W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
Są ludzie, których życie przypomina porywający film. Błyskotliwi, pełni nadzwyczajnej mądrości, zdobywają to, co dla innych jest niedostępne. Potrafią przekuć największą porażkę w sukces i osiągają każdy cel: wydaje się, że cały świat im sprzyja. Jeśli zaangażują się w biznes, przyniesie im nieuchronne bogactwo i otworzy nowe możliwości. Takich ludzi jest jednak niewielu - większość robi w życiu to, co musi, nie rozwija skrzydeł, nie spełnia swoich pragnień i regularnie doznaje frustrującego poczucia wiecznej porażki i beznadziei. I trwa w takim stanie przez dziesięciolecia...Oto książka, która może temu zaradzić. Jest to po części pasjonująca autobiografia, po części podręcznik sukcesu, ale przede wszystkim zbiór życiowych lekcji ujętych w osiemnaście przejrzystych zasad. Pozwolą Ci one przyciągnąć bogactwo, stwarzać fantastyczne możliwości i odkryć samego siebie. Dowiesz się, jak przekuć lęk w inspirację, rywalizację w dominację i jak z ucznia stać się mistrzem biznesu. Śledząc niezwykłą drogę, jaką Andres Pira od ubogiego telemarketera do jednego z najbardziej znanych miliarderów w Tajlandii, znajdziesz inspirację do działań, dzięki którym przejdziesz spektakularną metamorfozę i stworzysz siebie od nowa - dokładnie tak, jak tego pragniesz.Dzięki książce:zrobisz wszystko, co pragniesz robić w życiubędziesz tym, kim chcesz byćpójdziesz tam, dokąd pragnieszzdobędziesz to, czego tylko chceszPrzeszłości nie możesz zmienić. Przyszłość możesz kształtować!
W tym samym roku, w którym Titanic zderzył się z górą lodową, Dale Carnegie zaczął prowadzić zajęcia z wystąpień publicznych na nowojorskim Harlemie. Obydwa te wydarzenia wywarły wpływ na losy wielu ludzi. Dziś tragiczny rejs Titanica jest zaledwie jedną z wielu historii z przeszłości, a książki Carnegiego w dalszym ciągu "pomagają innym uświadomić sobie własne ukryte moce" i ułatwiają nadawanie życiu sensu. Dotyczy to również sfery biznesowej, zwłaszcza sprzedaży. Bo przecież bez dobrej sprzedaży sukces przedsiębiorstwa stoi pod znakiem zapytania.Dzięki tej książce przyswoisz ponadczasowy model sprzedaży opracowany przez amerykańskiego pisarza. Zaczniesz stosować zasady, które sprawdzają się nie tylko w działalności biznesowej, ale i w życiu osobistym. Zrozumiesz, dlaczego tak ważne są relacje z klientem i będziesz nimi skutecznie zarządzać. Nabędziesz kompetencji potrzebnych na każdym etapie transakcji, by zyskać zaufanie i szacunek partnerów w biznesie. Rozwiniesz umiejętności wpływania na nabywców, rozumienia ich oczekiwań, a także wykorzystywania sprawdzonych zasad rządzących więziami międzyludzkimi. W tej książce wyniki odkrywczych badań naukowych przeplatają się z doświadczeniami najlepszych praktyków. W efekcie lektury szybko zwiększysz zyski ze swojej sprzedaży i... staniesz się spełnioną, szczęśliwą osobą!Poznaj i stosuj złote zasady Dale'a Carnegiego:zadbaj o zaufanie w relacjach z innymiprzekonuj innych do swojego sposobu myśleniabądź lideremspraw, by inni z przyjemnością robili to, czego oczekujesz!
"Książka przedstawia historię największych kobiet sukcesu, które zrobiły oszałamiającą karierę i piastują najwyższe stanowiska w różnych firmach. Na podstawie wielu doświadczeń zarówno kobiet-pionierek, jak też żyjących w obecnym świecie kobiet można stwierdzić, że prowadzenie biznesu przez kobiety nie jest proste, co nie znaczy, że jest niemożliwe. Najważniejsze jest to, aby kobiety () odczuwały poczucie własnej wartości i nie bały się podejmować decyzji (), a także by były przedsiębiorcze. Autorki książki chcą inspirować i zachęcać kobiety do rozwoju zawodowego i osobistego, podejmowania nowych wyzwań w świecie biznesu oraz realizowania się na stanowiskach kierowniczych. Równocześnie Twórczynie wyrażają słuszny pogląd, że to właśnie różnorodność, zwiększanie liczby kobiet w zarządach i zgodna współpraca mężczyzn i kobiet jest najlepszym gwarantem sukcesu i rozwoju polskich firm". dr hab. inż. Paweł Bartoszczuk, prof. SGH, fragment recenzji
Klasyczny tekst z adnotacjami uwspółcześniającymi ponadczasową wiedzę Grahama o inwestowaniu. Najznakomitszy doradca inwestycyjny dwudziestego wieku, Benjamin Graham, uczył i inspirował ludzi na całym świecie. Jego filozofia "inwestowania wartościowego" - które chroni inwestorów przed podstawowymi błędami i uczy ich stosowania długofalowych strategii - od chwili pierwszego wydania uczyniła z Inteligentnego inwestora prawdziwą biblię giełdy papierów wartościowych. Rozwój giełdy przez wiele lat potwierdzał mądrość strategii Grahama. Wydanie poprawione zachowuje integralność oryginalnego jego tekstu, a jednocześnie dodaje aktualne komentarze uznanego dziennikarza finansowego, Jasona Zweiga. Wnoszą spojrzenie z punktu widzenia współczesnego rynku, ukazują zbieżności pomiędzy przykładami podawanymi przez Grahama a nagłówkami obecnie wydawanych gazet finansowych. Pozwalają czytelnikom głębiej zrozumieć, w jaki sposób stosować reguły Grahama. Obecne wydanie Inteligentnego inwestora to najważniejsza książka, jaką kiedykolwiek przeczytasz o osiąganiu zamierzonych celów finansowych. Jasno przedstawia podstawy, niezwykle skutecznego i popularnego podejścia do inwestowania.
Rozszyfruj tajemnice typu osobowości - w jaki sposób przetwarzasz informacje, podejmujesz decyzje, współdziałasz z otaczającym cię światem, i odkryj najlepszą dla siebie karierę. Ta książka wprowadza pojęcie typu osobowości i pozwala rozpoznać własny. Wykorzystując ćwiczenia i konkretne strategie poszukiwania pracy, wymienia zawody popularne dla danego typu osobowości. Autorzy zapewniają rozsądne porady zawodowe, naświetlają mocne strony oraz pułapki każdego typu osobowości. Jeżeli niedawno ukończyłeś szkołę, szukasz pracy lub chcesz ją zmienić, to ten praktyczny poradnik pomoże Ci odkryć karierę właściwą dla siebie.
Określ efektywność firm
Minimalizuj ryzyko i doskonal umiejętności w zakresie inwestowania
Oceniaj przyszłą wartość przedsiębiorstw
Optymalizuj swój portfel!
W tym pouczającym, zwięzłym przewodniku znajdziesz opis zasad analizy fundamentalnej oraz informacje na temat tego, jak korzystać narzędzi, którymi posługują się odnoszący sukcesy inwestorzy. Nauczysz się z niego także oceniać stabilność finansową firm, chronić swoje inwestycje w okresach spowolnienia gospodarczego i korzystać z profesjonalnych porad i technik!
W książce:
gromadzenie niezbędnych danych
ustalanie zdolności kredytowej
poszukiwanie prawdziwych okazji
ocenianie umiejętności członków kierownictw
analizowanie branż
przydatne narzędziach online
o sygnałach kupna i sprzedaży
o istotności trendów
Matt Krantz jest znanym amerykańskim dziennikarzem specjalizującym się w tematyce inwestycyjnej. Od 1999 roku pisze o rynkach finansowych i Wall Street dla USA Today, koncentrując się na wydarzeniach, które mają wpływ na portfele inwestorów indywidualnych. Na stronie www.usatoday.com prowadzi kolumnę dotyczącą inwestowania online - pod nazwą Ask Matt.
Polityka kadrowa ma priorytetowe znaczenie w każdej firmie. Właśnie od zatrudnionych osób, od kadry, zależy, czy dana organizacja będzie się prężnie rozwijała i stanowiła konkurencję dla wszystkich innych funkcjonujących na tym samym rynku osób. Autorka skupia się na badaniach międzynarodowych oddziałów w Polsce i Korei Południowej oraz z powodzeniem wykazuje, iż wartości korporacyjne są najbardziej krytycznym czynnikiem w budowaniu kultury organizacyjnej. W przejściu między starym a nowym kręgiem kulturowym sposobem na optymalizację zasobów ludzkich może być lepsze kształtowanie wspólnego systemu wartości poprzez zdefiniowanie tożsamości kulturowej i zwiększenie możliwości międzykulturowych. Książka zawiera spostrzeżenia dotyczące polityki kadrowej w wielonarodowościowej firmie, która posiada swoje biura w Polsce i Korei Południowej. Autorka dokonała analizy struktury zatrudnienia i m.in. motywacji pracowników w różnych oddziałach tej firmy. Tematyka książki stała się aktualnie bardzo ważna i interesująca z uwagi na ożywienie kontaktów gospodarczych, handlowych i politycznych pomiędzy Warszawą a Seulem. Książkę można polecić wszystkim, którzy chcą wzbogacić swoją wiedzę na temat kultury organizacji i zarządzania w firmie, utrzymującej lub rozwijającej kontakty z krajami azjatyckimi, a w szczególności z Koreą Południową.
„Podróże służbowe 2023” to publikacja, która powinna się znaleźć w każdym dziale kadr i HR.
To przystępne i wyczerpujące opracowanie pomoże w pracy specjalistom z zakresu kadr i płac, kadrowym i księgowym. Zainteresuje też pracodawców oraz biura rachunkowe, które prowadzą obsługę w tym zakresie.
Czytelnik dowie się z niego:
? jak prawidłowo sporządzić regulamin podróży służbowych,
? kiedy mamy do czynienia z podróżą służbową,
? jakie okresy podróży służbowej zaliczamy do czasu pracy,
? jak rozliczać delegację krajową po zmianach przepisów,
? jak rozliczać zagraniczne podróże służbowe,
? jakie należności przysługują kierowcom z tytułu podróży służbowej.
Podróż służbowa polega na wykonywaniu na polecenie pracodawcy zadania służbowego poza miejscowością, w której znajduje się stałe miejsce pracy pracownika lub w której znajduje się siedziba pracodawcy. Z tego tytułu pracownikowi przysługują należności na pokrycie kosztów związanych z tą podróżą. Są to diety oraz zwrot kosztów przejazdów, dojazdów środkami komunikacji miejscowej, noclegów oraz innych niezbędnych udokumentowanych wydatków. Prawidłowe dokumentowanie oraz rozliczanie kosztów podróży służbowych i związanych z nimi wydatków często sprawia kłopoty służbom kadrowo-płacowym.
W publikacji „Podróże służbowe 2023” znajdziesz:
• tabelaryczne zestawienia kwot diety za dobę podróży zagranicznej oraz limitu na nocleg w poszczególnych państwach – w aktualnej wysokości obowiązującej od 29 listopada 2022 r.;
• przykłady rozliczeń podróży służbowych w różnych wariantach – z uwzględnieniem wyższej kwoty diety za podróż krajową obowiązującej od 1 stycznia 2023 r.
Sektor kreatywny w ostatnich latach dynamicznie się rozwija, a współpraca międzyorganizacyjna - chociaż ważna w tym sektorze - nie była dotychczas szerzej rozpoznana, szczególnie w sztukach performatywnych oraz takich instytucjach kultury i sztuki, jak teatry. Tę lukę poznawczą wypełnia niniejsza monografia. Jednocześnie analizowanie funkcjonowania organizacji w oderwaniu od ich relacji z otoczeniem trudno racjonalnie uzasadnić, stąd współpraca międzyorganizacyjna oraz właściwe jej kształtowanie stanowią jeden z ważniejszych kierunków badawczych w obszarze zarządzania. Relacje kooperacyjne są pomocne w długofalowym rozwoju organizacji oraz budowaniu ich przewagi konkurencyjnej. Jak pisał William Shakespeare - "cały świat jest sceną, a aktorami ludzie", którzy stoją właściwie za każdą umową, transakcją, projektem czy spotkaniem. I to właśnie ci "ludzie pracujący razem jako jedna grupa potrafią dokonać rzeczy, których osiągnięcie nie śniło się nikomu z osobna" [Franklin Delano Roosevelt]. Zjawisko współpracy od lat przyciąga zainteresowanie badawcze i wciąż wywołuje żywiołową dyskusję akademicką. Wielu badaczy wiąże z nurtem relacyjnym w zarządzaniu strategicznym nadzieję na lepsze zrozumienie obserwowanych zjawisk, a dzięki temu, także na doskonalenie ich podstaw teoretycznych. Aktualnie wydaje się, że w tym ujęciu artystyczne działalności twórcze mają wciąż wiele ważnego, ale i niezwykle ciekawego do zaproponowania. Publikacja stanowi propozycję wydawniczą, która łączy koncepcje stricte biznesowe z obszarem kultury i sztuki. Kooperacja w sztukach performatywnych jawi się jako zjawisko złożone oraz wielowymiarowe. Do opisu i zrozumienia takich zjawisk wykorzystano, doceniane przez coraz szersze grono badaczy, podejście interpretatywne w projektowaniu, realizacji i analizie badań jakościowych. Warto wskazać, iż monografia posiada walory utylitarne, które mogą stanowić wartość dla praktyków zarządzania, bowiem w książce znajdziemy rekomendacje oraz zalecenia dla menedżerów instytucji kultury i sztuki, jak również osób zarządzających w innych artystycznych działalnościach twórczych sektora kreatywnego. Spis treści: Wstęp Rozdział 1. Współpraca międzyorganizacyjna - sposoby definiowania, podziału oraz rezultaty 1.1. Pojęcie współpracy międzyorganizacyjnej 1.2. Kryteria podziału i rodzaje współpracy międzyorganizacyjnej 1.3. Korzyści i koszty współpracy międzyorganizacyjnej Rozdział 2. Wybrane teorie i koncepcje współpracy międzyorganizacyjnej 2.1. Przegląd teorii i koncepcji współpracy międzyorganizacyjnej 2.2. Teoria kosztów transakcyjnych 2.3. Teoria zasobowa 2.4. Podejście relacyjne i sieciowe Rozdział 3. Sztuki performatywne jako element sektora kreatywnego 3.1. Terminologia, geneza i charakterystyka sektora kreatywnego 3.2. Pojęcie i miejsce sztuk performatywnych w sektorze kreatywnym 3.3. Teatry jako podmioty sztuk performatywnych - klasyfikacja i charakterystyka Rozdział 4. Obszary i uwarunkowania współpracy międzyorganizacyjnej w sztukach performatywnych 4.1. Obszary współpracy międzyorganizacyjnej 4.2. Egzogeniczne uwarunkowania współpracy międzyorganizacyjnej 4.3. Endogeniczne uwarunkowania współpracy międzyorganizacyjnej Rozdział 5. Ramy koncepcyjne i metodyka badań empirycznych 5.1. Problem, pytania i cele badawcze 5.2. Dobór podmiotów do badań - uzasadnienie i charakterystyka 5.3. Metodyka gromadzenia i analizy materiału empirycznego Rozdział 6. Współpraca międzyorganizacyjna w sztukach performatywnych na przykładzie teatrów - wyniki badań empirycznych 6.1. Obszary i zakres współpracy teatrów 6.2. Rodzaje współpracy realizowanej przez teatry 6.3. Uwarunkowania egzogeniczne współpracy teatrów i ich charakterystyka 6.4. Uwarunkowania endogeniczne współpracy teatrów i ich charakterystyka 6.5. Wnioski, ograniczenia badawcze oraz kierunki przyszłych badań Zakończenie Spis tabel Spis rysunków Bibliografia Załączniki
To jedyna książka na polskim rynku wydawniczym, która prezentuje trzy bardzo ważne z punktu widzenia zarządzania organizacjami ochrony zdrowia sposoby rozumienia przywództwa: kadry zarządzającej, personelu lekarskiego oraz personelu pielęgniarskiego. Autorka dokonuje wnikliwego, krytycznego przeglądu literatury przedmiotu, przedstawia własne badania jakościowe, a przede wszystkim oddaje głos osobom pracującym w publicznym systemie ochrony zdrowia. Publikacja zainteresuje badaczy tematyki przywództwa (szczególnie w kontekście systemu ochrony zdrowia), zarządzania publicznego (zwłaszcza w publicznych organizacjach ochrony zdrowia), kompetencji (w tym: przywódczych) oraz wartości profesjonalnych. Lekturą usatysfakcjonowani będą również praktycy, ponieważ w książce zaprezentowano autorski model przywództwa opartego na wartościach profesjonalnych i kompetencjach przywódczych (możliwy do wdrożenia także w innych organizacjach niż instytucje ochrony zdrowia), listę kompetencji przywódczych, które warto u siebie doskonalić, oraz inne, bardzo konkretne rekomendacje dla menedżerów, liderów, lekarzy oraz pielęgniarek.
Jak zrozumieć siebie, własnych pracowników i zwiększyć efektywność działania firmy.
W „Pięciu wymiarach człowieka” autorzy - psycholodzy organizacji - z ponad czterdziestoletnią praktyką doradczą, dzielą się doświadczeniami i solidną wiedzą naukową. Tytułowe pięć wymiarów człowieka (temperament, osobowość, motywacja do pracy, kompetencje behawioralne, repertuar taktyk wpływu), ma duży wpływ na sprawność działania człowieka w pracy i nie tylko. Jeśli chcesz mieć świadomość tego, na jakim stanowisku dana osoba się sprawdzi i spełni, w jaki sposób ją motywować oraz jak poprawić jakość pracy osób zatrudnionych już w organizacji, sięgnij po książkę i zdobądź wyjątkową wiedzę.
„Pięć wymiarów człowieka” obala mity motywacyjne i opisuje wpływ decyzji menadżerów na pracowników i firmę. To nie jest jednorazowa lektura, lecz zbiór praktycznych i sprawdzonych wskazówek, do których warto wracać. Zestaw konkretów, świetnie zilustrowany adekwatnymi przykładami. Bardzo polecam.
dr Marcin Czyczerski, Prezes Zarządu Grupa CCC
Zrozumieć ludzi w pracy i współpracy, w relacjach biznesowych i osobistych. Zrozumieć siebie i swoje drogi wsparcia i wpływu – jako lidera. Autorzy nie zawodzą nas, nie uwodzą, konfrontują z faktami i wiedzą płynącą z badań. To cenne, choć wymagające źródło, pragmatyczna podstawa doboru właściwych ludzi, zarządzania zespołami, relacjami i sobą, jako wspierającym sprawcą ich twórczych działań i osiągnięć. MOCNO POLECAM.
Jacek Santorski, dyrektor Akademii Psychologii Przywództwa Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej
„Pięć wymiarów człowieka” to lektura dla menedżerów, chcących pogodzić realizację celów finansowych z dobrymi relacjami interpersonalnymi zarówno w samej firmie, jak i w kontaktach z jej otoczeniem zewnętrznym. Autorzy zgrabnie rozprawiają się też z wieloma mitami i uproszczeniami, rozpowszechnionymi w środowisku biznesowym.
prof. dr. Dariusz Doliński, Uniwersytet SWPS
Rzadko zdarza się, aby książkę popularnonaukową czytało się jak kryminał, thriller psychologiczny czy pasjonującą literaturę obyczajową. Autorzy są świetnymi znawcami biznesu, bystrymi obserwatorami rzeczywistości i ludzkich zachowań, a dodatkowo doskonale piszą.
Gdybym miał wymyślić slogan reklamowy, napisałbym tak: Jedna książka, trzech autorów, pięć wymiarów człowieka, siódmy cud świata!
Polecam serdecznie!
Tomasz Jachimek
Czasem wystarczy drobna zmiana, czasem trzeba zmienić trochę więcej. Autorzy w swojej
bogatej w przykłady książce udowadniają, że nawet najbardziej kompetentni menedżerowie
potrzebują wsparcia. Zanim jednak wykorzystamy realne możliwości rozwojowe, najpierw
musimy dostrzec obszary, które należy ulepszyć. Ta książka na pewno w tym pomoże.
Piotr Witwicki, redaktor naczelny Interia.pl, dziennikarz Polsatu
W publikacji poddano analizie m.in. zagadnienia: organizacji jednostek sektora samorządowego, gospodarki komunalnej, rachunkowości, gospodarki środkami trwałymi, odsetek, a także kwestie finansów charakterystycznych dla jednostek sektora publicznego. Wskazano podstawy prawne dla konkretnych rozwiązań, jak również wyjaśniono zawiłą problematykę finansów publicznych oraz specyfikę działalności sektora samorządowego. Książka jest przeznaczona dla pracowników administracji i działów finansowych jednostek samorządu terytorialnego. Będzie cennym źródłem wiedzy dla członków organów stanowiących i wykonawczych tych jednostek oraz członków organów spółek komunalnych. Zainteresuje także radców prawnych, doradców podatkowych, ekonomistów oraz księgowych.
Nauka oferuje szczególne podejście do odkrywania rzeczywistości poprzez osobiste doświadczenia za pomocą działalności badawczej. Nauki społeczne pozwalają na poznawanie rzeczywistości społecznej, a taką - otaczającą społeczeństwa, przedsiębiorstwa i rządy - bez wątpienia jest las. W życiu społeczno-gospodarczym pełni on wiele funkcji, a gospodarka leśna określana jest mianem wielofunkcyjnej i zrównoważonej. Prowadzi ją Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe (LP).
Obszarem badawczym monografii jest społeczna odpowiedzialność LP w świetle wybranych koncepcji teoretycznych. LP zapewnia ciągły wzrost zasobów leśnych, a także w pełni wykorzystuje ich potencjał z zachowaniem zasad rachunku ekonomicznego. Organizacja ta dąży do godzenia celów ekonomicznych i środowiskowych przy jednoczesnym spełnianiu wszystkich społecznych oczekiwań wobec lasów. Uwzględniając powyższe stwierdzenia, celem głównym monografii jest wskazanie roli LP w kształtowaniu i wyznaczaniu kierunków rozwoju otoczenia wewnętrznego oraz zewnętrznego z punktu widzenia społecznej odpowiedzialności biznesu w świetle wybranych koncepcji teoretycznych: instytucjonalnej, interesariuszy, legitymizacji, użyteczności decyzyjnej ekonomii behawioralnej według D. Kahnemana.
Należy podkreślić, że zmieniające się uwarunkowania społeczne i gospodarcze kraju coraz silniej determinują charakter prowadzonej gospodarki leśnej, a obecny model gospodarowania obszarami leśnymi uwzględnia powszechną ochronę przyrody, zapewniając produkcję drewna i rozwój społecznych funkcji lasów. W świetle transformacji społeczno-gospodarczej kraju, w dobie nieoczekiwanych zmian (pandemie, wojny czy kryzysy) działalność gospodarki leśnej nabiera nowego znaczenia. Obok istotnego zróżnicowania otoczenia lokalnego polityka leśna musi w równej mierze wychodzić naprzeciw tendencjom i procesom, które w przyszłości będą kluczowymi czynnikami rozwoju społeczno-gospodarczego.
Zarówno realizacja modelu leśnictwa zrównoważonego, jak i rozwój leśnictwa wielofunkcyjnego wymagają wdrażania ciągłych zmian i procesów dostosowawczych, a także analizy uwarunkowań historycznych w oparciu o koncepcje teoretyczne.
Autorka omawia 10 powszechnie stosowanych form rozwoju kompetencji pracowników takich jak: tutoring, mentoring, coaching, szkolenie, warsztat, trening, konferencja, kongres, seminarium, studia podyplomowe. Wskazuje, jak dopasować konkretne działania do potrzeb danych odbiorców. W książce opisano także kluczowe modele oceny form rozwoju kompetencji pracowników, którymi są: czteropoziomowy model Kirkpatricka, model Hamblina, pięciopoziomowy model (ROI) Phillipsa, zmodyfikowany ROI, metoda implementacji arkusza inwestycji i korzyści, model krytycznych poziomów Guskey'a, model Holtona, model oceny wyników O'Connora (RA), model Kaufmanna i Kellera, model Brinkerhoffa, model IPO, model C-I-P-O, czteropoziomowy model ewaluacji Warra (CIRO), czteropoziomowy model Stufflebeama (CIPP), model Passmore'a i Velez (SOAP-M model), model Ramseya (GAP model), model Fiester i Morrisa. Interesującym uzupełnieniem jest przegląd badań dotyczących problematyki modeli oceny form rozwoju kompetencji, a także zaprezentowanie przez autorkę jej nowatorskiej metody pomiaru i oceny skuteczności działań rozwojowych pracowników. Publikacja jest przeznaczona dla pracowników działów kadr i zasobów ludzkich, menedżerów i przedsiębiorców. Zainteresuje także pracowników naukowych zarządzania, psychologii i socjologii oraz studentów tych kierunków. "Zagadnienie rozwoju kompetencji personelu, stosowania różnych metod rozwojowych oraz pomiaru skuteczności działań podejmowanych w analizowanym obszarze, wpisuje się w aktualne trendy w zarządzaniu organizacjami. Akcentuje się przy tym potrzebę podejmowania aktywności, które przyniosą w długiej perspektywie korzyści zarówno pracownikom, jak i pracodawcom". dr hab. Katarzyna Piwowar-Sulej, prof. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
Wymogi zrównoważonej transformacji, którą można uznać za wyzwanie naszych czasów, dotyczą wszystkich podmiotów i sektorów gospodarczych działających w skali zarówno makro-, jak i mikroekonomicznej, w wymiarze zarówno krajowym, jak i globalnym. Tematyka zrównoważenia (sustainability) funkcjonuje w przestrzeni publicznej od lat, większość istniejących opracowań koncentruje się jednak na problematyce zielonych finansów i na kwestiach środowiskowych. Szczególnie dotkliwa luka informacyjna odnosi się do przez lata niedocenianej roli finansów w zrównoważonym rozwoju. Bez sektora finansowego rozumiejącego wyzwania zrównoważonego rozwoju i działającego na jego rzecz trudno wyobrazić sobie zrównoważoną transformację gospodarczą. Prezentowana publikacja kompleksowo wypełnia istotną lukę informacyjną, systematyzuje i poszerza wiedzę w obszarze zrównoważonych finansów w odniesieniu do zarówno ESG, jak i przedsiębiorstw oraz sektora finansowego. Monografia adresowana jest do szeroko pojętego sektora biznesowego (przedsiębiorstw i instytucji finansowych), a także środowiska naukowego (wykładowców i studentów). Autorzy monografii są pracownikami Katedry Finansów i Inwestycji Międzynarodowych Uniwersytetu Łódzkiego oraz Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.
Postawy pracowników wobec technologii cyfrowej w organizacji to monografia podejmująca istotny i dotychczas jeszcze mało rozpoznany temat w polskiej literaturze naukowej. Wpisuje się on w obecne trendy w naukach o zarządzaniu związane ze zrównoważonym zarządzaniem ludźmi i kreowaniem wspierającego środowiska pracy - zwłaszcza w dobie postępującej transformacji cyfrowej - oraz w problematykę postaw pracowniczych wobec technologii wykorzystywanych w miejscu pracy. Niewątpliwym walorem publikacji są oryginalne, interesujące badania własne autorów. Pozwalają one na dogłębną eksplorację tematu, a także implikacje aplikacyjne dla praktyki zarządzania wynikające z analizy wyników badań. Książka z pewnością spotka się z dużym zainteresowaniem, zwłaszcza praktyków zarządzania, menedżerów i specjalistów HR. Wykorzystanie narzędzi informatycznych i odpowiedniego oprogramowania pozwalającego na wykonywanie zadań na stanowisku pracy w większości organizacji stało się koniecznością podczas pandemii COVID-19, dlatego rozważania podjęte przez autorów są aktualne i mogą pomóc ergonomicznie kształtować środowisko pracy.Z recenzji dr hab. inż. Ewy Beck-Krali, prof. AGH
Obecny system gospodarczy opiera się na maksymalizacji krótkookresowych zysków, unikaniu opodatkowania i przerzucaniu niekorzystnych efektów działalności na społeczeństwo. Jego konsekwencją są pogłębiające się nierówności, wzrost zadłużenia, zwiększająca się polaryzacja społeczeństwa i polityki, a także nasilająca się degradacja środowiska. Pandemia COVID-19 udowodniła, że taki system ekonomiczny jest nie do utrzymania. Jego niezrównoważenie i kruchość grożą kolejnymi katastrofami. Konieczne są dalsza ewolucja i przejście z "kapitalizmu akcjonariuszy" do "kapitalizmu interesariuszy".Ta książka jest świetnie napisanym, szczerym wyjaśnieniem natury globalnych problemów, ich możliwych przyczyn i konsekwencji, a także związków z obecnymi systemami zarządzania. Przedstawiono w niej też ideę kapitalizmu interesariuszy: systemu gospodarczego opartego na inkluzywności, zrównoważonym rozwoju i równości. To holistyczne rozwiązanie, w którym odpowiedzialność jest proporcjonalnie rozłożona na rządy państw, przedsiębiorstwa i osoby prywatne. W książce znalazło się wiele rad i wskazówek, z których może skorzystać każdy: polityk, właściciel firmy, aktywista, społecznik i obywatel. Okazuje się, że "rzeczywistość po COVID-19" może być dla ludzkości czasem współdziałania, w którym teraźniejszość i przyszłość dają możliwość wykreowania zrównoważonego świata. Świata, w którym wszyscy czują się dobrze.W książce:jak powstawał świat globalnego wzrostukonsekwencje: problemy światowej gospodarkimodel interesariuszy i jego realizacjakoncepcja kapitalizmu interesariuszyjak można się przyczynić do rozwoju zrównoważonego świataKapitalizm interesariuszy: sercem systemu jest równowaga!
Tajniki skutecznych dotcomów. Jak rozwijać firmę w internecieDziesiątki tysięcy przedsiębiorców sprzedaje swoje produkty i usługi przez internet. Jednak tylko nieduży odsetek zdobywa w ten sposób wystarczająco licznych klientów, a naprawdę niewielu osiąga satysfakcjonujący poziom sprzedaży. Nawet próby podglądania najlepszych w tej dziedzinie i kopiowania ich rozwiązań rzadko kiedy prowadzą do sukcesu. Najważniejsze bowiem jest to, co niedostrzegalne: o skuteczności procesu sprzedaży decydują systemy i procesy, których nie widać i o których wiedzą jedynie najlepsi praktycy marketingu.Dzięki tej zrozumiale napisanej książce poznasz sekretną wiedzę, która sprawiła, że potężne dotcomy są liderami sprzedaży, mimo że startowały z bardzo skromnego poziomu. Na podstawie prosto sformułowanych instrukcji, łatwych do przyswojenia nawet dla osób słabo obeznanych z inżynierią i ekonomią, nauczysz się budować lejki sprzedażowe, czyli procesy pozyskiwania potencjalnych klientów i ich konwersji w rzeczywistych odbiorców produktów lub usług. Znajdziesz tu schematy lejków sprzedażowych, procesów, struktur i skryptów, które firmom z całego świata pozwoliły odnotowywać wykładnicze wzrosty przychodów. Dowiesz się, na czym polegają często popełniane błędy, prowadzące do tego, że klienci się zniechęcają, i nauczysz się unikać takich potknięć. W rezultacie przygotujesz się do przeanalizowania i skorygowania lejka własnej firmy, by uczynić z niego swoje najskuteczniejsze narzędzie marketingowe!W książce: solidne podstawy skutecznych strategii firm internetowych koncepcja lejków sprzedażowych rodzaje lejków sprzedażowych i ich działanie skrypty sprzedażowe i przeprowadzanie klientów przez lejki przykłady implementacji rozwiązań technologicznychWykładniczy wzrost sprzedaży online? Sprawdź, jakie to proste!
Czy teraz jest dobry moment na założenie własnej firmy? Świat biznesu, wstrząsany kolejnymi burzami, doświadcza gwałtownych turbulencji, co powoduje nieustanne zmiany uwarunkowań działalności gospodarczej. Konkurencja jest coraz bardziej zacięta i zdeterminowana, a wyzwania okazują się większe i trudniejsze. A zatem, jeśli chcesz stworzyć własną firmę, musisz zapewnić jej odporność na wstrząsy ekonomiczne i potencjał, by mogła zdobyć szczyt w swojej branży. Tylko jak w praktyce osiągnąć tak ambitny cel?Podpowiedź znajdziesz w tej książce. Zawiera ona siedem sprawdzonych zasad, które pozwalają poprawić funkcjonowanie każdej firmy działającej w dowolnej branży. Dowiesz się, jak inspirować, przyciągać i zatrzymywać przy sobie wspaniałych ludzi, pisać niezawodny biznesplan, identyfikować wymagania rynku, tworzyć wyróżniający się plan marketingowy, przywiązywać klientów do siebie i stale poprawiać ich obsługę. Nauczysz się szeregu prostych, praktycznych i skutecznych metod doskonalenia przywództwa, sprzedaży i marketingu, dzięki którym możesz budować świetną firmę w dowolnej branży i stawiać czoło każdej konkurencji.W książce między innymi: jak wykreować siebie na znakomitego lidera i otoczyć się wspaniałymi ludźmi jakie znaczenie ma dobre planowanie, w tym plan marketingowy jak zdobyć wiarygodność na rynku na czym polega kreowanie procesu sprzedaży jak osiągnąć doskonałość w tworzeniu pozytywnych wrażeń klientaChcesz nieprzeciętnego sukcesu? Zacznij właśnie TERAZ!
Poradnik dla wszystkich, którym słowo Scrum nie powinno być obce
Kate Hobler, autorka książki, jest przedsiębiorczynią, trenerką i konsultantką. Przez wiele lat swojej kariery zawodowej była Scrum Masterką, Agile Coachem, Product Ownerką i liderką zwinnej organizacji. Tematykę związaną ze zwinnymi zmianami w firmach zna więc bardzo dobrze. I doskonale wie, że na polu współpracy między działem HR a Scrum Managerami nie zawsze wszystko działa poprawnie. Delikatnie mówiąc.
Przewodnik, który trzymasz w ręku, powstał właśnie po to, by zasypać otchłań między działem HR i pozostałymi dywizjami organizacji w procesie transformacji. Kate ma nadzieję, że dzięki książce uda jej się pomóc zarówno osobom przeprowadzającym transformację, jak i działom HR firm i organizacji. Wszak wszyscy powinni grać do jednej bramki - zarówno decydenci angażujący "haerowców", by stali się niezbędną częścią i akceleratorem zmian, jak i sam dział HR, który, jeśli ma pomóc, musi poznać zasady gry.
Mam nadzieję, że dzięki tej książce zwinna zmiana stanie się bardziej znośna i dużo efektywniejsza.
Kate Hobler
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?