Lektura wraz opracowaniem to znakomita pomoc i inspiracja dla uczniów oraz nauczycieli. Tekst opatrzono wskazówkami interpretacyjnymi i hasłami ułatwiającymi nawigację po książce – dzięki nim łatwo znaleźć potrzebny w trakcie omawiania lektury fragment, zgromadzić materiały do wypracowań i ustnych wypowiedzi, zapamiętać najważniejsze informacje i utrwalić znajomość lektury. Zamieszczone na końcu książki opracowanie podporządkowano podstawie programowej. Zawiera ono ciekawy biogram autora, streszczenie, mapę mentalną, najważniejsze zagadnienia omawiane na lekcjach, a także wiele inspirujących informacji, podpowiedzi i zadań, dzięki którym czytanie lektury staje się twórczą przygodą. Opracowanie powstało pod kierunkiem Katarzyny Zioły-Zemczak, nauczycielki języka polskiego z bogatym doświadczeniem w pracy z dziećmi i młodzieżą, wieloletniej doradczyni metodycznej, a obecnie konsultantki ds. języka polskiego pracującej na co dzień z nauczycielami.
Lektura wraz opracowaniem to znakomita pomoc i inspiracja dla uczniów oraz nauczycieli. Tekst opatrzono wskazówkami interpretacyjnymi i hasłami ułatwiającymi nawigację po książce dzięki nim łatwo znaleźć potrzebny w trakcie omawiania lektury fragment, zgromadzić materiały do wypracowań i ustnych wypowiedzi, zapamiętać najważniejsze informacje i utrwalić znajomość lektury. Zamieszczone na końcu książki opracowanie podporządkowano podstawie programowej. Zawiera ono ciekawy biogram autora, streszczenie, mapę mentalną, najważniejsze zagadnienia omawiane na lekcjach, a także wiele inspirujących informacji, podpowiedzi i zadań, dzięki którym czytanie lektury staje się twórczą przygodą. Opracowanie powstało pod kierunkiem Katarzyny Zioły-Zemczak, nauczycielki języka polskiego z bogatym doświadczeniem w pracy z dziećmi i młodzieżą, wieloletniej doradczyni metodycznej, a obecnie konsultantki ds. języka polskiego pracującej na co dzień z nauczycielami.
Lektura wraz opracowaniem to znakomita pomoc i inspiracja dla uczniów oraz nauczycieli. Tekst opatrzono wskazówkami interpretacyjnymi i hasłami ułatwiającymi nawigację po książce dzięki nim łatwo znaleźć potrzebny w trakcie omawiania lektury fragment, zgromadzić materiały do wypracowań i ustnych wypowiedzi, zapamiętać najważniejsze informacje i utrwalić znajomość lektury. Zamieszczone na końcu książki opracowanie podporządkowano podstawie programowej. Zawiera ono ciekawy biogram autora, streszczenie, mapę mentalną, najważniejsze zagadnienia omawiane na lekcjach, a także wiele inspirujących informacji, podpowiedzi i zadań, dzięki którym czytanie lektury staje się twórczą przygodą. Opracowanie powstało pod kierunkiem Katarzyny Zioły-Zemczak, nauczycielki języka polskiego z bogatym doświadczeniem w pracy z dziećmi i młodzieżą, wieloletniej doradczyni metodycznej, a obecnie konsultantki ds. języka polskiego pracującej na co dzień z nauczycielami.
Książka dla najmłodszych czytelników, wspierająca spostrzegawczość i rozwój małej motoryki.Gdzieś tu ukrył się lew. Czy jest w samochodzie? A może jedzie pociągiem? Podnieś i przesuń ruchome elementy tej książki, aby sprawdzić, gdzie się schował.
Książka dla najmłodszych czytelników, wspierająca spostrzegawczość i rozwój małej motoryki.Gdzieś tu ukrył się niedźwiedź. Czy jest w samochodzie? A może jedzie pociągiem? Podnieś i przesuń ruchome elementy tej książki, aby sprawdzić, gdzie się schował.
Autorka odważnie i z pełnym przekonaniem sięga do wypowiedzi dzieci na temat podręczników – najpopularniejszych środków dydaktycznych.
Traktuje uczniów – bezpośrednich uczestników, najważniejsze ogniwo procesu nauczania oraz odbiorców oferty podręcznikowej – jako bezcenne źródło informacji.
Opinie dzieci na temat merytorycznej zawartości podręczników oraz wykorzystania ich w procesie nauczania i uczenia się są krytyczne, dojrzałe i refleksyjne – mało tego, zgodne z opiniami pedagogów i psychologów zajmujących się wczesną edukacją. Zdanie uczniów nie jest jednak uwzględniane ani przez twórców podręczników szkolnych, ani przez nauczycieli, co wydaje się jedną z głównych przeszkód w podnoszeniu jakości polskiej edukacji.
Książka jest dopełnieniem publikacji Ewaluacja podręczników zintegrowanych do edukacji wczesnoszkolnej. Perspektywa dorosłych. Umożliwia zestawienie dwóch dyskursów: osób dorosłych – autorów, wydawców i nauczycieli, oraz dzieci – codziennych użytkowników podręczników i materiałów edukacyjnych i ich najlepszych recenzentów.
******
Evaluation of Integrated Textbooks for Early Education. Children’s Perspective Education Studies Series
The book contains children’s comments on textbooks. Their opinions on the content of textbooks, their use in the teaching and learning process are critical, mature and reflective. They also correspond to the opinions of early education teachers and psychologists.
Autorka opisuje rolę i miejsce podręcznika we współczesnej edukacji wczesnoszkolnej:
• Objaśnia czytelnikom podstawową terminologię związaną z książkami do nauki, przybliża historię stosowania podręczników, przedstawia funkcje spełniane przez pakiety edukacyjne, charakteryzuje zmiany na rynku publikacji do kształcenia wczesnoszkolnego spowodowane kolejnymi reformami systemu oświaty.
• Analizuje najpopularniejsze podręczniki zintegrowane wykorzystywane podczas zajęć w klasach I–III szkoły podstawowej w zakresie kształtowania umiejętności językowych, matematycznych i przyrodniczych dzieci.
• Wyniki badań zestawia z rzeczywistymi potrzebami rozwojowymi uczniów w wieku wczesnoszkolnym, opisywanymi zgodnie ze współczesną wiedzą psychologiczną i pedagogiczną.
• Udowadnia, że podręcznik powinien zawierać tylko najważniejsze, przedstawione poglądowo, aktualne treści, odsyłać uczniów do innych środków dydaktycznych, w tym także do nowoczesnych pomocy medialnych.
• Wskazuje, że twórcy pakietów edukacyjnych muszą kłaść zdecydowanie większy nacisk na zadania problemowe, dywergencyjne i kreatywne, aktywizujące dzieci.
Książka jest lekturą obowiązkową nie tylko dla wydawców, autorów i recenzentów „elementarzy”, lecz także dla pedagogów, którzy w dobie powszechnej kartomanii borykają się z problemem prawidłowej oceny merytorycznej pakietów edukacyjnych. Stanowi dopełnienie publikacji Ewaluacja podręczników zintegrowanych do edukacji wczesnoszkolnej. Perspektywa dzieci.
******
Evaluation of Integrated Textbooks for Early Education. Adults’ Perspective Education Studies Series
The author analyses the most popular integrated textbooks for the 1st–3rd grade primary school students with regard to developing language, mathematical and natural sciences skills of children. The research results are compared with the real development needs of students. The author proves that a textbook should provide only an overview of the most important subject matter, and it should refer students to other teaching aids, including modern media aids. It is indicated that the authors of educational packages must place great emphasis on engaging problem-solving, divergent and creative tasks.
Książka stanowi zbiór materiałów do ćwiczeń z biochemii z elementami chemii, biochemii jamy ustnej oraz biochemii ogólnej i żywienia prowadzonych w Katedrze Biochemii Lekarskiej UJ CM dla studentów Wydziału Lekarskiego. Opracowane ćwiczenia mają na celu zaznajomienie studenta z podstawowymi technikami laboratoryjnymi oraz metodami badania procesów biochemicznych. Ich celem jest ułatwienie zrozumienia prezentowanych w toku nauczania zagadnień poprzez obserwację i interpretację wykonanych doświadczeń.Tematyka ćwiczeń obejmuje wybrane zagadnienia z chemii ogólnej i organicznej, biochemii białek i kwasów nukleinowych, enzymologii, przemian metabolicznych oraz biologii molekularnej.Pierwsza część opracowania stanowi zbiór instrukcji do ćwiczeń laboratoryjnych, zawierających krótkie wprowadzenia oraz listę wymaganych zagadnień teoretycznych do przygotowania przed przystąpieniem do zajęć. Druga część zawiera listę zajęć laboratoryjnych dla poszczególnych kursów oraz formularze sprawozdań z ćwiczeń.Oprócz podstawowych technik laboratoryjnych student poznaje nowoczesne metody badawcze, takie jak analiza ekspresji genów i badanie cytotoksyczności, a także uczy się korzystania z internetowych baz danych w celu uzyskania potrzebnych informacji o genach czy strukturze białek.
Kolorując odpowiednio przygotowane proste wzory, dziecko rozwija sprawność i wyrabia sobie rękę, pokonując pierwszy etap ważnego procesu przygotowywania się do nauki pisania. Podpisy pod obrazkami zachęcają do kojarzenia nazw z przedmiotami i pozwalają w ten sposób dziecku postawić pierwsze kroki w nauce liter i czytania. Równocześnie książeczki z serii Maluję i poznaję słowa proponują pobudzające wyobraźnię wzory, dzięki którym dziecko rozwija wrażliwość artystyczną i zdolność obserwacji otaczającego je świata.
Kolorując odpowiednio przygotowane proste wzory, dziecko rozwija sprawność i wyrabia sobie rękę, pokonując pierwszy etap ważnego procesu przygotowywania się do nauki pisania. Podpisy pod obrazkami zachęcają do kojarzenia nazw z przedmiotami i pozwalają w ten sposób dziecku postawić pierwsze kroki w nauce liter i czytania. Równocześnie książeczki z serii Maluję i poznaję słowa proponują pobudzające wyobraźnię wzory, dzięki którym dziecko rozwija wrażliwość artystyczną i zdolność obserwacji otaczającego je świata.
Kolorując odpowiednio przygotowane proste wzory, dziecko rozwija sprawność i wyrabia sobie rękę, pokonując pierwszy etap ważnego procesu przygotowywania się do nauki pisania. Podpisy pod obrazkami zachęcają do kojarzenia nazw z przedmiotami i pozwalają w ten sposób dziecku postawić pierwsze kroki w nauce liter i czytania. Równocześnie książeczki z serii Maluję i poznaję słowa proponują pobudzające wyobraźnię wzory, dzięki którym dziecko rozwija wrażliwość artystyczną i zdolność obserwacji otaczającego je świata.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?