KATEGORIE [rozwiń]

Socjologia

Socjologia to nauka systematycznie zajmująca się badaniem całego życia społecznego człowieka. Badane są chociażby społeczne reguły, procesy i kultury, które łączą​ lub dzielą ludzi. W tym dziale zatem proponujemy wszelkie fachowe podręczniki, poradniki i publikacje właśnie z dziedziny socjologii. Czytając nasze lektury zapoznasz się z podstawami psychologii, dzięki którym zrozumiesz istotę kształtowania konkretnych postaw, emocji i cech osobowości ludzkich, zgłębisz podstawy takich nauk jak: filozofia czy logika. Poza tym bedziesz mógł udoskonalić posiadane kompetencje interpersonalne, które przydadzą ci się zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym.

 
 
Okładka książki Feminizm - June Hannam

25,00 zł 17,74 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Książka June Hannam to niezwykle pożyteczny przewodnik po historii feminizmu, który śledzi jego rozwój jako ogólnoświatowego ruchu społecznego - od początków XVIII wieku, przez sufrażystki, międzywojnie, ""drugą falę"", aż po współczesność. Feminizm przedstawia kluczowe postacie, wydarzenia i konflikty na kilku kontynentach, a w obszernych notach bibliograficznych dostarcza wskazówek do dalszych poszukiwań (autorka Polskę niestety pomija, ale starałam się tę lukę uzupełnić w aneksie do polskiego wydania). Mimo swej syntetycznej formy ta książeczka pokazuje, że feminizm nigdy nie był jednorodny, że w różnych kontekstach politycznych i kulturowych jego cele i strategie różniły się zasadniczo, a wewnątrz ruchu wciąż toczyły się spory. Hannam w przejrzysty sposób wyjaśnia meritum kluczowych dla ruchu kobiecego dylematów: relacji między różnicą a równością, stosunku kobiet do kategorii narodu i nacjonalizmu, feministycznych wyzwań wobec państwa opiekuńczego. Książka pokazuje feminizm zarówno w czasach burzy i naporu, jak i w czasach kryzysu. Wskazuje na kruchość wizji powszechnego ""siostrzeństwa"", stawia pytanie o to, jak gender ma się do różnic między kobietami, a także do takich kategorii jak klasa i rasa. Co ważne i rzadkie, autorka nie faworyzuje Stanów Zjednoczonych ani Wielkiej Brytanii, a nawet Europy, lecz zmusza do szerszego, prawdziwie międzynarodowego spojrzenia na ruch kobiecy."" Agnieszka Graff, autorka ""Świata bez kobiet""
Okładka książki Twitter and Society

Twitter and Society

Weller, Katrin

223,70 zł 214,66 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Since its launch in 2006, Twitter has evolved from a niche service to a mass phenomenon; it has become instrumental for everyday communication as well as for political debates, crisis communication, marketing, and cultural participation. But the basic idea behind it has stayed the same: users may post short messages (tweets) of up to 140 characters and follow the updates posted by other users. Drawing on the experience of leading international Twitter researchers from a variety of disciplines and contexts, this is the first book to document the various notions and concepts of Twitter communication, providing a detailed and comprehensive overview of current research into the uses of Twitter. It also presents methods for analyzing Twitter data and outlines their practical application in different research contexts.
Okładka książki Manifest komunistyczny

15,00 zł 9,14 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

"Widmo krąży po Europie - widmo komunizmu" - tym słynnym zdaniem rozpoczyna się "Manifest komunistyczny", napisany wspólnie przez Karola Marksa i Fryderyka Engelsa. Nowe wydanie ukazuje się z uwspółcześnionym tłumaczeniem i obszernym wstępem dr Edwarda Karolczuka. "Manifest" został po raz pierwszy wydany drukiem w lutym 1848 roku w Londynie. "Czymś naprawdę niezwykłym w "Manifeście" jest to, że w ogóle ma jakiś oddźwięk współcześnie. W księgarni w Londynie doliczyłem się ostatnio ni mniej, ni więcej, tylko dziewięciu angielskich wydań. Nawet Karol Marks, który nigdy nie grzeszył przesadną skromnością, nie przypuszczałby, że pod koniec tysiąclecia jego nieduży traktat wciąż będzie bestsellerem" - napisał w jednej z najnowszych biografii Marksa Francis Wheel. Publikacja adresowana głównie do studentów nauk politycznych i osób zainteresowanych historią myśli społecznej.
Okładka książki Miasta, aglomeracje, metropolie w nurcie globalnych przemian

42,00 zł 31,80 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Tematyka miast, aglomeracji i obszarów metropolitalnych jest niewątpliwie aktualna i ważna. Ma ona duże znaczenie metodologiczne, poznawcze oraz praktyczne. W jej ramach pojawiają się nowe wyzwania i zjawiska wymagające interdyscyplinarnych podejść badawczych. Z tego punktu widzenia walory publikacji zasługują na wysoką ocenę [...] Przemawiają za tym względy merytoryczne, związane z podjęciem ważnej i aktualnej problematyki badawczej oraz jej wieloaspektowe ujęcie. Z recenzji dr. hab. Andrzeja Miszczuka, prof. nadzw.
Okładka książki Drzewo kampanii wyborczej, czyli jak wygrać wybory

39,90 zł 21,94 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Nowoczesny i praktyczny przewodnik, z którego dowiesz się, jak: przygotować strategię swojej kampanii wyborczej (m.in. wyznaczać cele, określać grupy docelowe i formułować przekaz); prowadzić kampanię bezpośrednią; przygotować atrakcyjne i praktyczne materiały wyborcze; radzić sobie podczas wystąpień publicznych; współpracować z mediami; wykorzystać internet w kampanii wyborczej; zaplanować i efektywnie realizować działania z zakresu wyborczego PR. Dodatkowo otrzymasz wiele cennych informacji przydatnych zarówno przed kampanią wyborczą czy w jej trakcie, jak i po jej zakończeniu. Książka jest skierowana do kandydatów startujących w różnych wyborach, polityków działających na szczeblu ogólnokrajowym i samorządowym, osób zaangażowanych w kampanię wyborczą, dyrektorów biur i asystentów poselskich, liderów organizacji pozarządowych, specjalistów PR, studentów zainteresowanych tematyką kampanii wyborczej i marketingu politycznego, a także do obserwatorów życia politycznego, którzy chcą zrozumieć rządzące nim mechanizmy.
Okładka książki Komunikacja elektroniczna Zagrożenia i ich skutki dla organizacji

48,30 zł 41,51 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Internet i środki komunikacji elektronicznej rewolucjonizują nasze życie, w tym codzienność organizacji, w których funkcjonujemy. Nowoczesne narzędzia komunikacji zmieniają się bardzo szybko, tymczasem ludzka natura potrzebuje dużo więcej czasu na dostosowanie się. Poczta elektroniczna, komunikatory, portale intranetowe, wideokonferencje zwiększają szybkość obiegu informacji oraz ułatwiają dostęp do ludzi, przynoszą jednak także skutki uboczne. Łatwość komunikacji przyczynia sie do "zalewu informacjami", pracownicy muszą sobie radzić z coraz większą ilością informacji w coraz krótszym czasie. Coraz trudniej jest znaleźć przestrzeń w czasie, wolną od zakłóceń, konieczną do rozwiązywania złożonych problemów. Popularyzacja nowych rozwiązań zwiększa dostępność pracowników dla pracodawcy, także w czasie wolnym od pracy. Nadmierne wykorzystywanie takich możliwości prowadzi do zaburzania równowagi między życiem osobistym i zawodowym wśród pracowników, a negatywne skutki zjawiska odczuwane są zarówno przez zatrudnionych jak i organizacje. Nowe środki komunikacji przyczyniają się do rozproszenia informacji cyfrowych w firmach. W rezultacie pogłębiają się trudności w wyszukiwaniu informacji oraz rośnie ryzyko ich wycieku. Dostępność internetu w miejscu pracy kreuje pokusy do nadużywania tego narzędzia do celów prywatnych kosztem obowiązków służbowych. Dodatkowo pojawia się ryzyko odpowiedzialności prawnej pracodawcy za nielegalne aktywności zatrudnionych w internecie przy wykorzystaniu służbowego sprzętu. Celem monografii jest poznanie natury wybranych zagrożeń dla organizacji wynikających ze stosowania środków komunikacji elektronicznej oraz wskazanie możliwości ich minimalizowania. Badane zagrożenia obejmują: 1/ przeciążenia informacyjne, 2/ ograniczenie skuteczności procesów zarządzania informacjami, 3/ zaburzanie równowagi między życiem prywatnym a pracą w wyniku regularnego wykonywania obowiązków służbowych poza czasem pracy, 4/ nadużywanie internetu przez pracowników w czasie pracy do celów prywatnych. Zagrożenia będące przedmiotem analizy występowały już w przeszłości, jednak zastosowanie nowych rozwiązań technicznych zmienia ich zasięg oraz częstotliwość występowania, inne są mechanizmy powstawania zagrożeń, a zagrożenia wymagają innych działań zapobiegających i minimalizujących. Oryginalność pracy, w zamyśle autora, polega na zbadaniu dotychczasowych zagrożeń w nowych uwarunkowaniach.
Okładka książki Prawy umysł. Dlaczego dobrych ludzi dzieli...

49,90 zł 27,44 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

New York Times okrzyknął ją w 2013 roku mianem bestsellera, Sunday Time nazwał ją w 2012 roku najbardziej prowokacyjną, a według The Guardian i Prospect Magazin jest najlepszą z książek psychologicznych 2012 roku. Zastanawiasz się, co wzbudziło aż tak wielkie zainteresowanie? Autorem „Prawego umysłu” jest Jonathan Haidt, sławny psycholog społeczny. Analizując genezę podziałów wśród ludzi, stawia najbardziej kluczowe i fundamentalne pytania oraz dąży do tego, by usprawnić wzajemnie zrozumienie. Zgodnie z jego wiedzą i doświadczeniem, podłożem wszystkich ludzkich postaw i zachowań są tzw. intuicje moralne. Intuicjami moralnymi nazywa natychmiastowe odczucia, czyli pierwsze wrażenia, myśli i doznania, jakie mamy w odniesieniu do innych ludzi oraz ich zachowań. Intuicje są bardzo silnymi odczuciami. Wydają nam się tak bardzo oczywiste, że wszystkim tym, którzy są odmiennego zdania, wmawiamy, że nie mają racji. Intuicje ponadto – według spostrzeżeń Haidta – w różnych kulturach są różne. Taka rozbieżność jest widoczna np. między członkami lewicy i prawicy politycznej, czym autor dość obszernie zajmuje się w niniejszej publikacji. Nie mniej ciekawą zagwozdką jest fakt, że moralność konserwatystów jest znacznie klarowniejsza niż liberałów, co niejednokrotnie potwierdziły ich działania. Jonathan Haidt wychodzi z założenia, że ludzie są istotami grupowymi. Silna i nieprzejednana potrzeba łączenia się w grupy przysparza nam nie tylko wiele radości, ale nastręcza też problemów. To właśnie przez nią dochodzi do konfliktów na tle religijnym czy politycznym, to przez nią rodzą się podziały. Konkluzja z ostatniego, genialnego wręcz rozdziału tej książki skłania do refleksji, że aby osiągnąć sukces i stworzyć sprawne społeczeństwo, potrzebujemy wszystkich tych przekonań. Siła, albowiem, leży w różnorodności. 
Opakowanie W kręgu rodziny epok dawnych Dzieciństwo

63,00 zł 44,07 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Dzieciństwo zostało potraktowane jako odrębna kategoria kulturowa, a problem pozycji dziecka w rodzinie i jego relacji z otaczającym go światem został ujęty bardzo szeroko, zarówno w sensie geograficznym, jak i w aspekcie czasowym. Autorzy skupili się na wymiarze świata dziecięcego w kontekście uwarunkowań historycznych, antropologicznych i kulturowych. W obszarze ich zainteresowań znalazły się również zagadnienia codzienności — pożywienia, higieny, stanu zdrowia, zabaw oraz tradycji i zwyczajów rodzinnych związanych z narodzinami, chrztem, wychowaniem i śmiercią dziecka, ale nie zabrakło również odniesień do sfery materialnej, emocjonalnej i duchowej dzieciństwa — stosunku do dziecka w rodzinie i poza nią, socjalizacji, przekazywanych wzorców, przestrzeni prawnej, społecznej, edukacyjnej i religijnej. Istotnie miejsce zajmuje również problematyka relacji między pokoleniami.
Opakowanie Między ideologią a socjotechniką

73,90 zł 49,08 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Myślą przewodnią tomu stała się próba odpowiedzi na pytania, na ile polityka narodowościowa poszczególnych państw bloku wschodniego była konsekwencją założeń ideologicznych, a w jakim stopniu stanowiła splot zabiegów socjotechnicznych, za pomocą których kreowano użyteczny w danej chwili obraz mniejszości narodowych. Co kryło się za fasadą internacjonalistycznych haseł? [...] Czy koncepcje polityczne władz komunistycznych, zakładające różne formy asymilacji, stawały się tym samym formą nacjonalizmu? Na ile represyjny charakter podejmowanych działań odpowiadał realnemu zagrożeniu ze strony mniejszości narodowościowych? Komparatystyczne ujęcie polityki narodowościowej w krajach znajdujących się w orbicie wpływów ZSRR, takich jak m.in. Polska, Czechosłowacja, Węgry, Bułgaria, czy będących dawniej częścią Imperium, jak Gruzja czy Ukraina, umożliwiło m.in. zwrócenie uwagi na rolę, jaką w procesie recepcji komunizmu odgrywały uwarunkowania kulturowe i społeczne w poszczególnych krajach. Niewątpliwie jednak punktem odniesienia dla konkretnych działań podejmowanych przez struktury partyjne i aparat bezpieczeństwa w krajach satelickich była aktualna polityka realizowana przez ZSRR [...] Warto podkreślić, że wiele zjawisk opisywanych w tomie nie zakończyło się wraz ze zmianami politycznymi z przełomu lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych.
Okładka książki Alfabet Salonu

34,90 zł 21,28 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

,,Nie ma dnia bez nauki od rana, nie ma szansy ucieczki na aut, trzeba łykać to masło maślane, honorowo jak skaut"" - śpiewało Lady Pank trzy dekady temu. Dziś stacje i portale rosną wciąż nowe, ale kierunek pozostał ten sam - jedynie słuszny. Te same wciąż twarze powtarzają z uporem godnym nagród i orderów te same zaklęcia. Dziennikarze, aktorzy, celebryci tworzą nieformalny Front Jedności Przekazu zwany Salonem. Nie łączy ich tajny kodeks ani rytuał inicjacji. Zasady są niepisane, ale każdy z członków tego gremium dobrze je zna. Co grozi za wyłamanie się z szeregu? Zazwyczaj jedynie upomnienie i pogrożenie palcem (pamiętacie, co się działo, kiedy Marcin Meller wycofał poparcie dla PO albo gdy Monika Olejnik powiadomiła premiera, że wszyscy dziennikarze są przeciw niemu). Czasem tylko, dla przykładu, trzeba kogoś bezpowrotnie wygnać z salonowego raju (przypadek Joanny Szczepkowskiej). Krzysztof Feusette - znany dziennikarz i publicysta, laureat nagrody Złotej Ryby (2011) wziął na widelec osiemdziesięciu luminarzy Salonu. Kto się nie załapał, niech nie płacze; możliwe są kolejne tomy alfabetu.
Okładka książki Przestrzenie manipulacji społecznej

79,00 zł 61,98 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Żyjąc w grupie społecznej, wywieramy na siebie wpływ. Sprzedawcy próbują nas przekonać do swoich produktów, politycy – podnieść słupki popularności swoich partii. Wpływamy na swoich współpracowników, partnera, rodzinę. Czy każde z tych oddziaływań jest manipulacją? Jaki jest związek pomiędzy manipulacją a kłamstwem i oszustwem? Czy potrafimy zmanipulować samych siebie? Jak wygląda manipulacja w bliskich związkach/w pracy? Przedstawiamy książkę, która jest kompendium wiedzy na temat manipulacji społecznej. Zawarte w niej informacje pozwolą nam odróżnić manipulację od innych form wywierania wpływu, dostrzec przejawy manipulacji w życiu społecznym oraz, co najważniejsze – przeciwdziałać jej.
Okładka książki Od realu do wirtualu

42,00 zł 36,10 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

W książce przedstawiam zarówno zagadnienia związane z rozwojem mediów tradycyjnych, jak i nowoczesnych mediów komunikacyjnych, w tym Internetu i mediów społecznościowych. Stosunkowo szerokie spektrum zagadnień, jakie poruszam, mam nadzieję, nie będzie wadą, ale zaletą tej publikacji, stanowiącej rezultat moich wieloletnich badań nad efektywnością porozumiewania się ludzi między sobą. Media już od początku swojego istnienia wywierały olbrzymi wpływ na społeczne komunikowanie, nieustannie ów proces modyfikując. Jednakże żywiołowy rozwój technologiczny nierzadko powodował wiele negatywnych efektów, które ujawniały nieznany wcześniej ich dysfunkcjonalny wpływ na procesy komunikacyjne zachodzące dziś w masowej skali. Przykładem tego typu zjawisk jest Internet, który wraz ze swoim pojawieniem się przyniósł wiele pozytywnych zmian w dotychczasowych systemach porozumiewania się i wymiany informacji, jest użyteczny, pomocny, momentami przyjemny, ma też jednak swoją „ciemną" lub też mroczną stronę, mogącą w negatywny sposób wpływać na wszystkich użytkowników. Fragment Wstępu
Okładka książki Wizerunek kobiety w wielokulturowym społeczeństwie Kazachstanu odniesieniem do edukacji międzykultur

50,40 zł 38,28 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Praca Moniki Hemeniuk–Walczak to oryginalne, cenne i napisane z dużą pasją opracowanie na temat wizerunku kobiet. Autorka wpisuje się nie tylko w studia genderowe, ale także w badania nad edukacją międzykulturową - ukazuje bardzo kompetentnie [...] wizerunek kobiet w zróżnicowanym kulturowo i etnicznie Kazachstanie z perspektywy edukacji międzykulturowej.
Okładka książki Narkotyki w kulturze młodzieżowej

24,00 zł 16,55 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Poświęcone używkom publikacje przyzwyczaiły nad do jednostronnego ujęcia tematu, jasno wyznaczającego kierunek czytelniczej interpretacji; inaczej postąpiła Beata Hoffmann, pisząc narkotyki w kulturze młodzieżowej. Nie znaczy to, że Autorka w jakikolwiek sposób popiera czy uzasadnia zjawisko narkomanii – cechą osobowości twórczej autorki Perfum (Oficyna Wydawnicza „Impuls” 2013) jest pasja analizowania zjawisk społecznych, jakim bez wątpienia pozostaje stosowanie środków psychotropowych, niezależnie od ich moralnego wydźwięku. Narkotyki w ujęciu Beaty Hoffmann postrzegane są przez pryzmat konkretnych subkultur czy środowisk, dla których środki odurzające stanowiły swoiste sine qua non. I tak Autorka zabiera nas w egzotyczną podróż, gdzie punktem wyjścia jest paryska bohema spod znaku Baudelaire’a i la belle epoque, a przystankami Londyn czasów Sex Pistols czy rockowisko z polskim „kompotem” w tle. Hoffmann nie ocenia, jedynie bada i przedstawia, słucha z zaciekawieniem (książkę wypełniają po części fragmenty autentycznych wywiadów; część respondentów zmarła na długo przed ukazaniem się książki) i przedstawia Czytelnikowi swe obserwacje. Opowieść, być może całkiem bezwiednie, okazała się być fascynującą, jak każda historia z szaleństwem w tle…
Opakowanie Znaczenia 09 Kultura Komunikacja Społeczeństwo

15,00 zł 10,34 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Dziewiąty numer miesięcznika poświęcony jest karze. W środku m.in. prof. Jerzego Jastrzębskiego rozważania o moralnym porządku i karze, wywiad z reportażystą i dziennikarzem śledczym Marcinem Kąckim, Henryka Mazurkiewicza refleksje na temat rewolucji bolszewickiej w publicystyce Józefa Mackiewicza.
Okładka książki Człowiek na pograniczach

36,00 zł 24,82 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Publikacja stanowiąca ważny głos w rozważaniach na temat roli granicy i pogranicza w życiu człowieka znajdującego się często w skrajnym położeniu, w zróżnicowanych życiowych sytuacjach. W książce znajdziemy zarówno klasyczne kulturowo-antropologiczne ujęcia pogranicza, jak i filozoficzno-egzystencjalne oraz komunikacyjne. Całość bliska jest traktowaniu pogranicza w szerokim bachtinowskim ujęciu. W kilku miejscach znajdujemy wprost nawiązanie do idei transgraniczności, podkreślające pozytywny wymiar idei pogranicza. Publikacja ma szanse znaleźć wielu czytelników zarówno wśród osób od dawna zajmujących się problematyką pogranicza, resocjalizacji oraz innych klasycznych działów pedagogiki specjalnej, jak i wśród adeptów pedagogiki.
Okładka książki Marksizm a socjologia

39,00 zł 28,06 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Kazimierz Kelles-Kraus był nietuzinkową postacią na polskiej scenie politycznej końca XIX wieku. Marksista i patriota, naukowiec i polityk, zwolennik niepodległości Polski oraz idei socjalizmu, autor koncepcji, która godziła potrzeby narodu z międzynarodowym socjalizmem. Jego prace, choć z ducha marksistowskie, łączyły wątki pochodzące z teorii niemieckich idealistów, francuskiego pozytywizmu, a także współczesnej mu socjologii – "psychologii społecznej", tworzącej mosty między badaniem zachowań pojedynczych jednostek i całościowych systemów społecznych. Najbardziej oryginalny w myśli Kelles-Krauza wydaje się fakt, że w swojej analizie społeczeństwa konsekwentnie wychodził poza dogmaty marksizmu, czerpiąc interpretację z innych szkół myśli. W jego pracach bez trudu odnaleźć można oryginalne rozważania na temat powiązań materializmu ekonomicznego z koncepcjami Giambattisty Vica, Auguste'a Comte'a, Jean-Jacquesa Rousseau, nie mówiąc o Immanuelu Kancie czy wreszcie Georgu Wilhelmie Friedrichu Heglu. Niewątpliwie za jego szczytowe osiągnięcie możemy uznać prawo określające rolę przeszłości w formowaniu nowych idei społecznych. Intuicja socjologiczna kierowała go także w stronę innych tematów – kreowania wyobraźni narodowej dla odgórnie przyjętych celów, konstrukcji tradycji w imię potrzeb teraźniejszości, kwestii normy i odchylenia w porządku społecznym – które doczekały się rozwinięcia w socjologii dopiero wiele lat, a czasem nawet wiele dekad, później.
Okładka książki Rewolucja rozwiązań

64,90 zł 51,76 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Książka jest efektem analiz wybitnych ekspertów z Deloitte, znanej międzynarodowej firmy doradczej, nad sposobami rozwiązywania najważniejszych problemów ekonomicznych i społecznych wspólnych dla wielu krajów. Zawiera wiele ciekawych przykładów konkretnych rozwiązań zastosowanych w różnych krajach i regionach. Autorzy diagnozują, że nadmiernie zadłużone rządy nie są w stanie poradzić sobie z rozwiązywaniem nabrzmiałych problemów, a z kolei świadomi tego biznesmeni rozumieją, że dobre systemy edukacyjne czy sprawna infrastruktura są w interesie biznesu. To samo dotyczy samorządów i władz lokalnych, na które wszędzie w świecie przypada rosnąca odpowiedzialność za rozwiązywanie wielu problemów. Książka, choć pisana z perspektywy globalnej, zawiera wiele pośrednich i bezpośrednich odniesień do polskiej rzeczywistości.
Okładka książki Zasada wzajemności w społeczeństwie informacyjnym

45,00 zł 29,23 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Bohaterkami tej książki są dwa łacińskie słowa: communitas i societas – one stanowią jej ramy konceptualne i w nich zakodowana jest jej zawartość. Inne istotne pytanie związane z pierwszym, to na ile communitas oparta na relacjach wzajemnościowych i postawach prospołecznych – kulturze i ekonomii daru – się obroniła, czy też została tak dalece skolonizowana przez societas, że sama stała się ofiarą i przestała dostarczać drugiej zasobów niezbędnych dla jej przetrwania. I czy nie to właśnie stało się głównym źródłem kryzysu, bo jakkolwiek na samej, nawet posttradycyjnej, communitas nie można budować nowoczesnego rozwoju – nigdzie się to nie udało – to bez niej nie poradzi sobie sama struktura nowoczesna, czy późnonowoczesna. prof. dr hab. Kazimierz Krzysztofek
Okładka książki Antysemityzm, Holokaust, Auschwitz w badaniach ..

33,60 zł 27,20 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Auschwitz, Holokaust, antysemityzm… Te trzy słowa symbole ewokują całą listę pytań badawczych. Czym jest dzisiaj dla nas – mieszkańców Polski – Auschwitz? Jaką wiedzę na temat obozu posiadamy, zwłaszcza czy wiemy, że Żydzi stanowili największą grupę ofiar? Czego symbolem jest dla nas – Polaków – Auschwitz, szczególnie czy jest raczej symbolem polskiego męczeństwa, czy żydowskiego Holokaustu? Jaki jest stosunek Polaków do Żydów? Jak szeroko rozpowszechniony i jak głęboki jest antysemityzm w Polsce, w jej różnych regionach i środowiskach? Czy mamy do czynienia z jednego rodzaju antysemityzmem czy z różnymi antysemityzmami? Co o Auschwitz, Zagładzie i Żydach wiedzą i sądzą młodzi Polacy? Jak efektywne są rozmaite działania edukacyjne i informacyjne dotyczące Zagłady i Auschwitz? Jaki skutek odniosły debaty o stosunkach polsko-żydowskich wywołane publikacją książek Jana Tomasza Grossa? Jakie doświadczenie wizyty w miejscach pamięci, takich jak Auschwitz, Majdanek czy Treblinka, zmienia myślenie młodych? Czy wzrost wiedzy o Zagładzie i Auschwitz zmienia postawy, zwłaszcza czy eliminuje antysemityzm? Niniejszy tom zawiera artykuły, w których podjęto próbę udzielenia odpowiedzi na te pytania. Ze Wstępu dr. hab. Marka Kuci

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj