KATEGORIE [rozwiń]

21,98 zł
29,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 20,49 zł

33,35 zł
44,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,30 zł

21,24 zł
30,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 21,24 zł

34,11 zł
45,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,11 zł

112,93 zł
149,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 129,67 zł

41,77 zł
59,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 41,68 zł

16,37 zł
21,60 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 18,77 zł

25,83 zł
44,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 30,27 zł

33,08 zł
46,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 31,87 zł

36,95 zł
59,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36,86 zł

84,22 zł
139,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 84,03 zł

54,01 zł
89,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 53,89 zł
Okładka książki Skuteczna rekrutacja 2.0

69,00 zł 63,85 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 63,75 zł

Jeśli zastanawiasz się, jak wygląda dzisiejszy rynek pracy lub jak pozyskiwać najlepsze talenty do swoich organizacji, to znaczy, że jesteś na ścieżce skutecznych rekrutacji.A jeśli chcesz dowiedzieć się, jak dotrzeć z ofertą pracy do właściwych kandydatów i jak w pełni wykorzystać potencjał rozmowy rekrutacyjnej koniecznie przeczytaj tę książkę.W odpowiedzi na zróżnicowane potrzeby pracodawców, pracowników i kandydatów powstała książka Skuteczna rekrutacja 2.0. Jest to pozycja obowiązkowa dla wszystkich uczestników rynku pracy pracodawców dbających o pracowników i swój wizerunek, rekruterów odpowiedzialnych za poszukiwanie talentów, a także kandydatów aktywnych uczestników procesów rekrutacyjnych. Autorami książki są pracownicy i menadżerowie Hays Poland praktycy kilkunastu specjalizacji, którzy co dzień spotykają się z pracodawcami i pracownikami w procesie rekrutacji, mierząc się tym samym z wyzwaniami dyktowanymi przez rynek pracy. Eksperci Hays Poland, bazując na swoich doświadczeniach, przygotowali kompendium wiedzy, które pozwala budować trwałą przewagę konkurencyjną, zarówno z perspektywy pracownika, jak i organizacji.Pierwsza część publikacji skierowana jest do kandydatów oraz pracowników, rozważających poszukiwanie bądź zmianę pracy. W praktyczny sposób odpowiadamy na najczęściej pojawiające się pytania dotyczące strategii poszukiwania pracy, przygotowania CV, rozmowy rekrutacyjnej oraz oceny i negocjowania warunków oferty.W części kierowanej do pracodawców przyglądamy się współczesnym strategiom rekrutacji i narzędziom wspierającym ten proces, technologiom oraz mediom społecznościowym, zajmującym coraz więcej miejsca w rekrutacji, a także sile przyciągania firm budowanej na fundamencie EVP. Koncentrujemy się na przedstawieniu różnorodności pracowników oraz dopasowaniu ofert pracy do indywidualnych potrzeb kandydatów.Zapraszamy do inspirującej lektury i życzymy skutecznych procesów rekrutacyjnych!ATUTY PUBLIKACJI: Kompleksowo omawia zagadnienia związane z rekrutacja zarówno dla pracodawców jak i dla pracowników!
Okładka książki Nowoczesne biuro rachunkowe wyd.4

89,00 zł 66,83 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 66,71 zł

Prowadzenie biura rachunkowego w ostatnich latach wiąże się z coraz to nowymi wyzwaniami. Stosowany w czasie epidemii COVID-19 model pracy zdalnej okazał się zaskakująco skuteczny i wiele firm wprowadziło tę formę na stałe. W praktyce oznacza to korzystanie w szerokim zakresie z rozwiązań elektronicznych i przejście na komunikację internetową, co wymaga nowych kompetencji. Po doświadczeniach z tzw. Polskim Ładem wiele wskazuje na to, że biura rachunkowe będą musiały brać na siebie ciężar rozpoznania bojem kolejnych wariantów podatkowych rewolucji. Jest to równocześnie szansa dla tych podmiotów, ponieważ coraz częściej przedsiębiorcy kapitulują w kwestii samodzielnego prowadzenia rozliczeń księgowych oraz podatkowych i decydują się na korzystanie z usług profesjonalistów. Z początkiem 2024 r. biura rachunkowe stanęły przed kolejnymi wyzwaniami, a wśród nich – dalszym wzrostem kosztów świadczenia usług czy ryzykiem istotnego spowolnienia gospodarczego. W tej sytuacji wielu księgowych i właścicieli biur rachunkowych zadaje sobie pytania o to, gdzie powinna zmierzać księgowość i jakim wyzwaniom trzeba będzie sprostać w najbliższej i dalszej przyszłości. Konkretny wymiar tych wątpliwości sprowadza się m.in. do kwestii: ? Jak odnaleźć się w nowej sytuacji rynkowej? ? Jakie ryzyka i odpowiedzialność są związane z prowadzeniem biznesu księgowego w obecnych realiach? ? Czy biuro jest w stanie sprostać wszystkim wymaganiom, aby prowadzić działalność zgodnie z przepisami prawa? ? Jakie rozwiązania wdrożyć, aby zapewnić atrakcyjne ceny dla klienta, a jednocześnie świadczyć usługi na odpowiednio wysokim poziomie? ? Jaki model pracy biura rachunkowego będzie najlepszy i przyszłościowy – czy przejść na pracę zdalną i zrezygnować z wynajmu lokalu? ? Jakie wyzwania i korzyści niesie za sobą wdrożenie Krajowego Systemu e-Faktur w biurach rachunkowych? Efektem analizy tych zagadnień jest właśnie niniejsza książka. Jej Autorzy dostarczają Czytelnikowi informacji pozwalającej udzielić odpowiedzi na tak postawione pytania. Doradzają, jak powinna funkcjonować nowoczesna księgowość w 2024 r. oraz w niedalekiej przyszłości, aby przyciągać klientów i spełniać wymagania stawiane przez prawo.
Okładka książki Podróże slużbowe 2025 Podatki 6/2024

44,90 zł 33,72 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 33,66 zł

"Podróże służbowe 2025" to publikacja, która powinna się znaleźć w każdym dziale kadr i HR. To przystępne i wyczerpujące opracowanie pomoże w pracy specjalistom z zakresu kadr i płac, kadrowym i księgowym. Zainteresuje też pracodawców oraz biura rachunkowe, które prowadzą obsługę w tym zakresie. Czytelnik dowie się z tej publikacji: jak prawidłowo sporządzić regulamin podróży służbowych, kiedy mamy do czynienia z podróżą służbową, jakie okresy podróży służbowej zaliczamy do czasu pracy, jak rozliczać delegację krajową po zmianach przepisów, jak rozliczać zagraniczne podróże służbowe. Podróż służbowa polega na wykonywaniu na polecenie pracodawcy zadania służbowego poza miejscowością, w której znajduje się stałe miejsce pracy pracownika lub w której znajduje się siedziba pracodawcy. Z tego tytułu pracownikowi przysługują należności na pokrycie kosztów związanych z tą podróżą. Są to diety oraz zwrot kosztów przejazdów, dojazdów środkami komunikacji miejscowej, noclegów oraz innych niezbędnych udokumentowanych wydatków. Prawidłowe dokumentowanie oraz rozliczanie kosztów podróży służbowych i związanych z nimi wydatków często sprawia kłopoty służbom kadrowo-płacowym.
Okładka książki ZFŚS Zasady tworzenia i prowadzenia

84,00 zł 63,08 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 62,96 zł

Zakładowy fundusz świadczeń socjalnych jest przeznaczony na: finansowanie działalności socjalnej organizowanej na rzecz osób uprawnionych do korzystania z funduszu, dofinansowanie zakładowych obiektów socjalnych oraz tworzenie zakładowych żłobków, klubów dziecięcych, przedszkoli oraz innych form wychowania przedszkolnego. Zasady tworzenia przez pracodawców tego funduszu i zasady gospodarowania jego środkami określa ustawa o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych. Fundusz tworzy się z corocznego odpisu podstawowego, naliczanego w stosunku do przeciętnej liczby zatrudnionych. Poradnik "ZFŚS. Zasady tworzenia i prowadzenia" jest pomocnym kompendium dla osób zajmujących się rozliczeniami kadrowo-płacowymi w podmiotach prowadzących działalność socjalną. Wyjaśniono w nim wiele szczegółowych oraz specyficznych dla różnych branż kwestii związanych z utworzeniem oraz funkcjonowaniem zakładowego funduszu świadczeń socjalnych. Z opracowania można się m.in. dowiedzieć: którzy pracodawcy są zobowiązani do tworzenia zakładowego funduszu świadczeń socjalnych, jak również pod jakimi warunkami mogą oni z niego zrezygnować, jak obliczyć odpis na zfśs, jak prawidłowo gospodarować środkami funduszu, na jakich zasadach świadczenia z zfśs są opodatkowane i oskładkowane. Najtrudniejsze zagadnienia zostały przedstawione na przykładach. Jest to obowiązkowa lektura dla osób zajmujących się rozliczeniami kadrowo-płacowymi w podmiotach prowadzących działalność socjalną, a także członków zakładowych komisji socjalnych. Zawarte w książce wyjaśnienia zainteresują również członków związków zawodowych.
Okładka książki Jak odzyskać utraconą skuteczność

69,00 zł 63,85 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 63,75 zł

Produktywność, efektywność, skuteczność … to słowa odmieniane w firmach przez wszystkie przypadki. Żyjemy w czasach dynamicznych zmian. Ich konsekwencje dotykają każdego sektora i każdej firmy na świecie. Jak odpowiedzialnie zarządzać biznesem w XXI wieku, gdy trzeba konkurować relacjami i innowacjami, a ciągły rozwój otoczenia wymusza na firmach fundamentalne w swoich zasadach transformacje? Książka Marii Magdaleny Gulewicz „Jak odzyskać utraconą skuteczność”, identyfikuje te złożone problemy i pokazuje, jak je adekwatnie oraz odpowiedzialnie rozwiązać. Zmiana paradygmatu w biznesie. Globalizacja i postęp technologiczny przyczyniły się do ogromnego rozwoju przedsiębiorstw w zakresie sposobów organizacji i metod zarządzania. Przeobrażenia te pociągnęły za sobą ewolucję znaczenia pracy oraz innych aspektów w życiu człowieka. Jednak wraz z nastaniem ery 24/7, dotychczasowe prorozwojowe podejście oraz modele biznesowe - budowane na wydajności, maksymalizacji zysku, optymalizacji kosztów, utrzymaniu przewagi konkurencyjnej - utraciły swoją efektywność. Firmy, aby przywrócić swój kurs, zaczęły zwracać się ku takim działaniom, które niegdyś stanowiły o ich sukcesie. Intensyfikacja stosowanych przez lata metod doprowadziła do sytuacji, gdy tradycyjne modele biznesowe stały się wręcz niebezpieczne dla biznesu, a przy braku umiaru i odpowiedzialności również dla samego społeczeństwa. Przeciążeni, zmęczeni i zestresowani presją na wyniki pracownicy są tak wydrenowani z energii życiowej, że ich produktywność i jakość pracy spadają, a brak czasu na rodzinę, zaspokajanie swoich potrzeb czy realizowanie aspiracji potęgują frustrację. Wyznawania, przed którymi dzisiaj stanęły zarządy firm, są konsekwencją splotu kilku istotnych nieprawidłowości w funkcjonowaniu zarówno biznesu, jak i ludzi. Możemy mówić o paradoksie efektywności pracy, kiedy firmy chcąc budować zaangażowanie pracownika doprowadzają do szybkiego wypalenia zawodowego – mówi Maria Magdalena Gulewicz, autorka książki „Jak odzyskać utraconą skuteczność”. Wysoką jakość życia uzyskujemy dzięki równoważeniu aktywności pomiędzy kilkoma obszarami życia: pracując, realizując się jako rodzic, poświęcając czas swojej rodzinie oraz przyjaciołom, a także wspierając innych. Musimy jednak przede wszystkim znaleźć czas dla siebie: na odpoczynek, dbałość o zdrowie, hobby, rozwój osobisty i duchowy. Idea zachowania równowagi między pracą a życiem jest zorientowana na integrację obszaru zawodowego i pozazawodowego, a nie - jak to się zwykło uważać - na podtrzymywaniu tradycyjnego modelu, w którym oba obszary są odseparowane. Celem jest wsparcie ludzi w realizowaniu się w każdej ze sfer życia, dając im pełnię satysfakcji oraz wpływając na ich rozwój w ujęciu holistycznym. Zaspokajanie wielowymiarowych potrzeb pracowników warunkiem rozwoju firm. Publikacja Marii Magdaleny Gulewicz koncentruje się na wnikliwej analizie sytuacji rynkowej oraz przyczynach, które doprowadziły firmy do utracenia efektywności. Opisuje czym jest wydajność i przywraca należne miejsce w skali biznesowych priorytetów potrzebom pracowników. Ich zaspakajanie ma kluczowe znaczenie dla jakości życia oraz osiąganych rezultatów tych jednostkowych, a co za tym idzie również i firmowych. Książka koncentruje się wreszcie na obszarach odpowiedzialności i jej kluczowej roli dla współczesnego biznesu. Prezentując podstawy funkcjonowania zdrowych firm, wskazuje na konieczność zmiany kierunku rozwoju biznesu na bardziej zrównoważony.
Okładka książki Wielkie śmiałe cele czyli jak inspirować siebie..

59,00 zł 54,60 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 54,52 zł

Czy warto w życiu postawić wszystko na jedną kartę? Jak to jest być sobie sterem, żeglarzem i okrętem? Jak znaleźć w życiu wielki, śmiały cel? O swojej drodze i swoich wyborach w autobiografii edukacyjno-poradniczej opowiada Ryszard Pieńkowski.Autor przedstawia realia tworzenia firmy w Polsce lat 80. XX wieku oraz doświadczenia zdobyte przez ponad 30 lat kierowania przedsiębiorstwem na konkurencyjnym rynku. Do tego dokłada praktykę z ponad 50 lat zarządzania ludźmi.Dzięki temu powstało swego rodzaju studium przypadku uzupełnione bogatym zbiorem 114 porad i 140 przykładów z zakresu marketingu i zarządzania, przydatnych przedsiębiorcom, szefom firm i wszelkich innych organizacji oraz menedżerom.Ryszard Pieńkowski założyciel i właściciel Infor PL, jednego z największych w kraju dostawców informacji gospodarczej i prawnej. Twórca Dziennika Gazety Prawnej marki znajdującej się w pierwszej dwudziestce na liście 500 najbardziej wartościowych polskich marek. Założyciel ponad 100 czasopism i biuletynów specjalistycznych, które wydawane były w trakcie 34 lat działalności firmy.Absolwent Wydziału Prawa Uniwersytetu Warszawskiego oraz Podyplomowego Studium Organizacji i Zarządzania na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, a także Podyplomowego Studium Zarządzania Wartością Firmy Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Przez 10 lat obecny na liście 100 najbogatszych Polaków tygodnika Wprost. Menedżer z 50-letnim doświadczeniem w kierowaniu ludźmi. Obecnie jako Przewodniczący Rady Nadzorczej Infor PL zajmuje się badaniami i rozwojem oraz strategią firmy, a także kapitałem ludzkim.Strona autora ryszardpienkowski.pl
Okładka książki Jak kierując ludźmi unikać porażek i powielać..

45,00 zł 41,63 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 41,57 zł

Czy jako menedżer chcesz mieć coraz więcej radości z kierowania ludźmi? Co musisz wiedzieć, aby osiągnąć sukces? Czego powinieneś się wystrzegać? Odpowiedzi m.in. na te pytania, zebrane w przyjaznej formie poradnika, udziela Ryszard Pieńkowski, założyciel i właściciel Inforu. Wszystkie oparte są na doświadczeniu autora,zdobytym w ciągu 50 lat kierowania ludźmi, w tym 35 lat zarządzania własną firmą. Oprócz udzielania szczegółowych rad dotyczących postępowania z zespołem współpracowników, dążenia do samodoskonalenia i budowania sukcesu firmy zachęca do twórczego rozwijania pomysłów, do działania, tworzenia. Namawia do odwagi i determinacji w dążeniu do wyznaczonego celu. Do wytrwałości w działaniu oraz wyciągania twórczych wniosków z popełnianych błędów czy porażek. To bogaty zbiór porad i przykładów z zakresu marketingu i zarządzania, przydatnych przedsiębiorcom, szefom firm oraz menedżerom. Ryszard Pieńkowski - Twórca i właściciel Dziennika Gazety Prawnej Założyciel i właściciel Infor PL, jednego z największych w kraju dostawców informacji gospodarczej i prawnej. Twórca Dziennika Gazety Prawnej - marki znajdującej się w pierwszej dwudziestce na liście 500 najbardziej wartościowych polskich marek. Założyciel ponad 100 czasopism i biuletynów specjalistycznych, które wydawane były w trakcie 35 lat działalności firmy. Absolwent Wydziału Prawa Uniwersytetu Warszawskiego oraz Podyplomowego Studium Organizacji i Zarządzania na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, a także Podyplomowego Studium Zarządzania Wartością Firmy Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Przez 10 lat obecny na liście 100 najbogatszych Polaków tygodnika Wprost. Menedżer z 50-letnim doświadczeniem w kierowaniu ludźmi. Obecnie jako Przewodniczący Rady Nadzorczej Infor PL zajmuje się badaniami i rozwojem oraz strategią firmy, a także kapitałem ludzkim. W publikacji wykorzystano treści pochodzące z autobiografii edukacyjno-poradniczej pt. "Wielkie śmiałe cele".
Okładka książki Menedżer kontra lider czyli o świadomym rozwoju zawodowym

89,00 zł 82,36 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 82,24 zł

Nie każdy lider sprawdzi się w każdej organizacji, ale też nie zawsze sprawny menedżer odnajdzie się w każdej firmie. Jest to o tyle istotne dla nas samych, że wchodząc na ścieżkę rozwoju zawodowego związaną z pełnieniem funkcji przełożonego, wkraczamy na prawdziwe pole minowe. Jeśli nie wiemy, czy mamy predyspozycje do roli lidera bądź menedżera, to kariera w tym obszarze może nas dużo kosztować. Co zatem należałoby zrobić? Przede wszystkim popracować nad świadomością własnych predyspozycji i kompetencji. Planowanie kariery opiera się na takiej świadomości.Nie przypadkiem mówi się o tym, że najważniejszą inwestycją, którą powinien zrobić każdy przełożony (bądź osoba aspirująca do tej funkcji), jest zbudowanie własnego planu rozwojowego. Temu właśnie jest poświęcona ta książka. Z założenia ma ona pomóc w świadomym budowaniu swojej pozycji jako menedżera i/lub lidera. Nie jest to jednak uniwersalny przewodnik, który za nas zbuduje ścieżkę działań. Zawiera jednak pewne ramy, analizy, narzędzia, które mogą w tym pomóc. Na ile je wykorzystamy, to już zależy wyłącznie od nas.Rekomendacje:Książka przedstawia z jednej strony dorobek autora i jego subiektywne spojrzenie na sytuację polskich menedżerów i liderów. Z drugiej jednak, widać w niej wpływ doświadczeń i wiedzy autora z pracy w międzynarodowych środowiskach. To sprawia, że publikacja zawiera całkiem świeże spojrzenie na rolę lidera i menedżera, choć tytuł książki nieco przewrotnie stawia ich w opozycji.Autor bardzo trafnie porusza też jeden z największych problemów, jakim jest odnalezienie się dobrego fachowca, menedżera, lidera w nowej firmie, w nowym otoczeniu zawodowym. Oczekiwania wobec liderów są bowiem obecnie zgoła inne niż jeszcze kilka lat temu.Książka zawiera bogactwo cennych wskazówek wyjaśniających w prosty sposób, jak przełamać pewne stereotypy na temat dotychczasowej roli szefa. Pomaga spojrzeć na nasze kompetencje i ocenić, które z nich możemy w prosty sposób rozwinąć. W przyjazny sposób pokazuje różne życiowe sytuacje, z którymi mają do czynienia liderzy i menedżerowie obecnych czasów w zmieniających się organizacjach i w zderzeniu z oczekiwaniami przedstawicieli nowego pokolenia.Polecam!Małgorzata KrzyżowskaPartner, Aliant International Law Firm z siedzibą w ZurichuPublikacja polecana przez: Polskie Stowarzyszenie HR BP, HR Polska, BiznesTuba.pl
Okładka książki Controlling w pytaniach i odpowiedziach

85,00 zł 68,67 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 68,55 zł

Jak wdrożyć system controllingu w przedsiębiorstwie - od czego zacząć, Jak zaprojektować koncepcję systemu controllingu, Jak w praktyce powinien wyglądać harmonogram wdrożenia controllingu, Jak przezwyciężać opory przy wdrażaniu controllingu W jaki sposób controlling może wpłynąć na jakość przedsiębiorstwa, Jak zatrudnić controllera w przedsiębiorstwie, Jak analizować koszty w ramach operacyjnej rachunkowości zarządczej, Jak poradzić sobie z problemem świadczeń wewnętrznych Jak przebiega proces tworzenia budżetu wpływów i wydatków
Opakowanie Nowe umowy zlecenia i inne umowy cywilnoprawne

29,90 zł 24,16 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 24,12 zł

W 2015 r. będą duże zmiany dotyczące m.in. zatrudniania pracowników na umowy na czas określony, oskładkowania umów Zlecenia. Publikacja szczegółowo omawia następujące zagadnienia: • Składkowanie umów Zlecenia po zmianach • Opodatkowanie przychodów z umów cywilnoprawnych • Oskładkowanie kontraktów menedżerskich na nowych zasadach • Plusy i minusy zawierania umów cywilnoprawnych • Wzory umów cywilnoprawnych Do publikacji jest dołączona płyta CD.
Opakowanie 100 pytań o wynagrodzenia w 2015 r.

29,90 zł 24,16 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 24,12 zł

Publikacja zawiera odpowiedzi na wybrane trudne i kontrowersyjne pytania dotyczące m.in. ustalania wysokości wynagrodzenia za pracę, przyznawania i rozliczania świadczeń pozapłacowych, w tym z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych, funduszu socjalno-bytowego i funduszu związków zawodowych, z uwzględnieniem najnowszych zmian przepisów, stanowisk urzędowych i orzecznictwa sądowego. „100 pytań o wynagrodzenia w 2015 r.” to kompleksowo opracowane (również w zakresie składek ZUS i podatku) najtrudniejsze zagadnienia, których znajomość jest niezbędna w codziennej pracy specjalisty ds. płac.
Opakowanie ENCYKLOPEDIA KADR I PŁAC

199,00 zł 160,77 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 160,49 zł

Specjalistyczna encyklopedia dla kadrowych, księgowych, prawników, specjalistów ds. kadr i płac, która pozwala na kompleksowe poznanie terminologii kadrowo-płacowej. „Encyklopedia kadr i płac” to unikatowe i czytelnie skonstruowane kompendium wiedzy, które zawiera hasłowe omówienie blisko 400 pojęć. Każde z haseł zaprezentowanych w encyklopedii składa się z: - definicji podstawowej - definicji występujących w 6 kategoriach tj. prawo pracy, wynagrodzenie, podatki dochodowe, ubezpieczenia, zasiłki oraz emerytury i renty. „Encyklopedia kadr i płac” uwzględnia wszystkie nowelizacje przepisów, a także orzecznictwo i najnowszą praktykę PIP i ZUS.
Okładka książki Leksykon controllera

75,00 zł 60,59 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 60,49 zł

Proponowany w książce zbiór haseł pokrywa nie tylko obszar właściwy działalności własnej controllera w przedsiębiorstwie, ale także dyscyplin pokrewnych, m.in.. Rachunkowości zarządczej, zarządzania finansami, zarządzania strategicznego, systemów informacyjnych. Dobór pojęć obejmuje te koncepcje, które współczesny menedżer i controller powinni znać. Leksykon controllera przyczynia się przez to do budowania wspólnoty praktyki wśród controllerów, nie tylko poprzez dobór haseł, ale także przez wpływ na kształtowanie terminologii, jaka posługuje się współczesny controller. Z recenzji prof. AE dr hab. Wojciecha Czakona
Okładka książki RODO ochrona danych osobowych Przewodnik po zmianach

129,00 zł 83,51 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 83,33 zł

Prezentujemy JEDYNĄ na rynku publikację, w której przedstawiono szczegółowe porównanie przepisów ustawy z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych z nowymi przepisami, zawartymi w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). Publikacja pozwoli zapoznać się oraz jak najszybciej wdrożyć nową regulację w swojej działalności. Zmiany przepisów zostały przedstawione w unikalnej, tabelarycznej formule. Publikacja zawiera: •tabelaryczne zestawienie treści przepisów ustawy o ochronie danych osobowych i odpowiadających im – pod względem przedmiotu regulacji – przepisów nowego rozporządzenia w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych; • wyjaśnienia i komentarze ekspertów do każdego zmienionego przepisu wraz z uzasadnieniem prawodawcy, jaki skutek wywiera poszczególna zmiana. Niniejsza publikacja adresowana jest zarówno do osób pełniących funkcje administratora danych w organach administracji rządowej i samorządowej, osób zarządzających, kierowników jednostek oraz ich pracowników, jak i do przedsiębiorców, którzy zobowiązani są do gromadzenia danych swoich petentów i klientów
Okładka książki Dokumentacja kadrowa

Dokumentacja kadrowa

Praca zbiorowa

99,00 zł 79,98 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 79,84 zł

Rok 2019 r. przyniesie rewolucyjne zmiany w zakresie prowadzenia i przechowywania dokumentacji pracowniczej. Zmiany będą dotyczyć m.in. prowadzenia i przechowywania dokumentacji osobowej i płacowej w postaci elektronicznej, skrócenia okresu przechowywania akt pracowniczych z 50 do 10 lat. Nowelizacja wejdzie w życie 1 stycznia 2019 roku. W publikacji mówiono m.in.: •nowe zasady przechowywania dokumentacji w formie elektronicznej, •zmienione okresy archiwizacji dokumentów pracowniczych, •nowe zasady wypłaty wynagrodzenia za pracę w formie bezgotówkowej. Z książki dowiemy się również: •jak przygotować się do zmian przepisów w zakresie prowadzenia dokumentacji pracowniczej, •kto będzie mógł skorzystać z krótszych okresów przechowywania dokumentacji pracowniczej, •jak przejść z papierowej formy prowadzenia dokumentacji pracowniczej na formę elektroniczną. Książka ma też suplement elektroniczny w postaci specjalnie przygotowanego serwisu z aktywnymi wzorami ponad 30 dokumentów. Są to m.in.: •wzór informacji o zmianie formy prowadzenia dokumentacji pracowniczej; •wzór regulaminu pracy; •wzór regulaminu wynagradzania; •wzór obwieszczenia w sprawie systemów i rozkładów czasu pracy oraz okresów rozliczeniowych. Aktywne wersje wszystkich wzorów są zamieszczone w serwisie internetowym INFORLEX PRAWO, dostępnym po zalogowaniu przy użyciu kodu ze zdrapki dołączonej do książki. Zalety publikacji: Publikacja – jako pierwsza na rynku – zawiera szczegółowy i praktyczny komentarz do nowych przepisów umożliwiających od 1 stycznia 2019 r. prowadzenie dokumentacji w formie elektronicznej oraz skracających okres przechowywania akt osobowych.
Okładka książki HR Toolbox czyli narzędziownik menedżera HR

79,00 zł 63,82 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 63,71 zł

Doskonale wiemy, że praca specjalisty i menedżera HR do łatwych nie należy. Ilość wyzwań, które przed nami stają oraz złożoność materii, z którą się mierzymy powoduje, że czasem trudno to wszystko ogarnąć. Szczególnie jeśli mielibyśmy sami przygotowywać wszelkie rozwiązania samodzielnie, od podstaw. Na szczęście nie ma takiej potrzeby. W wielu krajach powstaje znacząca ilość publikacji z prezentacją konkretnych narzędzi, niemal gotowych do wykorzystania w działaniach HR. Rynek polski jest jednak stosunkowo ubogi w tego typu opracowania zatem postanowiliśmy nieco zmienić tę sytuację.Z drugiej strony, jesteśmy atakowani setkami modeli, tysiącami zaleceń i niezliczoną ilością danych badawczych (często niestety pseudo-badawczych lub czysto akademickich w pejoratywnym znaczeniu tego pojęcia). W efekcie możemy dojść do wniosku, że mamy do czynienia z jakimś koszmarnym mission impossible. To niemożliwe aby zarządzanie kapitałem ludzkim było tak skomplikowane! Spróbujemy zatem maksymalnie upraszczać sytuacje i szukać takich rozwiązań, które z są nie tylko sprawdzone w praktyce ale też jak najłatwiejsze do wykorzystania. Na tej drodze wybraliśmy dziesięć kluczowych pytań, z którymi zapewne spotyka się większość z nas. Odpowiedzi na te pytania tworzą poszczególne rozdziały naszego opracowania, budowane w taki sposób aby maksymalnie wysycić je konkretnymi wskazówkami działania, a tam gdzie to jest możliwe także narzędziami. Każdy rozdział jest odrębną całością, z której można korzystać samodzielnie jednak ich kolejność jest odzwierciedleniem szerszego procesu jakim jest zarządzanie kapitałem ludzkim. Proces ten jest złożony a poszczególne elementy wzajemnie się przenikają. Zachęcam zatem do tego aby najpierw zapoznać się z całością a potem wracać to tych rozdziałów, które w danej chwili okażą się najbardziej użyteczne.Życzę przyjemnej lektury ale przede wszystkim odnalezienia możliwości wykorzystania przedstawionego materiału we własnej praktyce.Pozycja rekomendowana przez Polskie Stowarzyszenie HR business Partner, HR POLSKA, HR NEWS, Dziennik Gazetę Prawna oraz portal BiznesTuba.plLi Lista lektur obowiązkowych każdych studiów z zakresu z zarządzania zasobami ludzkimi powinna zostać uzupełniona o tę pozycję. Żałuję, że nie było tej książki, kiedy zaczynałam karierę w HR. Napisana przyjaznym językiem, pełna praktycznych przykładów. Znakomita lektura zarówno dla tych , którzy dopiero zaczynają karierę w dziale personalnym jak i dla tych, którzy mają dłuższy staż i chcieliby uporządkować wiedzę lub ją poszerzyć.Maja Chabińska-RossakowskaDyrektor HRING Bank Śląski S.A.
Okładka książki Wynagrodzenia 2020.Rozliczanie płac w praktyce

59,00 zł 47,67 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 47,58 zł

Ustalenie wysokości wynagrodzenia, a także innych świadczeń pracowniczych oraz sporządzenie listy płac często sprawiają kłopoty służbom kadrowo-płacowym. Szczególnie duże wątpliwości pojawiły się w związku ze zwolnieniem z PIT dla pracowników w wieku do 26 lat oraz obniżeniem skali podatkowej i wzrostem kosztów uzyskania przychodów. W poradniku wyjaśniono kwestie związane z obliczaniem wynagrodzenia za okresy nieobecności, m.in. z powodu urlopu wypoczynkowego, zwolnień okolicznościowych czy niezdolności do pracy z powodu choroby i macierzyństwa. Omówiono także zasady ustalania i obliczania stałych i zmiennych składników wynagrodzenia. Są to m.in. dodatki stażowe, funkcyjne, godziny nadliczbowe, odszkodowania czy odprawy. Na przykładach list płac w czytelny sposób przedstawiono zasady prawidłowego dokonywania potrąceń z wynagrodzenia za pracę oraz ze zlecenia w różnych wariantach. Nowością jest prawidłowe obliczanie wpłat do PPK – zarówno w części finansowanej przez pracodawcę, jak i przez uczestnika PPK. Przepisy dotyczące wdrożenia PPK nałożyły na pracodawców wiele nowych obowiązków. Pierwszych rozliczeń dokonano z wynagrodzenia już w listopadzie 2019 r. Kolejne grupy pracodawców będą objęte obowiązkiem utworzenia PPK w latach 2020–2021. Wdrożenie PPK w firmach, a także zmiany w podatku dochodowym od osób fizycznych spowodowały, że zmieniły się zasady obliczania kwot wolnych od potrąceń. Ich wysokość uzależniona jest zarówno od wieku pracownika czy zleceniobiorcy, jak i od innych czynników mających bezpośredni wpływ na wyliczenie kwoty netto wynagrodzenia za pracę na etacie lub z tytułu zlecenia. Publikacja zawiera m.in.: • wykaz dokumentów niezbędnych do sporządzenia listy płac, • przykładowe wzory list płac dla pracowników i rozliczeń ze zleceniobiorcami, • instrukcje obliczania wynagrodzenia za część miesiąca w przypadku nieobecności w pracy z różnych przyczyn, • instrukcję ustalania wysokości nieperiodycznych obowiązkowych składników wynagrodzenia, • zasady obliczania odpraw i odszkodowań ze stosunku pracy, • zestawienia tabelaryczne zawierające niezbędne wskaźniki. Najtrudniejsze zagadnienia zostały zaprezentowane na przykładach.
Okładka książki RODO Ochrona danych osobowych

129,00 zł 104,22 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 104,04 zł

Prezentujemy Państwu jedyną na rynku publikację, w której przedstawiono szczegółowe porównanie przepisów ustawy z 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych z przepisami ustawy z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych oraz przepisami zawartymi w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). Przygotowaliśmy ją z myślą o wszystkich, którzy wdrażają nową regulację w swojej działalności. Zmiany przepisów zostały przedstawione w unikalnej, tabelarycznej formule. Publikacja zawiera: •tabelaryczne zestawienie treści przepisów obu ustaw o ochronie danych osobowych i odpowiadających im – pod względem przedmiotu regulacji – przepisów rozporządzenia w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych; •wyjaśnienia i komentarze eksperta do każdego zmienionego przepisu wraz z uzasadnieniem prawodawcy, jaki skutek wywiera poszczególna zmiana. Dzięki temu książka jest znakomitym drogowskazem w gąszczu nowej regulacji i znacznie ułatwia zorientowanie się w zmianach, jakie wprowadzają nowa ustawa o ochronie danych osobowych i rozporządzenie o ochronie danych (RODO). Aby sprostać oczekiwaniom profesjonalistów, zmiany przedstawione są w konfiguracji dotychczas obowiązujących przepisów. Tekst przepisów wzbogaciliśmy ponadto o hasła w klamrach opisujące poszczególne artykuły. Niniejsza publikacja adresowana jest zarówno do osób pełniących funkcje administratora i inspektora ochrony danych w organach administracji rządowej i samorządowej, osób zarządzających, kierowników jednostek oraz ich pracowników, jak i do przedsiębiorców, którzy zobowiązani są do gromadzenia danych swoich klientów. Zalety publikacji: Jedyna na rynku publikacja zawierająca szczegółowe porównanie przepisów ustawy z 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych z przepisami ustawy z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych oraz przepisami RODO. Zmiany przepisów zostały przedstawione w unikalnej, tabelarycznej formule. Każdy nowy lub zmieniony przepis jest opatrzony wyjaśnieniem eksperta.
Okładka książki Wynagrodzenia 2019 Rozliczanie płac w praktyce

