Kolejny minialbum w serii o najsłynniejszych polskich sportowcach poświęcony jest Irenie Kirszenstein-Szewińskiej, trzykrotnej mistrzyni olimpijskiej, siedmiokrotnej medalistce igrzysk, pięciokrotnej mistrzyni Europy oraz szesnastokrotnej rekordzistce świata na dystansach 60, 100, 200, 300, 400 metrów, 440 yardów, w sztafecie 4 × 400 metrów. Szewińska czterokrotnie triumfowała w plebiscycie „Przeglądu Sportowego” na 10 najlepszych sportowców Polski. Była również prezesem Polskiego Związku Lekkiej Atletyki (1997–2007), wiceprezesem Polskiego Komitetu Olimpijskiego oraz członkiem Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego (1998–2018). Wstęp Stefana Szczepłka i starannie wyselekcjonowane fotografie z Muzeum Sportu i Turystyki z pewnością przybliżą postać i karierę sportową tej znakomitej lekkoatletki.
Szesnasty już minialbum w serii o znanych polskich plakacistach prezentuje twórczość Sławomira Iwańskiego, artysty związanego z Akademią Sztuk Pięknych w Łodzi oraz Łódzką Szkołą Filmową. Jego minimalistyczne prace wyróżniają się niebanalnymi układami typograficznymi i dużym nasyceniem barw. Iwański, zainspirowany dokonaniami Władysława Strzemińskiego, postulującego tzw. myślenie wzrokiem, tak komponuje litery i słowa na swoich plakatach, aby przybierały konkretne kształty – dobry przykład stosowanej techniki stanowią lenonki powstałe z liter na plakacie Hommage a John Lennon. Artysta wystawiał swoje prace w Polsce i za granicą, był wielokrotnie nagradzany, m.in. na katowickim i rzeszowskim Biennale Plakatu Polskiego (1997, 2005). Wstęp i wybór prac do książki przygotował Zdzisław Schubert.
Władysław Ślewiński (1856–1918) – malarz, przedstawiciel postimpresjonizmu. Od 1888 roku przebywał w Paryżu, gdzie studiował i poznał tamtejsze środowisko artystyczne. Swoje prace wystawiał w wielu miastach europejskich, między innymi we Lwowie, Monachium czy Wiedniu. Jego twórczość, często inspirowaną malarstwem Paula Gauguina, charakteryzuje prostota ujęcia esencjonalnych cech przedmiotów i pejzaży uzyskana za pomocą oryginalnej formy obrazowania. Znany z takich dzieł, jak choćby „Maska i książki” (ok. 1897), „Pejzaż górski w śniegu” (ok. 1908) czy „Wiejska dziewczynka w żółtej chustce” (ok. 1907).
Bogato ilustrowana książka Aliny Kręcisz to wielogłosowa relacja z podróży po lankijskiej wyspie, która została zwiedzona śladami znanych osobistości przełomu XIX i XX wieku – Stanisława Ignacego Witkiewicza i Bronisława Malinowskiego. Autorka po uważnym przestudiowaniu zapisków obydwu podróżników postanowiła ponownie odwiedzić Sri Lankę, aby odtworzyć wycieczkę sprzed ponad stu lat. Współczesnym opisom lankijskich miejsc i zwyczajów towarzyszą liczne cytaty, m.in. z artykułów Witkacego dla „Echa Tatrzańskiego” i dziennika Malinowskiego, obrazujące, jakim przemianom uległy poszczególne miejsca – Kolombo, Kandy, Matale czy Anuradhapura – oraz sposoby miejskiej i międzymiastowej komunikacji. Szczegółowa relacja, zilustrowana kilkudziesięcioma fotografiami archiwalnymi i współczesnymi, jak również reprodukcjami prac Witkacego i Juliana Fałata, pozwoli czytelnikom na odbycie literackiej podróży po hinduskich i buddyjskich świątyniach oraz lankijskich ogrodach i rezerwatach, zachęcając tym samym do odwiedzenia tego odległego, lecz niezwykle urodziwego azjatyckiego państwa. To wspaniała pozycja dla wszystkich pasjonatów dalekich podróży oraz entuzjastów twórczości Witkacego i dokonań Bronisława Malinowskiego.
Wybór najważniejszych prac malarskich Józefa Pankiewicza, którego dzieła znajdują się w największych polskich muzeach. Wybitny portrecista, twórca epoki realizmu oraz wzięty impresjonista. Znaczną część swojego życia związał z Francją, która odcisnęła piętno na jego twórczości, za co był wielokrotnie nagradzany. Pozostawił po sobie olbrzymi dorobek artystyczny, w tym niesamowitą ilość francuskich krajobrazów i pejzaży.
Minialbum „Hołdanowicz. Plakaty” stanowi kontynuację popularnej serii poświęconej najwybitniejszym przedstawicielom polskiego plakatu. Leszek Hołdanowicz – jeden z reprezentantów polskiej szkoły plakatu, absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie i Warszawie, obecnie wykładowca warszawskiej akademii. Laureat wielu nagród, wielokrotny medalista Polskiego Biennale Plakatu w Katowicach oraz Międzynarodowego Biennale Plakatu w Warszawie. Tworzy plakaty o tematyce społecznej, sportowej i kulturalnej, okładki książkowe i płytowe, informacje wizualne. Prace Hołdanowicza cechują lapidarność formy, powtarzalność elementów oraz asceza kolorystyczna.
Minialbum zawiera ponad 50 prac jednego z najwybitniejszych współczesnych twórców szkoły polskiego plakatu – Błażeja Ostoji Lniskiego. Zostały w nim zaprezentowane najlepsze dzieła tego nietuzinkowego malarza, plakacisty, projektanta i pedagoga. Na kunszt tego wybitnego artysty składa się wyszukana forma, abstrakcyjne pojmowanie rzeczywistości oraz stonowana kolorystyka. Album jest kolejnym z serii poświęconej najwybitniejszym twórcą polskiej szkoły plakatu.
Minialbum poświęcony twórczości Ryszarda Kajzera –plakacisty, projektanta książek i wykładowcy warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych, którą ukończył z wyróżnieniem rektorskim w 1999 roku. W latach 2003–2004 przebywał na stypendium w Internationales Künstlerhaus Villa Concordia w niemieckim Bambergu. Autor wystaw indywidualnych i zbiorowych, wielokrotnie nagradzany w Polsce i za granicą. Prace artysty wyróżniają się charakterystyczną dla jego stylu swobodą formy.
Grzegorz Marszałek, któremu poświęcony jest kolejny tomik w serii Plakaty, zajmuje się projektowaniem plakatów, ilustracją, rysunkiem i grafiką projektową. Profesor zwyczajny na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu, gdzie kierował Katedrą Komunikacji Wizualnej. Jego twórczość, poddana rygorowi kreski i koloru, cechuje lekkość, wdzięk i uśmiech. Wstęp i wybór prac do minialbumu przygotował Zdzisław Schubert.
Bestie i potwory biblijne stanowią swoisty poczet fantastycznych istot pojawiających się na kartach świętej księgi judaizmu i chrześcijaństwa. W pracach nad książką Bartłomiej Grzegorz Sala uwzględnił jedenaście historycznych i współczesnych przekładów Biblii, jakimi posługiwały się różne odłamy tych religii, bowiem wraz z kolejnymi niedokładnymi tłumaczeniami rosła też liczba biblijnych potworów. Aby omówienie było wyczerpujące, autor sięgnął również po mało znane polskiemu czytelnikowi apokryfy – starożytne pisma żydowskie i chrześcijańskie, powstające równolegle do właściwych utworów biblijnych, które ostatecznie nie znalazły się w żadnym z kanonów Pisma Świętego. W rezultacie książka obejmuje przeszło 60 rodzajów fantastycznych istot obecnych w księgach kanonicznych i ich rozmaitych tłumaczeniach oraz wokółbiblijnej literaturze apokryficznej, zebranych w jednym miejscu i opisanych słowami 77 starożytnych utworów z odautorskimi komentarzami, wyjaśniającymi genezę każdej postaci i ułatwiającymi poruszanie się po biblijnym świecie, świecie starożytnego judaizmu i chrześcijaństwa, świecie, który dla plastycznego oddania prawd wiary chętnie sięgał po motywy przerażających bestii, groźnych potworów i innych nadnaturalnych bytów.
Tadeusz Rolke (ur. w 1929) to jeden z najwyżej cenionych współczesnych fotografików. Zaliczany do grona prekursorów fotografii reportażowej, znany jest nie tylko w Polsce, ale także za granicą. Głównym źródłem inspiracji Rolkego od początku są kobiety, których pięknem, urokiem, zmysłowością i wdziękiem zachwyca się nieprzerwanie od ponad pół wieku artystycznej działalności. Niniejszy album stanowi doskonały wyraz fascynacji autora.
Tadeusz Makowski (1882–1932), bohater kolejnego albumu popularnej serii Malarstwo, przebywał i tworzył głównie we Francji, do której wyjechał po ukończeniu studiów w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych (1908) i w której pozostał już do końca życia. Początkowo poruszał się w nurcie symbolistycznego malarstwa pejzażowego, później w jego dziełach coraz wyraźniej zaznaczały się wpływy kubizmu, by z czasem ustąpić cechom charakterystycznym dla impresjonizmu. Motywem przewodnim obrazów Makowskiego często były dzieci, których postaciom artysta poświęcił większość swoich prac. Do najpopularniejszych z nich należą, m.in. „Kapela dziecięca” (1922), „Maskarada” (1928) oraz „Troje dzieci pod drogowskazem” (1930).
Kaszubskie ostoje obrazów, autorstwa Doroty Folgi-Januszewskiej, to bogato ilustrowany album poświęcony twórczości dwóch artystów ojca i syna Włodzimierza i Błażeja Ostoja Lniskich.Rozpoczynające książkę omówienie najważniejszych tendencji artystycznych dominujących na Kaszubach umożliwi szczegółowe poznanie specyfiki tamtejszej kultury. Kolejne rozdziały książki, w pełni skoncentrowane na dorobku artystycznym Ostoja Lniskich, dowodzą, jak te same motywy są różnorodnie odzwierciedlane i interpretowane przez bliskich sobie twórców: ojca, zakorzenionego w rodzimej, kaszubskiej tradycji, specjalizującego się w rzeźbie, drzeworytach i obrazach na szkle, oraz syna, profesora akademickiego, autora litografii, grafik, rysunków i projektów książek.Zgromadzony zbiór reprodukcji prezentuje bogatą twórczość obydwu artystów, podkreślając z jednej strony ich indywidualność, z drugiej zaś wpływ miejsca, z którego się wywodzą, a zwłaszcza niezaprzeczalną siłę dziedziczenia idei.
Stanisław Wyspiański (1869–1907) był twórcą wszechstronnym: dramatopisarzem, poetą, malarzem, grafikiem, typografem, reformatorem teatru, projektantem wnętrz. „Wyspiański. Rysunek” to minialbum prezentujący prace rysunkowe artysty, będące świadectwem jego nieprzeciętnej wnikliwości obserwacji. Zebrane w książce ilustracje – karykatury historyczne, pejzaże, studia roślin, projekty wnętrz, scenografii i kostiumów – zostały wykonane ołówkiem, kredką, węglem, tuszem, jak również pastelem. Słowo wstępne do publikacji napisała Magdelana Laskowska, historyk sztuki, kustosz Muzeum Narodowego w Krakowie, a także kurator tegorocznej wystawy „Wyspiański. Nieznany”.
Nowe wydanie albumu poświęconego Bieszczadom. Wspaniałe zdjęcia prezentujące wyjątkowy w swej egzotyce skrawek Polski. Krajobraz i dzika przyroda, Połoniny i Zalew Soliński, urok drewnianych cerkwi i kościołów.
Książka Niny Bojarskiej, prowadzącej wraz z mężem Damianem Bojarskim bieszczadzką fundację Zdrowi z Natury, poświęcona jest przede wszystkim produkcji naturalnych kosmetyków. Zawiera informacje, gdzie zbierać zioła, jakie są właściwości kosmetyczne poszczególnych ziół i jaka jest ich historia oraz podaje sposoby na samodzielne wykonanie w domu naturalnych kosmetyków. Recepturom towarzyszą zdjęcia przedstawiające konkretne wytwory. Autorka, propagująca zdrowy tryb życia i fitoterapię, pragnie podzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem, tak aby każdy mógł wprowadzić w swoje życie zdrowe nawyki.
Książka „Adamczyk. Plakaty”, opatrzona słowem wstępnym Zdzisława Schuberta, przedstawia twórczość uznanego współczesnego plakacisty – Mirosława Adamczyka. Bohater kolejnego minialbumu w serii Plakaty to absolwent Wydziału Grafiki Państwowej Wyższej Szkoły Sztuk Plastycznych w Poznaniu, obecnie wykładowca Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu i kierownik Pracowni Ilustracji Wydawniczej. Adamczyk uczestniczy w wielu wystawach oraz konkursach, m.in. w Katowicach, Krakowie, Lahti, Hong Kongu, Ogakhi czy Nowym Jorku, jest laureatem licznych nagród i wyróżnień. Specjalizuje się w plakacie i ilustracji, zajmuje się również projektowaniem okładek książkowych. Twórczość artysty charakteryzują prostota formy i kontrastowe połączenia kolorystyczne.
„Janusz Kusociński” – pierwszy minialbum z serii Medaliści, której bohaterami będą wybitni polscy sportowcy, poświęcony został osobie Janusza Kusocińskiego (1907–1940), mistrza olimpijskiego w biegu na 10 tysięcy metrów (Los Angeles, 1932), wicemistrza Europy w biegu na 5 tysięcy metrów (Turyn, 1934), rekordzisty świata w biegach na 3 tysiące metrów i 4 mile oraz dziesięciokrotnego mistrza Polski, który został rozstrzelany przez hitlerowców podczas drugiej wojny światowej. Jego krótką i tragiczną, ale jakże bogatą historię przedstawił na łamach niniejszej książki ceniony dziennikarz sportowy, Stefan Szczepłek.
„Myjak. Rzeźba” otwiera nową miniserię poświęconą najsłynniejszym polskim rzeźbiarzom. Bohater pierwszego tomiku to Adam Myjak, absolwent warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych, wielokrotny rektor macierzystej uczelni, twórca wielu realizacji pomnikowych i plenerowych w Polsce i w Niemczech, autor scenografii teatralnych. Rzeźbi w drewnie, brązie i kamieniu, tworząc przede wszystkim ludzkie sylwetki. Tekst i wybór najlepszych prac artysty przygotowała Dorota Folga-Januszewska, za projekt graficzny odpowiada Błażej Ostoja Lniski.
Piotr Michałowski – malarz i rysownik, główny przedstawiciel romantyzmu w polskiej sztuce XIX wieku, a także urzędnik państwowy i działacz społeczny. Warsztat malarski kształtował podczas licznych podróży po Europie. Na swoich obrazach przedstawiał przede wszystkim konie i konne zaprzęgi oraz motywy historyczne, dbając o realistyczny wyraz swoich prac. Do najbardziej znanych dzieł artysty należą m.in. „Amazonka” (ok. 1835), „Wjazd Bolesława Chrobrego do Kijowa” (ok. 1837) czy „Somosierra” (ok. 1845). Album słowem wstępnym opatrzyła historyk sztuki Anna Zeńczak
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?