Marketing stanowi dziś ważne narzędzie pozyskiwania i sprawowania władzy. Umiejętnie stosowany buduje wizerunek podmiotu politycznego, a przede wszystkim umożliwia osiągnięcie przewagi konkurencyjnej nad rywalami w długim okresie. Może także rozwijać więzi między politykiem i wyborcą, a tym samym wpływać na podniesienie jakości życia publicznego.
Osiąganie przewagi na rynku politycznym powinno dokonywać się przez opracowanie i wdrażanie skoordynowanych i dostosowanych do sytuacji politycznej strategii. Kwestiom tym jest poświęcona ta publikacja. Zgromadzony w niej materiał multidyscyplinarny z zakresu zarządzania strategicznego, marketingu, politologii i socjologii, ilustrowany najnowszymi przykładami z życia publicznego, uświadamia złożoność zjawisk wpływających na społeczny odbiór ugrupowania politycznego i osoby polityka.
W książce szczegółowo omówiono:
rolę strategii w marketingu politycznym
specyfikę działań strategicznych w przestrzeni publicznej
proces budowy założeń strategicznych
strategie instrumentalne (produktowe, cenowe, dystrybucyjne, promocyjne, personalne), konkurencyjne i relacyjne stosowane na tym rynku
nowe koncepcje tworzenia przewagi konkurencyjnej
problemy etyczne i inne wyzwania marketingu politycznego
modelowe rozwiązanie w zakresie współpracy polityków i wyborców, z wykorzystaniem najnowszych osiągnięć techniki cyfrowej
Książka jest przeznaczona dla polityków, przedstawicieli mass mediów, stowarzyszeń, związków zawodowych oraz innych podmiotów aktywnie włączających się w procesy publiczne.
Na każdym etapie rozwoju organizacji główną rolę w osiągnięciu sukcesu odgrywa zarządzanie, czyli umiejętność mądrego wykorzystywania potencjału ludzkiego, finansowego i materialnego. Procesem zarządzania zajmują się menedżerowie: osoby, które planują działania, podejmują decyzje, organizaują pracę, motywują ludzi, kontrolują wykorzystywanie zasobów i osiągane wyniki. Autorzy książki kompleksowo omówili najważniejsze problemy zarządzania zasobami ludzkimi w nowoczesnej organizacji
Targi krajowe i zagraniczne oraz konferencje to znakomita okazja do nawiązania bezpośredniego kontaktu z klientami. Aby jednak móc ją wykorzystać, trzeba precyzyjnie określić cele, stworzyć dobry projekt wystawienniczy i profesjonalnie wprowadzić go w życie. Cenną pomocą w tym będzie ta książka stanowiąca kompendium wiedzy na temat tworzenia strategii wystawienniczych i skutecznego zarządzania tego typu projektami.
Wysokiego poziomu fluktuacji personelu często nie rozpatruje się w kategoriach problemu. Nierzadko organizacje dokładają jedynie starań, by zatrzymywać tych nielicznych pracowników, którzy odznaczają się szczególnie wysoką efektywnością i mają niezwykle duży wkład w osiąganie celów firmy. Inaczej do tego zagadnienia podchodzi autor książki, uznając, że fluktuacja pracowników zawsze jest szkodliwa dla organizacji. Każde bowiem niepożądane odejście pracownika z firmy uszczupla jej cenne zasoby o człowieka, w którego zainwestowała ona swój czas i środki.
Korzystając z doświadczeń, które zdobył, pracując jako menedżer ds. zarządzania zasobami ludzkimi, autor pomaga znaleźć odpowiedź na pytania:
- dlaczego ludzie decydują się odejść z organizacji,
- jakie są koszty tego zjawiska,
- co można zrobić, by ograniczyć skalę fluktuacji.
