Pomoce katechetyczne do religii dla klasy 1 szkoły podstawowej Wydawnictwa WAM pt. Bóg nasz Ojciec powstały na podstawie nowego Programu nauczania religii rzymskokatolickiej w przedszkolach i szkołach, dokumentu przygotowanego przez Komisję Wychowania Katolickiego KEP (z 19 września 2018 r.). Pomoce są więc zgodne z Podstawą Programową katechezy Kościoła katolickiego w Polsce (KEP, 8 czerwca 2018 r.).Pakiet pomocy katechetycznych składa się z podręcznika ucznia, ćwiczeń, poradnika metodycznego oraz pomocy multimedialnych dostępnych w Internecie.PodręcznikPiękny materiał ilustracyjny ukazuje sceny biblijne, a także z życia codziennego dziecka i rodziny oraz wprowadza w liturgię Kościoła. Jest więc znakomitym materiałem do katechezy biblijnej, ukazuje jej związek z przeżyciami i doświadczeniami dziecka oraz przygotowuje do udziału w liturgii Kościoła.Teksty w podręczniku to krótkie cytaty z Biblii i wyjaśnienia tematu. Druk jest dostosowany do potrzeb uczniów, jednak teksty zasadniczo przeznaczone są do czytania przez katechetę. Każdy temat zawiera także modlitwę oraz wyróżniony odpowiednią czcionką tekst najważniejszych treści. Na te najistotniejsze wiadomości wskazują PRZEWODNICY. Są to postaci świętych w klasie pierwszej to św. Hiacynta i św. Franciszek, dzieci fatimskie.
Pomoce katechetyczne do religii dla klasy 1 szkoły podstawowej Wydawnictwa WAM pt. Bóg nasz Ojciec powstały na podstawie nowego Programu nauczania religii rzymskokatolickiej w przedszkolach i szkołach, dokumentu przygotowanego przez Komisję Wychowania Katolickiego KEP (z 19 września 2018 r.). Pomoce są więc zgodne z Podstawą Programową katechezy Kościoła katolickiego w Polsce (KEP, 8 czerwca 2018 r.).Pakiet pomocy katechetycznych składa się z podręcznika ucznia, ćwiczeń, poradnika metodycznego oraz pomocy multimedialnych dostępnych w Internecie.***Ćwiczenia zostały przygotowane jako pomoc dla ucznia w rozumieniu treści katechezy, w twórczym podejściu do tematu i w utrwaleniu wiadomości.Zadania oparte na szacie graficznej to rysunki do twórczego uzupełnienia kolorowymi elementami wycinanymi, a także naklejkami oraz własnymi rysunkami dziecka. W odpowiednim dla dziecka momencie nauki wprowadzone zostały także zadania związane z czytaniem albo pisaniem pojedynczych słów. Ćwiczenia pomogą angażować dziecko w przeżywanie tajemnic wiary, kształtować postawy i interioryzować wartości. Zamieszczone w niektórych jednostkach szlaczki wprowadzą dziecko w świat symboli chrześcijańskich.
Kopciuszek należy do bajek, które dziewczynki kochają ponad wszystko. I to nie od dzisiaj! W tej pięknej prezentacji baśni w postaci komiksu ponadczasowe dzieło Charles'a Perrault nabiera jeszcze bardziej fascynującego kolorytu niż w oryginale. Pełne uroku ilustracje i literacki, bliski wrażliwości dzisiejszego dziecka tekst przekładu sprawiają, że Kopciuszek stanie się ulubioną lekturą każdej 7- czy 8-latki. Każdej dziewczynce, która otrzyma ten komiks, grozi, że samodzielnie rzuci się w wir czytania. Kopciuszek należy do lektur dla uczniów dla klasy II szkoły podstawowej, a także do serii Akademia czytania, czyli serii książek dla dzieci zaczynających czytać. Odpowiada trzeciemu stopniowi trudności w tej serii, na którym dziecko rozwija umiejętność samodzielnego czytania komiksów i łączenia przekazu graficznego z tekstowym.
Inkluzja edukacyjna nie jest nurtem wewnętrznie spójnym, jak wiele innych nurtów kształcenia i wychowania podlega przemianom i rozwarstwieniom. Można przyjąć, że istnieje jednak jej pewne kontinuum rozwojowe. Obrazuje je przejście od inkluzji naturalnej (pozbawionej teoretycznych podstaw naukowych, w praktyce więc opartej na intuicji i wiedzy potocznej) przez inkluzję rekonstrukcyjną (stanowiącą nadbudowę edukacji specjalnej, czerpiącą także wiele z założeń integracji edukacyjnej) po inkluzję dekonstrukcyjną - odrzucającą wiedzę i doświadczenia wypracowane w obszarze pedagogiki specjalnej). Chociaż pełną wartość praktyczną tej ostatniej trudno dziś ocenić, to jednak nie ulega wątpliwości, że stanowi ona kolejny etap ewolucji omawianej formy kształcenia.Podstawowym celem pracy jest ukazanie wybranych aspektów przemian sytuacji edukacyjnej ucznia z lekką niepełnosprawnością intelektualną, przede wszystkim w czasie swoistego przesilenia nurtu naturalnego i rekonstrukcyjnego. Zebrane informacje, chociaż dotyczą przede wszystkim uczniów i ich nauczycieli, ukazują szerszy kontekst przemian kultury szkoły osadzonej w tyglu zróżnicowanych oczekiwań społecznych i wewnętrznych przemian tej instytucji.W książce zaprezentowano dane podłużne dotyczące wybranych zasobów szkół ogólnodostępnych, ważne dla jakości kształcenia uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną. Kształcenie uczniów z niepełnosprawnością w warunkach włączających jest jednym z kluczowych kierunków przemian kształcenia specjalnego i systemów szkolnych we współczesnym świecie. Upowszechnianie się takich praktyk to z jednej strony ogólnoświatowy trend, z drugiej zaś trudne zadanie, do którego realizacji szkoły są z reguły słabo przygotowane. Osiągnięcie wysokiego poziomu edukacji włączającej zależy od wielu wymiarów funkcjonowania szkół, a właściwie całych systemów szkolnych. Wydaje się zatem interesujące, jaka jest dynamika tych przemian. Czy wprowadzane w różnych okresach reformy nowe rozwiązania prawne, organizacyjne, metodyczne i programowe sprawiają, że zasoby poszczególnychszkół stają się coraz bardziej adekwatne do tego, by szkoły były gotowe do prowadzenia na wysokim poziomie zarówno uczniów z niepełnosprawnościami, jak i bez nich. Mimo bardzo intensywnych badań edukacji włączającej, wykonywanych zarówno w Polsce, jak i na całym świecie, nasza wiedza o wzroście gotowości szkół do realizacji kształcenia włączającego jest niewystarczająca. Prawdopodobnie zbiór danych, którym dysponuje Zenon Gajdzica, ma unikalny charakter w skali kraju. Dane te nie są doskonałe, ale wypełniają istniejącą lukę badawcza, o czym sam Autor pisze bardzo obszernie i rzetelnie.Dr hab. Grzegorz Szumski, prof. UW (z recenzji)
Naltrekson w niskich dawkach (LDN) działa poprzez częściowe blokowanie receptorów opiodowych, co z kolei pomaga w równoważeniu układu odpornościowego poprzez skłanianie organizmu do produkcji większej ilości endorfin. Choć LDN nie jest dla każdego, ma wyjątkowo przystępną cenę i wywołuje niewiele skutków ubocznych.Przepisuje się go na całym świecie, aby pomóc osobom cierpiącym na szereg dolegliwości, takich jak:-stwardnienie rozsiane-toczeń-zapalenie tarczycy-zapalenie jelit-choroby ze spektrum autyzmu-nowotwory-depresja-chroniczne zmęczenieKsiążka stanowi obszerne źródło wiedzy dla lekarzy, farmaceutów, pacjentów, oparte na najnowszych badaniach skuteczności LDN.Linda Elsegood jest założycielką Trustu Badawczego LDN. Poprzez swoją organizację skontaktowała tysiące pacjentów, lekarzy i farmaceutów z całego świata dostarczając im informacji na temat LDN.
Fizyka 2. Zakres podstawowy. Podręcznik podręcznik dla uczniów liceum i technikumPodręcznik Fizyka 2. Zakres podstawowy został przygotowany dla uczniów drugiej klasy liceów ogólnokształcących i techników. Tom ten pozwala kontynuować naukę wiadomości przewidzianych w podstawie programowej na poziom podstawowy.Podręcznik skupia się na przedstawieniu zagadnień fizycznych w kontekście ich obecności w życiu codziennym każdego ucznia. Autor przybliża naukę poprzez przytoczenie licznych przykładów i doświadczeń. Umiejętności obliczania uczeń może kształcić, śledząc rozwiązania przykładowych zadań. Ponadto aby uczeń szybko opanował materiał, w podręczniku zawarto bloki: Podsumowanie lekcji oraz Podsumowania przed sprawdzianem. Dzięki nim każdy uczeń zweryfikuje i samodzielnie oceni swoje postępy w nauce.
Podręcznik Geografia 2 został przygotowany dla uczniów drugiej klasy szkoły branżowej I stopnia. Tom drugi zawiera treści pozwalające zrealizować wymagania przewidziane w podstawie programowej i uwzględnia jedną godzinę nauczaniaw tygodniu.Autor w tym tomie realizuje treści z zakresu geografii społeczno-ekonomicznejw Polsce i na świecie. Diagnozuje kierunki rozwoju, przybliża zjawiska demograficzne oraz charakteryzuje gospodarkę, rolnictwo, przemysł i usługi. Publikacja zawiera liczne wykresy, dane statystyczne i grafiki ułatwiające przyswojenie wiedzy. Jej atutem jest przystępny język ułatwiający zrozumienie treści oraz jasno sprecyzowane polecenia do ćwiczeń.
Podręcznik Fizyka 2 został przygotowany dla uczniów drugiej klasy szkoły branżowej I stopnia. Tom drugi zawiera treści pozwalające zrealizować wymagania przewidziane w podstawie programowej i uwzględnia jedną godzinę nauczania w tygodniu.
Autor przede wszystkim osadza przekazywaną wiedzę w realiach codziennych, w ten sposób przybliżając uczniom prawa i zjawiska fizyczne. Liczne doświadczenia umożliwiają zrozumienie zagadnień poprzez działanie. W celu opanowania podstawowych obliczeń można w toku lekcji prześledzić rozwiązanie przykładów. Definicje i zasady wyróżniono w ramkach.
Zainteresowanie tematem pomoże rozbudzić realizacja tematów fakultatywnych, dzięki którym uczeń dowie się na przykład: jak jest zbudowana i jak działa kuchenka mikrofalowa lub na czym polega praca wentylacji grawitacyjnej w domu.
Podręcznik do fizyki, klasa 2, do szkoły branżowej I stopnia dla absolwentów ośmioletniej szkoły podstawowej składa się 4 działów i 4 modułów fakultatywnych:
Prąd stały
Magnetyzm
Indukcja elektromagnetyczna, prąd przemienny
Energia w zjawiskach cieplnych
Moduł fakultatywny B – część 2
Moduł fakultatywny C – część 1
Moduł fakultatywny D
Moduł fakultatywny E – część 1
Podręcznik Chemia 2 został przygotowany dla uczniów drugiej klasy szkoły branżowej I stopnia. Tom drugi zawiera treści pozwalające zrealizować wymagania przewidziane w podstawie programowej i uwzględnia jedną godzinę nauczania w tygodniu.
Autor w tym tomie wspiera treści ze świata chemicznego licznymi doświadczeniami pozwalającymi zrozumieć zachodzące reakcje, procesy, zjawiska. Definicje, prawa i zasady wyróżniono w ramkach, a treści najważniejsze do zapamiętania wytłuszczono. Atutem publikacji jest jego przystępny język. Dzięki takiej narracji nauka chemii staje się łatwiejsza i przyjemniejsza.
Podręcznik do chemii, klasa 2, do szkoły branżowej I stopnia dla absolwentów ośmioletniej szkoły podstawowej składa się 3 działów:
Materiały pochodzenia mineralnego
Chemia gleby
Paliwa – obecnie i w przyszłości
""101 zabaw"" to nowa książka aktywizująca dla dzieci w wieku 2-5 lat. Zadanka ułożone są tematycznie - w poszczególnych działach znajdują się labirynty, wyszukiwanki, łączenie elementów, szukanie różnic, łamigłówki i zabawy logiczne. Zadania zostały ułożone w kolejności od najprostszych do najtrudniejszych. Ponadto przy każdym zadaniu jest skala trudności, która podaje, na jakim poziomie jest dane zadanko. Ponad 101 stron ciekawych zadań, łamigłówek i zabaw zapewni każdemu dziecku rozrywkę na długi czas. Zadanka są edukacyjne, rozwijają wyobraźnię, zdolności manualne, ćwiczą spostrzegawczość, rozwijają myślenie logiczne. Wskazówki dla rodziców zawierają pomysły, jak jeszcze wykorzystać zabawę, o czym porozmawiać, co opowiedzieć dziecku, by wzbogacić jego wiedzę o świecie. Nauka przez zabawę jest najlepszą formą przyswajania wiedzy i umiejętności. Książka została przygotowana w nowej, kolorowej szacie graficznej! W środku naklejki! Zadania z tej książki dostępne są także w pozycjach z serii Akademia.
Doskonała pomoc w nabywaniu sprawności pisania literek, łączenia ich w sylaby i wyrazy.W książeczce znajdują się ćwiczenia polegające na pisaniu po śladzie, odwzorowywaniu kształtów oraz samodzielnym pisaniu.
Doskonała pomoc w nabywaniu sprawności pisania cyferek i wykonywania łatwych obliczeń.
W książeczce znajdują się ćwiczenia polegające na pisaniu po śladzie, odwzorowywaniu kształtów oraz samodzielnym pisaniu i liczeniu.
Zeszyt zawiera ćwiczenia, które pomogą dziecku w nauce pisania. Kolejne litery, sylaby, wyrazy, pierwsze zdania są wprowadzanie zgodnie z zasadą stopniowania trudności. Kolorowe naklejki uatrakcyjniają naukę oraz doskonalą spostrzegawczość i koncentrację.
Zeszyt zawiera ćwiczenia, które pomogą dziecku w nauce pisania. Kolejne litery, sylaby, wyrazy, pierwsze zdania są wprowadzanie zgodnie z zasadą stopniowania trudności. Kolorowe naklejki uatrakcyjniają naukę oraz doskonalą spostrzegawczość i koncentrację.
Książeczka jest przeznaczona dla dzieci rozpoczynających naukę pisania, a więc dla sześcio- i siedmiolatków. Pisanie po śladzie pomaga w opanowaniu prawidłowego kreślenia liter i ich łączenia w wyrazie. Ćwiczenia dostosowano do zainteresowań i możliwości dziecka oraz opatrzono atrakcyjną grafiką. Książeczka jest wynikiem pracy zespołu nauczycieli, pedagogów i grafików. Elementarz pierwszoklasisty stanie się dla dziecka narzędziem nauki i kreatywności, a dla rodziców i nauczycieli niezbędną pomocą w pracy dydaktycznej.
Znane i lubiane autorki ponownie wprowadzają w tajniki utrzymania zdrowia przez właściwą dietę i odpowiedni tryb życia. W podręczniku omówiono zagadnienia dotyczące zasad żywienia człowieka, przede wszystkim wartości odżywcze poszczególnych składników pożywienia oraz normy i zalecenia dietetyków. Duży nacisk położono na profilaktykę chorób niezakaźnych, w tym dietozależnych. Publikacja zawiera najnowsze piramidy żywieniowe, opublikowane w 2017 r.Autorki poruszają też tematy związane z higieną i bezpieczeństwem organizacji żywności. Nie obawiają się komentować obecnych trendów żywieniowych, dzięki czemu książka staje się aktualnym przewodnikiem po zdrowym stylu życia.Podręcznik zawiera dużo pytań i poleceń, które pozwalają sprawdzić poziom wiedzy uczniów i zmuszają ich do aktywnego poszukiwania informacji, a czasem krytycznego spojrzenia na własne nawyki żywieniowe.Na końcu publikacji znajduje się tabela z wartościami odżywczymi poszczególnych surowców.Podręcznik dostosowany językowo i merytorycznie do wieku odbiorcy. Prezentuje kluczową terminologię naukową stosowaną w nauce o żywieniu, w przypadku terminów obcojęzycznych wskazano ich poprawną wymowę. Zawiera też wykaz najważniejszych terminów i pojęć branżowych z tłumaczeniem na języki angielskii niemiecki.
Poradnik został napisany z myślą o początkujących logopedach, którzy prosto po studiach trafili do zacisznego gabinetu logopedycznego i rozpoczynają pracę pełni wiedzy oraz nadziei. Autorka uważa, że pomocny może być także dla logopedów praktyków, nauczycieli i rodziców.Celem Autorki było usystematyzowanie i podanie najważniejszych praktycznych informacji oraz wskazówek potrzebnych w codziennej praktyce i terapii. Wszystko zostało napisane w jak najbardziej przejrzystej formie, aby ułatwiać korzystanie z poradnika i żeby służył on w razie trudności na każdym kroku.Impulsem do stworzenia książki było niezadowolenie z dostępnej literatury logopedycznej, w której ciągle czegoś brakowało: albo forma była nieprzejrzysta, albo zgromadzony materiał wyrazowy był niedobrany właściwe, przez co sama Autorka poświęcała dużą część swojego czasu na wyszukiwanie odpowiednich wyrazów do ćwiczeń. Zdaje sobie sprawę z tego, że nie wszystkie wyrazy, które pojawiły się w poradniku, będą zrozumiałe zarówno dla dziecka, jak i rodzica, ale będzie to dobra okazja do poszerzenia słownika czynnego oraz biernego. Najważniejsze jednak jest to, aby dziecko potrafiło prawidłowo powtórzyć ćwiczoną głoskę w danym wyrazie. Oczywiście będą wyrazy łatwiejsze i trudniejsze, które wedle uznania można pominąć lub z nich skorzystać w przypadku wyczerpania listy wyrazów łatwiejszych do wymówienia. Wiele czasu i uwagi Autorki skupiło się na wyborze materiału wyrazowego, który został dobrany bardzo dokładnie. Został on w większości przypadków uporządkowany według powtarzającego się schematu: głoska, sylaby, wyrazy z uwzględnieniem podziału na fazy artykulacyjne występowanie głoski w nagłosie, śródgłosie, wygłosie. Następnie miejscami występują wyrazy, w których dana głoska pojawia się kilkakrotnie, dalej można natrafić na wyrażenia dwuwyrazowe, a na końcu podane zostały krótsze i dłuższe zdania do ćwiczeń utrwalających. Najbardziej zależało Autorce na tym, aby w wyrazach znajdowała się ćwiczona głoska w otoczeniu tylko samogłosek albo spółgłosek łatwych do wymówienia dla dziecka.
Kwalifikacja INF.03. Tworzenie i administrowanie stronami i aplikacjami internetowymi oraz bazami danych. Część 3. Programowanie aplikacji internetowych. Podręcznik do nauki zawodu technik informatyk i technik programista opiera się na nowej podstawie programowej, obowiązującej od 1 września 2019 roku. Omówiono tu zagadnienia teoretyczne z zakresu projektowania i utrzymania aplikacji internetowych. W ramach praktyki zaproponowano liczne zadania i ćwiczenia, które ułatwią nabywanie potrzebnych umiejętności i ugruntowanie zdobytej wiedzy.
W podręczniku ujęto wszystkie najważniejsze zagadnienia związane z tworzeniem sprawnie działających aplikacji internetowych:
Podstawowe zagadnienia z zakresu programowania i algorytmiki
Sposoby wykorzystywania aplikacji internetowych
Zasady pracy w języku skryptowym JavaScript
Operowanie zasobami biblioteki jQuery, omówienie bibliotek Angular i React
Pisanie aplikacji w PHP
Walidacja kodu oraz dokumentowanie aplikacji
Podręcznik do nauki zawodu technik informatyk i technik programista to charakteryzujący się wysoką jakością, kompletny zestaw edukacyjny przygotowany przez lidera na rynku książek informatycznych — wydawnictwo Helion.
W skład zestawu podręczników do kwalifikacji INF.03 wchodzą także:
Kwalifikacja INF.03. Tworzenie i administrowanie stronami i aplikacjami internetowymi oraz bazami danych. Część 1. Projektowanie stron internetowych. Podręcznik do nauki zawodu technik informatyk i technik programista
Kwalifikacja INF.03. Tworzenie i administrowanie stronami i aplikacjami internetowymi oraz bazami danych. Część 2. Projektowanie i administrowanie bazami danych. Podręcznik do nauki zawodu technik informatyk i technik programista
Treści, które zawiera Kwalifikacja INF.02. Administracja i eksploatacja systemów komputerowych, urządzeń peryferyjnych i lokalnych sieci komputerowych. Część 2. Naprawa i eksploatacja systemów komputerowych. Podręcznik do nauki zawodu technik informatyk, są zgodne z podstawą programową obowiązującą od 1 września 2019 roku, co oznacza, że każdy uczeń musi je znać, rozumieć i potrafić z nich korzystać. Ich znajomość będzie mu niezbędna nie tylko na aktualnym etapie nauki przedmiotu, lecz także w trakcie dalszej edukacji. Dla ułatwienia teorię zawartą w podręczniku zilustrowano zrzutami ekranu i czytelnymi grafikami oraz uzupełniono licznymi przykładami praktycznymi.
Publikację podzielono na pięć rozdziałów, szczegółowo omawiających poruszone w nich zagadnienia:
Praca z prądem elektrycznym (podstawowe informacje)
Komputer osobisty (montaż, naprawa, BIOS, programy diagnostyczne)
Kopia bezpieczeństwa (Windows, Linux, macierz RAID)
Lokalizacja i naprawa usterek komputera osobistego
Urządzenia peryferyjne (dobór, eksploatacja, usuwanie usterek)
Podręcznik do nauki zawodu technik informatyk to charakteryzujący się wysoką jakością kompletny zestaw edukacyjny przygotowany przez lidera na rynku książek informatycznych — wydawnictwo Helion.
W skład zestawu podręczników do kwalifikacji INF.02 wchodzą także:
Kwalifikacja INF.02. Administracja i eksploatacja systemów komputerowych, urządzeń peryferyjnych i lokalnych sieci komputerowych. Część 1. Systemy komputerowe. Podręcznik do nauki zawodu technik informatyk
Kwalifikacja INF.02. Administracja i eksploatacja systemów komputerowych, urządzeń peryferyjnych i lokalnych sieci komputerowych. Część 3. Lokalne sieci komputerowe. Podręcznik do nauki zawodu technik informatyk
Kwalifikacja INF.02. Administracja i eksploatacja systemów komputerowych, urządzeń peryferyjnych i lokalnych sieci komputerowych. Część 4. Sieciowe systemy operacyjne. Podręcznik do nauki zawodu technik informatyk
Mały elementarz uśmiechów! Bo... każde wesołe ćwiczenie to kolejny uśmiech.Rozbrykane zwierzaczki, fikuśne kształty i przeróżne smaczki. A strony barwne, niepowtarzalne i wyjątkowe. Rozgrzejmy rączkę. Nauczmy się estetyki i precyzji. Kolorujmy, rysujmy, ozdabiajmy i się bawmy...Oto nadciąga fala atrakcji! Daj się jej porwać przygoda czeka!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?