Although it only lasted three turbulent years, the afterburn of the Blaue Reiter (1911–1914) movement exerted a tremendous influence on the development of modern European art. Named after a Kandinsky painting, The Blue Rider, this loose band of artists, grouped around Russian émigré Wassily Kandinsky and German painter Franz Marc, sought to reject establishment standards and charge into a new artistic unknown.
Articulating spiritual values and concerns in an era of rapid industrialization, the artists of the Blaue Reiter were connected by a shared interest in painting, woodcuts, and prints, as well as the symbolic values of color and spontaneous approaches to artwork. Key pieces such as Franz Marc’s Blue Horse I (1911), Kandinsky’s Picture with a Black Arch (1912), and August Macke’s Woman in a Green Jacket (1913) reveal varying subjects, but all channel distorted perspectives, crude lines, and an emphatic, expressionist use of color.
Over the course of his artistic career, Wassily Kandinsky (1866–1944) transformed not only his own style, but the course of art history. From early figurative and landscape painting, he went on to pioneer a spiritual, emotive, rhythmic use of color and line and is today credited with creating the first purely abstract work.
As much a teacher and theorist as he was a practicing artist, Kandinsky’s interests in music, theater, poetry, philosophy, ethnology, myth, and the occult, were all essential components to his painting and engraving. He was involved with both the influential Blaue Reiter and Bauhaus groups and left a legacy not only of dazzling visual work, but also of highly influential treatises such as Concerning the Spiritual in Art. Key tenets included the connections between painting, music and mystical experience, and the purification of art away from material realism and towards an emotional expression, condensed in particular by color.
This book presents key Kandinsky works to introduce his repertoire of vivid colors, forms, and feelings. Tracing the artist’s radical stylistic development, it shows how one painter’s progression paved the way for generations of abstract expression to come.
Dwanaście ilustracji ‒ wiernych kolorystycznie, z krótkimi komentarzami ‒ stanowi znakomity przegląd twórczości niderlandzkiego malarza Vincenta van Gogha. Na półkę i na ścianę to seria albumów zawierających 12 całostronicowych reprodukcji w dużym formacie. Wysokiej jakości druk pozwala dostrzec wszystkie detale, a format umożliwia oprawienie ulubionego dzieła.
W oparciu o 12 wybranych prac z różnych etapów twórczości Kandinsky'ego, w formie krótkich tekstów zostały omówione jego najważniejsze tematy abstrakcyjne i stosowane techniki. Na półkę i na ścianę to seria albumów zawierających 12 całostronicowych reprodukcji w dużym formacie. Wysokiej jakości druk pozwala dostrzec wszystkie detale, a format umożliwia oprawienie ulubionego dzieła.
Dwanaście wybranych prac przedstawia sztukę Hiroshige, jednego z najważniejszych mistrzów japońskiego drzeworytu. Krótkie teksty przybliżają nie tylko tematykę i zastosowane przezeń techniki, lecz również kontekst twórczości artysty. Na półkę i na ścianę to seria albumów zawierających 12 całostronicowych reprodukcji w dużym formacie. Wysokiej jakości druk pozwala dostrzec wszystkie detale, a format umożliwia oprawienie ulubionego dzieła.
Dwanaście wybranych ilustracji z załączonymi do nich krótkimi opisami ukazuje wielkość i wielostronność twórczości Paula Klee. Na półkę i na ścianę to seria albumów zawierających 12 całostronicowych reprodukcji w dużym formacie. Wysokiej jakości druk pozwala dostrzec wszystkie detale a format umożliwia oprawienie ulubionego dzieła.
Gustav Klimt stworzył najważniejsze dzieła wiedeńskiej secesji. Dwanaście najbardziej znanych prac malarza, opatrzonych zwięzłymi komentarzami, ukazuje drogę jego artystycznego rozwoju. Na półkę i na ścianę to seria albumów zawierających 12 całostronicowych reprodukcji w dużym formacie. Wysokiej jakości druk pozwala dostrzec wszystkie detale, a format umożliwia oprawienie ulubionego dzieła.
Hokusai i jego słynne drzeworyty wywarły znaczący wpływ na rozwój sztuki japońskiej. Dwanaście objaśnionych zwięzłymi uwagami prac ilustruje rozwój tego wszechstronnego artysty. Na półkę i na ścianę to seria albumów zawierających 12 całostronicowych reprodukcji w dużym formacie. Wysokiej jakości druk pozwala dostrzec wszystkie detale a format umożliwia oprawienie ulubionego dzieła.
„Monet to nic innego niż oko, ale jakież to jest oko ˮ, powiadał Paul Cézanne o swym koledze malarzu. Dwanaście obrazów wraz z ich zwięzłymi charakterystykami wprowadza w fascynujący świat Claude’a Moneta – świat koloru i światła. Na półkę i na ścianę to seria albumów zawierających 12 całostronicowych reprodukcji w dużym formacie. Wysokiej jakości druk pozwala dostrzec wszystkie detale, a format umożliwia oprawienie ulubionego dzieła.
Na przykładzie dwunastu wybranych prac przedstawiono geometryczny abstrakcjonizm Pieta Mondriana. Dołączone teksty opisują rozwój jego malarstwa.Na półkę i na ścianę to seria albumów zawierających 12 całostronicowych reprodukcji w dużym formacie. Wysokiej jakości druk pozwala dostrzec wszystkie detale, a format umożliwia oprawienie ulubionego dzieła.
Impresjoniści stawiali sobie za cel malowanie prostych motywów i scen z życia codziennego, koncentrując się na ich kolorystyce. Tym samym światło i kolor zyskały w ich malarstwie zupełnie nowe znaczenie.
Nastrojowe pejzaże, piękne portrety oraz tętniące życiem sceny miejskie pędzla Moneta, Renoire’a, Degasa i Cezanne’a, to próba uchwycenia ulotnych wrażeń, nastroju konkretnej chwili.
Przedstawionych w albumie 300 dużych reprodukcji ilustruje pełną panoramę malarstwa impresjonistów.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?