"Zabawy matematyczne z magiczną lupką" to połączenie nowoczesnej aktywizującej książki ze starannie przygotowanym i bogatym zbiorem ćwiczeń dla dzieci. W środku znajdują się różnorodne zadania, które rozwiązuje się z użyciem dołączonej lupki.Ćwiczenia w zbiorze odpowiadają edukacyjnym potrzebom dzieci z klas 1-3. Mimo rozrywkowego sposobu opracowania, przydają się do wprowadzania, powtórek i utrwalania szkolnego materiału. Stopień trudności zadań w książce wzrasta w uporządkowany sposób. Wyszukiwanie danych, sprawdzanie rozwiązań za pomocą magicznej lupki budzi pozytywne emocje, ekscytuje, intryguje i, co najważniejsze, zachęca do matematyki."Zabawy matematyczne z magiczną lupką" to dobry sposób na nowoczesną edukację matematyczną dzieci.
Emilia Słuszkiewicz (18881982) pochodziła z rodziny rzemieślniczej od pokoleń związanej z Sanokiem. Jej ojciec, Michał Słuszkiewicz, był burmistrzem miasta w latach 19201924, natomiast brat, Maksymilian, pełnił tę funkcję jako ostatni sanocki burmistrz II Rzeczypospolitej. Dobrze wykształcona, wyemancypowana, o poglądach narodowych, bystra obserwatorka codzienności. Społeczniczka i harcerka, swoje życie zawodowe związała z nauczycielstwem. Z chwilą wybuchu II wojny światowej chwyta za pióro i prowadzi dziennik czasu wojny, której końcową cezurą dla Sanoka jest nie 1945 rok, ale wiosna roku 1947 i początek akcji Wisła. Pożoga wojenna niszczy świat dawnych wartości i relacji społecznych. Emilia zapisuje te zmiany z niebywałą wrażliwością, przedstawia postawy inteligentki w czasach próby. Pisanie dziennika kontynuuje do początku lat sześćdziesiątych, dając w nim smutny obraz przejmowania władzy przez komunistów, ale też oporu społecznego sanoczan. Swoje dzieciństwo i młodość, przypadające na czasy galicyjskie, okres I wojny światowej i międzywojnia, zawiera w pisanych już u schyłku życia wspomnieniach, w których, nie stroniąc od ostrych, niekiedy kontrowersyjnych, opinii, odmalowuje stosunki narodowościowe w małym, wieloetnicznym miasteczku. Na tle światowych wydarzeń otrzymujemy barwny zapis obyczajów, życiowych tragedii, ale i radości dnia codziennego.
Zostań mistrzem ortografii!"Blok zadań" to seria świetnych pomocy naukowych poświęconych różnym obszarom edukacji dziecka w szkole podstawowej. Książki mają formę bloku z wydzieranymi kartkami. Zadania można rozwiązywać po kolei albo wyrwać poszczególne kartki i zabrać je ze sobą gdziekolwiek, np. do samochodu. Każda wolna chwila jest dobra, żeby poćwiczyć ortografię!Poziom trudności zadań dostosowany do dzieci od 9. roku życia.
Zostań mistrzem ortografii!"Blok zadań" to seria świetnych pomocy naukowych poświęconych różnym obszarom edukacji dziecka w szkole podstawowej. Książki mają formę bloku z wydzieranymi kartkami. Zadania można rozwiązywać po kolei albo wyrwać poszczególne kartki i zabrać je ze sobą gdziekolwiek, np. do samochodu. Każda wolna chwila jest dobra, żeby poćwiczyć ortografię!Poziom trudności zadań dostosowany do dzieci od 6. roku życia.
Zeszyt do doskonalenia i ćwiczenia pisania odręcznego oraz właściwego łączenia liter, przeznaczony dla dzieci z pierwszych klas szkoły podstawowej.Z pomocą "Zeszytu do kaligrafii" dzieci rozwijają i doskonalą koordynację wzrokowo-ruchową, umiejętności grafomotoryczne, zdolność utrzymania się w konturze oraz liniaturze.
Zeszyt do doskonalenia i ćwiczenia pisania odręcznego oraz właściwego łączenia liter, pisania wyrazów i zdań, przeznaczony dla dzieci z pierwszych klas szkoły podstawowej.Z pomocą "Zeszytu do kaligrafii" dzieci rozwijają i doskonalą koordynację wzrokowo-ruchową, umiejętności grafomotoryczne, zdolność utrzymania się w konturze oraz liniaturze.
To atrakcyjna publikacja z różnorodnymi zabawami dla najmłodszych,
w której tematyka podstawowych figur geometrycznych służy do rozwijania motoryki małej.
Zadania na szukanie różnic, labirynty, plątaninki i inne łamigłówki:
• stymulują precyzję ruchów,
• doskonalą koordynację wzrokowo-ruchową,
• regulują napięcie mięśniowe w obrębie dłoni i obręczy barkowej.
Od tego, w jaki sposób Twoje dziecko opanuje pisanie – jedną z kluczowych umiejętności w wychowaniu przedszkolnym
i edukacji wczesnoszkolnej, zależy powodzenie na dalszych poziomach kształcenia.
Seria książek z pisakiem suchościeralnym, dzięki którym Twoje dziecko ma szansę rozwijać motorykę małą,
czyli sprawność dłoni i palców, i nie zrażać się, że coś poszło nie tak! Twoja pociecha może osiągnąć sukces w nauce kreślenia i pisania!
Pytania do mapy szczegółowej, analiza przekrojów geologicznych, czy zadania obliczeniowe w geografii, sprawiają uczniom dużo problemów. A geografia jest jedynym przedmiotem przyrodniczym, w którym podczas egzaminu maturalnego nie można korzystać z tablic. Niniejsza publikacja pomoże w przygotowaniu się nie tylko do egzaminu maturalnego, ale także do sprawdzianów czy konkursów. Zawiera m.in. wytłumaczenie, jak rozumieć poszczególne czasowniki operacyjne stosowane w zadaniach maturalnych; analizę map szczegółowych i planów miast z przykładami oraz wiązkami zadań typu maturalnego z rozwiązaniami; samouczki i porady dotyczące zadań obliczeniowych wzbogacone o przykłady zadań z rozwiązaniami; zadanie obliczeniowe z różnych działów geografii wraz z odpowiedziami; podpowiedzi, jak uniknąć najczęściej popełnianych błędów; autorskie sposoby, jak rozwiązywać zadania krok po kroku.
Książka dla maturzystów ma pomóc w samodzielnym zaplanowaniu wypowiedzi argumentacyjnych, które pojawiają się na maturze aż dwukrotnie. Najpierw jest to wypracowanie, a potem wypowiedź ustna związana z dwoma zadaniami.
By poradzić sobie z wypracowaniem, autorki proponują pewien schemat postępowania, który oprócz teorii zawiera też praktyczne zadania (z odpowiedziami). Składają się na niego:
- analiza tematu i plan wypowiedzi;
- pisanie wstępu;
- wprowadzanie funkcjonalnych argumentów i ich odróżnianie od przykładów;
- wzmacnianie argumentów przykładami literackimi (z zestawu lektur) oraz uwypuklanie kontekstu;
- pisanie zakończenia;
Te działania autorki podsumowują rozdziałem o kompozycji, uwzględniającym oprócz struktury, także spójność wypowiedzi. Podobny – choć uproszczony ze względu na charakter i krótki czas przygotowań – schemat, autorki proponują do wypowiedzi na maturze ustnej.
Ponieważ zarówno w wypracowaniu, jak i na maturze ustnej, trzeba się posługiwać wskazanymi w liście lektur obowiązkowych przykładami, w publikacji zostały one pokrótce omówione. Przydatne, zwłaszcza do pisania wypracowania, mogą się okazać także informacje o najczęściej popełnianych błędach językowych oraz przypomnienie poprawnych form zapisu z zakresu ortografii i interpunkcji. Mniej błędów oznacza uzyskanie wyższej punktacji!
Wiele autorskich rad dotyczy unikania stresu i straty czasu w ramach przygotowania do mówienia i pisania. Są one poparte przykładami tematów i zadań ustnych, które występowały na egzaminach maturalnych oraz omówieniem prac uczniowskich na tematy zaproponowane przez same autorki. Najważniejsze wnioski, które płyną z tej publikacji są takie:
1. Wypracowania i odpowiedzi ustne nie muszą być idealne, żeby uzyskać dobry wynik na maturze. Muszą natomiast zawierać wszelkie wymagane elementy formalne, być spójne oraz wolne od błędów rzeczowych.
2. Odpowiednie przygotowanie, zarówno w ramach powtórzeń samodzielnych i szkole, lecz także tuż przed egzaminem powinno zredukować stres na tyle, że wypowiedź argumentacyjna będzie dobrze przygotowana.
3. Warto sprawdzić czy napisane wypracowanie oraz krótki plan wypowiedzi ustnej zawiera wszystkie wymagane elementy (dotyczy to także długości wpracowania oraz czasu na wystąpienie).
To atrakcyjna publikacja z różnorodnymi zabawami dla najmłodszych,
w której tematyka owoców i warzyw służy rozwijaniu motoryki małej.
Zadania na szukanie różnic, labirynty, plątaninki i inne łamigłówki:
• stymulują precyzję ruchów,
• doskonalą koordynację wzrokowo-ruchową,
• regulują napięcie mięśniowe w obrębie dłoni i obręczy barkowej.
Od tego, w jaki sposób Twoje dziecko opanuje pisanie – jedną z kluczowych umiejętności w wychowaniu przedszkolnym
i edukacji wczesnoszkolnej, zależy powodzenie na dalszych poziomach kształcenia.
Seria książek z pisakiem suchościeralnym, dzięki którym Twoje dziecko ma szansę rozwijać motorykę małą,
czyli sprawność dłoni i palców, i nie zrażać się, że coś poszło nie tak! Twoja pociecha może osiągnąć sukces w nauce kreślenia i pisania!
To autorska propozycja duetu: pedagożki i psycholożki zachęcająca do wspólnych rozmów i twórczych zabaw dorosłych z dziećmi w wieku przedszkolnym 5-6 lat na temat bogatego, różnorodnego i fascynującego świata przeżyć, uczuć i eMOCji. Książka jest zbudowana wokół 10 modułów: radości, smutku, złości, strachu, spokoju, zazdrości, wstydu, dumy, wstrętu i miłości. Angażujące aktywności i zadania mają na celu nauczyć starsze przedszkolaki nazywać emocje, rozpoznawać je u siebie i innych, wyrażać je w bezpieczny sposób i podejmować próby radzenia sobie z trudnymi sytuacjami. Wybrane strony w kartach są opatrzone "poMOCnikiem", czyli wskazówkami dla opiekunów dzieci, na co warto zwracać szczególną uwagę czy o co należy zadbać w relacji z dzieckiem. Ćwiczenia rozwijają umiejętności społeczne, w tym empatię, i pokazują, że eMOCje mają MOC budowania pewności siebie! Dołączone do książki naklejki, elementy wycinankowe i taśma z buźkami uatrakcyjniają zabawę.
To autorska propozycja duetu: pedagożki i psycholożki zachęcająca do wspólnych rozmów i twórczych zabaw dorosłych z dziećmi w wieku przedszkolnym 3-4 lata na temat bogatego, różnorodnego i fascynującego świata przeżyć, uczuć i eMOCji. Książka jest zbudowana wokół 10 modułów: radości, smutku, złości, strachu, spokoju, zazdrości, wstydu, dumy, wstrętu i miłości. Angażujące aktywności i zadania mają na celu nauczyć młodsze przedszkolaki nazywać emocje, rozpoznawać je u siebie i innych, wyrażać je w bezpieczny sposób i podejmować próby radzenia sobie z trudnymi sytuacjami. Wybrane strony w kartach są opatrzone "poMOCnikiem", czyli wskazówkami dla opiekunów dzieci, na co warto zwracać szczególną uwagę czy o co należy zadbać w relacji z dzieckiem. Ćwiczenia rozwijają umiejętności społeczne, w tym empatię, i pokazują, że eMOCje mają MOC budowania pewności siebie! Dołączone do książki naklejki i proste elementy wycinankowe uatrakcyjniają zabawę.
"Czytanie ze zrozumieniem" to nowość w ramach serii "Idę do szkoły" opracowana przez nauczycielkę edukacji wczesnoszkolnej. Autorka powołuje się na różnorodne teksty kultury, takie jak obraz, baśń czy wiersz, dzięki czemu dziecko może ćwiczyć swoje kompetencje w zakresie rozumienia czytanego tekstu i interpretacji dzieł sztuki. "Czytanie ze zrozumieniem" odwołuje się także do tekstów użytkowych, takich, z którymi dziecko spotyka się w codziennym życiu, są to m.in. e-mail, rozkład jazdy, etykieta na opakowaniu, przepis kulinarny czy artykuł popularnonaukowy. Praca z tekstami odbywa się w formie atrakcyjnych quizów, zagadek, diagramów, szyfrowanek i innych łamigłówek. Ćwiczenie umiejętności obcowania z różnymi gatunkowo tekstami zachęca dzieci do czytania i zaznajamiania się z kulturą oraz wzmacnia ich samodzielność i poczucie sprawczości. Czytanie ze zrozumieniem w dzisiejszym pełnym chaosu informacyjnego świecie jest umiejętnością nie do przecenienia.
"Czytanie ze zrozumieniem" to nowość w ramach serii "Idę do szkoły" opracowana przez nauczycielkę edukacji wczesnoszkolnej. Autorka powołuje się na różnorodne teksty kultury, takie jak baśń, wiersz, biografia, kołysanka, dzięki czemu dziecko może ćwiczyć swoje kompetencje w zakresie rozumienia czytanego tekstu i interpretacji dzieł sztuki. "Czytanie ze zrozumieniem" odwołuje się także do tekstów użytkowych, takich, z którymi dziecko spotyka się w codziennym życiu, są to m.in. przepis kulinarny, artykuł popularnonaukowy, instrukcja czy SMS i e-mail pokazujące phishing. Praca z tekstami odbywa się w formie atrakcyjnych quizów, zagadek, diagramów, szyfrowanek i innych łamigłówek. Ćwiczenie umiejętności obcowania z różnymi gatunkowo tekstami zachęca dzieci do czytania i zaznajamiania się z kulturą oraz wzmacnia ich samodzielność i poczucie sprawczości. Czytanie ze zrozumieniem i rozwijanie myślenia krytycznego w dzisiejszym pełnym chaosu informacyjnego świecie są umiejętnościami nie do przecenienia.
"Czytanie ze zrozumieniem" to nowość w ramach serii "Idę do szkoły" opracowana przez nauczycielkę edukacji wczesnoszkolnej. Autorka powołuje się na różnorodne teksty kultury, takie jak obraz, baśń czy wiersz, dzięki czemu dziecko może ćwiczyć swoje kompetencje w zakresie rozumienia czytanego tekstu i interpretacji dzieł sztuki. "Czytanie ze zrozumieniem" odwołuje się także do tekstów użytkowych, takich, z którymi dziecko spotyka się w codziennym życiu, są to m.in. instrukcja nadania przesyłki w paczkomacie, tablica przylotów na lotnisku czy artykuł popularnonaukowy. Ćwiczenie umiejętności obcowania z różnymi gatunkowo tekstami zachęca dzieci do czytania i obcowania z kulturą oraz wzmacnia ich samodzielność i poczucie sprawczości. Czytanie ze zrozumieniem w dzisiejszym pełnym chaosu informacyjnego świecie jest umiejętnością nie do przecenienia.
Kolejna odsłona popularnej serii "Idę do szkoły". Tym razem jest to publikacja zawierająca materiał związany z mnożeniem realizowany w klasach 1-3 szkoły podstawowej. Czytelny układ treści od mnożenia przez 0 do mnożenia przez 10, przez mnożenie liczb jednocyfrowych przez dwucyfrowe, aż do utrwalania związku mnożenia i dzielenia sprawia, że rodzic z dzieckiem w szybki sposób znajdą interesujące ich zagadnienie. Książka zawiera różnorodne typy zadań: kolumny (słupki), uzupełnianki, piramidy matematyczne, grafy, ślimaki, labirynty, kodowanki, działania tekstowe, obliczenia pieniężne, łamigłówki i quizy. Na końcu znajduje się wycinanka, która uatrakcyjnia pracę dziecka. Dodatkowo na skrzydełku okładki zamieszczono tabliczkę mnożenia, którą można oderwać i wielokrotnie wykorzystywać do trenowania działań.
Książka zawiera różnorodne zadania, łamigłówki i aktywności przygotowane w duchu metody Marii Montessori. Zabawy koncentrują się wokół 4 modułów: "Ja", "Rodzina", "Grupa rówieśnicza" "Świat (ludzie przyroda kosmos)" i realizują atrakcyjne treści z edukacji m.in. polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i plastycznej. Zachęcają do samodzielnego poznania ciała człowieka, odkrywania fascynujących ciekawostek dotyczących świata roślin i zwierząt, Ziemi i kosmosu. Dołączone do książki naklejki, karty do wycinania i lupa sprawiają, że dziecko zgodnie z Montessoriańskią ideą staje się małym odkrywcą świata, a tym samym "budowniczym samego siebie".
Kolejna odsłona popularnej serii "Idę do szkoły". Tym razem są to karty pracy z matematyki - z zadaniami, ćwiczeniami i grami edukacyjnymi - przygotowane przez nauczycielkę matematyki dla uczniów klasy trzeciej. Materiał został uporządkowany zgodnie z zasadą stopniowania trudności i porusza między innymi zagadnienia takie jak: wskazywanie setek, dziesiątek, jedności, mnożenie i dzielenie w zakresie do 100, właściwości figur geometrycznych, obliczenia pieniężne, mierzenie długości. Polecenia są różnorodne i odwołują się do codzienności trzecioklasistów, a zadania z elementami do wycięcia urozmaicają naukę i pozytywnie wpływają na ćwiczenie skupienia przez ucznia.
W tradycyjnym modelu uniwersytetu, nakreślonym jeszcze przez Wilhelma von Humboldta, niemieckiego filozofa, na przełomie XVIII i XIX wieku, wykładowca był uczonym, który przedstawiał studentom wyniki swoich przemyśleń i eksperymentów. Współcześnie, gdy większość dydaktyków przekazuje słuchaczom wiedzę nabytą, niezwykle ważne stają się technika oraz forma jej przekazu. Istotne jest również zwrócenie uwagi na to, do kogo mówimy, jakie są oczekiwania i zdolności recepcyjne odbiorców, jaką rolę - w swojej biografii życiowej - przypisują edukacji. Równocześnie sama edukacja nie przebiega w wyizolowanych warunkach, jest czuła na zmienne i wyzwania cywilizacyjne oraz szczegółowe cele, które stawiają przed nią różni interesariusze z otoczenia uczelni. Nauczyciele akademiccy znajdą w tej książce odpowiedzi na wiele nurtujących ich pytań - od pozornie banalnych (Jak sobie poradzić ze ściąganiem na egzaminach? Jak zręcznie wpleść dowcip w treść wykładu?) do zasadniczych: Jak mówić, by studenci słuchali? Jak przygotować dobry wykład, ciekawe ćwiczenia i porywającą prezentację? Jak prowadzić zajęcia i przygotować materiały dydaktyczne w zgodzie z prawem autorskim? Jak oceniać pracę studentów? Jak odnosić się do studentów z niepełnosprawnościami? Jak podchodzić do studentów z innych kręgów kulturowych? Jak używać języka inkluzywnego i postępować etycznie? Jak umiejętnie implementować do swoich zajęć nowe, cyfrowe technologie? ,,Niezależnie od wybranej czy preferowanej roli, w którą wcielą się nauczyciele akademiccy, potrzeba doskonalenia i ciągłej pracy nad sobą jest oczywista i niezaprzeczalna. Przy czym doskonałość zawarta w tytule tej książki jest traktowana przez jej autorów nie jako cel i finał zawodowego rozwoju, ale raczej jako droga, która sama w sobie może być satysfakcjonująca i stymulująca. Aha, jeszcze jedno. To już nie wykładowca doskonały, czyli on, a wykładowcy doskonali. Wydaje nam się to bardziej adekwatne do naszych czasów, pojemne znaczeniowo i włączające". ze wstępu dr. hab. Andrzeja Rozmusa
"Przez pory roku" to propozycja pomocy dydaktycznej dla pedagogów i terapeutów pracujących z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną oraz autyzmem. Prezentowane treści zostały wzbogacone symbolami MÓWik, co zwiększa grupę odbiorców kart o uczniów z zaburzeniami w komunikowaniu się. Publikacja może mieć zastosowanie jako pomoc dydaktyczna w placówkach edukacyjnych, a także w domu jako materiał wspomagający dla rodziców. Przeznaczona jest do pracy na wszystkich etapach edukacji w klasach integracyjnych, oddziałach edukacyjno-terapeutycznych, podczas zajęć rewalidacyjnych oraz zajęć rozwijających komunikację.Układ materiałów i treści ćwiczeń odpowiadają zagadnieniom wymienionym w podstawie programowej. Uczeń podczas pracy z kartami doskonali przede wszystkim umiejętności związane z rozwojem słownika biernego i czynnego, w tym z komunikacją wspomagającą i alternatywną (AAC). Wzmacnia również swoje funkcje percepcyjno-motoryczne i poznawcze, a dzięki możliwości kontaktowania się z otoczeniem rozwija procesy emocjonalno-motywacyjne.Zakres ćwiczeniowy kart obejmuje przede wszystkim rozumienie mowy oraz nazywanie osób, przedmiotów, czynności i zjawisk przy pomocy komunikacji alternatywnej. Materiały zawierają symbole MÓWik, ilustracje, fotografie, wyrazy i krótkie zdania. Proponowane ćwiczenia, polegające na łączeniu obrazka z etykietą, ułatwiają proces nauki czytania, czyli kształtują umiejętność czytania globalnego.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?