59,00 zł 47,67 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 47,58 zł

Ustalenie wysokości wynagrodzenia oraz innych świadczeń pracowniczych, a także sporządzenie listy płac często sprawiają kłopoty służbom kadrowo-płacowym. Wynagrodzenie pracownika może składać się z wielu elementów. Najczęściej spotykanym systemem jest wypłata wynagrodzenia zasadniczego oraz ewentualnych dodatków. W książce szczegółowo objaśniono kwestie związane z obliczaniem wynagrodzenia za okresy nieobecności, takie jak urlopy wypoczynkowe, okolicznościowe itp. Omówiono także zasady dokonywania potrąceń z wynagrodzenia za pracę. Wyjaśniono też, jak sporządzać listy płac – nie tylko w dla pracowników, lecz także zleceniobiorców. Najtrudniejsze kwestie zostały przedstawione na przykładach. Szczególną uwagę zwrócono na nowe regulacje w zakresie wynagrodzeń pracowniczych, które obowiązują od 1 stycznia 2019 r. Publikacja zawiera m.in.: przykładowe wzory list płac dla pracowników, przykładowe wzory rozliczeń wynagrodzenia z umowy zlecenia, wykaz dokumentów niezbędnych do sporządzenia listy płac, instrukcję obliczania wynagrodzenia za część miesiąca w przypadku korzystania ze zwolnienia lekarskiego lub nieobecności innej niż choroba, instrukcję obliczania wynagrodzenia za czas nieobecności w pracy (m.in. urlopy, przestój) – różne warianty (wynagrodzenie stałe, zmienne, wieloskładnikowe), instrukcję ustalania podstawy wymiaru wynagrodzenia chorobowego, gdy składniki wynagrodzenia przysługują za okres miesięczny, kwartalny i roczny, instrukcję obliczania wynagrodzenia za pracę w godzinach nadliczbowych, w porze nocnej oraz za czas dyżuru, zasady obliczania różnego rodzaju odpraw i odszkodowań ze stosunku pracy, zasady obliczania ekwiwalentów za urlop wypoczynkowy, tabelaryczne zestawienie kwot wolnych od potrąceń w 2019 r. dla pracownika zatrudnionego na pełny etat oraz w niepełnym wymiarze czasu pracy.
Opakowanie Dokumentacja kadrowa Prowadzenie i przechowywanie po zmianach od 1 stycznia 2019

99,00 zł 79,98 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 79,84 zł

W książce omówiono rewolucyjne zmiany, jakie weszły w życie od 1 stycznia 2019 r. w zakresie prowadzenia i przechowywania dokumentacji pracowniczej. Z publikacji można się m.in. dowiedzieć: jak prowadzić dokumentację w formie elektronicznej, jakie są nowe okresy archiwizacji dokumentów pracowniczych, jak prowadzić akta osobowe na nowych zasadach. Opracowanie uwzględnia obowiązki pracodawców w zakresie prowadzenia dokumentacji kadrowej zawarte w nowym rozporządzeniu w sprawie dokumentacji pracowniczej. W publikacji zostały omówione kwestie związane z nowymi obowiązkami płatników składek, wynikającymi ze skrócenia okresów przechowywania dokumentacji kadrowej. Przystępnie wyjaśnione zostały procedury, zgodnie z którymi pracodawca – płatnik składek – powinien postępować, aby mieć prawo do skróconego okresu przechowywania akt osób zatrudnionych po 1998 r. Omówiono także wszystkie najważniejsze zmiany w dokumentach ZUS związane ze skróceniem przechowywania akt, w tym nowe formularze, które obowiązują od 1 stycznia 2019 r. – ZUS OSW, ZUS RIA, ZUS RPA. Nowe formularze, a także nowe wersje druków dotychczas obowiązujących przedstawiono w instruktażowy sposób i z uwzględnieniem najnowszych wytycznych ZUS w tym zakresie. Książka zawiera nowe wzory dokumentów pracowniczych przygotowane przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. Omówiono także dokumentowanie kwestii związanych z innymi aspektami zatrudnienia – m.in. zawieraniem umów o pracę, ewidencjonowaniem czasu pracy, odpowiedzialnością porządkową czy badaniami profilaktycznymi pracowników. Książka ma też suplement elektroniczny w postaci specjalnie przygotowanego serwisu z aktywnymi wzorami ponad 40 dokumentów. Są to m.in.: wzór informacji o zmianie formy prowadzenia dokumentacji pracowniczej; wzór regulaminu pracy; wzór regulaminu wynagradzania; wzór obwieszczenia w sprawie systemów i rozkładów czasu pracy oraz okresów rozliczeniowych. Aktywne wersje wszystkich wzorów są zamieszczone w serwisie internetowym INFORLEX PRAWO, dostępnym po zalogowaniu przy użyciu kodu ze zdrapki dołączonej do książki. Publikacja jest nieocenioną pomocą dla każdego pracodawcy oraz osoby odpowiedzialnej za sprawy kadrowe i pracownicze w firmie.
Bestsellery
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,95 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 29,42 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 29,10 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,45 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 28,04 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 55,90 zł
Okładka książki Kuracja Breussa

8. Kuracja Breussa

Rudolf Breuss

33,90 zł
49,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 33,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,90 zł
Okładka książki Kapłanka Tafti

35,90 zł
49,49 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 35,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 25,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 27,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 46,90 zł

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj