy są tak wydrenowani z energii życiowej, że ich produktywność i jakość pracy spadają, a brak czasu na rodzinę, zaspokajanie swoich potrzeb czy realizowanie aspiracji potęgują frustrację. Wyznawania, przed którymi dzisiaj stanęły zarządy firm, są konsekwencją splotu kilku istotnych nieprawidłowości w funkcjonowaniu zarówno biznesu, jak i ludzi. Możemy mówić o paradoksie efektywności pracy, kiedy firmy chcąc budować zaangażowanie pracownika doprowadzają do szybkiego wypalenia zawodowego – mówi Maria Magdalena Gulewicz, autorka książki „Jak odzyskać utraconą skuteczność”. Wysoką jakość życia uzyskujemy dzięki równoważeniu aktywności pomiędzy kilkoma obszarami życia: pracując, realizując się jako rodzic, poświęcając czas swojej rodzinie oraz przyjaciołom, a także wspierając innych. Musimy jednak przede wszystkim znaleźć czas dla siebie: na odpoczynek, dbałość o zdrowie, hobby, rozwój osobisty i duchowy. Idea zachowania równowagi między pracą a życiem jest zorientowana na integrację obszaru zawodowego i pozazawodowego, a nie - jak to się zwykło uważać - na podtrzymywaniu tradycyjnego modelu, w którym oba obszary są odseparowane. Celem jest wsparcie ludzi w realizowaniu się w każdej ze sfer życia, dając im pełnię satysfakcji oraz wpływając na ich rozwój w ujęciu holistycznym. Zaspokajanie wielowymiarowych potrzeb pracowników warunkiem rozwoju firm. Publikacja Marii Magdaleny Gulewicz koncentruje się na wnikliwej analizie sytuacji rynkowej oraz przyczynach, które doprowadziły firmy do utracenia efektywności. Opisuje czym jest wydajność i przywraca należne miejsce w skali biznesowych priorytetów potrzebom pracowników. Ich zaspakajanie ma kluczowe znaczenie dla jakości życia oraz osiąganych rezultatów tych jednostkowych, a co za tym idzie również i firmowych. Książka koncentruje się wreszcie na obszarach odpowiedzialności i jej kluczowej roli dla współczesnego biznesu. Prezentując podstawy funkcjonowania zdrowych firm, wskazuje na konieczność zmiany kierunku rozwoju biznesu na bardziej zrównoważony.

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj