KATEGORIE [rozwiń]

Praca i biznes

W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.

97,77 zł
129,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 97,77 zł

46,01 zł
60,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 47,27 zł

44,72 zł
59,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44,72 zł

59,87 zł
79,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 59,87 zł

58,55 zł
89,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 52,72 zł

62,95 zł
79,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 61,35 zł

52,60 zł
98,70 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 60,49 zł

32,77 zł
59,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 32,62 zł

66,10 zł
69,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 50,23 zł

63,75 zł
79,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 63,82 zł

57,11 zł
105,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 56,82 zł
Okładka książki Zarządzanie projektami unijnymi

42,00 zł 33,93 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 33,93 zł

recenzji prof. dr. hab. Stanisław Korenika: Jest to interesujące i wartościowe opracowanie na temat zarządzania projektami unijnymi. Z punktu widzenia praktyki gospodarczej łączy w sobie dwa istotne i aktualne zagadnienia: pozyskiwanie środków w ramach funduszy strukturalnych oraz zarządzanie projektami unijnymi. Autorki, jako osoby zaangażowane teoretycznie i praktycznie w zarządzanie projektami unijnymi, przystępnie prezentują najważniejsze kwestie z omawianego obszaru. Książka adresowana jest do podmiotów, organizacji oraz instytucji planujących pozyskiwanie funduszy unijnych, jak również dla osób chcących poszerzyć swoją wiedzę z tego zakresu (np. studenci, doktoranci, właściciele firm, kadra zarządzająca wyższego szczebla, osoby zarządzające instytucjami non profit, pracownicy instytucji publicznych, w tym nauczyciele, dyrektorzy szkół, urzędnicy komórek ds. funduszy europejskich, itp.). Ze względu na poruszaną problematykę, a przede wszystkim całościowy i uniwersalny charakter prezentowanych zagadnień, pozycja ta może służyć wskazanym wyżej odbiorcom. Wzbogacenie ich wiedzy wpłynie z kolei na skuteczność wykorzystania w naszym kraju dostępnych obecnie oraz w przyszłości środków z funduszy unijnych.
Okładka książki Pracownik w firmie od przyjęcia do zwolnienia

60,00 zł 48,47 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 48,47 zł

Wiele osób może nie zdawać sobie sprawy z tego, że proces zatrudnienia pracownika to w praktyce skomplikowany mechanizm działań, którego finalnym efektem jest podpisanie umowy nakładającej szereg praw i obowiązków, zarówno po stronie pracodawcy jak też pracownika. Przygotowany poradnik uwzględnia aktualne przepisy oraz orzecznictwo w tym zakresie, a poszczególne zagadnienia wybrane i przedstawione zostały w oparciu o wieloletnie doświadczenie Autorów. Książka będzie pomocna w rozwiązywaniu problemów związanych z zatrudnieniem tym wszystkim, którzy w tym procesie uczestniczą tj. kandydatom do pracy, pracownikom, jak również pracodawcy reprezentowanym przez właściciela, dyrektora personalnego, kadrowca, doradcę podatkowego itp.
Okładka książki Genetic algorithms for advanced planning and scheduling in supply networks

46,00 zł 37,16 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,16 zł

Advances in intelligent methods have significantly modified the business organization of enterprises and the way they do business. The efficient management of the new form of business needs new tools. Therefore, this book presents an optimization method with genetic algorithms for operating decision making in supply networks. This book focuses on both the theory and applications of genetic algorithms for planning and scheduling in supply networks and is divided into two parts. Part I presents the general aspects of the supply network management, with background information on the planning and scheduling methods. The main objective of studies presented in Part I is to analyze the concept and forms of inter-organizational cooperation from a viewpoint of the operating decision making. Part II introduces to genetic algorithms and presents their applications. The theoretical side deals with the procedures of genetic algorithms, representation, selection and genetic operators. The purpose of this book is to pay special attention to applications of genetic algorithms to the supply network planning and scheduling. The applications of genetic algorithms concern mainly production environments.
Okładka książki Zatrudnianie pracowników mobilnych Podróże służbowe

49,00 zł 44,49 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44,49 zł

Serię BIBLIOTEKA MONITORA PRAWA PRACY stanowią opracowania wyczerpująco prezentujące wybrane zagadnienia z zakresu prawa pracy lub ubezpieczeń społecznych. Problematyka podróży służbowej wywołuje wiele kontrowersji i trudności w praktyce. Specjaliści prawa pracy często prezentują rozbieżne poglądy, odnosząc się krytycznie do orzecznictwa SN. W poradniku dokonano zestawienia najbardziej istotnych zagadnień związanych z odbywaniem przez pracownika podróży służbowych. Przedstawiono m.in.: analizę prawną pojęcia podróży służbowej, opis zdarzeń prawnych niebędących podróżą służbową, zasady rozliczania podróży służbowej oraz praktyczne aspekty związane z zatrudnianiem tzw. pracowników mobilnych, tj. tej grupy zawodowej, do których obowiązków należy stałe przemieszczanie się po określonym terenie. Omówiono również problematykę związaną z odpoczynkiem pracownika po odbyciu podróży służbowej oraz prawny charakter podróży samochodem prywatnym lub służbowym w celu wykonania zadania służbowego. Opracowanie zawiera najnowsze orzecznictwo SN związane z problematyką podróży służbowych oraz zatrudnianiem pracowników mobilnych. Ponadto w ramach suplementu przedstawiono główne założenia projektu nowego rozporządzenia w sprawie podróży służbowych na terenie kraju i poza jego granicami.
Okładka książki Praktyka zatrudniania cudzoziemców w Polsce

99,00 zł 79,99 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 79,99 zł

Zatrudniasz cudzoziemców lub przygotowujesz listę płac dla obcokrajowca? – skorzystaj z gotowych rozwiązań w oparciu o praktyczną interpretację przepisów! Do chwili obecnej brakowało na polskim rynku wydawniczym praktycznego przewodnika po wszystkich aspektach procesu zatrudnienia obcokrajowca w ujęciu kadrowym, podatkowym i księgowym. Niniejsza książka wypełnia tę lukę, stanowiąc jedyne w swoim rodzaju kompendium wiedzy o zatrudnieniu cudzoziemców, poparte dodatkowo przykładowymi rozwiązaniami. W publikacji w przystępny sposób wytłumaczono poszczególne etapy zatrudniania cudzoziemców, z wyszczególnieniem specyfiki form zatrudnienia i grup cudzoziemców, których dotyczą zróżnicowane przepisy polskiego prawa. Pierwsza część książki poświęcona została prezentacji zagadnień zatrudniania obywateli UE, EFTA i obywateli państw trzecich, znajdą w niej Państwo również omówienie aspektów legalizacji zatrudnienia i pobytu cudzoziemców podejmujących w Polsce pracę. Druga część książki przybliży Państwu zagadnienia sporządzania deklaracji podatkowych i rozliczeniowych ZUS oraz rozliczania wynagrodzeń zatrudnionych w Polsce cudzoziemców. Ponadto, w publikacji oprócz przykładów i obliczeń zamieszczono wzory dokumentów i tematyczne akty prawne.
Okładka książki Wojna ze światowym terroryzmem jako produkt media.

27,00 zł 18,57 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 18,57 zł

Skuteczne wdrażanie produktu medialno-marketingowego jakim jest wojna, musi poszukiwać oparcia na formach przerastających dotychczasowe oficjalne strony internetowe administracji rządowej. Być może zmianie ulegnie także sposób prowadzenia militarno-politycznych media relations, w którym dotychczasowe miejsce dziennikarzy zastępować zaczną popularni blogerzy. Czy to oznacza zwrot ku konstytucyjnej wolności wypowiedzi i etycznym normom dziennikarskim prawdy i rzetelności, skoro tymi właśnie wartościami zdaje się kierować `społeczeństwo spektaklu`? Bądźmy realistami. Cezary Redzik. Ukończył filologię polską o spec. komparatystyka na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz dziennikarstwo i komunikację społeczną o spec. dziennikarstwo na Uniwersytecie Warszawskim. W 2010 roku zdobył III nagrodę Ministra Spraw Zagranicznych w konkursie na najlepszą pracę magisterską z zakresu stosunków międzynarodowych, która stanowi główny rdzeń tej książki. Praktykant w Dziale Społecznym Polskiej Agencji Prasowej oraz stażysta w redakcji Fakty TVN. Od stycznia 2011 r. związany zawodowo z public relations.
Okładka książki Marketing na rynku międzynarodowym

59,00 zł 47,67 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 47,38 zł

W podręczniku zostały omówione podstawowe zagadnienia związane z działalnością marketingową na rynku międzynarodowym. Autor wyjaśnia: * w jaki sposób prowadzone są badania marketingowe rynków zagranicznych, * jakie metody wykorzystuje się przy wyborze rynku, na którym warto rozpocząć działalność, * jakimi kryteriami powinny kierować się firmy przy wyborze formy działalności, * jakie strategie można realizować na rynkach zagranicznych, * na czym polega strategia marketing mix realizowana w skali międzynarodowej, * k należy zorganizować komórką marketingową przedsiębiorstwa, która nie ogranicza swojej działalności do rynku krajowego. Opisane w książce strategie ekspansji na rynki zagraniczne i funkcjonowania na nich zostały zilustrowane licznymi studiami przypadków. Publikacja jest przeznaczona dla studentów kierunków ekonomicznych, zarządza¬nia, marketingu i międzynarodowych stosunków gospodarczych oraz dla menedżerów przedsiębiorstw prowadzących działalność na rynkach zagranicznych.
Opakowanie Upadek małych firm

27,30 zł 20,28 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 20,28 zł

Książka powstała jako wynik badań prowadzonych w ramach finansowanego przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego projektu „Symptomy upadku małej firmy. Konsekwencje społeczno- -gospodarcze. Polityka przeciwdziałania” (1 H02D 055 30, nr umowy 0926/H03/2006/30). Składa się z obszernej części teoretycznej odnoszącej się m.in. do doświadczeń krajów europejskich w zakresie zapobiegania niepowodzeniom gospodarczym, w tym istniejących modeli umożliwiających szacowanie prawdopodobieństwa niepowodzenia gospodarczego, studiów literaturowych opisujących: pojęcia i przyczyny niepowodzeń, zjawiska kryzysowe oraz symptomy im towarzyszące. Zawiera również analizę progów rozwojowych i barier funkcjonowania małych firm uwzględniającą warunki prowadzenia działalności w regionach zmarginalizowanych. Część empiryczna obejmuje wyniki badań odnoszących się do przyczyn, symptomów upadku małych przedsiębiorstw, konsekwencji społeczno-gospodarczych oraz wnioski z zaprezentowanych analiz, a także wnioski i rekomendacje dla tworzenia strategii ich wczesnego ostrzegania.
Okładka książki Człowiek w organizacji DIFIN

60,00 zł 48,47 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 48,47 zł

Współczesne organizacje składają się z wzajemnie ze sobą połączonych części (systemów), w których czynnik ludzki jest najważniejszy, bowiem realizuje wspólne określone cele dla powodzenia organizacji jako całości. W systemie społecznym organizacji dokonują się sieci interakcji współpracujących ze sobą ludzi, którzy w ten sposób przyczyniają się do osiągnięcia celów organizacji i zaspokajania potrzeb osobistych. Wymagania stawiane pracownikom we współczesnych organizacjach stale rosną, ludzie (pracownicy) będący uczestnikami danej organizacji nie tylko tworzą to, co jest widoczne na zewnątrz, łatwe do zbadania – czyli definiują role organizacyjne, układają je w struktury, wypracowują strategie działania, ale przede wszystkim wytwarzają w organizacji to, co jest z zewnątrz niezauważalne, niełatwe do określenia i zdefiniowania, budując m.in. klimat i kulturę organizacji, wartości i postawy. Tworzą to, co w organizacji najważniejsze, a mianowicie system społeczny zakładu pracy. Współcześnie pojęcie pracownika zostało zastąpione pojęciem członka organizacji, właściwe relacje międzyludzkie, budowane są bowiem na zasadzie partnerstwa i harmonii pomiędzy człowiekiem a środowiskiem pracy. Szczególna rola przypada tutaj kadrze kierowniczej, która powinna kreować zarówno zachowania pracowników jak i wizerunek samej organizacji. Nie jest to zadanie łatwe, z uwagi na fakt, iż duża dynamika zmian w otoczeniu zewnętrznym organizacji, oddziałuje bezpośrednio na samą organizacje, a co za tym idzie na zasoby ludzkie. Podejmowana problematyka książki ma charakter interdyscyplinarny, występuje w niej bowiem problematyka socjologiczna, psychologiczna, ekonomiczna czy nauk o zarządzaniu. Książka adresowana jest zarówno do kadry menedżerskiej, zajmującej różne szczeble zarządzania we współczesnych organizacjach gospodarczych, instytucjach administracji rządowej i samorządowych, jak i studentów nauk społecznych i humanistycznych.  
Okładka książki Innowacyjność - Przepis na sukces. Model Od A do F

49,90 zł 30,23 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 30,23 zł

Firmy, które się nie rozwijają i nie opracowują nowych produktów, strategii i technologii, nie mają dziś szans na szybko zmieniających się rynkach. Autorzy przekonują, że nowatorstwo i twórcze rozwiązania nie są wynikiem przypadkowych odkryć, lecz można je uzyskiwać w drodze uporządkowanego procesu. Przedstawiony przez nich model "od A do F" pokazuje, jak w kilku starannie przemyślanych krokach łączyć twórcze możliwości pracowników różnych działów, przekładać innowacyjne koncepcje na konkretne rozwiązania, a następnie z powodzeniem wprowadzać je na rynek. Innowacyjność w ich modelu to ciągły proces, który pozwala elastycznie adaptować się do zmiennych rynkowych okoliczności, zwłaszcza w czasach kryzysu. "Kompletny System Innowacyjności to wartościowy model, który łączy różne aspekty nowatorskiego i twórczego działania w biznesie. To doskonałe kompendium koncepcji i technik, które składają się na firmową kulturę kreatywną. Nie znam książki, która bardziej wyczerpująco przedstawiałaby ten temat" /Cesc Bordas, wiceprezes ds. marketingu i innowacyjności PepsiCo Europe/ "To wspaniałe kompendium innowacyjności i twórczego działania, stworzone przez światowej sławy autorytety w dziedzinie marketingu i biznesu dla pracowników na wszystkich poziomach organizacji. Ta książka skłania do zrewidowania dotychczasowych poglądów na kwestie kreatywności i nowatorstwa w biznesie i oferuje przydatny model, na którym opiera się innowacyjność w firmie" /Carlos Losada, ESADE Business School/ Philip Kotler to człowiek instytucja i naukowiec, światowy autorytet w dziedzinie marketingu. Jest profesorem marketingu międzynarodowego w Kellogg School of Management, laureatem licznych nagród. Z jego doświadczenia korzystały m.in. takie firmy jak IBM, Ford, Michelin i Bank of America. Opublikował wiele książek znanych również w Polsce. REBIS wydał jego słynny Marketing. Fernando Trías de Bes jest ekonomistą w ESADE Business School, ukończył studia MBA. Założył firmę konsultingową Salvetti & Llombart specjalizującą się w badaniach rynkowych. Wspólnie z Ph. Kotlerem napisał książki Marketing lateralny oraz Luck, Creating the Conditions for Success in Life and Business.  
Okładka książki Dobra strategia. Zła strategia

69,90 zł 55,07 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 55,07 zł

Dobra strategia – zła strategia wykorzystuje fascynujące przykłady z pola biznesu, organizacji non-profit i wojskowości, ożywiając w ten sposób oryginalne i pragmatyczne idee. Autor przedstawia dobre i złe elementy strategii, począwszy od lokalnego targu, okręgu szkół publicznych LAUSD (Los Angeles Unified School District), filantropijnej organizacji Getty Trust, poprzez takie wielkie firmy jak Apple, General Motors, Wal-Mart, Nvidia, Silicon Graphics, Cisco Systems, PACCAR, Global, na wojnach w Iraku i w Afganistanie oraz kryzysie finansowym z lat 2007–2008 skończywszy. O AUTORZE RICHARD P. RUMELT to jedna z najbardziej wpływowych postaci zajmujących się strategią i zarządzaniem. „The Economist” przedstawił go jako jedną z dwudziestu pięciu żyjących osób o największym wkładzie w myśl zarządzania i praktykę korporacji. „McKinsey Quarterly” opisał go jako „stratega strategii” i „wielki umysł na polu strategii”. Całą swoją karierę poświęcił rozwijaniu wiedzy na temat strategii, inicjując systematyczne badania tego obszaru i dowodząc, iż najlepiej radzą sobie firmy koncentrujące się na swoich zasadniczych umiejętnościach, a ponadprzeciętna wydajność nie jest kwestią znalezienia się w odpowiedniej branży, ale wynika z indywidualnej perfekcji przedsiębiorstwa. Richarda Rumelta uważa się za jednego z prekursorów spojrzenia na strategię opartego na zasobach – perspektywy, która zrywa z liberalną tradycją „siły rynku” i tłumaczy wydajność przez pryzmat unikalnych i wyspecjalizowanych zasobów. Richard Rumelt uzyskał tytuł doktora w Harvard Business School, jest związany z UCLA Anderson School of Management i pracuje w roli konsultanta dla licznych organizacji o charakterze edukacyjnym i non-profit, niewielkich firm, np. Samuel Goldwyn Company, czy też takich gigantów jak Shell International.  
Okładka książki Zarządzanie emocjami

11,00 zł 7,69 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 7,69 zł

Książka ta opowiada o tym, o czym wciąż myślisz, ale czego nigdy nie mówisz - z obawy, ze ludzie zarzucą Ci naiwność - i w ten sposób stracisz swoją siłę i przedsiębiorczość. Oferuje Ci reformatorską technikę, dzięki której znajdziesz dla siebie właściwe miejsce w swojej firmie, wśród swoich pracowników, w swoim świecie opartą na praktycznych zabawnych podstawach, których istotą jest skoncentrowanie umysłu na skutecznym środku: pozytywnym bodźcu.
Okładka książki Zarządzanie zdrowiem

15,00 zł 10,32 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 10,32 zł

Celem książki jest wskazanie w jaki sposób minimalizować negatywne czynniki wpływające na zdrowie współczesnego menadżera równocześnie w trzech płaszczyznach: ciała, umysłu i zachowania. Książka obejmuje zagadnienia na temat powstawania i konsekwencji stresu, odporności na stres, relaksacji, ale również opisuje ważne dla zdrowia pomiary oraz sposoby sterowania zegarem biologicznym.Ilustrowana subtelnymi mandalami Urszuli Broll.
Okładka książki Zasady Sandlera

69,00 zł 46,17 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 46,17 zł

49 zasad, które zmienią twój sposób myślenia. Poczuj to... i odnieś sukces w sprzedaży! Z tej książki dowiesz się: - jak zachować się w każdej sytuacji sprzedażowej, tak aby za każdym razem uzyskać zamówienie albo wycofać się z procesu sprzedaży; - jak przejąć kontrolę nad procesem sprzedaży, kierując zachowaniem prospekta; - dlaczego prospekci kłamią i jakie pytania pozwolą ci odkryć prawdę;- kiedy nie należy zbierać informacji ani przygotowywać oferty, chociaż prospekt o to prosi; - dlaczego ochocze wyświadczanie przysług prospektowi działa na niekorzyść waszej relacji. Szczegóły
Okładka książki Psychologia eventów

30,00 zł 19,74 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 19,74 zł

Trudno nie oprzeć się wrażeniu, że najnowsza książka Jakuba B. Bączka, jest niezbędnym materiałem dla wszystkich osób pracujących w branży eventowej. Wiedza intuicyjna coraz częściej zostaje wyparta przez praktyczne informacje, poparte psychologią i innymi naukami. W tej książce spisane są dobre praktyki i dlatego warto ją polecić, a co do autora, to po raz kolejny udowadnia On, że zasługuje na miano jednego z największych fachowców polskiej animacji czasu wolnego i eventów. Dawid Zaraziński, Redaktor Naczelny Dziennika Turystycznego Mimo wielu przeciwności, sukcesywnie rozwijająca się branża eventowa w Polsce pokazuje, jak ważnym narzędziem marketingowym stał się event. Jakub B. Bączek w swojej najnowszej książce porusza psychologiczne aspekty organizacji wydarzeń, klasyfikuje oraz porządkuje tematykę eventową. Wiedza przekazywana przez autora z pewnością uzupełni niedostatek publikacji z tego zakresu na rodzimym rynku. Zainteresuje młodych adeptów branży, jak również tych, którzy organizacją eventów zajmują się w pełni profesjonalnie. Anna Gajewska, Członek Zarządu Stowarzyszenia Branży Eventowej
Okładka książki Przedsiębiorstwo społeczne kapitalizm dla ludzi

52,50 zł 36,12 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36,12 zł

Autor ukazuje, dlaczego szefowie tak wielkich firm, jak Danone, BASF czy SAP zdecydowali się na podjęcie wyzwania uruchamiania ryzykownych projektów zorientowanych na ubogą ludność jednego z najbiedniejszych krajów świata. Opowieść ta jest fascynująca, bowiem zawsze fascynują nas prawdziwe i nieprawdopodobne historie. W tym przypadku fascynujące jest jednak nie tylko pokazanie tego, w jaki sposób udało się zaprojektować i wdrożyć szereg biznesowo "niesamowitych" przedsięwzięć, ale przede wszystkim to, jakie kryją się za tym motywacje, racje i idee. A przy tym Autor potrafi to wspaniale opowiedzieć. (...) Tam, gdzie zawodzą inne sposoby, postawmy na przedsiębiorstwo społeczne - podpowiada nam Autor książki. Prof. Jerzy Hausner Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Okładka książki Pracownice chińskich fabryk

28,00 zł 19,26 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 19,26 zł

Pun Ngai - profesor nadzwyczajna Wydziału Stosowanych Nauk Społecznych na Uniwersytecie Politechnicznym w Hongkongu i wicedyrektor Centrum Badań nad Pracą Socjalną Uniwersytetu Pekińskiego Uniwersytetu Politechnicznego w Hongkongu. Pun Ngai obnaża drugą twarz fenomenalnego rozwoju Chin: jest nią wyzysk młodych pracownic, migrujących z chińskiej wsi. Przez 2 lata pracowała i mieszkała z nimi, prowadząc badania na temat warunków pracy w fabryce elektronicznej w Specjalnej Strefie Ekonomicznej Shenzhen, w południowych Chinach. W Shenzhen 90 proc. zatrudnionych to młode kobiety. Pracują za grosze, 12 godzin na dobę, mają jedną wolną niedzielę w miesiącu, permanentnie brakuje im snu. Mieszkają w fabrycznych barakach, jak gdyby w koszarach. Pun Ngai analizuje ich sytuację w kategoriach potrójnego systemu ucisku stosowanego przez patriarchalną kulturę, rynek i ?socjalistyczne? państwo. Pomimo daleko idących zmian w Chinach takie hierarchie władz jak podział na miasto i wieś (opierający się na systemie meldunków niedostępnych wiejskim migrantom), jak i podział pracy, płac i uprawnień według płci czy przypisywane role i tożsamości okazały się niezwykle trwałe. Transformacja nie zmieniła tych nierówności i utrwalonych patriarchalnych wzorów, wprost przeciwnie ? wprzęgła je do działania na rzecz rozwoju chińskiego kapitalizmu. W ten sposób gwałtownie rozszerzająca się na skalę globalną reprodukcja kapitalizmu w ciągu ostatnich trzydziestu lat doprowadziła do pogłębiania się nierówności klasowych i płciowych w skali globalnej. Pożegnanie z ?analizą klasową? nie przyczyniło się do zaniku stosunków klasowych na Zachodzie, lecz do poszerzenia ich o społeczeństwa Trzeciego Świata, w którym relacje płciowe są nieodłączną częścią nagłego przekształcenia stosunków klasowych. Pun Ngai nie przedstawia jednak pracownic jako bezwolne podmioty ucisku. Pokazuje ich zdolność negacji i sprawczość. Nie ogranicza się do badań lokalnych, etnografii czy studium przypadku, ale pokazuje związki między warunkami pracy i technologiami upodmiotowienia a przeobrażeniem państwa i ekonomiczną globalizacją. Jej książka jest artykulacją protestu i oporu. Ewa Charkiewicz - autorka Wstępu
Okładka książki Ochrona informacji

15,00 zł 10,48 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 10,48 zł

?Ochrona informacji stała się normą nowoczesnej organizacji. (?) Biznes stał się rodzajem wojny, a pozyskiwanie, przetwarzanie i udostępnianie informacji o rynku to podstawowe metody walki.? Książka wskazuje na prawdę i mity w zakresie zdobywania i ochrony informacji, opisuje legalne i nielegalne sposoby działania, wskazuje na praktyczne rozwiązania, jak bronić się przed ujawnianiem informacji. Ilustrowana obrazami znakomitego surrealisty Pawła Trybalskiego.
Okładka książki Od komunikacji do manipulacji płyta DVD
audiobook

19,90 zł 13,69 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 13,69 zł

Posiadanie wiedzy z zakresu komunikacji stwarza możliwości poznawania i rozumienia ludzkich zachowań, ale również otwiera drogę do manipulowania i sterowania przekonaniami oraz decyzjami innych ludzi.Z manipulacją mamy do czynienia nie tylko wtedy, gdy osiąga się swoje cele przez wprowadzenie w błą uczestników działania, ale też kiedy tendencyjnie gloryfikuje się własną działalność i równocześnia w złym świetle stawia się motywy i osiągnięcia przeciwnika. Pozycja ta stanowi niezwykłe kompendium wiedzy. Autor poza swymi własnymi przemyśleniami, w sposób prosty i przejrzysty, umiejętnie zebrał najbardziej trafne spostrzeżenia na temat manipulacji wielu polskich i zagranicznych specjalistów - nieraz reprezentujących skrajnie odmienne światopoglądy. Film ukazuje mechanizmy manipulacji zachodzące na płaszczyźnie: człowiek - polityka - media. Zeszyt naukowy powstał na bazie książki "Od komunikacji do manipulacji". Zeszyt naukowy powstał na bazie książki "Od komunikacji do manipulacji", która w absolutnie bezkompromisowy sposób opisuje mechanizmy wywierania wpływu i manipulowania informacjami. W niniejszym zeszycie zostały dwa rozdziały pochodzące z tej książki: "Manipulacja jako psychologiczna operacja dezinformacji" i "Rola technik manipulacyjnych w kształtowaniu opinii publicznej".
Okładka książki Od komunikacji do manipulacji z płytą DVD
audiobook

37,00 zł 25,82 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 25,82 zł

Posiadanie wiedzy z zakresu komunikacji stwarza możliwości poznawania i rozumienia ludzkich zachowań, ale również otwiera drogę do manipulowania i sterowania przekonaniami oraz decyzjami innych ludzi.Z manipulacją mamy do czynienia nie tylko wtedy, gdy osiąga się swoje cele przez wprowadzenie w błą uczestników działania, ale też kiedy tendencyjnie gloryfikuje się własną działalność i równocześnia w złym świetle stawia się motywy i osiągnięcia przeciwnika. Książka w absolutnie bezkompromisowy sposób opisuje mechanizmy wywierania wpływu i manipulowania informacjami. Pozycja ta stanowi niezwykłe kompendium wiedzy. Autor poza swymi własnymi przemyśleniami, w sposób prosty i przejrzysty, umiejętnie zebrał najbardziej trafne spostrzeżenia na temat manipulacji wielu polskich i zagranicznych specjalistów - nieraz reprezentujących skrajnie odmienne światopoglądy. Elementem sensacyjnym tej książki jest, budzący wiele emocji, materiał zawarty ma dołączonej do niej płycie DVD. Film ukazuje mechanizmy manipulacji zachodzące na płaszczyźnie: człowiek - polityka - media. Zeszyt naukowy powstał na bazie książki "Od komunikacji do manipulacji". Zeszyt naukowy powstał na bazie książki "Od komunikacji do manipulacji", która w absolutnie bezkompromisowy sposób opisuje mechanizmy wywierania wpływu i manipulowania informacjami. W niniejszym zeszycie zostały dwa rozdziały pochodzące z tej książki: "Manipulacja jako psychologiczna operacja dezinformacji" i "Rola technik manipulacyjnych w kształtowaniu opinii publicznej".
Bestsellery
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 56,82 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 11,25 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 32,63 zł
Okładka książki Zjedz tę żabę

23,56 zł
29,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 22,96 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 30,64 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 29,49 zł

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj