W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
Za każdym razem, gdy ktoś stwierdza, że naucza „umiejętności komunikacyjnych" lub że pisze książkę o tym, jak ludzie radzą sobie w relacjach z innymi, jestem ciekaw, jak wyglądają jego związki z innymi ludźmi. Rodzi się wówczas w mojej głowie pytanie: jeżeli on chce mi pomóc, to czy sam potrafi dobrze sobie radzić w relacjach? Oraz: co on rozumie przez „dobrą komunikację"? No cóż, tę książkę napisałem przede wszystkim dlatego, że szczególnie ważne jest dla mnie życie rodzinne, czerpanie radości z moich przyjaźni, zarówno zawodowych, jak tych prywatnych, oraz to, że bardzo cenię sobie interakcje z innymi ludźmi, które są istotną częścią mojej pracy. Każdego dnia budzę się z niecierpliwością wyglądając ekscytacji, odprężenia, miłości i poczucia obfitości. Są to dla mnie najważniejsze sukcesy, o jakie mogłem się starać, za które jestem prawdziwie wdzięczny i które czasami wprawiają mnie w osłupienie, kiedy o nich myślę. Odczuwam wdzięczność, ponieważ wiem, że osiągnąłem to nie dzięki szczęściu, ale dzięki umiejętnościom opisanym w tej książce.
Miałem sposobność uczenia się zawodu pielęgniarza, nauczyciela i psychoterapeuty. Miałem też możliwość bycia rodzicem, partnerem życiowym, menedżerem. To, o czym będziesz czytać, jest sednem tego, czego nauczyłem się w każdej z tych ról. Być może ty również wybrałeś zawód, w którym pracujesz z innymi, może im pomagasz. Pewnie zainteresuje cię, że wiem co nieco o twoich głębszych uczuciach dla ludzi i twojej chęci zaspokojenia ich potrzeb, tak samo jak twoich własnych. Prawdopodobnie nieraz zastanawiałeś się, jak w ciągu kolejnych lat w codziennych realiach utrzymywać żywe uczucia troski i otwartości na potrzeby innych. W tej książce nauczymy się nie tylko, jakie zachować, ale także jak sprawić, by rozkwitły.CZĘŚĆ PIERWSZA. SERCE KOMUNIKACJI
Nawiązywanie kontaktu Przedstawianie się Rozgrzewka Poznawanie i spotykanie się w różnych kulturach
Po prostu stan umysłu
Samodzielnie kotwiczenie wybranego stanu Społeczne korzenie poczucia własnej wartości Rozwiązywanie konfliktów wewnętrznych
Kontekst komunikacji
Podejście do innych Znajdowanie różnic Ogólne wrażenie Po prostu myślenie Dobry kontakt
Tworzenie rozwiązań Kto ma problem
Wyznaczanie celów i rozwiązywanie problemów Uczenie się
CZĘŚĆ DRUGA. POMAGANIE
Pełne słuchanie drugiej osoby
Ratunek, prześladowanie czy pomoc? Nastawienie na słuchanie Słuchanie odzwierciedlające
Wspieranie innych w zmianie Proces wspierania Umiejętności wspierania
............
Prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie, a dobrych pracowników… w terenie! Dlaczego warto integrować, motywować i szkolić zespoły w terenie otwartym, a nie w sali konferencyjnej? Powód jest prosty: zajęcia terenowe są bardziej skuteczne. Psychologowie już kilkadziesiąt lat temu dowiedli, że trudne lub nietypowe sytuacje jednoczą ludzi wobec wspólnego problemu, przyspieszają proces uczenia się i zwiększają szansę na zapamiętanie zdobytej wiedzy. A powstała między uczestnikami szkolenia więź procentuje także podczas wykonywania obowiązków zawodowych.
W niniejszym poradniku znajdziesz m.in. zagadnienia związane z procesem budowania zespołu oraz planowaniem i organizacją szkolenia czy wyjazdu integracyjnego. Autor przedstawia wady i zalety samodzielnego zaplanowania imprezy oraz wynajęcia firmy treningowej. Podaje przykłady wyjazdów integracyjnych i gier, w jakich ludzie chętnie biorą udział. Drugie wydanie książki zostało uzupełnione o nowe treści, wyjątkowo aktualne na dzisiejszym rynku szkoleń - więcej miejsca poświęcono szkoleniom za granicą, a także wyjazdom organizowanym dla całej firmy.
Team building dla kilkuset osób? Dlaczego nie, jeśli wiesz, jak to skutecznie zorganizować?
Budowanie zespołu. Organizacja szkoleń outdoor i wypraw incentive. Poradnik dla menedżera personalnego
Spis treści
Wstęp (7)
1. Podstawowa wiedza o zespole (11)
Po co nam zespoły (11)
Cele szkoleń outdoor (14)
Dlaczego nauka przez doświadczenie (16)
Cechy efektywnego zespołu (18)
Cykl życia zespołu (20)
Role zespołowe (25)
Eliminacja błędów w pracy zespołu (36)
Proces budowania zespołu (38)
2. Organizacja i logistyka szkolenia outdoor (45)
Wybór hotelu (45)
Karta kontroli hotelu (48)
Wybór lokalizacji (48)
Przygotowanie uczestników (52)
Ubezpieczenie szkolenia (53)
3. Samodzielne prowadzenie prostych wydarzeń integracyjnych (55)
Krok po kroku (55)
Style uczenia się (58)
Zanim rozpoczniesz (59)
Budowanie atmosfery szkolenia (60)
Sposób prowadzenia poszczególnych modułów (66)
Feedback - informacja zwrotna po ćwiczeniu (74)
Koszty podwykonawców (76)
4. Budowanie zespołu we współpracy z zewnętrzną firmą szkoleniową (79)
Poziom trudności fizycznych w szkoleniach outdoor (80)
Formy ćwiczeń i gier outdoor (81)
Wybór firmy szkoleniowej (84)
Wzajemne oczekiwania (92)
Szkolenia z manipulacją (94)
Wybór trenerów (95)
Analiza potrzeb szkoleniowych (99)
Współpraca po szkoleniu (100)
Ceny usług firm szkoleniowych (101)
5. Szkolenia dla dużych zespołów (103)
Cele szkoleń (103)
Wybór firmy szkoleniowej (105)
Program zajęć (107)
Hotel i teren (109)
Kombinat planistyczny (110)
Kalendarz organizatora wyjazdu (111)
6. Zagraniczne wyprawy integracyjne (127)
Czym są wyprawy (127)
Cele wypraw (129)
Uczestnicy (135)
Kierunki wypraw (137)
Forma zajęć (138)
Przykład programu (140)
Koszty (143)
Kalendarz organizacji wyjazdu (146)
Trudności w wyprawach (146)
Zagrożenia dla zdrowia i życia (151)
7. Specyficzne zastosowania szkoleń outdoor (157)
Kształtowanie otwartości na zmiany (157)
Wprowadzanie zmian strategicznych (162)
Kreowanie wizerunku pracodawcy (167)
8. Przykładowe gry integracyjne i komunikacyjne (169)
Komunikacja zespołowa (169)
Umiejętność słuchania (172)
Komunikacja międzykulturowa (173)
Planowanie zespołowe (178)
Koordynacja pracy zespołu (179)
Wyznaczanie celów (180)
A Aneksy - przykłady narzędzi wykorzystywanych w szkoleniach integracyjnych (183)
Kodeks outdooru (183)
Zarządzanie prostym projektem outdoor - tabela organizacyjna (187)
Przykładowy program szkolenia integracyjnego (190)
Ankieta przedszkoleniowa - dla szkoleń integracyjnych (192)
Przykładowa ankieta oceniająca proste wewnętrzne szkolenie integracyjne (194)
List do uczestników - zapowiedź szkolenia (195)
Przykładowe case'y wspomagające dyskusje podsumowujące (196)
Fotografie (198)
Skorowidz (209)
Firma albo życie - wybór należy do Ciebie.
Czy masz poczucie, że bez Ciebie Twoja firma nie utrzymałaby się na rynku nawet przez tydzień?
Czy czujesz, że musisz zawsze trzymać rękę na pulsie i kontrolować wszystkie działania swoich podwładnych?
Czy po opuszczeniu biura tak naprawdę nigdy mentalnie nie wychodzisz z pracy, nawet na wakacjach?
A gdybyś pewnego dnia postanowił ją sprzedać
i udać się na zasłużoną emeryturę?
Większość przedsiębiorców nie jest w stanie wycofać się ze swojej własnej firmy, bo powołują ją do życia w taki sposób, by zależała od ich osobistego zaangażowania. Jednak nic straconego. Niezależnie od tego, czy jesteś początkującym przedsiębiorcą, czy też masz za sobą lata doświadczeń albo właśnie rozważasz pomysł sprzedaży swojej firmy, ta książka pokaże Ci, jak zrealizować plan stworzenia wartościowej, atrakcyjnej rynkowo firmy, która będzie się prężnie rozwijać i odnosić sukcesy bez Ciebie. Poznaj strategie przetestowane przez innych przedsiębiorców i pozwól sobie na odrobinę życia poza pracą!
