Tutaj znajdziesz bogaty wybór lektury z zakresu chrześcijaństwa: modlitewniki, teologia, historia religii, żywoty świętych, wiara, cuda, katecheza, islam, judaizm, religie dalekiego wschodu oraz świata starożytnego.
ANNA KAROŃ-OSTROWSKA: Mam poczucie, że mówi Ksiądz o Kościele jako filozof, nie jako duszpasterz. Mówi Ksiądz o myśleniu, nadziei, prawdzie...
KS. JÓZEF TISCHNER: Cóż jeszcze?
Nawet w filozofii nie zajmuje się Ksiądz problemem Boga. Czy jest to programowe Tischnera milczenie o Bogu?
Oby wszyscy tak milczeli o Bogu jak ja! Mówię o tym, co widzę, a nie o tym, co sobie wymyślę, że zobaczę. Kiedy robię filozofię człowieka i staram się, żeby tego człowieka pokazać w maksymalnym otwarciu na Boga, to ja milczę o Bogu?!
(fragment książki)
Rozmowy ks. Józefa Tischnera z jego uczennicą Anna Karoń-Ostrowską ukazały się już po śmierci wybitnego filozofa. Opublikowane pierwotnie w tomie Spotkanie (2003), obecnie trafiają do czytelników w poszerzonej wersji. Stąd nowy tytuł: akcent w książce pada bowiem na to, jak Tischner w swojej działalności potrafił połączyć erudycję filozoficzną z doświadczeniem drugiego człowieka i horyzontem wiary.
Anna Karoń-Ostrowska – filozofka, redaktorka kwartalnika „Więź” i jedna z inicjatorek powstania Instytutu Myśli Józefa Tischnera – bardzo wnikliwie przepytuje swego nauczyciela, prosząc go zarówno o rozjaśnienie różnych kwestii filozoficznych, jak i wydobywając zeń ważne informacje biograficzne. Dowiadujemy się m.in.: dlaczego Tischner nie chciał robić kariery na zachodzie Europy, lecz wolał pozostać „filozofem Sarmatów”, które języki obce sprawiały mu największy kłopot oraz jak wyglądały jego relacje z kard. Karolem Wojtyłą i czemu nie cieszył się z jego wyboru na Stolicę Piotrową.
Znasz ten cichy głos w twojej głowie, który mówi ci, że nie jesteś wystarczająco dobry, by zrobić to, co należy i że nie masz żadnej wartości ani celu. Nie chcemy słuchać tych myśli, ale czasem to robimy, a one hamują nasz wzrost i potencjał związany z tym, do czego Bóg pragnie nas użyć na tym świecie.
Steven Furtick również doświadczył zmagań z tego typu myślami, jednak przyglądając się Słowu Bożemu, znalazł siłę, by walczyć z nimi przy użyciu prawdy i nauczyć się „wyłączać” kłamstwa pojawiające się w jego umyśle. W swojej książce Zwyciężyć Kłamcę przytacza osobiste historie i przedstawia praktyczne strategie, pokazując tym samym, jak wyciszać kłamstwa i słuchać Bożego głosu, niosącego wolność i radość życia.
Co takiego jest w słowie wieczność, że przyciąga uwagę i ma potencjał wpływać na cały naród? Żadne plemię, rasa, płeć nie może się temu oprzeć. Zostaliśmy stworzeni z wiecznością w sercach oraz poczuciem immanentnego nieznanego w ludzkiej egzystencji. Dlatego dobrze jest zagłębić się w to, co nasz Stwórca ma do powiedzenia na temat wieczności. W końcu to w jego słowie czytamy: „Ja jestem Bogiem, owszem od wieczności Nim jestem” (Iz 43,12-13) [BT].
John Bevere ze wstępu
Autor bestsellerów, John Bevere, mówi do nas na temat ważnych zasad życia i pewności, które przeprowadzą nas do wieczności. Prawdę mówiąc, gdyby ludzie tak beztrosko podchodzili do planowania swojej przyszłości jak do wieczności, pozostaliby bez środków do życia. Nawet wierzący często zaniedbują ten istotny element życia chrześcijańskiego. Rzadko myślimy o tym, co się będzie działo później.
Opierając się na zasadach z 2 Kor 5,9-11, John Bevere przypomina nam, że wszyscy wierzący staną kiedyś przed Jezusem Chrystusem i otrzymają to, na co sobie zapracowali w tym życiu. Niektórzy z nas będą zaskoczeni, że większość czasu poświęcaliśmy na rzeczy, które nie przynoszą w wieczności nagrody.
Przygotowując się na ten wielki Dzień Sądu i pamiętając o wieczności, będziemy prowadzić dobre życie. Ciągłe spoglądanie na cel pomoże nam skupić się na tym, co trwałe – na wieczności.
Ta niezwykła książka to wynik spotkań Jego Świątobliwości XVII Karmapy z amerykańską młodzieżą, które odbyły się w 2011 roku. Karmapa będąc jednocześnie głową liczącej ponad 900 lat linii przekazu buddyzmu tybetańskiego i młodym, dwudziestokilkuletnim człowiekiem doskonale rozumie problemy współczesnego zglobalizowanego świata. Odpowiadając na pytania swoich rówieśników z Zachodu, korzysta z wielowiekowej mądrości własnej tradycji, dzięki czemu jego odpowiedzi mają charakter uniwersalnych, nierzadko zaskakujących głębią porad jak kierować swym życiem, by przynosiło ono korzyść zarówno nam samym, jak i innym. Zastosowanie mądrości buddyzmu do zrozumienia najbardziej palących problemów XXI wieku okazuje się dawać zaskakująco owocny rezultat. Młodzi ludzie w rozmowie z Karmapą dowiadują się jak wiele we współzależnym świecie zależy od ich dobrej motywacji i szlachetności serca, które ma moc zmieniania rzeczywistości. Tematy poruszane w książce to m.in. ekologia, zrównoważony dostęp do żywności, problematyka płci, zaangażowanie społeczne, zdrowe związki.
Niniejsza książka jest opowieścią o kryzysie. Tym najpoważniejszym, bo dotykającym sfery ducha, kryzysie naszego kręgu cywilizacyjnego ukształtowanego przez chrześcijaństwo przekazane ludom Europy przez Kościół rzymski.
Jaka jest przyczyna tego kryzysu, alias kto lub co za tym stoi? Niniejsza książka nie rości sobie najmniejszych nawet pretensji do wyczerpania tego tematu. Autor stoi jednak na stanowisku, że w historii nic nie jest dane raz na zawsze i nic nie jest zdeterminowane. Nie rządzą nami jakieś bezosobowe siły z kategorii „obiektywnych praw dziejowych” lub duchy o nieokreślonej proweniencji („duch postępu”, „duch soboru”).
Kryzys, o którym mowa, dotyczy ludzi i został przez ludzi wywołany. Przez konkretne decyzje polityczne (forsujące np. laicyzację lub prące do rewolucji), przez konkretne idee polityczne i propagandowe narracje, które nie wzięły się znikąd, wreszcie przez zakulisowe działanie zorganizowanych grup nacisku (np. masoneria). Nie chodzi tu bynajmniej o jakąś zwulgaryzowaną teorię spisku, choć ta ostatnia – wskazując na działania konkretnych ludzi lub grup – jest o wiele mniej uwłaczająca dla rozumu ludzkiego, aniżeli pogląd wskazujący, że światem rządzą jakieś bezosobowe moce.
Czy rzeczywiście wiesz czym jest Biblia?
Większość ludzi – nawet większość chrześcijan – nie ma podstawowej praktycznej wiedzy o Biblii. W jaki sposób możemy zrozumieć opowieść Boga – oraz nasz w niej udział – kiedy jej nie znamy? W książce "Bóg, który jest tam" D.A. Carson prowadzi czytelników poprzez wielką opowieść Pisma Świętego, aby pomóc chrześcijanom ustalić w co wierzą i dlaczego w to wierzą.
„Jest to niezwykle potrzebna książka. D.A. Carson jest jednym z nielicznych autorów, którzy potrafią o Biblii pisać prosto i w interesujący sposób. Żyjemy w czasach, kiedy ludzie przyjmują lub odrzucają Biblię nawet bez znajomości tego, co ona zawiera. Carson dokonuje mistrzowskiego zadania wyjaśnienia Pisma Świętego, tak że osoba, która nigdy nie otworzyła Biblii, jest zdolna ją zrozumieć. Jednocześnie ci, którzy wzrastali na nauce Biblii, znajdą wartościowe i oczywiste prawdy, które poprowadzą ich do głębszego wielbienia i poczucia wielkości Boga, któremu służymy”.
– Francis Chan, autor książki Crazy Love
„Co za wspaniałe źródło informacji! Zachwyca mnie to, jak Carson łączy, w tak zapraszający sposób, elementy opowieści Boga i jego Słowa! Ta książka jest skarbem dla tych, którzy pragną wiedzieć, co Biblia mówi, jak również dla tych z nas, którzy ją czytali, według niej nauczali i żyli przez lata”.
– Dr Crawford W. Loritts Jr., mówca, autor, prezenter radiowy, naczelny pastor w Fellowship Bible Church, Roswell, Georgia, USA
D.A. Carson (PhD, Uniwersytet w Cambridge) jest profesorem badań Nowego Testamentu w Trinity Evangelical Divinity School w Deerfield, Illinois, USA. Jest on autorem lub redaktorem ponad czterdziestu książek oraz jest jednym z przywódców chrześcijańskiej organizacji The Gospel Coalition (Koalicja dla Ewangelii).
Książka podejmująca problem katolickiej nauki społecznej jako propozycji dla polityki nie wyklucza z grona potencjalnych czytelników tych, którzy wyznają inne wartości niż chrześcijańskie. Możliwa jest "kultura spotkania w wielokształtnej harmonii" (adhort. apost. Evangelii gaudium, 220), której ideał papież Franciszek zaproponował jako pewną naturalną konieczność. Wierzący i niewierzący, katolicy i niekatolicy mogą spotkać się w owocnym dialogu. Jego najgłębszym motywem będzie dobro wspólne, troska o jego realizację. Dobro zasadniczo łączy ludzi, wskazując na wspólne wartości wpisane w naturę człowieka, w jego sumienie, które jest wewnętrznym głosem Stwórcy.
Oby każdy, kto weźmie tę książkę do ręki, dał się przekonać, że tylko wolność podporządkowana prawdzie prowadzi do autentycznego dobra wspólnego! Jego znakami rozpoznawczymi są pokój, sprawiedliwość i braterstwo - wartości, o które z zasady powinna zabiegać polityka. Dla każdego, kto pragnie uprawiać "sztukę rządzenia państwem" po chrześcijańsku, pierwszoplanowym znakiem dobra wspólnego jest wiara, odczytywana w sercu jako dar Boży. Trudno zatem się dziwić, że politycy, którzy wierzą w Chrystusa, odczuwają potrzebę dzielenia się tym darem. Pragnienie to jest również jednym z duchowych celów niniejszej książki.
