Mamy do zaoferoweania szeroki wybór książek i publikacji z zakresu religii islamskiej, drugiej na świecie pod względem liczby wyznawców po chrześcijaństwie. Świętą księgą islamu jest Koran. Zapraszamy do zakupu ciekawej lektury, z której zdobędziesz infornacje o tradycjach, zwyczajach, ciekawostkach oraz poznasz korzenie islamu.
Sufizm, który pierwotnie był formą sprzeciwu wobec coraz bardziej doczesnego charakteru islamu, zachowuje aktualność we współczesnym świecie trawionym obsesją przyjemności i bogactwa materialnego. To mistyczny nurt islamu, który uczy miłości, pokory, ubóstwa, pragmatyzmu i mądrości. Droga sufich Idriesa Shaha prezentuje bogactwo i zakres sufickich idei. Przedstawia wybór wierszy, baśni, humorystycznych anegdot i pouczających maksym zaczerpniętych z pism czcigodnych sufickich mistrzów, a także wykłady, tematy do kontemplacji i historie dydaktyczne zaczerpnięte z takich klasycznych autorów jak Rumi, Al-Ghazali i Omar Chajjam oraz innych źródeł najlepiej znanych samym sufim.
Książki Idriesa Shaha zostały przetłumaczone na 12 języków i sprzedały się w 15 milionach egzemplarzy, sam zaś autor został nazwany „najważniejszym adaptatorem klasycznej myśli duchowej do potrzeb współczesnego świata”.
Droga Sufich – wstęp
Sufi to człowiek, który czyni to, co czynią inni — kiedy to jest konieczne. To także człowiek, który czyni to, czego inni uczynić nie mogą — kiedy to jest wskazane.
Nuri Modżudi
Tak wiele osób przyznaje się do niezrozumienia tradycji su-fickiej, że wniosek narzuca się sam: nie chcą zrozumieć. Inni, z bardziej oczywistych przyczyn, tak bardzo upraszczają, że sufizm staje się w ich opisie tylko kultem miłości, medytacji czy czegoś równie wybiórczego.
A przecież jeśli przyjrzymy się różnorodności sufickich działań z zainteresowaniem i bez uprzedzeń, to natychmiast zauważymy ich wspólną cechę.
Suficcy mędrcy, pisarze, sufickie szkoły, nauki, humor, mistycyzm, powiedzenia — u podłoża tego wszystkiego leżą pewne społecznie i psychologicznie istotne ogólnoludzkie idee.
Będąc człowiekiem „ponadczasowym" i „uniwersalnym", sufi zarazem przeżywa swoje doświadczenie w danej kulturze, w danym kraju, w danym klimacie.
Badanie działalności sufickiej wyłącznie w odległych kulturach ma wartość jedynie dla wąsko wyspecjalizowanych naukowców. Rozważanie sufizmu jako zjawiska tylko religijnego, literackiego i filozoficznego da w wyniku wypaczony obraz sufickiej drogi. Równie bezużyteczne są próby wypre-parowania z sufizmu jakiejś teorii czy systemu i analizowanie go w oderwaniu od całości kontekstu.
Celem tej książki jest przedstawienie sufickich idei i działań nie jako preparatów do oglądania pod mikroskopem lub eksponatów muzealnych, lecz jako żywej tradycji, z której współczesny świat może wiele skorzystać.
Londyn 1968 ,idries shah Droga Sufich Spis Treści
Wstęp
Część pierwsza. ZACHODNIE STUDIA NAD SUFIZMEM
Przypisy i bibliografia
Część druga. AUTORZY KLASYCZNI
1. Al-Ghazali
2. Omar Chajjam
3. Attar z Niszapuru
4. Ibn al-Arabi
5. Sadi z Szirazu
6. Nuraddin Dżami
7. Abu al-Madżid as-Sana'i
8. Dżalaluddin Rumi
Część trzecia. CZTERY NAJWAŻNIEJSZE ZAKONY
Wprowadzenie
1. Zakon czisztijja
2. Zakon kadirijja
3. Zakon suhrawardijja
4. Zakon nakszbandijja
Część czwarta. POŚRÓD MISTRZÓW Spotkanie z Chidrem
Część piąta. HISTORIE DYDAKTYCZNE
Część szósta. TEMATY DO SAMOTNYCH ROZMYŚLAŃ
Suficki notes: garść tematów do kontemplacji
Część siódma. RECYTACJE GRUPOWE
Część ósma. LISTY I WYKŁADY
Część dziewiąta. SUFIZM W PYTANIACH I ODPOWIEDZIACH
1. Sufizm a islam
2. Głębokie zrozumienie
W ostatnich latach męczeństwo islamskie jest powszechnie kojarzone z zamachami samobójczymi przeprowadzanymi przez ekstremistów. Tymczasem David Cook pokazuje, że zjawisko to odbiega od klasycznych zasad islamu potępiających samobójstwo. Autor przedstawia najstarsze źródła, także te należące do tradycji żydowskich i chrześcijańskich, jak również wyjaśnia istotę męczeństwa, różnice w postawach sunnitów i szyitów oraz rolę martyrologii w nawracaniu na islam. W końcowej części książki Cook opisuje problematykę męczeństwa we współczesnym środowisku radykałów muzułmańskich.
Męczeństwo w islamie jest obszernym i systematycznym opracowaniem czerpiącym z wielu źródeł arabskich i perskich oraz z literatury muzułmańskiej z całego świata. Książka jest niezbędną lekturą dla osób studiujących historię islamu oraz dla wszystkich czytelników poszukujących rzetelnego przedstawienia tego kontrowersyjnego tematu.
Święte Teksty są istotnym elementem wielkich religii świata. Jednak w żadnej z nich Księga nie zajmuje tak ważnego miejsca, jak Koran w Islamie. Muzułmanie dostrzegają w nim pełnię objawienia i darzą go ogromną czcią. Według ortodoksji islamskiej nie został on stworzony, lecz jest autentycznym i wiecznym słowem samego Boga.
Przegląd najważniejszych różnic i zbieżności w postawie etycznej wielkich religii (judaizmu, chrześcijaństwa, islamu, buddyzmu, hinduizmu) wobec ważnych i aktualnych kwestii współczesnego świata.
Etyczne korzenie retoryki
Etyka i retoryka w dziełach Jana Pawła II
Zrozumieć lepiej świat islamu. Etyka akultura i media w krajach muzułmańskich
Etyka słowa a techniki argumentacyjne w dyskusjach polityków
Etyczny status fikcji reklamowej
Świat przemija, a religie trwają. Wpisane są one na trwałe w dzieje ludzkości. Nie było kultury ani cywilizacji, która nie miałaby religii. Religia od zawsze stanowi środowisko naturalne człowieka, przestrzeń jego narodzin, życia i śmierci. Co więcej, każda niemal religia przedłuża istnienie ludzkie w nieskończoność, rysując wizję zbawienia i wiecznego szczęścia. Każdy system religijny spełnia szereg funkcji. Najważniejszą jest funkcja teologiczna, określająca relację człowieka do Boga, Istoty Ponadziemskiej, czy bóstwa.
Fragment
Fascynująca epoka - średniowiecze, fascynujący obszar - basen Morza Śródziemnego, a wokół niego ludzie wyznający dwie wielkie religie monoteistyczne: chrześcijaństwo i islam. Autor zamyka swe rozważania w ramach wyznaczanych przez wielkie starcia wojowników obu religii, zaczynając od bitwy nad Jarmukiem w roku 636, a kończąc już epoce odrodzenia - oblężeniem Malty w roku 1565. I choć te burzliwe dzieje kreśli, odwołując się do spotkań na polu walki, to jednak bardzo mocno podkreśla także aspekty pokojowego współistnienia, wymiany kulturowej i tolerancji. Karty tej książki zapełniają barwne postaci, które na zawsze zapisały się w historii - nie tylko władcy i wojownicy, ale też uczeni, poeci, architekci - oraz ich dzieła. Sprawne pióro i swada, z jaką Stephen O`Shea pisze, sprawiają, że trudno się od tej książki oderwać.
Celem niniejszej książki jest wprowadzenie Czytelnika w świat szariatu – prawa muzułmańskiego. Szariat jest dla muzułmanina zbiorem reguł przekazanych przez Boga, który powinien się kierować w całym swoim życiu. Opiera się na odmiennych założeniach filozoficznych niż system prawny w Polsce, co jest źródłem wielu błędnych wyobrażeń dotyczących muzułmanów. Publikacja ta pozwoli poznać podstawowe reguły szariatu, a przez to lepiej zrozumieć kulturę muzułmańską.
Oparta na bogatej bibliografii arabskiej i opracowaniach naukowych z całego świata analiza wiedzy geograficznej, znajomości kosmografii i astronomii w świecie muzułmańskim w średniowieczu. Arabowie czerpali tę wiedzę m. in. z nauki starożytnej Grecji i Rzymu, ale także z Persji i Indii. Dzięki niej świat, który z powodzeniem wówczas podbijali, nie był dla nich nieodgadnioną zagadką.
Kolejna książka z serii Życie codzienne w miastach Orientu. Autorka ? arabistka, która spędziła w Kairze kilka lat, bardzo szczegółowo opisuje różne aspekty codzienności w stolicy Egiptu. Sentyment do Kairu nie przeszkadza jej rzeczowo i obiektywnie, a czasem z dużym krytycyzmem, patrzeć na egipską rzeczywistość.
Książka dotyczy sytuacji w pięciu byłych republikach ZSRR ? Kazachstanie, Uzbekistanie, Turkmenistanie, Kirgistanie i Tadżykistanie. Podobnie jak władze radzieckie, postkomunistyczne reżimy Azji Środkowej brutalnie prześladują islam w swoich krajach. Represje wobec religii, korupcja elit politycznych i skrajne ubóstwo ludności regionu doprowadziły do powstania podatnego gruntu dla zbrojnego fundamentalizmu islamskiego. Autor wyjaśnia źródła owego fundamentalizmu w ostatnim dziesięcioleciu, jego cele i działalność ugrupowań zbrojnych oraz sugeruje dyplomatyczne i gospodarcze sposoby przeciwdziałania płynącym z ich strony zagrożeniom dla międzynarodowego bezpieczeństwa.
Niewiele w Europie wiemy o islamie i niewiele o muzułmanach, a jednak z łatwością ulegamy psychozie islamofobii. Mimo deklarowanej ciągle tolerancji otwartości na inne kultury z trudem wychodzimy poza ramy judeochrześcijańskiej tradycji. Strach przed islamem utożsamianym z terroryzmem muzułmańskim, zamknął nas w twierdzy własnej kultury. Szkoda
Islam nie jest już tematem wewnętrznym poszczególnych krajów, a problemem cywilizacji europejskiej.
Skąd wziął się w Europie islam? Jakimi drogami do nas dotarł? Kiedy? Dlaczego, wydaje się, ma się tak dobrze w porównaniu ze słabnącym chrześcijaństwem – przecież Europa się ateizuje? Jacy są europejscy muzułmanie – ci napływowi i ci rdzenni? Czym różnią się wyznawcy islamu na Bałkanach i w Europie Środkowo-Wschodniej lub Południowej od muzułmanów we Francji, Niemczech czy Wielkiej Brytanii? Jaka jest ich aktualna liczebność, struktura społeczna i zawodowa? Na te i wiele innych pytań odpowiadają w książce orientaliści, znawcy islamu europejskiego.
Paryż – nazywany stolicą świata – od wieków był celem podróży emigrantów z wielu zakątków globu, dlatego też miasto ma wyjątkowy,
kosmopolityczny charakter. Swój skrawek ziemi znaleźli tu również liczni
muzułmanie, których kolejne pokolenia uczestniczą w kształtowaniu paryskiego pejzażu. W niektórych dzielnicach orientalne sklepiki, kawiarnie, palarnie fajek wodnych, ruch, gwar i zapachy tworzą niepowtarzalny klimat miast Orientu.
Proponujemy spacer ulicami nieznanego – muzułmańskiego – Paryża meczetów, arabskich księgarń i bazarów.
Londyn- nieustannie tętniące życiem jedno z największych europejskich miast, w którym ścierają się wpływy różnorodnych kultur i tradycji. Stolica Wielkiej Brytanii stała się dla Autorki miejscem obserwacji życia codziennego rozmaitych społeczności muzułmańskich, mających korzenie w 56 państwach.
Pielgrzymka do Mekki Abdallaha Hammoudiego to interesująca opowieść marokańskiego antropologa, od wielu lat pracującego i mieszkającego w Stanach Zjednoczonych, o jego hadżdżu, pielgrzymce do świętego miasta islamu. Hadżdż to jeden z filarów islamu, obowiązków, które musi wypełnić każdy wierny muzułmanin. Hammoudi pisze jednak, że już w dzieciństwie odszedł od praktykowania islamu, rygorystycznego przestrzegania jego rytuałów, a wiele lat życia na Zachodzie postawiło przed nim pytanie o tożsamość: czy i na ile jest jeszcze muzułmaninem. Dlaczego zatem zdecydował się na odbycie hadżdżu? Na to pytanie czytelnik znajdzie odpowiedź w książce.
Autor przedstawia poszczególne rytuały i etapy pielgrzymki z perspektywy uczestnika, poznajemy więc wiele szczegółów, których próżno szukać w suchych opisach arabistów. Bardzo często jest krytyczny, denerwuje go bałagan na pielgrzymce, drażni biurokracja, nie godzi się z nastawieniem Saudyjczyków na zysk, odczuwa wielkie zmęczenie z powodu intensywności rytuałów. Jednocześnie pielgrzymka staje się dla niego wielkim przeżyciem duchowym, a sugestywny opis uświadamia czytelnikowi, dlaczego jest ona tak odbierana przez większość muzułmanów.
Uproszczeniem jednakże byłoby traktowanie książki Hammoudiego jedynie jako opisu hadżdżu. To przede wszystkim zapis jego duchowych przeżyć i przemyśleń dotyczących tożsamości człowieka wychowanego w tradycyjnej kulturze muzułmańskiej, który pracuje na zachodnim uniwersytecie i w pewnej mierze stał się „człowiekiem Zachodu”. Opis konfliktu między tradycją, religią, rytuałem z jednej strony a nowoczesnością i wartościami innej kultury – z drugiej. Hammoudi stawia wiele pytań o miejsce człowieka żyjącego między dwiema kulturami i na niektóre z nich próbuje odpowiedzieć. Czy przekonująco?
Stosunki między światem chrześcijańskim a muzułmańskim były długie i zawiłe. Równowaga sił między nimi zmieniała się zgodnie z ruchem wahadła. Raz inicjatywa wydawała się leżeć po jednej, raz po drugiej stronie. Dziś chrześcijaństwo i islam stanowią dwie największe religie świata. Choć mogłyby ze sobą pokojowo współistnieć, ciągle dochodzi między nimi do aktów przemocy, jak choćby w Bośni czy Sudanie, a ostatnio w Indonezji i Nigerii. Książka ta opisuje historię stosunków między chrześcijanami a muzułmanami od ich pierwszego spotkania w średniowieczu, kiedy to muzułmanie wydawali się grupą dominującą, po czasy nowożytne, gdy sytuacja się odwróciła. Lektura tej książki pozwala lepiej zrozumieć współczesne problemy, jakie się wiążą ze współistnieniem wyznawców tych wielkich religii na innych kontynentach. Hugh Goddard jest profesorem Uniwersytetu Nottingham i zajmuje się teologią islamu. Książka jest przeznaczona dla studentów, publicystów, duszpasterzy i wszystkich osób zainteresowanych wpływem religii na życie publiczne oraz perspektywami dialogu między-religijnego.
Prawdziwa historia przerażającej walki oprzetrwanie ipozostanie sobą... Na kartach pełnej pasji idramatyzmu książki Uwięziona wTeheranie jej autorka, Marina Nemat, zelegancją iwrażliwością opowiada przejmującą historię swojego życia wojczystym Iranie, wpierwszych latach pozwycięstwie brutalnej rewolucji islamskiej pod wodzą ajatollaha Chomeiniego. Wstyczniu 1982 roku Marina Nemat, wówczas szesnastoletnia dziewczyna, została aresztowana, następnie poddana torturom iskazana naśmierć zaprzestępstwa polityczne
Pasjonująca, oryginalna i wszechstronna synteza historii kultury arabskiej!
Najobszerniejsze w polskiej literaturze, wyczerpujące przedstawienie dziejów kultury arabskiej we wszystkich jej aspektach.
Panorama kultury krajów arabskich od Marrakeszu na zachodzie po Bagdad na wschodzie.
Chronologiczne omówienie wielkich epok w dziejach krajów arabskojęzycznych, od czasów przedmuzułmańskich po dzień dzisiejszy.
Szeroka prezentacja kultury materialnej i duchowej we wszystkich jej aspektach, w ujęciu przekrojowym.
Synteza zjawisk i tendencje, które charakteryzują rozwój kultury krajów arabskich od czasów najdawniejszych po współczesność.
Omówienie wkładu krajów arabskich w zdobycze nauki i kultury światowej.
Rzetelne przedstawienie dziejów kultury arabskiej we wszystkich jej aspektach od czasów najdawniejszych po dzień dzisiejszy. Książka omawia nie tylko dzieje arabskiej kultury islamu, ale także licznej grupy Arabów chrześcijan. Autor prezentuje kulturę arabską w epoce przedmuzułmańskiej (politeistycznej; judaistycznej i chrześcijańskiej), a następnie tworzy szeroką panoramę dziejów kultury krajów arabskich w epoce islamu. Omawia aspekty magiczne, symboliczne, duchowe i materialne kultury tego regionu. Prezentuje zarówno kulturę duchową (sztukę, naukę, filozofię, prawo), jak i materialną (architekturę, rzemiosło, zdobnictwo) oraz obyczajowość ludów arabskich.
"To, co mówię, wydaje się oczywiste przeciętnemu chrześcijaninowi albo żydowi, ale nie jest wcale takie bezdyskusyjne dla muzułmanina, który - jak większość z nas - został wychowany w przekonaniu, że Koran wykłada wszystko klarownie i bezpośrednio, a naszym jedynym prawem i obowiązkiem jest kierować się jego zasadami. To wielkie kłamstwo. Słyszycie? Wielkie brodate kłamstwo".
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?