W tej sferze znajdziecie Państwo szeroki wachlarz publikacji na temat technik psychologii i psychoterapii. Przedstawione w naszych podręcznikach sprawdzone techniki i sposoby na lepsze życie, potraktuj jako narzędzia pracy nad sobą i własnym umysłem. Bardzo wielu ludziom pomogły stanąć na nogi, poradzić sobie z krytycznymi nieraz sytuacjami, toksycznymi relacjami czy destrukcyjnymi emocjami. Dorota Mrówka poleca książki o medytacji, które oczyszczają umysł i rozjaśniają myśli. Z kolei Maciej Wielobób zaleca terapię jogą, od Ciebie zależy, którą metodę wybierzesz, wybór jest naprawdę ogromny.
Od najdawniejszych czasów artyści poszukiwali piękna i dobra i starali się je wyrazić w swoich dziełach. Ta niezwykła książka zaprasza Cię, Czytelniku, do twórczego odkrycia niezwykłej tajemnicy wielkich dzieł sztuki. Wsłuchaj się w głos własnych inspiracji i nadaj barwy tradycyjnym mandalom tybetańskim, malowidłom faraonów, abstrakcyjnym motywom sztuki islamu, scenom z tradycji chrześcijańskiej utrwalonym na średniowiecznych witrażach, geometrycznym wzorom z dywanów perskich, wyrafinowanym ornamentom markieterii francuskiej czy obrazom secesyjnym. To kreatywne zajęcie, zwane mandalą i cenione na całym świecie, w zaskakujący sposób wprowadzi Cię w stan relaksacji i da poczucie głębokiego szczęścia. Z jednej strony praca w skupieniu nad formami geometrycznymi wyrwie Cię z natłoku myśli, sprzyjać będzie harmonijnemu oddychaniu i wyrównaniu pracy prawej i lewej półkuli mózgu, w konsekwencji czego zaznajemy wewnętrznego spokoju. Z drugiej strony aktywne obcowanie z największymi dziełami sztuki pozwoli Ci w osobliwy sposób odczuć zawarte w nich piękno i dać się ponieść euforii aktu twórczego. W książce użyto białego papieru off setowego o gramaturze 140 g/m2, który będzie doskonałym podkładem zarówno dla wszelkiego rodzaju kredek czy tuszów, jak i farb akrylowych, akwareli i pasteli. Twarda oprawa została zaprojektowana, aby ułatwić pracę nad mandalami. Ilustracje zostały ułożone w rozdziały według epok z historii sztuki, a każdy rozdział jest opatrzony wstępem. W indeksie na końcu książki znajduje się wykaz oryginalnych dzieł sztuki, które posłużyły tutaj za inspiracje.
Zyskaj większą samoświadomość, naucz się rozwiązywać życiowe problemy i żyj życiem, jakiego pragniesz. Oto książka która w oryginalny i świeży sposób łączy trening uważności, fizykę kwantową i psychologię, oraz pomoże ci zyskać pełniejszą świadomość swojego życia i w pozytywny sposób je zmienić. Spokojna uwaga to optymalny stan umysłu, najbardziej sprzyjający skutecznemu rozwiązywaniu życiowych problemów. Zachowując czujny, a jednocześnie zrelaksowany umysł, jesteś w stanie obiektywnie spojrzeć na swoją aktualną sytuację. Poszerzona, uważna świadomość pomoże ci znaleźć rozwiązania i sprawi, że pozostaniesz skoncentrowany na założonych celach, a za sprawą ukierunkowanych intencji podejmiesz kroki, pomagające w realizacji owych celów. Dzięki spokojnej uwadze możliwe jest również uwolnienie się od utrwalonych negatywnych poglądów, wywołujących strach, smutek i szkodliwe zachowania, a następnie zastąpienie ich radością i spokojem. Książka zawiera pojęcia, przykłady i opisane krok po kroku ćwiczenia, które umożliwiają poszerzenie perspektywy i skuteczniejsze przezwyciężanie doświadczanych trudności życiowych. Przedstawiono w niej strategie, za pomocą których wielcy myśliciele, mistrzowie medytacji i specjaliści od rozwiązywania problemów od stuleci rozwijają swoją uważność. Wykorzystaj tę wiedzę, aby: uspokoić się i bardziej świadomie podchodzić do napotykanych w życiu sytuacji oraz twoich reakcji na nie; zwiększyć kontrolę nad swoimi myślami i emocjami; oceniać sytuację przed podjęciem działań; otworzyć się na wglądy dotyczące problematycznych sytuacji; uwolnić się od negatywnych poglądów, a także poprawić stan swojego zdrowia i relacje z innymi. Nawiąż kontakt ze swoim szerszym umysłem wewnętrznym i korzystaj z jego transformującej mocy.
Publikacja ta powstała z myślą przede wszystkim o osobach dorosłych dotkniętych afazją, czyli częściową lub całkowitą utratą zdolności posługiwania się mową. Książka składa się ze zbioru kolorowych zdjęć podpisanych za pomocą niedokończonych zdań, które pacjent uzupełnia, wymawiając nazwy produktów, potraw i napojów spożywanych na śniadanie i kolację. Wybrano takie fotografie, na których produkty lub potrawy przedstawiono w różnych kontekstach sytuacyjnych. Dzięki temu pacjent nie tylko uczy się nowych słów i wielokrotnie je powtarza, ale poznaje także rozmaite okoliczności ich użycia. W książce zróżnicowano poziom trudności poleceń po to, by materiały można było wykorzystać w terapii różnego rodzaju i stopnia zaburzeń afatycznych. Książka została zrecenzowana przez dr Annę Walencik-Topiłko.
Czy ktoś z nas wie od razu, jak żyć? Czy warto szukać odpowiedzi na to pytanie i własnej ścieżki? Być aktywnym i świadomym człowiekiem czy płynąć z prądem, dać się ponieść fali życia? Iwona Majewska-Opiełka zaprasza w swojej książce do pracy nad sobą – nad własnym rozwojem i kształtowaniem nawyków skutecznego działania metodą Stephena Coveya. Nie po to, by osiągać coraz wyższe dochody, ale by przeżywać wszystko pełniej i bardziej głęboko, cieszyć się każdą chwilą, być dumnym z siebie, kochać i być kochanym. Ku doskonałości. 30 dni pracy nad sobą to relacja z takiego właśnie 30-dniowego kształtowania nawyków skutecznego działania. Autorka po latach wzbogaca swój dziennik cennym komentarzem, jaki dopisało życie, dzięki czemu możemy zweryfikować skuteczność i trwałość proponowanej metody.
Książka jest wprowadzeniem w problematykę pomiaru psychologicznego. W części pierwszej Autorka omawia istotę wnioskowania psychometrycznego, przedstawia podstawowe modele psychometryczne, prezentuje kryteria dobroci testów psychologicznych oraz zagadnienia związane z doborem pozycji do konkretnego testu.
Omawia również – i to należy szczególnie podkreślić – społeczny kontekst testowania psychologicznego, wraz z zagadnieniami stronniczości wyników testowych oraz sposobami jej szacowania. Cześć druga pracy to praktyczny przewodnik przeznaczony dla tych wszystkich osób, które – z różnych względów – są zainteresowane zbudowaniem własnego narzędzia pomiarowego.
Książka adresowana jest głównie do psychologów i studentów psychologii. Jednak ze względu na uniwersalność poruszanej problematyki, jak i nietechniczny sposób prezentacji podstawowych zagadnień może być również z powodzeniem wykorzystywana przez studentów i specjalistów z innych dziedzin, np. socjologii czy pedagogiki.
Niniejsze opracowanie jest w głównej mierze sprawozdaniem z badań, które zostały przeprowadzone w ramach rozprawy doktorskiej zatytułowanej Wywieranie wpływu społecznego wśród skazanych i tymczasowo aresztowanych przebywających w warunkach izolacji więziennej (Z. Nowacki, 2008). Natomiast charakterystykę społeczności więziennej opracowano, posiłkując się przede wszystkim ustaleniami w literaturze przedmiotu. Badania zostały przeprowadzone w latach 2005-2006 na terenie sześciu jednostek penitencjarnych.
Celem podjętych badań była próba określenia warunków, w których mechanizmy ulegania wpływowi społecznemu mogą zmienić kształt procesu resocjalizacji w warunkach izolacji więziennej. A zatem przedmiotem badań ustanowiono zjawisko wpływu społecznego wśród skazanych i tymczasowo aresztowanych przebywających w warunkach izolacji więziennej. Zaletą tej pracy jest objęcie badaniami pewnej liczby tymczasowo aresztowanych, co w obecnych warunkach przysparza wielu problemów.
Opracowanie lokuje się w nurcie prac empirycznych, których na przestrzeni ostatnich lat nie publikowano zbyt wiele. Zaletą książki jest uwzględnienie reprezentatywnej próby 883 mężczyzn przebywających w izolacji więziennej.
Autor wyraża nadzieję, że uzyskany rezultat badawczy przyczyni się do wzbogacenia wiedzy z zakresu wpływu społecznego wśród osób przebywających w zakładach karnych i aresztach śledczych. Być może będzie stanowić asumpt do rozważań nad oddziaływaniem wychowawczym (wpływem społecznym).
Wyobraź sobie, że zamiast czytać książki z zakresu NLP, możesz wziąć udział w seminarium prowadzonym przez samego Richarda Bandlera! Ta-dam! Twoje życzenie stało się faktem! To jedyna książka na rynku, która daje Ci taką możliwość. Zamiast tradycyjnego poradnika otrzymujesz niepowtarzalną okazję uczestnictwa w warsztatach prowadzonych przez guru NLP. W ten sposób możesz dużo łatwiej i szybciej opanować proste techniki, które Bandler wypracował przez trzydzieści pięć lat swojej działalności. Książka ta podsunie Ci narzędzia, które pomogą podnieść jakość Twojego życia oraz pokonać przeszkody uniemożliwiające Ci działanie, takie jak fobie, depresja, szkodliwe nawyki, choroby psychosomatyczne czy trudności w uczeniu się. Pozwolą Ci również przejąć większą kontrolę nad własnym życiem, zmodyfikować sposób myślenia i udzielić innym pomocy we wprowadzaniu zmian.
Książka składa się ze zbioru kolorowych zdjęć podpisanych za pomocą niedokończonych zdań, które pacjent uzupełnia, wymawiając nazwy warzyw. Wybrano takie fotografie, na których warzywa przedstawiono w różnych kontekstach sytuacyjnych. Dzięki temu pacjent nie tylko uczy się nowych słów i wielokrotnie je powtarza, ale poznaje także rozmaite okoliczności ich użycia.
Autorka ma na koncie dwa zbiory bajek terapeutycznych oraz pozycję teoretyczną pt. Bajkoterapia. Tym razem napisała pracę jeszcze bardziej wyczerpującą, w której zebrała dotychczasowe swoje doświadczenia - wynik wieloletniej pracy naukowej i terapeutycznej.Książka Biblioterapia i bajkoterapia omawia rolę, jaką odgrywa literatura w rozumieniu funkcjonowania świata społecznego, zachowań innych ludzi. Ale nie tylko — wskazuje też na jej rolę w odkrywaniu i kreowaniu własnej tożsamości. Literatura to kompendium informacji o potrzebach, motywach, zachowaniach innych, ilustruje treść ich myślenia, zaś kontekst sytuacyjny fabuły przedstawia wartości i zasady funkcjonowania grup społecznych. Zatem rola literatury w rozumieniu innych, poznawaniu wartości, zasad, którymi kierują się w życiu, jest tak oczywista, że nikogo nie trzeba o tym przekonywać. Natomiast wskazanie roli literatury w aspekcie jej wpływu na tożsamość jednostki jest zadaniem bardzo trudnym i wymaga przede wszystkim określenia pojęcia tożsamości. We współczesnej psychologii, szczególnie w koncepcji poznawczej, jest to kluczowe zagadnienie i budzi duże zainteresowanie. Książka ta nie aspiruje do wyjaśnienia wszelkich zagadnień funkcjonowania tożsamości, jest jedynie próbą przybliżenia tego, co każdy samodzielnie buduje, a także jak ta struktura zarządza myśleniem, uczuciami i zachowaniem. Zaproponowane w książce rozumienie tożsamości i mechanizmów jej funkcjonowania opiera się na dociekaniach wielu badaczy.
Wiedza o sobie jest integralnym składnikiem tożsamości, gromadzi się stopniowo, z wolna jednostka odkrywa własne preferencje, zdolności, potrzeby, lęki, konflikty... Nazywając to, co do tej pory było nienazwane (czyli nieuświadomione bądź nie w pełni uświadomione), nadaje mu status istnienia, stwarzając tym samym możliwość zmiany, zatem także modyfikacji lub korekcji. Jednostka w rozwoju nie tylko stopniowo odkrywa własne „Ja", ale i konstruuje siebie, przy czym nie tylko własny wizerunek, ale i cele, programy działania, wartos'ci, normy, które realizuje w postaci podejmowanych decyzji, działań... W s'wiadomy sposób buduje siebie według wzoru — jaki chcę być w stosunku do tego, jaki jestem, co pragnę zmienić w sobie itp. Wiedza o sobie, czyli odkrywanie i konstruowanie siebie kształtuje się na skutek porównań z innymi, pod wpływem opinii innych, ale przede wszystkim tworzy się na skutek refleksji w procesie introspekcji, myślenia o innych i o sobie. Literatura zawiera w swoich zasobach nieskończenie wiele informacji służących do stymulacji w tym zakresie (do odkrywania i konstruowania), pobudza do refleksji pod wpływem bohaterów, ich wyborów, postaw, uczuć, motywów, zmuszając do zastanowienia się, dokonywania wyborów w wyobrażonym świecie, co równocześnie sprzyja poznawaniu i określaniu siebie.
Nie do przecenienia jest zatem rola literatury we współczesnym świecie, ponieważ człowiek permanentnie doświadcza nadmiaru wręcz atakujących go informacji, żyje pod presją czasu i poprzez to doznaje chaosu, który utrudnia rozumienie społecznego świata i siebie. Świat książki jawi się jako miejsce spokoju, spotkania ze sobą, bez wszechogarniającej presji czasu, szumu informacyjnego, chaosu, ponieważ bycie w świecie książki to nie tylko przeżywanie zaskakujących wydarzeń, ale przede wszystkim czas inspiracji, który pozwala zinterpretować świat innych ludzi i siebie. Przy czym spotkanie w świecie literatury jest inne niż w rzeczywistym, bo jest to przede wszystkim spotkanie z własnymi myślami i uczuciami. W realnym życiu zbyt wiele się dzieje, relacje z innymi są niejasne, mają zbyt wiele uwarunkowań, implikacji, często też towarzyszą im silne emocje. Inaczej niż w świecie książki, tam łatwiej zrozumieć innych, a także odnaleźć siebie, czyli odkryć, zinterpretować i konstruować. Tam bez pośpiechu można znaleźć to, czego od wieków poszukują ludzie, czyli sensu wydarzeń, życia, także, a może przede wszystkim, własnego. Inaczej ujmując, postaci świata książkowego pomagają odpowiedzieć na pytania, kim chcę być, dokąd zmierzam, jakim chcę być człowiekiem.
W świecie realnym wzorami, lub niestety, coraz częściej anty-wzorami, stają się postacie lansowane w środkach masowego przekazu. Bohaterowie opowiadań literackich fascynują niezwykłością losów, dokonywanych wyborów czy własną tożsamością, tworząc zaczyn charakteryzujący się różnorodnością, która umożliwia porównania i dokonywanie pierwszych wyborów, preferencji w procesie konstruowania siebie. Tacy bohaterowie niezbędni są właśnie dzisiaj, gdy znikają narracje rodzinne i te, które były powtarzane w środowisku lokalnym. Obserwowane przemiany rodziny z wielopokoleniowej, bogatej w złożone relacje w małą, składającą się z rodziców i dzieci, czy coraz częściej z jednego rodzica i dziecka, z pewnością temu nie sprzyjają. Niewielkie społeczności nie obfitują już w narracje o życiu ich członków, o różnorodnych doświadczeniach, zarówno indywidualnych jak i zbiorowych. Ich rola zmarginalizowała się, powstają wielkie, anonimowe aglomeracje miejskie, w których nie ma miejsca dla rodzimych narracji. Środki masowego przekazu lansują globalne wzory, które promowane są na rynku, by się dobrze sprzedawały, są one papierowe, nietrwałe i nieprawdziwe, mają zadziwić, skupić na chwilę uwagę i skłonić globalnych konsumentów do określonych zachowań.
Świat mass mediów głównie posługuje się obrazem, w ten sposób przede wszystkim oddziałuje na emocje, które są ulotne, chwilowe i nie pomagają w nadawaniu sensu. Narracje filmowe, niejako ze swej natury, narzucając obrazy, w znacznie mniejszym stopniu stymulują wyobraźnię i wyzwalają refleksję. Potęga narracji słownej jest nieskończenie bardziej inspirująca dla odbiorcy, oddziałuje na jego wyobraźnię i pozwala na odnajdywanie coraz to nowych treści, zmuszając do samodzielnej refleksji, do wewnętrznego dialogu, do penetrowania własnych doświadczeń, wcześniejszych interpretacji, uczuć... Wymusza niejako i uruchamia różne poziomy rozumienia, literalne i abstrakcyjne, przy czym oddziaływa inaczej niż przekaz obrazowy, bo buduje bazę dla przepracowywania własnych, a nie cudzych wyobrażeń. Towarzyszy temu proces nazywania, czyli świadomego konstruowania różnych bytów, co szczególnie sprzyja budowaniu asocjacji, metafor, refleksji. Przekaz filmowy czy rysunkowy wprawdzie również to umożliwia, ale narracja słowna jest daleko bardziej w tym zakresie komunikatywna; łatwiej odczytać przesłanie czy znaczenie.
Literatura poprzez to, że stymuluje samoświadomość, jest szczególnie ważna dla autokreacji. Potrzebna jest i dużym, i małym czytelnikom. W świecie literatury pięknej każdy może znaleźć bohatera dla siebie, do którego może się upodobnić, bo tożsamość początkowo tworzy się na bazie pierwszych wyborów, a dopiero później staje się świadomym budowaniem siebie. Literatura wcześnie wprowadza w świat wartości, reguł, norm obowiązujących w danej społeczności, ukazuje sens życia i umożliwia przyjęcie ich za własne, odrzucenie bądź twórcze przeformułowanie. Potrzebna jest też dużym, by tego, co cenne, co ważne, w pośpiechu i w prozie życia nie zgubili, a wciąż na nowo odkrywali piękno, dobro i prawdę...
Czy temporalnym znakiem współczesności jest to, że literatura piękna pełni w coraz większym stopniu rolę terapeutyczną? To z jednej strony oznaczałoby, że docenia się jej niezwykle ważną rolę w stymulacji do odkrywania siebie i kreacji umożliwiającej również terapię, jednak z drugiej wskazywałoby na to, że z wolna staje się wyłącznie remedium na dolegliwości, cierpienia, zagubienie „Ja" we współczesnym świecie. Technologiczny świat coraz skuteczniej wypiera literaturę, niestety, w większości oferując w zamian tylko łatwą rozrywkę.
Wiadomo dzisiaj, że takie wytwory kultury, jak wiersze, baśnie czy bajki są niezbędne w rozwoju dziecka, a film czy obraz ich nie zastąpi. A dorośli? Oni też potrzebują książek, by na chwilę zatrzymać się w tym pędzie życia i pomyśleć... Właśnie o tym i o wielu innych sprawach związanych z literaturą jest ta książka. Czytana od deski do deski zapewni dialog z autorem i z sobą. Zatem zapraszam do lektury.
Maria Molicka
Biblioterapia i bajkoterapia
Spis Treści
ZAMIAST WSTĘPU
I. Myślenie narracyjne i paradygmatyczne w procesie konstruowania wiedzy
1.1. Język odzwierciedleniem relacji między kulturą a naturą
l .2. Myślenie narracyjne i paradygmatyczne
II. Rola narracji w rozumieniu świata społecznego i w konstruowaniu tożsamości
2.1. Narracja w stymulacji myślenia narracyjnego o innych i o sobie
2.2. Struktura „Ja" — realizowane zadania, mechanizmy funkcjonowania i elementy składowe
2.3. Zagrożenia epoki antynarracyjnej
III. Biblioterapia w paradygmacie narracyjnym
3.1. Psychologiczne uwarunkowania oddziaływania literatury na strukturę „Ja"
3.2. Główne zadania biblioterapii
3.3. Skuteczność biblioterapii w badaniach empirycznych
3.4. Biblioterapia jako metoda budująca zasoby osobiste
IV. Znaczenie baśni w rozwoju dziecka
4.1. Mity i ich znaczenie
4.2. Rozwój i transformacja baśni
4.3. Rola baśni w stymulacji procesów poznawczych dziecka, głównie myślenia narracyjnego
4.4. Baśń w terapii
V. Bajkoterapia jako metoda budująca zasoby osobiste dotyczące sytuacji trudnych emocjonalnie
5.1. Bajki terapeutyczne
5.2. Rodzaje bajek terapeutycznych
5.3. Uzasadnienie potrzeby stosowania bajek terapeutycznych
VI. Metodologiczne podstawy badań własnych
6. l. Założenia teoretyczne i cel badań
6.2. Problemy badawcze
6.3. Zmienne i wskaźniki
6.4. Metoda, techniki i narzędzia badawcze
6.4. l. Czynnik eksperymentalny
6.4.2. Procedura badań
6.5. Próba badawcza i miejsce eksploracji
VII. Rola literatury w procesie zmiany; rozumienie siebie i świata — w świetle badań własnych
7. l. Ustalenia wyjściowe
7.2. Prezentacja danych empirycznych w podziale na poszczególne teksty analizowane z dziećmi
7.3. Werbalizowane przez dzieci strategie i zachowania względem innych
VIII. Podsumowanie i interpretacja danych empirycznych
ZAKOŃCZENIE
BIBLIOGRAFIA
ANEKS
W tym praktycznym poradniku przedstawiono skuteczne, naturalne metody samoleczenia wielu powszechnych dolegliwości, w oparciu o medycynę chińską. Książka zawiera przejrzyste opisy prostych ćwiczeń, które nie wymagają żadnego oprzyrządowania i opierają się na regulowaniu oraz stymulowaniu przepływu energii witalnej w systemie kanałów energetycznych w ciele człowieka. Ćwiczenia te nie tylko sprzyjają zachowaniu zdrowia, ale pomagają też w przypadku chorób krążenia, zaburzeń trawienia, chorób dróg oddechowych, zaburzeń wzroku i słuchu, osłabienia zdolności intelektualnej, napięcia emocjonalnego, ogólnego spadku witalności i wielu innych schorzeń. Skuteczność opisywanych ćwiczeń, zarówno w profilaktyce jak i leczeniu, została potwierdzona w ciągu stuleci ich stosowania. Ich niewątpliwą zaletą jest fakt, że można je wykonywać samodzielnie.
Książka jest pierwszą w Polsce monografią alternatywnego podejścia do resocjalizacji, wyrastającego z humanistycznego paradygmatu w psychologii i pedagogice. Autor prezentuje w niej m.in. dotychczasowy dorobek polskiej resocjalizacji, teoretyczne rozważania dotyczące metodyki resocjalizacji z wykorzystaniem zajęć artystycznych (zwłaszcza teatralnych) i sportowych, konkretne zastosowania i scenariusze praktyk z nieletnimi przestępcami. Łącząc prezentację aktualnych nurtów i tendencji występujących w kryminologii humanistycznej z badaniami empirycznymi i zweryfikowaną praktyką, książka ta będzie pomocna nie tylko studentom pedagogiki i resocjalizacji, ale również niezbędnym materiałem metodycznym dla praktyków.
W jaki sposób odnaleźć prawdę dotyczącą prawdziwej natury własnej egzystencji? Jak zauważyć to, czego nie można dostrzec gołym okiem? W jaki sposób rozpoznać otaczającą nas iluzję? Ta książka jest wspaniałą pozycją dla osób szukających dogłębnej wiedzy dotyczącej korzyści, jakie medytacja oferuje i dla tych, których zwyczajnie interesuje medytacja. Ta książka została napisana dla osób zaglądających na co dzień do własnego wnętrza w celu odnalezienia swojej prawdziwej natury. Otwórz ją, a ogarnie Cię wewnętrzny spokój.
Autor, Wojciech Filaber, mieszka obecnie w Londynie. Po raz pierwszy wyjechał w podróż do Tajlandii w 2004 roku i zainteresował się Buddyzmem. Od tego czasu jego życie poświęcone było pracy nad własnym rozwojem wewnętrznym i duchowym. Wojciech ukończył studia z psychologii na Middlesex University w północnej części Londynu i w trakcie studiów zainteresował się zdrowiem umysłowym i medytacją. Ponieważ miał on możliwość obserwacji, jak również czerpał nauki od największych mistrzów medytacji, nabył cenne doświadczenie dotyczące tego, w jaki sposób pozostać w łączności z własnym wnętrzem. Wojciech ma nadzieję, że czytając tę książkę zachęcisz siebie do głębszego zapoznania się z naukami, które Ci wielcy mistrzowie oferują i przy okazji zachęcisz siebie do stosowania medytacji w codziennym życiu.
PASJE Zygmunta Freuda to krytyczna, a jednak pełna uznania i szacunku analiza sposobu myślenia Freuda, analiza przeprowadzona z punktu widzenia psychoanalizy. Można wręcz stwierdzić PASJE Zygmunta Freuda to psychoanalityczna teoria osobowości twórcy psychoanalizy. Jak pisze M. Chałubiński Frommowska recepcja twórczości Freuda ma nader specyficzny charakter. Nie znam żadnego innego myśliciela, w którego twórczości Freud byłby obecny w tak wielkim stopniu, jak w pracach Fromma i który zarazem we wszystkich ważniejszych kwestiach (...) dochodził do wniosków tak diametralnie od niego odmiennych.
Książka dotyczy dramy jako metody edukacyjnej polegającej na odgrywaniu ważnych z pedagogicznego punktu widzenia sytuacji, których uczestnicy zachowują się, jakby przebywali w innych okolicznościach i uczestniczyli w innych interakcjach międzyludzkich. Drama rozgrywa się zatem na styku świata realnego i umownego, fikcyjnego, ale jej znaczenie przenosi się na prawdziwe doświadczenie odgrywającego, w czym właśnie leży jej wartość edukacyjna.
W niniejszym opracowaniu drama jest rozpatrywana w szerszych kontekstach interdyscyplinarnych. Sięgnięcie po współczesną wielodziedzinową myśl teoretyczną jest o tyle istotne, że nie tylko nadaje inny status dramie jako metodzie edukacyjnej, ale przede wszystkim ujawnia jej nieznane czy nieuświadamiane do tej pory możliwości. O wiele szerzej definiuje też dramę: jako formę naturalnej aktywności człowieka, stanowiącą podstawę jego spontanicznych zachowań w autentycznych sytuacjach życiowych, oraz jako sposób naturalnego przyswajania wiedzy. Na tej właśnie podstawie została zbudowana drama edukacyjna wykorzystywana w sposób zamierzony, świadomy w różnych sytuacjach szkolnych i pozaszkolnych. Autorka zwraca zatem uwagę, że znane techniki wykorzystywane w trakcie sesji dramowych powstały dzięki zauważeniu i przeniesieniu mechanizmów pierwotnych procesów edukacyjnych.
Z rozważań tych korzystać będą z pewnością grupy modlitewne, wspólnoty żeńskie. Osią jest zawsze krótki cytat z Pisma Świętego, odpowiednio przez autorkę skomentowany i objaśniony. Autorka stara się przekonać swoje czytelniczki o tym, że jak już zatroszczą się o swoją rodzinę czy wspólnotę, winny pomyśleć o sobie - pokochać siebie.
Artur Sołtys – dyplomowany hipnoterapeuta kliniczny, absolwent Institute of Clinical Hypnosis w Londynie, energoterapeuta i nauczyciel medytacji. W swojej pracy łączy podejście naukowe z elementami medycyny niekonwencjonalnej. Od lat praktykuje i uczy się u uzdrowicieli z całego świata, głównie z Ameryki Południowej, co pozwala mu przekazywać dalej mądrość i starożytną wiedzę, pochodzącą z różnych tradycji.
Człowiek funkcjonuje na poziomie fizycznym, mentalnym i emocjonalnym. Praca z umysłem, który wpływa na każdy z tych poziomów, pomaga zrozumieć siebie, zwalczyć stres, odnaleźć harmonię i poprawić stan naszego zdrowia zarówno fizycznego, jak i psychicznego. Dzięki tej książce dowiesz się, w jaki sposób samodzielnie praktykować autohipnozę. Poznasz także metody łączenia się z podświadomością, nadświadomością, formułowania sugestii, ustanawiania celów i zamiany negatywnych programów i emocji na pozytywne, a także sposoby na odkrycie swojej życiowej drogi (tzw. ścieżki serca). Wszystko to jest osiągalne dzięki praktycznym wskazówkom i ćwiczeniom.
Do książki dołączona jest wyjątkowa płyta CD, zawierająca profesjonalne nagrania prowadzone przez autora, dzięki którym będziesz mógł przećwiczyć pracę ze swoim umysłem.
Wykorzystaj uzdrawiającą moc Twojego umysłu!
Opracowany kwestionariusz diagnozy jest efektem wieloletniej pracy reedukacyjno-terapeutycznej w szkole integracyjnej. Został on skonstruowany w taki sposób, by możliwie jak najdokładniej poznać dziecko oraz wszystkie jego zaburzenia wpływające na niepowodzenia szkolne. W trakcie badania uwzględnia się rodzaj zaburzenia oraz wiek rozwojowy dziecka. Kwestionariusz został skonstruowany w taki sposób, aby można było wykorzystywać jeden egzemplarz zarówno do badań diagnostycznych wstępnych, jak i porównawczych. Tak zestawione informacje są czytelne i przejrzyste. Wgląd w nie daje szybkie rozeznanie w potrzebach i możliwościach dziecka. Aby ułatwić pracę z kwestionariuszem, dołączono do niego narzędzia badawcze, które można wykorzystywać w całości, bądź tylko wybiórczo.Kwestionariusz diagnozy jest podzielony na 9 części, związanych z konkretnymi zaburzeniami. Każda składa się z podpunktów, które umożliwiają dokładne rozpoznanie problemu. Części kwestionariusza dotyczą najistotniejszych zagadnień koniecznych do właściwego zdiagnozowania zaburzenia przed rozpoczęciem pracy terapeutyczno-reedukacyjnej. Do każdej części zamieszczono szczegółowy instruktaż i odpowiednie narzędzia badawcze.Poszczególne części kwestionariusza dotyczą: charakterystyki ucznia (zachowanie, koncentracja uwagi, uczciwość, stosunek do pracy i grupy), charakterystyka czynności komunikowania się (aktywność, sposób porozumiewania się, poprawność stylistyczo-gramatyczna, wady wymowy, rozumienie), słuch fonematyczny (analiza i synteza słuchowa + testy fonetyczne), czytanie (znajomość liter, analiza i synteza wzrokowa, technika i tempo czytania, rozumienie czytanego tekstu, błędy), pisanie (znajomość liter, technika, grafia, błędy i sposób pisania), sfera ruchowa (sprawność manualna, lateralizacja), percepcja wzrokowa (analiza rysunków, różnicowanie figur geometrycznych i kolorów, układanie obrazka z części, spostrzeganie podobieństw i różnic na podstawie dwóch obrazków), orientacja (schemat ciała, nazywanie kierunków i stosunków przestrzennych, ciągi zautomatyzowane), procesy myślowe (kojarzenie i pamięć).
Uświęcająca siła milczenia w jej potrójnym znaczeniu, opisanym w tej książce, w obecnych pełnych niepokoju, pośpiechu, lekceważenia podstawowych norm i wartości czasach, jest jak najbardziej potrzebna. Jeszcze nigdy ludzkość nie cierpiała z powodu braku spokoju, dysharmonii, wewnętrznych rozterek oraz nerwowości – tak, jak to dzieje się obecnie. Stąd wynika wielka potrzeba zmiany tego stanu i poszukiwanie środków zaradczych ku temu wiodących. Strudzeni wędrowcy poszukujący wewnętrznego spokoju i harmonii nie znają wszakże drogi wiodącej do wymarzonego celu. Dlatego też szukają oni jej w zewnętrznym świecie – w jego materialnych dobrach – a ona znajduje się tak blisko – w ich własnym, wewnętrznym świecie. Niemożność znalezienia drogi powoduje, iż ciągle popadają we frustracje, ulegają coraz to innym złudzeniom, nawiedzają ich coraz to nowe wątpliwości. W tej książce znajduje się wskazówka, tak niezwykle pożyteczna dla każdego poszukującego, dla każdej szukającej i przebudzonej duszy, pokazująca najkrótszą, ale nie najłatwiejszą drogę prowadzącą do Wewnętrznej Świątyni Wyzwolenia, pokoju i harmonii.
W książce tej autor przedstawia ścieżkę duchową z punktu widzenia nauk dzogczen. Omawia podstawę, ścieżkę i owoc praktyki dzogczen. Opisuje również, jak sam zdobywał wykształcenie i jak spotkał się ze swoim głównym nauczycielem, który ukazał mu prawdziwe znaczenie "bezpośredniego wprowadzenia do dzogczen".
Kontynuacja bestsellerowej książki "Mała księga uścisków". W podzielonym wieloma językami świecie, w którym żyjemy, tylko bezsłowna mowa dotyku i uścisku nie zna granic. W zabawny sposób opisuje ogromna moc uścisków, zachęcając czytelnika do wyrażania swoich uczuć właśnie tą drogą. Książka zawiera opisy różnych typów uścisków: taliołap, uścisk czołowy, uścisk za kostkę, uścisk "zgadnij, kto to?". Dodatkowo każdy uścisk jest zabawnie zilustrowany.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?