Książka Kościół Chrystusowy w Polsce w latach 1921–2006 przedstawia historię denominacji protestanckiej, która w Polsce kolejno nosiła nazwy: Zjednoczenie Kościołów Chrystusowych Wyznania Ewangelicznego; Kościół Ewangeliczny, ugrupowanie Kościoła Chrystusowego; Kościół Zborów Chrystusowych i Wspólnota Kościołów Chrystusowych. Jej założycielem był Tomasz Campbell, który na początku XIX w. w USA wezwał wszystkich chrześcijan do jedności. Jego główną zasadą stało się zdanie: „Gdzie Biblia mówi - my mówimy, gdzie Biblia milczy - my milczymy".
Opracowanie zbiorowe, zredagowane przez toruńskiego politologa M. Jezińskiego spełnia zaznaczone wyżej wymogi. Na podkreślenie zasługuje fakt, że zespół autorski (z redaktorem naczelnym włącznie) to grono młodych politologów z całego kraju, mających na swym koncie spory dorobek w dziedzinie badań nad marketingiem politycznym. Można śmiało powiedzieć, że jest to czołówka badaczy powyższej problematyki. Recenzowana książka jest też „żywym” dowodem aktywności powołanego w 2003 r. Polskiego Towarzystwa Marketingu Politycznego, do którego większość autorów należy oraz integracji środowiska podejmującego problematykę marketingu, tak od strony teoretycznej, jak i w postaci badań empirycznych. Efektem pracy kilkunastoosobowego zespołu jest książka o dużym ładunku teoretycznym, podejmująca mniej dotąd penetrowane w polskiej literaturze obszary, zawierająca sporo trafnych obserwacji o wykorzystaniu technik marketingowych w wyborach parlamentarnych, prezydenckich i samorządowych, dobrze skonstruowana i napisana oraz zachęcająca do dalszej dyskusji. […]
Fragment recencji prof. dr hab. Andrzeja Antoszewskiego
Opracowanie zbiorowe, zredagowane przez toruńskiego politologa M. Jezińskiego spełnia zaznaczone wyżej wymogi. Na podkreślenie zasługuje fakt, że zespół autorski (z redaktorem naczelnym włącznie) to grono młodych politologów z całego kraju, mających na swym koncie spory dorobek w dziedzinie badań nad marketingiem politycznym. Można śmiało powiedzieć, że jest to czołówka badaczy powyższej problematyki. Recenzowana książka jest też „żywym” dowodem aktywności powołanego w 2003 r. Polskiego Towarzystwa Marketingu Politycznego, do którego większość autorów należy oraz integracji środowiska podejmującego problematykę marketingu, tak od strony teoretycznej, jak i w postaci badań empirycznych. Efektem pracy kilkunastoosobowego zespołu jest książka o dużym ładunku teoretycznym, podejmująca mniej dotąd penetrowane w polskiej literaturze obszary, zawierająca sporo trafnych obserwacji o wykorzystaniu technik marketingowych w wyborach parlamentarnych, prezydenckich i samorządowych, dobrze skonstruowana i napisana oraz zachęcająca do dalszej dyskusji. […]
Fragment recencji prof. dr hab. Andrzej Antoszewski
Przede wszystkim niezwykle interesująca jest tematyka tej książki: pytanie o wzorce, modele kobiety wpisane w utwory z lat 50. XX wieku. Problematyka ta nie doczekała się jeszcze tak gruntownej analizy, choć badacze pisali już artykuły i prace podejmujące pokrewne zagadnienia [...]. Jest to propozycja spojrzenia na temat z perspektywy krytyki feministycznej, ale także socjolingwistyki i psycholingwistyki, a częściowo także geopoetyki. Wspomniany polimetodyzm (metodologiczny eklektyzm) jest tu jak najbardziej uzasadniony. Tak ukierunkowana analiza wybranych utworów ukazuje, jak głęboko sięgała ideologizacja literatury socrealistycznej, obnaża jej mizoginizm i stereotypowość, stanowi ważne uzupełnienie obrazu literatury polskiej ostatniego stulecia.
Z recenzji wydawniczej prof. dr hab. Elżbiety Dutki,
Uniwersytet Śląski w Katowicach
Kodeksy etyczne firm traktowane są i przez kierownictwa firm, i często przez otoczenie jako przejaw szlachetności, symbol etycznego działania, a w każdym razie bardziej etycznego działania niż w przypadku firm niemających takiego dokumentu. Autor postanowił sprawdzić, czy tak jest rzeczywiście. Przeanalizował 49 kodeksów etycznych firm (dużych i małych, o zasięgu krajowym i międzynarodowym) pod kątem stosunku do pracowników jako szczególnych interesariuszy.
Od Autora
...pomysł, by przygotować monografię dotyczącą problemów wolności myśli, sumienia i religi w pełni zasługuje na aprobatę. Zbadanie, czy możliwe jest sformułowanie jednolitego standardu akceptowanego przez wszystkie państwa Rady Europy, choć nie należy do najłatwiejszych, było podstawowym celem Autora, któremu w swojej pracy w pełni sprostał, wykazując że standardy Rady Europy zawarte w Europejskiej Konwencji o ochronie Prawa Człowieka i Podstawowych Wolności nie są jedynymi istniejącymi w przestrzeni europejskiej.
Prof. zw. dr hab. Halina Zięba-Załucka
Praca przedstawia współczesny symbolon uwikłany w różne konteksty semiotyczne, cywilizacyjne i kulturowe. Jest dziełem interdyscyplinarnym, powstałym w wyniku współpracy politologów, socjologów, kulturoznawców, antropologów kultury, prawników. Analiza artykułów składających się na książkę ukazuje, że wzajemnie się one uzupełniają, wchodzą też z sobą w interakcje. Wysoka merytoryczna i metodologiczna jakość tekstów, a także specyficzny kontekst kulturowy, w którym są one osadzone, powodują, że otrzymujemy publikację, która wnosi nową jakość do dyskursu o miejscu symbolon we współczesnych analizach politologicznych. [...] Dziś znak i jego kontekst semiotyczny stają się nieodłączną częścią każdej formy komunikacji i kreacji politologicznej. [...] Książka doskonale to zjawisko ilustruje.
Z recenzji wydawniczej dr. hab. Piotra Grochmalskiego, prof. UMK
Autor podejmuje problematykę ciekawą i interesująco eksponuje te aspekty, które są aktualnie dyskutowane. Na uwagę zasługuje też szata literacka tekstu ? poprawna polszczyzna, potoczysty język, komunikatywny styl, przejrzystość myśli. [...] Należy podkreślić znaczną swobodę pisarską charakteryzującą Autora, a jeszcze bardziej erudycję i umiejętność myślenia w rozległych horyzontach.
Z recenzji wydawniczej, prof. zw. dr. hab. Wojciecha Słomskiego
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?