W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
Metody, taktyki i strategie marketingowe, które ?działają"!
Książka dla każdego, kto musi szybko uzyskać wyniki, lecz dysponuje ograniczonymi zasobami finansowymi i kadrowymi.
Jak sprawić, aby projekty marketingowe były bardziej opłacalne?
Jak dzięki przedsiębiorczemu marketingowi wykorzystać każdą okazję do osiągnięcia zysku?
Co zrobić, aby oferta wyróżniała się na tle konkurencji?
Uniknij błędów niweczących nawet najlepsze projekty!
Autorzy opisują ideę przedsiębiorczego marketingu, jego zalety i praktyczne zastosowanie. Dzielą się swoim doświadczeniem zdobytym w pracy z wieloma firmami. Analizują także wyniki badań ankietowych przeprowadzonych wśród 500 najszybciej rozwijających się firm z rankingu magazynu ?Inc".
Ogólnoświatowy kryzys gospodarczy ostatnich lat, kryzys w wymiarze europejskim i poszczególnych krajów, wywołuje niekorzystne zjawiska w gospodarkach, a te generują niekorzystne zmiany także w polskiej gospodarce, tworząc nowe uwarunkowania dla funkcjonowania podmiotów rynkowych, w tym konsumentów. Zachowania podmiotów rynkowych określa niepewność i ryzyko powodowane niepewną sytuacją gospodarczą, w tym rynkową. Praca ma na celu identyfikację powstających, przejawiających się w konsumpcji i zachowaniach konsumentów, nowych procesów i zjawisk, a także działań adaptacyjnych indywidualnych podmiotów konsumpcji w nowych, trudnych warunkach gospodarczych. Zachowania konsumentów w okresie zwiększającej się niepewności i ryzyka stanowią interesujący poznawczo przedmiot badań. Podstawą pracy były bogate źródła danych i informacji. Posłużono się rozległą literaturą przedmiotu, statystykami wyczerpującymi i niewyczerpującymi oraz danymi z Internetu. Szczególnie istotnymi źródłami danych są w tej pracy wyniki badań pierwotnych, które pozwoliły poznać zachowania konsumentów w sytuacji kryzysowej i kierunki modyfikacji działalności konsumpcyjnej. Zamierzeniem autorów było zaprezentowanie problematyki związanej z konsumpcją i zachowaniami konsumentów w warunkach kryzysu gospodarczego. W tym celu dokonano takiego doboru zagadnień, które będą sprzyjały przydatności monografii dla badaczy tego problemu, gdyż dają asumpt do dyskusji i dalszych badań nad zachowaniami konsumentów w bardzo turbulentnym otoczeniu rynkowym, a także dla praktyków, którym praca będzie przydatna do prognozowania określonych rynkowych zachowań konsumentów w przyszłości. Praca pomocna będzie także studentom zdobywającym wiedzę w specjalnościach marketingowych oraz słuchaczom studiów podyplomowych zainteresowanym zagadnieniami rynkowych zachowań konsumentów.
W dyskusji o roli i znaczeniu pracowników we współczesnych organizacjach ścierają się różne poglądy i stanowiska. Autor pokazał: rolę pracownika i jego zachowań przedsiębiorczych wobec realizacji celów organizacji, zmiany zachodzące w tym zakresie w organizacji na różnych etapach rozwoju i funkcjonowania, istotę i znaczenie pracy zespołowej dla rynkowego powodzenia organizacji; przedsiębiorczość w rozwoju organizacji oraz znaczenie talentu pracownika dla funkcjonowania organizacji.
Książka jest przeznaczona dla specjalistów z dziedziny: zarządzania organizacjami, przedsiębiorczości, zarządzania zasobami ludzkimi.
Praca ma charakter diagnostyczny. Autor postanowił w niej odpowiedzieć na pytanie o rodzaj, uwarunkowania i ewolucję orientacji edukacyjnych współczesnych menedżerów, dokonał wieloaspektowej analizy literatury naukowej z zakresu ekonomii, socjologii, psychologii, a także pedagogiki i edukacji dorosłych, traktującej o zawodzie, pracy i społecznych funkcjach kadry kierowniczej i zarządzania zasobami ludzkimi w przemyśle, usługach i administracji. Praca stanowi poważne, dobrze zbudowane pod względem logicznym studium ważnego społecznie zagadnienia. Poważne, bo oparte na informacjach zebranych w toku analizy rozległej literatury i materiale zgromadzonym dzięki rzetelnym badaniom terenowym. Ważnego, bo dotyczy orientacji edukacyjnych kadry kierowniczej decydującej o dynamice naszej gospodarki. Kadry, która należy do najintensywniej edukującej się kategorii pracowniczej w naszym kraju.
Nowelizacja Prawa spółdzielczego i wydzielenie w nim zagadnień dotyczących spółdzielczości mieszkaniowej było pierwszym krokiem do odrębnej własności mieszkań spółdzielczych i tworzenia wspólnot mieszkaniowych. Jednakże nieprecyzyjne zapisy ustawy i gra na emocjach spółdzielców nie przysłużyły się łagodnemu przejściu od praw ograniczonych do pełnej własności. Również obecnie proponowane modyfikacje uregulowań prawnych ? przede wszystkim odnoszące się do ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych ? budzą wiele kontrowersji i zastrzeżeń.
Książka ma na celu zestawienie i ocenę procedur zarządzania spółdzielczym zasobem mieszkaniowym w kontekście dotychczasowych doświadczeń zarządzania wspólnotami mieszkaniowymi. Zaprezentowano ewolucję spółdzielczości - od praw lokatorskich do odrębnej własności. Wskazano korzyści, ale również zagrożenia, jakie powoduje ten proces przekształceń członków spółdzielni mieszkaniowych, a także relacje pomiędzy spółdzielniami i wspólnotami. Omówiono najważniejsze regulacje prawne, problemy efektywnego zarządzaniem majątkiem i eksploatacji nieruchomości wspólnej, obszary zarządzania operacyjnego, rozliczania kosztów oraz kalkulacji budżetów. Przedstawiono perspektywy rozwoju sektora mieszkalnictwa w odniesieniu do tendencji w Unii Europejskiej oraz przewidywanych zmian w polskim ustawodawstwie, które powinny służyć przede wszystkim usprawnieniu funkcjonowania zarówno spółdzielni, jak i wspólnot mieszkaniowych.
O AUTORACH
Dr hab. Iwona Foryś - pracownik naukowy Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego, licencjonowany zarządca, pośrednik i rzeczoznawca majątkowy. Posiada prestiżowy tytuł CCIM oraz uprawnienia lustratora do przeprowadzania kontroli w spółdzielniach mieszkaniowych. Członek dwóch kadencji PKK ds. zarządców nieruchomości. Prowadzi wykłady na studiach magisterskich i podyplomowych oraz na kursach zawodowych. Jest autorką ponad 160 publikacji; współpracuje z praktykami rynku nieruchomości, wykonując wyceny, analizy, oceny opłacalności inwestycji, biznesplany oraz strategie zarządzania nieruchomościami.
Dr Maciej Nowak - adiunkt w Katedrze Prawa i Gospodarki Nieruchomościami i kierownik Pracowni Ekonomiki Przestrzennej i Środowiskowej na Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym w Szczecinie. Radca prawny przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Szczecinie. Członek zespołu problemowego Komitetu Przestrzennego Zagospodarowania Kraju Polskiej Akademii Nauk. Autor licznych artykułów naukowych oraz współautor książek o tematyce związanej z nieruchomościami. Współpracuje z samorządami lokalnymi w zakresie szeroko rozumianej gospodarki nieruchomościami.
OPINIE
Autorzy podejmują aktualne zagadnienie przekształcenia spółdzielczego prawa do lokalu mieszkalnego w prawo odrębnej własności, a w konsekwencji - tworzenia wspólnot mieszkaniowych w obrębie spółdzielczości. Wskazują zalety i wady każdej z form zarządzania zasobem mieszkaniowym. Łączą przy tym akademicką rzetelność badawczą z doświadczeniami nabytymi w zarządzaniu nieruchomościami i obsłudze prawnej rynku nieruchomości. W klarowny sposób prezentują swoje stanowisko wobec proponowanych zmian w ustawach regulujących funkcjonowanie rynku nieruchomości, nie stroniąc od prezentowania kontrowersyjnych poglądów oraz akcentując problemy nierozstrzygnięte. W konkluzji słusznie nie prognozują upadku idei spółdzielczości mieszkaniowej w Polsce, a jedynie wieszczą jej mniejszą rolę w przyszłości.
Z recenzji prof. dr. hab. Marka Bryxa
Chciałbyś być liderem? Ten poradnik pokaże ci, jak tego dokonać. Z jego wsparciem stworzysz indywidualny i skuteczny styl przywództwa.
Książka skierowana jest zarówno do tych, którzy dopiero rozpoczynają karierę, jak i do doświadczonych menedżerów. Wszystkim udowadnia, że przywództwa można się nauczyć. Pokazuje, jak stać się dobrym liderem, który motywuje, inspiruje i osiąga zamierzone cele.
Praktyczne wskazówki dostarczą ci odpowiedzi na wiele pytań, m.in. jak panować nad emocjami, budować pozytywne relacje ze współpracownikami, przekonywać ludzi do swoich pomysłów oraz radzić sobie ze zmianą i sytuacjami kryzysowymi. Dzięki poradnikowi nie tylko zrozumiesz i opanujesz wszystkie podstawowe umiejętności, które powinien mieć dobry lider, lecz także odkryjesz różne niekonwencjonalne rozwiązania w dziedzinie przywództwa. Poznasz m.in. teorię wrzeszczących małp i pięć pułapek matriksu, dowiesz się, jak sobie radzić z „drużyną grozy” i dlaczego dobry lider musi być czasem nierozsądny. Poradnik wzbogacają zabawne ilustrowane scenki przedstawiające rozmaite sytuacje z życia lidera.
Dlaczego poradnik trafia w Samo Sedno?
- uczy, jak być liderem i jak osiągnąć mistrzostwo w przywództwie
- przekazuje wiedzę opartą na 30-letnim doświadczeniu autora w pracy z ponad setką firm
- dostarcza porad i wskazówek, które pomogą stworzyć twój indywidualny styl przywództwa
- wyjaśnia oryginalne zagadnienia, takie jak: zasada MBWA, dolina śmierci, od FEAR do EAR, pięć pułapek matriksu czy czterech jeźdźców projektowej Apokalipsy
Zasady klasyków psychologii przeniesione na grunt binzesu
Jedną z najpotężniejszych sił w dzisiejszym zakładzie usługowym jest ruch pozytywnej psychologii – pokonywanie postaw prowadzących do porażek na własne życzenie oraz rozwijanie naszych talentów i cech pozytywnych. Wiele z zasad tego nowego myślenia wywodzi się wprost z koncepcji zawartych w klasycznym bestsellerze Normana Vincenta Peale’a Moc pozytywnego myślenia, który przetłumaczono na czterdzieści dwa języki i sprzedano w ponad 22 milionach egzemplarzy.
Współcześnie, po latach intensywnych badań teoretycznych i terenowych, we współpracy z Peale Center i najważniejszymi korporacjami Stany Zjednoczone, Scott Ventrella zaadaptował znacząca większość tych myśli, tworząc uporządkowany program dla osób biznesu/działalności/przedsiębiorstwa/korporacji, pozwalający im osiągnąć wyższe poziomy rezultatów w życiu osobistym i zawodowym. Moc pozytywnego myślenia w przedsiębiorstwie dostarcza każdemu z nas praktycznych sposobów rozwinięcia i faktycznego wzmocnienia dziesięciu cech osoby myślącej pozytywnie. Nasze wyniki niechybnie osiągną nowe poziomy, kiedy dowiemy się, w jaki metodę pokonać negatywne bariery powiązane z naszymi postawami, tj. strach, brak pewności siebie i niska samoocena, a w zamian rozwijać cechy, które charakteryzują osobę myślącą pozytywnie: optymizm, entuzjazm, wiarę, prawość, odwagę, zapewnienie siebie, determinację, cierpliwość, spokój i skupienie.
Moc pozytywnego myślenia w zakładzie produkcyjnym zachęca nas do skoncentrowania się na obiektywnym, racjonalnym myśleniu. W rezultacie zwiększa się zdolność skutecznego radzenia sobie z trudnymi sytuacjami i trudnymi ludźmi, zarówno w środowisku korporacyjnym, jak i w życiu osobistym.
SCOTT VENTRELLA współpracuje z Peale Center, jest także dyrektorem Positive Dynamics, korporacji zajmującej się opracowaniem i wdrażaniem skryptów poprawy wyników pracy przez użytkowanie wrodzonego potencjału czynnika ludzkiego. Scott Ventrella jest wykładowcą w Graduate School of Business na Uniwersytecie Fordhama, wykładał też na uniwersytetach w Columbia, Darthmouth, Nowym Jorku , a ponadto na Uniwersytecie Connecticut.
Przewodnik po zasadach szczupłego zarządzania w środowisku pozaprodukcyjnym
Autor książki Lean w biurze i usługach, stawiając sobie za cel objaśnienie zastosowania metod Lean, wychodzi poza raport zasadniczych narzędzi i skupia się na szczegółowym wyjaśnieniu głównych pomysłu szczupłego kontrolowania w środowisku biurowym i usługowym. Książka zaczyna się od analizy administrowania strumieniem wartości, a następnie przechodzi do takich zagadnień jak: praca standardowa, obieg, zrównoważony system ssący oraz dodatkowo zarządzanie wizualne.
W książce znajdziemy omówienie priorytetowych narzędzi Lean, włączając w to 5S oraz poka-yoke, czyli zapobieganie defektom. Autor rozkłada koncepcje Lean na części pierwsze, opisuje je w kontekście pozaprodukcyjnym i objaśnia czytelnikom, jak się je wykorzystuje. Podając kilka przykładów, omawia komórki funkcyjne większości firm (przedsiębiorstw, działalności jednoosobowych, spółek) usługowych , a oprócz tego grunty administracyjne zakładów produkcyjnych.
Używając ponad dwudziestoletniego doświadczenia, autor przedstawia strategie wdrożeniowe oddzielnie dla każdej funkcji i działu w firmie. Przygląda się najczęstszym przeszkodom, na jakie mogą się natknąć czytelnicy wprowadzający Lean i podpowiada, jak sobie z nimi poradzić. Ponadto książka zawiera kolekcja formularzy, tabel, list kontrolnych, wzorów i arkuszy, które pomogą każdemu zaczynającemu pracę z Lean.
Drew Locher w książce „Lean w biurze i usługach” pokazuje praktyczne sposoby, jak doskonalić procesy administracyjne i usługowe, by zwiększać ich skuteczność i użyteczność. Proponuje zestaw prostych i sprawdzonych narzędzi przy jednoczesnym kształtowaniu w organizacji kultury „Lean Thinking“. Wykorzystanie innowacyjnego „szczupłego“ spojrzenia na procesy administracyjne i usługowe to na dzień obecny istotny element zdobywania przewagi konkurencyjnej na rynku, a kontrolowanie strumieniami wartości jest nie tylko możliwe, ale też konieczne. Polecam książkę, w której Drew Locher przedstawia sprawdzone poprzez wiele organizacji rozwiązania.
Jarosław Siarkiewicz
Prezes Zarządu
Akademia Białego Kruka Sp. z o.o.
Lean w biurze i usługach
Spis treści:
Wstęp
1 Organizowanie strumienia wartości
Wielofunkcyjne zespoły obsługujące strumienie wartości
Definiowanie ról według strumienia wartości wewnątrz działu
Organizowanie działań dla jednostki zgodnie ze strumieniem wartości
Podsumowanie
2 Standaryzacja pracy w biurze i usługach
Czym jest praca standaryzowana i jaki jest jej cel
Elementy składowe pracy standaryzowanej
„Co"
Punkty kluczowe — „jak" i „dlaczego"
Czas trwania i moment wykonania czynności
Wizualizacja pracy standaryzowanej
Korzyści
Tworzenie standardów pracy krok po kroku
Podsumowanie
3 Tworzenie przepływu w procesach biurowych i usługowych
Warianty przepływu w procesach biurowych i usługach Łączenie zadań
Przepływ ciągły przez różne komórki Przetwarzanie równoległe
Projektowanie przepływu dla procesów biurowych i usług
Identyfikacja działań
Określenie zapotrzebowania
Określenie wymaganych zasobów
Identyfikacja ról i zakresu odpowiedzialności, włączając w prace standaryzowaną
Określenie potrzeb szkoleniowych
Opracowanie technik zarządzania wizualnego
Typowe rezultaty
Podsumowanie
Stworzenie zrównoważonego systemu ssącego w biurze
Typy systemu ssącego
Widoczność kolejki
Ustalanie limitów dla kolejek
Ustalenie zasad decyzyjnych
Sygnały wizualne
Równoważenie systemu
Wdrażanie systemu ssącego krok po kroku
Krok l. Identyfikacja miejsc, w których tworzą się kolejki
Krok 2. Zapewnienie widoczności kolejki
Krok 3. Ustalenie limitów dla kolejki
Krok 4. Ustalenie zasad decyzyjnych dla kolejki
Krok 5. Szkolenie pracowników
Krok 6. Monitorowanie systemu
Korzyści płynące z systemu ssącego w biurze i usługach
Podsumowanie
Zarządzanie wizualne w biurze i usługach
Tło
Metody zarządzania wizualnego
Elementy zarządzania wizualnego
Jaki jest cel i funkcja danego obszaru?
Jakie zadania są tam wykonywane?
Skąd pracownicy wiedzą, co robić?
Skąd pracownicy wiedzą, jak wykonywać prace?
Skąd pracownicy wiedzą, jak sobie radzą?
Co się dzieje, jeśli wyniki nie spełniają wymogów?
Uwzględnienie ciągłego doskonalenia w zarządzaniu
wizualnym
Podsumowanie
Wstęp do wydania polskiego.
Narzędzia Lean w procesach biurowych i usługowych.
Organizacja miejsca pracy albo 5S
Zapobieganie błędom
Pojc-cia i definicje
Techniki zapobiegania błędom
Metody zapobiegania błędom i przykłady ich zastosowania
System naprowadzania
Szablon/lista kontrolna
Czytniki i czujniki optyczne
Narzędzia liczące
System wykrywania niewłaściwego miejsca
Definiowanie sekwencji
Standaryzacja i poprawianie
Wskaźnik istotnych warunków
System wykrywania dostaw
B ram ka/bariera
Czujniki
„Uodpornienie" systemu zapobiegania błędom Szybkie przezbrojenie
7 Zastosowanie Lean w różnych komórkach funkcyjnych
Dział sprzedaży i marketingu
Stabilizacja w dziale sprzedaży i marketingu
Standaryzacja procesów sprzedaży i marketingu
Wizualizacja procesów sprzedaży i marketingu
Doskonalenie procesów sprzedaży i marketingu
Dział zakupów
Stabilizacja w dziale zakupów
Standaryzacja procesów zakupów
Wizualizacja procesów zakupów
Doskonalenie procesów zakupów
Dział rachunkowości
Stabilizacja w dziale rachunkowości
Standaryzacja procesów rachunkowości ,
Wizualizacja procesów rachunkowości
Doskonalenie procesów rachunkowości
Dział obsługi klienta
Stabilizacja w dziale obsługi klienta
Standaryzacja procesów obsługi klienta
Wizualizacja obsługi klienta
Doskonalenie procesów obsługi klienta Dział kadr (HR)
Stabilizacja w dziale kadr
Standaryzacja procesów kadrowych
Wizualizacja procesów kadrowych
Doskonalenie procesów kadrowych
Podsumowanie
8 Przywództwo w szczupłej organizacji
Kierowanie procesem ciągłego doskonalenia (PDCA),
Mentoring
Spacer po zakładzie (gemba walk)
Pom iary wyników
Uznanie
Podsumowanie
Zbiór narzędzi jakości
Formularze
Indeks
O autorze
Opowieść o przywództwie
Patrick Lencioni przedstawia jeszcze jedną opowieść o przywództwie, której właściwie każdy szczegół jest równie porywający i pouczający, jak wszystkie poprzednie.
Tym razem Lencioni koncentruje się na kluczowej roli przywódcy w budowaniu zdrowej organizacji – często pomijanym, a niezwykle istotnym elemencie życia biznesowego, będącym podstawą trwałego sukcesu.
Czytelnicy mogą poznać historię intrygi korporacyjnej, w której Rich O’Connor, fikcyjny dyrektor naczelny firmy konsultingowej z branży technologicznej, Telegraph Partners, napotyka wyzwanie tak wielkie, że może ono zachwiać jego firmą, karierą i wszystkim, co uważa za ważne w byciu wyjątkowym przywódcą.
Wszystko, co robił Rich O’Connor, wiązało się w jakiś sposób przynajmniej z jedną z dyscyplin zapisanych na „żółtej karcie”. Niektórzy kierownicy w fifi rmie droczyli się z nim, zarzucając mu obsesję na punkcie tej listy. Co ciekawe, tylko garstka osób wiedziała, co znajdowało się na tej kartce, więc była ona ciągle swego typu tajemnicą. Richowi to odpowiadało, ponieważ tak de facto ani jedna osoba poza nim nie musiał tego rozumieć. Z pewnością przenigdy nawet nie podejrzewał, że stanie się ona szkicem do planu zniszczenia fifi rmy przez jej pracownika.
- fragment książki
Patrick Lencioni jest założycielem i prezesem The Table Group, firmy doradztwa w zakresie kontrolowania, specjalizującej się w rozwoju zespołów zarządzających i zdrowiu organizacji. Jako konsultant i priorytetowy wykładowca pracował z tysiącami zarządzających najwyższych szczebli w różnorakich organizacjach, od tych z listy Fortune 500 i nowo powstających fi rm z branży wysokich technice, po wyższe uczelnie i organizacje charytatywne. Jest autorem pięciu wysoko cenionych w Ameryce książek, w tym bestsellera „New York Timesa” 5 dysfunkcji pracy zespołowej.
Podręcznik stanowi zaawansowany kurs na temat współczesnych teorii organizacji i zarządzania. Zawiera informacje dotyczące wybranych istotnych kierunków i tendencji, które są powszechnie znane w Europie i Stanach Zjednoczonych, a z którymi polski czytelnik do tej pory miał ograniczony kontakt.
Główne obszary tematyczne podręcznika stanowią:
- współczesny kontekst organizowania - organizacja w relacjach z otoczeniem,
- różnorodność świata organizacji - metafory i archetypy,
- społeczne i techniczne elementy organizacji - powiązania i ewolucja,
- współczesne trendy w zarządzaniu - teoria i praktyka,
- badania współczesnych organizacji - wybrane metody i ich implikacje.
Wszystkie zawarte w podręczniku rozdziały mają jednolity układ. Otwierają je opisy przypadków (w większości pochodzące z oryginalnych badań autorów), które stanowią ilustrację przedstawionych teorii. Każdy rozdział zawiera także listę definicji podstawowych pojęć i kończy się pytaniami, które mogą być wykorzystane w dyskusji na zajęciach.
Wizerunek pracodawcy z wyboru nie jest tylko najnowszą modą lansowaną przez specjalistów z dziedziny zarządzania zasobami ludzkimi. Przyjęty w organizacjach styl zarządzania ma przecież bezpośredni wpływ na ich efektywność. Jeżeli pracodawca stworzy doskonałe środowisko pracy, będą chcieli znaleźć u niego zatrudnienie wyjątkowi ludzie, a jego pracownicy dadzą z siebie wszystko, aby jak najlepiej wykonywać swoje obowiązki.
Jak stać się pracodawcą z wyboru?
Najbardziej wiarygodne informacje na ten temat można uzyskać od firm, które znalazły się na liście 100 najlepszych brytyjskich pracodawców, publikowanej przez tygodnik "Sunday Times". Asda, Microsoft, Timpson i Bromford Housing Association to tylko niektóre z nich. Działają w różnych branżach, ale łączy je jedno: stworzyły środowisko pracy, w którym pracownicy czują się doceniani i szanowani oraz mają silne poczucie przynależności do firmy. Judith Leary-Joyce rozmawiała z przywódcami, kierownikami i pracownikami tych organizacji, by poznać tajemnicę ich sukcesu.
Książka z pewnością zainteresuje każdego, kto pragnie, aby jego firma zyskała opinię najchętniej wybieranego pracodawcy, zamierza dokonać oceny poziomu zaangażowania pracowników, a następnie stworzyć taką atmosferę, która będzie przyciągała wyjątkowych ludzi gotowych osiągać w pracy ponadprzeciętne wyniki.
Autor omawia pojęcia wartości przedsiębiorstwa i wartości dla właścicieli, a następnie proponuje model wyceny, w którym szczególny nacisk kładzie się na wpływ struktury kapitałowej oraz koncepcję opcji rzeczywistych. W części drugiej przedstawiony został praktyczny system zarządzania firmą przez wartość.
Skuteczne strategie wynagrodzeń ? tworzenie i zastosowanie to najnowsza publikacja prof. Stanisławy Borkowskiej, będącej autorytetem w dziedzinie zarządzania zasobami ludzkimi. W książce w kompleksowy sposób omówiono proces tworzenia systemów wynagrodzeń oraz metody zarządzania nimi. Czytelnik dowie się, jak tworzyć takie systemy, aby były spójne ze strategią firmy, jej strukturą i kulturą organizacyjną oraz z otoczeniem zewnętrznym, i jak nim zarządzać.
Autorka porusza aktualne problemy, takie jak:
- wpływ globalnego kryzysu na strategie wynagradzania pracowników,
- sposoby kształtowania poszczególnych składników wynagrodzeń, w tym świadczeń dodatkowych oraz długoterminowych,
- sposoby wynagradzania menedżerów, w tym także menedżerów międzynarodowych.
Studia przypadków dotyczące firm polskich i zagranicznych pozwolą poznać praktyczne zastosowania omawianych zagadnień.
Publikacja jest adresowana do członków kierownictwa firm odpowiedzialnych za zarządzanie zasobami ludzkimi, w szczególności do specjalistów ds. wynagrodzeń, oraz do firm konsultingowych świadczących usługi w tej dziedzinie. Może zainteresować także wykładowców akademickich oraz studentów zdobywających wiedzę w obszarze zarządzania i ekonomii.
Szkice socjotechniczne o mądrości przed szkodą powstały w okresie publicznych dyskusji na temat koniecznych zmian w polityce bezpieczeństwa obywateli, w ochronie ludności i ratownictwie, w czasie tworzenia administracyjnej struktury zarządzania kryzysowego ? od szczebla rządowego po gminy.
Publikacja wydana we współpracy z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego
Tematyka marketingu budzi coraz większe zainteresowanie. Jest potrzebą społeczeństwa informacyjnego. Znana maksyma głosi, że władzę posiądzie ten, kto zawładnie przyszłością. A klucz do przyszłości tkwi w informacji. A zatem, w gospodarce polskiej, szybko zmieniającej się i zmierzającej do UE, potrzeba ? jak nigdy dotąd ? informacji wprzęgniętej na potrzeby marketingu.
Książka składa się z dziewięciu rozdziałów. Każdy z nich zajmuje się innym problemem. Znajdziemy w niej informacje na tematy: znaczenie mediów we współczesnym marketingu, informacji pozostających w obrocie niepieniężnym, media w poszczególnych krajach UE, analiza marketingu mix, analiza rożnych nośników reklam pod kątem skuteczności.
Publikacja wydana we współpracy z Krajowym Ośrodkiem Dokumentacji Regionalnej Towarzystw Kultury.
Przedmiotem prezentowanej pracy są ujęcia marketingu terytorialnego odniesione do zarządzania gminami (miejskimi i wiejskimi). Praca składa się z czterech rozdziałów, w których w syntetycznej formie przedstawiono wyniki badań oraz doświadczeń praktycznych dotyczących zastosowania koncepcji marketingowych w działalności samorządów lokalnych w obecnych warunkach funkcjonowania gmin w Polsce
Publikacja powstała we współpracy z Krajowym Ośrodkiem Dokumentacji Regionalnych Towarzystw Kultury.
W serii wydawniczej "Media początku XXI wieku" ukazały się:
Tom 1 ? Mechanizmy propagandy. Wizerunek konfliktu kosowskiego w publicystyce, Ł. Szurmiński
Tom 2 ? Etyka w polskim public relations. Refleksje badawcze, J. Olędzki
Tom 3 ? Media masowe wobec przemocy i terroryzmu, A. Kozieł, K. Gajlewicz
Tom 4 ? Komunikacja sieciowa. Uwarunkowania, kategorie i paradoksy, W. Gogołek
Tom 5 ? Model zinstytucjonalizowanych działań lobbingowych firm telewizyjnych wobec instytucji Unii Europejskiej, P. Stępka
Tom 6 ? Aparat represji wobec inteligencji w latach 1945-1956, R. Habielski, D. Rafalska
Tom 7 ? Public relations w komunikowaniu społecznym i marketingu, J. Olędzki
Tom 8 ? Media a rok 1989. Obraz przemian i nowe zjawiska na rynku, Ł. Szurmiński
Tom 9 ? Polityka informacyjna Polskiego Stronnictwa Ludowego (1945-1947), P. Swacha
Tom 10 ? Zawartość mediów czyli rozważania nad metodologią badań medioznawczych, T. Gackowski
Tom 11 ? Obraz muzułmanów we Francji w tamtejszych tygodnikach opinii, K. Gajlewicz-Korab
Tom 12 ? Manipulacja w mediach. Media o manipulacji, T. Gackowski, J. Dziedzic
Tom 13 ? Wizerunek organizacji. Teoria i praktyka badania wizerunku uczelni, A. Waszkiewicz
Publikacja powstała we współpracy z Instytutem Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego.
Książka zawiera nowatorskie i oryginalne podejście do zarządzania wizerunkiem firmy. Dotyczy istoty oraz sposobu kształtowania, percepcji i pomiaru wizerunku. Uwzględnia złożoność relacji w sieci interakcji rynkowych i społecznych. Przedstawia prawa i zależności teoretyczno-empiryczne między elementami systemu rynkowego, w ramach którego powstaje rozbieżność między aspiracjami (wizerunek pożądany) a rzeczywistością (wizerunek rzeczywisty). Ustalenie zakresu rozbieżności między pożądanym a rzeczywistym wizerunkiem stanowi punkt wyjścia do formułowania strategii, celów i działań naprawczych, zmierzających do minimalizacji luki między nimi.
Zwykle zakładamy, że duże zmiany wymagają dużych inwestycji. Są jednak sytuacje, w których systemowe i trwałe zmiany na wielką skalę są wprowadzane przez jednostki początkowo niemające żadnych środków oprócz własnej pasji, kreatywności i przedsiębiorczego sposobu myślenia ? można powiedzieć, że w jakiś sposób uzyskują coś z niczego. Jednostki te nazywane są przedsiębiorcami społecznymi, a książka przedstawia specyficzną ?magię? ich podejścia.
Jest coś intrygującego w przedsiębiorcach społecznych, którzy zwykle koncentrują się na rozwiązywaniu najbardziej palących i ? z pozoru ? nierozwiązywalnych problemów społecznych. I robią to z sukcesem ? nie tylko wprowadzają innowacyjne metody, ale także zmieniają nastawienie ludzi i społeczności. Niezależnie więc od celów, takich jak walka z bezrobociem, rozwój zaniedbanych gmin, integracja osób niepełnosprawnych, nowe metody edukacji, równouprawnienie kobiet, ochrona natury ? inicjują oddolny proces, rodzaj łańcucha zmian wpływających na ludzi i społeczności.
W książce przedstawiono teorię i praktykę uzyskiwania zmiany społecznej, szczególnie takiej, która jest długofalowa, nieodwracalna, tworzy obywatelski kapitał społeczny, daje perspektywy, optymizm i otwiera drogę do nowych umiejętności. Zmiana zainicjowana przez przedsiębiorców społecznych staje się wtedy endogenna ? uzyskiwana jest bowiem dzięki potencjałowi tkwiącemu w ludziach i społecznościach, nie jest przynoszona z zewnątrz przez ekspertów. W książce zaprezentowano badania, które wskazują na cechy osobowości sprzyjające budowaniu kapitału społecznego, oraz wprowadzono nową definicję lidera ? osoby działającej poprzez upodmiotowienie społeczności. Przedstawiono także nowe podejście do dynamicznej przedsiębiorczości wraz z szeregiem rekomendacji dotyczących najlepszych sposobów działania. Publikacja została wzbogacona ponad dwudziestoma ciekawymi przykładami z całego świata.
Co najwięksi menadżerowie na świecie robią inaczej
Książka podbiła wszystkie listy bestsellerów w Stanach Zjednoczonych od Financial Times po Amazon.com. Oparta na obszernym materiale empirycznym, jaki zebrali autorzy prowadząc badania w organizacji Gallupa, pokazuje, że istnieje coś, co łączy wszystkich odnoszących sukces menedżerów - jest tym elastyczność w podchodzeniu do sytuacji i ludzi, przekraczanie i łamanie utartych zasad. Książka proponuje model zarządzania, który pozwoli na wprowadzenie decydujących o sukcesie zmian, zwiększenie kreatywności pracowników i zadowolenia klientów oraz osiągnięcie lepszych zysków. MARCUS BUCKINGHAM jest liderem realizowanego przez Insytut Gallupa przez dwadzieścia lat projektu mającego na celu zidentyfikowanie najważniejszych cech wielkich menedżerów i wspaniałych miejsc pracy. Jest też starszym wykładowcą w Gallup's Leadership Institute (Instytucie Przywództwa przy Instytucie Gallupa). CURT COFFMAN jest światowym liderem praktycznych rozwiązań oferowanych przez The Gallup Organization Workplace Management Practice (Instytut Zarządzania Miejscem Pracy przy Instytucie Gallupa). Jest stałym konsultantem do spraw tworzenia wydajnych miejsc pracy nastawionych na klienta. Spośród setek książek o poprawie funkcjonowania organizacji ta jedna jest oparta na obszernym materiale empirycznym i koncentruje się na szczególnych działaniach, które powinni podjąć menedżerowie, aby już dziś ulepszyć swoją organizację. W świecie, w którym zarządzanie ludźmi pozwala wykorzystać występujące wśród nich zróżnicowanie, książka Po pierwsze: Złam wszelkie zasady to lektura obowiązkowa. Jeffrey Pfeffer, profesor w Szkole Biznesu przy Uniwersytecie Stanforda Ta książka to wyzwanie dla powszechnych przekonań o wielkim zarządzaniu, wyzwanie poparte faktami i argumentami nie do odparcia. Bradbury H. Anderson, prezes i dyrektor operacyjny, Best Buy To jest to! Opierając się na przekonujących wnioskach i poważnych wynikach badań Gallupa, Buckingham i Coffman stworzyli mocne fundamenty skutecznego zarządzania. Po raz pierwszy opisano w jasny sposób drogę do pozyskania zaangażowanych pracowników i stworzenia świetnie prosperujących zespołów roboczych. To zmieniło moje podejście do zarządzania menedżerami. Po pierwsze: Złam wszelkie zasady to ważne narzędzie dla każdego kierownika na linii frontu, dla każdego menedżera średniego szczebla i dla każdego lidera. Michael W. Morrison, dziekan na Uniwersytecie Toyota Racjonalne, oparte na doświadczeniu podejście, z jakiego od lat słynął Gallup, uczyniło jeszcze bardziej mierzalnymi niemierzalne aktywa i poprawiło naszą zdolność do zarządzania nimi. Książka Po pierwsze: Złam wszelkie zasady pokazuje jak to zrobić. David Norton, prezes The Balanced Scorecard Collaborative,Inc. Jak określili to sami autorzy, znaczna część wartości firmy znajduje się pomiędzy uszami jej pracowników. Kluczem do sukcesu jest pomnażanie tej wartości przez słuchanie i rozumienie tego, co znajduje się w ich sercach. Panowie Buckingham i Coffman znaleźli prosty sposób pomiaru i tworzenia tego niezwykle istotnego związku. U nas, w Carlson Companies, ich umiejętności pomagają nam stać się firmą naprawdę dbałą o swoich pracowników, firmą, która w przyszłości odniesie na rynku wielki sukces. Marylin Carlson, prezes i dyrektor generalny, Carlson Companies
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?