Umysł lidera
Kim tak naprawdę jest lider i dlaczego przez całe życie musi doskonalić swoje umiejętności? Jak wypracować dobre zwyczaje i eliminować te niepożądane? Wraz z autorami wybierz się w podróż, podczas której najpierw nauczysz się, jak wykorzystać zdobycze neuronauki, by móc wytrwale osiągać szczytowe możliwości, a następnie – jak przełożyć tę wiedzę na stworzenie efektywnych zespołów.
Dzięki przełomowym odkryciom w neuronauce oraz książce „Umysł Lidera”, każdy z nas może dowiedzieć się, jak pobudzić neurony w mózgu. Jeśli chcesz osiągnąć szczyt swoich możliwości, nie możesz lekceważyć najnowszych odkryć z zakresu neuroprzywództwa. Musisz jak najszybciej zacząć je wykorzystywać w praktyce! Dzięki tej książce porzucisz stare schematy i poznasz nowe – bazujące na nauce – reguły, które zmienią na lepsze Twoją pracę i całe życie.
Fabritius i Hagemann wprowadzają do biznesu najważniejsze odkrycia współczesnej neurobiologii – oferując nam szereg nowych umiejętności związanych z neurobiologią, jak również przykłady liderów. Przekonaj się, że przywództwo to nie sztuka, lecz nauka!
Sięgnij po wskazówki i strategie Friederike Fabritius i Hansa W. Hagemanna, który pokaże Ci przykład najskuteczniejszego lidera:
wykorzystaj niezawodne sposoby na radzenia sobie z problemami oraz utrzymywanie koncentracji w świecie nasyconym informacjami i licznymi bodźcami,
osiągnij optimum efektywności, czyli strefę, w której jesteś najbardziej wydajny i najskuteczniejszy,
poznaj zasady budowania hiperproduktywnych zespołów i zarządzania rozwojem najbardziej utalentowanych pracowników,
Książka dla Trenera 2018
Tym tytułem został uhonorowany "Umysł Lidera" oraz wyróżnione "Negocjuj nienegocjowalne" w prestiżowym konkursie Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu. Organizatorzy konkursu brali pod uwagę książki zawierające rzetelną, empirycznie zweryfikowaną wiedzę, którą można przełożyć na praktyczne działania i w konsekwencji
Prezentowany wykład zabiera czytelnika w fascynującą podróż. Celem jest zdefiniowanie własnego pojęcia szczęścia. To podstawa, na której można dokonać takich zmian w swoim życiu, aby odczuwać satysfakcję we wszystkich jego sferach: osobistej, rodzinnej i zawodowej.Różnimy się od siebie, więc trudno wymagać, żebyśmy tak samo rozumieli szczęście. Ponieważ jest to pojęcie abstrakcyjne i bardzo pojemne, każdy dla własnych potrzeb powinien się zastanowić, co musiałby osiągnąć, żeby móc powiedzieć: jestem szczęśliwy. Zazwyczaj wiąże się to z zaspokojeniem potrzeb w różnych sferach życia. Warto więc te potrzeby sobie uzmysłowić i nazwać. Ten pierwszy krok jest bardzo ważny, bo porządkuje nasze myślenie o szczęściu i pozwala wyobrazić sobie przyszłość w kształcie, który najbardziej nam odpowiada, a potem zająć się wypełnieniem tego kształtu szczegółami. Szczęście nie jest cudem ani przypadkiem. O swoim szczęściu w znaczniej mierze możemy decydować sami, wykorzystajmy więc tę szansę.""Jak być szczęśliwym"" to inspirujący wykład, który przeczytasz w dwie godziny. Jednak te dwie godziny mogą doprowadzić do przewartościowania całego Twojego życia.
Masz dość nieproduktywnych spotkań, inwestowania w pomysły, które zawodzą i uśmiercania projektów, które początkowo obiecywały tak wiele?
Chcesz wiedzieć na starcie, czy nowy produkt Twojej firmy ma realne szanse powodzenia?
Jeśli od lat marzy Ci się sprytne narzędzie, które pozwoli tworzyć oferty odpowiadające rzeczywistym potrzebom Twoich klientów, to nie mogłeś lepiej trafić!
Projektowanie propozycji wartości pomoże Ci:
zrozumieć najlepsze wzorce kreowania wartości,
zbliżyć się do Twoich klientów i poznać ich oczekiwania,
zwiększyć doświadczenie i zakres kompetencji Twojego zespołu projektowego,
uniknąć marnowania czasu na pomysły, które się nie sprawdzą,
projektować, testować i dostarczać konsumentom dokładnie te produkty i usługi, które trafią później do ich zakupowego koszyka.
To książka pełna praktycznych ćwiczeń, narzędzi i ilustracji, które od razu pomogą Ci usprawnić proces tworzenia oferty wartości, a jeśli dopiero zastanawiasz się nad otwarciem nowego biznesu – zweryfikować, czy Twój pomysł rzeczywiście spotka się z zainteresowaniem na rynku.
To idealna lektura dla menedżerów produktów, dla osób zarządzających projektami oraz wszystkich, którym zależy, by inwestować wyłącznie w dochodowe pomysły.
Podejmowanie decyzji pełni ważną rolę w Twoim życiu zawodowym? Zastanawiasz się, jakie czynniki wpływają na ich trafność, zwłaszcza w coraz bardziej nieprzewidywalnym otoczeniu biznesowym? Wejdź w Labirynt i poznaj odpowiedzi na kluczowe pytania dla Twojej kariery!
Hejt jest wszędzie. W na pozór niewinnych komentarzach rodziców na temat lenistwa ich dziecka. W docinkach dotyczących wyglądu zony. W bece gimnazjalistów, których żarty mogą̨ zabić́. W artykułach blogerów budujących swoją popularność́ na taniej sensacji albo w przemowach polityków — wypowiedziach krzykliwych, pozbawionych kultury i treści. We wpisach pracowników wyładowujących swoje niezadowolenie i w poniżających komentarzach szefów.
Zastanawiałeś się kiedyś, ilu rzeczy nie osiągnąłeś albo nie zrobiłeś, bo czyjaś krytyka pocięła Ci skrzydła? Jaki rachunek zapłaciłeś za głupie żarty w swoim kierunku, chamskie komentarze, które wziąłeś do siebie, niesprawiedliwe słowa usłyszane w pracy, bezpodstawne negatywne oceny w szkole? Kim byś był, gdybyś umiał sobie z nimi radzić?
Po pierwsze, byłbyś sobą. Szczęśliwym człowiekiem. Stań się wolny od opinii innych i sam decyduj, jak żyć. Pozbądź się złych wspomnień i zacznij budować siebie na bazie swojego własnego zdania.
Po drugie, zacząłbyś znacznie skuteczniej działać — bo gdy nikt Ci nie przeszkadza i gdy nie się nie przejmujesz, rozwijasz skrzydła. Stajesz się szybszy. Dokładniejszy. Osiągasz więcej w krótszym czasie.
„Psychologia hejtu” to przewodnik po świecie krytyki w życiu zawodowym i osobistym, w rzeczywistości i internecie. Uwolni Cię od zbędnego przejmowania się tym, czym nie powinieneś się przejmować, od brania do siebie tego, co Ci szkodzi, oraz wytłumaczy, dlaczego hejter robi sobie i innym krzywdę̨.
Tobie już nie zrobi. Nigdy.
The exciting rediscovery in Spain of a missing canvas by Pieter Bruegel the Elder (ca. 1525-69) has jolted a revived public awareness of this great Flemish painter. Best known for his amusing depictions of peasants, landscapes, and Bosch-like fantasies, Bruegel also created a wide range of highly original interpretations of religious themes in an era marked by religious controversies. Over a career of two decades as both a printmaker and a painter, he found his artistic niche in Europe's leading center of international trade, the emerging "capital of capitalism," Antwerp.
This new full-length study examines all works by Pieter Bruegel, including the new Madrid canvas, within the wider setting of art during his lifetime. All of his drawings, prints, and paintings on both canvas and panel are examined for form and content with comprehensive analysis. In addition, interpretation of the full range of Flemish paintings and prints during his generation is presented through the lens of Hieronymus Cock, Bruegel's own print publisher, "At the Sign of the Four Winds." Within this spectrum Bruegel's uniqueness and mastery emerges clearly.
While scholars will appreciate the novel insights of this comprehensive re-examination of Pieter Bruegel, its highly accessible text will introduce newcomers and the general public to the delights of this inventive, trenchant, yet often amusing visual commentator on the human condition. All readers will relish the large-scale reproductions and frequent details in full color of his entire oeuvre in all media. This handsome, large-scale volume will form the definitive study and accessible introduction to the life and art of Pieter Bruegel.
In fifteenth-century Florence and Flanders, painters were using an arsenal of new techniques—including perspective, anatomy, and the accurate treatment of light and shade—to present traditional religious subjects with an unprecedented immediacy and emotional power. Their art was the product of a shared Christian culture, and their patrons included not only nobles and churchmen but also the middle classes of these thriving commercial centers.
Shirley Neilsen Blum offers a new synthesis of this remarkable period in Western art—between the refinements of the Gothic and the classicism of the High Renaissance—when the mystical was made to seem real. In the first part of her text, Blum traces the emergence of a new naturalism in the sculpture of Claus Sluter and Donatello, and then in the painting of Van Eyck and Masaccio. In the second part, she compares scenes from the Infancy and Passion of Christ as rendered by artists from North and South. Exploring both the images themselves and the theological concepts that lie behind them, she re-creates, as far as possible, the experience of the contemporary fifteenth-century viewer.
Abundantly illustrated with color plates of masterworks by Fra Angelico, Botticelli, Rogier van der Weyden, and others, this thought-provoking volume will appeal equally to general readers and students of art history.
A compelling anthology of photojournalism from the nineteenth century to the present, profiling fifty–four masters of the field and reproducing their most stirring images. Featuring well over 200 memorable photographs. Ever since Roger Fenton inaugurated the genre by photographing the Crimean War in 1855, the worlds great photojournalists have used a variety of approaches to bear witness to their times. At one end of the photojournalistic spectrum are war photographers like Robert Capa and Larry Burrows, who capture the most extreme events of human existence as they happen; at the other are social documentarians like Lewis Hine and Sebastião Salgado, who step back from the single dramatic incident to cover in depth such economic and cultural issues as labor and migration. By compiling 250 of the most memorable images from photojournalism’s 150–year history, Photojournalism 1855 to the Present: Editor’s Choice provides a fascinating introduction to the entire range of the field. Author Reuel Golden, a noted authority on photojournalism, selected the fifty–four photographers featured in this book based on their critical reputations and historical importance. For each photographer, Golden provides a portfolio of representative images—many reproduced at full-page size—as well as a brief biography and an insightful critical commentary on his or her career. In these commentaries and in his informative introduction, Golden discusses the particular challenges of photojournalism, such as the relationship between photographer and subject, and the moral ramifications of aestheticizing human suffering. Yet perhaps most importantly, his text also encourages the reader to look closer and discover how well the photographs speak for themselves. From Frank Hurley’s groundbreaking World War I battlefield shots to Mary Ellen Mark’s stark portraits of American poverty and James Nachtwey’s haunting pictures of the September 11 attacks, the images in this book prove that even in our era of twenty–four–hour video–on demand, the still photograph remains as powerful as ever.
Less Is a Bore: Maximalist Art & Design is a multigenerational survey of strategies of pattern and decoration in art and design. Borrowing its ethos from Robert Venturi's infamous retort to Mies van der Rohe's modernist edict "less is more," it includes works that privilege decoration and maximalism over modernism's "ornament as crime" philosophy. The catalog begins in the 1970s with artists who sought to rattle the dominance of modernism and minimalism, such as those affiliated with Pattern & Decoration. Less Is a Bore includes experiments in patterning by Sanford Biggers, Jasper Johns and Miriam Schapiro; the transgressive sculpture and furniture of Lucas Samaras and Ettore Sottsass; and the installations of Polly Apfelbaum, Nathalie du Pasquier and Virgil Marti. Also included are works by Roger Brown, Monir Shahroudy Farmanfarmaian, Jeffrey Gibson, Valerie Jaudon, Joyce Kozloff, Robert Kushner, Ellen Lesperance, Sol LeWitt, Howardena Pindell, Lari Pittman, Pae White and Betty Woodman, among others.
The art of Itshak Holtz (1925–2018) is an intimate guide to the Jewish world, approached with a sensitivity, confidence, and thorough familiarity that only someone living and breathing it could attain. Holtz was born in a small town near Warsaw and moved with his family to Jerusalem when he was ten years old; he pursued his artistic training there and in New York, at the Art Students League and the National Academy of Design.
From the beginning of his artistic career, Holtz was drawn to depict the life of the Orthodox communities of which he himself was a part, in both New York and Jerusalem. His subjects were not idealized memories of the imagined past, but the real people around him, continuing an ancient way of life today. Holtz’s work envelops the viewer with its warmth and offers a sympathetic and honest insight into the inner world of his subjects, whom he pictures in their prayer houses, on their streets, engaged in their daily affairs.
This lavishly illustrated volume surveys Holtz’s incomparable paintings, drawings, and prints of Jewish life. Organized by subject matter, it presents his scenes of worship, celebration, work, and everyday life, as well as his landscapes and portraits. An introductory essay by Richard McBee, the noted critic of Jewish art, traces Holtz’s biography and artistic development.
Książka zyskała już serię pozytywnych opinii od międzynarodowych autorytetów w dziedzinie psychologii, wychowania i profilaktyki. Szczególnie cieszymy się z entuzjastycznej recenzji, której udzielił prof. Philip Zimbardo, który jest traktowany jako autorytet nr 1 na świecie, jeśli chodzi o psychologów.
"Nasza młodzież w wielu krajach świata bez powodzenia próbuje radzić sobie z licznymi czynnikami ryzyka w swoim życiu. Na szczęście nowa książka The Guidebook to Effective Prevention of Youth Problems prezentuje skuteczne rozwiązania, a także - co nawet ważniejsze - klarownym językiem przedstawia wiele empirycznie i praktycznie sprawdzonych strategii profilaktycznych! Polecam ją z całego serca każdemu, kto chce wnieść pozytywny wkład w ratowanie serc i dusz następnego pokolenia, jednocześnie ubogacając umysły tych młodych ludzi."
Philip G. Zimbardo
Man Ray (1890–1976) was a pioneer of the Dada movement in the United States and France and a central protagonist of Surrealism. Today he is one of the best-known American artists of the twentieth century, celebrated above all for his innovative and often seductively glamorous photography. Surprisingly, given Man Ray’s key role in the history of early-twentieth-century Modernism, a comprehensive collection of his writings on art has not been published in English until now.
‘Man Ray: Writings on Art‘ fills a conspicuous gap in scholarship on the artist and his period. It brings together his most significant writings, many of them published here for the first time. These occasionally quixotic texts, which include artist books, essays, interviews, letters, and visual poems, reveal the incredible scale of the artist’s output and the remarkable continuity of his aesthetic and political beliefs. This volume offers a long overdue vision of Man Ray as someone who used words both as a creative medium and as a means of articulating ideas about the nature and value of art. With richly reproduced illustrations, it provides powerful insight not only to scholars of art history and academics, but also to working artists and those who count themselves as Man Ray fans.
Jennifer Mundy is head of collection research at Tate, London.
Tells the story of Edward Weston and Margrethe Mather. Both photographic artists at the centre of the Bohemian cultural scene of Los Angeles during the 1910s and 20s, Weston would go on to become an influential American photographer of the 20th century, while Mather, who Weston ultimately expunged from his journals, would vanish into obscurity.
"In the years following the invention of photography in 1839, practitioners in France gave shape to this intriguing new medium through experimental printing techniques and innovative compositions.
The rich body of work they developed proved foundational to the establishment of early photography, from the introduction of the paper negative in the late 1840s to the proliferation of more-standardized equipment and photomechanical technology in the 1860s. The essays in this elegant volume investigate the early history of the medium when the ambiguities inherent in the photograph were ardently debated. Focusing on the French photographers who worked with paper negatives, especially the key figures Édouard Baldus, Gustave Le Gray, Henri Le Secq, and Charles Nègre, Real/Ideal explores photography's status as either (or both) fine art or industrial product, its repertoire of subject matter, its ideological functions, and even the ever- experimental photographic process itself.
This book is published in conjunction with an exhibition of the same name on view at the J. Paul Getty Museum at the Getty Center from August 30 through November 27, 2016."
Reflecting an era when Europe looked to both the classical past and a global future, this volume explores the emergence and acceptance of the nude as an artistic subject. It engages with the numerous and complex connotations of the human body in more than 250 artworks by the greatest masters of the Renaissance. Paintings, sculptures, prints, drawings, illuminated manuscripts and book illustrations reveal private, sometimes shocking, preoccupations as well as surprising public beliefs – the Age of Humanism from an entirely new perspective. This book presents works by Albrecht Durer, Lucas Cranach and Martin Schongauer in the north and Donatello, Raphael and Giorgione in the south; it also introduces names that deserve to be known better. A publication this rich in scholarship could only be produced by a variety of expert scholars; the sixteen contributors are preeminent in their fields and wide-ranging in their knowledge and curiosity. The structure of the volume – essays alternating with shorter texts on individual artworks – permits studies both broad and granular. From the religious to the magical and the poetic to the erotic, encompassing male and female, infancy, youth and old age, The Renaissance Nude examines in a profound way what it is to be human.
In 1911 the French couturier Paul Poiret challenged Edward Steichen to create the first artistic, rather than merely documentary, fashion photographs, a moment that is now considered to be a turning point in the history of fashion photography. As fashion changed over the next century, so did the photography of fashion. Steichen's modernist approach was forthright and visually arresting. In the 1930s the photographer Martin Munkacsi pioneered a gritty, photojournalistic style. In the 1960s Richard Avedon encouraged his models to express their personalities by smiling and laughing, which had often been discouraged previously. Helmut Newton brought an explosion of sexuality into fashion images and turned the tables on traditional gender stereotypes in the 1970s, and in the 1980s Bruce Weber and Herb Ritts made male sexuality an important part of fashion photography. Today, following the integration of digital technology, teams like Inez & Vinoodh and Mert & Marcus are reshaping our notion of what is acceptable-not just aesthetically but technically and conceptually-in a fashion photograph. From glossy pages in Vogue and Harper's Bazaar to framed prints on museum walls, fashion photography encompasses both commercial advertising and fine art. This survey of one hundred years of fashion photography updates and reevaluates this history in five chronological chapters by experts in photography and fashion history. It includes more than three hundred photographs by the genre's most famous practitioners as well as important but lesser-known figures, alongside a selection of costumes, fashion illustrations, magazine covers, and advertisements.
Praised by Albrecht Du rer as being "the best in painting", Giovanni Bellini (ca. 1430-1516) is unquestionably the supreme Venetian painter of the quattrocento and one of the greatest Italian artists of all time. His landscapes assume a prominence unseen in Western art since classical antiquity. Drawing from a selection of masterpieces that span Bellini's long and successful career, this exhibition catalogue focuses on the main function of landscape in his oeuvre: to enhance the meditational nature of paintings intended for the private devotion of intellectually sophisticated, elite patrons. The subtle doctrinal content of Bellini's work-the isolated crucifix in a landscape, the "sacred conversation", the image of Saint Jerome in the wilderness-is always infused with his instinct for natural representation, resulting in extremely personal interpretations of religious subjects immersed in landscapes where the real and the symbolic are inextricably intertwined.This volume includes a biography of the artist,essays by leading authorities in the field explicating thethemes of the J. Paul Getty Museum's exhibition, anddetailed discussions and glorious reproductions of the twelve works in the exhibition, including their history and provenance, function, iconography, chronology, and style.
In the 1930s the history of Japanese photography evolved in two very different directions: one toward documentary photography, the other favoring an experimental, or avant-garde, approach strongly influenced by Western Surrealism. This book explores these two strains of modern Japanese photography through the work of two remarkable figures: Hiroshi Hamaya and Kansuke Yamamoto.
Hiroshi Hamaya (1915–1999) was born and raised in Tokyo and, after an initial period of creative experimentation, turned his attention to recording traditional life and culture on the coast of the Sea of Japan. In 1940 he began photographing the New Year’s rituals in a remote village, which was published as Yukiguni (Snow country). He went on to record cultural changes in China, political protests in Japan, and landscapes around the world.
Kansuke Yamamoto (1914–1987) became fascinated by the innovative approaches in art and literature exemplified by such Western artists as Man Ray, René Magritte, and Yves Tanguy. He promoted Surrealist and avant-garde ideas in Japan through his poetry, paintings, sculptures, and photographs.
Along with essays by the book’s coeditors, Judith Keller and Amanda Maddox, are essays by Kotaro Iizawa, Ryuichi Kaneko, and Jonathan M. Reynolds, life chronologies, and a selection of poems by Yamamoto translated by John Solt. This book, which features more than one hundred images, accompanies an exhibition of the same name on view at the J. Paul Getty Museum from March 26 to August 25, 2013.
Każdy z nas jest niepowtarzalny i wyjątkowy. Wszyscy rodzimy się z naturalną ciekawością świata, pragnieniem odkrywania, poznawania i tworzenia. Jak to się dzieje, że ta wyjątkowość, kreatywność, radość i swoboda ekspresji zatracają się gdzieś podczas dorastania i przypadającej na ten czas edukacji szkolnej? Czy powszechne systemy edukacji oparte na oświeceniowym przekonaniu, że wszyscy przychodzimy na świat jako czysta tablica, którą można dowolnie zapisać, wspierają nasz rozwój i rozwijają nasze zdolności, czy jest wręcz przeciwnie? Czy szkoła, próbująca nas ukształtować według narzuconego przez system modelu i starająca się nas wpasować w ramy społecznych oczekiwań, na pewno jest warunkiem odniesienia sukcesu i spełnionego życia? Nie potwierdzają tego przykłady ludzi, którzy zdołali się wyłamać z tego systemu i pójść własną drogą. To samoucy ci, którzy mimo braku formalnego, systemowego wykształcenia odnoszą sukcesy w przeróżnych dziedzinach i branżach, tworząc, wynajdując, unowocześniając, a często wręcz rewolucjonizując życie swoje i współczesnych im ludzi, czyniąc je lepszym i łatwiejszym.Książka, Sukcesy samouków Królowie wielkiego biznesu, zawiera pięćdziesiąt biogramów nieprzeciętnych ludzi przedsiębiorców samouków, którzy często wbrew ciężkim warunkom, biedzie i brakowi szkolnej edukacji odnieśli w życiu wielkie sukcesy, w sposób zasadniczy wpływając na świat, jaki znamy. Niech będą one dla Ciebie dowodem na to, że spełnione życie i sukces zależą przede wszystkim od pracy i samodzielnego rozwoju, a nie od formalnego wykształcenia.W książce znajdziesz następujące postacie: Karl Albrecht, Isak Andić, Giorgio Armani, Mary Kay Ash, Tomasz Bata, Albert-Ren Biotteau, Jean-Claude Bourrelier, Richard Charles Nicholas Branson, Ettore Bugatti, Andrew Carnegie, Gabrielle Bonheur Chanel, Natan Darty, Jean-Claude Decaux, John Paul DeJoria, Walt Disney (Walter Elias Disney), Jack Dorsey, Henry Ford, Amancio Ortega Gaona, William (Bill) Henry Gates III, Amadeo Peter Giannini, Hyman Golden, William Thomas Grant, David Green, Joyce Clyde Hall, Keneth A. Ken Hendricks, Milton Snavely Hershey, Sichir Honda, Steve Jobs, Henry John Kaiser, Ingvar Kamprad, Kerkor Kirk Kerkorian, Rajmund Albert (Ray) Kroc, Carl Lindner Jr, Marcus Loew, Konosuke Matsushita, Werner Arthur Arnold Otto, Wolfgang Puck, Yves Rocher, John Davison Rockefeller, Anita Roddick, Henry Royce, Helena Rubinstein, Sonia Rykiel, Vidal Sassoon, Richard M. Schulze, Rex David Dave Thomas, Hans Otto Wilhelm Wilsdorf, Charles Kemmons Wilson, Anna Wintour oraz Reinhold Wurth. Andrzej Moszczyński jest autorem 23 książek, 34 wykładów oraz 3 kursów. Pasjonuje go zdobywanie wiedzy z obszaru psychologii osobowości i psychologii pozytywnej.Ponad 700 razy wystąpił jako prelegent podczas seminariów, konferencji czy kongresów mających charakter społeczny i charytatywny.Regularnie się dokształca i korzysta ze szkoleń takich organizacji edukacyjnych jak: Harvard Business Review, Ernst & Young, Gallup Institute, PwC.Jego zainteresowania obejmują następujące tematy: potencjał człowieka, poczucie własnej wartości, szczęście, kluczowe cechy osobowości, w tym między innymi odwaga, wytrwałość, wnikliwość, entuzjazm, wiara w siebie, realizm. Obszar jego zainteresowań stanowią również umiejętności wspierające bycie zadowolonym człowiekiem, między innymi: uczenie się, wyznaczanie celów, planowanie, asertywność, podejmowanie decyzji, inicjatywa, priorytety. Zajmuje się też czynnikami wpływającymi na dobre relacje między ludźmi (należą do nich np. miłość, motywacja, pozytywna postawa, wewnętrzny spokój, zaufanie, mądrość).Od ponad 30 lat jest przedsiębiorcą. W latach dziewięćdziesiątych był przez dziesięć lat prezesem spółki działającej w branży reklamowej i obejmującej zasięgiem cały kraj. Od 2005 r. do 2015 r. był prezesem spółki inwestycyjnej, która komercjalizowała biurowce, hotele, osiedla mieszkaniowe, galerie handlowe.W latach 2009-2018 był akcjonariuszem strategicznym oraz przewodniczącym rady nadzorczej fabryki urządzeń okrętowych Expom SA. W 2014 r. utworzył w USA spółkę wydawniczą. Od 2019 r. skupia się przede wszystkim na jej rozwoju.
Poczucie własnej wartości daje siłę wewnętrzną i spokój ducha - ważne w podejmowaniu trudnych decyzji oraz utrzymywaniu prawidłowych relacji społecznych. Wykład zawiera opisy wielu skutecznych narzędzi pozwalających na uniezależnienie się od innych, poprawę poziomu samoakceptacji i rozwinięcie odwagi przydatnej w dążeniu do celu.Czym jest poczucie własnej wartości?To wewnętrzne przekonanie o nas samych. Jego miejsce znajduje się w przestrzeni pomiędzy dwoma przeciwległymi biegunami: zakompleksieniem a zadufaniem. Stabilne poczucie własnej wartości wzmacnia nasze działania na drodze do osiągnięcia życiowej satysfakcji. Powinniśmy o nie zadbać, ponieważ łatwo ulega obniżeniu w wyniku chwilowych niepowodzeń lub niespodziewanych trudności. Metody wpływania na samoocenę proponowane w wykładzie mogą działać oczyszczająco. Ich stosowanie może także wplynąć na wzrost motywacji i wzmocnić pozytywne myślenie o własnych możliwościach, wyglądzie i cechach osobowości.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?