KATEGORIE [rozwiń]

Wydawnictwo D2D.pl

Okładka książki Zrób projekt typo. Projekty typograficzne, które rozwiną twoje umiejętności twórcze i urozmaicą portfolio

119,00 zł 68,83 zł


Niezależnie od tego, czy jesteś doświadczonym profesjonalistą, który chce wzbogacić swoje portfolio, czy też nowicjuszem z laptopem pełnym programów graficznych do opanowania, ta książka jest dla ciebie. Na przykładach kilkudziesięciu projektów autorzy przeprowadzą cię przez najdrobniejsze szczegóły projektowania książek, składu czasopism, produkcji plakatów oraz projektowania wszelkiego rodzaju druków. Książka Zrób projekt typo zawiera mnóstwo wskazówek i cennych informacji, które pomogą ci udoskonalić umiejętności projektowe, pogłębić wiedzę na temat krojów pisma i poznać historię projektowania graficznego.Każdy rozdział to wnikliwa analiza prawdziwych projektów aktywnych zawodowo projektantów. Znajdziesz tu projekt książki kucharskiej, typograficzny plakat koncertowy, animowany baner internetowy, infografikę, a nawet skromną wizytówkę. Autorzy dzielą się cennymi uwagami i trikami pozwalającymi zaoszczędzić czas, zdradzają swoje zawodowe sekrety z nieodzowną dawką dowcipu. Książka Zrób Projekt typo prezentuje szeroką gamę projektów typograficznych od wizytówki po książkę. Uczy zasad projektowania efektownych układów typograficznych. Umożliwia zapoznanie się z krojami pisma i typografią oraz ich wykorzystaniem w pracy twórczej. Zawiera praktyczne wskazówki.
Okładka książki System graficznyw projektowaniu okładek książek

48,00 zł 27,76 zł


Przekaz graficzny nie wyłania się z umysłu twórcy pod wpływemnatchnienia w pełnym i skończonym kształcie. Jest to rezultatzłożonego procesu wymagającego namysłu koncepcyjnego, opraco-wania strategii oraz zdecydowania zarówno o treści, którą chcemy zakomunikować, jak i o formie, którą zamierzamy jej nadać.
Okładka książki Wprowadzenie do projektowania przestrzennego

54,00 zł 31,24 zł


Pisanie na klawiaturze, poruszanie myszką lub rysikiem to jedyne wrażenia dotykowe, jakich doświadcza wielu projektantów w dzisiejszym cyfrowym świecie. Wprowadzenie do projektowania przestrzennego zachęca do zmiany tego trendu, dostarczając studentom niezbędnej wiedzy na temat zasad projektowania przestrzennego. Do tego celu wykorzystuje analizę rysunków i tworzenie modeli. Każdy z czterech projektów opisanych w książce – będących wynikiem serii eksperymentów edukacyjnych – został tak opracowany, aby skupić się na najważniejszych pojęciach: skali, proporcji, równowadze, rytmie, akcentowaniu i harmonii. Projekt Maska wykorzystuje kontrast jako sposób na wzmocnienie komunikacji; Symbole z drutu przenoszą graficzną linię ciągłą z dwóch do trzech wymiarów; Papierowe jedzenie łączy teksturę i kolor z uproszczonymi kształtami w trójwymiarowych reprezentacjach produktów spożywczych; projekt Akrylowe ptaki wykorzystuje nakładające się płaszczyzny, aby uchwycić objętość i przestrzeń modelowanego obiektu. Każdy projekt omówiony w tej książce – pierwszej tego rodzaju, skierowanej do studentów wzornictwa i sztuki – pozwala zrozumieć i zastosować w praktyce zasady projektowania przestrzennego.
Okładka książki Systemy siatek w projektowaniu graficznym. Przewodnik dla grafików, typografów i projektantów 3D

98,00 zł 56,69 zł


Systemy siatek… były pierwszym podręcznikiem objaśniającym zasady tworzenia siatek modułowych i sposoby ich wykorzystywania w projektowaniu. Książka doczekała się już piętnastu wydań. Nadal w niezmienionej formie wydawane są w oryginalnej wersji dwujęzycznej – angielsko-niemieckiej. Josef Müller-Brockmann urodził się w 1914 roku w Rapperswilu, zmarł w 1996 roku w Unterengstringen. Studiował architekturę, wzornictwo i historię sztuki na Uniwersytecie w Zurychu oraz w Kunstgewerbeschule. W latach 50. XX wieku stał się ikoną stylu szwajcarskiego. Poszukiwał uniwersalnego wyrazu graficznego poprzez projekty oparte na siatce modułowej – racjonalne, obiektywne, ekonomiczne i jednorodne, pozbawione zbędnej ilustracyjności i subiektywności.
Okładka książki Sztuka barwy wyd. 2

56,00 zł 32,39 zł


Sztuka barwy to najważniejszy podręcznik na temat teorii barwy XX wieku. Johannes Itten to legendarny mistrz szkoły Bauhausu, wielki indywidualista, artysta, mistyk barwy, nauczyciel i teoretyk sztuki. Fascynował się kultem ognia, praktykował medytację i był wegetarianinem. Światową sławę przyniósł mu autorski program nauczania (tzw. kurs wprowadzający) opracowany i wdrożony w Bauhasie w latach 1919-1923, który stał się podstawą wielu nowoczesnych metod nauczania w szkołach artystycznych. Celem jego programu był rozwój osobowości twórcy. Itten zachęcał studentów, by nie kopiowali dzieł sztuki, jak to było w zwyczaju tradycyjnych uczelni artystycznych, lecz kierowali się subiektywnymi odczuciami i kreatywnością. Jego kurs składał się z trzech części: studia natury i materiałów wraz z teorią formy i barwy, analiza dawnych mistrzów i rysunek z natury.
Okładka książki Porządek w projektowaniu. Siatki w projektowaniu graficznym – teoria i praktyka

64,00 zł 37,03 zł


Gdzie używa się siatek? Dlaczego są tak istotne? Jak się je tworzy?Jak zacząć projektować na siatkach? Czym różni się komunikacja wizualna od werbalnej? Czym są retoryka wizualna i cztery strony komunikatu? Jakie role w projektowaniu odgrywają metoda i intuicja?W tej książce znajdziecie odpowiedzi na wszystkie powyższe pytania, a także wiele więcej. Porządek w projektowaniu to zajmujące wprowadzenie do projektowania i komunikacji wizualnej, bogato zilustrowane przykładami i opatrzone praktycznym słowniczkiem.
Okładka książki STWÓRZ I ZŁÓŻ

64,00 zł 37,03 zł


„[…] Pierwszą część otwiera opis kaligrafii ? rzemiosła, które stworzyło kształty znaków ? wraz z przeglądem pojęć i wymogów przejętych przez inne dziedziny związane z tworzeniem liter. Następnie przechodzimy do liternictwa, nie zagłębiając się w poszczególne techniki (od tego mamy YouTube’a), a przy okazji poruszamy rzadko omawianą kwestię odstępów pomiędzy znakami. Potem zajmujemy się koncepcjami projektowania krojów. Aby pomóc zrozumieć, na czym one polegają, odwołujemy się do technicznych korzeni tej dyscypliny i wskazujemy różne źródła (książki, filmy i dokumenty w formacie PDF). […] Druga część to ujęta chronologicznie kompilacja tradycyjnych i współczesnych krojów, które warto poznać. Należy tu podkreślić, że jest to wybór, a nie ranking. Przedstawia on panoramę krojów badanych przez historyków, drukarzy i typografów, którzy stworzyli najbardziej znane klasyfikacje. Prezentujemy tu kroje do czytania tekstu ciągłego (dziełowe) oraz kilka krojów o charakterze reklamowym (afiszowe lub tytułowe), o których wspominają klasyczne publikacje poświęcone typografii. O wyborze najnowszych przykładów zadecydowały zdobyte przez nie nagrody i wyróżnienia, a także ich wkład w dziedzinę projektowania. Część tę otwierają wskazówki pomocne w przeprowadzeniu porównania, a zamyka ją przegląd pism z całego świata. Na końcu mamy zestawienie różnych klasyfikacji, ułożone w taki sposób, aby czytelnik mógł ustalić związki pomiędzy nimi i poszerzyć swoją wiedzę. […] W trzeciej i ostatniej części jest mowa o typografii we właściwym znaczeniu tego słowa. Analizujemy najważniejsze koncepcje i idee dotyczące tekstu i jego wariantów konstrukcyjnych, omawiamy także przykłady wykorzystania typografii zarówno w druku, jak i w formie cyfrowej. Jako że zajmujemy się tu dziedziną, która wymaga uwzględnienia wielu szczegółów, część kończy się krótkim opisem funkcji OpenType i zaawansowanego wyszukiwania za pomocą wyrażeń GREP, pozwalających na automatyzację pracy. Nie zapominajmy, że mówimy tu o typografii, składaniu tekstu, pracy z pewnym rodzajem pisma, a nie o grafice edytorskiej czy kierownictwie artystycznym, choć aby osadzić omawiane zagadnienia w kontekście, robimy tu odniesienia do formatu książki. […] Czytając tę książkę po raz pierwszy, najlepiej nie omijać rozdziałów, ponieważ są one ze sobą powiązane. Jako że tekst zawiera sporo szczegółowych informacji, opatrzono go systemem wyszukiwania, który pozwala szybciej odnaleźć określony fragment. Marginesy po obu stronach kartki podzielono na pięć sekcji oznaczonych literami od A do E, tak jak pokazano po prawej stronie. Na końcu książki umieszczono bibliografię opatrzoną komentarzami, spis omawianych krojów oraz dwa skorowidze ? jeden onomastyczny, drugi analityczny ? wykorzystujące ten system wyszukiwania.”
Okładka książki GEOMETRIA W PROJEKTOWANIU STUDIA Z PROPORCJI I KOMPOZYCJI

52,00 zł 30,07 zł


Proporcje kształtów roślin oraz ciał zwierząt i ludzi można ująć w pewne systemy, które leżą u podstaw wielu – może nawet wszystkich – dzieł sztuki, architektury i dizajnu. W niniejszej książce Kimberly Elam pokazuje, jak matematyka łączy się z pięknem. Autorka zabiera czytelnika w geometryczną podróż i opisuje podstawowe struktury wykorzystane w różnorodnych projektach – od obrazów Degasa i Seurata po krzesła Miesa van der Rohe i blender marki Braun. Omawia nie tylko dobrze znane proporcje, takie jak złoty podział, lecz także te mniej popularne, na przykład ciąg Fibonacciego. Geometrię w projektowaniu uzupełniają szczegółowe schematy, dzięki którym czytelnik może zobaczyć, że ściśle określone matematyczne proporcje są źródłem piękna, oraz nauczyć się, jak za ich pomocą tworzyć własne prace. Każdy, kto zajmuje się sztuką – architekturą, grafiką użytkową czy projektowaniem form przemysłowych – powinien dostrzegać i rozumieć zależności matematyczne, będące budulcem otaczającego nas świata. Kimberly Elam wykłada na Wydziale Projektowania Graficznego w Ringling College of Art and Design w Sarasocie na Florydzie. Jej druga książka, Siatki, czyli zasady kompozycji typograficznej, ukazała się nakładem d2d.pl.
Okładka książki JAK PROJEKTOWAĆ KROJE PISMA OD SZKICU DO EKRANU

48,00 zł 27,76 zł


Książka Jak projektować kroje pisma to rzetelnie i uważnie napisany poradnik dla tych, którzy pragną zmierzyć się z projektowaniem krojów i tworzeniem fontów. Również ci, którzy projektują logotypy, znaki firmowe czy wykonują pojedyncze napisy, znajdą tu wartościową wiedzę na temat budowy i ustawiania liter. Dla tych, którzy chcą się poważnie zabrać do projektowania krojów, ta książka jest doskonałym wstępem do dalszej nauki. Zawarto tu porady dotyczące wszystkich aspektów tworzenia fontów – od koncepcji i organizacji projektu, przez kwestie czysto liternicze, aż po podstawy technologii, marketing i zagadnienia z zakresu prawa autorskiego. Jest to książka ze wszech miar współczesna i świetnie pasująca do polskich realiów. Atutem tej pozycji są też zręczny przekład i staranna redakcja dokonana przez polskich fachowców w ścisłej współpracy z autorami. Praca nad tą książką była dla mnie wielką przyjemnością, chociaż problematyką projektowania pism drukarskich i tworzenia fontów zajmuję się od lat, pozwoliła mi odkryć jeszcze coś nowego. – Adam Twardoch
Okładka książki PROJEKTOWANIE IKON I PIKTOGRAMÓW

48,00 zł 27,76 zł


Ikony i piktogramy są wszechobecne w codziennym życiu. Są to znaki, które przekazują komunikaty bez użycia słów. Dzięki nim uzyskujemy natychmiastowy dostęp do interfejsów naszych urządzeń elektronicznych. Pomagają nam również z pominięciem wszelkich barier językowych i kulturowych odnaleźć się w oznakowanych przestrzeniach. Jest to praktyczna publikacja zawierająca studia przypadków, schematy, diagramy i przejrzyste przykłady zastosowań w różnych kontekstach, mające na celu objaśnienie takich zagadnień, jak: stosowanie siatki, digitalizacja piktogramu, przeprowadzanie korekty optycznej czy projektowanie ikon i piktogramów na podstawie krojów pisma.Projektowanie ikon i piktogramów może być doskonałym podręcznikiem dla studentów, a dla zawodowych grafików pomocą w trakcie pracy nad ustalaniem formy, która spełniając funkcję informacyjną – najistotniejszą z punktu widzenia odbiorcy – winna być precyzyjna i oszczędna.
Okładka książki SIATKI CZYLI ZASADY KOMPOZYCJI TYPOGRAFICZNEJ

52,00 zł 30,07 zł


W Siatkach, czyli zasadach kompozycji typograficznej Kimberly Elam z przenikliwością analizuje najpowszechniejszy, a zarazem najbardziej wyrafinowany i rzadko właściwie rozumiany system organizacji wizualnej: siatki modułowe. Siatki… rozwiewają nieporozumienia narosłe wokół projektowania za pomocą siatek modułowych. Publikacja ta z pewnością na stałe zagości w programach kursów poświęconych typografii. —Be a Design Group Młodym projektantom i studentom siatki modułowe wydają się skomplikowane, statyczne i sztywne. W Siatkach… Elam rzuca wyzwanie tym stereotypom, pokazując, w jaki sposób korzystać z tego systemu w praktyce. —Speak Up Kimberly Elam wykłada na Wydziale Projektowania Graficznego w Ringling College of Art and Design w Sarasocie na Florydzie. Jej książki są powszechnie używane w dydaktyce uniwersyteckiej, a także przez projektantów.
Okładka książki ELEMENTARZ STYLU W TYPOGRAFII

86,00 zł 49,75 zł


Elementarz... Roberta Bringhursta jest jednym z najciekawszych polskich wydarzeń edytorskich ostatnich lat. W porównaniu z większością książek o typografii, jest to dzieło świeże, noszące oryginalny, czasem kontrowersyjny, stempel autorskich przemyśleń. Bringhurst pisze o typografii angażując swoją rozległą erudycję i dzięki temu mamy przyjemność poznawania typograficzno-muzycznych paraleli albo też odczuwania mocy historii i tradycji w bądź co bądź komputerowej dzisiaj dziedzinie. Bogaty aparat naukowy (komentarze, przypisy, inwentaria) potęguje przyjemność studiowania. Z czystym sumieniem polecam tę książkę.ANDRZEJ TOMASZEWSKIŻyczenie Hermanna Zapfa ziściło się. Dzieło Bringhursta, poety i humanisty, jest kompletne i uniwersalne. Traktuje o filozofii i niezmiennych prawidłach typografii. Książka właściwa dla osób zaczynających swą przygodę z typografią, jak i dla tych wszystkich, którzy potrzebują dogłębnego i systematycznego uporządkowania wiedzy. Nie wyobrażam sobie osoby mającej jakikolwiek związek z typografią, która mogłaby nie przeczytać tej książki.ROBERT CHWAŁOWSKI
Okładka książki Jak projektuję książki

36,00 zł 20,83 zł


Friedrich Forssman (ur. 1965) – z zawodu zecer, studia w zakresie projektowania graficznego odbył w Darmstadcie i Moguncji; od 1990 roku pracuje jako projektant dla Arno Schmidt Stiftung oraz wielu innych instytucji i wydawnictw. Projektuje także wystawy i jest autorem wielu publikacji fachowych, takich jak Lesetypografie (2005), Pierwsza pomoc w typografii (2007, obydwie pozycje razem z Hansem Peterem Willbergiem), Detailtypografie (2010, razem z Ralfem de Jongiem).
Okładka książki Perfekcyjna maszyna do czytania

36,00 zł 20,83 zł


»Czytanie to gra, która toczy się w systemie współrzędnych trójwymiarowej przestrzeni. Książka jest w tym systemie miejscem skupiającym na sobie całą intensywność tej gry. Zrobiona przez człowieka dla człowieka. Mowa ciała«. Roland Reuß (ur. 1958) studiował germanistykę, historię, filozofię i muzykologię. Współzałożył działający w ramach tej uczelni Instytut Krytyki Tekstu. Od 2007 roku jest profesorem literaturoznawstwa na Uniwersytecie w Heidelbergu, a od 2008 roku profesorem honorowym edytorstwa naukowego na Wolnym Uniwersytecie w Berlinie. Szerszej publiczności dał się poznać jako inicjator »apelu heidelberskiego« skiero­wa­nego przeciwko Google Books i open access.
Okładka książki Triumf typografii

68,00 zł 39,34 zł


Rozwój nowych technologii rewiduje nasze dotychczasowe postrzeganie komunikacji typograficznej. Pojawiają się zupełnie nowe zagadnienia, których nie sposób zignorować. Od czasu, gdy w XV stuleciu Gutenberg wynalazł ruchomą czcionkę, typografia nie była poddawana tak głębokim przeobrażeniom, jak dzieje się to obecnie. Czy może nadal odgrywać istotną rolę, kiedy cyfryzacja i nowe media przenicowują tradycyjne formy typograficznych środków wyrazu?Dziś typografia jest na rozdrożu. W jakim kierunku przebiegać będzie jej dalszy rozwój? Niniejsza książka nie tylko opowiada o tym, co inspiruje współczesnych projektantów, lecz także omawia nowatorskie rozwiązania. Dwudziestu jeden specjalistów z zakresu typografii i szeroko rozumianej komunikacji dzieli się swoją wiedzą oraz spostrzeżeniami poprzez intrygujące analizy i ciekawie dobrane przykłady.
Okładka książki Kursywa

45,00 zł 26,03 zł


Książka Hendrika Webera zbiera podstawowe wiadomości na temat kursywy, jej budowy, funkcji oraz historii rozwoju. Po raz pierwszy tak wnikliwie przebadano naturę tego pisma oraz jego dzieje – od pisma ręcznego aż po cyfrowe. Kursywa kojarzy się z ruchem i dynamiką. Jako krój powszechnie stosowany do wyróżniania fragmentów tekstu, musi jednocześnie znakomicie komponować się z antykwą i wyraźnie się od niej odcinać. Stworzenie doskonałej kursywy jest nie lada sztuką i wymaga odpowiedniej wiedzy – zwykłe mechaniczne pochylenie liter jedynie pozbawia pismo charakteru i witalności.
Okładka książki Reguła i intuicja

36,00 zł 20,83 zł


Hans Rudolf Bosshard, wybitny szwajcarski typograf, autor książki Der Typografishe Raster/The Typographic Grid, w której rozwinął podstawy teoretyczne i opisał różne metody projektowania na siatkach. Jego książka Reguła i intuicja jest próbą wyjaśnienia wzajemnych powiązań reguł i intuicji oraz funkcji, jakie pełnią one w procesie projektowania typograficznego.
Okładka książki Esej o typografii

34,00 zł 19,66 zł


„Esej o typografii” Erica Gilla to manifest poświęcony funkcji i formie typografii jako środka wyrazu indywidualności twórcy w uprzemysłowionym świecie oraz przykład praktycznej realizacji postulatów autora. Gill rozważa zagadnienia, które mimo upływu wielu lat nie straciły aktualności, takie jak problem odpowiedzialności twórcy czy miejsca pracy rzemieślniczej w rzeczywistości zdominowanej przez produkcję maszynową. „Esej o typografii” został opublikowany w 1931 roku, ale to druga edycja z roku 1936, uzupełniona i zmieniona, uważana jest obecnie za wersję ostateczną i była podstawą polskiego przekładu. Jest to pierwsze polskie wydanie tego dzieła. Eric Gill (1882–1940) był wszechstronnym angielskim artystą nurtu Arts and Crafts, rzeźbiarzem, grafikiem i rytownikiem łączącym motywy religijne z erotyzmem, liternikiem i projektantem słynnych pism drukarskich Perpetua (1925), Gill Sans (1928) i Joanna (1930). Zapamiętany został jako spełniony artysta, podejrzliwy wobec społeczeństwa industrialnego, gardzący powtarzalnością i nijakością produkcji masowej, ceniący sztukę i rzemiosło.
Okładka książki Szelest kart

52,00 zł 31,70 zł


Wydanie poprawione i uzupełnione książki Szelest kart, z 2011 roku. Publikacja jest hołdem złożonym sztuce drukarskiej i typograficznej. Przedstawia książki stojące na półkach u Andrzeja Tomaszewskiego i które miały istotne znaczenie w kształtowaniu jego świadomości zawodowej. Komentarze są preludium dla nowicjuszy oraz skarbnicą wiedzy dla bibliofilów, wydawców czy typografów. »Szelest kart« to niezwykła bibliografia, skatalogowana jak na bibliotekarza przystało. To cenny dokument, odkrywający sieć powiązań, zależności i szczegółów z życia artystów i rzemieślników, którzy stworzyli stylistykę i estetykę współczesnej książki. Czytelnik znajdzie tam anegdoty z życia bibliofilów, krytyków literackich, grafików, publicystów, bibliotekarzy, wykładowców akademickich, typografów i samouków zakochanych w książce. To również przewodnik po najnowszej historii typografii, gdyż wiele wymienionych w tym katalogu pozycji to branżowe podręczniki-arcydzieła, które wpłynęły na formę i estetykę dzisiejszych książek.     
Okładka książki SZELEST WTÓRY

52,00 zł 31,70 zł


Rozwinięcie i uzupełnienie koncepcji zapoczątkowanej w książce »Szelest kart« (wydanie II / wydanie I). A więc subiektywnego i autorskiego wyboru i opisania lektur niezbędnych w życiu i pracy każdego miłośnika książek. Wraz z »Szelestem kart« »Szelest wtóry« stanowi skompletowany komplet (wyjaśnienie zasadności tego pleonazmu jest opisane we wstępie do książki).     

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj