KATEGORIE [rozwiń]

Soroko Emilia

Okładka książki Socjoterapia młodzieży

69,00 zł 49,54 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Książka Socjoterapia młodzieży. Studium psychologiczno-pedagogiczne to kompendium wiedzy na temat tej formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej skierowanej do młodzieży z grup ryzyka. Autorki rozumieją socjoterapię jako grupową pomoc polegającą na intencjonalnym uruchamianiu czynników pomocowych, które występują między członkami grupy, w relacji z socjoterapeutą i w procesie grupowym. Celem tego oddziaływania jest uaktywnienie potencjału rozwojowego, zapobieganie kształtowaniu się zaburzeń i problemów zdrowotnych oraz zmiana trajektorii rozwoju i wzmocnienie mechanizmów zdrowia i/lub osłabienie patomechanizmu utrzymującego problemy psychospołeczne. Czytelnik znajdzie tu: Charakterystykę adolescencji jako okresu przejścia między dzieciństwem a dorosłością oraz określenie zadań rozwojowych młodzieży. Opis socjoterapii jako szczególnej formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej, lokującej się między modelami zdrowia i zaburzeń. Informacje na temat diagnozowania w socjoterapii jako wieloaspektowego i celowego procesu zbierania informacji, stawiania hipotez diagnostycznych oraz ich weryfikacji. Analizę socjoterapii jako sposobu pomagania w drodze uruchamiania procesu grupowego i aktywowania czynników pomocowych. Wiedzę na temat pożądanych cech socjoterapeuty: kompetencji psychologiczno-pedagogicznych, diagnostycznych, pomocy grupowej, pracy pomocowej z młodzieżą, autoedukacyjnych i moralnych, a także tożsamości zawodowej socjoterapeuty. Uznajemy doniosłe znaczenie okresu adolescencji jako czasu obdarzonego silnym potencjałem rozwojowym, podczas którego istnieją niepowtarzalne możliwości wsparcia rozwoju i pomocy dla nastolatków. Młodzież uczestniczącą w socjoterapii postrzegamy jako jednostki, które dysponują osobistym potencjałem umożliwiającym im coraz bardziej niezależne i podmiotowe życie, dokonywanie samodzielnych wyborów oraz kształtowanie własnej biografii, ale także jako osoby, które lokują się w grupach zwiększonego ryzyka, ponieważ borykają się z różnego typu problemami w funkcjonowaniu psychospołecznym. Z tekstu
Okładka książki Aktywność autonarracyjna osób z różnym poziomem organizacji osobowości

32,00 zł 26,54 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Tematyka książki znajduje się na styku kilku subdyscyplin w obszarach psychologii narracyjnej, psychologii klinicznej, psychopatologii i psychodiagnostyki. Do pogłębienia rozumienia problematyki patologii osobowości, a ściślej problematyki doświadczenia relacyjnego u osób o różnym poziomie organizacji osobowości (według koncepcji Kernberga), zastosowano podejście narracyjne, które dostarcza zarówno konceptualizacji, pozwalającej prześledzić procesy opracowywania doświadczenia, jak i narzędzi do zbierania wypowiedzi autobiograficznych ustrukturowanych narracyjnie i ich analizy. W książce Autorka stawia pytanie, jak osoby o różnym poziomie organizacji osobowości opracowują doświadczenie relacyjne i udziela na nie odpowiedzi, wykorzystując podejście narracyjne w trojaki sposób: 1) zbierając wypowiedzi autobiograficzne ustrukturowane narracyjnie (autonarracje) na temat ważnej relacji interpersonalnej, 2) analizując te autonarracje, w celu określenia poziomu oraz typu ich narracyjności oraz 3) odwołując się do wybranych teorii w obszarze psychologii narracyjnej jako znaczących źródeł informacji o procesach przetwarzania i integrowania doświadczenia osobistego. Książka będzie interesująca dla profesjonalistów pracujących z pacjentami – psychologów klinicznych, psychoterapeutów – jak również dla studentów, stanowiąc wprowadzenie do klinicznej psychologii narracyjnej.
Okładka książki Wywoływanie autonarracji w badaniach psychologicznych

25,20 zł 20,90 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Monografia z zakresu narratopsychologii, a ściślej metodologii badań jakościowych typu narracyjnego. Autorka podejmuje stosunkowo nowy problem z zakresu ludzkich form komunikacji i ekspresji. O wysokich walorach pracy świadczy bogactwo zebranego materiału, klarowny sposób prezentacji oraz wyjątkowo rzetelne i precyzyjnie opisane procedury badawcze i analizy psychometryczne. Zjawisko narracji stanowi przedmiot zainteresowań nie tylko językoznawców czy literaturoznawców, ale także coraz częściej etnometodologów, socjologów i kulturoznawców.
  • Poprzednia

    • 1
  • Następna

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj