W XVI-wiecznej Antwerpii nazywano Pietera Bruegla starszego „drugim Boschem” z uwagi na elementy fantastyczne i satyryczny wydźwięk jego dzieł. Bruegel urodził się już po śmierci Boscha i artyści nigdy się nie spotkali, ale pojawiąjące się w jego obrazach iście piekielne krajobrazy, demony czy latające ryby świadczą o inspirowaniu się twórczością starszego mistrza. Bruegel jest jednak najbardziej znany ze scen chłopskich, często humorystycznych i pełnych anegdot, oraz z pejzaży, które w przejmujący sposób przywołują naturę i zmieniające się pory roku – malarz dyskretnie wplata w nie mądrościowe przesłanie. Równie wielkim artystą jest Bruegel jako rysownik, a powstające na bazie jego rysunków ryciny w oficynie słynnego drukarza Hieronymusa Cocka, chociażby autorstwa Pietera van der Heydena, to prawdziwe perły ówczesnej sztuki graficznej, przeżywającej rozkwit. Sztuka Bruegla, bogata w szczegóły, wydaje się utrwalać świat w miniaturze; będąc odbiciem wnikliwych obserwacji artysty, jego wiedzy na temat natury ludzkiej i moralności, obnaża za pomocą groteski ludzkie przywary. W prezentowanej monografii Larry Silver, wybitny historyk sztuki, znawca renesansu Północy, prowadzi nas przez zawiłości nasyconych symboliką dzieł Bruegla. Pozwala popatrzeć na nie oczyma jego rodaków, a także przez pryzmat historii Niderlandów, zwłaszcza kultury wizualnej tamtych czasów, ukazuje wpływ malarza na późniejszą sztukę flamandzką i holenderską. Album zawiera 355 kolorowych ilustracji przedstawiających wszystkie zachowane obrazy Bruegla, dużą część jego twórczości graficznej oraz reprezentatywne dzieła artystów jemu współczesnych i jego naśladowców. O autorze: Larry Silver jest emerytowanym profesorem historii sztuki, wykładał na Uniwersytecie Pensylwanii w Filadelfii w latach 1997–2017, a także w Berkeley i Northwestern. Specjalizuje się w malarstwie i grafice Europy Północnej, zwłaszcza Niemiec i Holandii, epoki renesansu i reformacji, a także w zakresie historii sztuki żydowskiej. Jest autorem m.in. monografii nt. Massysa, Boscha, Dürera, Bruegla, Rembrandta oraz Rubensa i Velasqueza. Był kuratorem wielu wystaw muzealnych poświęconych grafice holenderskiej w XVI wieku.
The exciting rediscovery in Spain of a missing canvas by Pieter Bruegel the Elder (ca. 1525-69) has jolted a revived public awareness of this great Flemish painter. Best known for his amusing depictions of peasants, landscapes, and Bosch-like fantasies, Bruegel also created a wide range of highly original interpretations of religious themes in an era marked by religious controversies. Over a career of two decades as both a printmaker and a painter, he found his artistic niche in Europe's leading center of international trade, the emerging "capital of capitalism," Antwerp.
This new full-length study examines all works by Pieter Bruegel, including the new Madrid canvas, within the wider setting of art during his lifetime. All of his drawings, prints, and paintings on both canvas and panel are examined for form and content with comprehensive analysis. In addition, interpretation of the full range of Flemish paintings and prints during his generation is presented through the lens of Hieronymus Cock, Bruegel's own print publisher, "At the Sign of the Four Winds." Within this spectrum Bruegel's uniqueness and mastery emerges clearly.
While scholars will appreciate the novel insights of this comprehensive re-examination of Pieter Bruegel, its highly accessible text will introduce newcomers and the general public to the delights of this inventive, trenchant, yet often amusing visual commentator on the human condition. All readers will relish the large-scale reproductions and frequent details in full color of his entire oeuvre in all media. This handsome, large-scale volume will form the definitive study and accessible introduction to the life and art of Pieter Bruegel.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?