KATEGORIE [rozwiń]

Socjologia

Socjologia to nauka systematycznie zajmująca się badaniem całego życia społecznego człowieka. Badane są chociażby społeczne reguły, procesy i kultury, które łączą​ lub dzielą ludzi. W tym dziale zatem proponujemy wszelkie fachowe podręczniki, poradniki i publikacje właśnie z dziedziny socjologii. Czytając nasze lektury zapoznasz się z podstawami psychologii, dzięki którym zrozumiesz istotę kształtowania konkretnych postaw, emocji i cech osobowości ludzkich, zgłębisz podstawy takich nauk jak: filozofia czy logika. Poza tym bedziesz mógł udoskonalić posiadane kompetencje interpersonalne, które przydadzą ci się zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym.

 
 

37,48 zł
42,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 30,47 zł

43,69 zł
72,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 47,37 zł

36,78 zł
53,55 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,44 zł

176,71 zł
219,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 176,93 zł

41,67 zł
56,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 33,98 zł

59,87 zł
79,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 51,97 zł

28,86 zł
44,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44,00 zł

13,84 zł
19,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 19,00 zł

10,45 zł
16,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 12,93 zł

57,11 zł
105,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 56,82 zł
Okładka książki Corporate Social Responsibility, Public Relations and Community Engagement

199,45 zł 129,22 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 129,22 zł

Diverse in economic development, political and mass media systems, the countries in Southeast Asia cast a unique light on the parallels between development-cum-participative communication and corporate social responsibility. In our globalized environments, knowledge of power, culture and the colonial histories that influence and shape business and governance practices are increasingly important. Focusing on six countries—Indonesia, Malaysia, the Philippines, Singapore, Thailand and Vietnam—the book discusses how public relations (PR) and corporate social responsibility (CSR) discourse are constructed, interpreted, communicated and enacted in this diverse emerging region. By connecting the disparate disciplines of participatory and development communication with PR and CSR discourse, this innovative text explores the tensions between concepts of modernity and traditional values and their role in engendering creativity, compliance or resistance. This book will be of interest to researchers, educators and advanced students in the fields of public relations, communication, corporate social responsibility, corporate communications and Southeast Asia studies.
Okładka książki Social Media Campaigns

798,00 zł 517,02 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 517,02 zł

Social media has ushered in a new era of communication between organizations and key stakeholders. This text guides readers through a four-step process of developing a robust social media campaign. Covering the latest industry standards and best practices to engage digital audiences through social listening, strategic design, creative engagement and evaluation, each chapter also includes expert insights from social media professionals. Focusing on principles rather than a specific platform, this is a text dedicated to developing social media competency that can adapt to any organization or environment.
Opakowanie Global Media Giants

219,40 zł 142,15 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 142,15 zł

Global Media Giants takes an in-depth look at how media corporate power works globally, regionally, and nationally, investigating the ways in which the largest and most powerful media corporations in the world wield power. Case studies examine not only some of the largest media corporations (News Corp., The Microsoft Corporation) in terms of revenues, but also media corporations that hold considerable power within national, regional, or geolinguistic contexts (Televisa, The Bertelsmann Group, Sony Corporation). Each chapter approaches a different corporation through the lens of economy, politics, and culture, giving students and scholars a thoughtful and data-driven guide with which to interrogate contemporary media industry power.
Okładka książki Crisis Communications

289,23 zł 187,39 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 187,39 zł

Crisis Communications: A Casebook Approach presents case studies of organizational, corporate, and individual crises, and analyzes the communication responses to these situations. Demonstrating how professionals prepare for and respond to crises, as well as how they develop communications plans, this essential text explores crucial issues concerning communication with the news media, employees, and consumers in times of crisis. Author Kathleen Fearn-Banks addresses how to choose the best possible words to convey a message, the best method for delivering the message, and the precise and most appropriate audience, in addition to illustrating how to avoid potential mismanagement. The fifth edition of Crisis Communications includes updated cases that provide wider coverage of international crises and media technologies. It includes a new section on social media in crisis communication scenarios and includes additional comments from social media experts throughout various chapters. New case studies include "Police Departments and Community Trust," "The Oso Mudslide in Washington," "School Shootings: Communications To and For Children," and two additional international case studies - "Ebola Strikes Liberia: Firestone Strikes Ebola" and "Nut Rage and Korean Airlines." Previous case studies no longer in this edition can be found on the book’s companion website, which also includes the Instructor’s Manual with exercises in crisis responses, guidelines for crisis manual preparation, and other teaching tools: www.routledge.com/cw/fearn-banks. Looking at both classic and modern cases in real-world situations, Crisis Communications provides students with real-world perspectives and insights for professional responses to crises. It is intended for use in crisis communications, crisis management, and PR case studies courses. Also available for use with this text is the Student Workbook to Accompany Crisis Communications, providing additional discussion questions, activities, key terms, case exercises, and further content for each chapter.
Opakowanie The Routledge Companion to Social Media and Politics

947,63 zł 613,97 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 613,97 zł

Social media are now widely used for political protests, campaigns, and communication in developed and developing nations, but available research has not yet paid sufficient attention to experiences beyond the US and UK. This collection tackles this imbalance head-on, compiling cutting-edge research across six continents to provide a comprehensive, global, up-to-date review of recent political uses of social media. Drawing together empirical analyses of the use of social media by political movements and in national and regional elections and referenda, The Routledge Companion to Social Media and Politics presents studies ranging from Anonymous and the Arab Spring to the Greek Aganaktismenoi, and from South Korean presidential elections to the Scottish independence referendum. The book is framed by a selection of keystone theoretical contributions, evaluating and updating existing frameworks for the social media age.
Okładka książki Communicating Development with Communities

154,56 zł 100,14 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 100,14 zł

Development theory and practice are often taught in a manner that strips them of their historical context and obscures alternative intellectual assumptions and critical frameworks. This prevents students from acquiring a holistic understanding of the world and consequently, when it comes to development practice, most lack the skills to live and engage with people. It has become crucial to properly consider what it means to conceive and implement participatory development out in the field and not just in the boardroom. Building on the work of Robert Chambers and Arturo Escobar, Communicating Development with Communities is an empirically grounded critical reflection on how the development industry defines, imagines and constructs development at the implementation level. Unpacking the dominant syntax in the theory and practice of development, the book advocates a move towards relational and indigenous models of living that celebrate local ontologies, spirituality, economies of solidarity and community-ness. It investigates how subaltern voices are produced and appropriated, and how well-meaning experts can easily become oppressors. The book propounds a pedagogy of listening as a pathway that offers a space for interest groups to collaboratively curate meaningful development with and alongside communities. This is a valuable resource for academics and practitioners in the fields of Development Studies, Communication for Development, Communication for Social Change, Social Anthropology, Economic Development and Public Policy.
Okładka książki Strategic Communication

154,56 zł 100,14 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 100,14 zł

Strategic communication comprises different forms of goal-oriented communication inside and between organizations, their stakeholders and the society. Strategic communication is an emerging practice and research field integrating established disciplines such as public relations, organizational communication and marketing communication into a holistic framework. The field is based on an awareness of the fundamental importance of communication for the existence and performance of all organizations. This textbook offers a broad insight into the field of strategic communication. The main aim of the book is to give a general overview of theories, concepts and methods in strategic communication. The book also aims to develop an understanding of different perspectives and the consequences each one has for practice. After reading the book the student or reader will be able to define and reflect upon strategic communication as an academic field and professional practice, describe relevant theories and apply these to communication problems. The authors apply a reflective and practice-oriented approach meaning earlier research or theories are not only described, but also discussed from different critical perspectives. A practice-oriented approach means, in this book, that the authors strongly emphasize the role of contexts and situations—where strategic communication actually happens. This book will help business and communications students to not only define and understand a variety of strategic communications theories, but to use those theories to generate communication strategy and solutions.
Okładka książki Countering Online Propaganda and Extremism

149,58 zł 96,91 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 96,91 zł

Exploring the ‘dark side’ of digital diplomacy, this volume highlights some of the major problems facing democratic institutions in the West and provides concrete examples of best practice in reversing the tide of digital propaganda. Digital diplomacy is now part of the regular conduct of International Relations, but Information Warfare is characterised by the exploitation or weaponisation of media systems to undermine confidence in institutions: the resilience of open, democratic discourse is tested by techniques such as propaganda, disinformation, fake news, trolling and conspiracy theories. This book introduces a thematic framework by which to better understand the nature and scope of the threats that the weaponization of digital technologies increasingly pose to Western societies. The editors instigate interdisciplinary discussion and collaboration between scholars and practitioners on the purpose, methods and impact of strategic communication in the Digital Age and its diplomatic implications. What opportunities and challenges does strategic communication face in the digital context? What diplomatic implications need to be considered when governments employ strategies for countering disinformation and propaganda? Exploring such issues, the contributors demonstrate that responses to the weaponisation of digital technologies must be tailored to the political context that make it possible for digital propaganda to reach and influence vulnerable publics and audiences. This book will be of much interest to students of diplomacy studies, counter-radicalisation, media and communication studies, and International Relations in general.
Okładka książki Reporting Humanitarian Disasters in a Social Media Age

573,56 zł 371,61 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 371,61 zł

From the tsunami to Hurricane Sandy, the Nepal earthquake to Syrian refugees—defining images and accounts of humanitarian crises are now often created, not by journalists but by ordinary citizens using Twitter, Facebook, YouTube, Instagram and Snapchat. But how has the use of this content—and the way it is spread by social media—altered the rituals around disaster reporting, the close, if not symbiotic, relationship between journalists and aid agencies, and the kind of crises that are covered? Drawing on more than 100 in-depth interviews with journalists and aid agency press officers, participant observations at the Guardian, BBC and Save the Children UK, as well as the ordinary people who created the words and pictures that framed these disasters, this book reveals how humanitarian disasters are covered in the 21st century – and the potential consequences for those who posted a tweet, a video or photo, without ever realising how far it would go.
Okładka książki Information and Communication

169,53 zł 109,84 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 109,84 zł

Mobile phones are close to ubiquitous in developing countries; Internet and broadband access are becoming commonplace. Information and communication technologies (ICTs) thus represent the fastest, broadest and deepest technical change experienced in international development. They now affect every development sector – supporting the work of hundreds of millions of farmers and micro-entrepreneurs; creating millions of ICT-based jobs; assisting healthcare workers and teachers; facilitating political change; impacting climate change; but also linked with digital inequalities and harms – with the pace of change continuously accelerating. Information and Communication Technology for Development (ICT4D) provides the first dedicated textbook to examine and explain these emerging phenomena. It will help students, practitioners, researchers and other readers understand the place of ICTs within development; the ICT-enabled changes already underway; and the key issues and interventions that engage ICT4D practice and strategy. The book has a three-part structure. The first three chapters set out the foundations of ICT4D: the core relation between ICTs and development; the underlying components needed for ICT4D to work; and best practice in implementing ICT4D. Five chapters then analyse key development goals: economic growth, poverty eradication, social development, good governance and environmental sustainability. Each chapter assesses the goal-related impact associated with ICTs and key lessons from real-world cases. The final chapter looks ahead to emerging technologies and emerging models of ICT-enabled development. The book uses extensive in-text diagrams, tables and boxed examples with chapter-end discussion and assignment questions and further reading. Supported by online activities, video links, session outlines and slides, this textbook provides the basis for undergraduate, postgraduate and online learning modules on ICT4D.
Okładka książki International Aid and the Making of a Better World

169,53 zł 109,84 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 109,84 zł

How can international aid professionals manage to deal with the daily dilemmas of working for the wellbeing of people in countries other than their own? A scholar-activist and lifelong development practitioner seeks to answer that question in a book that provides a vivid and accessible insight into the world of aid – its people, ideas and values against the backdrop of a broader historical analysis of the contested ideals and politics of aid operations from the 1960s to the present day. Moving between aid-recipient countries, head office and global policy spaces, Rosalind Eyben critically examines her own behaviour to explore what happens when trying to improve people’s lives in far-away countries and warns how self-deception may construct obstacles to the very change desired, considering the challenge to traditional aid practices posed by new donors like Brazil who speak of history and relationships. The book proposes that to help make this a better world, individuals and organisations working in international development must respond self-critically to the dilemmas of power and knowledge that shape aid’s messy relations.  Written in an accessible way with vignettes, stories and dialogue, this critical history of aid provides practical tools and methodology for students in development studies, anthropology and international studies and for development practitioners to adopt the habit of reflexivity when helping to make a better world.
Okładka książki Introduction to Communication Studies

129,63 zł 83,99 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 83,99 zł

This revised edition of a now classic text includes a new introduction by Henry Jenkins, explaining ‘Why Fiske Still Matters’ for today’s students, followed by a discussion between former Fiske students Ron Becker, Elana Levine, Darrell Newton and Pamela Wilson on the theme of ‘Structuralism and Semiotics, Fiske-Style’. Both underline the continuing relevance of this foundational text in communication studies. How can we study communication? What are the main theories and methods of approach? This classic text provides a lucid, accessible introduction to the main authorities in the field of communication studies, aimed at students coming to the subject for the first time. It outlines a range of methods of analysing examples of communication, and describes the theories underpinning them. Thus armed, the reader will be able to tease out the latent cultural meanings in such apparently simple communications as news photos or popular TV programmes, and to see them with new eyes.
Opakowanie Studia nad strategią rozwoju społecznego miasta Wrocławia

25,00 zł 17,96 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 17,96 zł

Studia nad strategią rozwoju społecznego miasta Wrocławia
Opakowanie Psychologia Społeczna 4/2008

15,75 zł 11,31 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 11,31 zł

Niniejszy artykuł stanowi głos w dyskusji nad problemami postawionymi przez Tomasza Witkowskiego. Ponadto podejmujemy się krytyki dokonanej przez niego prowokacji oraz działań jej towarzyszących. Wskazujemy alternatywny sposób, w jaki można było osiągnąć zamierzony przez autora cel. Jednocześnie, zwracamy uwagę na negatywne zjawiska związane z kontrowersyjnym przedsięwzięciem Witkowskiego tj. złamanie wielu zasad etyki zawodowej, którego można było uniknąć. Demonstrujemy ułomności metodologiczne przeprowadzonych po prowokacji badań, ze względu na które wyciągnięte z nich wnioski są bezzasadne. Pokazujemy, w jaki sposób mistyfikator poprzez swoje działania mógł doprowadzić do podważenia zaufania do psychologii akademickiej, w tym również do psychoterapii opartych na empirii. W rezultacie, efekt przez niego osiągnięty może być wyłącznie odwrotny od zamierzonego. Zniechęcony do profesjonalnej psychologii pacjent stanowi bowiem łatwiejszy cel dla reklamujących się w atrakcyjny sposób szamanów.
Okładka książki The Sky is Falling

50,69 zł 39,44 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,44 zł

'You'll never look at your favourite movies and TV shows the same way again. And you shouldn't' Steven Soderbergh 'Insanely readable' Slavoj Zizek 'Your book was ... like a bag of pot, with me saying, 'I'm not gonna smoke.' But I was insatiable' Quentin Tarantino on Easy Riders, Raging Bulls In The Sky is Falling! bestselling cultural critic Peter Biskind takes us on a dizzying ride across two decades of pop culture to show how the TV and movies we love - from Game of Thrones and 24 to Homeland and Iron Man - have taught us to love political extremism. Welcome to a darkly pessimistic, apocalyptic world where winter has come, the dead are walking, and ultra violence, revenge and torture are all in a day's work. Welcome to the new normal.
Okładka książki Talking to Strangers

67,00 zł 50,78 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 50,78 zł

'I love this book . . . reading it will actually change not just how you see strangers, but how you look at yourself, the news - the world. Reading this book changed me' Oprah Winfrey The highly anticipated new book from Malcolm Gladwell, No.1 international bestselling author of The Tipping Point, Blink, Outliers, What the Dog Saw and David and Goliath The routine traffic stop that ends in tragedy. The spy who spends years undetected at the highest levels of the Pentagon. The false conviction of Amanda Knox. Why do we so often get other people wrong? Why is it so hard to detect a lie, read a face or judge a stranger's motives? Through a series of encounters and misunderstandings - from history, psychology and infamous legal cases - Malcolm Gladwell takes us on an intellectual adventure into the darker side of human nature, where strangers are never simple and misreading them can have disastrous consequences. No one challenges our shared assumptions like Malcolm Gladwell. Here he uses stories of deceit and fatal errors to cast doubt on our strategies for dealing with the unknown, inviting us to rethink our thinking in these troubled times.
Okładka książki Doświadczenie estetyczne i wspólnota spektaklu

42,00 zł 27,63 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 27,63 zł

Na czym opiera się współczesna wspólnota? Czy tym, co konstytuuje nasze poczucie przynależności, jest historia, tradycja, wiara w mit? Na czym opieramy swoją tożsamość? W jakim stopniu wynika ona z bycia członkinią lub członkiem jakiejś grupy? Jaką rolę odgrywa w tym spektakl medialny rozgrywający się przed nami i angażujący naszą uwagę właściwie bez większych przerw? Czy spektakl – dzięki globalizacji i nowym elektronicznym mediom – wytwarza szczególny rodzaj powszechnego zaangażowania? A może właśnie zastępuje i przesłania faktyczne uczestnictwo i poczucie bliskości? W kontekście tych pytań istotne staje się zagadnienie doświadczenia estetycznego: na ile zachowuje ono swój transformujący potencjał? Natłok bodźców o charakterze estetycznym może przecież prowadzić do uodpornienia się na ich działanie. Książka Doświadczenie estetyczne i wspólnota spektaklu to próba zmierzenia się między innymi z tymi kwestiami i zarazem omówienie ich w szerokim kontekście teorii filozoficznych odnoszących się do kategorii pozoru, edukacji estetycznej i „słabego myślenia”. Katarzyna Kasia – filozofka, absolwentka Wydziału Filozofii i Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego, stypendystka Ministerstwa Spraw Zagranicznych Republiki Włoskiej i Fundacji Kościuszkowskiej, visiting professor w Princeton University. Wykłada w warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych i w Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza. Autorka książki Rzemiosło formowania (2008), tłumaczka prac współczesnych włoskich filozofów: Estetyka. Teoria formatywności Luigiego Pareysona oraz Poza interpretacją. Znaczenie hermeneutyki dla filozofii współczesnej i Nie być Bogiem Gianniego Vattimo.
Okładka książki Badania życia codziennego w Polsce

23,00 zł 19,04 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 19,04 zł

Książka powstała w ramach projektu „Archiwum Badań nad Życiem Codziennym”, którego jednym z celów było zrekonstruowanie tradycji polskich studiów nad codziennością. W latach 2015-2016 zespół badawczy przeprowadził trzydzieści rozmów z ekspertami z tej dziedziny: socjologami, historykami, antropologami, a także redaktorami czasopism naukowych i archiwistami. Analiza ich wypowiedzi pozwoliła na zarysowanie inspiracji teoretycznych i zwięzłe przedstawienie losów socjologii codzienności, historii codzienności oraz antropologii codzienności i współczesności w Polsce. Przywołując, w formie autoryzowanych cytatów z wywiadów, słowa ekspertów, w książce rozważane są również sposoby definiowania codzienności, podejmowane tematy, stosowane metody badawcze oraz poglądy na temat instytucjonalizacji studiów nad codziennością w naszym kraju. Publikację kończy pytanie o przyszłość tego rodzaju refleksji w Polsce, czemu towarzyszy zaprezentowanie korzyści z prowadzenia badań w tym zakresie i barier, które przed nimi stoją.
Opakowanie Psychologia społeczna  3/2009 Tom 4

15,75 zł 11,62 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 11,62 zł

Relacje podatnik - państwo jako predyktory moralności podatkowej Sekret zmarnowanego czasu - dynamika budowania współdzielonej rzeczywistości w negocjacjach O dwóch psychologicznych przesłankach myślenia spiskowego. Alienacja i autorytaryzm Praca emocjonalna w zawodach usługowych - pojęcie, przegląd teorii i badań Wykrywanie kłamstwa w komunikacji interpersonalnej
Okładka książki Człowiek wśród ludzi Tom 8

49,35 zł 34,94 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 34,94 zł

Książka ta jest podręcznikiem wprowadzającym w podstawy psychologii społecznej ze szczególnym uwzględnieniem polskich realiów i dorobku rodzimych autorów.Książka unika rozważań definicyjnych, uwagę skupia natomiast na prawidłowościach rządzących ludzką psychiką i postępowaniem, starając się pokazać, w jak fascynujący sposób psychologia społeczna odpowiada na pytanie, kim jest człowiek.
Bestsellery
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 56,82 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,44 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 40,43 zł
Okładka książki Rzeźnik

44,59 zł
69,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 42,43 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 33,05 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,27 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 41,46 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36,59 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 40,43 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 32,12 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,55 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 21,91 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 75,86 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,00 zł

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj