W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
Dr Krzysztof Liedel: Verba docent, exempla trahunt? ? słowa uczą, przykłady pociągają. Kierując się tą właśnie myślą postanowiliśmy uzupełnić naszą publikacją ?Analiza informacji. Teoria i praktyka? kolejnym tomem, tym razem stanowiącym zbiór przykładów tekstów analitycznych, opracowanych przez wybitnych przedstawicieli świata akademickiego, administracji publicznej oraz sfery prywatnej. Chcielibyśmy, aby skorzystali z niej ci, którzy na co dzień zajmują się analizą, traktując ją jako swoisty punkt odniesienia, pozwalający na zderzenie swoich koncepcji i wyobrażeń z podejściem stosowanym także przez innych przedstawicieli profesji analityka. Mamy jednak nadzieję, że trafi ona także do tych, którzy analizę informacji traktują jako narzędzie w zawodach innych niż tylko te, które w nazwie mają słowo ?analityk?. Informacja jest bowiem ? o czym nie możemy zapominać ? podstawą funkcjonowania niemal wszystkich sfer funkcjonowania państwa. Właściwe obchodzenie się z nią przynosi korzyści przekładające się wprost na maksymalizację efektywności realizowania różnorodnych celów, tak w sferze publicznej, jak i prywatnej.
Książka, którą oddajemy do rąk Czytelnikowi, składa się z trzech części. W pierwszej mówimy o wieloznaczności pojęcia pracoholizm, co świadczy o tym, że znajdujemy się na początku drogi do jego poznania. Ta uwaga dotyczy badaczy polskich i zagranicznych. W drugiej przedstawiamy wyniki naszych badań nad skutkami pracoholizmu i odkrywamy istotną rolę stresu w ich powstawaniu. Na zakończenie mówimy o wytycznych do psychoterapii ludzi ogarniętych nałogiem pracy, który z jednej strony wydaje się szlachetnym nałogiem, a drugiej – może być niezwykle dokuczliwy i destrukcyjny.
Z przedmowy
Książka Network marketing. Kulturowe i osobowościowe wyznaczniki uczestnictwa organizacyjnego w Amway stanowi monografię organizacji działającej na rynku międzynarodowym. Publikacja oparta została na rzetelnie przeprowadzonych badaniach empirycznych z wykorzystaniem metod ilościowych i jakościowych. Czytelnik znajdzie tu opis kultury organizacyjnej firmy Amway oraz profil osobowościowy osób uczestniczących w organizacji. Zapozna się także z motywami prowadzącymi do uczestnictwa w organizacji Amway.
„Dokonany solidny opis firmy Amway opiera się na prawidłowym założeniu Autorki tekstu, iż należy połączyć w udaną analityczną całość niektóre koncepcje zwane teoretycznymi z empirycznymi danymi. Stąd wybór takich problemów, jak motywacja działalności gospodarczej, struktury organizacyjne jako fundament działalności, osobowość przedsiębiorców, kultura organizacyjna, w tym wartości, normy, symbole i zachowania uczestników tejże sieci. (...) W tym niezwykle cennym poznawczo tekście warto podkreślić teoretyczne i empiryczne walory pracy oraz jednolitą narrację, to jest psycho-socjologiczne udane opowiadanie, które oprócz rzetelnego opisu zawiera także pomysły na światową monografię nie pozbawioną wielu krytycznych myśli uważnego badacza”
Z recenzji prof. dr hab. Kazimierza Doktora
Zdecydowana większość tekstów zawartych w niniejszej monografii przygotowana została na podstawie referatów wygłoszonych przez ich Autorów na konferencji naukowej pt. Polityka-Etyka-Praca, zorganizowanej przez Katedrę Socjologii Polityki i Moralności Uniwersytetu Łódzkiego w czerwcu 2010 r. w Bukowinie Tatrzańskiej. Problematyka podejmowana w oddawanej do rąk czytelnika monografii odnosi się do dwóch, jakże różnych a jednocześnie nierozerwalnie ze sobą związanych wymiarów współczesnej polityki; do wymiaru aksjologicznego, który zazwyczaj w sposób zapośredniczony przejawia się w myśleniu i działaniu politycznym, oraz do wymiaru pragmatycznego, wynikającego z logiki współczesnego marketingu politycznego, zwłaszcza zaś marketingu wyborczego, w ramach którego politycy w systemach demokratycznych z jednej strony muszą zabiegać o tożsamość programową partii, z drugiej zaś o tożsamość wizerunkową, stanowiąca punkt odniesienia na tzw. rynku politycznym.
Wspaniale przywództwu nie polega na tym, żeby znać wszystkie odpowiedzi — dużo częściej chodzi o to, żeby mieć odwagę zadawania kluczowych pytań.
Co sądzisz o doskonaleniu swoich umiejętności, tak aby stać się jeszcze lepszym kierownikiem i liderem?
Czy to jest coś, czego można się nauczyć? Czy umiejętności przywódcze to rzecz nabyta?
Czy wybitni liderzy urodzili się jako przywódcy, czy nauczyli się tej umiejętności?
Jak najlepsi z nas to robią?
Wielu ludzi wierzy, że najlepsi liderzy mają dar rozpoznawania właściwych odpowiedzi. Że mają naturalny instynkt, który podpowiada im, co należy zrobić w określonej sytuacji -- jak utrzymać się na swojej pozycji, motywować pracowników, aby wspólnie dążyli do wytyczonego celu, działać w sposób zorganizowany i skutecznie zarządzać firmą. Ludzie sądzą, że najlepsi liderzy mają wrodzony talent, wyczucie i charyzmę, które wyróżniają ich spośród innych. Ci doskonali lider/y są bardzo pewni siebie — to zrozumiale, przecież wszystko przychodzi im tak naturalnie!
To bardzo powszechny pogląd: istnieje rzadki gatunek wybitnych liderów, którzy idą prostą drogą na szczyt kariery, unikając wszelkich komplikacji, nie wiedząc, co to niepewność, nie znając goryczy porażki i wykorzystując swój niezwykły talent do przewidywania przyszłości i dostrzegania tego, czego nie widzą inni.
To brzmi bardzo fajnie, ale według mnie wcale tak nie jest.
W ciągu ostatnich dwudziestu pięciu lat prowadziłem kilka rodzajów działalności (najpierw jako dyrektor firmy, a potem jako profesor wydziału praktyki zarządzania w Harwardzkiej Szkole Biznesowej) i regularnie doradzałem osobom pełniącym funkcje kierownicze — od początkujących liderów po dyrektorów najwyższego szczebla. Na pewno popełniłem mnóstwo błędów, ale dzięki rozmowom z tymi ludźmi poznałem wiele technik, które pomagają zwiększyć skuteczność na stanowiskach przywódczych — jak również takich, które znacząco wpływają na obniżenie wydajności.
W trakcie tych interakcji przekonałem się, że praicie ivszyscy najlepsi liderzy mają momenty zwątpienia, zniechęcenia i niepewności dotyczące ich samych i decyzji, które podjęli. Mają wrażenie, że powinni być gdzieś indziej i robić coś innego. Zastanawiają się, dlaczego innym liderom lepiej wychodzi wykonywanie simjej pracy. Przechodzą trudne fazy, w trakcie których szukają odpowiedzi na ważne pytania i mają poczucie całkowitego odosobnienia. Nawet gdy tworzą wokół siebie aurę pewności, w rzeczywistości czują się. zagubieni i zlęknieni.
Widu najlepszych liderów nie chce uwierzyć, że ich koledzy po fachu również miewają takie chwile zwątpienia. „Jeżeli to prawda", mówią często ze sceptycyzmem, „to jaka jest różnica między wybitnymi liderami a tymi, którzy nie odnoszą sukcesów?".
Oto moja odpowiedź: najważniejsza różnica miedzy tymi, którzy w pełni wykorzystują swój potencjał, a całą resztą sprowadza się do tego, jut radia sobie w okresach zagubienia i niepewności. Cała sztuka polega nie na unikaniu tych trudnych momentów, lecz na umiejętności zdystansowania się, zdiagnozowania problemu, wprowadzenia niezbędnych poprawek i ruszenia naprzód.
O co zapytasz człowieka w lustrze
Spis treści:
Wstęp
Wizja i priorytety
Jeśli wiesz, dokąd zmierzasz, dużo łatwiej będzie ci tam dojść
Zarządzanie czasem
To, jak spędzasz czas w pracy, powinno bezpośrednio wynikać z Twojej wizji i Twoich priorytetów
Pozyskiwanie i wyrażanie opinii
Skuteczni liderzy szkolą swoich ludzi i aktywnie dbają o ich dokształcanie
Planowanie sukcesji i delegowanie uprawnień
Wzięcie odpowiedzialności za znalezienie następców w firmie
Ocena kierunku, w którym zmierza firma
Miej odwagę, żeby ocenić swoją firmę na czystej kartce papieru
Lider jako wzór do naśladowania
Mówienie o tym, w co naprawdę wierzysz i co najbardziej cenisz
Wykorzystanie potencjału w pełni
Bycie uczciwym wobec siebie
Wszystko razem
Praktyka w nabieraniu dystansu
Załącznik
Podziękowania
O autorze
Z tej inspirującej, wnikliwie napisanej książki dowiesz się, jak odblokować własne podświadome hamulce i nacisnąć na pedał gazu, tak aby Twój potencjał dostał prawdziwego przyspieszenia!
Brian Tracy,
autor książek Nie tłumacz się, działaj! oraz Sukces tu i teraz
Życie na szóstym biegu!
Popatrz na siebie - jesteś osobą inteligentną, masz doświadczenie, kwalifikacje i potencjał. Co zatem powstrzymuje Cię przed odniesieniem sukcesu, przed rzuceniem tłumów na kolana, przed wyprzedzeniem konkurencji? Czyżby hamowała Cię obawa przed niepowodzeniem, brak pewności siebie, niska samoocena, nieśmiałość? A zatem czas rzucić im ostateczne wyzwanie i pokonać w bezpardonowej walce! Zapomnij o poradnikach oferujących nierealistyczne rady na temat tego, jak od ręki rozwiązać każdy problem. Sięgnij po przewodnik, który wskaże Ci właściwą drogę w dżungli świata kariery i poprowadzi do spełnienia zawodowego. To nie jest książka o marzeniach niemożliwych do spełnienia. To jest lektura dla osób, które chcą się rozwijać, ale żeby to zrobić, muszą najpierw pozbyć się obaw niweczących szanse na zrobienie jakichkolwiek postępów.
Robert Kelsey - przedsiębiorca, pisarz, bankowiec z londyńskiego City i dziennikarz finansowy. W ciągu ponad dziesięciu lat przeczytał dziesiątki książek poświęconych rozwojowi osobistemu i odkrył, że chociaż są pomocne, to nie poruszają dwóch ważnych kwestii: w żadnej z nich nie przedstawiono uczciwie problemu zmiany cech osobowości i żaden z autorów nie przedstawił programu rozwoju osobistego uwzględniającego wrodzony strach oraz niewłaściwy sposób myślenia osób odczuwających silny lęk przed porażką. Swoją książką postawił to zmienić.
Siła tkwi w relacjach!
Media społecznościowe i kapitał społeczny
Obsługa klienta w sferze publicznej
Marketing wirusowy
Autentyzm w newsletterach
Każdy człowiek, którego potomność nazwała wielkim, każdy człowiek, któremu powiodło się w życiu, osiągnął wielkość bądź sukces, ponieważ potrafił skupić się na celu i konsekwentnie dążyć w jednym wytyczonym kierunku.
Wielu osobom wydaje się, że są biedne, podczas gdy tak naprawdę otacza je bogactwo możliwości, ale one ich nie dostrzegają.
Złota okazja, której poszukujesz, znajduje się w Tobie. Nie w Twoim otoczeniu, nie w szczęściu, przypadku czy pomocy innych osób. Tylko Ty masz do niej klucz.
Wszędzie dookoła jest ukryty potencjał, czekający na wnikliwe oko, aby go dojrzało.
We współczesnym świecie, w którym wciąż zmieniają się technologie, a ludzie zajęci są nieustanną pogonią za pieniądzem oraz bezpowrotnie straconym czasem, zbyt często gubimy z oczu to, co najistotniejsze. Porzuciliśmy autorytety, oderwaliśmy się od korzeni, brak nam cierpliwości i wytrwałości. Pragniemy otrzymywać wszystko od razu, bez wysiłku, dlatego tak trudno nam docenić wartość tego, co posiadamy, i ciągle czujemy się niespełnieni. Bez wytchnienia szukamy tego, co pozwoli nam uwierzyć, że możemy jeszcze dokonać czegoś wielkiego, czegoś wartościowego, czegoś, co po nas zostanie.
Chcesz się dowiedzieć, jak osiągnąć trwały sukces, który zapewni Ci nie tylko satysfakcję finansową? Zależy Ci na poczuciu, że zrealizowałeś marzenia o wielkim celu? Szukasz tekstów, które zainspirują Cię i skłonią do głębokich przemyśleń? Oto wyjątkowa książka o nieprzemijającej mądrości, która dostarczy Ci wiedzy i odpowiednich narzędzi. Dzięki nim zmienisz własne życie z pasma szarych, podobnych do siebie dni w niezwykły korowód okazji, pomyślnych decyzji, właściwych wyborów i codziennego poczucia spełnienia.
Psychologia pozytywna robi dziś zawrotną karierę na całym świecie. Niewielu jednak pamięta, że jednym z pionierów ruchu pozytywnego myślenia był Orison Swett Marden. W ogromnym stopniu właśnie on wpłynął na to, jak dziś myślimy o sukcesie osobistym. Warto sięgnąć po tę wiedzę, która nie tylko nie zestarzała się ani odrobinę mimo upływających dziesięcioleci, ale — niczym dobre wino — zyskała nowy kontekst i nową jakość.
Orison Swett Marden był doktorem medycyny, magistrem nauk humanistycznych oraz przedsiębiorcą. Największy sukces osiągnął jednak jako autor kilkunastu książek motywacyjnych, w tym An Iron Will, The Optimistic Life czy Prosperity — How to Attract It. Marden uważał, że sposób myślenia wpływa na nasze działanie i w efekcie na nasze życiowe osiągnięcia oraz porażki. Swoimi motywacyjnymi książkami dążył do przełamania tych negatywnych schematów i uświadomienia ludziom, iż każdy ma równe szanse na osiągnięcie w życiu sukcesu oraz spełnienia.
Monitoring marki. Social Media ROI. Obsługa klienta online. Wsparcie sprzedaży. Social Business. Ochrona reputacji
Rewolucja, która sprzyja przystosowanym.
Krajobraz po zmianie, jaka dokonała się za sprawą mediów społecznościowych, prezentuje się obiecująco i niepokojąco zarazem. Social media skupiają już wokół siebie ponad miliard ludzi na całym świecie. Co trzeci z nich dzieli się wrażeniami dotyczącymi konkretnych marek. Tej rewolucji towarzyszy zmiana najskuteczniejszych narzędzi i kanałów dotarcia do klienta. Modyfikacji uległ też wzór utrzymywania relacji. Pojawiły się nowe sposoby mierzenia efektywności przekazu reklamowego, a dialog z klientem online stał się ważniejszy niż kiedykolwiek wcześniej. Wszystkim rządzi wszechwładny konsument, którego jeden wpis może decydować o losach dużych i małych marek czy produktów.
Rewolucja social media
Spis treści:
Rewolucja social media 13
Wstęp 9
Marketing się zmienia 18
Marketer to researcher 18
Zmiana narzędzi 18
Biznes jako otwarta książka 19
Transformacja działu marketingu 20
Konsument ewoluuje 20
Era technologii 20
Zmiana psychiki 21
Inicjatywy społeczne 21
Social Business Intelligence 22
Zmieniająca się rola strategów social media 22
Siedem kluczowych trendów w social media 23
Podsumowanie 26
Monitoring internetu 31
Sześć ważnych cech aplikacji monitoringu sieci, na które warto zwrócić uwagę 34
Kluczowe zastosowania narzędzi monitoringu internetu 37
Narzędzia monitoringu internetu 42
Przyszłość monitoringu internetu 48
Czy monitoring internetu może przewidzieć przyszłość? 50
Monitoring social media dla e-commerce 51
Pięć porad dotyczących social media dla e-commerce 53
Platformy social commerce 56
Podsumowanie 59
Ochrona reputacji 61
Nie ignoruj negatywów 64
Nie trać czasu 64
Nie odpowiadaj atakiem 65
Nie zrzucaj winy na kogoś innego 65
Zbuduj społeczność ambasadorów marki 66
Ludzka twarz 66
Umiejętnie prowadź zakulisową dyskusję 66
Dowiedz się jak najwięcej o kliencie 67
Spójność komunikacji 67
Niewiedza lepsza od wygadywania głupot 67
Pięć wskazówek dotyczących zarządzania reputacją w sieci 68
Zarządzanie reputacją w sieci. Stadium przypadku 71
Podsumowanie 74
Social Business 75
Osiem dobrych praktyk budowy społecznościowego biznesu 79
Podsumowanie 86
Dobre praktyki budowy marki w Social Media 87
Lepsze zrozumienie odbioru marki 89
Wyjdź ze swojego biura 90
Opuść swoją bezpieczną strefę 90
Trzy wskazówki jak uczłowieczyć markę za pomocą wideo 91
Pięć porad dla marek na Pinterest 93
Trzy sposoby promowania marek przez Instagram 102
Podsumowanie 105
Consumer insights 107
Styl życia powiązany z marką 109
Trwałe wartości firmy 110
Sześć dobrych praktyk związanych z pozyskiwaniem insightów konsumenckich 112
Podsumowanie 116
Analiza i pomiar skuteczności działań w social media 119
Wstęp do analizy i pomiaru 122
30 przykładów ROI w social media 134
Podsumowanie 148
Obsługa klienta w social media 149
Luki w klasycznej obsłudze klienta 152
Konsument online 153
Zmiana kultury pracy 154
Elementy w realizacji zmiany kultury pracy 155
Netykieta 158
Jak radzić sobie w "trudnych sytuacjach", czyli co z trollami i spamerami? 163
Wpływowi autorzy 164
Pięć typów influencerów w social media 165
Siedem dobrych praktyk budowania zaangażowania influencerów 165
Dotarcie do influencerów dla wybranej marki lub tematu 167
ROI obsługi klienta w social media 170
Podsumowanie 176
Wsparcie sprzedaży 179
Krok 1: dołącz do społeczności i zbuduj wizerunek 182
Krok 2: określ najlepszy sposób na kontakt z potencjalnymi nabywcami 182
Krok 3: łącz się 183
Krok 4: buduj związek 184
Krok 5: włącz się do rozmowy 184
Cztery porady związane ze sprzedażą w social media 185
Osiem przypadków wykorzystania kuponów w social media 188
Podsumowanie 192
Przyszłość social media 193
Biznes skonsoliduje aktywności w mediach społecznościowych 195
Zwiększy się popularność społecznościowych serwisów ze zdjęciami i wideo 196
Marki zaadaptują realtime marketing 196
Rozwój strategii social media 197
Zaawansowana analityka dostępna dla mas 197
Regularne wytwarzanie unikalnych treści 198
Nowe możliwości marketingowe na Facebooku 198
YouTube jako portal społecznościowy 198
Marketingowcy zaadaptują wszechstronne narzędzia social media 199
Pojawią się nowe metody odbioru treści 199
Intensyfikacja wszystkiego co związane z social media 200
Pojawi się więcej "markowych" aplikacji na Facebooka 200
Marketingowcy wykorzystają urządzenia mobilne 201
Postępująca integracja poczty e-mail i mediów społecznościowych 201
Powszechność wykorzystania mediów społecznościowych przez małe i średnie przedsiębiorstwa 202
Marketingowcy nauczą się tworzyć wiadomości, które przebiją się przez szum 202
Wzrośnie przepaść pomiędzy biznesami działającymi w social media 203
Biznesy zainwestują w treści o wysokiej jakości 203
Wzrośnie znaczenie specjalistów ds. marketingu 204
Podsumowanie 205
Polecane źródła informacji 207
Publikacja zawiera kompleksowe omówienie wszystkich podstawowych zagadnień dotyczących marketingu placówek służby zdrowia, zasad budowania ich przewagi konkurencyjnej i umacniania pozycji na rynku. Książka pomaga:
- zrozumieć, na czym polega plan marketingowy,
- poznać role i funkcjonowanie systemu informacji w działalności placówek opieki zdrowotnej,
- zdobyć umiejętność zastosowania metody SWOT do wyboru strategii marketingowej,
- posiąść umiejętność dokonywania segmentacji rynku usług zdrowotnych,
- zrozumieć znaczenie koncepcji marketingu-mix i jej elementów.
Przejrzysty układ treści ułatwia Czytelnikowi szybkie przejęcie od teorii i definicji kluczowych pojęć marketingu usług zdrowotnych do praktycznych wskazówek dotyczących budowy planu marketingowego.
Przełom w optymalizacji szpitalnych oddziałów ratunkowych
Sprawne funkcjonowanie szpitalnych oddziałów ratunkowych jest bardzo ważne dla zarządzających placówkami opieki zdrowotnej. Ich decyzje są istotne nie tylko dla pacjentów, personelu, ale i całej społeczności lokalnej. Autorzy książki pokazują, jak dzięki odpowiedniemu zarządzaniu zapewnić odpowiednie funkcjonowanie oddziałów ratunkowych i całych szpitali.
W publikacji kompleksowo omówiono, jak:
- dzięki wykorzystaniu metody Lean Six Sigma, mapowania procesów i modelowania symulacyjnego poprawić wydajność szpitalnego oddziału ratunkowego,
- modelować przepływ zwiększającej się liczby pacjentów, w jaki sposób szukać słabych ogniw w szpitalnym oddziale ratunkowym i jak je eliminować,
- zwiększyć przewidywalność przepływu pracy i udoskonalić tworzenie grafików,
- sprawić, aby pacjenci i personel byli bardziej usatysfakcjonowani.
Autorzy są najbardziej postępowymi reformatorami opieki zdrowotnej w Stanach Zjednoczonych. Książka opiera się na ich wieloletnim doświadczeniu i wypracowanych przez nich najlepszych modelach zarządzania. Wskazówki zawarte w książce pomogą, dzięki zastosowaniu odpowiednich narzędzi, rozwiązać najbardziej dotkliwe problemy takie jak brak funduszy czy okresowe przeciążenie liczbą pacjentów.
Podręcznik obejmuje kompendium wiedzy z finansów i rachunkowości dla inżynierów. Zostały w nim omówione:
• rachunkowość jako system informacyjny firmy,
• konto jako podstawowe urządzenie księgowe,
• koszty i ich ujęcie ewidencyjne,
• ustalenie, rozliczenie i podział wyniku finansowego,
• sprawozdanie finansowe (bilans, rachunek zysków i strat, rachunek przepływów finansowych),
• ocena kondycji finansowej firmy,
• krótkoterminowe decyzje finansowe,
• wartość pieniądza w czasie,
• rodzaje inwestycji rzeczowych,
• źródła finansowania działalności przedsiębiorstw,
• metody szacowania opłacalności inwestycji,
• system finansowy w gospodarce.
Podręcznik jest przeznaczony dla:
• studentów uczelni technicznych na kierunku zarządzanie i inżynieria produkcji,
• studentów zarządzania i finansów w uczelniach ekonomicznych i rolniczych.
Prof. UŁ dr hab. Bogusław Kaczmarek – kierownik Zakładu Teorii Zarządzania w Uniwersytecie Łódzkim.
Jego zainteresowania naukowe i badawcze to nauki o zarządzaniu, funkcjonowanie, rozwój i zarządzanie współczesnymi przedsiębiorstwami oraz zarządzanie wiedzą. Jest autorem ponad 100 artykułów, 4 książek, a także wielu opracowań badawczych związanych z restrukturyzacją i prywatyzacją przedsiębiorstw. Promotor ponad 300 prac licencjackich i magisterskich. Prezes Łódzkiego Oddziału TNOiK, organizator konkursów na profesjonalnego menedżera województwa łódzkiego.
Dr Beata Glinkowska – adiunkt w Katedrze Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. Teoretyk i praktyk. Główny obszar jej zainteresowań to problematyka zarządzania grupami kapitałowymi, zarządzania międzykulturowego, zarządzania wiedzą. Autorka kilkudziesięciu artykułów, promotorka i recenzentka kilkudziesięciu prac licencjackich i magisterskich. Członek TNOiK i PTE.
(...) Głównym celem publikacji jest dostarczenie jej użytkownikom praktycznych wskazówek na temat procesów tworzenia grup kapitałowych i aliansów strategicznych oraz zasad ich funkcjonowania. Są w niej przedstawione etapy tworzenia, rodzaje i polskie przykłady grup kapitałowych i aliansów strategicznych oraz rozmaite stanowiska, związane z nazewnictwem, rodzajami, wreszcie – próba własnego podejścia. Może zatem odgrywać rolę poradnika dla konsultantów, menedżerów, służb ekonomiczno-prawniczo-finansowych, studentów i młodych naukowców.
(Fragment Wprowadzenia)
Podstawowym założeniem [Autorki] (…) jest przekonanie, że komunikowanie może być rozumiane jako specyficzny rodzaj działania, do którego odnoszą się prakseologiczne kryteria oceny sprawności. Skoro tak, to można podjąć próbę zintegrowanego podejścia do komunikacji na gruncie prakseologii. Jednocześnie Autorka podejmuje starania, aby jej praca (…) mieściła się jednoznacznie w problematyce nauk o zarządzaniu i zapowiada spojrzenia na komunikację z punktu widzenia celu organizacji.
prof. zw. dr hab. Czesław Sikorski
Tematyka rozprawy ma charakter innowacyjny, o istotnych walorach utylitarnych. (...) Praca wypełnia lukę wiedzy w obszarze budowania marki pracodawcy w polskiej literaturze z dziedziny zarządzania. Istotnym walorem monografii jest interdyscyplinarne podejście do analizowanego zagadnienia, przejawiające się w twórczym połączeniu dorobku marketingu oraz zarządzania zasobami ludzkimi.
Z recenzji prof. dr hab. Marty Juchnowicz
Książka Zarządzanie i dowodzenie Ochotniczą Strażą Pożarną napisana jest przede wszystkim przez strażaka dla strażaków. Przeznaczona jest głównie dla działaczy OSP i ZOSP RP, oficerów i podoficerów PSP oraz szefów i pracowników gminnych (miejskich) centrów zarządzania kryzysowego. Może także znacznie wzbogacić wiedzę innych osób z zakresu zarządzania organizacjami ratowniczymi, oraz studentom kierunków zarządzania i kierunków pożarniczych.
Z recenzji Prof. nadzw. dr hab. Elżbiety Jędrych:
Autor w swojej pracy opisuje między innymi Ochotniczą Straż Pożarną (OSP) jako jednostkę zajmującą się typową działalnością operacyjno-techniczną, związaną z udziałem ratowniczym:
- w akcjach pożarniczych,
- w akcjach przeciwpowodziowych,
- w akcjach odśnieżania,
- w zdarzeniach katastrof i zagrożeń technicznych i chemicznych, szczególnie w wypadkach drogowych,
- w eliminacji innych zdarzeń losowych zagrażających życiu i mieniu.
Autor wykorzystał najbardziej nowoczesną wiedzę z nauk zarządzania oraz wiedzę ratowniczo- gaśniczą. Pozycja powinna być znana wszystkim działaczom OSP, ZOSP RP, przedstawicielom nauk zarządzania (zagadnienia dla nich stosunkowo nowe) oraz strażakom zawodowym. Można stwierdzić, że książka ta jest niejako ?nowoczesną encyklopedią zarządzania OSP.
Książka Coaching Line to fascynująca i niebanalna podróż po krainach teorii i praktyki coachingu.
Książka, przeznaczona głównie dla: coachów i kandydatów na coachów, ale również menedżerowie, oraz osoby zainteresowane rozwojem umiejętności menedżerskich, osoby prowadzące działalność gospodarczą, trenerzy i konsultanci zajmujący się zarządzaniem, i szkoleniem, także osoby pracujące w kadrach i każda osoba zainteresowana życiem i problemami nowoczesnego przedsiębiorstwa, psychologią i socjologią.
Na polskim rynku wydawniczym wciąż niewiele jest pozycji książkowych, które w szeroki i rzetelny sposób opisują elementy czy strategie kampanii tego typu. Autorzy tej publikacji postanowili zatem zebrać, usystematyzować i uszczegółowić materiały, które tworzyli podczas kampanii na rzecz e-mail marketingu w Polsce. Chodziło o to, by książka stała się idealnym kompendium wiedzy zarówno dla osób, które dopiero zgłębiają tajniki tematu, jak i tych, które szukają pomysłów na zwiększenie poziomu zaawansowania prowadzonych już kampanii.
Maciej Ossowski - dyrektor działu edukacji w GetResponse. Absolwent Uniwersytetu Gdańskiego oraz studiów podyplomowych na kierunku marketing internetowy w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Redaktor naczelny EmailMarketing.pl oraz publicysta współpracujący z czołowymi serwisami marketingowymi i magazynami branżowymi. Aktywny działacz polskich i międzynarodowych organizacji branżowych: MAAWG, Email Experience Council, Email Sender and Provider Coalition czy IAB Polska. Wykładowca na Uniwersytecie Konwersji CENEO, prelegent (IAB Showcase, Email Camp, Kongres Marketing Online Masterclass). Pracuje m.in. dla Carrefour Polska, Pernod Ricard Polska, MyDeal.pl. Kontakt z autorem: maciej.ossowski@getresponse.com.
Piotr Krupa - koordynator ds. PR w GetResponse. Absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz posiadacz Certyfikatu London School of Public Relations. Jeden z autorów bloga EmailMarketing.pl, publicysta współpracujący z czołowymi serwisami i magazynami marketingowymi oraz e-commerce. Jest odpowiedzialny za komunikację marketingową GetResponse, w szczególności za kontakty z mediami, przygotowywanie badań i raportów oraz komunikację w obszarze mediów społecznościowych. Kontakt z autorem: piotr.krupa@getresponse.com.
Stereotypy z natury rzeczy opierają się na niedokładnej wiedzy i powszechnych opiniach. Także utarte poglądy na temat prowadzenia firmy mogą bardzo pomóc w jej… upadku. Wiadomo, że na polityce, piłce nożnej i prowadzeniu biznesu teoretycznie znają się wszyscy - szczególnie ci, którzy nie mają z tymi dziedzinami wiele wspólnego. Dlatego, by uniknąć strzelenia samobójczej bramki, lepiej sięgnij po rzetelną i praktyczną dawkę informacji.
Schematy, według których działają osoby otwierające firmy, często są do siebie podobne. Tak samo jak pytania, które sobie zadają, i mity, w które wierzą. W tej książce prawdziwe odpowiedzi na realne pytania przedsiębiorców zostały zebrane w formie krótkich, konkretnych porad. Wykorzystaj je. Po co masz powielać te same błędy, które popełniło przed Tobą już wiele osób?
Nie zakładaj firmy, opierając się na "dobrych radach" wszechwiedzących życzliwych. Skorzystaj z doświadczenia eksperta! Marek Jankowski to praktyk biznesowy oraz wydawca czasopisma branżowego. Były reporter radiowy, współpracował również z prasą i telewizją. Wspiera małe firmy - takie jak Twoja - w ich codziennej działalności. Przytoczone w tej książce sytuacje są z życia wzięte i mają oparcie w uznanych regułach, którym podlegają firmy działające w gospodarce wolnorynkowej.
Dowiedz się:
Czy na genialnych pomysłach da się zarobić?
Na czym można zaoszczędzić, uruchamiając firmę?
Jak nie marnować pieniędzy na reklamę i efektywnie wykorzystać internet?
Kiedy kryzys może być szansą na rozwój?
Jak sprawić, aby klient polecał nas swoim znajomym?
Poznaj Scrum i bądź efektywny!
Zwinne metody projektowania, takie jak Scrum, święcą dziś triumfy jako alternatywne podejście do przeprowadzania skomplikowanych, wieloaspektowych projektów, zwłaszcza z dziedziny IT. W przeciwieństwie do tradycyjnych systemów, Scrum zakłada podział projektu na krótkie iteracje (sprinty), z których każda kończy się przedstawieniem fragmentu działającego produktu. Niezwykle ważną częścią projektu jest działanie w pełnej zgodzie z osiągnięciami psychologii - nic nie dzieje się tu bez uwzględnienia potrzeb członków zespołu projektowego oraz docelowego klienta.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o zwinnych sposobach prowadzenia projektów i zastosować je we własnej pracy, Mariusz Chrapko podpowie Ci, jak planować takie procesy, rozdzielać role, zbierać informacje i unikać poważniejszych błędów. Wskaże, jak szacować projekty i określać postępy prac. Wszystko to, okraszone mnóstwem konkretnych przykładów, barwnych analogii i dowcipnych anegdot, sprawi, że książka nie tylko bardzo Ci pomoże, ale także dostarczy wiele przyjemności podczas lektury.
Myślenie odwrotne w trudnym procesie omijania raf
Witaj, Zmiano! - szybka reakcja na zmienne priorytety
Scrum na przekór utartym sposobom prowadzenia projektów
ScrumMaster i Właściciel Produktu - trudna kooperacja?
Hodowanie i pielęgnacja zwinnych zespołów projektowych
Zdobywanie potrzebnych wiadomości w procesie… mądrej komunikacji
Rewolucyjne narzędzia szacowania projektów
Planowanie projektów w Scrumie i uczciwe śledzenie ich postępów
Planowanie sprintu i planowanie w dłuższej perspektywie
Przegląd i retrospektywa na koniec sprintu
Scrum — wykorzystaj jego siłę!
To wciągające kompendium wiedzy o metodach Agile i nie tylko… "Zwinnie" wprowadza czytelnika w świat nowego podejścia do wykorzystania potencjału ludzi tworzących oprogramowanie. Lektura obowiązkowa dla softwarowych zawodowców.
Ludmiła Pisiewicz,
dyrektor Departamentu Rozwoju Aplikacji, PMP, MBA, ING Bank Śląski
Kim dla Ciebie jestem, klientem czy petentem?
Praca w urzędzie na pierwszej linii frontu to ciężki kawałek chleba. Urzędnik z przysłowiowego okienka traktowany jest często z założenia jako wróg. Niby sensem jego pracy jest udzielenie pomocy osobie, która przychodzi do urzędu ze swoim problemem, jednak nie od dziś wiadomo, że na linii urząd–interesant trwa cicha, lecz zaciekła wojna podjazdowa. Jakoś tak zwykle bywa, że reprezentanta państwowej instytucji z miejsca przypisujemy do kategorii "ONI". Pracownik pierwszej linii urzędowego frontu wystawiony jest na bezustanną krytykę swoich zachowań i postaw, a to wpływa zarówno na stosunek klientów do niego samego, jak i na wizerunek całego urzędu.
Radosław Hancewicz jak zawsze - w sposób przystępny i ciekawy - zachęca urzędników do tego, aby lepiej pracowali. Jak podkreśla, obsługa klienta to nie tylko sprawa pani (pana) z okienka, ale pracowników urzędu na wszystkich szczeblach i stanowiskach. Dla mnie urzędnika na co dzień – książka jest wspaniałą inspiracją, żeby się bardziej starać, doskonalić. Nie zawiera narzędzi skomplikowanych i trudnych w użyciu — raczej przypomina o rzeczach najważniejszych, tworzących dzisiejszy standard obsługi. Raz na jakiś czas trzeba sobie o nich przypominać, żeby nie popaść w rutynę. Radosław Hancewicz przedstawia tu stereotypowego "trudnego klienta", który wzbudza uśmiech, i podpowiada, jak z nim postępować, ale nie oszczędza też urzędników i bezlitośnie podaje przykłady ich najczęstszych błędów. Autor wielokrotnie porusza ciekawy wątek relacji między urzędnikiem a klientem i zwraca uwagę na niestosowność wywyższania się urzędników, ale nie zachęca także do zbytniej uległości w imię zasady "klient nasz pan". Książkę odradzam teoretykom, a szczerze polecam urzędnikom.
Wojciech Zieliński,
zastępca dyrektora Departamentu Służby Cywilnej w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów
Czym jest profesjonalizm, jak zadbać o satysfakcję klienta, wizerunek urzędu, własną satysfakcję przy obsługiwaniu trudnych klientów — o tym pisze w swojej najnowszej książce Radosław Hancewicz. Przypomina też o tym, co dla mnie najważniejsze, że "profesjonalny urzędnik nie może być bezbronny". Serdecznie polecam!
Bartłomiej Stolarczyk,
trener administracji i biznesu, www.bartlomiej-stolarczyk.pl
Urzędnicy, tak jak pracownicy sektora przedsiębiorstw i wszyscy inni ludzie, bywają różni. Są oczywiście i tacy, którym z jakiegoś powodu "nie zależy" - pracują w urzędzie, bo nie znaleźli innej pracy, nie lubią swojego zajęcia, chcą w spokoju przeczekać do emerytury… Jeśli należysz do którejś z tych kategorii, nie czytaj tej książki! Natomiast koniecznie po nią sięgnij, jeżeli widzisz sens swojej pracy i cieszy Cię to, że na co dzień pomagasz ludziom w "obsłudze" państwa. W książce znajdziesz szereg narzędzi, które pozwolą Ci zwiększyć osobistą skuteczność w relacji z klientami, w tym także tzw. klientami trudnymi. Warto to zrobić - wówczas Twoje zajęcie nabierze nowych barw, klienci nagrodzą Cię uśmiechem, będziesz kończyć dzień z poczuciem dobrze wykonanego obowiązku. A przecież to właśnie ona - satysfakcja - uskrzydla nas jako pracowników!
Radosław Hancewicz - prawnik, dziennikarz, PR-owiec, trener. Od początku 2007 roku przeprowadził blisko 2500 godzin szkoleń dla administracji publicznej. W latach 2006 – 2008 był trenerem wewnętrznym Służby Cywilnej i współpracował z Kancelarią Prezesa Rady Ministrów. Jest autorem licznych programów szkoleniowych, przeznaczonych dla administracji publicznej.
Profesjonalna obsługa klienta
Spis treści:
Wstęp (5)
1. Dlaczego trzeba i warto zajmować się profesjonalną obsługą w instytucji publicznej? (9)
Skąd się wziął klient w instytucji publicznej? (10)
Dlaczego musimy zajmować się profesjonalną obsługą w instytucjach publicznych? (14)
Dlaczego warto zajmować się profesjonalną obsługą, czyli co my z tego mamy? (18)
Bariery mentalne, czyli dlaczego bywa tak trudno? (20)
Gdzie nasza empatia? (24)
Czy urzędnik rzeczywiście ma być sługą? (27)
Obsługa a wizerunek urzędu - wspólne relacje (30)
Rola kierowników w zapewnieniu profesjonalnej obsługi (31)
Co składa się na profesjonalną obsługę w urzędzie? (32)
2. Urzędnik i jego rola w profesjonalnej obsłudze klienta - standardy zachowań (35)
Jaki nie powinien być profesjonalny urzędnik, czyli co wkurza u tych, którzy nas obsługują? (35)
Pożądane postawy i standardy zachowań każdego urzędnika podczas obsługi klientów (37)
3. Typy trudnych klientów i sposoby radzenia sobie z nimi w urzędzie (67)
Skąd się biorą trudni klienci i jak urzędnicy zazwyczaj chcą sobie z nimi radzić? (67)
Kto to jest trudny klient i kto nim na pewno nie jest? (71)
Generalne zasady postępowania z trudnymi klientami (73)
Typy trudnych klientów i sposoby radzenia sobie z nimi (75)
4. Jak zorganizować profesjonalną obsługę w urzędzie? Standardy działania instytucji (95)
Czym są organizacyjne standardy obsługi klienta i po co są ustalane? (95)
Jak opracować i skutecznie wdrożyć standardy obsługi klienta? (97)
Standardy architektoniczne (107)
Standardy proceduralne (110)
Standardy informacyjne (115)
Standardy wizerunkowe (119)
Problemy z wdrażaniem standardów i sposoby radzenia sobie z nimi (121)
O autorze (125)
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?