KATEGORIE [rozwiń]

Wydawnictwo D2D.pl

Okładka książki Sztuka barwy wyd. 2

56,00 zł 41,15 zł


Sztuka barwy to najważniejszy podręcznik na temat teorii barwy XX wieku. Johannes Itten to legendarny mistrz szkoły Bauhausu, wielki indywidualista, artysta, mistyk barwy, nauczyciel i teoretyk sztuki. Fascynował się kultem ognia, praktykował medytację i był wegetarianinem. Światową sławę przyniósł mu autorski program nauczania (tzw. kurs wprowadzający) opracowany i wdrożony w Bauhasie w latach 1919-1923, który stał się podstawą wielu nowoczesnych metod nauczania w szkołach artystycznych. Celem jego programu był rozwój osobowości twórcy. Itten zachęcał studentów, by nie kopiowali dzieł sztuki, jak to było w zwyczaju tradycyjnych uczelni artystycznych, lecz kierowali się subiektywnymi odczuciami i kreatywnością. Jego kurs składał się z trzech części: studia natury i materiałów wraz z teorią formy i barwy, analiza dawnych mistrzów i rysunek z natury.
Okładka książki Porządek w projektowaniu. Siatki w projektowaniu graficznym – teoria i praktyka

64,00 zł 47,03 zł


Gdzie używa się siatek? Dlaczego są tak istotne? Jak się je tworzy? Jak zacząć projektować na siatkach? Czym różni się komunikacja wizualna od werbalnej? Czym są retoryka wizualna i cztery strony komunikatu? Jakie role w projektowaniu odgrywają metoda i intuicja? W tej książce znajdziecie odpowiedzi na wszystkie powyższe pytania, a także wiele więcej. Porządek w projektowaniu to zajmujące wprowadzenie do projektowania i komunikacji wizualnej, bogato zilustrowane przykładami i opatrzone praktycznym słowniczkiem.
Okładka książki STWÓRZ I ZŁÓŻ

64,00 zł 47,03 zł


Litery są wszędzie, ale rzadko zauważamy ich złożoność i ukryte w nich formy. Ta książka jest bramą do fascynującego świata typografii, a jej lektura pozwala zrozumieć zakres różnorodność liter, magię tworzenia pisma oraz projektowania i składu tekstu. To starannie zaprojektowana i zilustrowana przez autora książka dla wszystkich, którzy kochają litery: pismo typo¬graficzne, kaligraficzne i liternictwo, projektowanie oraz skład publikacji.
Okładka książki Szelest kart

45,00 zł 33,95 zł


Wydanie poprawione i uzupełnione książki Szelest kart, z 2011 roku. Publikacja jest hołdem złożonym sztuce drukarskiej i typograficznej. Przedstawia książki stojące na półkach u Andrzeja Tomaszewskiego i które miały istotne znaczenie w kształtowaniu jego świadomości zawodowej. Komentarze są preludium dla nowicjuszy oraz skarbnicą wiedzy dla bibliofilów, wydawców czy typografów. »Szelest kart« to niezwykła bibliografia, skatalogowana jak na bibliotekarza przystało. To cenny dokument, odkrywający sieć powiązań, zależności i szczegółów z życia artystów i rzemieślników, którzy stworzyli stylistykę i estetykę współczesnej książki. Czytelnik znajdzie tam anegdoty z życia bibliofilów, krytyków literackich, grafików, publicystów, bibliotekarzy, wykładowców akademickich, typografów i samouków zakochanych w książce. To również przewodnik po najnowszej historii typografii, gdyż wiele wymienionych w tym katalogu pozycji to branżowe podręczniki-arcydzieła, które wpłynęły na formę i estetykę dzisiejszych książek.     
Okładka książki GEOMETRIA W PROJEKTOWANIU STUDIA Z PROPORCJI I KOMPOZYCJI

52,00 zł 38,21 zł


Proporcje kształtów roślin oraz ciał zwierząt i ludzi można ująć w pewne systemy, które leżą u podstaw wielu – może nawet wszystkich – dzieł sztuki, architektury i dizajnu. W niniejszej książce Kimberly Elam pokazuje, jak matematyka łączy się z pięknem. Autorka zabiera czytelnika w geometryczną podróż i opisuje podstawowe struktury wykorzystane w różnorodnych projektach – od obrazów Degasa i Seurata po krzesła Miesa van der Rohe i blender marki Braun. Omawia nie tylko dobrze znane proporcje, takie jak złoty podział, lecz także te mniej popularne, na przykład ciąg Fibonacciego. Geometrię w projektowaniu uzupełniają szczegółowe schematy, dzięki którym czytelnik może zobaczyć, że ściśle określone matematyczne proporcje są źródłem piękna, oraz nauczyć się, jak za ich pomocą tworzyć własne prace. Każdy, kto zajmuje się sztuką – architekturą, grafiką użytkową czy projektowaniem form przemysłowych – powinien dostrzegać i rozumieć zależności matematyczne, będące budulcem otaczającego nas świata. Kimberly Elam wykłada na Wydziale Projektowania Graficznego w Ringling College of Art and Design w Sarasocie na Florydzie. Jej druga książka, Siatki, czyli zasady kompozycji typograficznej, ukazała się nakładem d2d.pl.
Okładka książki JAK PROJEKTOWAĆ KROJE PISMA OD SZKICU DO EKRANU

48,00 zł 35,28 zł


Książka Jak projektować kroje pisma to rzetelnie i uważnie napisany poradnik dla tych, którzy pragną zmierzyć się z projektowaniem krojów i tworzeniem fontów. Również ci, którzy projektują logotypy, znaki firmowe czy wykonują pojedyncze napisy, znajdą tu wartościową wiedzę na temat budowy i ustawiania liter. Dla tych, którzy chcą się poważnie zabrać do projektowania krojów, ta książka jest doskonałym wstępem do dalszej nauki. Zawarto tu porady dotyczące wszystkich aspektów tworzenia fontów – od koncepcji i organizacji projektu, przez kwestie czysto liternicze, aż po podstawy technologii, marketing i zagadnienia z zakresu prawa autorskiego. Jest to książka ze wszech miar współczesna i świetnie pasująca do polskich realiów. Atutem tej pozycji są też zręczny przekład i staranna redakcja dokonana przez polskich fachowców w ścisłej współpracy z autorami. Praca nad tą książką była dla mnie wielką przyjemnością, chociaż problematyką projektowania pism drukarskich i tworzenia fontów zajmuję się od lat, pozwoliła mi odkryć jeszcze coś nowego. – Adam Twardoch
Okładka książki PROJEKTOWANIE IKON I PIKTOGRAMÓW

48,00 zł 35,28 zł


Ikony i piktogramy są wszechobecne w codziennym życiu. Są to znaki, które przekazują komunikaty bez użycia słów. Dzięki nim uzyskujemy natychmiastowy dostęp do interfejsów naszych urządzeń elektronicznych. Pomagają nam również z pominięciem wszelkich barier językowych i kulturowych odnaleźć się w oznakowanych przestrzeniach. Jest to praktyczna publikacja zawierająca studia przypadków, schematy, diagramy i przejrzyste przykłady zastosowań w różnych kontekstach, mające na celu objaśnienie takich zagadnień, jak: stosowanie siatki, digitalizacja piktogramu, przeprowadzanie korekty optycznej czy projektowanie ikon i piktogramów na podstawie krojów pisma.Projektowanie ikon i piktogramów może być doskonałym podręcznikiem dla studentów, a dla zawodowych grafików pomocą w trakcie pracy nad ustalaniem formy, która spełniając funkcję informacyjną – najistotniejszą z punktu widzenia odbiorcy – winna być precyzyjna i oszczędna.
Okładka książki SIATKI CZYLI ZASADY KOMPOZYCJI TYPOGRAFICZNEJ

52,00 zł 38,21 zł


W Siatkach, czyli zasadach kompozycji typograficznej Kimberly Elam z przenikliwością analizuje najpowszechniejszy, a zarazem najbardziej wyrafinowany i rzadko właściwie rozumiany system organizacji wizualnej: siatki modułowe. Siatki… rozwiewają nieporozumienia narosłe wokół projektowania za pomocą siatek modułowych. Publikacja ta z pewnością na stałe zagości w programach kursów poświęconych typografii. —Be a Design Group Młodym projektantom i studentom siatki modułowe wydają się skomplikowane, statyczne i sztywne. W Siatkach… Elam rzuca wyzwanie tym stereotypom, pokazując, w jaki sposób korzystać z tego systemu w praktyce. —Speak Up Kimberly Elam wykłada na Wydziale Projektowania Graficznego w Ringling College of Art and Design w Sarasocie na Florydzie. Jej książki są powszechnie używane w dydaktyce uniwersyteckiej, a także przez projektantów.
Okładka książki ELEMENTARZ STYLU W TYPOGRAFII

86,00 zł 63,20 zł


Elementarz... Roberta Bringhursta jest jednym z najciekawszych polskich wydarzeń edytorskich ostatnich lat. W porównaniu z większością książek o typografii, jest to dzieło świeże, noszące oryginalny, czasem kontrowersyjny, stempel autorskich przemyśleń. Bringhurst pisze o typografii angażując swoją rozległą erudycję i dzięki temu mamy przyjemność poznawania typograficzno-muzycznych paraleli albo też odczuwania mocy historii i tradycji w bądź co bądź komputerowej dzisiaj dziedzinie. Bogaty aparat naukowy (komentarze, przypisy, inwentaria) potęguje przyjemność studiowania. Z czystym sumieniem polecam tę książkę. ANDRZEJ TOMASZEWSKI Życzenie Hermanna Zapfa ziściło się. Dzieło Bringhursta, poety i humanisty, jest kompletne i uniwersalne. Traktuje o filozofii i niezmiennych prawidłach typografii. Książka właściwa dla osób zaczynających swą przygodę z typografią, jak i dla tych wszystkich, którzy potrzebują dogłębnego i systematycznego uporządkowania wiedzy. Nie wyobrażam sobie osoby mającej jakikolwiek związek z typografią, która mogłaby nie przeczytać tej książki. ROBERT CHWAŁOWSKI
Okładka książki ŚWIATY ZEWNĘTRZNE O PROJEKTOWANIU OKŁADEK

36,00 zł 26,46 zł


Okładka jest wizytówką książki, tworzy też wizualną identyfikację autora i wydawnictwa. Klaus Detjen prezentuje w niniejszej publikacji sylwetki projektantów książek, typografów i wydawców, omawia znakomite okładki serii wydawniczych oraz różnorodne praktyki i metody projektowania. Zwraca również uwagę na walory estetyczne i semantyczne przywoływanych przykładów Klaus Detjen (ur.?w 1943 r. we Wrocławiu) – typograf i projektant książek, mieszka pod Hamburgiem. Do 2009 roku był profesorem typografii i projektowania graficznego w Akademii Sztuk Pięknych im. ¬Hermanna Muthesiusa w Kilonii.
Okładka książki Detal w typografii

36,00 zł 26,46 zł


„Detal w typografii” to zwięzłe wprowadzenie w zagadnienia dotyczące litery, wyrazu, wiersza oraz interlinii, czyli tych elementów, które wpływają na czytelność pisma drukarskiego. Ciekawy układ typograficzny może zainteresować odbiorców, jednak lektura tekstu, który nie został w szczegółach dopracowany, szybko staje się męcząca i nie daje czytelnikowi zbyt wiele radości. Niniejszą książeczkę polecamy więc wszystkim, którzy chcą, aby przygotowywane przez nich publikacje były nie tylko oglądane, ale też z przyjemnością czytane. „Detal w typografii” ukazał się po raz pierwszy w 1987 roku w USA ¬nakładem wydawnictwa Compugraphic. Książkę przetłumaczono na sześć języków. Drugie polskie wydanie uwzględnia zmiany wprowadzone przez Autora w najnowszym wydaniu niemieckojęzycznym (Éditions B42, Paris 2015). Edycja polska zawiera polskie przykłady i omawia wiele zagadnień z punktu widzenia rodzimej typografii.
Okładka książki Jak projektuję książki

36,00 zł 26,46 zł


Friedrich Forssman (ur. 1965) – z zawodu zecer, studia w zakresie projektowania graficznego odbył w Darmstadcie i Moguncji; od 1990 roku pracuje jako projektant dla Arno Schmidt Stiftung oraz wielu innych instytucji i wydawnictw. Projektuje także wystawy i jest autorem wielu publikacji fachowych, takich jak Lesetypografie (2005), Pierwsza pomoc w typografii (2007, obydwie pozycje razem z Hansem Peterem Willbergiem), Detailtypografie (2010, razem z Ralfem de Jongiem).
Okładka książki Perfekcyjna maszyna do czytania

36,00 zł 26,46 zł


»Czytanie to gra, która toczy się w systemie współrzędnych trójwymiarowej przestrzeni. Książka jest w tym systemie miejscem skupiającym na sobie całą intensywność tej gry. Zrobiona przez człowieka dla człowieka. Mowa ciała«. Roland Reuß (ur. 1958) studiował germanistykę, historię, filozofię i muzykologię. Współzałożył działający w ramach tej uczelni Instytut Krytyki Tekstu. Od 2007 roku jest profesorem literaturoznawstwa na Uniwersytecie w Heidelbergu, a od 2008 roku profesorem honorowym edytorstwa naukowego na Wolnym Uniwersytecie w Berlinie. Szerszej publiczności dał się poznać jako inicjator »apelu heidelberskiego« skiero­wa­nego przeciwko Google Books i open access.
Okładka książki Triumf typografii

68,00 zł 49,97 zł


Rozwój nowych technologii rewiduje nasze dotychczasowe postrzeganie komunikacji typograficznej. Pojawiają się zupełnie nowe zagadnienia, których nie sposób zignorować. Od czasu, gdy w XV stuleciu Gutenberg wynalazł ruchomą czcionkę, typografia nie była poddawana tak głębokim przeobrażeniom, jak dzieje się to obecnie. Czy może nadal odgrywać istotną rolę, kiedy cyfryzacja i nowe media przenicowują tradycyjne formy typograficznych środków wyrazu? Dziś typografia jest na rozdrożu. W jakim kierunku przebiegać będzie jej dalszy rozwój? Niniejsza książka nie tylko opowiada o tym, co inspiruje współ­czesnych projektantów, lecz także omawia nowatorskie rozwiązania. Dwudziestu jeden specjalistów z zakresu typografii i szeroko rozumianej komunikacji dzieli się swoją wiedzą oraz spostrzeżeniami poprzez intrygujące analizy i ciekawie dobrane przykłady.
Okładka książki Kursywa

45,00 zł 33,07 zł


Książka Hendrika Webera zbiera podstawowe wiadomości na temat kursywy, jej budowy, funkcji oraz historii rozwoju. Po raz pierwszy tak wnikliwie przebadano naturę tego pisma oraz jego dzieje – od pisma ręcznego aż po cyfrowe. Kursywa kojarzy się z ruchem i dynamiką. Jako krój powszechnie stosowany do wyróżniania fragmentów tekstu, musi jednocześnie znakomicie komponować się z antykwą i wyraźnie się od niej odcinać. Stworzenie doskonałej kursywy jest nie lada sztuką i wymaga odpowiedniej wiedzy – zwykłe mechaniczne pochylenie liter jedynie pozbawia pismo charakteru i witalności.
Okładka książki Reguła i intuicja

36,00 zł 26,46 zł


Hans Rudolf Bosshard, wybitny szwajcarski typograf, autor książki Der Typografishe Raster/The Typographic Grid, w której rozwinął podstawy teoretyczne i opisał różne metody projektowania na siatkach. Jego książka Reguła i intuicja jest próbą wyjaśnienia wzajemnych powiązań reguł i intuicji oraz funkcji, jakie pełnią one w procesie projektowania typograficznego.
Okładka książki Esej o typografii

34,00 zł 24,99 zł


„Esej o typografii” Erica Gilla to manifest poświęcony funkcji i formie typografii jako środka wyrazu indywidualności twórcy w uprzemysłowionym świecie oraz przykład praktycznej realizacji postulatów autora. Gill rozważa zagadnienia, które mimo upływu wielu lat nie straciły aktualności, takie jak problem odpowiedzialności twórcy czy miejsca pracy rzemieślniczej w rzeczywistości zdominowanej przez produkcję maszynową. „Esej o typografii” został opublikowany w 1931 roku, ale to druga edycja z roku 1936, uzupełniona i zmieniona, uważana jest obecnie za wersję ostateczną i była podstawą polskiego przekładu. Jest to pierwsze polskie wydanie tego dzieła. Eric Gill (1882–1940) był wszechstronnym angielskim artystą nurtu Arts and Crafts, rzeźbiarzem, grafikiem i rytownikiem łączącym motywy religijne z erotyzmem, liternikiem i projektantem słynnych pism drukarskich Perpetua (1925), Gill Sans (1928) i Joanna (1930). Zapamiętany został jako spełniony artysta, podejrzliwy wobec społeczeństwa industrialnego, gardzący powtarzalnością i nijakością produkcji masowej, ceniący sztukę i rzemiosło.
Okładka książki Człowiek i jego znaki

54,00 zł 39,68 zł


Adrian Frutiger jest wybitnym szwajcarskim twórcą i jednocześnie wielką postacią światowej typogra?i. Należy do najlepszych europejskich specjalistów komunikacji wizualnej. W uprawianej przez siebie ciekawej dziedzinie projektowania przyjął własne, rozległe podstawy intelektualne. Połączył w jedno dogłębną znajomość gra?ki i typogra?i z elementami psychologii, socjotechniki, historii, etnologii oraz innych dyscyplin wiedzy, pozornie wcale ze sobą nie związanych. „Dla zatrzymania myśli, dla przekazania informacji już od dawna nie wystarczają same znaki alfabetu. Orientacja i komunikacja nie są dziś możliwe bez schematów, znaków i sygnałów. Wypowiedź pisana z konieczności uzupełniana jest przy pomocy obrazów. […] Znaki, symbole, sygnety i sygnały są w swej różnorodności językiem naszych czasów, utrwalającym się i przenikającym naszą codzienność. Obejmują i zachowują to, co było dawniej i są wskazówką dla tego, co nastąpi”. — Adrian Frutiger, "Człowiek i jego znaki"
Okładka książki Typografia książki. Podręcznik projektanta w.2015

79,00 zł 58,06 zł


Typografia książki... to przewodnik po zasadach projektowania i składu, zilustrowany i objaśniony ponad tysiącem precyzyjnie dobranych ilustracji. Ten bogaty zbiór przykładów i informacji obejmuje każdy istotny element procesu projektowania książki. Autorzy nie narzucają czytelnikowi swojego zdania, nie próbują go przekonać, że ich poparte wieloletnim doświadczeniem rozwiązania są jedyne i słuszne. Wnikliwie analizują wiele przykładów, podpowiadając jak zaprojektować i wydać piękną książkę. Zamiast nudnych opisów z historii typografii, słownikowych definicji czy też wyliczania jedynych słusznych dogmatów składu, dostajemy konkretne przykłady zastosowania nowoczesnych fontów, dogłębną analizę ich wizualnego oddziaływania na czytelnika, zalecenia dotyczące właściwego doboru ich wielkości tak, aby spełniały wymogi czytelności oraz estetyki zarówno tekstu, jak i towarzyszących im ilustracji. Całość jest wzbogacona omówieniem składu różnego typu książek i ich przygotowania do druku oraz właściwych ustawień opcji programów edytorskich. Typografia książki... jest zaprojektowana funkcjonalnie i czytelnie. To doskonałe wprowadzenie do samodzielnego projektowania ale też źródło wiedzy o typografii i technikach druku. Niezbędna pozycja w bibliotece każdego projektanta i typografa oraz niezastąpione kompendium dla każdego pisarza, korektora, redaktora, specjalisty od reklamy, dystrybucji i sprzedaży, a zwłaszcza dla każdego wydawcy. Wydawnictwo i drukarnia Libanus Press zostało założone przez drukarza i projektanta Michaela Mitchella. Drukarnia jako jedna z niewielu istniejących drukarni tego typu zajmuje się typografią wytworną, swoimi pracami nawiązując do najlepszych wzorów sławnych brytyjskich poprzedników: Kelmscott Press Williama Morrisa i Ashendene Press St. Johna Hornby`ego. Publikacje wydane i drukowane w Libanus Press są poszukiwane na rynku antykwarycznym i wśród bibliofili.
Okładka książki Systemy siatek w projektowaniu graficznym. Przewodnik dla grafików, typografów i projektantów 3D
zapowiedź

98,00 zł 72,02 zł


Systemy siatek… były pierwszym podręcznikiem objaśniającym zasady tworzenia siatek modułowych i sposoby ich wykorzystywania w projektowaniu. Książka doczekała się już piętnastu wydań. Nadal w niezmienionej formie wydawane są w oryginalnej wersji dwujęzycznej – angielsko-niemieckiej. Josef Müller-Brockmann urodził się w 1914 roku w Rapperswilu, zmarł w 1996 roku w Unterengstringen. Studiował architekturę, wzornictwo i historię sztuki na Uniwersytecie w Zurychu oraz w Kunstgewerbeschule. W latach 50. XX wieku stał się ikoną stylu szwajcarskiego. Poszukiwał uniwersalnego wyrazu graficznego poprzez projekty oparte na siatce modułowej – racjonalne, obiektywne, ekonomiczne i jednorodne, pozbawione zbędnej ilustracyjności i subiektywności.

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj