Książka przedstawia 26 skutecznych strategii służących zatrzymaniu w firmie wartościowych pracowników - nie tylko tych osiągających wyjątkowe wyniki, ale także tych solidnych, wykonujących rzetelnie i niezawodnie codzienne zadania.
Dzięki lekturze tej książki dowiesz się m.in.:
- dlaczego płaca nie jest najważniejszą nagrodą,
- jak można dbać o rozwój pracownika, zapewniając mu pełne wyzwań zadania, nawet jeśli awans nie jest możliwy,
- jak dbałość o dobrą formę pracowników przekłada się na wyniki ich pracy,
- o co pytać, jak słuchać i rozumieć pracowników, aby nie chcieli zmieniać szefa ani zespołu,
- jak uwzględniać w pracy pasje pracowników, wartości, potrzeby osobiste i chęć kontaktowania się z innymi ludźmi,
- w jaki sposób uwzględniać różnice między pokoleniami w stosowaniu strategii budowania zaangażowania.
Książka zawiera przykłady z życia firm, a także listy działań, testy i kwestionariusze umożliwiające łatwe przełożenie teorii na praktykę.
W ciągu zaledwie kilku lat Facebook przekształcił się ze studenckiej aplikacji w ogromny serwis internetowy mający ponad pół miliarda użytkowników. Jest jednym z najbardziej udanych przedsięwzięć w historii biznesu.
Facebook stał się częścią życia wielu ludzi na całym świecie. Swoje profile mają urzędy, firmy, a nawet najwyżsi dostojnicy. Zastanów się, dlaczego tylu twoich znajomych zaczyna dzień od zalogowania się na Facebooku?
To właśnie ten serwis zrewolucjonizował świat. Przyczynił się nie tylko do innego spojrzenia na marketing czy rynek reklamy, lecz także do zmian politycznych w niektórych krajach i wpłynął na nasze poczucie tożsamości. To właśnie jest efekt Facebooka.
Dowiedz się, jak powstał Facebook, dlaczego zdobył tak wielką popularność i jaka będzie jego przyszłość. Poznaj geniusz Marka Zuckerberga!
Ta książka przedstawia historię Facebooka, której nie znajdziesz nigdzie indziej.
A wszystko zaczęło się w akademiku Uniwersytetu Harvarda, gdzie niespokojny, zuchwały 19-latek stworzył największy dziś serwis społecznościowy na świecie.
Unikalny zestaw gier przydatnych w treningach, który może być włączony do autorskiego programu szkoleniowego trenera i dostosowany do potrzeb różnego rodzaju szkoleń.
Zbiór zawiera opisy 77 zaawansowanych gier szkoleniowych wspomagających aktywne uczenie się oraz stymulujących zmianę zachowań i postaw.
Gry są przeznaczone dla szkoleniowców prowadzących treningi między innymi z zakresu komunikacji, budowania zaufania, dokonywania oceny i samooceny, doskonalenia asertywności, budowania zespołów, integrowania grupy, poszukiwania źródeł motywacji, podejmowania decyzji, przekazywania informacji zwrotnych, planowania działań, rozwiązywania problemów, negocjacji, rozwijania kreatywności, umiejętności kierowania zespołem, radzenia sobie ze stresem.
Materiały zawierają:
* omówienie celów szkoleniowych każdej z gier
* szczegółowe opisy prowadzenia wszystkich gier
* spis materiałów dodatkowych potrzebnych do wykorzystania podczas gier
* przykłady modyfikacji gier w celu dostosowywania ich do potrzeb grupy
Proponowane gry są sklasyfikowane według celów szkoleniowych, co ułatwia ich wykorzystanie w autorskim programie szkolenia. Są doskonałym uzupełnieniem wszelkiego rodzaju programów szkoleniowych, a ich efektem jest zarówno wzbudzenie zainteresowania i zwiększenie zaangażowania, jak i bezpośrednie wspomaganie rozwoju kwalifikacji zawodowych.
Unikalny zestaw gier przydatnych w treningach, który może być włączony do autorskiego programu szkoleniowego trenera i dostosowany do potrzeb różnego rodzaju szkoleń.
Gry są przeznaczone dla szkoleniowców prowadzących treningi między innymi z zakresu komunikacji niewerbalnej, werbalnej i pisemnej, budowania zaufania, dokonywania samooceny, doskonalenia asertywności, integrowania grupy, oceniania, podejmowania decyzji, przekazywania informacji zwrotnych, rozwiązywania problemów, budowania zespołów, rozwijania kreatywności i umiejętności słuchania.
Materiały zawierają:
omówienie celów szkoleniowych każdej z gier
szczegółowe opisy prowadzenia wszystkich gier
spis materiałów dodatkowych potrzebnych do wykorzystania podczas gier
przykłady modyfikacji gier w celu dostosowywania ich do potrzeb grupy
Proponowane gry są doskonałym uzupełnieniem wszelkiego rodzaju programów szkoleniowych, a ich efektem jest zarówno wzbudzenie zainteresowania i zwiększenie zaangażowania, jak i bezpośrednie wspomaganie rozwoju kwalifikacji zawodowych.
"Bardzo wysoko oceniam wybór tematu badawczego, który nabiera szczególnego znaczenia w istniejącym stanie gospodarki światowej, jak również proponowany zakres badań, w którym autorka stara się przedstawić dotychczasowy stan badań problematyki rozwoju relacji między organizacyjnych w literaturze światowej, a także polskiej. Autorka dokonała również oceny istniejącego stanu badań, wskazując szczegółowo na wybrane mechanizmy koordynacji współpracy między różnymi organizacjami".
Prof. dr hab. Wiesław M. Grudzewski
Członek korespondent Polskiej Akademii Nauk,
Instytut Organizacji i Zarządzania w Przemyśle "ORGMASZ"
Wraz z charakterystyczną dla współczesnych rynków dynamizacją zjawisk gospodarczych następuje przewartościowanie skuteczności poszczególnych instrumentów komunikowania. Obserwowane już od pewnego czasu tendencje do zmniejszania się skuteczności tradycyjnych działań komunikacyjnych ulegają intensyfikacji wraz z pojawianiem się nowych mediów oraz przynależnych im innowacyjnych form komunikowania się z otoczeniem, wymuszając na nadawcach komunikatów marketingowych poszukiwanie nowych, innowacyjnych narzędzi i technik w tym zakresie.
Książka, będąca pracą zbiorową zespołu autorów, pracowników Katedry Marketingu Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, podejmuje problematykę zastosowania nowych narzędzi i technik komunikacyjnych, zarówno w ujęciu teoretycznym - przedstawiając bogactwo nowoczesnych narzędzi i technik komunikacyjnych oraz definiując i porządkując omawiane zagadnienia, jak i w praktyce - analizując aplikacje nowych narzędzi i technik w czterech obszarach działalności non profit: w kampaniach społecznych, na rynku politycznym, w administracji publicznej i w ochronie zdrowia.
Publikacja adresowana jest zarówno do studentów kierunków ekonomicznych, jak i praktyków gospodarczych oraz menedżerów zarządzających organizacjami non profit, zajmujących się profesjonalnie problematyką komunikacji marketingowej.
Klient jest najważniejszym partnerem firmy. Niezadowolony może zrazić do niej wiele osób, a zadowolony zachęci swoich znajomych. Choć te prawdy są znane nie od dziś, zarządzający często nie wiedzą, jak przejść od słów do czynów. Z pomocą przychodzi Shep Hyken.
Nie bądź jednym z wielu
Spraw, aby klienci nie tylko byli lojalni, lecz także stali się entuzjastami Twojej firmy. To właśnie oni będą pokazywać innym, jak dobre są Twoje produkty i usługi. Staną się dzięki temu motorem napędowym firmy, co w efekcie pozwoli zastąpić kosztowne kampanie reklamowe.
Bądź kultowy na rynku
Oczywiście zdobycie pokaźnej liczby entuzjastycznie nastawionych klientów nie jest zadaniem na jedno popołudnie. Autor, posługując się wieloma przykładami, przedstawia, jak sprawić, by rzesza klientów została z Tobą na długo.
W ostatnich latach następuje zauważalne przechodzenie w terminologii kadrowej od "zarządzania zasobami ludzkimi" do "zarządzania kapitałem ludzkim". Niestety, często oba terminy stosowane są zamiennie, a przyczynkarski charakter prowadzonej w literaturze przedmiotu dyskusji nie wyjaśnia istoty zmiany. Prezentowana książka w zamierzeniu wypełnia tę lukę - jej celem jest analiza przyczyn i skutków przejścia od ZZL do ZKL. Wywód dostarcza więc odpowiedzi na następujące pytania:
Czy ludzie w przedsiębiorstwie są zasobem, czy kapitałem?
Co to znaczy, że ludzie są zasobem, a co - że kapitałem?
Dlaczego w ostatnich latach zaczęto postrzegać ludzi bardziej jako kapitał, a (już) nie (tylko) jako zasób?
Czy sposób postrzegania ludzi jako kapitału implikuje inne metody zarządzania nimi, niż gdy są zasobem?
A może na ludzi w organizacji należałoby spojrzeć z jeszcze innej perspektywy, skoro sposób myślenia determinuje sposób działania?
"Praca doktor Beaty Jamki wyróżnia się wysokim poziomem merytorycznym i walorami nowatorstwa widocznymi nie tylko w analizie, diagnozowaniu stanu w podobszarach HRM, ale i w projektowaniu nowych metod zarządzania. (...) z pełnym przekonaniem rekomenduję ją Wydawnictwu do opublikowania jako książki zaadresowanej do grona czytelników, którymi będą nauczyciele akademiccy, studenci, menedżerowie oraz eksperci firm świadczących usługi outsourcingowe".
(z recenzji prof. zw. dr hab. Alicji Sajkiewicz)
Jak podbić rynek? Konsekwentnie realizować obraną strategię - powie jeden menedżer. Mieć najlepszych ludzi - doda drugi. Kolejny podkreśli, że liczy się technologia. Oczywiście każdy z nich ma trochę racji, ale nie są to jednak rzeczy najważniejsze. Umiejętne reagowanie na niespodziewane sytuacje i zdolność wykorzystywania nadarzających się okazji to właśnie klucz do sukcesu.
Wielu menedżerów nauczyło się żyć w tych niepewnych czasach, po prostu przyjmując, że tak musi być. Czy to właściwa postawa? Nie! Menedżer powinien wiedzieć, jak pozbyć się niepewności i wziąć przyszłość swojej pracy i firmy w swoje ręce.
Przypominasz sobie marki, które jeszcze kilka lat temu były na topie? Po wielu z nich słuch zaginął. Dlaczego? Zarządzający nie umieli reagować na rynkowe zmiany, a najczęściej ich nie dostrzegali. Nie popełniaj tego błędu!
Bądź czujny! pozwoli Ci pozbyć się niepewności oraz nauczyć się dostrzegać szanse wcześniej niż inni. Jest to kompleksowy podręcznik, dzięki któremu Ty i Twoja firma wypłyniecie na szerokie wody.
Autor przedstawia Czytelnikowi metody, które pozwalają odpowiednio monitorować rynek i wychwytywać informacje o pojawiających się szansach i zagrożeniach. Pokazuje, jak te dane wykorzystać w firmie.
Książko Stevena Bragga, wybitnego specjalisty w dziedzinie rachunkowości, zawiera uporządkowany opis ponad 200 wskaźników, za pomocą których można zmierzyć zarówno finansowe aspekty działalności przedsiębiorstwa, jak i te związane z produkcją, logistyką, sprzedażą, zarządzaniem zasobami ludzkimi, a nawet kontaktami handlowymi realizowanymi drogą elektroniczną. Autor podkreśla, że aby uzyskać precyzyjny obraz wybranego obszaru, należy uważnie wybrać zestaw miar w zależności od informacji, jakie chce się uzyskać. W niniejszej książce czytelnik znajdzie:
opis znaczenia każdego wskaźnika i czytelny przykład jego zastosowania,
wersje alternatywne dostosowane do konkretnych sytuacji,
porady, jak zastosować arkusz kalkulacyjny do sporządzania standardowego zestawu wskaźników.
Na szczególną uwagę zasługują ostrzeżenia, w których autor wskazuje, jakimi elementami wzoru można manipulować i jak zadbać o to, aby wartość wskaźnika na pewno odpowiadała rzeczywistości.
Dzięki tej pożytecznej książce menedżerowie poszczególnych działów, kontrolerzy finansowi, audytorzy, doradcy, inwestorzy, a także właściciele małych przedsiębiorstw będą mogli łatwo skomponować zestawy miar idealnie dostosowane do celów swojej analizy.
Harmonizacja talentów adresowana jest do wszystkich, którzy mierzą się z zadaniem zatrudniania pracowników i zarządzania zasobami ludzkimi.
Dzięki lekturze niniejszej książki Czytelnik dowie się, jak:
- przeprowadzić z sukcesem rekrutację,
- zatrzymać w firmie najlepszych pracowników,
- z indywidualności zbudować zgrany zespół.
Autor książki podpowiada, jak znaleźć najlepszych ludzi, wykorzystać ich talenty do osiągnięcia celów biznesowych oraz zapewnić im taki model przywództwa, który propaguje dobrą komunikację, kreatywność i osiągnięcia.
Zagadnienie upadłości przedsiębiorstw jest bardzo ważne z punktu widzenia zarówno teorii ekonomii, jak i praktyki gospodarczej. Obecny ogólnoświatowy kryzys finansowy dowiódł że nawet najlepsze międzynarodowe koncerny powinny nieustannie monitorować sytuację finansową swoją, jak i firm, z którymi współpracują. Proces globalizacji doprowadził do powstania skomplikowanej sieci zależności i niepewności zjawisk wpływających na kondycję finansowo – ekonomiczną jednostek gospodarczych. Żadne przedsiębiorstwo, nawet w okresie prosperity, nie może być pewne swojej przyszłości.
Niniejsza książka, autorstwa badaczy z czołowych polskich uczelni, stanowi przegląd fundamentalnych zagadnień współczesnego zarządzania. Impulsem do jej napisania była obchodzona w tym roku setna rocznica powstania nauk o zarządzaniu. Podstawowym celem książki jest zaprezentowanie osiągnięć polskich ośrodków naukowych zajmujących się tą problematyką oraz perspektyw rozwojowych i kierunków badań na przyszłość. Jest ona więc swego rodzaju raportem o obecnym stanie polskiej nauki o zarządzaniu, uwzględniającym w szczególności takie zagadnienia jak:
- ewolucja kierunków badań,
- podstawowe obiekty badawcze (przedsiębiorstwo, organizacja pracy),
- specyficzne mody w teorii i praktyce zarządzania,
- rozwój i perspektywy nurtu zarządzania strategicznego,
- metody badań naukowych w obszarze zarządzania,
- badania w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi, zarządzania zmianą, wiedzą i innowacjami,
- osiągnięcia subdyscyplin o węższym zasięgu, takich jak zarządzanie zasobami, zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem, zarządzanie jakością, logistyką itd.,
- metody i techniki zarządzania oraz nadzór korporacyjny,
- etyka w badaniach naukowych.
Książka jest przeznaczona dla studentów kierunków menedżerskich i ekonomicznych oraz uczestników szkoleń i kursów z różnych dziedzin zarządzania. Można ją polecić również wykładowcom prowadzącym zajęcia z zakresu zarządzania, nauki o organizacji, zasobów ludzkich, metod zarządzania i podobnych przedmiotów, a także konsultantom i młodym badaczom, którzy poszukują inspiracji merytorycznych oraz warsztatowych.
Jak dobrać najlepszych kontrahentów?
Jaką umowę podpisać?
Jaką formę rozliczenia wybrać?
Te i inne pytania zadają sobie regularnie szefowie projektów. Lektura niniejszej książki pozwoli rozwiać wątpliwości i z sukcesem realizować wszelkie przedsięwzięcia.
Od umowy po realizację zamówienia to praktyczny przewodnik dla szefa projektu. Znajduje się w nim wiele przykładów, wzorów dokumentów, a także ćwiczeń pozwalających zweryfikować zdobytą wiedzę.
Informacje zawarte w książce znajdą zastosowanie w wielu obszarach biznesu i różnych dziedzinach życia - wszędzie tam, gdzie podpisywana jest umowa na dostarczenie towarów lub świadczenie usług.
Który lider jest lepszy? Czy twardy, zorientowany na wynik menedżer, czy też szef-kumpel, który dba o dobre relacje z pracownikami? Strateg-wizjoner, który ma wizję firmy na następne dekady, czy ten, który twardo stąpając po ziemi, koncentruje się na realizacji bieżących zadań? Odpowiedź brzmi: żaden z powyższych. Lider powinien być wszechstronny. Autorzy tej książki w praktyczny sposób ukazują, jak nim zostać.
Co jest najważniesze w świecie firm usługowych? Jak można osiągnąć przewagę nad konkurencją? Książka C. Britta Beemera i Roberta L. Shooka, amerykańskich badaczy rynku, daje wiele wartościowych odpowiedzi na te pytania, wynikających z przekonania, że najważniesze jest postawienie konsumenta w centrum uwagi.
Dzięki tej książce dowiesz się między innymi:
dlaczego sprzedaż usług różni się od sprzedaży produktów,
jak kultura firmy wpływa na sukces,
czy ważniejsi są konsumenci, czy akcjonariusze.
Wszystkie analizy zawarte w książce Konsument w centrum uwagi są oparte na doświadczeniu najlepszych na świecie firm usługowych, takich jak Johnson&Johnson, Wal-Mart, RE/MAX, Four Seasons czy Google. Jej lektura pozwoli menedżerom firm świadczących usługi przekonać się, że tylko skoncentrowanie się na potrzebach klienta gwarantuje przetrwanie i osiągnięcie rynkowwego sukcesu.
Jeśli nie poświęcasz czasu na rozwijanie umiejętności przywódczych, to w twoim dążeniu do sukcesu brakuje ważnego elementu.
"Osiągałyśmy dobre wyniki w Korpusie Piechoty Morskiej i podobnie było później w świecie biznesu. Stało się tak dzięki nauce przywództwa, nie zaś dzięki jakimś wrodzonym talentom. A to, że udało nam się zdobyć zaszczytny tytuł żołnierza piechoty morskiej - i to oficera - świadczy o tym, że każdy może się nauczyć być liderem".
Autorki tej książki - po latach służby oficerskiej i pracy w charakterze konsultantek w cywilu - formułują podstawowe zasady, które pomogą każdej kobiecie zostać silną liderką. Zasady te przedstawiają w dziesięciu punktach:
1. Sama spełniaj standardy, których spełnienia wymagasz od innych
2. Podejmuj szybkie decyzje
3. Najpierw bierz odpowiedzialność, później szukaj winy
4. Zatroszcz się o tych, którym przewodzisz
5. Pomyśl, zanim zareagujesz
6. W obliczu kryzysu nie wypuszczaj sterów z rąk
7. Odwaga + inicjatywa + wytrwałość + uczciwość = sukces
8. Ujarzmij swoje emocje
9. Przepraszaj tylko wtedy, gdy zawiniłaś
10. Będąc liderką, zawsze bądź sobą
Jeśli skorzystasz z zamieszczonych tu rad, rozwiniesz zdolności w zakresie podejmowania decyzji, nauczysz się skupiać na ważnych rzeczach i staniesz się prawdziwym przywódcą. Zrozumiesz, że niewielkie zmiany mogą prowadzić do wielkich korzyści. Przeprowadzenie tych zmian będzie miało ogromny pozytywny wpływ na twoje życie i karierę.
Książka Mistrzowskie zarządzanie ludźmi jest przeznaczona dla menedżerów dowolnego szczebla, którym zależy na stworzeniu skutecznego, wydajnie pracującego zespołu. Mark Thomas, opierając się na bogatym doświadczeniu doradczym, udziela wielu praktycznych wskazówek dotyczących osiągnięcia mistrzowskiej wprawy w takich obszarach jak:
zarządzanie wydajnością,
komunikacja bezpośrednia,
udzielanie informacji zwrotnych,
asertywność,
zarządzanie czasem,
prowadzenie zebrań.
Autor przejrzyście wyjaśnia najważniejsze pojęcia związane z zarządzaniem, a duża liczba zamieszczonych w książce przykładów, diagramów i technik umożliwia łatwe przełożenie teorii na codzienną praktykę.
W ostatnich latach wzrosło niepomiernie zainteresowanie kompetencjami zarówno organizacji, jak i pracowników. Oferowana książka podejmuje to wyzwanie. Autor wyjaśnia pojęcia związane z zarządzaniem kompetencjami i rolami organizacyjnymi, podaje charakterystyki najważniejszych kompetencji, opisuje przywództwo od strony kompetencji i ich zwiększania. Omawia portfele kompetencji najważniejszych grup ludzi związanych z sektorem przedsiębiorstw: przedsiębiorców-biznesmenów, menedżerów i liderów (pokazując różnice między nimi), specjalistów, pracowników merytoryczno-wykonawczych i operacyjnych. Charakteryzuje także zarządzanie własnymi kompetencjami (self-management). Obecne, drugie wydanie zostało zaktualizowane i rozszerzone, między innymi o zaprezentowane w załącznikach profesjogramy.
Opracowanie efektywnych strategii zarządzania zasobami ludzkimi jest stosunkowo łatwe, znacznie trudniejsza jest ich realizacja. Niniejsza książka stanowi pomost między wiedzą teoretyczną i praktyką. Może posłużyć jako poradnik przy opracowywaniu strategii zarządzania zasobami ludzkimi i wprowadzaniu ich w życie. W bardzo szerokim zakresie uwzględnia strategiczne znaczenie zasobów ludzkich i pokazuje, jak każdy aspekt tych strategii powinien być scalony z globalną strategią działalności organizacji.
Autor publikacji, jeden z najwybitniejszych specjalistów w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi, omawia zagadnienia, które wpływają na codzienne praktyki zzl, takie jak:
zarządzanie kapitałem ludzkim,
społeczna odpowiedzialność biznesu
rozwój organizacyjny
zaangażowanie pracowników
zarządzanie talentami
Znakomitym uzupełnieniem części teoretycznej książki są studia przypadków, praktyczne przykłady i specjalny pakiet narzędziowy HR, przydatne wszystkim osobom, które zajmują się wdrażaniem skomplikowanych strategii w celu dokonania ważnych zmian w organizacji.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?