Jak podbić rynek? Konsekwentnie realizować obraną strategię - powie jeden menedżer. Mieć najlepszych ludzi - doda drugi. Kolejny podkreśli, że liczy się technologia. Oczywiście każdy z nich ma trochę racji, ale nie są to jednak rzeczy najważniejsze. Umiejętne reagowanie na niespodziewane sytuacje i zdolność wykorzystywania nadarzających się okazji to właśnie klucz do sukcesu.
Wielu menedżerów nauczyło się żyć w tych niepewnych czasach, po prostu przyjmując, że tak musi być. Czy to właściwa postawa? Nie! Menedżer powinien wiedzieć, jak pozbyć się niepewności i wziąć przyszłość swojej pracy i firmy w swoje ręce.
Przypominasz sobie marki, które jeszcze kilka lat temu były na topie? Po wielu z nich słuch zaginął. Dlaczego? Zarządzający nie umieli reagować na rynkowe zmiany, a najczęściej ich nie dostrzegali. Nie popełniaj tego błędu!
Bądź czujny! pozwoli Ci pozbyć się niepewności oraz nauczyć się dostrzegać szanse wcześniej niż inni. Jest to kompleksowy podręcznik, dzięki któremu Ty i Twoja firma wypłyniecie na szerokie wody.
Autor przedstawia Czytelnikowi metody, które pozwalają odpowiednio monitorować rynek i wychwytywać informacje o pojawiających się szansach i zagrożeniach. Pokazuje, jak te dane wykorzystać w firmie.
Harmonizacja talentów adresowana jest do wszystkich, którzy mierzą się z zadaniem zatrudniania pracowników i zarządzania zasobami ludzkimi.
Dzięki lekturze niniejszej książki Czytelnik dowie się, jak:
- przeprowadzić z sukcesem rekrutację,
- zatrzymać w firmie najlepszych pracowników,
- z indywidualności zbudować zgrany zespół.
Autor książki podpowiada, jak znaleźć najlepszych ludzi, wykorzystać ich talenty do osiągnięcia celów biznesowych oraz zapewnić im taki model przywództwa, który propaguje dobrą komunikację, kreatywność i osiągnięcia.
Zagadnienie upadłości przedsiębiorstw jest bardzo ważne z punktu widzenia zarówno teorii ekonomii, jak i praktyki gospodarczej. Obecny ogólnoświatowy kryzys finansowy dowiódł że nawet najlepsze międzynarodowe koncerny powinny nieustannie monitorować sytuację finansową swoją, jak i firm, z którymi współpracują. Proces globalizacji doprowadził do powstania skomplikowanej sieci zależności i niepewności zjawisk wpływających na kondycję finansowo – ekonomiczną jednostek gospodarczych. Żadne przedsiębiorstwo, nawet w okresie prosperity, nie może być pewne swojej przyszłości.
Niniejsza książka, autorstwa badaczy z czołowych polskich uczelni, stanowi przegląd fundamentalnych zagadnień współczesnego zarządzania. Impulsem do jej napisania była obchodzona w tym roku setna rocznica powstania nauk o zarządzaniu. Podstawowym celem książki jest zaprezentowanie osiągnięć polskich ośrodków naukowych zajmujących się tą problematyką oraz perspektyw rozwojowych i kierunków badań na przyszłość. Jest ona więc swego rodzaju raportem o obecnym stanie polskiej nauki o zarządzaniu, uwzględniającym w szczególności takie zagadnienia jak:
- ewolucja kierunków badań,
- podstawowe obiekty badawcze (przedsiębiorstwo, organizacja pracy),
- specyficzne mody w teorii i praktyce zarządzania,
- rozwój i perspektywy nurtu zarządzania strategicznego,
- metody badań naukowych w obszarze zarządzania,
- badania w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi, zarządzania zmianą, wiedzą i innowacjami,
- osiągnięcia subdyscyplin o węższym zasięgu, takich jak zarządzanie zasobami, zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem, zarządzanie jakością, logistyką itd.,
- metody i techniki zarządzania oraz nadzór korporacyjny,
- etyka w badaniach naukowych.
Książka jest przeznaczona dla studentów kierunków menedżerskich i ekonomicznych oraz uczestników szkoleń i kursów z różnych dziedzin zarządzania. Można ją polecić również wykładowcom prowadzącym zajęcia z zakresu zarządzania, nauki o organizacji, zasobów ludzkich, metod zarządzania i podobnych przedmiotów, a także konsultantom i młodym badaczom, którzy poszukują inspiracji merytorycznych oraz warsztatowych.
Jak dobrać najlepszych kontrahentów?
Jaką umowę podpisać?
Jaką formę rozliczenia wybrać?
Te i inne pytania zadają sobie regularnie szefowie projektów. Lektura niniejszej książki pozwoli rozwiać wątpliwości i z sukcesem realizować wszelkie przedsięwzięcia.
Od umowy po realizację zamówienia to praktyczny przewodnik dla szefa projektu. Znajduje się w nim wiele przykładów, wzorów dokumentów, a także ćwiczeń pozwalających zweryfikować zdobytą wiedzę.
Informacje zawarte w książce znajdą zastosowanie w wielu obszarach biznesu i różnych dziedzinach życia - wszędzie tam, gdzie podpisywana jest umowa na dostarczenie towarów lub świadczenie usług.
Który lider jest lepszy? Czy twardy, zorientowany na wynik menedżer, czy też szef-kumpel, który dba o dobre relacje z pracownikami? Strateg-wizjoner, który ma wizję firmy na następne dekady, czy ten, który twardo stąpając po ziemi, koncentruje się na realizacji bieżących zadań? Odpowiedź brzmi: żaden z powyższych. Lider powinien być wszechstronny. Autorzy tej książki w praktyczny sposób ukazują, jak nim zostać.
Co jest najważniesze w świecie firm usługowych? Jak można osiągnąć przewagę nad konkurencją? Książka C. Britta Beemera i Roberta L. Shooka, amerykańskich badaczy rynku, daje wiele wartościowych odpowiedzi na te pytania, wynikających z przekonania, że najważniesze jest postawienie konsumenta w centrum uwagi.
Dzięki tej książce dowiesz się między innymi:
dlaczego sprzedaż usług różni się od sprzedaży produktów,
jak kultura firmy wpływa na sukces,
czy ważniejsi są konsumenci, czy akcjonariusze.
Wszystkie analizy zawarte w książce Konsument w centrum uwagi są oparte na doświadczeniu najlepszych na świecie firm usługowych, takich jak Johnson&Johnson, Wal-Mart, RE/MAX, Four Seasons czy Google. Jej lektura pozwoli menedżerom firm świadczących usługi przekonać się, że tylko skoncentrowanie się na potrzebach klienta gwarantuje przetrwanie i osiągnięcie rynkowwego sukcesu.
Jeśli nie poświęcasz czasu na rozwijanie umiejętności przywódczych, to w twoim dążeniu do sukcesu brakuje ważnego elementu.
"Osiągałyśmy dobre wyniki w Korpusie Piechoty Morskiej i podobnie było później w świecie biznesu. Stało się tak dzięki nauce przywództwa, nie zaś dzięki jakimś wrodzonym talentom. A to, że udało nam się zdobyć zaszczytny tytuł żołnierza piechoty morskiej - i to oficera - świadczy o tym, że każdy może się nauczyć być liderem".
Autorki tej książki - po latach służby oficerskiej i pracy w charakterze konsultantek w cywilu - formułują podstawowe zasady, które pomogą każdej kobiecie zostać silną liderką. Zasady te przedstawiają w dziesięciu punktach:
1. Sama spełniaj standardy, których spełnienia wymagasz od innych
2. Podejmuj szybkie decyzje
3. Najpierw bierz odpowiedzialność, później szukaj winy
4. Zatroszcz się o tych, którym przewodzisz
5. Pomyśl, zanim zareagujesz
6. W obliczu kryzysu nie wypuszczaj sterów z rąk
7. Odwaga + inicjatywa + wytrwałość + uczciwość = sukces
8. Ujarzmij swoje emocje
9. Przepraszaj tylko wtedy, gdy zawiniłaś
10. Będąc liderką, zawsze bądź sobą
Jeśli skorzystasz z zamieszczonych tu rad, rozwiniesz zdolności w zakresie podejmowania decyzji, nauczysz się skupiać na ważnych rzeczach i staniesz się prawdziwym przywódcą. Zrozumiesz, że niewielkie zmiany mogą prowadzić do wielkich korzyści. Przeprowadzenie tych zmian będzie miało ogromny pozytywny wpływ na twoje życie i karierę.
Książka Mistrzowskie zarządzanie ludźmi jest przeznaczona dla menedżerów dowolnego szczebla, którym zależy na stworzeniu skutecznego, wydajnie pracującego zespołu. Mark Thomas, opierając się na bogatym doświadczeniu doradczym, udziela wielu praktycznych wskazówek dotyczących osiągnięcia mistrzowskiej wprawy w takich obszarach jak:
zarządzanie wydajnością,
komunikacja bezpośrednia,
udzielanie informacji zwrotnych,
asertywność,
zarządzanie czasem,
prowadzenie zebrań.
Autor przejrzyście wyjaśnia najważniejsze pojęcia związane z zarządzaniem, a duża liczba zamieszczonych w książce przykładów, diagramów i technik umożliwia łatwe przełożenie teorii na codzienną praktykę.
W ostatnich latach wzrosło niepomiernie zainteresowanie kompetencjami zarówno organizacji, jak i pracowników. Oferowana książka podejmuje to wyzwanie. Autor wyjaśnia pojęcia związane z zarządzaniem kompetencjami i rolami organizacyjnymi, podaje charakterystyki najważniejszych kompetencji, opisuje przywództwo od strony kompetencji i ich zwiększania. Omawia portfele kompetencji najważniejszych grup ludzi związanych z sektorem przedsiębiorstw: przedsiębiorców-biznesmenów, menedżerów i liderów (pokazując różnice między nimi), specjalistów, pracowników merytoryczno-wykonawczych i operacyjnych. Charakteryzuje także zarządzanie własnymi kompetencjami (self-management). Obecne, drugie wydanie zostało zaktualizowane i rozszerzone, między innymi o zaprezentowane w załącznikach profesjogramy.
Opracowanie efektywnych strategii zarządzania zasobami ludzkimi jest stosunkowo łatwe, znacznie trudniejsza jest ich realizacja. Niniejsza książka stanowi pomost między wiedzą teoretyczną i praktyką. Może posłużyć jako poradnik przy opracowywaniu strategii zarządzania zasobami ludzkimi i wprowadzaniu ich w życie. W bardzo szerokim zakresie uwzględnia strategiczne znaczenie zasobów ludzkich i pokazuje, jak każdy aspekt tych strategii powinien być scalony z globalną strategią działalności organizacji.
Autor publikacji, jeden z najwybitniejszych specjalistów w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi, omawia zagadnienia, które wpływają na codzienne praktyki zzl, takie jak:
zarządzanie kapitałem ludzkim,
społeczna odpowiedzialność biznesu
rozwój organizacyjny
zaangażowanie pracowników
zarządzanie talentami
Znakomitym uzupełnieniem części teoretycznej książki są studia przypadków, praktyczne przykłady i specjalny pakiet narzędziowy HR, przydatne wszystkim osobom, które zajmują się wdrażaniem skomplikowanych strategii w celu dokonania ważnych zmian w organizacji.
Kształtowanie portfela marek stanowi jeden z kluczowych obszarów decyzyjnych firm. Definiowanie roli marki w portfelu, określenie jej relacji z oferowanymi produktami, decyzja o tym, które marki oferować na jakich rynkach, w których segmentach i kanałach dystrybucji - należą do najważniejszych rozstrzygnięć, jakich musi dokonać zarząd firmy w ramach swojej strategii rynkowej.
Proces zarządzania portfelem marek ma na celu zapewnienie ich wewnętrznej synergii, wzajemnego wsparcia oraz przejrzystości, a także ułatwienie kreowania znaczących, unikalnych i pełnych energii marek.
Autorzy tej książki proponują rozwiązania oparte na sprawdzonych i skutecznych strategiach dotyczące takich kwestii, jak:
- wyznaczanie roli marek w portfelu, warianty strategii markowania,
- konstruowanie portfela marek: procedura, audyt portfela marek, tworzenie scenariuszy rozwoju portfela,
- określanie optymalnej liczby marek w portfelu, metody redukcji portfela,
- właściwa komunikacja marketingowa całego portfela marek, marki korporacyjnej, marek indywidualnych, submarek oraz marki wspieranej.
W efekcie trafnego zarządzania portfelem marek firma staje się właścicielem drużyny kilku czy kilkunastu naprawdę silnych i cennych megamarek, a nie przypadkowego zbioru „nazwanych produktów", które prawdziwymi markami nie są. Zawarte w tej książce wskazówki ułatwią kadrze zarządzającej i pracownikom marketingu osiągnięcie tej idealnej równowagi.
Prognozowanie - jako jeden ze środków wykorzystywanych w procesie planowania - nabiera szczególnego znaczenia w zarządzaniu przedsiębiorstwem, ponieważ złe antycypowanie przyszłych trendów może być niszczące dla firmy. Niezwykle istotne są pod tym względem informacje o przyszłej sytuacji zarówno przedsiębiorstwa, jak i jego otoczenia, które zmniejszają lukę informacyjną,
Autorzy podręcznika omówili w nim metody prognozowania, które ich zdaniem mogą znaleźć najszersze zastosowanie w przedsiębiorstwie. Przy ich wyborze kierowali się ocenami formułowanymi przez menedżerów oraz własnymi doświadczeniami, Całość stanowi kompleksowy przegląd podstawowych zagadnień związanych z tą ważną dziedziną zarządzania, do których należą:
znaczenie prognozowania dla przyszłości przedsiębiorstwa, przebieg procesu
prognostycznego,
eksploracja danych prognostycznych i ich analiza, zastosowanie odpowiednich rodzajów oprogramowania,
metody prognozowania sprzedaży oparte na wykrytych prawidłowościach, stosowane modele formalne i nieformalne oraz wykorzystanie opinii ekspertów,
sposoby integracji modeli prognostycznych, korygowania prognoz i ich monitorowania,
prognozowanie finansowe w przedsiębiorstwie, metody oceny retrospektywnej i prospektywnej sytuacji finansowej oraz prognozowania bankructwa,
Uzupełnieniem omawianych metod są liczne przykłady ich zastosowania, w większości z wykorzystaniem programu STATISTICA. Podręcznik zawiera więc cenny materiał zarówno dla studentów uczelni ekonomicznych, jak i menedżerów tworzących prognozy i posługujących się nimi w zarządzaniu przedsiębiorstwem.
Transformacja sektora ochrony zdrowia wymusiła konieczność zmiany sposobu zarządzania jednostkami świadczącymi usługi zdrowotne oraz nabywania przez menedżerów, stojących na ich czele, nowych umiejętności.
Niniejsza publikacja stanowi odpowiedź na problemy zgłaszane przez menedżerów zarządzających zarówno publicznymi, jak i niepublicznymi jednostkami ochrony zdrowia.
Autorzy podejmują tematykę dotyczącą skutecznego zarządzania i przewodzenia w jednostkach ochrony zdrowia, w szczególności przywództwa, zarządzania zmianą oraz nowoczesnych narzędzi zarządzania organizacjami publicznymi, takich jak analizy interesariuszy i Mission Oriented Scorecard.
Autor dowodzi, że aby uzyskać mocną pozycję, przywódca musi być głęboko przekonany do wyznawanych przez siebie zasad, musi go cechować dojrzała samoświadomość, która będzie jego przewodnikiem w trudnych sytuacjach i podczas podejmowania złożonych decyzji. Wskazuje, jak odkryć w sobie wewnętrzny potencjał, pokierować nim i wykorzystać jego siłę.
Czytelnicy znajdą w poradniku pouczające historie wzięte z życia, a także praktyczne narzędzia, testy i ćwiczenia, dzięki którym książka stanowi usystematyzowany przewodnik po nowej filozofii zarządzania.
Umiejętności w dziedzinie komunikacji są niezbędne menedżerom i liderom, którzy powinni efektywnie przekazywać komunikaty swoim pracownikom i uzyskiwać od nich potrzebne informacje. Rozwijanie i doskonalenie umiejętności w zakresie komunikacji, także niewerbalnej, stanowi warunek skutecznego porozumiewania się z podwładnymi.
Poradnik zawiera skondensowane informacje o sztuce komunikacji. Omawia takie zagadnienia, jak: warunki dobrej komunikacji, umiejętność słuchania, czytania i pisania, przygotowywanie wystąpień ustnych i prezentacji, prowadzenie rozmów indywidualnych, a także najważniejsze zasady komunikacji w firmie.
System przywództwa ComposiTeam, opisany w tej książce, pomaga uwolnić olbrzymi, zmagazynowany w organizacji potencjał przywódczy.
Znakomitą większość tego potencjału ograniczają jednak biurokratyczne procedury i organizacyjna inercja. Autorzy wyjaśniają, jak zmuszanie pracowników do pracy poza ich "naturalnymi strefami komfortu" blokuje efektywność, źle wpływa na rezultaty i upośledza wrodzone zdolności przywódcze. Zachęcają, by rozpoznać i zaakceptować indywidualny, unikatowy styl pracy i typ motywacji każdego pracownika, połączyć go z indywidualnymi stylami i motywacjami innych pracowników oraz dostosować do celów organizacji. System ten uwalnia uwięziony dotąd potencjał przywódczy, dopasowując to, co ludzie robią najlepiej, do tego, czego organizacja najbardziej potrzebuje.
Z jakiego powodu kilku profesjonalistów ma status ekspertów w swoich dziedzinach? Czy pozostali też mogą nimi zostać? Autorka książki Potencjał rynków niszowych odpowiada na te pytania, wskazując najważniejsze czynniki odróżniające ekspertów od profesjonalistów, którzy zdobyli identyczne umiejętności, ale nikt o nich nie słyszał.
Przeczytaj tę książkę, a poznasz odpowiedź na pytanie, dlaczego zostanie ekspertem w danej niszy jest najpewniejszą drogą do osiągnięcia sukcesu. Dowiesz się, na czym polega formuła RDM wskazująca profesjonalistom, jak znaleźć niszę branżową, w której najlepiej wykorzystają swoje umiejętności i która przyniesie im maksymalne zyski. Autorka zdradza też siedem sekretów, które należy poznać, by zbudować tożsamość eksperta, utrwalić ją i czerpać z niej korzyści.
Budowanie relacji opartych na zaufaniu jest niezbędne we współczesnym zarządzaniu przedsiębiorstwem. W książce tej zaprezentowano główne koncepcje, narzędzia i zastosowania kategorii zaufania w nowoczesnym zarządzaniu. Uwzględniono zachodzące obecnie zmiany związane przede wszystkim z przejściem od zarządzania kompetencjami twardymi do zarządzania kompetencjami miękkimi, powszechnym zastosowaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych i turbulentnym otoczeniem, w którym działają przedsiębiorstwa.
Szczegółowo omówiono między innymi:
* definicje, źródła i typologię zaufania,
* zagadnienia ekonomii zaufania,
* znaczenie zaufania w koncepcji kapitału ludzkiego,
* wytyczne do budowy zaufania w organizacji,
* rolę lidera w zarządzaniu zaufaniem,
* relacje między zarządzaniem zaufaniem a zarządzaniem wiedzą i zarządzaniem w kryzysie,
* kwestie odporności przedsiębiorstwa na korupcję i defraudację,
* strategie komunikacji przedsiębiorstwa z otoczeniem,
* problematykę zaufania w relacjach z partnerami biznesowymi,
* zasady zarządzania reputacją i lojalnością,
* strategię społecznej odpowiedzialności biznesu,
* zagadnienia zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstwa,
* zastosowanie metodologii zarządzanie zaufaniem [w tym zespoły wirtualne, e-commerce, przetargi on-line).
Wprowadzona przez autorów i sukcesywnie rozwijana koncepcja zaufania w zarządzaniu (zarządzania zaufaniem) ma charakter nowatorski na skalę światową.
Książka jest przeznaczona dla teoretyków i praktyków zarządzania: liderów i menedżerów oraz wykładowców i studentów nauk o organizacji i zarządzaniu.
Warunki współczesnej gospodarki i wprowadzane na dużą skalę zmiany w organizacjach wymagają ściśle określonych i profesjonalnych przedsięwzięć w obszarze ludzkim: racjonalizacji poziomu zatrudnienia oraz dostosowania potencjału zatrudnionych do nowych wymagań dotyczących zadań i stanowisk.
Zawarte w książce narzędzia ułatwiające przeprowadzenie procesu racjonalizacji zatrudnienia - procedury postępowania, formularze, ankiety - pozwolą na przygotowanie i przeprowadzenie tego procesu w sposób sprawny, a także na zminimalizowanie negatywnych skutków ewentualnych zwolnień pracowników. Publikacja ma również ułatwić podjęcie samej decyzji o przeprowadzeniu restrukturyzacji zatrudnienia oraz o tym, czy prowadzić ją we własnym zakresie, czy przy pomocy podmiotów zewnętrznych
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?