W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
Na medycynie, polityce i marketingu znają się, jak wiadomo, wszyscy. I pewnie właśnie dlatego większość potencjalnie świetnych biznesów upada w ciągu pierwszych kilku lat działalności… Po prostu ich właściciele nie wiedzieli, zapomnieli albo pominęli rzeczy, na które obowiązkowo powinni zwrócić uwagę, budując swoją firmę. Na szczęście jest Paweł Tkaczyk. Napisał tę książkę, opierając się na swoich doświadczeniach wieloletniego praktyka marketingu. Przyprawił ją dużą dawką najaktualniejszej wiedzy na światowym poziomie.
Przenieś swoje działania marketingowe na wyższy poziom (gry)!
Wyobraź sobie, że jedziesz samochodem. Wyobraź sobie, że Twoim zadaniem jest przejechanie z punktu A do punktu B i zużycie przy tym jak najmniejszej ilości paliwa. Wyobraź sobie, że do osiągnięcia tego celu motywuje Cię… Twój własny samochód. Myślisz, że takie rzeczy to tylko w grach komputerowych? I tak, i nie — zasady rodem z takich gier mają w swoich autach Ford i Honda. Korzystają z nich także m.in. Microsoft czy Starbucks. Grywalizacja to przyszłość marketingu, ale przyszłość, która zbliża się wielkimi krokami. "Harvard Business Review" uznał ją za jeden z wiodących trendów marketingowych drugiej dekady XXI wieku.
Teorię wykorzystania mechaniki gier do celów biznesowych świat marketingu powitał w roku 2009 dzięki badaniom prof. Byrona Reevesa z Uniwersytetu Stanforda i jego kolegi J. Leightona Reada, założycieli firmy badawczej Seriosity. W Polsce wyzwanie podjął Paweł Tkaczyk. Dzięki jego książce poznasz temat grywalizacji poziom po poziomie - od teorii gier, poprzez obowiązujące w nich zasady i towarzyszące im historie, aż po zastosowania powiązanych z nimi zjawisk, takich jak choćby social graph. Autor dostarczy Ci narzędzi, dzięki którym będziesz w stanie stworzyć swoją własną marketingową grę. Co więcej, skłonisz ludzi do tego, by zechcieli w nią grać!
Celem monografii jest opisanie wielości perspektyw rozumienia i badania procesów kulturowych w organizacjach, ale jednocześnie wskazanie płaszczyzn ich możliwej integracji. Autor podjął próbę przejścia od analizy teoretycznej do propozycji metodologicznych, a więc oceny możliwości zastosowania przyjętego podejścia do badania kulturowych procesów organizowania oraz zarządzania procesami zmian kulturowych. Książka ta stanowi rozwinięcie kilku tez, które lokują analizy kulturowe w naukach o zarządzaniu na bardzo ogólnej płaszczyźnie dyskursu naukowego.
Z recenzji prof. dr. hab. Bogdana Piaseckiego:
Monografia prof. dr. hab. Łukasza Sułkowskiego stanowi najbardziej rozbudowaną i pogłębioną analizę problematyki kulturowej w zarządzaniu w polskiej literaturze przedmiotu. Jej walory to wieloaspektowy opis paradygmatów i metodologii badania kultury organizacyjnej oraz wskazanie metod jej kształtowania i zmian. Praca wyróżnia się erudycyjnością i znajomością problemu, którą potwierdza zarówno wnikliwa analiza licznej literatury polskiej i zagranicznej, jak i stopień oryginalności własnego spojrzenia autora na złożone procesy kulturowe w organizacji. Monografia jest bardzo potrzebną pozycją na rynku polskim przede wszystkim dla badaczy organizacji oraz doktorantów i studentów zgłębiających problemy kulturowe nie tylko w naukach o zarządzaniu, ale w wielu dyscyplinach społecznych i humanistycznych.
Celem podręcznika jest przybliżenie czytelnikowi pojęcia i znaczenia gospodarczego innowacji, które można uznać za jeden z najważniejszych aspektów współczesnych gospodarek. Wynika to z faktu, iż obecnie innowacyjność traktuje się jako jedną z najistotniejszych determinant rozwoju i konkurencyjności gospodarczej. Część uwagi poświęcono także czynnikom warunkującym zdolność innowacyjną w skali mikro i makroekonomicznej. Książka adresowana jest do studentów zarówno I i II stopnia studiów wyższych, jak również studiów doktoranckich i podyplomowych, takich kierunków ekonomicznych i humanistycznych, jak np.: ekonomia, zarządzanie, międzynarodowe stosunki gospodarcze czy też socjologia. Adresatami podręcznika są także przedstawiciele różnych środowisk i dyscyplin naukowych, a także praktycy zarządzania, przedstawiciele polityki i administracji.
z recenzji dr hab. Roberta Ciborowskiego, prof. UwB:
?(?) Przedstawiona praca obejmuje zestaw zagadnień z teorii innowacji i ekonomiki innowacji. Autorka w interesujący, nie tylko ze względu na walory poznawcze, ale również na sposób prezentacji poszczególnych problemów i formułowania kolejnych zagadnień, sposób wprowadza studenta w tematykę innowacji i innowacyjności (?)?.
Pokolenie Y tworzą ludzie urodzeni w latach 1980-1996, nazywani również pokoleniem Milenium, następną generacją czy pokoleniem klapek i iPodów. Niezależnie od tego, jak ich określisz, masz do czynienia z jedną z największych i najbardziej atrakcyjnych grup docelowych.
Książka jest podsumowaniem pięcioletnich badań nad psychologią i zachowaniami konsumentów z pokolenia Y. Została uznana za najlepszy tytuł marketingowy 2011 r. Rekomendowana jest jako pozycja obowiązkowa dla osób zajmujących się brandingiem, komunikacją czy marketingiem. Jej lektura może być interesująca dla wszystkich, którzy chcą zrozumieć fenomen generacji Y i dowiedzieć się, dlaczego ma ona tak wielki wpływ na zmiany zachodzące w otaczającym świecie.
Autorom książki udało się stworzyć unikalny model CRUSH, który prezentuje 5 czynników charakteryzujących dobrą markę z perspektywy pokolenia Y. Jego skuteczność została potwierdzona w badaniach oraz w rozmowach z właścicielami największych światowych marek, w tym H&M, Nike czy Coca-Cola. Z książki dowiesz się, dlaczego opisywana generacja przywiązuje do tych czynników tak wielką wagę i jak w praktyce wykorzystać tę wiedzę do stworzenia marki rozpoznawalnej, odnoszącej sukcesy i gwarantującej zyski – marki, którą pokocha pokolenie Y.
Dlaczego warto przeczytać tę książkę:
- pierwsza tak kompleksowa analiza pokolenia Y – najliczniejszej i najbardziej atrakcyjnej grupy docelowej
- unikalne wnioski z 5-letnich międzynarodowych badań kilkudziesięciu tysięcy młodych ludzi
- praktyczne wskazówki, jak do nich dotrzeć z twoim przekazem, produktem czy marką
- liczne case studies i wnioski z wywiadów z autorami sukcesu marek pokolenia Y, m.in. Jack & Jones, H&M, Nike, Levi’s czy Coca-Cola – markami pokolenia Y
- ponadto: koncepcja DNA marki, analiza pola walki, markery somatyczne, memy i inne
Joeri Van den Bergh – współzałożyciel agencji InSites Konsulting, której klientami są m.in. Lego, Nokia, Sony, MTV, Danone, Unilever czy Coca-Cola.
Mattias Behrer – starszy zastępca dyrektora generalnego MTV North Europe & MTV International Property Marketing. Wcześniej pracował w firmie H&M w dziale marketingu międzynarodowego oraz w sektorze zarządzania marką.
Samo Sedno to seria nowoczesnych, praktycznych i podręcznych poradników, które trafiają w samo sedno. W serii znajdują się tytuły o tematyce m.in. biznesowej, parentingowej, psychologicznej czy dotyczącej zdrowego stylu życia i rozwoju osobistego.
Kultura biznesu jest szerokim zagadnieniem dotyczącym zachowań ludzkich w sytuacjach służbowych. Jest pojęciem rozleglejszym niż etykieta. Etykieta to jedynie zbiór zasad, właściwych zachowań w życiu zawodowym i społecznym. Jest międzynarodowo uznanym systemem kurtuazji, który służy tworzeniu, utrzymaniu i normowaniu stosunków międzyludzkich w sytuacjach służbowych. Kultura w biznesie obejmuje natomiast i same zasady, ich opis, i zastosowanie tych zasad w życiu zawodowym. Ujmując to inaczej, etykieta to zasady, które mówią, jak powinno być, a kultura biznesu to stan faktyczny, zarówno obecnie, jak i w przeszłości.W książce autorka porusza zupełnie nowe zagadnienia z obszaru kultury biznesu i kultury na co dzień. Są wśród nich: zasady korespondencji, dawanie i otrzymywanie prezentów, przyjmowanie wysokich rangą gości zagranicznych, różnice kulturowe oraz grzeczność na co dzień. Bardzo szczegółowo opracowała tematy poświęcone kwestiom wizerunku i przyjęć. Opisane przykłady i uwagi dotyczą przede wszystkim sytuacji służbowych, ale odwołania do sfery towarzyskiej znalazły się wszędzie tam, gdzie wymagała tego konfrontacja sytuacji służbowych i prywatnych.
Książka wpisuje się w awangardowy obecnie nurt etyki stosowanej (etyki praktyk społecznych). Wątki przewodnie to: wzajemne relacje między deontologią, arctaizmem i supererogacją jako modelami etyki stosowanej w kontekście ich społecznej funkcjonalności, moralne komponenty profesjonalizmu, intrakategorialne zależności między odpowiedzialnością indywidualną, zbiorową i instytucjonalną, zagadnienia form sprawiedliwości/niesprawiedliwości społecznej oraz problemy i paradoksy komunikacji interpersonalnej - pojętej jako społeczny fakt normatywny.
Warunki środowiska, gdzie odbywa się proces pracy, kształtowane są przez występujące w środowisku czynniki (fizyczne, chemiczne i biologiczne), których źródłem są procesy technologiczne przetwarzające materiały i surowce. Stopień natężenia czynników szkodliwych decyduje o tym, czy środowisko pracy jest uciążliwe, oraz czy stwarza zagrożenie zdrowia, a nawet życia pracowników. Zmiany zdrowotne spowodowane obecnością czynników szkodliwych w środowisku pracy nazywamy chorobą zawodową, a ryzyko jej powstania zależy od rodzaju czynnika, stopnia i czasu narażenia zawodowego oraz sposobu wykonywania pracy.
Odpowiedzialność za stan bezpieczeństwa i higieny pracy spoczywa na pracodawcy, który jest obowiązany znać, w zakresie niezbędnym do wykonywania ciążących na nim obowiązków, przepisy o ochronie pracy, w tym przepisy oraz zasady bezpieczeństwa i higieny pracy.
Obszerne opracowanie na temat czynników szkodliwych i uciążliwych, jakie mogą występować w środowisku pracy, to niezbędna pomoc dla pracodawcy, służb bhp i osób przygotowujących się do zawodu behapowca. W publikacji m.in.: charakterystyka czynników szkodliwych i uciążliwych w środowisku pracy, ich oddziaływanie na organizm pracownika, metody ograniczenia tego oddziaływania, uregulowania prawne, obowiązki pracodawcy, środki ochrony indywidualnej, metody wykonywania pomiarów.
Stan prawny: 1 października 2009 roku.
W rozmowach czy w sporach często słyszymy: `Nie daj się! Bądź asertywny!`. Cóż to jest ta asertywność? Otóż jest to umiejętność, dzięki której ludzie w sposób prosty i bezpośredni wyrażają swoje emocje, myśli, przekonania, nie odczuwając przy tym wewnętrznego dyskomfortu i nie okazując pogardy dla rozmówców. Doktor Antoni Benedikt - pracownik Uniwersytetu Wrocławskiego, autor wielu książek z dziedziny komunikowania werbalnego i niewerbalnego, w swojej książce `Asertywność jako proces skutecznej komunikacji` zajmuje się nie tylko podstawami asertywności, ale także zastosowaniem jej w procesie szeroko pojętej komunikacji międzyludzkiej - w domu, w firmie, w biznesie. Skuteczna asertywność wymaga ciągłego treningu, niezwykle przydatnego dla osób, których praca wymaga dobrej prezencji, komunikatywności, refleksu sytuacyjnego oraz umiejętności skutecznego wywierania wpływu na innych - słowem dla osób, które pracują w kontakcie z innymi ludźmi, czyli menedżerów, kierowników działu sprzedaży, pracowników socjalnych, nauczycieli i wielu innych. Książka, oprócz teorii, pełna jest przykładów zastosowania skutecznej asertywności w praktyce. Jeśli chcesz odnosić sukcesy w życiu i w biznesie - naucz się być asertywnym! I o tym właśnie jest ta książka. Miłej lektury!
Książka ma na celu analizę konsekwencji, jakie dla jakości życia i poczucia szczęścia ma codzienne życie w kulturze zdominowanej przez konsumpcję. Przedstawia aktualne kierunki poszukiwań wyznaczników decyzji i zachowań człowieka w tej sferze. Wskazuje nowe tendencje i zjawiska w zachowaniach konsumenckich, takie jak ?konsumowanie? pracy, merkantylizacja religii, kupowanie doznań i doświadczeń w miejsce produktów i usług oraz różne formy antykonsumpcji. Główny cel książki i kluczowe jej przesłanie odzwierciedla sam tytuł, odwołujący się do pojęcia supermarketu. Pojęcie to ? znajome, zrozumiałe i ujmujące charakterystyczne cechy naszego życia ? ułatwia skrótowe komunikowanie złożonych treści, odnoszących się do wielu wymiarów ludzkiego bytowania w kulturze, edukacji, pracy, religii, polityce czy rodzinie. Tytułowy supermarket, oferując różnorodność obiektów, sensów i znaczeń, poprzez włączenie ludzi-konsumentów w rozbudowany dyskurs handlowo-rozrywkowy, powinien ? wedle ich oczekiwań i nadziei ? zapewnić im szczęście i satysfakcję życiową. O tym, czy nadzieje te i oczekiwania zostają spełnione, traktuje właśnie prezentowana książka. Ma ona charakter interdyscyplinarny, autorzy rozdziałów to psychologowie, socjologowie i ekonomiści. Zawiera zarówno prace empiryczne, w których przedstawione są aktualne wyniki badań, jak i teoretyczne rozdziały przeglądowe. Kierujemy ją do szerokiego kręgu odbiorców ? studentów i nauczycieli akademickich, praktyków zajmujących się marketingiem, reklamą, zachowaniami konsumenckimi oraz do wszystkich osób zainteresowanych jakością życia w kulturze konsumpcji. Odbiorcami książki mogą być psychologowie, pedagodzy, socjologowie, ekonomiści, rodzice, wychowawcy, terapeuci, ludzie mediów, politycy oraz wszyscy ci, dla których ważna jest problematyka konsumpcji jako zjawiska głęboko zakorzenionego we współczesnej kulturze, oddziałującego na dobrostan jednostek i społeczeństwa jako całości.
W tej błyskotliwej, kontrowersyjnej i pełnej profesjonalnej pasji książce Simon Anholt, czołowy światowy ekspert brandingu, udowadnia, że kombinacja markowego eksportu i brandingu narodowego może otworzyć przed krajami rozwijającymi się ścieżkę szybkiego rozwoju gospodarczego. Określona przez jednego z krytyków jako "uderzająco ludzki punkt widzenia na kapitalizm" Sprawiedliwość marek wskazuje, w jaki sposób metody tworzenia bogactwa krajów i firm pierwszego świata mogą być z sukcesem przeniesione do krajów i miejsc, które potrzebują tego najbardziej.
Bogata w studia przypadków międzynarodowych marek z drugiego i trzeciego świata, pełna szczegółowych rad dla firm i rządów krajów rozwijających się na temat budowania i utrzymania ich globalnych marek, Sprawiedliwość marek nadała nowy wymiar światowej debacie pro-logo/no-logo.
Od pierwszego wydania w 2003 roku książka stała się obowiązkową lekturą sfer biznesowych i rządowych wschodzących gospodarek, menedżerów sektora pomocy międzynarodowej, poszukujących twórczych zastosowań dla swoich umiejętności handlowców i organizatorów rynku, profesjonalistów branży marketingowej, studentów oraz wszystkich zainteresowanych praktycznym rozwiązaniem problemów dysproporcji w poziomie rozwoju różnych krajów.
Sprawiedliwość marek przekonująco wykazuje, że kraje takie jak Polska mogą wykorzystać branding narodowy do dogonienia globalnej ekstraklasy gospodarczej. Swój materiał dowodowy Autor buduje na przykładach ponad 200 marek z krajów rozwijających się, które odniosły globalny sukces - nie ma wśród nich przypadków polskich. Dlatego wzbogaciliśmy książkę o prezentację najcenniejszej polskiej marki, co przynajmniej w części wypełnia tę lukę i osadza przesłanie książki w polskich
Prawidłowa komunikacja w zespole jest niezbędnym elementem skutecznej organizacji pracy. Pozwala skrócić czas i zwiększyć jakość wykonywanych zadań, a także sprzyja dobrej atmosferze i owocnej współpracy.
Książka prezentuje wiele cennych wskazówek dotyczących komunikowania się z podwładnymi, kierownikami i kolegami w pracy, udzielania informacji oraz sprawnego porozumiewania się mimo różnicy charakterów. Dowiesz się, jak organizować efektywne spotkania, usprawnić komunikację mailową czy jak radzić sobie z trudnym współpracownikiem lub niezdecydowanym szefem. W książce znajdziesz proste techniki, które usprawnią wymianę informacji, takie jak model 7C czy zasada KISS. Nauczysz się rozpoznawać przyczyny błędów komunikacyjnych i łagodnie rozwiązywać konflikty interpersonalne, tak by nie powtarzały się w przyszłości. Test sposoby komunikacji pozwoli obiektywnie ocenić, jaki jest twój styl porozumiewania się i nad czym warto jeszcze popracować.
Wobec postępujących procesów internacjonalizacji i globalizacji coraz trudniejsze staje się przewidywanie skutków społeczno-ekonomicznych postępu technologicznego, hiperkonkurencji czy polityki poszczególnych państw. W związku z pojawiającą się niepewnością i nieprzewidywalnością zasoby niematerialne, w tym zwłaszcza kapitał społeczny, zyskują obecnie na znaczeniu.
Głównym celem książki jest zaprezentowanie ekonomicznej konotacji kapitału społecznego. Monografia składa się z czterech rozdziałów. W pierwszym rozdziale autorka prezentuje różne próby ujęcia kapitału społecznego, w drugim podejmuje próbę inwentaryzacji jego źródeł, przedmiotem trzeciego rozdziału jest refleksja nad ustrojowymi uwarunkowaniami kreacji kapitału społecznego, a ostatni rozdział ma charakter empiryczny i stanowi próbę przeniesienia teoretycznej koncepcji kapitału społecznego do rzeczywistości społeczno-gospodarczej okresu prywatyzacji przedsiębiorstw państwowych w latach 1990?2009.
Książka jest przeznaczona dla studentów ekonomii, zarządzania, socjologii, pracowników naukowych, a także przedstawicieli instytucji rządowych i samorządowych.
Znaczenie wiedzy dla efektywnego zarządzania współczesnymi przedsiębiorstwami stale rośnie. Sprawia to, że także teoria i praktyka zarządzania zajmuje się identyfikacją strategii zarządzania wiedzą oraz rozpoznawaniem metod, technik i narzędzi wykorzystywanych w realizacji procesów wiedzy, tj. pozyskiwania, rozwoju, dzielenia się, gromadzenia, wykorzystywania i ochrony wiedzy. Autorki przedstawiły: specyfikę organizacji funkcjonującej w gospodarce opartej na wiedzy; kategorie wiedzy przedsiębiorstwa; zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie; klasyfikację strategii zarządzania wiedzą; strategie zarządzania wiedzą indywidualną i organizacyjną w polskich przedsiębiorstwach.
Książka jest przeznaczona dla pracowników naukowych i studentów zarządzania, ekonomii, socjologii, polityki społecznej.
A teraz... stwórz wielką firmę!. 7 sposobów maksymalizacji zysków na każdym rynku Znajdziesz w niej podstawową wiedzę o tym, jak osiągnąć sukces, pochodzącą od dwóch biznesowych guru i uznanych publicystów – Marka Thompsona i Briana Tracy.A teraz... stwórz wielką firmę!. 7 sposobów maksymalizacji zysków na każdym rynku Znajdziesz w niej podstawową wiedzę o tym, jak osiągnąć sukces, pochodzącą od dwóch biznesowych guru i uznanych publicystów – Marka Thompsona i Briana Tracy. Autorzy zapoznają czytelnika z prostymi i skutecznymi strategiami służącymi rozwojowi przedsiębiorstwa. Książka pełna jest przemyśleń zaczerpniętych z bezpośrednich – twarzą w twarz – wywiadów ze światowymi liderami biznesu. Przemiana. Jak sprawić, by reszta twojego życia była jeszcze lepsza Perspektywa zmian jest z jednej strony ekscytująca, z drugiej strony budzi pewne obawy. Ale to właśnie one stanowią klucz do sukcesu, bogactwa i prawdziwej satysfakcji w życiu osobistym i zawodowym. W Przemianie Brian Tracy pokazuje, jak dosłownie stworzyć siebie na nowo – odkreślić przeszłość grubą kreską i zacząć od nowa budować karierę i życie, o którym zawsze marzyłeś. Pełną parą! Inspiruj, motywuj i wydobywaj z ludzi to, co w nich najlepsze W swoim świetnym poradniku Brian Tracy, mistrz motywacji, podpowiada, jak rozbudzić gwiazdorski potencjał w każdym z członków zespołu roboczego. Odwołując się do wieloletnich badań i tysięcy godzin przepracowanych nad maksymalizacją wyników osobistych i organizacyjnych, formułuje proste i zwięzłe wskazówki dotyczące działań, które należy podejmować aby inspirować pracowników do wybitnych osiągnięć.
?Unia Europejska przykłada dużą wagę do wzrostu innowacyjności gospodarki europejskiej oraz do sektora MŚP jako motoru rozwoju przedsiębiorczości, kreatywności, w konsekwencji przekładającej się na tempo wzrostu gospodarczego krajów członkowskich. Znaczenie innowacyjności i sektora MŚP zostało przyjęte jako czynniki wzrostu konkurencyjności gospodarki europejskiej zapisane w dokumencie UE zwanym Strategia lizbońska. Między innymi z tego powodu nowe publikacje dotyczące rozwoju MŚP oraz innowacyjności stanowią ważne pozycje na rynku wydawniczym. W krąg takich tematycznych publikacji wpisuje się opracowanie M. Krawczyk Finansowanie działalności innowacyjnej MŚP. Wybrane zagadnienia obejmujące swym zakresem problematykę innowacyjności rozwoju sektora MŚP ze zwróceniem szczególnej uwagi na źródła finansowania działalności podmiotów tego sektora. (...)
Z całym przekonaniem stwierdzam, że opiniowana praca będzie wartościową pozycją na rynku wydawniczym, zarówno dla badaczy problemów innowacyjności, jak i badaczy sektora MŚP oraz rynków finansowych. Będzie także bogatym i przejrzystym źródłem informacji dla studentów na kierunkach ekonomia, zarządzanie oraz finanse i rachunkowość.?
Z recenzji dr hab. Krystyny Brzozowskiej, prof. UŚ
Każdy może zostać Jednominutowym Menedżerem! Jednominutowy Menedżer odniósł nieprawdopodobny sukces, szturmem zajmując pierwsze miejsce na liście bestsellerów ""New York Timesa"" i wykraczając poza świat wielkiego biznesu. Zaufaj doświadczeniu Jednominutowego Menedżera i jego praktycznym technikom zarządzania. W zestawie znajdują się książki: ""Jednominutowy Menedżer i przywództwo"", ""Techniki Jednominutowego Menedżera w praktyce"", ""Jednominutowy Menedżer buduje wydajne zespoły"", ""Jednominutowy Menedżer spotyka małpę"", ""Jednominutowy Menedżer. Równowaga życia i pracy"", ""Wiesz, możesz - działaj!"".
Celem tej książki jest przedstawienie roli rachunkowości zarządczej w polskich elektrowniach. Dodatkowym celem jest opracowanie modelu wykorzystania narzędzi strategicznej rachunkowości zarządczej dla elektrowni stanowiących ogniwa w łańcuchu wartości dostarczania energii klientom.
W rozdziale pierwszym przedstawiono istotę rachunkowości jako systemu informacyjnego oraz jej rolę w procesie zarządzania przedsiębiorstwem.
Rozdział drugi został poświęcony prezentacji roli rachunkowości zarządczej w procesie tworzenia wartości dla akcjonariuszy. Analizując metody pomiaru wartości przedsiębiorstwa, szczególną uwagę poświęcono dochodowym metodom wyceny oraz czynnikom tworzącym wartość. W końcowej części rozdziału został przedstawiony i objaśniony model integracji narzędzi strategicznej rachunkowości zarządczej zorientowanych na tworzenie wartości dla akcjonariuszy i klientów.
W rozdziale trzecim opisano strukturę i zasady funkcjonowania sektora elektroenergetycznego w Polsce oraz przesłanki zmian zachodzących w Polsce i na świecie, które sprowadzają się do liberalizacji rynku energii elektrycznej. W rozdziale tym przedstawiono również wymagania stawiane obecnie systemowi rachunkowości w elektrowniach, które wynikają z obowiązujących przepisów prawnych.
W rozdziale czwartym zaprezentowano narzędzia rachunkowości zarządczej wykorzystywane w elektrowniach. Przedstawiono też model wykorzystania narzędzi strategicznej rachunkowości zarządczej zorientowany na tworzenie wartości dla klientów i akcjonariuszy w polskich elektrowniach. Model ten uwzględnia dwa etapy wdrażania narzędzi strategicznej rachunkowości zarządczej w polskich elektrowniach, które umożliwiłyby im zachowanie konkurencyjności na rynku energii. Uwzględnione w opracowanym modelu narzędzia strategicznej rachunkowości zarządczej są narzędziami pozwalającymi na przeprowadzenie procesu ?wyszczuplania" elektrowni zgodnie z zasadami ?szczupłego zarządzania" (Lean Management). Model ten stanowi propozycję rozwiązań dla polskich elektrowni, a jego implementacja powinna umożliwić wzrost ich konkurencyjności na w pełni zliberalizowanym rynku energii elektrycznej.
Pakiet książka i audiobook to doskonałe rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą mieć książkę ze sobą zawsze i wszędzie! Zjedz tę żabę to książka dla ludzi biznesu. Ta przekonująca metafora, „ogromna żaba” czekająca na zjedzenie, to twoje największe, najważniejsze zadanie, z którego realizacją będziesz prawdopodobnie zwlekał, jeśli nie zajmiesz się nim od razu.
Jeśli jesteś studentem zarządzania i nauk pokrewnych, ekonomistą, biznesmenem lub teoretykiem biznesu, ta książka pozwoli ci spojrzeć z innej strony na bezduszna wiedzę i teorie. Przeczytaj uważnie to, czy jeden z największych specjalistów w branży ma do powiedzenia i przekonaj się, że na życie też trzeba mieć strategię.
Jeden z wiodących światowych teoretyków innowacyjności, autor bestsellera Przełomowe innowacje, proponuje niekonwencjonalną książkę o inspiracji i mądrości, które mogą stać się fundamentami spełnionego życia.Jeśli jesteś studentem zarządzania i nauk pokrewnych, ekonomistą, biznesmenem lub teoretykiem biznesu, ta książka pozwoli ci spojrzeć z innej strony na bezduszna wiedzę i teorie. Przeczytaj uważnie to, co jeden z największych specjalistów w branży ma do powiedzenia i przekonaj się, że na życie też trzeba mieć strategię.
Jeden z wiodących światowych teoretyków innowacyjności, autor bestsellera Przełomowe innowacje, proponuje niekonwencjonalną książkę o inspiracji i mądrości, które mogą stać się fundamentami spełnionego życia.
W 2010 r. światowej sławy ekspert zajmujący się innowacyjnością Clayton M. Christensen wygłosił inspirujące przemówienie dla studentów ostatniego roku Harvard Business School. Opierając się na prowadzonych analizach sytuacji przedsiębiorstw, zaoferował szereg wskazówek, które mogą pomóc w odnalezieniu znaczenia i szczęścia w życiu. Posłużył się przykładami z własnego doświadczenia, aby wyjaśnić, dlaczego ludzie sukcesu aż nazbyt często wpadają w pułapki prowadzące do nieszczęścia.
Przemówienie zapadło słuchaczom w pamięć nie tylko dlatego, że było bardzo treściwe, lecz również dlatego, że Christensen wygłaszał je wkrótce po tym, jak życie zmusiło go do poważnej, osobistej refleksji – właśnie przezwyciężył takiego samego raka, jaki odebrał życie jego ojcu. Gdy zmagał się z chorobą, pytanie „Co będzie miarą twojego życia?” stawało się coraz bardziej naglące i dokuczliwe – w pewnym momencie zaczął dzielić się przemyśleniami z rodziną, przyjaciółmi i studentami.
W tej przełomowej książce Christensen stawia szereg pytań:
- Jak mogę się upewnić, że moja droga zawodowa przyniesie mi satysfakcję?
- Skąd będę wiedzieć, że moje osobiste relacje staną się trwałymi źródłami szczęścia?
- Jak mogę uniknąć nieuczciwego postępowania i nie dać się wtrącić do więzienia?
Posługując się przykładami z najwspanialszych firm świata, autor przedstawia niezwykle trafne odpowiedzi na te trudne pytania.
Co będzie miarą twojego życia? to pełna inspiracji i mądrości książka, która pomoże studentom, pnącym się po szczeblach kariery profesjonalistom i rodzicom w znalezieniu własnych ścieżek do życiowego spełnienia.
Czytelniku!
Ta książka nie oferuje łatwych odpowiedzi. Zamiast tego zachęca do zastanowienia się nad najważniejszymi pytaniami w życiu.
Z tej książki nie dowiesz się, co masz myśleć. Zamierzeniem jej autora jest co innego: nauczyć cię, jak myśleć o swoim życiowym celu i życiu w ogóle, przedstawiając opracowane w Harvard Business School i innych instytucjach sprawdzone badania i teorie dotyczące sukcesu i porażki.
Nie znajdziesz tu też sprawdzonego przepisu na szczęście. Zamiast tego jednak zdobędziesz narzędzia, które pomogą Ci osiągnąć w życiu spełnienie – te same, które wielu menedżerom pomogły prowadzić zmieniające świat firmy.
Potraktuj tę książkę jako przewodnik po przyszłości. Podsumowane tu teorie i okoliczności pomogą ci zrozumieć krytyczne decyzje, które mogą doprowadzić cię do życiowego szczęścia i powodzenia – zamiast smutku i rozczarowania.
Mamy nadzieję, że uda ci się efektywnie powiązać proponowane przez nas wnioski z osobistymi zamierzeniami – pamiętaj, że tylko ty jesteś w stanie rzetelnie odpowiedzieć na zawarte w tytule pytanie co będzie miarą twojego życia?
Obiecujemy, że podróż będzie interesująca. – CLAY, JAMES I KAREN
O AUTORACH
CLAYTON M. CHRISTENSEN jest profesorem administracji biznesowej w Harvard Business School, autorem siedmiu książek i pięciokrotnym laureatem nagrody McKinsey Award za najlepszy artykuł Harvard Business Review, a także współzałożycielem czterech przedsiębiorstw, w tym zajmującej się innowacyjnością firmy doradczej Innosight. W 2011 r. w przeprowadzanym raz na dwa lata przez portal Thinkers50 konkursie uznano go za najbardziej wpływowego na świecie teoretyka biznesu.
Pochodzący z Australii JAMES ALLWORTH jest absolwentem Harvard Business School, którą ukończył z wyróżnieniem, a także Australian National University. Pracował też w Booz & Company oraz Apple.
KAREN DILLON do 2011 r. była redaktorką Harvard Business Review. Ukończyła Cornell University wchodzącą w skład Northwestern University's szkołę Medill School of Journalism. Również w 2011 r. organizacja Ashoka uznała ją za jedną z najbardziej wpływowych i inspirujących kobiet świata.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?