Do osiągnięcia sukcesu w biznesie potrzebny jest zarówno dobry pomysł, jak i skuteczny plan jego realizacji. Biznesplan dostarcza strategii, którą kierują się firmy w swojej działalności. Jest on dla przedsiębiorcy tym, czym dla pilota samolotu jest mapa lotu.Napisanie biznesplanu nie jest rzeczą łatwą i prostą, gdyż wymaga znajomści wielu dziedzin wchodzących w skład nauk ekonomicznych, ale również dużych umiejętności analitycznych, wiedzy i intuicji dotyczącej funkcjonowania przedsiębiorstwa w przyszłości.Biznesplan jest zestawem dokumentów, analiz i programów, w których na podstawie aktualnej sytuacji finansowej i danych historycznych oraz przewidywanych zmian w otoczeniu przedsiębiorstwa zawarta jest projekcja celów firmy i sposobów ich osiągania przy wszelkich istniejących uwarunkowaniach natury finansowej, rynkowej, marketingowej, organizacyjnej, prawnej, kadrowej, technologicznej, ekologicznej, a czasem również geograficznej i politycznej. Przygotowanie dobrego biznesplanu ma ogromne znaczenie w wielu sytuacjach, m.in. przy ubieganiu się o kredyt czy dofinansowanie ze środków unijnych.Biznesplan jest konkretyzacją zamierzeń, bazującą na realistycznej ocenie dotychczasowych wyników, potencjału przedsiębiorstwa, warunków konkurencji oraz tendencji rozwojowych rynku i postępu techniczno-organizacyjnego, mającą przyczynić się do realizacji zamierzonych celów, a w konsekwencji do wzrostu wartości rynkowej przedsiębiorstwa.Głównym celem książki jest przedstawienie metodologii sporządzania profesjonalnego biznesplanu, a także przybliżenie podstawowych metod i najważniejszych zasad wymagających zastosowania w procesie opracowywania tego dokumentu, oraz wskazanie kryteriów formalnej i merytorycznej oceny biznesplanu. Publikacja ta może być wykorzystana przez wszystkich, którzy zamierzają samodzielnie, prawidłowo opracować biznesplan.
Pszczoły funkcjonują jako superorganizm od ponad 30 milionów lat. W tym okresie wypracowały niezwykle skuteczne metody współpracy, które można zastosować do rozwiązywania problemów, pojawiających się na co dzień w wielu dziedzinach ludzkiego życia, także w biznesie. Książka "Pszczela korporacja" w atrakcyjnej i interesującej formie pokazuje, w jaki sposób obserwacja zachowań pszczół miodnych pozwala podnieść efektywność działania firmy.
Mam nadzieję, szanowny Czytelniku, że jesteś osobą, która czynnie uczestniczy w życiu gospodarczym, prowadząc własny biznes, pełniąc funkcje kierownicze lub wspomagając sprzedaż - ponieważ właśnie do praktyków biznesu skierowana jest przede wszystkim ta książka.
Adam Ubertowski
Książka "Jak Polacy mogą przebić mur chiński", którą napisałem specjalnie dla polskich biznesmenów, jest wynikiem moich wieloletnich obserwacji oraz doświadczeń zdobytych podczas współpracy i rozmów z Polakami.
Odkrywam przed czytelnikami 39 sekretów, niezbędnych biznesmenom do odniesienia sukcesu w Chinach.
Prezentuje także 10 błędów, które Polacy prowadzący interesy z Chińczykami popełniają najczęściej.
Ten, kto chce by interesy prowadzone w Chinach przynosiły mu większe korzyści, musi poznać i zrozumieć chińską kulturę biznesu.
Darren Chong
Publikacja wskazuje na liczne pułapki, na jakie można natknąć się podczas analizy finansowej, bazującej na wykorzystaniu wskaźników finansowych różnych obszarów działalności przedsiębiorstwa, posiłkując się danymi ze sprawozdań finansowych.
Książka tworzy pomost dla krytycznego porównania wyników analizy finansowej konkretnego przedsiębiorstwa z wynikami empirycznymi, uzyskanymi z analizy ogromnej liczby sprawozdań finansowych (od 7000 do 30 000).
prof. zw. dr hab. Stanisław Kasiewicz
Katedra analizy Działalności Przedsiębiorstwa
Z recenzji prof. nadzw. dr hab. Małgorzaty Duczkowskiej-Piaseckiej:
Książka wprowadza do literatury rzadko spotykany punkt widzenia na agroturystykę, a jednocześnie taki, o którym w dzisiejszych czasach – a także w sytuacji polskiego rolnictwa – należy mówić i pisać. Mianowicie autorka postrzega i prezentuje agroturystykę jako formę biznesu i przymierza treści z dziedziny zarządzania marketingowego właściwego biznesowi do gospodarstw rolnych. Jest to cenny punkt widzenia, gdyż pozwala unaocznić, że gospodarstwa rolne to małe przedsiębiorstwa i różnicowanie działalności jest pomysłem na zarabianie pieniędzy w każdym biznesie, także w rolnictwie. Książką zainteresują się ci, którzy poszukują nowości z dziedziny agroturystyki, jak i ci, którzy chcą posiąść nową wiedzę na temat marketingu, a zwłaszcza segmentacji rynku i marketingu segmentacyjnego. Książka zawiera receptę dla polskiego biznesu agroturystycznego, tj. receptę na postępowanie podmiotów biznesowych (gospodarstw agroturystycznych) w poszukiwaniu i wybraniu dla siebie dogodnego segmentu do obsługi, aby zmaksymalizować prawdopodobieństwo większych dochodów.
Zostań najbardziej pożądanym kandydatem na wymarzone stanowisko:
Odkryj kulisy rozmowy rekrutacyjnej, które zapewnią Ci przewagę nad innymi kandydatami
Dowiedz się, co "siedzi w głowach" rekrutujących
Naucz się mówić językiem korzyści pracodawcy
Wykorzystaj słabe punkty procesu rekrutacji
Poznaj najlepsze odpowiedzi na trudne pytania
Wakat to problem, a Ty jesteś jego rozwiązaniem!
Sięgasz po ten poradnik, a więc myślisz o zmianie albo aktywnie poszukujesz pracy. Może jeszcze nigdy nie byłeś na rozmowie o pracę i zupełnie nie wiesz, czego się spodziewać oraz jak się do niej przygotować? A może boisz się zwolnienia z pracy, bo nie wiesz, jak to potem będzie i co trzeba zrobić, aby zdobyć nową? Chciałbyś zmienić pracę, ale paraliżuje Cię sama myśl o odbyciu rozmowy rekrutacyjnej, więc wolisz dla świętego spokoju nigdzie się nie ruszać?
Rozmowa rekrutacyjna to nie egzamin, na którym da się zagadać profesora i otrzymać mniej pytań. To nie casting, gdzie przychodzisz zaprezentować wykuty na blachę tekst. Nie jest to też konkurs popularności ani spowiedź z grzechów popełnionych na niekorzyść Twojego byłego pracodawcy.
Rozmowa kwalifikacyjna to swego rodzaju transakcja, gdzie po jednej stronie kładziesz na szali swoje umiejętności, doświadczenie i kompetencje osobiste, a po drugiej Twoja upatrzona firma oferuje Ci wymarzoną posadę. Oni naprawdę chcą, byś ją dostał. Gdyby Cię nie potrzebowali, nie marnowaliby czasu i pieniędzy nawet na pierwsze spotkanie. Ułatw im tę decyzję — stań się rozwiązaniem ich problemów. W nagrodę dostaniesz… pracę!
Nawiąż dobry kontakt z rekrutującym.
Bądź przygotowany na trudne pytania.
Czytaj między wierszami.
Myśl kategoriami pracodawcy.
Bądź skoncentrowany do końca spotkania.
Emanuj entuzjazmem.
Nie mów o sobie źle.
Bądź konsekwentny w swoich wypowiedziach.
Nie narzekaj na poprzednich pracodawców…
Te oraz pozostałe trzydzieści jeden zasad znajdziesz wewnątrz książki. Oprócz tego zamieszczono tam siedem sekretów rozmów kwalifikacyjnych, cztery kluczowe pytania rekrutującego, osiem taktyk postępowania podczas rozmowy, trzynaście ćwiczeń przed podjęciem wyzwania, dziewięćdziesiąt dziewięć pytań zadawanych przez rekrutujących wraz z najlepszymi odpowiedziami, jakich możesz na nie udzielić, oraz wiele innych informacji zza kulis działu HR, o których nikt Ci dotąd nie mówił.
Rozmowa kwalifikacyjna
Spis treści:
Słowo o autorze 7
Dla kogo jest ta książka? 9
CZĘŚĆ I
Rozdział 1. 7 ujawnionych sekretów rozmowy kwalifikacyjnej 15
Sekret 1. Interview to rozmowa 15
Sekret 2. Rozmowa kwalifikacyjna wymaga umiejętności po obydwu stronach 15
Sekret 3. Nie ma idealnych kandydatów 16
Sekret 4. Wakat to problem i Ty jesteś jego rozwiązaniem 16
Sekret 5. Pracy nie dostają tak naprawdę najlepsi kandydaci 17
Sekret 6. Rozmowa rekrutacyjna ma swoją etykietę 18
Sekret 7. Możesz przewidzieć większość pytań i nauczyć się na nie odpowiadać 19
Rozdział 2. 4 kluczowe pytania rekrutującego 21
Rozdział 3. 4 rodzaje wywiadów - 8 taktyk postępowania 27
1. Wywiad przez telefon 27
2. Wywiad nieustrukturyzowany 31
3. Wywiad ustrukturyzowany 32
Rozdział 4. Przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej w 6 krokach 39
Krok 1. Dokonaj analizy oferty pracy 40
Krok 2. Dokonaj analizy życiorysu 42
Krok 3. Zbierz informacje o firmie 49
Krok 4. Zbierz informacje o rekrutującym 53
Krok 5. Przećwicz rozmowę z zaufaną osobą 54
Krok 6. Pozbądź się stresu 56
Rozdział 5. 40 niezmiennych zasad odnoszącego sukcesy kandydata 59
1. Ubierz się profesjonalnie 59
2. Bądź 10 minut przed czasem 60
3. Emanuj entuzjazmem 62
4. Bądź miły dla każdej osoby spotkanej w firmie 63
5. Przynieś na rozmowę swoje CV 64
6. Miej przy sobie zestaw do notowania 64
7. Poczekaj na zaproszenie, aby usiąść 65
8. Przyjmij propozycję gorącego czy zimnego napoju 65
9. Panuj nad mową ciała 66
10. Nawiąż dobry kontakt z rekrutującym 67
11. Bądź przygotowany na trudne pytania 67
12. Czytaj między wierszami 68
13. Proś o powtórzenie pytania, jeśli go nie rozumiesz 68
14. Wysłuchaj pytania do końca, zanim na nie odpowiesz 68
15. Odpowiadaj na pytanie po chwili namysłu 69
16. Bądź konsekwentny w swoich wypowiedziach 69
17. Przedstaw szczegółowy opis sytuacji 70
18. Mów prostym językiem 71
19. Dostosuj tempo mówienia do rekrutującego 73
20. Myśl kategoriami pracodawcy 73
21. Bądź skoncentrowany do końca rozmowy 74
22. Nie okazuj zdenerwowania 75
23. Nie zapomnij zapisać, z kim masz rozmowę 75
24. Nie przychodź na rozmowę z koleżanką 76
25. Nie przesadzaj z biżuterią, makijażem, perfumami 76
26. Nie roztaczaj wokół siebie woni papierosów 77
27. Nie żuj gumy 77
28. Nie zapomnij wyłączyć telefonu komórkowego 78
29. Nie wykonuj nerwowych ruchów 78
30. Nie obejmuj prowadzenia rozmowy 78
31. Nie bądź mądrzejszy od rekrutującego 79
32. Nie zagaduj rekrutującego 79
33. Nie odpowiadaj monosylabami 79
34. Nie przepytuj rekrutującego 80
35. Nie operuj ogólnikami 81
36. Nie mów o sobie źle 82
37. Nie używaj żargonu 82
38. Nie narzekaj na poprzednich pracodawców 83
39. Nie wdawaj się w rozmowę na tematy osobiste 83
40. Nie pytaj pierwszy o wynagrodzenie 84
Rozdział 6. Jestem po - i co dalej? 85
CZĘŚĆ II
Rozdział 7. Pytania służące nawiązaniu kontaktu 91
Rozdział 8. Pytania otwierające rozmowę 93
Rozdział 9. Pytania o możliwości i umiejętności 97
9.1. Pytania na podstawie życiorysu 97
9.2. Pytania sprawdzające kompetencje 119
Rozdział 10. Pytania o zaangażowanie, czyli motywację 137
10.1. Pytania sprawdzające wiedzę o firmie 137
10.2. Pytania o aktywność życiową 140
10.3. Pytania o plany na przyszłość 142
Rozdział 11. Pytania o dopasowanie do organizacji, czyli o to, kim jesteś 147
11.1. Pytania o dążenia 147
11.2. Pytania o samoocenę 153
Rozdział 12. Pytanie o oczekiwania finansowe 161
Rozdział 13. Twoje pytania do pracodawcy 165
Podsumowanie 169
Tematem książki jest konstrukcja i zastosowanie systemów informatycznych w dynamicznej analizie decyzyjnej, prowadzonej na szczeblu kierownictwa przedsiębiorstwa przemysłowego. Autor omawia najważniejsze typy programów analitycznych, szczególną uwagę poświęcając systemom wspomagania decyzji (DSS - Decision Support Systems). Opisuje również sposoby wykorzystania komputerowego symulatora przedsiębiorstwa do prognozowania skutków podejmowanych decyzji oraz przykłady użycia sztucznej inteligencji, a zwłaszcza systemów ekspertowych, w przetwarzaniu informacji ilościowych i jakościowych o sytuacji ekonomicznej firmy. Ukazuje też możliwości tworzenia układów hybrydowych oraz ich użyteczności w analizie decyzyjnej. Książka adresowana jest do analityków finansowych, menedżerów, informatyków projektujących i odpowiadających w firmach za eksploatację systemów wspomagających zarządzanie, a także do studentów, zwłaszcza zarządzania i marketingu oraz informatyki ekonomicznej.
"(...) The issue of the work is embedded in the mainstream of modern capital practice management in the hospitality industry. The author of the work, in a consequent managerial approach, focused her attention on the importance of employee innovation, human capital profitability and estimation of its added value in hotel strategic development. The work provides answers to the fundamental questions asked by the managers and hotel-keepers under the present very difficult conditions of competitiveness:
1. Why does personnel management in the hospitality industry mean human capital management and why is it far different than in other industries?
2. How to measure investments in human capital in the hospitality industry?
3. What is the level of human capital in hotels in Poland?
4. What can be changed in order to improve efficiency of investment in human capital in the hospitality industry in Poland? (...)"
(from the review by Prof. M. Bednarczyk)
"One of the phenomena characteristic of the present times is professionalization and related requiring of a high level of competence. It is particularly seen in tourism service sector where employees? unique competencies are a scarce resource that is difficult to be copied. Therefore, in order to make a company carry out their tasks, it is necessary to have both appropriate resources in terms of quantity and most importantly competent staff that demonstrate a unique approach in the field of customer service that enables to "create guests? memories" and "keep the brand promises".
The work undertaking the issue of human capital in hospitality industry helps tackle the challenge. (...)"
(from the review by PhD. D. Lewicka, Prof. AGH)
Książka stanowi unikatowy na polskim rynku przegląd najważniejszych współczesnych koncepcji zarządzania publicznego, w tym nowego zarządzania publicznego (New Public Management) i governance. Zostały one przedstawione nie tylko od strony teoretycznej, ale też w oparciu o przykłady z praktyki administracji publicznej wielu państw.
W opracowaniu znajdują się liczne nawiązania do zmian zachodzących w polskiej administracji publicznej od początku transformacji ustrojowej. Opisano też najważniejsze plany i projekty modernizacji polskiej administracji na najbliższe lata.
Publikacja może być wykorzystywana przede wszystkim jako podręcznik akademicki do przedmiotu „zarządzanie publiczne”, a także jako lektura uzupełniająca z zakresu nauki o administracji publicznej. Jednocześnie może stanowić cenną pomoc zarówno dla teoretyków zarządzania publicznego i administracji publicznej, jak i praktyków – urzędników, menedżerów publicznych, polityków.
Stan prawny na 30 października 2012 roku.
Do rozpoznania i oceny rzeczywistości, szczególnie kryzysowej, oraz prognozowania przyszłości konieczna jest nie tylko głębsza refleksja, ale i dystans czasowy . Ważną rolę w tym procesie pełnią filozofia i historia. Jednym z celów tej książki jest właśnie próba uchwycenia dystansu wobec współczesnego zarządzania, które wykazuje symptomy dezorientacji i zadyszki.
Książka doskonale wpisuje się w dyskurs na temat natury współczesnego zarządzania, jego interdyscyplinarności, ewolucji, różnych koncepcji i rozterek. Jej autorzy, specjaliści z wielu dziedzin, podkreślają wagę filozofii w kształceniu przyszłych specjalistów zarządzania i menedżerów. Ponieważ jest to kształcenie masowe, obejmujące w skali kraju setki tysięcy osób rocznie, powinno być prowadzone w sposób dobry jakościowo, odpowiedzialny i społecznie użyteczny, aby wywierało pozytywny wpływ zarówno na stronę etyczną, jak i merytoryczną zarządzania. Filozofia kształtuje umiejętność abstrakcyjnego, twórczego i krytycznego myślenia, podejścia analitycznego i systemowego, uczy argumentacji, etycznego postępowania, rozpoznawania wartości i szacunku dla nich. Zdobyte dzięki niej umiejętności ułatwiają zarządzanie strategiczne, taktyczne, rozwiązywanie problemów, wspierają proces podejmowania decyzji, komunikację i negocjacje.
Autorzy wyjaśniają znaczenie terminu filozofia zarządzania, opisują antynomie w zakresie filozofii zarządzania w przedsiębiorstwach, odnosząc się do kryzysu zarządzania strategicznego. Sporo miejsca poświęcają krytyce współczesnej nauki o zarządzaniu. Wypowiadają się na temat etosu i filozofii zarządzania klasycznych przedsiębiorców, specyfiki zarządzania zawodowych menedżerów oraz blasków i cieni filozofii menedżeryzmu. Dokonują przeglądu inspiracji religijnych, filozoficznych i etycznych związanych z kategoriami obowiązku i odpowiedzialności. Prowadzą rozważania na temat kultury jakości jako specyficznej i wyrazistej filozofii zarządzania.
W książce tej:
trudny proces związany z wdrożenia budżetu zadaniowego w jednostce ilustrujemy praktycznymi przykładami
interpretacje przepisów popieramy wskazówkami i wzorami dokumentów
wątpliwości rozwiązujemy przedstawiając konkretne rozwiązania
Dzięki publikacji dowiedzą się Państwo m.in.:
Jak stworzyć budżet zadaniowy i czym się on różni od budżetu tradycyjnego?
W jaki sposób monitorować stopień jego realizacji?
Jak dostosować budżet zadaniowy do specyfiki jednostki?
Jak dekretować operacje gospodarcze zgodnie z klasyfikacją budżetową i zadaniową?
Jakie informacje są niezbędne w sprawozdawczości budżetowej w układzie zadaniowym?
Wszystko to jest poparte licznymi przykładami wzorów (w tym wzór raportu wydatków w zakresie zadań budżetowych), kalkulacjami kosztów będących opracowaniami własnymi autorów (np. wskazanie klucza podziału zasobów sprzętowych pomiędzy zadania) itp.
Wraz z książką oferujemy Państwu bezpłatny miesięczny dostęp do serwisu EkspertBeck.pl – Księgowość budżetowa w sektorze publicznym, gdzie znajdziecie Państwo inne komentarze, porady, akty prawne regulujące funkcjonowanie samorządowych zakładów budżetowych.
Publikacja przyda się bezwzględnie: wójtom gmin, burmistrzom i prezydentom miast, członkom zarządów powiatu i województwa, skarbnikom i sekretarzom w JST, pozostałym pracownikom urzędów gmin i miast, starostw i urzędów marszałkowskich, w tym dyrektorom odpowiednich komórek organizacyjnych, pracownikom jednostek organizacyjnych JST,
radnym, ale także doradcom i konsultantom wspomagającym wdrażanie budżetu zadaniowego w JST*
Opieka zdrowotna jest ważnym i zarazem kontrowersyjnym ? ze względu na potencjalny konflikt socjalnych i ekonomicznych celów działalności podmiotów leczniczych ? elementem życia społecznego. Przedkładając niniejszą monografię redaktorzy mają nadzieję, że stanie się ona przyczynkiem do pogłębienia dyskusji nad ekonomicznymi mechanizmami pobudzającymi do racjonalizacji tej sfery ludzkiej aktywności, przy jednoczesnym uwzględnianiu wartości humanitarnych wpisanych w ową działalność. Książka adresowana jest do studentów kierunków ekonomicznych, w szczególności kierunku ?Zarządzanie?, słuchaczy studiów podyplomowych z zakresu zarządzania opieką zdrowotną i polityki zdrowotnej, słuchaczy szkoleń ustawicznych, głównie absolwentów uniwersytetów akademii medycznych po kierunku ?Zdrowie Publiczne?, wykładowców na ww. studiach, polityków zdrowotnych i społecznych, praktyków ochrony zdrowia, w szczególności kadry kierowniczej podmiotów leczniczych oraz administracji publicznej w obszarze ochrony zdrowia.
Seria podręczników dla studentów studiów pielęgniarskich (14)
Książka jest kontynuacją podręcznika „Podstawy organizacji pracy pielęgniarskiej”. Została napisana z myślą o osobach zainteresowanych pracą w dziedzinie zarządzania opieką zdrowotną, a szczególnie podsystemem pielęgniarstwa. Zagadnienia podzielono na dwie części: wybrane problemy nauki o zarządzaniu oraz ekonomika i finanse w ochronie zdrowia. Część pierwsza prezentuje podsystem pielęgniarstwa, naukę i praktykę zarządzania, funkcje kierownicze, proces decyzyjny, style zarządzania, zarządzanie strategiczne, marketing usług zdrowotnych, zarządzanie zasobami ludzkimi, planowanie zapotrzebowania na opiekę pielęgniarską, nabór i dobór pracowników, adaptację społeczno-zawodową, doskonalenie zawodowe, system ocen pracowniczych, projektowanie pielęgniarskich stanowisk kierowniczych, zarządzanie jakością, doskonalenie organizacji, sytuację zmiany i konfliktu, usprawnianie pracy w ochronie zdrowia i podsystemie pielęgniarstwa, wartościowanie pracy, ergonomiczną analizę pracy. W drugiej części omówiono takie zagadnienia jak modele finansowania opieki zdrowotnej, planowanie, budżetowanie i monitoring usług zdrowotnych oraz wybrane analizy finansowe i ekonomiczne.
Zaprojektuj sukces!
Diabeł tkwi w projekcie. Nie sztuką jest określić cel firmy, skonstruować strategię ekspansji na rynku czy też przygotować plany rozwoju. Prawdziwym wyczynem jest te zadania faktycznie zrealizować! Projekt -- w przeciwieństwie do bieżącej działalności zarówno dużych korporacji, jak i kilkuosobowych przedsiębiorstw -- wymaga szczególnego, zorientowanego na cele podejścia i sposobu myślenia.
Kierownik projektu musi być dobrym szefem, twardym administratorem i skutecznym negocjatorem. Zarządzanie projektami wymaga z jednej strony elastyczności w działaniu, ale z drugiej -- konsekwencji w metodycznym prowadzeniu całego przedsięwzięcia. Alfabet... pomaga dobrze przygotować się do roli kierownika lub członka zespołu projektowego. Co niezmiernie ważne -- ostrzega również przed typowymi pułapkami, w których grzęzną projekty.
Zarządzanie projektem od A do Z
Absolutny niezbędnik każdego menedżera.
Bezdyskusyjnie najefektywniejsza forma zarządzania.
Cenne rady praktyków z wieloletnim doświadczeniem.
Doskonały podział na krótkie i celne eseje.
Efektywny sposób przekazywania wiedzy.
Fenomenalne case studies.
Genialne nawiązania do życia codziennego.
H, I, J... oraz reszta abecadła wewnątrz książki!
W nowej wersji „serowej opowieści” przeznaczonej dla młodzieży Spencer Johnson zachęca, by poważnie podchodząc do zmian, spojrzeć jednak na siebie z boku i śmiać się z własnych lęków. Ludzie na całym świecie często wyrażają żal, że nie zapoznali się z opowieścią o serze, gdy byli nastolatkami. Są przekonani, że gdyby przeczytali ją wówczas, uczyniłoby to ich życie łatwiejszym.
Przedstawione w publikacji badania i analizy potwierdzają, że mentalność pracowników, znajdująca odzwierciedlenie w kulturze organizacyjnej, stanowi fundamentalną barierę zmian w polskich szpitalach. Jednak kultura organizacyjna bardzo trudno poddaje się operacjonalizacji badawczej, co oznacza, że dla opisania tego fenomenu potrzebne jest spojrzenie z różnych perspektyw poznawczych. Wyłaniający się z badań obraz kulturowych uwarunkowań zmian organizacyjnych w polskich szpitalach jest złożony, choć można wskazać kilka kluczowych zmiennych, które są przedmiotem zainteresowań zarówno teoretyków, jak i praktyków zarządzania. Kluczową kwestią jest kształtowanie proinnowacyjnej, otwartej i zorientowanej na zmiany kultury organizacyjnej, która może przyczynić się do zmniejszania się barier transformacyjnych Przeprowadzone badania oraz ich interpretacje wskazują jednoznacznie na wagę, a jednocześnie trudności zarządzania zmianą organizacyjną w warunkach kulturowego oporu wobec zmian. Dla skutecznego zarządzania zmianą potrzebna jest nie tylko wiedza na temat metod zarządzania zmianą i kulturą organizacyjną, ale również doświadczenie w tym zakresie. Dlatego w prezentowanej pracy znalazło się miejsce nie tylko dla teoretyków kultury organizacyjnej i zarządzania zmianami, ale również dla praktyków-menedżerów, którzy przeprowadzali restrukturyzację polskich szpitali.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?