Grzech jest chorobą ludzkiego ducha, która niszczy człowieka i prowadzi go do duchowej śmierci. Sakrament pojednania to wielki Boży dar, za pomocą którego jesteśmy uzdrawiani z ran, które zadaje nam grzech. Abyśmy w pełni mogli doświadczyć jego uzdrawiającej mocy, powinniśmy się do przystąpienia do niego odpowiednio przygotować. Pomocą w takim przygotowaniu służyć ma ta książeczka, która w szczególny sposób skierowana jest do osób, które odczuwają potrzebę głębokiego uzdrowienia wewnętrznego. Może być ona wykorzystywana również w przygotowaniu się do spowiedzi generalnej.Dorota Mazur jest z wykształcenia historykiem Kościoła i dziennikarzem, autorką książki Mała Arabka. Życie i cuda św. Marii od Jezusa Ukrzyżowanego. Współpracowała m.in. z Posłańcem Ducha Świętego, Głosem Karmelu, Egzorcystą, Wzrastaniem, Czasem Serca i kwartalnikiem eSPe. Przygotowuje doktorat z teologii na Uniwersytecie Papieskim im. Jana Pawła II w Krakowie.
Chrzest to najważniejszy sakrament w życiu chrześcijanina, brama do pozostałych sakramentów, brama do życia wiecznego. Jako sakrament tak wielkiej wagi powinien być przeżywany niezwykle uroczyście i z pełną świadomością tego, co podczas liturgii się wydarza.
Ten przepiękny album, będący doskonałą pamiątką dla dziecka i jego rodziców, odkrywa znaczenie chrztu, jego piękno i bogactwo.
Przypomnienie książki to ponowne pokazanie szaleństwa wojny, przygody, z której nie ma powrotu, jak to zdefiniował święty papież Jan Paweł II.
Historia pokazuje, jak przez wieki myślano, że wojna jest czymś nieuniknionym. Jeśli ludzkość nie może zrezygnować z wojny, przynajmniej jako formy obrony, powinna jednak ograniczyć, powinna ustalić jasne zasady, które będą określały jej wypowiedzenie, przebieg i skutki.
Fragment przedmowy
Zbiór rozpraw odsłaniających nowe perspektywy badawcze w dociekaniach nad bogatym piśmiennictwem jezuickim, nad jego uwikłaniem w kontekst wyznaniowy czy związkami z ideami przemian religijnych i politycznych XVI i XVII wieku. Pokazując rozmaite aspekty, konteksty i konsekwencje jezuickiej sztuki retorycznej autorzy wnoszą do tej cieszącej się niezmiennym zainteresowaniem badaczy dziedziny nowe odczytania jezuickich tekstów, np. Piotra Skargi czy Jakuba Wujka, przybliżają też dzieła nieznane i dawno zapomniane. Rozprawy odsłaniają wiele obszarów nierozpoznanych, otwierają przestrzeń do dalszych badań i stawiania kolejnych pytań.
Drugie, poprawione wydanie. Tom obejmuje okres średniowiecza (692-1517). Całość serii składa się z 4 tomów opisujących historię Kościoła katolickiego w okresie 30-1978 r.
Książka ukazuje się w czasie, kiedy zbliża się pięćdziesiąta rocznica zakończenia Soboru Watykańskiego II, rozpoczętego przez świętego już dziś Papieża Jana XXIII w roku 1962. Mimo licznych publikacji związanych z dziełem Soboru i jego pracami, nie było w Polsce całościowego opracowania dotyczącego działalności i roli polskich biskupów na Soborze, chociaż ich udział, jak na państwo pozostające wówczas za «żelazną kurtyną», był całkiem znaczny, a pewnie właśnie dlatego nie był przychylnie traktowany przez ówczesne władze w Polsce.
Stanisław Obirek staje przed tymi samymi problemami, przed którymi staje cały polski Kościół. Pyta zatem: czy Polak-katolik musi być antysemitą?; czy musi godzić się na bigoterię?; być cały czas więźniem przeszłości?
Jeśli ktoś chce znać odpowiedź na te pytania, powinien przeczytać tę książkę.
Ronald Modras (ze Wstępu).
Także w Polsce nadal żyje nadzieja na chrześcijaństwo bardziej otwarte, wrażliwe, zdolne do dialogu, wychodzące naprzeciw Innym ze zrozumieniem, życzliwością, współczuciem i zaufaniem. Refleksje Stanisława Obirka, choć zapewne dla wielu trudne do przyjęcia i kontrowersyjne, wpisują się w ten nowy kontekst pluralizmu religijnego. Ten postulowany przez Obirka pluralizm obejmuje też przecież sprzeciw wobec powszechnie przyjętych sposobów traktowania własnej tradycji. I jak przekonuje nas autor ¬– mieści się w procesie szukania pełni katolickości.
Wacław Hryniewicz OMI (z Glosy)
Jest pewnym paradoksem, że Stanisławowi Obirkowi […], przedstawicielowi kulturowego katolicyzmu, bliżej jest do niewierzących niż do formułkowego credo tak gorąco rekomendowanego przez polskich hierarchów. Książka Polak katolik? jest ważna z różnych powodów. Również jako pasjonująca diagnoza tego, co dzieje się z polskim katolicyzmem.
Jan Woleński (z Posłowia)
Encykliki papieskie otrzymują nazwę od pierwszych słów ich tekstu, które najczęściej mają znaczenie programowe. Słowami 'Pochwalony bądź' zaczyna się 'Pieśń słoneczna' ułożona przez św. Franciszka z Asyżu, głosząca chwałę cudu stworzenia.
Jest to pierwsza encyklika poświęcona całkowicie ekologii, uznanej za jedno z najważniejszych wyzwań naszych czasów. Tekst podkreśla związek między ochroną przyrody a sprawiedliwością społeczną, wskazując, że ekologia jest kwestią sprawiedliwości zarówno wobec przyszłych pokoleń jak i ludów najuboższych, najbardziej zagrożonych konsekwencjami zmian klimatycznych.
Papież wskazuje na konieczność globalnej solidarności i odnosi się do kwestii tzw. ekologii ludzkiej, czyli ochrony warunków moralnych życia ludzkiego, podniesionej już przez św. Jana Pawła II w encyklice 'Centesimus annus' z 1991 roku.
Papież Franciszek w trosce o nasz wspólny dom z charakterystyczną dla siebie wrażliwością i wnikliwością próbuje nie tylko opisać objawy obecnej sytuacji, ale także dotrzeć do ich przyczyn, by przedstawić właściwe rozwiązania. Proponuje ekologię integralną, która obejmować będzie szczególne miejsce człowieka w tym świecie, wyznaczone mu przez Boga, oraz jego relacje z otaczającą rzeczywistością.
Książka Karla Rahnera, niemieckiego teologa i jezuity, prezentuje perspektywy wiary we współczesnym świecie, poruszając stale aktualne kwestie dotyczące jej miejsca w zsekularyzowanym społeczeństwie i roli osób wierzących. Autor stawia odważne pytania o to, czy wiara jest sprawą prywatną, czy jest ideologią oraz kiedy dyskrecja staje się tchórzostwem, a wyznanie wiary brakiem poprawności politycznej.
Karl Rahner opisuje fundamentalne doświadczenie człowieka, jakim jest spotkanie z Bogiem i Jego łaską. Wskazuje współczesnemu człowiekowi, że warunkiem tego spotkania z Jezusem Chrystusem w wierze jest droga miłości wobec bliźniego, wobec cierpienia, wyrzeczenia i śmierci. Wiara w Boga wynika z osobistej decyzji człowieka, a nie tylko z obyczaju, tradycji i uwarunkowań społecznych. Ta głęboka refleksja teologiczna jest jednocześnie bardzo osobistym świadectwem i wyznaniem wiary autora.
W tomie drugim sięgamy po tematy, które w niemniejszym stopniu miały wpływ przez wieki na to, w jaki sposób ludzie Zachodu mówili i myśleli na tematy związane z życiem duchowym. Rozmowa XIV zajmuje się w zasadzie wykładem podstaw tego, co później zostanie określone jako lectio divina; Rozmowa XVI podejmuje klasyczny dla piśmiennictwa łacińskiego temat przyjaźni choć, jak to Kasjan, czyni to w dość przewrotny sposób poświęcając ostatecznie większość uwagi temu, co prawdziwej przyjaźni się sprzeciwia, a mianowicie wadzie gniewu. Wreszcie Rozmowa XIII, podejmująca zagadnienie stosunku łaski Bożej i wolnej woli człowieka, wywołała wkrótce spór, który w europejskiej teologii miał ciągnąć się przez wieki. Dodajmy na marginesie, że ten właśnie tekst zasługuje na wyjątkową uwagę. Jest to bowiem unikalny przykład wypowiedzi, która jednoznacznie była odczytywana jako polemika ze św. Augustynem, a która chyba jako jedyny taki przypadek w historii nie zakończyła się potępieniem autora jako heretyka sprzeciwiającego się biskupowi Hippony.
In Christian’s own words, and through his thoughts, reflections, and dreams, E L James offers a fresh perspective on the love story that has enthralled millions of reader around the world. CHRISTIAN GREY exercises control in all things; his world is neat, disciplined, and utterly empty – until the day that Anastasia Steele falls into his office, in a tangle of shapely limbs and tumbling brown hair. He tries to forget her, but instead is swept up in a storm of emotion he cannot comprehend and cannot resist. Unlike any woman he has known before, shy, unworldly Ana seems to see right through him – past the business prodigy and the penthouse lifestyle to Christian’s cold, wounded heart. Will being with Ana dispel the horrors of his childhood that haunt Christian every night? Or will his dark sexual desires, his compulsion to control, and the self-loathing that fills his soul drive this girl away and destroy the fragile hope she offers him?
Niezasłużona przychylność czy to jest definicja łaski, jaką znasz? Choć jest prawdziwa, łaska to znacznie więcej. To Boża moc, która może zaspokoić wszystkie Twoje potrzeby. Cokolwiek otrzymujesz od Boga, musi przyjść z łaski przez wiarę.W niniejszej książce Joyce Meyer dogłębnie wyjaśnia pojęcie Bożej łaski i tłumaczy, jak możemy ją wykorzystać w codziennym życiu. Pokazuje różnicę pomiędzy zawierzeniem Bogu, które przynosi pokój i odpocznienie, a poleganiu na własnych możliwościach w efekcie czego doświadczamy jedynie frustracji i zniechęcenia.Z książki tej dowiesz się :czym jest łaskajaka jest moc łaskijak uwolnić się od zniechęcenia i frustracjijak rozwinąć w sobie postawę wdzięcznościjak przez łaskę żyć świętym życiem
Jaka jest różnica między magiem a egzorcystą?
Czy opętanie jest zaraźliwe?
Czy noszenie przy sobie świętych wizerunków ma działanie ochronne?
Jak rozróżnić fenomeny diabelskie od paranormalnych i psychiatrycznych?
To tylko niektóre z najczęściej zadawanych pytań, które w ciągu wielu lat kierowano do ks. Gabriele Amortha, najbardziej znanego włoskiego egzorcysty. W książce zgromadzono różne pytania zwykłych ludzi oraz lekarzy i psychiatrów, tworząc obraz najbardziej powszechnych wątpliwości co do aniołów, diabłów i fenomenów opętania.
GABRIELE AMORTH, kapłan z Towarzystwa Świętego Pawła, jest honorowym przewodniczącym Międzynarodowego Stowarzyszenia Egzorcystów i członkiem Międzynarodowej Papieskiej Akademii Maryjnej. Jest autorem licznych publikacji tłumaczonych na całym świecie: Ojciec Pio. Wiara, cierpienie, miłość; Wyznania egzorcysty; Nowe wyznania egzorcysty; Egzorcyści i psychiatrzy; Zbaw nas ode złego; Wspomnienia egzorcysty; Ostatni egzorcysta; Znak egzorcysty; Diabeł – współczesne dochodzenie.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?