Lektura z opracowaniem to znakomita pomoc i inspiracja dla uczniów oraz nauczycieli. Tekst opatrzono wskazówkami interpretacyjnymi i hasłami ułatwiającymi nawigację po książce dzięki nim łatwo znaleźć potrzebny w trakcie omawiania lektury fragment, zgromadzić materiały do wypracowań i ustnych wypowiedzi, zapamiętać najważniejsze informacje i utrwalić znajomość lektury. Zamieszczone na końcu książki opracowanie podporządkowano podstawie programowej. Zawiera ono ciekawy biogram autora, streszczenie, mapę mentalną, najważniejsze zagadnienia omawiane na lekcjach, a także wiele inspirujących informacji, podpowiedzi i zadań, dzięki którym czytanie lektury staje się twórczą przygodą.
Narodowy epos mistrzowsko zilustrowany przez Jana Marcina Szancera. Historia szlachecka z okresu poprzedzającego wyprawę Napoleona na Moskwę. W utworze tym można wskazać elementy eposu, pokazuje on bowiem bohaterskie czyny wielkich postaci na tle przełomowych dla narodu wydarzeń. Stał się on epopeją narodową, gdyż wyrażał najważniejsze treści w chwili, gdy narodowi było to niezbędne oraz krzepił serca.
Pan Tadeusz to jedno z wielkich i nieprzemijających arcydzieł, które na stałe wpisało się do literackiego kanonu. Mickiewicz stworzył epos, którego głównym i najważniejszym bohaterem jest szlachta polska, a który poprzez swoją niezwykłą i niepowtarzalną atmosferę do dziś stanowi swoiste „centrum i źródło polskości”. Słowo w poemacie ma moc wskrzeszającą i kreującą zarazem: przywraca byt narodowy kraju ciemiężonego przez zaborcę i daje jego zniewolonym mieszkańcom nadzieję na rychłe odzyskanie upragnionej wolności. Dzieło pełniło wówczas funkcję dwoistą: było dla emigrantów widomym znakiem odległej Polski, natomiast dla tych, którzy pozostali w kraju, wspomnieniem czasów minionych i namiastką utraconej przeszłości. Mickiewicz po raz kolejny zaskakuje nas tutaj bogactwem tematów i rozległością podejmowanej problematyki. Oprócz tak silnie wybrzmiewającego patriotyzmu i miłości ojczyzny, snuje refleksje na temat sielskiego, szlacheckiego bytowania, romantycznego uczucia, tradycji i polskiej obyczajowości. A wszystko rozgrywa się w soplicowskim dworku, który na ten czas staje się ostoją niczym niezmąconej, prawdziwej polskości. Epos jest wart docenienia także ze względu na swoje nowatorstwo. Mickiewicz bowiem rezygnuje tutaj z romantycznego indywidualizmu na rzecz szeroko pojmowanej zbiorowości. Wieszcz roztacza przed naszymi oczyma piękno dawnej Polski i przenosi jej obraz w nasze „teraz”, bo przecież „jest u mnie kraj, ojczyzna myśli mojej, / I liczne mam serca mego rodzeństwo; / Piękniejszy kraj, niż ten co w oczach stoi (...)” [z wiersza Gdy tu mój trup Adama Mickiewicza].
Adam Mickiewicz (1798-1855) – poeta polski, romantyczny wieszcz, zwany często „bardem słowiańskim” lub „poetą przeobrażeń”. Obok Juliusza Słowackiego i Zygmunta Krasińskiego uważany za największego poetę doby polskiego romantyzmu. Wybitny twórca dramatu romantycznego. Autor ballad, powieści poetyckich, dramatu Dziady, a przede wszystkim epopei narodowej Pan Tadeusz.
W serii Poeci do kwadratu Bernadetta Kuczera Chachulska przedstawia autorski wybór wierszy Adama Mickiewicza Wsłuchać się w szum wód. Wybór poprzedzony jest osobistym esejem na temat życia i twórczości romantycznego wieszcza. Znajdą się w nim wszystkie najpiękniejsze wiersze i ballady Mickiewicza, a także fragmenty poematów, dramatów, czy Pana Tadeusza. Każdy wybór wierszy, jak pisze autorka, jest rezultatem wieloletniego obcowania z Poetą, doświadczeń kształtujących się na linii dialogu ja Poeta. Tak stało się i tutaj. Jest zatem ten wybór w pewien sposób dowolny, ale jeśli zrozumieć naturę doświadczania tekstu poetyckiego weryfikowanego przez czas zupełnie niedowolny.
Jedno z wielkich i nieprzemijających arcydzieł, które na stałe wpisało się do literackiego kanonu. Mickiewicz stworzył epos, którego głównym i najważniejszym bohaterem jest szlachata polska, a który poprzez swoją niezwykłą i niepowtarzalną atmosferę do dziś stanowi swoiste centrum i źródło polskości. Słowo w poemacie ma moc wskrzeszającą i kreującą zarazem: przywraca byt narodowy kraju ciemiężonego przez zaborcę i daje jego zniewolonym mieszkańcom nadzieję na rychłe odzyskanie upragnionej wolności.
Czwarta część Dziadów rozgrywa się w chacie ruskiego księdza w noc tytułowego obrzędu. W swojej codziennej praktyce kapłan potępia zabobony i zakazuje mieszkańcom odprawiania uroczystości. W środku nocy pod drzwiami zjawia się zbłąkany wędrowiec, który wstępuje na odpoczynek i poczęstunek. Jego wygląd oraz słowa przejmują strachem początkowo tylko dzieci, jednak wkrótce niepokój zaczyna ogarniać także samego gospodarza. Ksiądz podchodzi do przybysza z wyrozumiałością, interpretuje jego zachowanie jako szaleństwo zrodzone z traumatycznych przeżyć. Rozmową próbuje go przekonać, że nie wszystko stracone i że jeszcze uda mu się zaznać szczęścia. Dramat ukazuje klęskę dialogu jako formy komunikacji oraz niemożność pogodzenia racjonalnego i romantycznego pojmowania świata. To także powtórne przeżycie miłosnej tragedii, która wciąż rozdziera serce martwego człowieka.
Wydanie zawiera pełny tekst obowiązkowy czwartej części Dziadów.
Klasyka z niezłym opracowaniem to seria tekstów literatury pięknej stworzona z myślą o nastoletnich czytelnikach. Opracowanie, zaprojektowane jako krótkie „przerwy w lekturze”, wyjaśnia kontekst powstania utworu, przybliża postać autora, a przede wszystkim pomaga zrozumieć czytany tekst. Utwory wydawane są w okładce ze skrzydełkami, dzięki czemu egzemplarze dzielnie przetrwają wielokrotne podróże w tornistrze. Kremowy papier i szerokie marginesy uprzyjemnią natomiast samo czytanie.
Nazwa wydawnictwa – Piszmy po książkach - nawiązuje do kiedyś powszechnej, a dziś zaniechanej praktyki pisania po książkach. Wyobraźcie sobie, że kiedyś w dobrym tonie było podarować znajomemu popisaną książkę! Praktyka ta pozwala na aktywne czytanie – zaznaczanie ważnych fragmentów, komentowanie tego, co przykuło naszą uwagę, wyrażanie zgody lub dezaprobaty, a wszystko to przekłada się na lepsze zrozumienie i zapamiętanie tekstu.
Arcydzieło, które na stałe wpisało się do literackiego kanonu. Epopeja narodowa z elementami gawędy szlacheckiej zabiera nas do idyllicznego Soplicowa, gdzie życie toczy się zgodnie z odwiecznym rytmem. Nowe wydanie klasyki lektur szkolnych przeniesie czytelników w świat nieprawdopodobnych przygód i wspaniałej rozrywki.
Dziady Adama Mickiewicza to jedno z najważniejszych dzieł polskiej literatury.
Część II opisuje pogański obrzęd odprawiany w wigilię Wszystkich Świętych na pamiątkę zmarłych.
W przycmentarnej kaplicy gromadzą się mieszkańcy wsi. Duchy dzielą się ze zgromadzonymi historiami ze swojego życia - ku przestrodze, by nie popełnili takich samych błędów jak one. Nie wszystkie z nich mogą bowiem dostąpić zbawienia.
Ballady i romanse"" Adama Mickiewicza zostały wydane w 1822 roku w Wilnie i wyznaczyły początek polskiego romantyzmu. W skład tomu wchodzą m.in. Romantyczność, Świtezianka, To lubię oraz Pani Twardowska.
Ballady i romanse"" Adama Mickiewicza zostały wydane w 1822 roku w Wilnie i wyznaczyły początek polskiego romantyzmu. W skład tomu wchodzą m.in. Romantyczność, Świtezianka, To lubię oraz Pani Twardowska.
Pan Tadeusz, czyli Ostatni zajazd na Litwie: historia szlachecka z roku 1811 i 1812 we dwunastu księgach wierszem"" poemat epicki Adama Mickiewicza. To epopeja narodowa z elementami gawędy szlacheckiej.
Pan Tadeusz, czyli Ostatni zajazd na Litwie: historia szlachecka z roku 1811 i 1812 we dwunastu księgach wierszem"" poemat epicki Adama Mickiewicza. To epopeja narodowa z elementami gawędy szlacheckiej.
Pan Tadeusz, czyli ostatni zajazd na Litwie jest polską epopeją narodową należącą do kanonu literatury polskiej i światowej. Dzieło wydano po raz pierwszy w Paryżu w 1834 roku. Zostało napisane w formie poematu epickiego i zawiera elementy innych gatunków literackich jak gawędę szlachecką, sielankę, baśń, satyrę czy powieść. Akcja epopei rozgrywa się w czasach wojen napoleońskich w kręgach polskiego ziemiaństwa na terenach Litwy. Młody Tadeusz przyjeżdża ze szkół w Wilnie na wakacje do rodzinnego majątku Soplicowo. Zastaje tam wielu gości, którzy zjechali się, aby uczestniczyć w procesie o stary zamek należący niegdyś do magnata Stolnika Horeszki. Spośród wielu wątków pojawiających się w dwunastu księgach Pana Tadeusza, można wyodrębnić cztery główne. Poza sporem o zamek Horeszków, są nimi historia miłości Tadeusza do Zosi, nieprzemijająca pamięć o zabójstwie Stolnika z rodu Horeszków i wątek niepodległościowy. Pan Tadeusz znajduje się od pokoleń na polskiej liście lektur szkolnych. Aktualnie fragmenty lub cała epopeja są lekturą w klasach V–VIII szkoły podstawowej, a także w szkole średniej.
Poznaj „Ballady i romanse” Adama Mickiewicza w zupełnie nowej odsłonie. Jeśli dotychczas na myśl o lekturze wieszcza robiło ci się słabo, bo niewiele rozumiałeś z tekstu, koniecznie sięgnij po ten przewodnik. Dzięki niemu ten zbiór czternastu ballad i romansów sprzed kilku wieków stanie się dla ciebie przyjemną podróżą w mistyczną epokę romantyzmu.
Autorka opracowania - Emilia Kiereś – zadbała o to, byś mógł w pełni delektować się lekturą manifestu polskiego romantyzmu. W tym opracowaniu został dokładnie przeanalizowany i wyjaśniony każdy z tekstów „Ballad i romansów”. Poza tym, że autorka dokonuje interpretacji tekstów, wyjaśnia też wszystkie trudne słowa.
Czy wiesz co to jest:
• szyszak
• paciórka
• lica
• smug?
Zapewne nie. Ale nie martw się – w tym przewodniku jest dokładnie wyjaśnione każde dziwnie brzmiące i niedzisiejsze słowo.
Poznaj więc historię Świtezianki, która wystawiła na ciężką próbę swojego ukochanego i poczuj ból wieszcza, nawiązującego do rozstania z ukochaną w wierszu „Pierwiosnek”. Zanurz się w świat ludowych opowieści i nadprzyrodzonych mocy.
Z tym opracowaniem ani strofa stanisławowska, ani rymy paroksytoniczne nie powstrzymają cię od lektury „Ballad i romansów”. Być może, po przeczytaniu ze zrozumieniem tego tomu, zaprzyjaźnisz się z Adamem Mickiewiczem na tyle, że sięgniesz po kolejne jego dzieła?
Tato nie wraca; ranki i wieczoryWe łzach go czekam i trwodze;Rozlały rzeki, pełne zwierza boryI pełno zbójców na drodze.Nie ma w polskiej literaturze bardziej przejmujących, głęboko przez nas zapamiętanych w dzieciństwie strof. Słuchaliśmy ich z wypiekami na twarzy, gdy rodzice czy dziadkowie czytali nam Powrót taty.Wróćmy do samych źródeł, do największych skarbów naszej literatury - czytajmy dzieciom poezję najwyższych lotów, to ładunek piękna i dobra na całe życie!
"Pan Tadeusz pióra Adama Mickiewicza to poemat, który przez wielu znawców, jest uznawany uznawany za największe arcydzieło polskiej literatury. W dziele Mickiewicza głównym i najważniejszym bohaterem jest szlachta polska ze wszystkimi swoimi obyczajami, tradycją i zwyczajami.
W latach współczesnych Mickiewiczowi epos miał być dla emigrantów widomym znakiem odległej Polski, natomiast dla tych, którzy pozostali w kraju, wspomnieniem czasów minionych i namiastką utraconej
przeszłości. Jednak do dziś Pan Tadeusz stanowi swoiste „centrum i źródło polskości”."
Lubisz czytać przed snem swojemu dziecku? Uważasz, że najlepsza jest sprawdzona i lubiana klasyka? Sięgnij po pięknie ilustrowaną książkę „Polscy poeci dzieciom”.
Książka zawiera najpopularniejsze wiersze Jana Brzechwy, Marii Konopnickiej, Stanisława Jachowicza, Ignacego Krasickiego, Aleksandra Fredry, Adama Mickiewicza, Władysława Bełzy i Tadeusza Śliwiaka.
Te pięknie zilustrowane utwory nigdy się nie nudzą! Powinno je poznać każde dziecko.
Wierszyki dla pięciolatka to książka prezentująca dzieciom znane wiersze polskich autorów. Utwory, które wciąż uczą i bawią, zostały dobrane odpowiednio do wieku dziecka, aby nie były zbyt długie i trudne. Czytelnik znajdzie tu wiersze takich autorów jak: Maria Konopnicka, Władysław Bełza czy Stanisław Jachowicz. Książka została również bogato zilustrowana, aby łatwiej było zainteresować dziecko wspólną lekturą.
Dziady to cykl dramatów romantycznych Adama Mickiewicza. Podzielony na cztery części:- Dziady. Część II utwór przedstawiający pogańską ceremonię dziadów, w której to Guślarz przywołuje duchy zmarłych.- Dziady. Część IV utwór przedstawiający dialog Gustawa, nieszczęśliwie zakochanego młodzieńca, z dawnym nauczycielem Księdzem.- Dziady. Część III dramat narodowy przedstawiający przemianę Gustawa w Konrada.- Dziady. Część I niedokończona część Dziadów.Niniejsza publikacja to pełne wydanie Dziadów, bez skrótów.W publikacji czytelnik znajdzie biogram autora, wstęp oraz podpowiedzi, na co zwrócić szczególną uwagę podczas lektury tekstu.
Dziady to cykl dramatów romantycznych Adama Mickiewicza. Podzielony na cztery części:- Dziady. Część II utwór przedstawiający pogańską ceremonię dziadów, w której to Guślarz przywołuje duchy zmarłych.- Dziady. Część IV utwór przedstawiający dialog Gustawa, nieszczęśliwie zakochanego młodzieńca, z dawnym nauczycielem Księdzem.- Dziady. Część III dramat narodowy przedstawiający przemianę Gustawa w Konrada.- Dziady. Część I niedokończona część Dziadów.Niniejsza publikacja to pełne wydanie Dziadów, bez skrótów.W publikacji czytelnik znajdzie biogram autora, wstęp oraz podpowiedzi, na co zwrócić szczególną uwagę podczas lektury tekstu.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?