Opisane w książce środki, które można wykorzystać, aby obniżyć poziom płynności zatrudnienia, dotyczą takich obszarów, jak:
- wynagrodzenie i świadczenia dodatkowe,
- szkolenia i rozwój pracowników,
- warunki pracy,
- rekrutacja i selekcja,
- zarządzanie pracownikami.
Książka jest przydatnym źródłem informacji dla menedżerów ds. zasobów ludzkich, właścicieli firm oraz pracowników firm konsultingowych.
Zbiór kilkudziesięciu innowacyjnych, skutecznych technik służących radzeniu sobie z problemem stresu w organizacji.
Szczegółowo opisane techniki mogą być wykorzystywane zarówno do pracy z grupą, jak i w zajęciach indywidualnych. Przeznaczone są dla psychoterapeutów, psychologów zajmujących się doradztwem w zakresie radzenia sobie ze stresem w miejscu pracy oraz osób prowadzących szkolenia. Zastosowanie tych technik podczas zajęć umożliwi zmianę niewłaściwego nastawienia do otoczenia oraz utrwalonych nawyków, a także znalezienie optymalnego dla poszczególnych osób sposobu radzenia sobie ze stresem.
Poszczególne sesje związane są m.in. z takimi zagadnieniami jak:
• obserwacja zachowań związanych ze stresem
• związek stresu z satysfakcją z pracy
• kontrola stresu
• techniki relaksacji i ćwiczenia rozluźniające
• przezwyciężanie lęku, strachu, gniewu
• budowanie sieci wsparcia w zespole
Dr Roy Bailey jest psychologiem, specjalistą w dziedzinie leczenia uzależnień i psychoterapeutą zajmującym się problematyką zdrowia pracowników. Pracuje jako konsultant I dyplomowany psycholog kliniczny, nauczyciel metody programowania neurolingwistycznego, doradca biznesowy, trener, terapeuta indywidualny i psycholog-doradca. Uznawany jest za światowego lidera w dziedzinie zarządzania stresem, a także doradztwa w tym zakresie dla firm i menedżerów. Jest członkiem Brytyjskiego Towarzystwa Psychologicznego i Profesjonalnego Instytutu Rozwoju Kadr.
W książce omówiono podstawowe i najczęściej wykorzystywane w praktyce regulaminy, takie jak regulamin pracy i wynagradzania, organizacyjny, a także regulaminy i procedury premiowania, przyznawania nagród, rekrutacji, adaptacji i ocen oraz socjalne i szkoleniowe.
Zaprezentowano również innego typu regulacje stosowane przez pracodawców, dotyczące m.in.:
- bezpieczeństwa danych osobowych i użytkowania sprzętu,
- relacji pracowniczych,
- zasad użytkowania przez pracowników telefonów komórkowych,
- zasad użytkowania i przyznawania samochodów służbowych,
- procedur prac specyficznych (zespoły zadaniowo-projektowe "czasownicy" i telepracownicy).
Książka zawiera obszerny zbiór wzorów regulaminów i procedur znajdujących szerokie zastosowanie w dużych i średnich firmach. Dokumenty te można modyfikować i dostosowywać je do specyfiki i potrzeb danej organizacji.
Książka zawiera bogaty zestaw materiałów, które pomogą w rozwijaniu ważnych kompetencji pracowników, jakimi są umiejętności interpersonalne, i w stworzeniu efektywnego, przyjaznego i twórczego środowiska pracy. Oprócz przejrzystej prezentacji najważniejszych zagadnień z tej dziedziny, zarówno od strony teoretycznej, jak i praktycznej, autorzy dostarczają zbioru kilkudziesięciu atrakcyjnych, interaktywnych gier i ćwiczeń grupowych gotowych do zastosowania podczas szkoleń rozwijających umiejętności interpersonalne. Są one niezwykle użytecznym i przynoszącym wymierne efekty narzędziem dla trenerów i szkoleniowców, a także - ze względu na uniwersalność i możliwość dostosowania do różnorodnych warunków i potrzeb - dla menedżerów, szefów zespołów i pracowników działów personalnych, ponieważ:
- efektywnie rozwijają umiejętności nawiązywania kontaktów,
- zachęcają do nawiązywania bliższych relacji interpersonalnych i przełamywania barier,
- uczą skutecznego słuchania i otwartej komunikacji,
- pomagają ćwiczyć stosowanie zasad etykiety biznesowej,
- rozwijają umiejętność radzenia sobie z trudnymi klientami i współpracownikami,
- promują zespołowy proces rozwiązywania problemów.
Każda z gier zawiera szczegółowe wskazówki dla prowadzącego i propozycje pytań do dyskusji. Sugerowane warianty modyfikacji gier dają prowadzącemu dodatkowe możliwości ich kreatywnego dostosowania do sytuacji szkoleniowej.
Autorzy szczegółowo, krok po kroku pokazują, jak napisać profesjonalny plan marketingowy.
Z tej książki dowiesz się:
- od czego zacząć przygotowywanie planu marketingowego,
- jakie informacje powinien zawierać plan marketingowy,
- jak zgromadzić dane, które wprowadzamy do przygotowanego szablonu planu online,
- jak opracować kolejne części planu marketingowego,
- jakich błędów szczególnie trzeba się wystrzegać, tworząc plan.
Dodatkową inspiracją przy opracowywaniu własnego planu marketingowego mogą być omówione w książce i zamieszczone na stronie internetowej przykładowe plany marketingowe różnych firm i instytucji.
Szablon planu marketingowego online do samodzielnego wypełnienia jest tak zaprojektowany, że po wprowadzeniu wymaganych danych do kolorowych pól pozostałe komórki w kolorze szarym (a także wykresy) generują się automatycznie.
Po wypełnieniu szablonu możesz go z powodzeniem wykorzystać w charakterze planu marketingowego swojej firmy na trzy lata, ze szczegółowym planem operacyjnym na jeden rok.
Publikacja stanowi kompleksowe źródło wiedzy na temat tradycyjnych i najnowszych koncepcji oraz metod rachunkowości zorientowanej na potrzeby zarządzania.
Celem tej książki jest prezentacja i objaśnienie istoty, zasad i uwarunkowań zastosowania narzędzi składających się na rachunkowość zarządczą jako dziedzinę wiedzy i aktywności niezbędną w procesie efektywnego zarządzania strategicznego i operacyjnego współczesnymi podmiotami gospodarczymi. Przedmiotem analizy są:
? fundamentalne pojęcia i tendencje w rozwoju rachunkowości zarządczej,
? systemy rachunku kosztów,
? zasady rozliczania i rozwiązania ewidencyjne dotyczące kosztów działalności operacyjnej, stosowane zgodnie z regulacjami prawnymi obowiązującymi w Polsce, zasady rozliczania i kalkulacji kosztów produktów w warunkach stosowania rachunku kosztów pełnych i rachunku kasztów zmiennych,
? cele zastosowania i zasady funkcjonowania rachunku kosztów standardowych, zagadnienia i metody rachunkowości zarządczej istotne w podejmowaniu decyzji operacyjnych,
? problematyka rachunku odpowiedzialności, cen transferowych oraz zasad budżetowania operacyjnego,
? przesłanki zastosowania, struktura i zasady kalkulacji w rachunku kosztów działań, zarówno typu klasycznego, jak i Time-Driven ABC,
? metody rachunkowości zarządczej ukierunkowanej strategicznie (m.in. rachunek kosztów docelowych, budżetowanie kapitałowe, zbilansowana karta wyników), zagadnienia strategicznego zarządzania kosztami i wynikami oraz zarządzania opartego na wartości, wybrane organizacyjne i etyczne aspekty rachunkowości zarządczej.
Książka przeznaczona jest dla menedżerów i praktyków rachunkowości zarządczej. Przydatna będzie również dla studentów, jak i osób samodzielnie zdobywających bądź rozszerzających wiedzę z tej dziedziny.
Czy jesteś skutecznym liderem?
W ostatnich latach granica oddzielająca liderów od zwykłych pracowników uległa nieodwracalnemu zatarciu. W następstwie tych zmian przedsiębiorstwa muszą dziś odpowiedzieć sobie na trzy zasadnicze pytania:
- Jak rozbudzić w każdym pracowniku ducha przywództwa?
- Jak osoby obejmujące dowodzenie mogą wpłynąć na innych, by pracowali wydajniej?
- Jak liderzy mają zachować skuteczność w nieustannie zmieniających się warunkach?
Przedstawiony model przywództwa kontekstowego wskazuje na dziewięć podstawowych ról lidera i sześć powszechnych kontekstów, w których wykorzystywane są działania przywódcze. Każdy menedżer dowie się, jak ma dopasować swoje role i działania do konkretnego kontekstu, w którym aktualnie działa. Zastosowanie opisanego modelu pomaga wykształcić w sobie świadomość i zręczność, którymi powinna wykazywać się osoba występująca w roli lidera.
Wiele przykładów, narzędzi diagnostycznych i arkuszy ćwiczeniowych pomaga opanować sztukę przywództwa, niezależnie czy jest się dyrektorem, menedżerem, kierownikiem, czy też "zaszytym" gdzieś w organizacji pretendentem do roli lidera.
Bez osobowości to unikatowy zbiór narzędzi, technik i wskazówek, które pomagają efektywnie przejść od teorii do działania, a także zestaw list kontrolnych, ankiet i innych cennych źródeł do wykorzystania w codziennej praktyce biznesowej.
W nowej erze biznesu XXI wieku wielkie marki i produkty muszą mieć dynamiczną osobowość, aby zwrócić na siebie uwagę i przyciągnąć klientów. Wiele organizacji ukrywa jednak swoją osobowość za warstwami sloganów i reklam. Rohit Bhargava, specjalista w dziedzinie komunikacji społecznej, sprzeciwia się takiej filozofii. Przedstawia wiele pomysłów na to, jak pozbyć się martwej skorupy i ponownie odkryć duszę swojej marki. Dzieląc się refleksjami o różnych zagadnieniach - począwszy od etosu najdziwniejszego miasta świata, poprzez fenomen mangi, która opanowała branżę komiksów, aż po prezentację takich marek, jak Intel, Boeing, czy ING - wykazuje, dlaczego osobowość firmy ma znaczenie.
Dzięki tej publikacji dowiesz się, jak:
- rozpoznać mit, w który ślepo wierzy większość sprzedawców, i jak z nim skończyć,
- odkryć osobowość swojej firmy i swojego produktu oraz opracować skuteczną strategię komunikacji,
- stworzyć "marketingową historię" firmy, stosując techniki wypracowane przez najlepszych hollywoodzkich scenarzystów,
- wykorzystać wpływ "przypadkowych rzeczników",
- pokonać przeszkody ze strony szefów, współpracowników, inwestorów i prawników, bez ryzyka utraty pracy czy wypalenia zawodowego.
Celem książki jest popularyzacja stosowania metody scenariuszowej w badaniach foresightowych. Zaprezentowano w niej obecny stan wiedzy na ten temat, omówiono adaptację pojęcia triangulacji na potrzeby metody scenariuszowej, przedstawiono rolę wydarzeń bezprecedensowych w konstrukcji scenariuszy, a także rekomendacje stosowania metody scenariuszowej w badaniach foresightowych.
W książce szczegółowo omówiono następujące zagadnienia:
- definicję metody scenariuszowej, jej ewolucję oraz wkład poszczególnych badaczy w jej rozwój,
- szkoły metody scenariuszowej (logiki intuicyjnej, probabilistycznej modyfikacji trendów oraz La Prospective),
- klasyfikacje i typologie scenariuszy według różnych kryteriów,
- definicje triangulacji, jej typy, zalety, ograniczenia, możliwe ścieżki rozwoju,
- wytyczne stosowania triangulacji w badaniach foresightowych,
- zdarzenia bezprecedensowe,
- definicje, charakterystyki i przykłady dzikich kart, sposoby identyfikacji tego typu zdarzeń oraz ich implementacji do scenariuszy, o źródła i znaczenie słabych sygnałów w tworzeniu scenariusza oraz ich powiązanie z dzikimi kartami i scenariuszami per se.
Książka prezentuje nowy model wysokiej efektywności władzy wykonawczej w firmie – CEO, prezesa zarządu, dyrektora generalnego – i konfrontuje go z wyzwaniami rynkowymi XXI wieku. Publikacja przedstawia najnowsze teorie zarządzania, praktyczne rady oraz zestaw skutecznych i sprawdzonych narzędzi do wykorzystania w codziennej pracy. Przywołuje wiele przykładów biznesowych oraz poglądy na kwestię przywództwa menedżerów odnoszących spektakularne sukcesy biznesowe.
Nowy model wysokiej efektywności CEO opiera się na metodach budowania oraz maksymalizowania długookresowej wartości dla akcjonariuszy.
Można go łatwo zaadaptować w dowolnej firmie. Po przeczytaniu tego poradnika czytelnicy będą potrafili odpowiedzieć na wiele pytań, m.in.:
? Na czym polega funkcja CEO?
? Jakie są cechy prezesów odnoszących sukcesy?
? Jak zostać szefem firmy i kiedy należy zrezygnować z funkcji CEO?
? Jakie są przyczyny sukcesów i niepowodzeń dyrektorów zarządzających?
? Jak zbudować dobre relacje z pracownikami, kontrahentami i akcjonariuszami?
? Jakie powinny być cele strategiczne efektywnych prezesów?
Publikacja przeznaczona jest zarówno dla osób pełniących w firmie najwyższe funkcje zarządcze, jak i dla menedżerów dążących do objęcia takich stanowisk oraz tych wszystkich, którzy chcą się dowiedzieć, jaką rolę w XXI wieku ma odgrywać szef przedsiębiorstwa.
Zasady marketingu się zmieniły. Doświadczeni specjaliści od promocji wiedzą, że bezpośredni kontakt z klientami w sieci to dziś obowiązek. Każda taka relacja może - z pożytkiem dla firmy - przerodzić się w przyjaźń. Znajomi na wagę złota to dobrze napisana instrukcja, jak poprowadzić skuteczną kampanię w mediach społecznościowych. To przewodnik pełen podpowiedzi, tricków oraz inspirujących studiów przypadku.
Dzięki tej książce dowiesz się, jak:
- nawiązać kontakt z potencjalnymi klientami i włączyć się do ich rozmów,
- zmienić stronę internetową firmy w mocną podstawę kampanii w mediach społecznościowych,
- promować markę i/lub produkty oraz radzić sobie z najbardziej nieprzyjaznymi internetowymi komentarzami na ich temat,
- śledzić rozwój kampanii w sieci i monitorować rozmowy na temat firmy.
Dziś, gdy filmiki w sieci przyciągają miliony widzów, a wpisy na Twitterze śledzą tysiące znajomych, marketing w mediach społecznościowych powinien stać się jednym z podstawowych narzędzi wykorzystywanych przez specjalistów od promocji. Autorzy książki, eksperci w sprawach marketingu w nowych mediach, poprowadzą cię przez świat Web 2.0, gdzie autentyczność i relacje liczą się bardziej niż budżet na działania promocyjne. Sukces jest kilka kliknięć stąd.
Istnieje filozofia prowadzenia działalności gospodarczej, która wykracza poza wymianę produktów i usług, nawołując do wymiany pozytywnych wartości, zwanych małymi gestami przyzwoitości.
Długookresowy sukces firmy, zarówno małej, jak i dużej, o zasięgu lokalnym lub globalnym, zależy w dużej mierze od jej kultury. Ale czy lider lub menedżer może zmodyfikować kulturę wszystkich pracowników firmy, zwłaszcza jeśli mamy do czynienia z wielką korporacją? To właśnie ułatwiają małe akty przyzwoitości. W książce tej autor opisuje dziesiątki takich zachowań, sprawdzonych w praktyce w najlepszych firmach świata. Wszystkie te działania wiążą się z małymi zmianami, które przynoszą wspaniałe rezultaty. Przyzwoite zachowania - "ludzkie gesty" - usprawniają komunikację w firmie, poprawiają jakość pracy w grupie oraz wzmcniają lojalność pracowników i dążenie do wypełniania misji firmy we wszystkich aspektach jej działalności.
Przyzwoitość w zarządzaniu przedstawia przykład podejścia pozwalającego na stworzenie pozytywnej kultury korporacyjnej, która - jak wielokrotnie udowodniono - zwiększa efektywność firmy, pozwala pozyskać i zatrzymać w firmie najbardziej utalentowanych pracowników, sprzyja właściwym zachowaniom i praworządności w przedsiębiorstwie oraz wzmacnia wizję wspólnych wartości. To lektura obowiązkowa dla każdego menedżera!
Analiza zachowań konsumenckich stanowi dziedzinę podlegającą ciągłym zmianom. Przyzwyczajenia i gusta klientów zmieniają się jak w kalejdoskopie. Książka skupia uwagę na najnowszych opracowaniach związanych z tym zagadnieniem i na ostatnich osiągnięciach marketingu jako nauki. Podkreśla rolę wyjaśnień behawioralnych, znaczenie zwyczajów i modelowania schematów rynkowych oraz zmian zachodzących na rynku. Porusza takie zagadnienia jak:
* zdefiniowanie podstawowych pojęć związanych z rożnymi formami dokonywania zakupów,
* schematy nabywcze - lojalność konsumencka, wartość marki oraz typowe cechy rynków stabilnych i zmiennych,
* procesy podejmowania decyzji - metody przewidywania oraz skutki występujące po podjęciu decyzji dotyczące poziomu satysfakcji i jakości,
* reakcja konsumentów na czynniki wpływające na konsumpcję, którymi są: cena, środowisko detaliczne, wpływy społeczne i działania reklamowe.
Zamieszczone w książce ćwiczenia praktyczne pomogą czytelnikom w stosowaniu opisanych metod badania zachowań konsumenckich - w przeprowadzaniu niezbędnych obliczeń, obserwacji, pomiarów i w obsłudze odpowiednich programów komputerowych. Ten kompleksowy przewodnik zarówno po teorii i najnowszych tendencjach, jak i praktycznych aspektach analizy zachowań konsumenckich będzie więc cennym źródłem wiedzy nie tylko dla studentów kierunków związanych z marketingiem i biznesem, ale także dla marketingowców, menedżerów i kadry kierowniczej firm.
- Jak posługiwać się metaforami, aby przemówić do wyobraźni pracowników?
- Co zrobić, aby pracownicy zrozumieli strategię?
- Jakich jest 10 herezji związanych z komunikowaniem strategii?
- Dlaczego struktura i kultura organizacji mogą utrudniać wprowadzenie strategii i jak temu zaradzić?
- Jak stworzyć plan komunikowania się, a dzięki temu przyczynić do efektywnego wdrożenia strategii i osiągnięcia lepszych wyników?
Nawet najlepsze strategie firmy okazują się bezwartościowe, jeśli pracownicy nie rozumieją ich założeń. Nie chodzi bowiem o doskonałe opracowanie danej strategii, a o jej umiejętne przekazanie całej organizacji. Badania dowodzą, że tylko nieliczni pracownicy wiedzą, o co chodzi w strategii firmy, bo tak naprawdę jest ona zrozumiała jedynie dla zarządu ukrytego w zaciszu swoich gabinetów.
Komunikowanie strategii to doskonały przewodnik zarówno dla zarządzających, jak i dla osób odpowiedzialnych za komunikację w firmie. Autor krok po kroku wyjaśnia, jak skutecznie przekazać strategię wszystkim pracownikom i tym samym pozwolić firmie rozwinąć skrzydła.
Spraw, aby ludzie chcieli polecać innym twoje produkty.
Dowiedz się, dlaczego niektóre produkty mają fanów na całym świecie. Odkryj, dlaczego każdy mówi o konkretnym laptopie, odtwarzaczu mp3, serwisie internetowym, samochodzie czy nawet lokalnej kawiarni. Przeczytaj, dlaczego niektóre produkty odnoszą olbrzymi sukces bez wydatków na promocję, a kosztowne kampanie reklamowe przechodzą niezauważone.
Dzięki tej książce będziesz wiedział, jak wypromować swoje produkty bez nadwyrężania budżetu firmy.
Poznaj nowy sposób prowadzenia interesów. Zdobądź zaufanie klientów. Dowiedz się, jak sprawić, aby twoja firma się wyróżniała, a ludzie chcieli polecać ją swoim znajomym. Autorem publikacji jest Andy Sernovitz, który przekazał zasady marketingu szeptanego przedstawicielom największych marek świata, a także tysiącom drobnych przedsiębiorców.
Książka Wyniki górą! pokazuje, jak stworzyć kulturę korporacyjną dającą przewagę na konkurencyjnym rynku, gdzie produkty i usługi są postrzegane jako wymienne. Randy Pennington, opierając się na własnym doświadczeniu biznesowym i doradczym, przedstawia pomysły, z których skorzystać mogą nie tylko menedżerowie wysokiego szczebla, ale też pracownicy.
Odpowiada również na następujące pytania:
- Jak zbudować kulturę, która wyróżni firmę na rynku?
- Dlaczego warto wybierać najlepsze rozwiązanie, a nie najłatwiejsze?
- Jak stawiać sobie ambitne cele oraz je osiągać?
- Dlaczego odpowiedzialność odgrywa tak ważną rolę?
- Jak utrzymać osiągnięte już rewelacyjne wyniki?
Książka zawiera inspirujące spostrzeżenia, przykłady i praktyczne rady, które pomogą liderom wejść na nowy etap przywództwa i każdego roku zapewniać organizacji świetne wyniki.
Szkolenie może przynieść znakomite rezultaty, nawet jeśli przeznaczymy na nie bardzo ograniczony budżet. Książka zawiera opisy kilkudziesięciu ćwiczeń i gier przeznaczonych dla grup różnej wielkości i różnego rodzaju. Przedstawione tu gry można przeprowadzić wszędzie, są proste, nie wymagają wiele czasu ani specjalnych rekwizytów.
Gotowy, uniwersalny materiał szkoleniowy, przeznaczony dla trenerów, facylitatorów, liderów grup i menedżerów, umożliwi przeprowadzenie atrakcyjnych, urozmaiconych, a przy tym efektywnych ćwiczeń m.in. w zakresie:
- przełamywania lodów,
- doskonalenia pracy zespołowej i integracji zespołu,
- budowania relacji interpersonalnych opartych na zaufaniu,
- polepszania komunikacji,
- rozwijania kreatywności,
- rozwiązywania problemów.
Każda z gier zawiera szczegółowe wskazówki dla prowadzącego i propozycje pytań do dyskusji. Sugerowane warianty modyfikacji gier dają prowadzącemu dodatkowe możliwości ich kreatywnego dostosowania do sytuacji szkoleniowej.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?