Dla przedszkolaków.100 opowieści, które każde dziecko musi znać.Przekazywane z pokolenia na pokolenie, spisywane w księgach i książkach - klasyczne baśnie z pięknymi kolorowymi ilustracjami. Teksty zapisano uwspółcześnionym, łatwo zrozumiałym dla dziecka, a jednocześnie pięknym literacko językiem.Wśród 100 tekstów, znajdziecie m.in. ""Czerwonego Kapturka"", ""O rybaku i złotej rybce"", ""Pana Twardowskiego"", ""Królewna Śnieżka"", ""Dziewczynka z zapałkami"".Dzięki ""100 najpiękniejszym bajką świata"":- pokażesz dziecku świat starych opowieści;- rozwiniesz wyobraźnię malucha;- przekonasz małego czytelnika, że dobro zwycięża zło.Książka ma 540 stron (jest ""grubą księgą""), jednak dzięki poręcznemu formatowi i zintegrowanej oprawie jest ""łatwa i przyjazna"" w czytaniu. Spora czcionka na białym tle nie męczy oczu, a kolorowe ilustracje śródtekstowe zatrzymują uwagę dziecka na dłużej.
Joe Hardy Odrodzenie duszy
40 kart w tekturowym pudełku - wymiary karty: 5,5 x 10,5 cm
Z pudełka:
Mantrą może być jedno lub kilka świętych słów o potężnej mocy duchowej. Każda z nich stanowi swoistą bramę do ludzkiej psychiki i posiada zdolność oddziaływania na nasze życie. Mantra jest też rodzajem mistycznej inicjacji przekazywanej przez mistrza uczniowi. Pracując z mantrami możno osiągnąć stan duchowego i umysłowego wyzwolenia. Praktyka ta harmonizuje wewnętrznie i oczyszcza, prowadząc ostatecznie do Oświecenia. Zachęcam do codziennej pracy z mantrami, które dla Was opracowaliśmy.
Joe Hardy, angielski jogin spędził dwadzieścia lat w Indiach i od 12 lat prowadzi warsztaty rozwoju duchowego, koncentrując się głównie na pracy z oddechem i mantrami. Jest autorem metody świadomego oddechu, w której wykorzystuje działanie naprzemiennych rytmów oddechowych. Dzięki swoim seminariom i sesjom terapeutycznym od wielu lat pomaga ludziom odnaleźć wewnętrzną harmonię i radość życia.
Książka pod patronatem Fundacji ABCXXI - Cała Polska czyta dzieciom.
Drogi Czytelniku!
Właśnie trzymasz w dłoni niezwykłą książkę - zbiór czterech tytułów. Każdy z nich opowiada inne historie, każdy jest zilustrowany w inny sposób. A jednak... łączy je pewna wartość - wygrana w Konkursie Literackim im. Astrid Lindgren na współczesną książkę dla dzieci i młodzieży, zorganizowanym przez Fundację "ABCXXI - Cała Polska czyta dzieciom" pod honorowym patronatem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Ambasady Szwecji i patronatem literackim Polskiej Sekcji IBBY.
Jury Konkursu, nawiązując do najwyższych standardów literatury dla dzieci wyznaczonych przez jego Patronkę, nagrodziło je ze względu na wysoki poziom literacki i etyczny. Każdą z zamieszczonych tu opowieści z pełnym przekonaniem można polecać do czytania dzieciom.
W zbiorze:
• Biuro Zagubionych Zabawek
• Kosmiczni odkrywcy. Franio i jego babcia
• Misiostwo świata
• Opowieść o Błękitnym Psie
Jesteśmy świadkami „powtórki z historii” fałszywej pandemii świńskiej grypy, ale tym razem na dużo większą, bo globalną skalę. Dzisiaj już wiemy, że ogłoszona przez WHO w 2009 roku pandemia była fake newsem, a szczepionki, które wówczas zostały zakupione przez różne kraje, nie tylko były zbędne od strony medycznej, ale również szkodliwe. Jak zauważył dr Wolfgang Wodarg, „jedna z najłagodniejszych fal grypy” została ogłoszona pandemią…
Szwecja zaszczepiła wówczas ponad 50% swojej populacji, w tym również dzieci i młodzież, u których wystąpiło potem kilkaset przypadków narkolepsji. Wywołana przez szczepionki choroba była zupełnie „niepotrzebna”, ponieważ dzieci nie umierały z powodu świńskiej grypy. Prof. med. Sucharit Bhakdi, pracujący wtedy w Niemczech lekarz i naukowiec, był przeciwnikiem szczepień przeciw świńskiej grypie. Również dzisiaj ostrzega przed szczepieniami na koronawirusa:
Wskaźnik śmiertelności w przypadku świńskiej grypy faktycznie wynosił poniżej 0,02%, a więc nieco więcej niż w przypadku SARS-CoV-2, a zatem był niski. Znaczyło to tyle, że statystycznie na 10 000 osób chorych na grypę umierały dwie. W większości były to osoby starsze. Młodzi ludzie nie umierali. Podobnie wygląda to obecnie w przypadku SARS-CoV-2.
Niepożądane ciężkie powikłania po szczepionce na świńską grypę wystąpiły kilka miesięcy później i były brzemienne w skutki. Głównie w przypadku dzieci i młodzieży. Częstotliwość ich występowania wynosiła 1 na 10 000. Być może ktoś powie: „Jeśli uratowaliśmy 10 000 istnień i poświęciliśmy jedno życie, to niech tak będzie“. Jednakże spośród tych 10 000 młodych osób i dzieci nikt nie umarł na świńską grypę.
Czy warto zaszczepić się przeciwko koronawirusowi?
Zanim podejmie się decyzję o szczepieniu przeciwko konkretnej chorobie wywoływanej przez określony rodzaj patogenu, należy wpierw zastanowić się, czy w ogóle warto to robić. Nie należy podchodzić do szczepień „hurtowo”, wychodząc z założenia, że „szczepionka to tylko szczepionka” i że zawsze warto się zaszczepić. Wszak jeśli nie pomoże, to na pewno nie zaszkodzi, podobnie jak w przypadku ziół. Oba te twierdzenia są jednak błędne. Trzeba rozważyć stosunek ryzyka związanego z zaszczepieniem się do korzyści płynących z niego. Każda bowiem szczepionka niesie ze sobą ryzyko powikłań i zgonu. Jeśli jest ono większe niż w przypadku braku jej aplikacji, to nie należy się szczepić.
Takie decyzje trzeba podejmować na chłodno, nie kierując się strachem, który jest złym doradcą, gdyż szczepionka pełni wówczas funkcję wentyla bezpieczeństwa pozwalającego na rozładowanie psychicznego napięcia i obniżenie poziomu stresu oraz zmniejszenie lub wyeliminowanie lęku. Nie ma to jednak nic wspólnego z racjonalnym rozeznaniem sytuacji.
Ufam, że niniejsza książka zawierająca wiele wypowiedzi niezależnych naukowców i lekarzy pozwoli na bardziej obiektywne spojrzenie na kwestię szczepień przeciw koronawirusowi niż to ma miejsce w propagandowo-marketingowej narracji mediów, rządzących i producentów „szczepionek”.
Ze wstępu dr. Mariusza Błochowiaka
AUTORZY
Clemens G. Arvay – austriacki biolog, autor wielu bestsellerów. Studiował Ekologię Krajobrazu i Stosowane Nauki o Roślinach w Wiedniu i Grazu. W swojej pracy koncentruje się głównie na relacji między człowiekiem a naturą, skupiając się na korzyściach zdrowotnych wynikających z kontaktu z roślinami, zwierzętami i krajobrazami. Jego celem jest stworzenie ekopsychosomatyki jako ogólnie przyjętej, interdyscyplinarnej nauki obejmującej biologię, medycynę, psychologię i nauki społeczne. Arvay jest członkiem znanego austriackiego Forum Science & Environment, forum austriackich naukowców zajmujących się ochroną środowiska oraz autorem książki Corona
-Impfstoffe: Rettung oder Risiko? („Szczepionki przeciwko koronawirusowi: ratunek czy ryzyko?”).
Prof. dr med. Sucharit Bhakdi – naukowiec i lekarz, wybitny specjalista w dziedzinie mikrobiologii i epidemiologii chorób zakaźnych; przez 22 lata był dyrektorem Instytutu Mikrobiologii Medycznej i Higieny na Uniwersytecie w Moguncji w Niemczech. Autor kilkuset publikacji naukowych, jeden z najczęściej cytowanych naukowców w dziedzinie medycyny w Niemczech. W latach 1990–2012 był redaktorem naczelnym czasopisma naukowego „Medical Microbiology and Immunology”. Prof. Sucharit Bhakdi otrzymał kilkanaście wyróżnień za swoją pracę naukową.
Dr Geert Vanden Bossche – jeden z najbardziej znanych na świecie czołowych badaczy szczepionkowych, który pracuje aktywnie na polu badań technologiczno- -rozwojowych dotyczących szczepionek. Ma bardzo bogate doświadczenie zawodowe. Otrzymał dyplom doktora weterynarii (doctor of veterinary medicine) na Uniwersytecie w Gandawie w Belgii, a doktorat z wirusologii obronił na Uniwersytecie w Hohenheim w Niemczech. Był adiunktem na Uniwersytecie w Belgii i Niemczech. Następnie podjął współpracę z kilkoma firmami zajmującymi się szczepionkami (GSK Biologicals, Novartis Vaccines, Solvay Biologicals), gdzie prowadził badania dotyczące ich rozwoju. W późniejszym czasie dr Geert Bossche dołączył do zespołu Global Health Discovery Fundacji Billa i Melindy Gates w Seattle (USA), gdzie pracował jako Starszy Koordynator Programowy. Następnie podjął współpracę z Global Alliance for Vaccines and Immunization (GAVI) w Genewie jako członek ścisłego zespołu ds. programu dotyczącego Eboli, gdzie monitorował prace nad opracowaniem szczepionki na tego wirusa. Wraz z innymi partnerami firmy reprezentował GAVI na różnych forach, w tym w WHO, analizując postępy w walce z wirusem Eboli oraz powstawanie planów związanych z adekwatną reakcją na możliwość wystąpienia pandemii, która objęłaby cały świat. W 2015 roku dr Geert Bossche przeanalizował i zakwestionował bezpieczeństwo szczepionki na Ebolę, która była używana w badaniach szczepień pierścieniowych przeprowadzanych przez WHO w Gwinei. Jego krytyczna analiza naukowa oraz raport dotyczący informacji opublikowanych przez WHO w „The Lancet” w 2015 roku zostały przesłane do wszystkich międzynarodowych organów ds. zdrowia zajmujących się regulacją programów szczepień. Po zakończeniu współpracy z GAVI dr Geert Bossche dołączył do Niemieckiego Centrum Badań Zakażeń w Kolonii, gdzie pracował jako przełożony Biura ds. Rozwoju Szczepionek. Obecnie jest niezależnym konsultantem do spraw biotechnologii szczepionek, a zarazem prowadzi własne badania nad szczepionkami opartymi na komórkach NK (natural killers).
Dr hab. n. med. Andrzej Marcin Bugaj – nauczyciel akademicki, promotor kilkudziesięciu prac licencjackich i magisterskich oraz opiekun naukowy specjalizacji z zakresu farmacji klinicznej; członek kolegium redakcyjnego („Editorial Board Member”) World Journal of Methodology (Hongkong-USA) i Jacobs Journal of Medicinal Chemistry (USA). Obronił pracę magisterską zatytułowaną: „Fotofizyczne
i fotochemiczne właściwości tiokumaryny w roztworach niewodnych” na Wydziale Farmaceutycznym Akademii Medycznej w Poznaniu, gdzie specjalizował się w zakresie farmacji klinicznej i zrobił specjalizację z analityki farmaceutycznej. Następnie obronił rozprawę doktorską pt. „Kinetyka i mechanizm fotodegradacji azatiopryny” na tej samej uczelni i zyskał stopień doktora nauk farmaceutycznych,
a następnie rozprawę habilitacyjną zatytułowaną „Wybrane aspekty fotochemioterapii doświadczalnej” na Wydziale LeLekarskim
II Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu. Jego pobyty naukowe obejmowały: Laboratoire de Photobiologie, Muséum National d’Histoire Naturelle w Paryżu, w którym doktorat u Henriego Becquerela rozpoczynała Maria Skłodowska-Curie. Pobyt w ramach Stypendium
Rządu Francuskiego; Department of Radiation Biology, Institute for Cancer Research, The Norwegian Radium Hospital w Oslo; Département Laser, Laboratoire de Photobiologie des Cancers, Centre Hospitalier Universitaire „Nord-Laënnec” w Nantes we Francji; Klinik und Poliklinik für Dermatologie der Universität Regensburg, w Ratyzbonie w Niemczech – udział w zabiegach leczenia nowotworów skóry metodami terapii fotodynamicznej; Photopharmacology and Molecular Imaging Group, Faculty of Science and Engineering, Groningen University,w Groningen w Holandii – zapoznanie się z metodami syntezy i badań leków fotofarmakologicznych.
Dr hab. Andrzej Bugaj był też stałym uczestnikiem uzupełniających studiów z zakresu: fotofizyki, fotochemii, fotobiologii medycznej (fotoimmunologia, fotokancerogeneza, przekazywanie sygnałów komórkowych, biosynteza witaminy D, fotodiagnostyka, fototerapia ze szczególnym uwzględnieniem terapii fotodynamicznej), biologii fotoreceptorów, fotobiologii środowiska oraz fotosyntezy organizowanych
przez Università di Padova we Włoszech w Brixen-Bressanone. Podjął również studia uzupełniające z zakresu fotochemii w Dipartimento di Chimica „Giacomo Ciamician”, Università degli Studi w Bolonii we Włoszech oraz studia uzupełniające z zakresu terapii fotodynamicznej na Hôpital Saint-Louis w Paryżu, a także studia uzupełniające z zakresu terapii fotodynamicznej i laserowej na Medical University
w Innsbrucku w Austrii. Jest także autorem licznych publikacji naukowych i popularnonaukowych. Jego indeks Hirscha jest równy 12 (Google Scholar), zaś jego artykuł na temat innowacyjnych strategii celowanej terapii fotodynamicznej miał ponad 230 cytowań.
Prof. Pierre Capel – profesor Immunologii Eksperymentalnej na Uniwersytecie w Utrechcie. Studiował biochemię na Wydziale Matematyki i Fizyki Uniwersytetu w Amsterdamie. Przez wiele lat zajmował się biologią podstawową i molekularną oraz wpływem uczuć i emocji na poziomie komórkowym i DNA. Autor książki The Emotional DNA, która łączy świat uczuć z biologią molekularną.
Prof. dr Stefan Hockertz – naukowiec, immunolog i toksykolog, były dyrektor i profesor Instytutu Eksperymentalnej i Klinicznej Toksykologii na Uniwersytecie Medycznym w Hamburg-Eppendorf. Obecnie dyrektor generalny Tpi consult GmbH, jednej z przodujących w Europie firm zajmujących się doradztwem w dziedzinie toksykologii i technologii farmaceutycznej.
Prof. med. Christian Perronne – lekarz i profesor uniwersytecki, specjalista w zakresie chorób wewnętrznych, zakaźnych i tropikalnych, kierownik oddziału chorób zakaźnych Szpitala Uniwersyteckiego Raymond Poincaré w Paryżu. W 1985 roku obronił pracę magisterską dotyczącą leczenia kumermycyną A1 zapalenia wsierdzia u szczurów wywołanego przez Staphylococcus aureus, a w 1992 roku
doktorat na tej samej uczelni pod kierunkiem Jeana-Jacquesa Pocidala pt.: „Fizjopatologiczne i terapeutyczne badania nad zakażeniami oportunistycznymi AIDS wywołanymi przez mikroorganizmy rozwijające się wewnątrzkomórkowo”
(Physiopathological and therapeutic study of opportunistic infections of AIDS due to microorganisms with intracellular development).Christian Perronne jest również autorem i współautorem ponad 300 artykułów naukowych publikowanych w liczących
się czasopismach. Brał też udział jako główny badacz w kilku ważnych badań klinicznych. Od 1994 roku zajmuje się leczeniem przewlekłej boreliozy i związanych z nią chorób. Jest współzałożycielem i wiceprzewodniczącym Francuskiej Federacji Przeciwko Chorobom Przenoszonym przez Kleszcze (FFMVT) oraz przewodniczącym jej rady naukowej, a także autorem książki „Prawda o boreliozie”
(La vérité sur la maladie de Lyme). Jako jeden z nielicznych kwestionuje wiarygodność medycznych testów diagnostycznych
(Elisa, Western Blot) na boreliozę i ich zdolność do identyfikacji wszystkich rodzajów boreliozy. Przez 15 lat prof. Christian Perronne był czołowym doradcą d s. zdrowia publicznego w kilku rządach francuskich oraz przewodniczącym komitetu technicznego ds. szczepień
i wiceprzewodniczącym komisji ekspertów ds. szczepień strefy europejskiej wraz z Rosją i środkową Azją. W 2004 roku brał udział w badaniach nad szczepionką przeciwko wirusowi H5N1 ptasiej grypy. Badał też skutki adaptacji wirusa HIV do wysoce aktywnej terapii przeciw retrowirusowej. Doradzał WHO w zakresie europejskiej polityki szczepionkowej i był przewodniczący przewodniczącym komisji chorób zakaźnych przy francuskiej Naczelnej Radzie Zdrowia Publicznego. Do grudnia 2020 roku pracował w szpitalu Raymond-
Poincaré w Garches, gdzie pełnił funkcję kierownika oddziału chorób zakaźnych.
Prof. Kornelia Polok i prof. Roman Zieliński – genetycy i biolodzy ewolucyjni, którzy od kilkudziesięciu lat zajmują się zastosowaniami metod molekularnych w analizie i ewolucji genomów różnych grup organizmów, a także wykorzystaniem metod opartych o reakcję PCR w diagnostyce medycznej, genetyce populacyjnej oraz identyfikacji zagrożeń związanych z organizmami modyfikowanymi genetycznie. Posiadają też doświadczenie w identyfikowaniu materiałów za pomocą reakcji PCR na potrzeby policji, stacji hodowli roślin, parków narodowych oraz szpitali. W trakcie swojej kariery naukowej prof. Roman Zieliński i prof. Kornelia Polok współpracowali z kilkoma uniwersytetami w Polsce oraz wieloma instytucjami naukowymi na świecie, efektem czego było koordynowanie projektów
w ramach 5 i 6 Programu Ramowego Unii Europejskiej. Skutkiem tych międzynarodowych działań było powołanie w 2012 roku inicjatywy e-Gene: Centre for Evolution, Genomics and Biomathematics, w ramach której, obok działalności naukowej ukierunkowanej na analizę genomów i wykorzystanie projektów sekwencjonowania genomów do poprawy jakości życia, prowadzą działalność edukacyjną
i popularyzatorską. W Polsce w ramach tej inicjatywy powstał Stowarzyszenie e-Gene, którego celem jest ochrona szeroko rozumianego środowiska człowieka. Prof. Roman Zieliński i prof. Kornelia Polok są niezależnymi naukowcami i nie są związani na stałe z żadną polską
uczelnią. Reprezentują Stowarzyszenie e-Gene Tatry.
Prof. Kornelia Polok – jest biologiem o specjalności genetyka, bioinformatyka i biomatematyka. Od 1996 roku współpracuje z prof. Romanem Zielińskim – najpierw w Katedrze Genetyki Uniwersytetu Szczecińskiego, następnie w latach 1998–2013 w Katedrze Genetyki UWM w Olsztynie, a ostatnio w ramach międzynarodowej inicjatywny e-Gene. W latach 2006–2008 prof. Kornelia Polok rozpoczęła
współpracę z Uniwersytetem w Hanowerze oraz w Southampton. Od 2009 roku pracowała na stanowisku profesora na uniwersytetach w Niemczech, UK i Grecji. W 2010 rozpoczęto realizację wspólnych projektów badawczych dotyczących analizy genomów roślinnych, odpowiedzi roślin na stres oraz identyfikacji patogenów metodami molekularnymi.
Prof. Kornelia Polok ma duże doświadczenie we współpracy międzynarodowej potwierdzone stażami naukowymi na: Uniwersytecie w Dundee (UK), Uniwersytecie w Hanowerze( Niemcy), Uniwersytecie w Wageningen (Holandia), FORTH i Uniwersytecie na Krecie (Grecja) oraz na Uniwersytecie w Lubljanie (Słowenia). Ponadto uczestniczyła w realizacji 10 międzynarodowych projektów, w tym w ramach6 Programu Ramowego Unii Europejskiej. Jej wybitne osiągnięcia w realizacji projektu MTKD-CT-2004-509834 zostały opisane w publikacji Komisji Europejskiej zatytułowanej Building Research Career in Europe. Ponadto prof. Kornelia Polok była członkiem Komitetu Zarządzającego oraz Przedstawicielem Narodowym w akcji COST FA0603.Prof. Kornelia Polok posiada kwalifikacje w zakresie bioinformatyki i biomatematyki, które zdobyła w ramach stażu w prestiżowej Fundacji HELLAS, FORTH oraz na Uniwersytecie
Kreteńskim w Grecji. Począwszy od 2009 roku, prof. K. Polok ściśle współpracowała w realizacji projektów badawczych
z zakresu bioinformatyki i biomatematyki z Uniwersytetem w Hanowerze oraz w Southampton, co doprowadziło do utworzenia w 2012 roku Centre for Evolution, Genomics and Biomathematics, e-Gene, którego Prezesem została prof. K. Polok. Obecnie pełni również funkcję profesora z zakresu bioinformatyki i matematyki w Centrum e-Gene. Misją Centrum jest przełożenie osiągnięć współczesnej genetyki na narzędzia aplikacyjne służące poprawie życia i zrównoważonemu zarządzaniu zasobami przyrody. Jako wieloletni i ceniony ekspert Komisji Europejskiej Kornelia Polok posiada dogłębną znajomość procedur oceny projektów badawczych Unii Europejskiej. Prof. Kornelia Polok ma także bogate doświadczenie dydaktyczne obejmujące prowadzenie zajęć ze studentami oraz szkolenie w ramach staży i prac badawczych. Opracowała również i realizowała programy 10 kursów, w tym z genetyki, genetyki molekularnej, biologii molekularnej,
ewolucji molekularnej, annotacji genomów, genomiki, genetyki populacyjnej, genetyki ilościowej, mutagenezy oraz matematyki w biologii. Prof. Kornelia Polok wypromowała 42 magistrów oraz szkoliła 15 stażystów. Ponadto była opiekunem Koła Naukowego Genetyków „GENIUS”. Przez wiele lat była też członkiem Komisji Dydaktycznej na Wydziale Biologii i Biotechnologii UWM. Obszary badawcze prof. Kornelii Polok obejmują: genetykę, bioinformatykę, biomatematykę, ewolucję molekularną, genetykę populacyjną, biotechnologię i genomikę. W badaniach prof. Kornelia Polok wykorzystuje około 50 gatunków roślin, zwierząt i mikroorganizmów oraz spektrum
technik z zakresu genetyki klasycznej, genetyki molekularnej (sekwencjonowanie, hybrydyzacja, cDNA, biblioteki DNA, markery oparte o reakcję PCR, analiza ekspresji za pomocą RT-qPCR oraz Northtern blotting, inżynieria genetyczna), genomiki (mapowanie genetyczne i fizyczne), genetyki cech ilościowych, cytogenetyki, kultur in vitro, bioinformatyki i biomatematyki, w szczególności algorytmy
genetyczne, rachunek różniczkowy i teorię grafów. Do jej wyjątkowych osiągnięć należy wykazanie roli transpozonów w ewolucji genomów, zwłaszcza w odpowiedzi na stres. Prof. Kornelia Polok opublikowała 4 książki i 37 prac w czasopismach naukowych. Uczestniczyła też
w 35 konferencjach, w tym w 17 międzynarodowych. Jej prace były cytowane 493 razy, a indeks H = 9.
Od 2013 r. Kornelia Polok nie współpracuje na stałe z żadną polską uczelnią. Jej aktywność zawodowa związana jest z Centre for Evolution, Genomic and Biomathematics oraz z kontraktami w ramach międzynarodowych konsorcjów badawczych.
Prof. Roman Zieliński – profesor biologii, specjalność: genetyka, z prawie 40-letnim doświadczeniem w pracy naukowej
i dydaktycznej. Doktorat z genetyki (1980) i habilitację z genetyki (1986) oraz tytuł profesora (1998) uzyskał na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. W 2007 roku został profesorem zwyczajnym. Do 1986 roku pracował jako adiunkt w Zakładzie Genetyki UAM w Poznaniu, a następnie tworzył od podstaw Katedrę Genetyki na Uniwersytecie Szczecińskim, która była jedną z pierwszych jednostek wprowadzających analizę PCR do badań genetycznych. Był także inicjatorem i współorganizatorem specjalności „diagnostyka medyczna” na Wydziale Nauk Przyrodniczych US. W latach 1990–1993 był Prorektorem ds. studenckich US. W 1998 roku prof. Roman Zieliński podjął
się misji tworzenia Katedry Genetyki na nowo powstałym Wydziale Biologii Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, gdzie pracował do 2014 roku. W ciągu 16 lat pracy na UWM działania prof. Romana Zielińskiego doprowadziły do powstania jednostki zajmującej się genetyką molekularną, rozpoznawalnej na poziomie międzynarodowym. Potwierdzeniem wysokiej jednostki oraz dorobku prof. Romana Zielińskiego było pozyskanie 9 międzynarodowych projektów badawczych, w tym koordynowanego przez Profesora prestiżowego projektu w ramach 6. Programu Ramowego UE (Contract MTKD-CT-2004-509834) oraz sieci badawczej COST (FA0603). Rangę kierowanej przez prof. Zielińskiego jednostki podkreślały także liczne prośby o możliwość odbycia stażu z zakresu metod molekularnych w kierowanej przez niego Katedrze Genetyki. W latach 2004–2007 przebywało tam 14 stażystów z różnych państw europejskich oraz kilkunastu stażystów z ośrodków w Polsce. W sumie Katedra Genetyki kierowana przez prof. R. Zielińskiego współpracowała z 41 partnerami zagranicznymi oraz uczestniczyła jako koordynator lub partner w 19 międzynarodowych konsorcjach
badawczych. Liczne projekty badawcze, w tym SPUB-y, projekty badawcze z KBN oraz projekty inwestycyjne umożliwiły
uzyskanie dodatkowego dofinansowania, co w 2007 r. pozwoliło na dodatkowe doposażenie jednostki w aparaturę najnowszej generacji, w tym analizator mikromacierzy, mikroskop fluorescencyjny oraz kilkanaście wysokiej klasy termocyklerów wraz z Real Time PCR.
Prof. zw. dr hab. Roman Zieliński ma duże doświadczenie dydaktyczne. Organizował i prowadził zajęcia z genetyki, diagnostyki medycznej, genetyki człowieka, cytogenetyki, biologii komórki, biologii molekularnej, genetyki molekularnej, ewolucji molekularnej, genetyki populacyjnej, mutagenezy i regulacji prawnych w biotechnologii. W trakcie pracy na UWM w Olsztynie prowadził zajęcia na trzech kierunkach studiów: Biologii, Biotechnologii oraz Pielęgniarstwie. Profesor R. Zieliński był promotorem 36 prac licencjackich,
49 prac magisterskich, 9 prac doktorskich, w tym 45 pracy z zakresu nauk medycznych obronionej na Akademii
Medycznej w Lublinie. Zainteresowania naukowe prof. Romana Zielińskiego obejmują: biologię i genetykę wybranych patogenów (M. tuberculosis, B. burfgorferi, B. coli), genetykę populacyjną, genomikę i ewolucję molekularną wybranych gatunków zwierząt i roślin, biotechnologię oraz rozwój nowych systemów markerowych (transpozony, sekwencje bakteryjne). W sumie Prof. R. Zieliński pracował z 30 gatunkami roślin,a także z 23 gatunkami zwierząt i mikroorganizmów. Posiada też wiedzę i umiejętności w zakresie stosowania technik badawczych z zakresu genetyki klasycznej, molekularnej i genomiki (elektroforeza białek, standardowe PCR i RT-PCR, qPCR, sekwencjonowanie DNA, markery DNA, transformacja, mapowanie genomu), genetyki ilościowej,cytogenetyki i kultur in vitro.
Do jego szczególnych osiągnięć należą pionierskie prace dokumentujące zapłodnienie krzyżowe u wątrobowców, opracowanie metod analizy markerów DNA u Mycobacterium tuberculosis, poznanie zróżnicowania genetycznego szczepów, oszacowanie poziomu zmienności genetycznej tego obligatoryjnego patogenu, genotypowanie szczepów prątka gruźlicy od pacjentów, ich stuprocentowa identyfikacja, wykluczenie zakażeń szpitalnych oraz wykazanie roli transpozonów w ewolucji różnych grup organizmów. Prof. R. Zieliński opublikował 110 artykułów naukowych w recenzowanych czasopismach międzynarodowych, 45 doniesień konferencyjnych, w tym 30 na konferencjach
międzynarodowych. Sporządził też liczne raporty do Komisji Europejskiej i ekspertyzy dla jednostek prywatnych i państwowych,w tym dla Stoczni Szczecińskiej. Prace Prof. R. Zielińskiego były cytowane 363 razy, a indeks H = 10.
Dr med. Gerd Reuther – lekarz, specjalista w zakresie radiologii i diagnostyki obrazowej z 30-letnią praktyką, od 2007 do 2014 roku ordynator wydziału Kliniki Radiologii Diagnostycznej i Interwencyjnej w Turyngii. W 2005 roku dr Reuther został laureatem nagrody im. Eugenie i Felixa Wachsmannów Niemieckiego Towarzystwa Radiologicznego. Jest też autorem około 100 artykułów opublikowanych w czasopismach naukowych w kraju i za granicą oraz współautorem licznych prac zbiorowych. Autor książki o społecznej roli medycyny pt. Der betrogene Patient („Oszukany pacjent”, München 2017) i pracy pt. Die Kunst möglichst lange zu leben („Sztuka jak najdłuższego
życia”, München 2018).
Dr med. Wolfgang Wodarg – internista i pulmonolog, specjalista w zakresie higieny i medycyny środowiskowej, a także zdrowia publicznego i medycyny społecznej. Po zakończeniu pracy klinicznej przez 13 lat pracował w charakterze internisty, w tym m.in. jako lekarz publiczny w Szlezwiku-Holsztynie. Wykładowca na uniwersytetach i w szkołach wyższych oraz przewodniczący Komitetu Ekspertów ds. powiązanej z medycyną Ochrony Środowiska przy Izbie Lekarskiej Szlezwiku-Holsztynu. W 1991 roku otrzymał stypendium na Uniwersytecie Johna Hopkinsa w Baltimore w USA (epidemiologia). Jako członek niemieckiego Bundestagu w latach 1994–2009 był
inicjatorem i rzecznikiem Komisji „Etyka i prawo współczesnej medycyny” oraz członkiem Zgromadzenia Parlamentarnego
Rady Europy, gdzie przewodniczył Podkomisji ds.Zdrowia. Pełnił także funkcję wiceprzewodniczącego Komisji Kultury, Edukacji i Nauki.
W 2009 roku dr Wodarg zainicjował powstanie komisji śledczej w Strasburgu dotyczącej roli WHO w H1N1 (świńska grypa), gdzie nadal pracował po zakończeniu kadencji jako ekspert naukowy. Od 2011 roku pracuje jako niezależny wykładowca uniwersytecki, lekarz i naukowiec. Do 2020 roku był dobrowolnym członkiem zarządu i szefem Grupy ds. Zdrowia w Transparency International Germany.
Członkowie niemieckiej Komisji ds. Koronawirusa:
Antonia Fischer – prawniczka specjalizująca się w prawie medycznym i ochronie praw konsumenta.
Viviane Fischer – prawniczka, ekonomistka polityczna, aktywna na polu ochrony konstytucyjnych wolności i praw człowieka.
Dr Reiner Füllmich – licencjonowany prawnik z 27-letnim stażem dopuszczony do wykonywania zawodu w Niemczech i USA. Zajmuje się ochroną praw konsumenta, zwłaszcza w odniesieniu do banków; specjalizuje się w prawie bankowym, giełdowym oraz międzynarodowym prawie prywatnym i medycznym. Był profesorem i wykładowcą na uniwersytetach w Niemczech i Estonii.
Dr Justus P. Hoffmann – prawnik, specjalizuje się w prawie medycznym, ochronie praw konsumenta oraz prawie odpowiedzialności odszkodowawczej władzy publicznej za szkody wyrządzone obywatelom przez urzędników.
SPIS TREŚCI
1. Wstęp…………………………………………………………………………………13
Niepotrzebne szczepienia podczas fałszywej pandemii
świńskiej grypy……………………………………………………………………13
Czy warto zaszczepić się przeciwko koronawirusowi?…………….15
Globalny eksperyment medyczny………………………………………….18
Paszport szczepionkowy………………………………………………………26
Fototerapia infekcji wirusowych……………………………………………27
Śmiertelność koronawirusa w granicach sezonowej grypy………28
Potrzeba działania……………………………………………………………….30
2. O autorach………………………………………………………………………….32
3. Dziesiąte posiedzenie niemieckiej komisji ds. koronawirusa……49
3.1 Wirus jako zagrożenie. Leczenie zachorowań.
Czy szczepionka to rozwiązanie……………………………………………49
4. Prof. med. Sucharit Bhakdi………………………………………………..196
4.1 COVID-19 – odporność i szczepionki…………………………….196
5. Prof. med. Chrisianne Perronne…………………………………………228
5.1 Bezsens szczepień dzieci. Prawdopodobieństwo powikłań
u dzieci na skutek koronawirusa bliskie zeru………………………..228
6. Prof. Stefan Hockertz ……………………………………………………….266
6.1 Błyskawiczna szczepionka przeciw koronawirusowi –
eksperyment medyczny na zdrowych ludziach……………………..266
7. Dr med. Wolfgang Wodarg…………………………………………………307
7.1 Akcja szczepień. Korzyści dla niewielu, szkody dla wielu…307
Znów ta sama sztuczka………………………………………………………307
Rozpoznawalne medialnie osoby jako twarze kampanii
wzbudzającej strach, która ma przygotować grunt pod
wielki biznes………………………………………………………………………308
Godni zaufania doradcy w Instytucie Roberta Kocha…………..309
Szczepienia z powodu błędnej diagnozy?……………………………. 310
Hasło przewodnie: „Zamknij oczy i przed siebie”………………… 311
Inżynieria genetyczna pod fałszywą banderą………………………. 311
Zero ryzyka i wysokie zyski……………………………………………….. 312
SARS-CoV-2: ile jest nowych wirusów?………………………………. 314
Punkty szczepień mają zastąpić gabinety lekarskie………………. 314
Skorzystają również firmy logistyczne………………………………… 315
Koniec z poradami dotyczącymi szczepień i indywidualnymi
wskazaniami…………………………………………………………………….. 316
Skrócone dopuszczenie do obrotu i systematyczne
maskowanie działań niepożądanych…………………………………… 317
Strach przed zarazą jako wsparcie zapewniające obfite
żniwa przemysłowi Big Data……………………………………………….320
Nie ma dobrej terapii bez klarownej diagnozy………………………322
Prawdziwą zarazą jest instytucjonalna korupcja …………………323
8. Dr Geert Vanden Bossche………………………………………………….325
8.1 Czy masowe szczepienia spowodują powstanie bardziej
zjadliwych mutacji wirusa?…………………………………………………325
9. Dr hab. n. med. Andrzej M. Bugaj………………………………………342
9.1 Nie tylko chemia. Fototerapia infekcji wirusowych………….342
Promieniowanie elektromagnetyczne – działanie
antypatogenowe…………………………………………………………………344
Promieniowanie nadfioletowe a zakażenia wirusowe……………348
Światło niebieskie – rewolucja w zwalczaniu infekcji
wirusowych……………………………………………………………………….360
Przeciwdrobnoustrojowa terapia fotodynamiczna –
fotosensybilizacja kontrolowana………………………………………….363
Światło czerwone i promieniowanie podczerwone –
destrukcja napastnika, mobilizacja ofiary……………………………372
Promieniowanie elektromagnetyczne a zdrowie „ducha”,
światło dzienne i melatonina w prewencji i terapii zakażeń
SARS-CoV-2……………………………………………………………………..382
Siła natury czy dzieło innowacyjnej myśli technicznej?…………384
Zestawienie skrótów…………………………………………………………..388
Piśmiennictwo…………………………………………………………………..392
10. Prof. Kornelii Polok i prof. Romana Zieliński…………………….420
Charakterystyka i skuteczność „szczepionek”
przeciwko SARS-CoV-2……………………………………………………..420
10.1 Witajcie w świecie Łysenki…………………………………………..420
10.2 Powrót do testów PCR………………………………………………..427
10.3 Sens szczepienia w atmosferze strachu………………………… 433
10.3.1 Narodowy Program Szczepień czy broszura
reklamowa?…………………………………………………………………… 433
10.3.2 Niedokończona szczepionka?…………………………………440
10.3.3 Dobrowolny przymus……………………………………………. 453
10.4 Czym jest szczepionka?………………………………………………. 455
10.4.1 Definicja szczepionki……………………………………………. 455
10.4.2 Typy szczepionek…………………………………………………..460
10.5 Transmisja wirusa………………………………………………………470
10.5.1 Efektywność szczepień a transmisja wirusa…………….470
10.5.2 Grypa…………………………………………………………………..483
10.5.3 Wzrost zachorowań po szczepieniu………………………..499
10.5.4 Mutacje………………………………………………………………..507
10.5.5 Sens szczepień. Podsumowanie…………………………….. 517
10.6 Skutki uboczne………………………………………………………….. 519
10.6.1 Przypadki śmiertelne i skutki uboczne…………………… 519
10.6.2 Problemy z konstruktem mRNA…………………………….528
10.6.3 Podobieństwo białek i syncytyna……………………………538
10.6.4 Rola transpozonów w odpowiedzi immunologicznej…. 546
10.7 Leki i odporność………………………………………………………… 557
10.7.1 Antyszczepionkowcy………………………………………………562
10.8 Piśmiennictwo……………………………………………………………566
11. Podziękowanie…………………………………………………………………586
Maseczki ani nie chronią przed zakażeniem się wirusem grypy czy koronawirusem, ani nie redukują ryzyka zakażenia się tymi wirusami układu oddechowego. Nie ma też znaczenia, czy używamy maseczek własnej roboty, czyli tzw. materiałowych (społecznościowych), chirurgicznych czy typu N95. Nie ma między nimi żadnej różnicy w kwestii ochrony czy redukcji ryzyka zakażenia się wspomnianymi wirusami. Takie są jednoznaczne wnioski ze wszystkich randomizowanych kontrolowanych badań klinicznych, które uznawane są w medycynie za najbardziej wiarygodne, za b„złoty standard” badań klinicznych:
[…] jeśli uwzględniasz odpowiednie randomizowane kontrolowane badania ze zweryfikowanymi wynikami, to wszystkie jednoznacznie stwierdzają […], że nie ma statystycznych dowodów korzyści pod względem redukcji ryzyka zarażenia wirusową chorobą górnych dróg oddechowych. One wszystkie mówią to samo. Nie musisz sięgać po jakieś jedno nadzwyczajne badanie, które jest wyjątkowo dobre i mówi to, co inne przemilczają.
„[…] Chociaż badania mechanistyczne potwierdzają potencjalny wpływ higieny rąk czy noszenia masek, to jednak dowody pochodzące z czternastu randomizowanych kontrolowanych badań tych środków (higiena rąk oraz noszenie masek) nie potwierdziły istotnego wpływu na transmisję laboratoryjnie potwierdzonej grypy. Podobnie znaleźliśmy ograniczone dowody skuteczności wzmożonej higieny rąk oraz sprzątania otoczenia”. Zatem tutaj mamy najnowsze randomizowane kontrolowane badanie, z którego wynika, że nie ma znaczenia, czy odkażamy powierzchnie i myjemy ręce i że maski nie chronią. Zasadniczo to badanie potwierdza to, co głosi nauka. Taki jest aktualny
stan badań (prof. Denis Rancourt).
Ze wstępu dr. Mariusza Błochowiaka
Spis treści
1. Wstęp ............................................................................................13
Definicja terminu pandemia a szczepionki .................................34
Wyjście z matni.............................................................................37
2. O autorach....................................................................................40
3. Prof. Denis Rancourt ..................................................................50
3.1 Maseczki nie są skuteczne. Przegląd literatury naukowej
w kontekście zasadności polityki społecznej wobec COVID-19 .. 50
Streszczenie ...............................................................................50
Maseczki i respiratory nie działają...........................................50
Przegląd literatury medycznej ..................................................52
Podsumowanie potwierdzające
tezę, że maseczki nie są skuteczne............................................55
Zasady bezpieczeństwa postawione na głowie w przypadku
maseczek....................................................................................56
Fizyka i biologia chorób wirusowych układu oddechowego
o tym, dlaczego maseczki nie są skuteczne ............................56
Dlaczego nigdy nie może zostać przeprowadzone empiryczne
badanie dotyczące zasad noszenia maseczek w całym kraju?.. 68
Nieznane aspekty noszenia maseczek......................................69
Wnioski......................................................................................70
Bibliografia................................................................................72
3.2 List do WHO w sprawie noszenia masek ..............................76
3.3 Nie potrzebujemy szczepionek przeciwko sezonowym
wirusowym infekcjom układu oddechowego .............................96
3.4 Obywatelskie nieposłuszeństwo w kwestii noszenia masek...112
3.5 Maski nie redukują ryzyka zachorowania na grypę
i choroby grypopodobne ............................................................158
3.6 Maski, łgarstwa i bezczelne kłamstwa, czyli państwowi
inspektorzy sanitarni – „rosnąca liczba dowodów”..................180
Streszczenie .............................................................................180
Wprowadzenie.........................................................................182
Kompetencje potrzebne do tego, by móc wypowiadać się
na temat maseczek i COVID-19.............................................187
Reakcje rządów były katastrofą
dla zdrowia publicznego i bezpieczeństwa ............................193
Mantra o „rosnącej
liczbie dowodów” musi się skończyć ......................................201
Zatem czym właściwie jest
„rosnący zbiór dowodów”?.....................................................220
3.7 Nigdy wcześniej nie zalecano noszenia maseczek całemu
społeczeństwu.............................................................................231
4. Dr med. Jim Meehan ................................................................240
4.1 Jeśli maski nie są skuteczne, to dlaczego chirurdzy
je noszą?......................................................................................240
5. Dr med. Wolfgang Wodarg........................................................245
5.1 Szczepionki i testy pomysłem na biznes ..............................245
6. Daniela Prousa...........................................................................323
6.1 Psychiczne konsekwencje noszenia masek...........................323
Przedmowa redaktora niemieckiego wydania ......................323
Badanie....................................................................................325
Wyniki......................................................................................327
Apel do decydentów ................................................................330
Dalsze działania...................................................................... 331
7. Dr n. med. Zbigniew Martyka ..................................................333
7.1 Pandemia strachu..................................................................333
Zafałszowane statystyki.......................................................... 335
COVID-19 a grypa i HIV .......................................................340
Bezsensowne i tragiczne w skutkach obostrzenia .................341
Konsekwencje izolacji starszych ludzi....................................343
Szkodliwość masek .................................................................344
Primum non nocere ................................................................350
Strach celem politycznym....................................................... 351
Dewastacja służby zdrowia ....................................................353
„Lekarstwo” gorsze od choroby ............................................. 355
Szczepionki..............................................................................359
Remedium na kryzys...............................................................364
8. Prof. med. Ines Kappstein .........................................................366
8.1 Ochrona ust i nosa w miejscach publicznych: brak oznak
skuteczności ................................................................................366
Zalecenie Instytutu Roberta Kocha.......................................367
Rozsiewanie wirusów
jeszcze przed wystąpieniem pierwszych objawów .................367
Ochrona innych.......................................................................369
Podstawy naukowe..................................................................371
Wnioski dotyczące podstaw naukowych, na których
opiera się rekomendacja RKI dotycząca noszenia
maseczek w przestrzeni publicznej ........................................390
Brak danych naukowych.........................................................393
Podsumowanie dotyczące podstaw naukowych................... 400
Wymagania dotyczące używania maseczek w miejscach
publicznych..............................................................................402
Dlaczego prawidłowe obchodzenie się z maseczkami
jest ważne?...............................................................................404
Jak wygląda rzeczywistość w odniesieniu do używania
maseczek w miejscach publicznych? ...................................... 418
Wnioski....................................................................................422
9. Paweł Klimczewski ....................................................................426
9.1 Zgony w Polsce i w Europie. Wybiórcza pandemia.............426
Bójmy się normalności............................................................426
Europa ....................................................................................427
Polska w okresie pierwszego lockdownu................................432
Tragiczna polska jesień 2020..................................................435
10. Podziękowanie..........................................................................439
Krytyka Naukowców i Lekarzy
Chcesz się dowiedzieć prawdy o wirusie?
Chcesz poznać zdanie specjalistów
Dowiedz się więcej
Chcesz mieć pewność że książka dojdzie do twoich rąk w idealnym stanie?
"Ministerstwo Zdrowia codziennie straszy komunikatami dotyczącymi liczby osób rzekomo zakażonych SARS-CoV-2, bazując na badaniach wymazów z nosogardzieli metodą PCR, czyli łańcuchowej reakcji polimerazy (ang. polymerase chain reaction). Problem w tym, że tą metodą stosowaną na masową skalę w laboratoriach diagnostycznych w Polsce i na świecie nie da się w żadnym razie potwierdzić zakażenia koronawirusem: …za pomocą tego testu nie jesteśmy w stanie odróżnić, czy koronawirus dokonał jedynie kolonizacji błon śluzowych czy już zakażenia poprzez wniknięcie do komórek, w których uzyskał zdolność do namnażania się. Nie jesteśmy nawet w stanie powiedzieć, czy uzyskany pozytywny wynik związany jest z obecnością wirusa w naszym organizmie czy też są to jedynie nieaktywne jego cząstki. A zatem, odpowiadając na Pana pytanie związane z tym „krytycznym zagadnieniem”, czyli tym, „co testy PCR mogą powiedzieć na temat faktycznego zakażenia”, można udzielić odpowiedzi, która niejako nasuwa się sama: niczego takiego nie mogą powiedzieć” (prof. Roman Zieliński, genetyk, znawca metody PCR). Test PCR nie jest nawet w stanie potwierdzić obecności całego wirusa w wymazie, a jedynie obecność (lub jej brak) fragmentu materiału genetycznego, który może, ale wcale nie musi, należeć do SARS-CoV-2: Powielony w wyniku reakcji RT-qPCR materiał genetyczny w ogóle nie musi należeć do koronawirusa. Pamiętajmy, że materiał biologiczny pobrany w wymazie z nosogardzieli jest zanieczyszczony innym materiałem genetycznym, innymi wirusami, bakteriami, ludzkim DNA. Użyte w tej reakcji startery mogą również namnożyć ten materiał genetyczny. Dzieje się tak dlatego, ponieważ sekwencje homologiczne do użytych w reakcji starterów znajdują się w tym „zanieczyszczonym” materiale genetycznym. Reasumując, wynik pozytywny świadczy jedynie o tym, że jakiś materiał genetyczny został namnożony w wyniku reakcji RT- PCR. Aby określić, jakie jest jego pochodzenie, należałoby zsekwencjonować produkt tej reakcji. Przytoczone wcześniej wyniki zaprezentowane przez panel CDC1 pokazują, że uzyskany wynik pozytywny w teście na obecność koronawirusa to w 65% wynik fałszywie pozytywny. Ten wynik świadczy o obecności w wymazie innego materiału genetycznego niż koronawirusa (prof. Roman Zieliński). Warto dopowiedzieć, że podczas testów diagnostycznych nie stosuje się procedury sekwencjonowania DNA, czyli ustalania kolejności nukleotydów, co pozwoliłoby potwierdzić, z jakiego pochodzenia materiałem genetycznym mamy do czynienia. Niemożność potwierdzenia lub wykluczenia zakażenia SARS-CoV-2 przy zastosowaniu testów PCR potwierdziła także podczas posiedzenia niemieckiej komisji ds. koronawirusa prof. Ulrike Kämmerer, immunolog i wirusolog: …RNA tego wirusa znajduje się praktycznie na powierzchni wymazywanej [nosogardzieli], ale to nie znaczy, że wirus wniknął już do komórek. Nie jest to również tożsame z tym, że mamy do czynienia z obecnością nienaruszonego, żywego (to złe słowo, ponieważ wirusy właściwie nie są żywe), zdolnego do namnażania się wirusa. Nie można tego wykazać przy użyciu testu PCR."
Ze wstępu dr. Mariusza Błochowiaka
Spis Treści
1. Wstęp ............................................................................................11
2. O autorach....................................................................................21
3. Prof. Stefan Hockertz...................................................................31
3.1 Ludzie umierają nie z powodu koronawirusa,
ale z koronawirusem.....................................................................31
4. Dr med. Heiko Schöning .............................................................39
4.1 Zrozumieć kryminalne zależności.........................................39
5. Prof. med. Johan Giesecke...........................................................78
5.1 Tsunami łagodnej choroby .....................................................78
6. Dr Dan Erickson, dr Artin Massihi ..........................................103
6.1 Lekarze zmuszani do wpisywania COVID-19
w kartach zgonów.......................................................................103
7. Dr med. Wolfgang Wodarg ........................................................153
7.1 COVID-19 – sprawa dla detektywów z zakresu medycyny... 153
Test PCR SARS-CoV-2: niespecyficzny, medycznie
bezużyteczny, ale wywołujący strach.....................................156
Czy strach nie powinien minąć? ............................................158
Detektywi medyczni: rzut oka za zasłonę .............................159
Wirusolodzy ponownie wywołują strach...............................160
Czy „druga fala” nadejdzie? ................................................... 162
Wskazówka z Nowego Jorku .................................................. 162
Nigeryjscy zmarli w Szwecji....................................................163
Przerażające odkrycie .............................................................165
Zauważalne powtórzenia ....................................................... 167
Zabójcza kombinacja ..............................................................168
Leczenie HCQ w przypadku niedoboru G6PD
niebezpiecznym błędem w sztuce lekarskiej........................... 170
Cała naprzód w stronę katastrofy .......................................... 171
8. Prof. Ulrike Kämmerer, dr med. Wolfgang Wodarg ................ 173
8.1 Posiedzenie niemieckiej komisji ds. koronawirusa:
testy PCR, odporność, druga fala ............................................. 173
9. Prof. Kornelia Polok, prof. Roman Zieliński ............................264
9.1 Testy PCR całkowicie niewiarygodne ..................................264
9.2 Niemożność potwierdzenia zakażenia koronawirusem
przez testy PCR ..........................................................................300
Czysty materiał genetyczny jest warunkiem sine qua non
wiarygodności testów .............................................................302
Walidacja testów: testy do badań vs. testy diagnostyczne ....308
Testy PCR a zakażenie koronawirusem................................. 318
Optymalizacja reakcji PCR ....................................................328
Odwrotna transkrypcja...........................................................332
Co mogą wykryć startery specyficzne dla koronawirusa?....341
Startery, czyli dlaczego tak mało jest wyników pozytywnych... 350
Sekwencjonowanie ..................................................................358
Literatura dotycząca omawianych w wywiadzie zagadnień
związanych ze stosowaniem testów PCR ..............................361
10. Podziękowanie..........................................................................365
Tezę, że „Nie ma epidemii ani pandemii koronawirusa. Ani w Polsce, ani w żadnym innym kraju. Chociaż niektóre rejony świata mają większe problemy niż inne, nie wynika to jednak z większej śmiertelności koronawirusa jako takiego, ale z dodatkowych czynników, „podłoża”, na które natrafia wirus, jak np. duża ilość zakażeń szpitalnych, zły stan służby zdrowia, panika, struktura wiekowa społeczeństwa, stan zdrowia populacji itp.- popartą wypowiedziami epidemiologów, biostatystyków, odważnych lekarzy znajdą Państwo wraz z dowodami naukowymi w najnowszej publikacji wydanej przez Fundację Osuchowa pt. Fałszywa pandemia. Krytyka naukowców i lekarzy.
„Łatwiej jest oszukać ludzi, niż przekonać ich, że zostali oszukani” – Mark Twain
Nasze dane sugerują, że COVID-19 odznacza się śmiertelnością, która mieści się w granicach sezonowej grypy.
Prof. dr med. John Ioannidis, epidemiolog i biostatystyk, jeden z najczęściej cytowanych naukowców świata: … wirus wpływa w znacznie wyolbrzymiony sposób na nasze życie. To jest zupełnie nieproporcjonalne do rzeczywistego zagrożenia, które pochodzi od koronawirusa. Astronomiczne, gospodarcze szkody, które teraz powstają, nie są adekwatne do zagrożenia tym wirusem. Jestem przekonany, że umieralność z powodu koronawirusa nie będzie widoczna w umieralności rocznej nawet w postaci piku (wzrost zgonów odbiegający od średniej).
… każdy, kto umarł na tzw. koronawirusa, miał choroby współistniejące.
… koronawirus tylko na zasadzie wyjątku jest śmiertelny, a w większości wypadków jest w znacznej mierze nieszkodliwą infekcją wirusową.
Prof. dr med. Klaus Püschel, ekspert w dziedzinie medycyny sądowej, dyrektor Instytutu Medycyny Sądowej kliniki uniwersyteckiej w Hamburgu : Na pytanie, czy widzi jakieś różnice w ciałach zmarłych, w których stwierdzono obecność koronawirusa w porównaniu do innych chorób zakaźnych, odpowiada: Nie. Obraz jest podobny do innych infekcji wirusowych dróg oddechowych i płuc. Myślę, że z czasem ustalimy coś specyficznie związanego z COVID-19, ale zasadniczo przebieg i obraz organów wewnętrznych jest taki sam.
Nie ma epidemii ani pandemii koronawirusa. Ani w Polsce, ani w żadnym innym kraju. Chociaż niektóre rejony świata mają większe problemy niż inne, nie wynika to jednak z większej śmiertelności koronawirusa jako takiego, ale z dodatkowych czynników, „podłoża”, na które natrafia wirus, jak np. duża ilość zakażeń szpitalnych, zły stan służby zdrowia, panika, struktura wiekowa społeczeństwa, stan zdrowia populacji itp. Myślę, że stanie się to jasne po lekturze tej książki. Zdaję sobie sprawę, że teza o braku pandemii może brzmieć dla niektórych zupełnie niewiarygodnie i rodzić dysonans poznawczy, ale każdy z Czytelników powinien zadać sobie pytanie, czy wierzy niezależnym i odważnym naukowcom, pomiędzy którymi są również światowej klasy specjaliści, i przedstawianym przez nich danym naukowym, czy rządowi, politykom i ich anonimowym „ekspertom”.
Ze Wstępu dr. Mariusza Błochowiaka
Naucz się rysować w kolorze. W tej książce znajdziesz niezbędne informacje techniczne, poznasz różne przybory, materiały oraz zasady komponowania dzieł z użyciem akwarel, pasteli i markerów.
Rysuj w kolorze rośliny, zwierzęta i ludzi. Pokochasz to! Namalowane przez Ciebie pejzaże i martwe natury będą wyglądać jak prawdziwe, a ludzie – jak żywi. Przekonaj się, że tworzenie mangi za pomocą markerów może być pasjonującym zajęciem.
Szczegółowe i zrozumiałe wskazówki krok po kroku wprowadzą Cię w podstawowe techniki rysunku i przeprowadzą przez wszystkie istotne tematy z tym związane. Zamieszczona w książce tabela barw ułatwi wybór odpowiednich kredek i farb.
Książka bazuje na publikacjach znanego rysownika, Waltera Fostera, cieszących się ogromną popularnością i sprzedawanych w milionowych nakładach.
Wszystko o ZIOŁACH i ich zastosowaniu w medycynie naturalnej i kosmetyce.
Naucz się je rozpoznawać, zbierać i wykorzystywać ich moc.
W książce między innymi: syrop z kwiatów mniszka na przeziębienie, napar z owoców dzikiej róży na wzmocnienie odporności, wyciąg z kozłka lekarskiego na uspokojenie, a także toniki i maseczki ziołowe dla każdego rodzaju skóry czy ziołowe płukanki do zniszczonych włosów.
Pomoc dla wszystkich ceniących siłę natury i pragnących ograniczyć stosowanie chemii w życiu codziennym.
Polscy autorzy, polskie realia. Prosty, przejrzysty i zrozumiały język. Skuteczne, sprawdzone oraz czytelne pomysły do wykonania „krok po kroku".
Zioła odkryją swoje tajemnice.
Przepisu na wewnętrzny spokój i szczęście coraz częściej poszukujemy nie we współczesnym coachingu i modnych nurtach psychologii, ale w wypracowanych przed wiekami praktykach i zasadach. Czasem, jak w przypadku buddyzmu i zaadoptowanej przez niego jogi, są to reguły proweniencji religijnej. Innym razem hierarchię wartości i życiowych celów pomagają nam ustalić koncepcje wywodzące się z antycznych szkół filozoficznych. Jedną z nich jest stoicyzm. Kojarzony najczęściej z wyważoną postawą i trzymaniem nerwów na wodzy, obejmuje całość ludzkiego doświadczenia, tworząc prawdziwą sztukę życia. Rozwój – także w Polsce – centrów praktyk stoickich i liczba publikacji na temat stoicyzmu sugerują, że zyskuje on coraz większe uznanie.
Skąd bierze się współcześnie popularność stoicyzmu? Jaką drogę do harmonii i szczęścia on proponuje? Gdzie są jego słabe punkty? Czy można pogodzić go z chrześcijaństwem?
W Temacie Miesiąca:
Doskonałość dzięki innym
Marek Krajewski w rozmowie z Arturem Madalińskim
Dystans i sito
Tomasz Mazur w rozmowie z Arkadiuszem Gruszczyńskim
Nie zawsze powinniśmy być stoikami
Martha Nussbaum w rozmowie z Julianem Evansem
Mędrzec i świat
Pierre Hadot .
Ponadto w numerze:
Europa i filozofia Roberto Esposito
„Nowe” perspektywy dla Europy Jürgen Habermas
Opera, moja miłość Tomasz Cyz
Stacja: Literatura – Opowiadanie Weronika Gogola „Leopold”
Książki Michela Houellebecqa cieszą się niesłabnącą popularnością. We Francji miesiąc po premierze najnowszej "Serotoniny" konieczny był dodruk. Poprzednia powieść, "Uległość", rozeszła się tam w 800 tys. egzemplarzy. Także w Polsce trafiła na listę bestsellerów. Być może nie ma dziś innego pisarza, na którego nowe powieści czeka z zapartym tchem cała Europa.
Houellebecq nie tylko opowiada ciekawe historie, ale także prorokuje, jak potoczą się losy Zachodu i stawia publicystyczne diagnozy. Czasami trafiają one w sedno, choć znacznie częściej budzą uzasadniony sprzeciw. Niewątpliwie jest to intelektualista, wobec którego należy umieć zająć własne stanowisko.
W Temacie Miesiąca:
Na czym opiera się Houellebecqowska wizja świata? Co nowego przynosi "Serotonina"? Czy Houellebecq jest mizoginem? Dlaczego kusi go katolicyzm? Odpowiedzi udzielają Michel Houellebecq, odsłaniając źródła, z których czerpie jego pisarstwo, a także m.in.: Agata Bielik-Robson, Alicja Długołęcka, ks. Andrzej Draguła, Inga Iwasiów, Piotr Ibrahim Kalwas.
Ponadto w numerze:
Kto ukradł Janosika? O micie tatrzańskiego zbójnika i współczesnych Słowakach pisze Weronika Gogola
Zrozumieć Trumpa Wybitny językoznawca George Lakoff analizuje, jak myśli, mówi i tweetuje prezydent USA
"Chłopczyk" Justyny Bargielskiej: "Od dzieciństwa podejmowałam się zadań, których nikt kochający życie by się nie podjął"
Są dobre książki, tylko trudno je wydać O swoich doświadczeniach opowiadają tłumacze literatury polskiej
Polskie Mistrzynie
Sto lat temu, a dokładnie 28 listopada 1918 r., kilkanaście dni po odzyskaniu niepodległości, na mocy dekretu Józefa Piłsudskiego o ordynacji wyborczej do Sejmu Ustawodawczego Polki otrzymały prawa wyborcze. Niewiele wcześniej, bo w 1894 r. pierwsze studentki pojawiły się na Uniwersytecie Jagiellońskim. Długi proces emancypacji doprowadził do tego, że kobiety mogły stać się wreszcie równoprawnymi uczestniczkami sfery publicznej. Z okazji tej rocznicy przedstawiamy trzy portrety wybitnych Polek: Marii Janion, Barbary Skargi i Teresy Torańskiej – mistrzyń kolejnych pokoleń humanistek i humanistów.
Czego nas nauczyły o polskiej historii i kulturze, obowiązkach obywatelskich i dialogu w życiu publicznym?
W Temacie Miesiąca:
Szkoła odwagi
Izabela Morska w rozmowie z Iwoną Boruszkowską
Publiczna, lecz osobna
Małgorzata Kowalska
Taka
Magdalena Kicińska
Ponadto w numerze:
Jak zdobywano polskie wyspy. Osadnicy, szaber i przemoc w relacjach o powojennym Wolinie Piotr Oleksy
Mojżesz jako rewolucjonista. Esej o egipskich korzeniach polityki i teologii Jan Assmann
Polska szkoła plakatu. Kto ją tworzył? Czym się charakteryzowała? Dlaczego odniosła sukces? Zdzisław Schubert w rozmowie z Urszulą Pieczek
Stacja: Literatura – Opowiadanie Andrzeja Muszyńskiego „Wracając”
365 przyjaznych bajek i 365 kolorowych ilustracji - idealna książka na prezent!
Opowiadania na każdy dzień roku - do czytania i słuchania w ciągu dnia i przed zaśnięciem.
Przyjazne i pouczające teksty, niosące pozytywne emocje. Kolorowe, pobudzające wyobraźnię ilustracje.
"365 bajek na każdy dzień. Słoneczko opowiada... historyjki na dobry dzień" to druga część bestsellerowej książki "365 bajek na dobranoc. Księżyc opowiada... historyjki na dobry sen".
Internet daje dziś dodatkowe fascynujące możliwości – nieznane nam wcześniej krainy możemy oglądać bądź z lotu ptaka, bądź z perspektywy ulicznego spacerowicza.
Dawne mapy bywają zaś dziełami sztuki, przedmiotem pożądania kolekcjonerów. Pokazują stan wiedzy z danego czasu i to, co ich twórcy, polityczni mecenasi albo nawet cała epoka uważali za istotne i ciekawe. Cierpliwe „czytanie” map pozwala zrozumieć, w jakim świecie zamieszkiwali nasi przodkowie i jak my próbujemy ująć jego złożoność w prostych kartograficznych obrazach.
Czego uczą dawne i nowe mapy? Kiedy nas okłamują? Co łączy rzymskie mapy i nawigację samochodową? Dlaczego w Polsce wciąż „widać zabory”? I czy Trip Advisor zastąpił już turystyczne przewodniki?
W Temacie Miesiąca:
Mapa, czyli świat na wynos
Zbigniew Kadłubek
Mapa ma moc
Piotr Galik w rozmowie z Anną Mateją
Widać zabory
Szymon Pifczyk
Smartfon i terytorium
Paweł Cywiński
Ponadto w numerze:
Życie w rytmie Arktyki. O ludach północy, które w surowych podbiegunowych warunkach mieszkają nieprzerwanie od 10 tys. lat – Mikołaj Golachowski
Michel Foucault idzie do Kościoła. Czy chrześcijaństwo wzywa do posłuszeństwa, czy do wolności?
Czcionki, fonty, kroje. O znaczeniu oraz nauce typografii współczesnej opowiadają Ada Pawlikowska i Marian Misiak
Cykl „Pod niskim niebem - o kulturze Holandii” Piotra Oczki: Rendez-vous z pisarzem
Stacja:Literatura – Opowiadanie Adama Kaczanowskiego „Zawsze”
Ada Pawlikowska: O typografii i jej nauczaniu
„Potrzebujemy Filipa Springera rodzimego projektowania!” Rozmowa z Marianem Misiakiem
W pierwszą rocznicę śmierci Zygmunta Baumana pytamy: co zapamiętamy z jego książek? Dlaczego są dziś ważne? Czego uczy nas jego biografia? Skąd wzięła się międzynarodowa popularność Bauman?
W Temacie Miesiąca:
Wszystkie życia Zygmunta Baumana
Mateusz Burzyk, Michał Jędrzejek
Świat poróżniony albo mały słownik Baumanowskich opozycji
Tomasz Kunz
Ankieta: Obywatel świata
Odpowiadają: Richard Sennett, Roberto Esposito, Eva Illouz, Thomas Leoncini, Mirosław Bałka
Anioł historii boi się o przyszłość
Dyskusja z udziałem: Dariusza Brzezińskiego, Macieja Gduli, Tomasza Majewskiego, Joanny Tokarskiej-Bakir. Prowadzenie: Marta Duch-Dyngosz
Pro domo sua. Bauman o Baumanie
Zygmunt Bauman
Ponadto w numerze:
Lwów może łączyć – Ola Hnatiuk o przedwojennej historii wielokulturowego miasta
Kultura dawnej Holandii. Cykl Piotra Oczki o codziennym życiu w świecie Rembrandta i Vermeera
Felieton Angeliki Kuźniak pt. Nie widać
Po drugiej stronie „Zepsułam miłość i nie chciałam jej naprawić” – opowiadanie Sylwii Chutnik
Zwierzęta jako męczennicy. O cierpieniu i zapomnianych historiach zwierząt z I wojny światowej
O co spierają się transhumaniści i biokonserwatyści?
Co zmieniły nowe badania nad redagowaniem genomu
Dlaczego lepiej zaufać naturalnej loterii genów niż biotechnologicznemu projektowi?
Czy świat bez wad genetycznych byłby lepszy?
W Temacie Miesiąca:
Dobroczynna prokreacja
Julian Savulescu w rozmowie z Kacprem Kowalczykiem.
Transhumaniści kontra biokonserwatyści
Marta Soniewicka
Genowe rewolucje
Anna Bartosik
Życie to gra zespołowa
Marzena Zdanowska
Rozmowa z Hansem Joasem o tym, że Max Weber nie miał racji:
Reformacja bywa czasem rozumiana jako ważny punk procesu odczarowania, jednakże gdy zwrócimy uwagę choćby na silną wiarę Lutra w istnienie diabła, to teza ta wyda się wątpliwa.
Markus Meckel w tekście Protestancyzm i polityka:
Pastorem był poprzedni prezydent Niemiec Joachim Gauck, córką pastora jest Angela Merkel. Oboje pochodzą z NRD. Kościoły ewangelickie i teologiczne uczelnie stanowiły tam wyspę wolności i szkołę demokracji
Joanna Lech w opowiadaniu Jeśli miłość to czerwona sukienka.
Adam Daniel Rotfeld o braciach Szeptyckich:
Głównym życiowym celem obu braci Szeptyckich była nie tylko działalność oświatowa, ale zapoczątkowanie procesu przywracania na Ukrainie jedności chrześcijan – katolików i prawosławnych.
Artur Zaborski pisze na temat wyjątkowości filmów krótkometrażowych oraz o tym, że format ma się dziś wyjątkowo dobrze.
Felieton Angeliki Kuźniak: W jak wszystko, czyli alfabet (nie)pełny.
Księgarnia Czerwony Atrament w cyklu Marcin Wilka o kameralnych księgarniach.
25. rocznica Kevina
Ośmioletni Kevin McCallister ma jedno życzenie: chce, żeby jego rodzina zniknęła. Najgorsze (albo raczej najlepsze) zacznie się, kiedy nieoczekiwanie to życzenie się spełni, a na jego dom napadnie dwóch okropnych zbirów. Na pewno nie przeczuwają, jakie niespodzianki przygotował dla nich Kevin… W końcu tylko mięczaki chowają się pod łóżkiem!
„Skarb narodowej tradycji.” (Wojciech Orliński)
„Kevin sam w domu jest ponadczasowy.” (Chris Columbus)
Mikołajek uwielbia szkołę. W końcu gdzie mógłby się spotykać z kumplami, gdzie grałby w piłkę na przerwach i gdzie wygłupiałby się na lekcjach? A teraz z kalendarzem szkolnym będzie miał na czym grać w kółko i krzyżyk!
MigaMi prawdziwe wyzwanie dla każdego bystrzaka! Na kartach książki znajdziesz tysiące kształtów, od których zupełnie mieni się w oczach. Wśród nich ukryły się przedmioty, których Bolek i Lolek bardzo potrzebują. Daj się wciągnąć do zabawy i odszukaj je.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?