KATEGORIE [rozwiń]

Szczurek-Boruta Alina

Okładka książki Zadania rozwojowe i edukacja szkolna młodzieży. Stałość i zmienność

52,30 zł 37,57 zł


Książka przedstawia raport z badań młodzieży polskiej realizowanych w odstępie 13 lat. Jest to kolejny autorski projekt A. Szczurek-Boruty obejmujący diagnozę zadań rozwojowych i społecznych warunków edukacji szkolnej, a jednocześnie pierwszy o charakterze komparatywnym próba uchwycenia zmian kojarzonych z upływem czasu i przekształceniami warunków życia. Książka jest swoistym zapisem próby poszukiwania czynników porządkujących i wyznaczających obraz wychowania. Przedstawia interesującą i wartościową poznawczo propozycję rozpatrywania wychowania jako układu termodynamicznego, w którym zachodzą energetyczne przemiany w zakresie osobowości wychowanka i w działaniach pedagogicznych. Praca może zainteresować osoby, którym bliska jest problematyka młodzieży, szkoły, głównie pedagogów, nauczycieli praktyków, ale także psychologów, socjologów, badaczy kultury oraz osoby odpowiedzialne za kształtowanie polityki oświatowej i społecznej.
Okładka książki Człowiek wykluczony i człowiek w sytuacji zagrożenia wykluczeniem społecznym, edukacyjnym, kulturowy

35,70 zł 28,90 zł


Alina Szczurek-Boruta, profesor nadzwyczajny Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, doktor habilitowany w zakresie nauk humanistycznych, pedagog, kierownik Zakładu Pedagogiki Społecznej i Edukacji Międzykulturowej Instytutu Nauk o Edukacji, Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie, zastępca przewodniczącego Stowarzyszenia Wspierania Edukacji Międzykulturowej, opiekun Koła Naukowego Edukacji Międzykulturowej, członek m.in. Polsko-Czeskiego Towarzystwa Naukowego, Zespołu Pedagogiki Kultury i Edukacji Międzykulturowej przy KNP PAN, Zespołu Pedagogiki Społecznej przy KNP PAN. Autorka 4 monografii pedagogicznych, współredaktor 15 monografii wydawanych w serii Edukacja Międzykulturowa, zastępca redaktora naczelnego czasopisma Edukacja Międzykulturowa. Główne kierunki działalności naukowej i specjalności to pedagogika wczesnoszkolna, pedagogika społeczna, pedagogika międzykulturowa. [24.11.2014]
Okładka książki Szkoła i rodzina w środowisku lokalnym-teoria i praktyka

56,00 zł 40,23 zł


Książka ukazuje się jako czwarty tom serii Pedagogika Społeczna. Podejmuje dyskurs na temat lokalnego środowiska życia, które jest realną i konkretną przestrzenią funkcjonowania rodziny i szkoły. Na zbiór składają się teksty z dwóch kręgów tematycznych: studia i poglądy na temat teorii i praktyki edukacyjnej oraz badania środowiska, relacji i stosunków wychowawczych stanowiące inspirację do poszukiwania odpowiedzi na trudne pytania i dylematy współczesnej edukacji w ustawicznie zmieniającym się świecie. Publikacja może zainteresować głównie pedagogów, nauczycieli praktyków, ale także psychologów, socjologów, badaczy kultury oraz osoby odpowiedzialne za kształtowanie polityki oświatowej i społecznej.
Okładka książki Szkoła - kultura - środowisko lokalne

59,70 zł 42,88 zł


Autorzy poszczególnych tekstów podejmują dyskurs na temat środowisk wychowawczych – szkoły i środowiska lokalnego, istotną teoretyczną narrację na temat ich ważności i wartości, przedstawiają przykłady owocnej współpracy badaczy i praktyków z różnych rzeczywistości, różnych państw i ich konstruktywnego wspólnego pochylenia się nad problemem szkoły, zastanawiają się nad tym: Jakie są szanse wychowania w szkole? Jaki jest udział szkoły w tworzeniu ładu społecznego korzystnego dla kształtowania warunków sprzyjających zarówno nieskrępowanemu rozwojowi jednostek, jak i tworzeniu wspólnot? Jakie są możliwości oraz bariery funkcjonowania szkoły w środowisku lokalnym? Jakie są relacje między środowiskiem szkolnym, środowiskiem kulturowym i środowiskiem lokalnym? Czy i ewentualnie jaki jest udział szkoły w kreowaniu lokalnych społeczności wielokulturowych? Fragment Wprowadzenia
Okładka książki P [RZYGOTOWANIU NAUCZYCIELI DO PRACY W WARUNKACH WIELOKULTUR

35,70 zł 28,90 zł


P [RZYGOTOWANIU NAUCZYCIELI DO PRACY W WARUNKACH WIELOKULTUR
Okładka książki Sfery życia duchowego dzieci, młodzieży i dorosłych - studium z pogranicza polsko-czeskiego Tom 4

36,40 zł 31,29 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Praca stanowi efekt dorobku twórczego niezwykle dynamicznego zespołu. Środowisko cieszyńskich pedagogów dzięki konsekwentnej pracy, wspieraniu poczynań pracowników przez władze uczelni, a nade wszystko wkładowi naukowemu wybitnego pedagoga, nestora polskich pedagogów prof. dr h. c. dr hab. Tadeusza Lewowickiego stworzyło cieszyńską szkołę badań międzykulturowych.
Okładka książki Doświadczenia społeczne w przygotowaniu przyszłych nauczycieli do pracy w warunkach wielokulturowości

42,00 zł 36,10 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

W serii „Edukacja Międzykulturowa” ukazuje się książka, w której przedstawiona została złożoność uwarunkowań przygotowania nauczycieli do pracy w środowiskach zróżnicowanych kulturowo, w wielokulturowym świecie. W opisie skomplikowania tych uwarunkowań wykorzystana jest obszerna literatura z wielu dyscyplin nauk humanistycznych i społecznych. Autorskie ujęcie wyraźnie eksponuje powiązania zagadnień edukacji międzykulturowej z wiedzą zgromadzoną na gruncie pedagogiki, psychologii, socjologii, antropologii i innych nauk. Prezentowane poglądy licznych badaczy oraz własne rozważania i skojarzenia Autorki mogą być inspiracją do podejmowania studiów i badań przez Czytelników. […] książka przynosi wiele istotnych informacji i otwiera nowe perspektywy studiów i badań z pogranicza edukacji międzykulturowej oraz pedagogiki ogólnej, pedeutologii, kilku subdyscyplin psychologii i socjologii, a także innych obszarów szeroko pojmowanej humanistyki. […] jest jedną z dwóch prac składających się na dyptyk o doświadczeniach konstruujących tożsamość nauczycieli i ich przygotowanie do pracy. Szeroko zakrojone, obejmujące wiele zmiennych, badania przeprowadzone przez Autorkę przyniosły wyniki ilustrujące dwa duże zakresy doświadczeń – po pierwsze, doświadczenia nabyte w różnych sytuacjach życiowych, ale poza intencjonalnymi procesami edukacji nauczycielskiej, […] po drugie, doświadczenia zdobyte w toku edukacji nauczycielskiej. Te pierwsze są właśnie opisane w tym tomie, drugie znajdą odzwierciedlenie w kolejnej książce noszącej tytuł O przygotowaniu nauczycieli do pracy w warunkach wielokulturowości – konteksty, opinie studentów, propozycje[…]. Lektura obu tomów da w miarę całościowy obraz badanych doświadczeń studentów/przyszłych nauczycieli. Z Przedmowy prof. zw. dra hab. Tadeusza Lewowickiego
  • Poprzednia

    • 1
  • Następna

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj