„Czasem zdarzają się jeszcze genialni pisarze. Nigdy nie zapomnę chwili, w której odkryłem Elenę Ferrante”. Jonathan Franzen
„Ferrante udało się to, co poza Umbertowi Eco nie udało się we Włoszech po wojnie żadnemu z wielkich pisarzy mężczyzn – ani Primowi Leviemu, ani Italowi Calvinowi, ani włoskim noblistom poetom, Salvatoremu Quasimodo i Eugeniowi Montalemu, oraz dramaturgowi Dario Fo. Zyskała wielką popularność wśród światowej publiczności”. Juliusz Kurkiewicz, Gazeta Wyborcza
Sześćdziesięcioletnia Elena Greco dowiaduje się, że Lila, jej przyjaciółka z czasów dzieciństwa, zniknęła bez śladu. Elena przypuszcza, że przyjaciółka wprowadziła w życie swoje odwieczne pragnienie zniknięcia ze świata, w którym żyła, usunąwszy przedtem wszelkie ślady swego istnienia. Chcąc znaleźć wytłumaczenie dla tego gestu, Elena postanawia opowiedzieć niezwykłą historię ich przyjaźni. I tu rozpoczyna się podróż w przeszłość, która przeniesie czytelnika w lata pięćdziesiąte ubiegłego wieku, na przedmieścia Neapolu.
Niezwykła opowieść o przyjaźni i dążeniu do wyrwania się z rzeczywistości zdominowanej przez biedę, ciemnotę i przemoc.
„Vargas jest jak dotąd najgorętszym nazwiskiem współczesnego kryminału”. The Guardian
Nieśmiała Valentine Vendermot w skromnej kwiecistej sukience przyjeżdża do Paryża, by inspektorowi Adamsbergowi przedstawić historię, która jednak nie mobilizuje paryskiej brygady do działania. Wzbudza natomiast ciekawość w Adamsbergu ? inspektor bieżące dochodzenie przekazuje kolegom, sam zaś udaje się do Normandii, do miejscowości Ordebec, gdzie jak głosi miejscowa tradycja, na osławionej drodze zwanej chemin de Bonneval od stuleci pojawia się pan Hellequin ze swoim hufcem. A jego przybycie zawsze wieszczy śmierć… Korzystając ze wsparcia lokalnej żandarmerii, własnego syna i paru jeszcze osób, będzie starał się uchronić złych ludzi przed złym losem.
„Jak zawsze u Fred Vargas dygresje są co najmniej równie ważne jak śledztwo, dialogi mają swoje smaczki, a bohaterów zawsze warto bliżej poznać’. „Le Figaro”
„Postaci Vargas zamieszkują świat, w którym ścierają się ze sobą rozsądek i mit, tworząc fascynującą opowieść.” Washington Post
Piętnastoletni Marco przez lata był tłamszony przez swego stryja Zolę, głowę klanu zmuszającego chłopaka do niewolniczego, przestępczego życia. Gdy Marco dowiaduje się, że stryj chce go okaleczyć, by zwiększyć jego możliwości zarobkowe, dokonuje niemożliwego – wyrywa się z żelaznego uścisku krewnych. Ale szczęście chłopaka trwa krótko – przypadkowe odkrycie mrożącej krew w żyłach tajemnicy klanu sprawia, że znów zmuszony jest do desperackiej walki o życie. Czy ratując siebie, zdecyduje się wydać stryja i pogrąży tym samym zamieszanego w sprawę ojca?
Dla Carla, Assada i Rose, powoli wgryzających się w śledztwo prowadzące do korupcji w sektorze bankowym, szwindlu na poziomie ministerialnym i odległej afrykańskiej dżungli, jasne jest, że nie tylko rodzina chce zamordować Marca. Morck nie potrafi zapomnieć żarliwego spojrzenia chłopaka, a potężne, kłębiące się wokół niego siły wywołują w nim poruszenie.
Czy to zadanie przerośnie Departament Q?
„Porywająca opowieść”. Guardian
„Wciągająca”. Sunday Express
Morze o poranku potwierdza rzadki talent pisarki, która potrafi przetworzyć cierpienie w literaturę. Dowodzi, że można zwracać się z powodzeniem do szerokiego kręgu odbiorców, nie rezygnując z wyrafinowanych środków wyrazu.Margaret Mazzantini napisała powieść krótką, ale bardzo piękną. la RepubblicaFarid zobaczył morze po raz pierwszy nocą, gdy uciekał ze swojego domu na skraju pustyni, zostawiwszy tam gazelę, która jadła mu z ręki. Vito patrzy na to samo morze z Sycylii. Jej plaże stały się składowiskiem przedmiotów wyrzuconych na brzeg, cmentarzyskiem pozostałości łodzi i kutrów, które nigdy nie dopłynęły do celu. Vito zbiera je i przechowuje. To fragmenty pamięci.Margaret Mazzantini wraca do tematyki wojny i jej ofiar ludzi, którym wielki konflikt rujnuje życie. Opowiada o kontrowersyjnych związkach łączących Włochy i Libię od pierwszych dekad XX wieku, kiedy faszystowska propaganda zachęcała Włochów do osiedlania się w nowej zamorskiej kolonii, przez wypędzenie włoskich osadników za rządów Kaddafiego w 1970 roku, aż do współczesnych morskich przepraw uchodźców. Obdarza głosem tych, którzy są zmuszani do poświęceń, strat i rezygnacji i nie dostają nic w zamian.
Detektyw Emily Baxter wciąż nie może dojść do siebie po poprzednim śledztwie i po zniknięciu swojego przyjaciela Williama „Wolfa” Fawkesa. Pomimo oporów przed angażowaniem się w kolejną makabryczną sprawę zostaje wysłana do Nowego Jorku, gdzie ma się przyłączyć do nowej grupy operacyjnej, którą tworzą połączone siły FBI, CIA i Scotland Yardu. Ogląda zdjęcia z miejsca zbrodni – wiszące nad jezdnią Mostu Brooklińskiego wygięte w nienaturalnej pozie ciało mężczyzny, na którego piersi sprawca wyciął słowo „Przynęta”.
Gdy presja ze strony mediów przybiera na sile, Baxter otrzymuje rozkaz przyłączenia się do śledztwa i udaje się na miejsce kolejnej zbrodni, której ofiara ma piersi wycięte słowo „Marionetka”.
Po obu stronach oceanu dochodzi do coraz bardziej szokujących morderstw, a detektywi bezradnie usiłują nadrobić zaległości. Baxter musi otrząsnąć się z żalu i strachu, które paraliżowały ją przez ostatni rok, i powstrzymać kolejnego przerażającego zabójcę, zanim będzie za późno.
Czyta Adam Bauman
XV wiek. Hugo de Covarrubias postanawia porzucić los, jaki wyznaczył mu trudniący się handlem wełną ojciec. Opuszcza miasto Burgos, a przez to i Berenguelę, swą bliską przyjaciółkę, oraz ambitnego Damina, przyrodniego brata, który pragnie przejąć rodzinny interes. Wszystko ulega zmianie, z chwilą gdy Hugo odkrywa, że jego ojciec padł ofiarą spisku. Aby ujść z życiem, chłopak salwuje się ucieczką i dołącza do załogi baskijskiego statku wielorybniczego. Na pokładzie poznaje Azerwana, z którym założy w Afryce dobrze prosperującą spółkę handlującą solą. Zemsta każe mu ponownie uciekać, tym razem w towarzystwie kobiety imieniem Ubajda i niezwykłego sokoła Ajlala, na spotkanie swego rzeczywistego przeznaczenia pisane jest mu bowiem opanować sztukę tworzenia witraży.Okna niebios to powieść przygodowa z wartką akcją i nieustannie zmieniającą się scenerią. Niestrudzony Hugo przemierza pustynie Północnej Afryki, niezbadaną Nową Fundlandię, a także najprężniejsze ośrodki miejskie ówczesnej Europy. Niemymi bohaterami powieści są katedry oraz zatopione w ich starych murach witraże, będące dla wiernych prawdziwymi oknami niebios.W powieści Okna niebios Giner zagląda w okna ludzkiej duszy, analizując więzi międzyludzkie i emocje. Libros y Literatura
Wyrafinowany portret kryzysu małżeńskiego. Pani Bovary we współczesnej, szwajcarskiej odsłonie.
Anna przeważnie była dobrą żoną…
Intymna, intensywna i rozdzierająca opowieść o małżeństwie, wierności, seksie, moralności, a także o niemożności asymilacji w obcym kraju. Namiętności i wybory głównej bohaterki manewrują między pożądaniem a miłością, między winą a wstydem. Jej historia ujawnia, jak sami siebie tworzymy, jak siebie tracimy – i jak czasami dokonujemy katastrofalnych wyborów, żeby siebie odnaleźć.
„Zahipnotyzowała mnie ta książka. Hausfrau tworzy kompletny, absorbujący świat, w którym nic nie jest takie łatwe, jak powinno być według pełnych nadziei opowieści, które sami sobie opowiadamy”. Sheila Heti, autorka How Should a Person Be?
„Przykuwająca uwagę i wstrząsająca”. Marie Claire
„Piękna wiwisekcja małżeństwa w kryzysie i współczesna Anna Karenina”. Glamour (UK)
Trzydziestosiedmioletnia Amerykanka Anna Benz wraz z mężem Brunonem – szwajcarskim bankierem – i trojgiem małych dzieci mieszka na pocztówkowym przedmieściu Zurychu. Prowadzi z pozoru wygodne, uporządkowane życie, ale wewnętrznie się rozpada, dryfując między niedostępnym emocjonalnie mężem a nowymi, ekscytującymi doświadczeniami. Kurs niemieckiego, jungowska analiza i przygody seksualne mają zrekompensować jej poczucie wykluczenia w obcym kraju i pobudzić uśpione od dawna zmysły, ale wkrótce sprawy zaczynają wymykać się spod kontroli, a pożegnanie z dreszczykiem emocji staje się niełatwe. Anna odkrywa, że od pewnych decyzji nie ma już powrotu…
Jest późne lato, w mieście panuje niemiłosierny skwar. Dicte Svendsen i jej chłopak, Bo, zjawiają się późną nocą w porcie w Arhus. Wokół panuje chaos, lokalna policja wzywa posiłki – zanosi się na kolejne starcie imigrantów ze służbami porządkowymi. Napięta do granic możliwości sytuacja przybiera jednak niespodziewany obrót, kiedy za kontenerem zostaje znalezione nagie ciało kobiety, u której wykonano niedawno cesarskie cięcie. Kim była? I co stało się z jej dzieckiem?
Na tle zamieszek w getcie Gjellerup Dicte zmaga się z prywatnymi problemami – Bo wyjeżdża do Iraku jako reporter, a jej córka nie widzi świata poza swoim nowym chłopakiem, studentem medycyny o imieniu Aziz.
„Iście diabelska rozrywka… nawet nie mam jej za złe zarwanej nocy!”. – Weekendavisen
„Egholm posiada wyjątkowy talent do opowiadania prostych historii z sąsiedztwa w sposób, który czyni je jednocześnie porywającymi i swojskimi”. - B.T.
„Makabryczny, mocny, porywający thriller… Wstrząsający.” —The Cleveland Plain Dealer
Seryjny morderca w czasie pełni zabija całe rodziny w ich własnych domach. Napastnik, któremu policja nadała pseudonim „Zębowa Wróżka”, okalecza swoje ofiary w charakterystyczny sposób. Zabójca opętany jest wizją przemiany w tytułowego czerwonego smoka – przerażającej postaci z akwareli Williama Blake'a Wielki czerwony smok i niewiasta obleczona w słońce. Zabijając szczęśliwe rodziny, utożsamia się z demonem, a także dąży do swojej pełnej metamorfozy. Prowadzący dochodzenie Jack Crawford zwraca się o pomoc do Willa Grahama – nadzwyczaj skutecznego specjalisty od tropienia seryjnych morderców. Największym osiągnięciem Grahama było zdemaskowanie przed kilkoma laty wyjątkowo niebezpiecznego zabójcy – doktora Haniballa Lectera. Zamknięty w szpitalu psychiatrycznym Lecter, wydaje się być jedyną osobą, która może pomóc w złapaniu „Zębowej Wróżki”. Agent Graham nie wie jednak, że przebiegły Lecter prowadzi podwójną grę, a cena za jego wskazówki jest naprawdę wysoka…
Po raz kolejny Bernard Werber nie tylko prowadzi nas za rękę ku przygodzie, ale też zachęca do zadawania sobie pytań na temat naszej przyszłości i umiejętności czerpania możliwości z otaczającego nas świata.
Autor nie przestaje fascynować kreacjami wyjątkowych światów, w których nauka splata się z ezoteryką, wierzeniami i legendami. Najnowszą powieść Werber osadził w tajemniczym świecie snu. Główny bohater, Jacques Klein, spotyka tam samego siebie – tylko starszego. Dowiaduje się, że „przyszły on sam” opracował system umożliwiający podróżowanie w czasie. Czym grozi taka moc? Zostajemy wciągnięci w poruszającą odyseję po meandrach czasu.
Werber znakomicie porusz się między teraźniejszością, przyszłością i przeszłością. Krzysztof Kolumb odkrył Amerykę, Bernard Werber żegluje ku przyszłości. „Le Parisien”
W wieku dwudziestu ośmiu lat Jacques Klein spotyka we śnie człowieka, którym stanie się za lat dwadzieścia dzięki maszynie umożliwiającej podróżowanie w czasie za pośrednictwem snu, wynalezionej przez czterdziestoośmioletniego Jacques’a. Kierując się jego wskazówkami, wyrusza na poszukiwanie zaginionej w Malezji matki. Po spotkaniu z plemieniem Senoi, ludem, który opanował umiejętność świadomego snu, Jacques usiłuje osiągnąć szóste stadium snu – stadium, gdzie wszystko jest możliwe.
Sześć tysięcy gotówką to druga część trylogii Underworld USA obnażającej mroczne oblicze Stanów Zjednoczonych lat 60.
„Świetna lektura… Ta książka to testosteron w najczystszej postaci”. – The Plain Dealer
„Wspaniała, a zarazem straszna książka, o wspaniałym i zarazem strasznym czasie w historii Stanów Zjednoczonych”. – The Village Voice
„Jazda bez trzymanki… Amerykańska polityka zacieśniająca więzy ze spiskiem i zbrodnią. Temat tak twardy do zgryzienia, że łatwo połamać na nim zęby”. – The New York Times Book Review
„Spod ręki Ellroya wychodzą zdania drapieżne, jakby pisał je furiat miotany gorączką i krótkie niczym błysk flesza aparatu fotograficznego.” – Gazeta Wyborcza
22 listopada 1963 roku. Zaledwie kilka godzin po zamachu na Johna F. Kennedy’ego w Dallas spotyka się trzech mężczyzn: Wayne Tedrow Jr. ? młody i prawy policjant z Las Vegas, Ward J. Littell ? zdeprawowany agent FBI oraz Pete Bondurant ? specjalista od szantażu i brudnej roboty. Mają przed sobą jedno zadanie – posprzątać bałagan po zamachu na 53. prezydenta Stanów Zjednoczonych. Taki początek nie zwiastuje niczego dobrego. Przez kolejne pięć lat cała trójka będzie musiała zagłębić się nie tylko w sprawę morderstwa Kennedy’ego.
Wszyscy zostaną wplątani w inne, równie nieprzyjemne kwestie: przejęcie Las Vegas przez Howarda Hughesa, wojna Hoovera przeciwko ruchowi praw obywatelskich, handel heroiną w Wietnamie a także zamach na Martina Luthera Kinga.
„Potwornie genialne. Ciekawe, czy po przeczytaniu odważysz się zgasić światło!” Robert Bryndza, autor Dziewczyny w lodzie
Sześć ofiar. Jedno ciało. Zero podejrzanych.
Londyńska policja znajduje w niepozornym mieszkaniu szczególnie makabryczne zwłoki. Zabójca zawiesił pod sufitem ludzką kukiełkę zszytą z ciał sześciu ofiar. Media prześcigają się w doniesieniach na temat sprawy „szmacianej lalki”, a morderca pozostaje nieuchwytny. Co więcej – ogłasza listę swoich kolejnych ofiar wraz z datami ich planowanej śmierci.
Do sprawy zostaje przydzielonych dwoje detektywów – William „Wolf” Fawkes, niedawno przywrócony do służby, oraz Emily Baxter, jego dawna partnerka. Czy uda im się wyśledzić zabójcę i ocalić niewinnych ludzi, gdy świat obserwuje każdy ich ruch?
„Znakomicie napisany thriller”. Peter Robinson
„Ragdoll Daniela Cole’a to śmiały pierwszy krok w kierunku spektakularnej kariery. Niepokojąca, trzymająca w napięciu i niezwykle frapująca książka, która wciągnęła mnie w swój świat bez reszty – tak, jak to potrafią tylko najlepszy thrillery. Brawo, Panie Cole!” John Hart
„Narodziła się nowa gwiazda”. Simon Toyne
Zapadająca w pamięć refleksja nad przemijaniem i dążeniem do samookreślenia. Uhonorowana dziesiątkami nagród i doceniona przez krytyków z całego świata.
Tom i Charlie, mocno już posunięci w latach, postanowili wycofać się z normalnego życia. Żyją teraz w oddaleniu, w środku lasu, gdzie szukają prawdziwej wolności. Wszystko zmienia się, gdy pewnego lata przybywają do nich dwie kobiety.
Jedna z nich to młoda fotografka dokumentująca serię katastrofalnych pożarów lasów, które spustoszyły północne Ontario na początku XX wieku. Kobieta szuka Teda Boychucka, ocalałego z pożarów. Druga to starsza kobieta, która w tym samym czasie opuszcza szpital psychiatryczny, w którym przebywała od szesnastego roku życia. Osiemdziesięciodwulatka dołącza do mężczyzn i jako Marie-Desneige zaczyna nowe życie. Z pomocą fotografki grupa znajduje serię obrazów zmarłego Teda, naznaczonych Wielkimi Pożarami, i zaczyna rozszyfrowywać historię artysty.
[…] pisarka pokazuje, że miłość, podobnie jak nadzieja i pragnienie wolności, nie zważa na wiek. Prawdziwe cudo. „Voir Montréal”
W tym dziele Jocelyne Saucier po raz kolejny demonstruje przejmujące piękno swojego pisarskiego stylu. „Le Libraire”
Elektryzujący thriller o dwójce ludzi naznaczonych przeszłością, którzy postanawiają wspólnie rozwikłać zagadkę serii morderstw i porwań.
Podeszła bliżej. Masyw skalny rzucał zaostrzony cień na postać skuloną na ziemi. Niech to nie będzie dziecko, pomyślała i jej prośba została wysłuchana. To było ciało matki. Ktoś odciął jej głowę.
Rzym: na peryferiach miasta policja znajduje zwłoki kobiety z odciętą głową. Jej sześcioletni syn zniknął. Do akcji wkracza policjantka przebywająca na urlopie zdrowotnym, a pomaga jej Dante – „mężczyzna z silosu”, oryginał opętany manią prześladowczą, ale obdarzony niespotykaną zdolnością dedukcji. Jest ekspertem w sprawach porwań i wykorzystywania nieletnich, ponieważ jako dziecko sam został uprowadzony i przetrzymywany wiele lat w odosobnieniu przez „Ojca”. Wszystko wskazuje na to, że potwór właśnie powrócił.
„Poznajcie dwoje najbardziej intrygujących detektywów, jacy pojawili się w ostatnich latach… Brutalna i przerażająco realistyczna”. Daily Mail
„Pochłaniająca, niepokojąca, inteligentna, dziwna, oryginalna i brutalna”. The Times
To bez wątpienia najsilniejszy głos współczesnej Azji. Kenzabur e, laureat Literackiej Nagrody NoblaPotężna refleksja nad kapitalizmem w wykonaniu jednego z najznakomitszych koreańskich pisarzy. Hwang wzywa nas do spojrzenia w przeszłość i namysłu nad tym, jakim kosztem dokonała się ewolucja społeczeństwa. The GuardianGdy ojciec czternastoletniego Wytrzeszcza zostaje wywieziony do obozu reedukacji, chłopak wraz z matką dołączają do tysięcy miejskich wyrzutków żyjących na Wyspie Kwiatów ogromnym wysypisku śmieci na obrzeżach Seulu. Społeczne odpady, jak nazywa się mieszkańców tego miejsca, utrzymują się z tego, co uda im się znaleźć wśród resztek produkowanych przez konsumpcyjne społeczeństwo wielkiego miasta. Kiedy pewnej nocy między górami śmieci Wytrzeszcz zauważa tajemnicze światełka, wszystko wskazuje na to, że jego los się odmieni ale czy na zawsze? Ta tętniąca życiem, urzekająca opowieść to nie tylko obraz społeczeństwa u progu zawrotnych zmian ekonomicznychi społecznych, lecz także niezwykle aktualne przypomnienie, że powinniśmy zastanowić się dwa razy, zanim coś wyrzucimy.
Włoski ukłon dla Kurta Vonneguta, Jaroslava Haška, Monty Pythona, Witolda Gombrowicza i innych mistrzów krzywego zwierciadła.
Paryska bohema, weimarski Berlin, faszystowska Italia, włoski komunizm – urodzony w 1899 roku Nemesio widział wszystko i czerpał z życia garściami. Kochał wiele kobiet, walczył w obydwu wojnach światowych, brał udział w partyzantce, eksperymentował ze wszystkimi ruchami XX-wiecznej awangardy.
U progu XXI wieku stuletniego malarza dotyka udar mózgu. Jego syn i imiennik, który od lat nie zamienił z ojcem słowa, przybywa do szpitala. Nie spodziewa się, że ta wizyta zmieni się w szaloną podróż w czasie, podczas której przeżyje całe sto lat życia swojego ojca i pozna świat odległy, lecz wciąż żywy. Na własnej skórze doświadczy wzlotów i upadków nowoczesności.
Brawurowa opowieść, w której historia miesza się z wytworami wyobraźni, i w której autor oddał głos namiętnościom całego stulecia.
Obsesyjna miłość pierwsza książka Eleny Ferrante to jedna z najważniejszych i najbardziej oryginalnych współczesnych włoskich powieści, która ujawniła talent autorki.Zrealizowany w oparciu o książkę film w reżyserii Maria Martonego odniósł wielki sukces.Historia opowiada o relacjach Amalii i Delii, matki i córki, którym autorka przygląda się bezlitosnym choć pełnym pasji wzrokiem.Moja matka utonęła w moje urodziny, nocą 23 maja, w morzu przy miejscowości zwanej SpaccaventoTak zaczyna się powieść. Co spotkało Amalię? Kto był z nią tamtej nocy, gdy zginęła? Czy Amalia naprawdę była tak tajemniczą i niezaspokojoną kobietą, jak wyobrażała sobie jej córka? Delia próbuje to odkryć a jej śledztwo rozgrywa się w mrocznej scenerii Neapolu, w którym historia codziennych rodzinnych dramatów przemienia się w zapierający dech w piersiach thriller.Najwybitniejsza włoska powieściopisarka od czasów Elsy Morante. Sette/Corriere della Sera
Książka jest kontynuacją dwóch poprzednich (Niewygodna prawda – Sonia Draga 2007 i Masz Wybór – Sonia Draga 2010), w których Al Gore prezentował fakty na temat zmian klimatycznych i uzmysławiał czytelnikowi, że tylko podejmując zdecydowane działania zdołamy zapobiec katastrofie klimatycznej. Narracja osnuta jest wokół 3 pytań: Czy musimy się zmienić? Czy potrafimy się zmienić? Czy się zmienimy?
Tekst dzieli się na dwie części. W pierwszej autor przedstawia dane związane z badaniami klimatycznymi, bogato ilustrowane zdjęciami i wykresami. Informacje podawane są przystępnym językiem. Ta część ilustrowana jest również wypowiedziami mieszkańców różnych części świata borykających się ze skutkami kryzysu klimatycznego, którzy dzięki swojemu zaangażowaniu zdołali odnieść zwycięstwo. Druga część jest praktycznym poradnikiem dla tych, którzy chcieliby mieć swój wkład w walkę ze zmianami klimatycznymi. Instruuje między innymi, jak mówić o konieczności zmian i podpowiada, jak przekonać do nich sceptyków.
„Zamieć Adama Cioczka mnie zachwyciła. Lubię gubić się w zamieci jego bohaterów. Dobrze się tam czuję. W zamieci pragnienia autentyzmu i spełnienia. Pragnienia wolności. Ludzie, których spotykam w tej zamieci są tajemnicą. Jak każdy z nas”. - Andrzej Seweryn
„Przeczytałem Zamieć z zapartym tchem. Jest to książka, która pochłania czytelnika już od pierwszych zdań. Sposób prowadzenia narracji i sprawność, z jaką Adam Cioczek przeprowadza nas przez kolejne punkty zwrotne,
nie pozwala oderwać się od lektury. Każdy kolejny rozdział, tej wielowątkowej historii, ujawnia tajemnice, z którymi autor niezwykle umiejętnie i błyskotliwie konfrontuje swoich bohaterów. Jednocześnie z wielkim wyczuciem opisuje ich rozterki duchowe, prowokując czytelnika do głębokiej i wnikliwej refleksji. Piękna i mądra opowieść o poszukiwaniu miejsca na ziemi, o odkrywaniu sensu życia i własnej tożsamości! Gorąco polecam!
- Artur Żmijewski
Zamieć odsłania losy trzech osób, które nagle przepadają bez śladu. Łączy je wspólna nić.
Piotr wraz z policją i jasnowidzem poszukuje syna studenta, który nie wrócił z nocnej imprezy;
kto ukrywa rzeczywisty przebieg wydarzeń? Po dwudziestu latach pogodnego małżeństwa, Basia tropi życie męża, odkrywając czyny i postawy, których przed jego zniknięciem nie podejrzewała.
Janek, wnuk słynnego alpinisty, na kilka dni przed maturą ucieka z domu. Dlaczego narzuca sobie tę przedwczesną, pełną zagrożeń inicjację w dorosłe życie?
Książka jest misternym portretem psychologicznym zaginionego i poszukującego. Lustrem, w którym przegląda się złudna i powierzchowna wiedza o naszych najbliższych.
Skierowana do dzieci pomoc psychologiczna Carla-Johana Forsséna Ehrlina, twórcy bestsellerowych książeczek O króliku, który chce zasnąć i Wielkie problemy ze snem małej słonicy Eli.
Maurycy jest zwykłym chłopcem, który lubi jeździć na rowerze ,wspinać się na drzewa i bawić z przyjaciółmi. Właśnie przeniósł się z rodziną do nowego miasta, więc czeka go wiele nowych wyzwań i nieznanych wcześniej emocji… Ten tydzień naprawdę będzie wywrócony do góry nogami! Na szczęście Maurycy ma wokół siebie bliskich, którzy pomogą mu przetrwać ten czas i nauczyć się, jak radzić sobie z tęsknotą, bólem i strachem.
Dzielny Maurycy i jego tydzień do góry nogami to niezwykła książka, która pomoże dzieciom radzić sobie z trudnymi sytuacjami. Bazując na psychologii behawioralnej i technikach komunikacji, uczy również rodziców, jak rozmawiać z dzieckiem, kiedy jest smutne, i jak wprowadzić je w spokojniejszy, szczęśliwszy nastrój nawet w najtrudniejszych sytuacjach.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?