Ciągłe zmiany rynkowe wymagają od firm, aby stale szukały nowych rozwiązań i metod wyróżnienia się wśród konkurencji. Kluczem do sukcesu w dynamicznie rozwijającym się świecie biznesu jest innowacyjność.
Autor książki sięga zarówno do zasobu autentycznych doświadczeń biznesowych, jak i do wyników badań empirycznych. Opisuje specyfikę różnych form przywództwa, które sprzyjają rozwojowi innowacyjności i pomagają utrzymać ją na wysokim poziomie. Ta książka pomoże zwiększyć innowacyjność Twojej firmy. Dowiesz się, jak: rozpoznawać w pracownikach liderów innowacyjności, stworzyć odpowiednie warunki umożliwiające powstawanie oddolnych inicjatyw, rozróżniać cztery rodzaje strategii działań proinnowacyjnych i zrozumieć odmienne wymogi, jakie każda z nich niesie dla przywództwa, ocenić zasoby innowacyjne Twojej firmy i stworzyć środowisko odpowiednie do rozwoju liderów innowacyjności.
Ciągłe zmiany rynkowe wymagają od firm, aby stale szukały nowych rozwiązań i metod wyróżnienia się wśród konkurencji. Kluczem do sukcesu w dynamicznie rozwijającym się świecie biznesu jest innowacyjność.
Autor książki sięga zarówno do zasobu autentycznych doświadczeń biznesowych, jak i do wyników badań empirycznych. Opisuje specyfikę różnych form przywództwa, które sprzyjają rozwojowi innowacyjności i pomagają utrzymać ją na wysokim poziomie.
Znana od wieków, niezastąpiona relacja mistrz-uczeń coraz częściej wykorzystywana jest we współczesnych organizacjach, przybierając postać ustrukturyzowanych programów mentoringowych. Profesjonalne podejście do mentoringu omawia szeroko w pierwszej części książki Małgorzata Sidor-Rządkowska, ceniona ekspertka i autorka wielu publikacji z dziedziny zarządzania kapitałem ludzkim, podejmując takie tematy jak:
- współczesne definicje, rodzaje i formy mentoringu,
- różnice między mentoringiem a coachingiem, etyka mentoringu,
- zadania i kompetencje mentora oraz najważniejsze aspekty jego pracy,
- wdrażanie programu mentoringu w organizacji - etapy, dobór par mentor-podopieczny, zadania działu HR, rola przełożonego, "kwartet mentoringu",
- korzyści z programów mentoringowych dla podopiecznych, mentorów i organizacji.
Wszystkie te zagadnienia są następnie rozwinięte w ciekawych i inspirujących studiach przypadków, których autorami są specjaliści biorący udział w przygotowaniu, wdrażaniu i przeprowadzaniu efektywnych programów mentoringu, mentoringu akademickiego i tutoringu - w firmach biznesowych, instytucjach administracji publicznej, na wyższych uczelniach, a także programów mentoringu społecznego. Szczegółowe charakterystyki tych procesów i związanych z nimi doświadczeń dostarczą wartościowej wiedzy zarówno pracownikom organizacji wdrażających programy mentoringowe, jak i wszystkim zainteresowanym tą formą wspierania jednostek i zespołów.
Autor książki, Robert H. Bloom, twierdzi, że każde przedsiębiorstwo może wykształcić u siebie przynajmniej jedno cenne źródło przewagi konkurencyjnej, które stanie się fundamentem rozwoju firmy. Nazywa je "wewnętrznym atutem". Ten atut zwykle pozostaje niezauważony, ukryty głęboko w wykonywanej działalności lub w pomyśle, na którym opiera się funkcjonowanie firmy. Dzięki odkryciu wewnętrznego atutu i dotarciu z nim do świadomości klientów można zainicjować dynamiczny rozwój firmy. Przedstawiona w książce strategia opiera się na czterdziestopięcioletnim doświadczeniu autora w pobudzaniu wzrostu różnego typu i wielkości firm i marek, w tym tak znanych, jak Southwest Airlines, T-Mobile, TGI Friday's, Nestlé i L'Oréal. Posługując się procesem odkrywania możliwości wzrostu, autor udostępnia swoją strategię wszystkim tym, którzy dobrze znają swoją branżę, lecz nie potrafią opracować strategii wzrostu dla swojej firmy.
Proces odkrywania możliwości wzrostu to przedstawiona prostym językiem metoda osiągania celów biznesowych wyrażona w czterech krokach. Niezależnie od tego, czy jesteś członkiem kadry kierowniczej, czy przedsiębiorcą, ten proces umożliwi ci dostrzeżenie prawdziwej wartości twojego przedsiębiorstwa. Zrozumiesz, kim są twoi klienci, czego tak naprawdę potrzebują i jakie oferty powinieneś do nich kierować, aby zechcieli korzystać z twoich produktów. Opracujesz również metody podejmowania kreatywnych działań, służących podkreśleniu twojego wewnętrznego atutu i dotarciu z nim do świadomości obecnych i potencjalnych klientów.
Książka jest poświęcona problematyce zarządzania opartego na teorii ról zespołowych. Teoria ta powstała w wyniku dziewięcioletnich badań prowadzonych przez Mereditha Belbina i jego współpracowników w Henley Management College. Uczestnicy kursu dla wyższej kadry menedżerskiej zostali tam poddani testom psychometrycznym, wykonywali także zadania menedżerskie w różnych zespołach. Eksperyment miał na celu wykazanie wpływu zespołowych decyzji na wyniki finansowe i sukces grupy. Wyłoniono wówczas grupy zachowań nazwane rolami zespołowymi. Wyniki eksperymentu zostały opisane w niniejszej publikacji. Pozwolą one czytelnikom nie tylko lepiej zrozumieć zasady pracy w zespole, wykorzystać swoje mocne strony, nauczyć się rozwijać role zespołowe, ale także zdobyć umiejętność efektywnego rekrutowania.
Drugie wydanie książki Belbina zostało rozszerzone o materiały uzupełniające oraz prognozy statystyczne. Dołączono do niej także jedenaście niezależnych opinii użytkowników koncepcji ról zespołowych na temat pracy w zespole. Świadczą one o tym, że teoria ról zespołowych ma zastosowanie w wielu środowiskach w różnych krajach. Cennym uzupełnieniem książki jest słownik najważniejszych pojęć z dziedziny zarządzania zespołami.
W prezentowanej monografii w kompleksowy sposób omówione zostały węzłowe zagadnienia sporu o etyczną i prawną dopuszczalność eutanazji. Opracowanie ma charakter interdyscyplinarny, łączący elementy prawa karnego i medycznego, historii idei oraz etyki stosowanej. Autor przedstawia historyczne i filozoficzne tło sporu o eutanazję, wyjaśnia i systematyzuje główne pojęcia i rozróżnienia terminologiczne, pokazuje związek między etycznym i prawnym wymiarem sporu o eutanazję. Ponadto opisuje i wyjaśnia karnoprawne modele dopuszczalności eutanazji oraz analizuje problem domniemanych zagrożeń płynących z legalizacji eutanazji.
Książka jest adresowana przede wszystkim do prawników, filozofów i bioetyków. Jej klarowny język i eseistyczny styl sprawiają, że może również stanowić ciekawą pozycję dla wszystkich osób zainteresowanych problematyką eutanazji.
Książka zawiera zbiór referatów wygłoszonych podczas II Lubelskiego Seminarium Karnistycznego zorganizowanego przez Katedrę Prawa Karnego Porównawczego Uniwersytetu Marii-Curie Skłodowskiej w Lublinie, prezentujących wieloaspektowe rozważania na temat pornografii ze szczególnym uwzględnieniem elementów prawnokarnych. W publikacji zaprezentowano próbę definicji pojęcia pornografia, historyczne, prawne i kryminologiczne aspekty zjawiska. Poruszono także szereg innych problemów, a wśród nich m.in.: zjawisko pornografii w Internecie, psychologiczne i społeczne następstwa konsumpcji pornografii, kwestię pornografii dziecięcej w świetle badań empirycznych.
Prezentowana książka jest jak tygodnik opinii, w którym sąsiadują poważne analizy z krótkimi notkami, informacje przeplatają się z komentarzami, pojawiają się rysunki. Książka została podzielona na działy, w których pogrupowano zagadnienia dotyczące polityki, kultury i techniki. Autor prezentuje aktualne poglądy i sądy naukowe. Podejmuje próbę zmierzenia się z tym co ważne i aktualne, oddzielenia od tego co minione. Nauka odkrywa sensy historii i je tłumaczy. W książce Autor analizuje sens pojawienia się i rozwoju mediów masowych w cywilizacji. Podręcznik adresowany jest do pracowników naukowych oraz studentów wydziałów politologicznych, historii oraz filologii polskiej.
W publikacji omówiono podstawowe pojęcia prawa farmaceutycznego oraz problemy prawne związane z dopuszczaniem do obrotu produktów leczniczych, prowadzeniem badań klinicznych, wytwarzaniem i reklamą produktów leczniczych, obrotem produktami leczniczymi, w tym z ustalaniem ich cen. Ważną częścią książki jest problematyka dotycząca ochrony praw własności intelektualnej w związku z prawem farmaceutycznym, a także refundacji i cen leków. Opracowanie zawiera szereg odniesień do prawa wspólnotowego, w tym do orzecznictwa Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej. Książkę zamykają rozważania dotyczące Inspekcji Farmaceutycznej oraz planowanych nowelizacji prawa farmaceutycznego.
Prezentowana publikacja jest jedynym na rynku tak obszernym Komentarzem do Ustawy o ochronie danych osobowych. Autorzy omawiają założenia ustawy i najistotniejsze problemy związane z ochroną danych osobowych oraz prezentują polskie rozwiązania prawne w ujęciu prawa międzynarodowego, w tym unijnego.
Szczegółowo przedstawiają m.in.:
Ochronę danych osobowych na płaszczyźnie międzynarodowej,
Zagadnienia zgodności prawa polskiego z prawem unijnym,
Ochronę danych osobowych w systemie prawa polskiego na gruncie ustaw i konstytucji,
Przetwarzanie i ochronę danych w sieciach komputerowych,
Szczególne przepisy o ochronie danych w telekomunikacji,
Zagadnienia obrotu danymi osobowymi,
Ochronę danych osobowych w działalności mediów.
Opracowanie zawiera również bardzo obszerny wybór aktów prawnych, w tym międzynarodowych.
Problem restytucji dóbr kultury nie jest problemem nowym, jednak ostatnimi czasy znów ożywiła się dyskusja na ten temat. Przyczyną tego są wciąż nierozstrzygnięte trudne sprawy dotyczące restytucji dóbr kultury nie tylko w Polsce, lecz także w innych państwach na świecie.
Publikacja poświęcona została tematyce restytucji dóbr kultury, pierwszy raz przedstawionej z perspektywy filozoficzno-prawnej. Takie ujęcie badanej problematyki doprowadziło do wypracowania metody pozwalającej na analizę każdej konkretnej sprawy restytucyjnej. Metoda ta umożliwia klaryfikację i porządkowanie treści argumentacyjnej, a w efekcie - zrozumienie jej istoty.
Celowi temu służą zarówno przedstawienie restytucji dóbr kultury jako tzw. trudnych przypadków (hard cases) oraz ujęcie dobra kultury jako przedmiotu o szczególnych wartościach, jak i umiejscowienie tej problematyki w sporze pomiędzy liberalizmem a komunitaryzmem, w końcu - przedstawienie przestrzeni dyskursu argumentacyjnego oraz poszczególnych argumentów w nim występujących.
To wszystko czyni z książki nowatorskie, niespotykane dotąd w literaturze ujęcie problematyki restytucji dóbr kultury.
Celem tej książki jest zainicjowanie dyskusji w środowisku praktyków służby zdrowia na temat innowacji organizacyjnych w szpitalach oraz promowanie w środowisku akademickim badań naukowych nad organizacją i zarządzaniem szpitalami. W przekonaniu Autorów innowacje organizacyjne powinny być przedmiotem szczególnej troski zarządzających szpitalami, W książce za prezentowano rozwiązania sprawdzone w warunkach szpitali francuskich, a także wybrane dokonania szpitali polskich. Dotyczą one funkcjonowania oddziałów chirurgii endoskopowej i chirurgii jednego dnia, jako stale rozwijających się dziedzin medycyny, na które jest duże zapotrzebowanie rynkowe. Ponieważ w warunkach transformacji systemowej polskich szpitali dochodzi do przekształceń własnościowych, także i ten obszar znalazł swoje miejsce w książce. Problematyka zarządzania procesowego i zintegrowanego systemu informacji medycznej, wspomagającego funkcjonowanie szpitala, zaprezentowana została na podstawie doświadczeń szpitali francuskich.
Kierowanie szpitalem w coraz większym stopniu opiera się na analizie kosztów wpływających na efektywność wykorzystania zasobów ludzkich i materialnych. Autorzy prezentują więc możliwości unowocześnienia rachunku kosztów, w tym rozwiązania francuskie, które z pożytkiem mogłyby być wykorzystane w szpitalach polskich. W książce omówione zostały także problemy jakości w opiece medycznej. Zaprezentowano nowatorskie metody zarządzania jakością, przytaczając liczne przykłady rozwiązań praktycznych ze szpitali polskich, francuskich i niemieckich.
Po przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej zaszły dość istotne zmiany w sposobie kształcenia studentów i w programach studiów wyższych. Władze szkolnictwa dążą do dostosowania naszych programów nauczania do programów obowiązujących w Unii. Dotyczy to także studiów pielęgniarskich, które obecnie obowiązują na poziomie wyższym i kończą się egzaminem magisterskim. Zgodnie z duchem tych studiów magister pielęgniarstwa staje się partnerem dla lekarza - przejmuje część jego zadań i podstawowych obowiązków. Tak dzieje się od lat w krajach Unii Europejskiej i takie też są nasze dążenia. Dlatego wiedza, jaką musi dysponować współczesna pielęgniarka czy pielęgniarz, powinna być znacznie większa i głębsza.
Podręcznik Neurologii napisany przez pracowników II Katedry Chorób Układu Nerwowego Uniwersytetu Medycznego w Łodzi dla słuchaczy wydziałów pielęgniarstwa ma na celu przedstawienie tej wiedzy w kompetentny i przystępny sposób. Szczególna uwagę zwrócono na te jednostki chorobowe, które wymagają hospitalizacji na oddziałach neurologicznych. Personel pielęgniarski tych oddziałów potrzebuje szerszej znajomości tematu, a także głębszej wiedzy dotyczącej obowiązków i problemów, z jakimi może się tu zetknąć. Autorzy zwracają uwagę przede wszystkim na aspekty kliniczne i czynna role zespołów pielęgniarskich w trakcie hospitalizacji. Omówienie i przedstawienie badań dodatkowych ma na celu zilustrowanie procesu patologicznego, świadomie zaś ograniczono część terapeutyczną, uważając, iż wiedza w tym zakresie wyjątkowo szybko ulega dezaktualizacji.
Książka Zarządzanie szkołą XXI wieku. Perspektywa menedżerska prezentuje tezę o upodabnianiu się roli dyrektora szkoły publicznej do roli menedżerskiej realizowanej w organizacjach gospodarczych. Zmiany w polskiej gospodarce, wynikające przede wszystkim z transformacji ustrojowej i integracji Polski z Unią Europejską wymagają nowego spojrzenia na zarządzanie placówką oświatową. Opracowanie kompleksowo przedstawia rolę i zadania dyrektora w zarządzaniu szkołą, zwłaszcza publiczną, w zmieniającej Się rzeczywistości Społecznej XXI wieku Z przeprowadzonej analizy wynika, że proces menedżeryzacji kadry kierowniczej oświaty będzie się pogłębiał.
Publikacja jest nieocenionym wsparciem dla osób zarządzających Szkołami. Może Stanowić podręcznik do nauczania przed miotu Organizacja i Zarządzanie Oświatą, bez względu na kierunek studiów. Oraz innych przedmiotów, które w swych programach podejmują problemy pracy dyrektora szkoły, ze szczególnym uwzględnieniem podyplomowych studiów poświęconych zarządzaniu oświatą. Przydatne informacje znajdą w niej wszystkie osoby zainteresowane procesem zarządzania szkolą.
Stan prawny na: 1.07.2010
W przedmiotowym komentarzu dokonano analizy przepisów normatywnych regulujących status pracowników samorządowych. Publikacja zawiera także liczne odniesienia do aktów normatywnych regulujących funkcjonowanie administracji publicznej oraz zagadnień ustrojowych państwa. Opracowanie uwzględnia dotychczasowe orzecznictwo, publicystykę oraz publikacje naukowe dotyczące pragmatyki zawodowej o pracownikach samorządowych. Niniejszy komentarz napisany przez praktyków ma na celu przybliżenie Czytelnikom nie tylko kwestii związanych ze stosowaniem przepisów ustawy, ale także wyjaśnienie zagadnień funkcjonowania administracji publicznej.
Prezentowana publikacja poświęcona jest zagadnieniom skutecznego przywództwa na rynku usług zdrowotnych. Przedstawiono w niej zadania przywódcy w budowaniu długofalowej pozycji rynkowej placówek medycznych, koncentrując uwagę na działaniach strategicznych, dobieraniu i motywowaniu pracowników do realizowania wizji rozwoju, jak również sposoby skutecznego zarządzania rozwojem osobistym przywódcy, podejmowania decyzji, unikania pułapek w przywództwie i zarządzania w warunkach kryzysowych oraz ograniczenia związane z przywództwem w placówkach rodzinnych ze wskazaniem na szansę i ograniczenia w przypadku przywództwa kobiet.
Książka adresowana jest przede wszystkim do osób, które pełnią oraz zamierzają pełnić funkcje liderów w podmiotach działających na rynku zdrowia.
W książce Granice sprawiedliwości, sprawiedliwość ponad granicami dokonano próby ogólnego zdefiniowania pojęcia "sprawiedliwość" w rozumieniu współczesnej filozofii liberalnej oraz warunków jakie muszą być spełnione, by zastosować je do świata jako całości. Na tej podstawie przeprowadzona zostaje krytyczna analiza głównych koncepcji sprawiedliwości globalnej, jakie powstały na gruncie współczesnych sporów pomiędzy rozmaitymi nurtami liberalizmu. Obejmuje ona zarówno koncepcje odrzucające redystrybucję dóbr (koncepcje "nieczułe na położenie"), jak i koncepcje przyjmujące w różny sposób zakreśloną redystrybucję dóbr (koncepcje "czułe na położenie"). Celem tych analiz jest znalezienie miejsc wspólnych i miejsc spornych pomiędzy koncepcjami, co pozwala z kolei na sformułowanie pewnych ogólnych tez dotyczących tego, co liberalizm może zaproponować światu jeśli chodzi o sprawiedliwość
Celem książki jest prezentacja szerokiego ujęcia procesu zarządzania personelem nauczycielskim oraz identyfikacja i ocena działań związanych z realizacją tego procesu w szkołach publicznych. W opracowaniu zaproponowano ponadto rozwiązania mające na celu poprawę stanu wynikającego z przeprowadzonych badań w kontekście wzrostu wiedzy organizacyjnej szkoły. Postulowane działania rozpatrzono w kontekście kreowania pozytywnego wizerunku szkoły jako miejsca pracy. Lektura książki dostarczy zatem zarówno wiedzy deklaratywnej, czyli wiadomości o faktach, jak i wiedzy proceduralnej - o metodach (sposobach) wykonywania zadań i rozwiązywania problemów oraz umiejętnościach niezbędnych do zastosowania tych metod.
Niniejsza publikacja napisana została przede wszystkim z myślą o lekarzach, pielęgniarkach, terapeutach, rehabilitantach, którzy chcieliby spojrzeć na prowadzoną praktykę medyczną z perspektywy usług profesjonalnych . Przeprowadzona w książce reinterpretacja profesjonalizmu (bo jest on czymś więcej niż fachowość i czymś innym niż komponent promocyjny) powinna im ułatwić wypracowanie trudnego kompromisu między etyką a biznesem, między powołaniem do wykonywania odpowiedzialnego zawodu a komercją.
Książka może również wzbudzić zainteresowanie menedżerów podstawowej opieki zdrowotnej, choćby dlatego, że znajdą w niej rekonstrukcję konsekwentnie przeprowadzonego procesu implementacji relacyjnego marketingu do usług medycznych. Wdrażanie to, sięgając podstaw, zwiera się jednocześnie w model marketingowego zarządzania organizacją usługową, model osadzony na pełnym czterofazowym cyklu obsługi pacjenta.
Celem pracy jest szeroka prezentacja zakresu przysługujących polskiemu pacjentowi praw. Rozważania obejmują uprawnienia świadczeniobiorców wynikające z ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, analizę ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz omówienie obowiązków przedstawicieli zawodów medycznych w zakresie respektowania praw pacjentów. Prowadzone rozważania mają na celu zaprezentowanie dorobku międzynarodowego, europejskiego i polskiego prawa, orzecznictwa sądowego oraz doktryny prawa w dziedzinie ochrony praw pacjenta.
Adresaci:
Niniejsza publikacja jest adresowana do lekarzy, pielęgniarek i położnych, fizjoterapeutów, psychologów i innych osób wykonujących zawód medyczny, oraz do wszystkich, których interesuje problematyka praw pacjenta. Książka przydatna będzie również dla wykładowców i studentów szkół wyższych kształcących w zakresie nauk medycznych, słuchaczy podyplomowych studiów z zakresu ochrony zdrowia oraz członków organizacji działających w zakresie ochrony praw pacjenta.
Stan prawny na 12 października 2009 roku
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?