KATEGORIE [rozwiń]
Okładka książki Lou Reed. Zapiski z podziemia

49,90 zł 41,14 zł


Zmarły w 2013 roku Lou Reed znany jest szerszej publiczności jako zgryźliwy nowojorczyk w czerni, który śpiewał "Walk on the Wild Side". Z punktu widzenia wiernych fanów był jednak jednym z najbardziej innowacyjnych i najinteligentniejszych współczesnych amerykańskich twórców piosenek, outsiderem wiodącym burzliwe i trudne życie. W tej pogłębionej, poprzedzonej drobiazgowymi przygotowaniami i wciągającej biografii, znakomity specjalista w tej dziedzinie Howard Sounes przygląda się życiu i twórczości tego fascynującego człowieka, od narodzin aż do śmierci, włczając w to okres przewodzenia Velvet Underground, jednemu z najważniejszych rocknrollowych zespołów. Wykorzystując swoją ogromną wiedzę i znajomość muzyki, Sounes rzuca zupełnie nowe światło na kreatywne procesy, problemy ze zdrowiem psychicznym, biseksualność, trzy małżeństwa i uzależnienie od narkotyków i alkoholu Lou Reeda. Przygotowując się do napisania tej książki, Sounes przeprowadził wywiady z ponad 140 ludźmi znającymi Reeda w różnych okresach - z których niektórzy nigdy wcześniej nie wypowiadały się publicznie na jego temat - włączając w to przedstawicieli branży muzycznej, członków zespołu, innych artystów, członków rodziny, byłe żony oraz kochanki.
Okładka książki Kult. Biała księga

130,00 zł 107,18 zł


Czy to prawda, że Kazik chciał nagrać z Kultem płytę z muzyką disco polo? Dlaczego nie pomógł Pawłowi Kukizowi zniszczyć układu? I za co aresztowali go podczas koncertu w krakowskim klubie Kwadrat? Kto chciał wrzucić pięć litrów acida do wodociągów? Komu wewnętrzne głosy kazały walnąć czołowo w TIR-a? I gdzie przyjęto Kult jak w westernie słowami: „Macie pół godziny na opuszczenie miasta...”? Komu Morawiec zjadł kiełbasę? Kiedy Gruda o mały włos nie spalił schroniska? I dlaczego Seks uciekał przez okno? Dlaczego pobili Kazika w Stodole? Kiedy zemdlał w zatłoczonym pociągu? I dlaczego został przez mamę Śledzia przywitany hardym: „Wypierdalaj!”? No i jaki to wszystko ma związek z piosenkami? Tymi najsłynniejszymi, takimi jak „Polska”, „Do Ani”, „Krew Boga”, „Arahja”, „Wódka”, „Madryt”, „Gdy nie ma dzieci”, „Baranek”, „Dziewczyna bez zęba na przedzie”, „Hej, czy nie wiecie”, „Celina”, „Prosto”, „Brooklyńska Rada Żydów”, „Układ zamknięty”, „Generał Ferreira”, „Parada wspomnień”, „Konsument”, „TDK kaseta”, „Lewe lewe loff”, „Wolność”, „Czarne słońca”, „Piosenka młodych wioślarzy”, „Marysia” czy „Wstyd”. Ale też tymi mniej znanymi. Nieznane fakty, anegdoty i opowieści z historii Kultu. Inspiracje i wspomnienia kryjące się za wszystkimi – a jest ich blisko trzysta – piosenkami zespołu, które ukazały się na płytach. W nowym, poszerzonym, doprowadzonym do 2017 roku wydaniu książki Wiesława Weissa, redaktora naczelnego miesięcznika „Teraz Rock” oraz autora rockowych encyklopedii, wielu innych publikacji na temat muzyki i powieści kryminalnej „Biała wódka, czarny ptak”.
Okładka książki Kazik. Biała księga

130,00 zł 107,18 zł


Jaki narkotyk pomógł Kazikowi rozwiązać nieodgadnioną zagadkę istnienia? Po jakim łapał największe doły? A jaki sprawił, że skóra płatami odchodziła z twarzy? Czym urzekła Kazika Uma Thurman? Dla kogo się spalał? I kto jest jego królewną? Do jakiej roboty przyjmowali go Wojciech Mann i Krzysztof Materna? Czy to on podłożył bombę w hotelu Hyatt? I dlaczego domagał się wypuszczenia Krakena? O kim Emir Kusturica powiedział Kazikowi: Jego nie można zabić!? Kto bluzgał: Ty psie Lejdorfa!? I kto spałował Kazika oraz jego kolegów, krzycząc: Co, ludzie wam przeszkadzają? W której klasie Kazik miał średnią trzy zero? Jakie filmy oglądał przerażony w sobotnie wieczory? I kto z jego kolegów twierdził, że w dwudziestotrzytysięcznym roku wszyscy ludzie będą mieli głowy zwierząt? No i jak to się ma do piosenek? Wielkich przebojów, takich jak „12 groszy”, „Spalam się”, „Łysy jedzie do Moskwy”, „Dziewczyny”, „Ballada o kobiecie żołnierza”, „Maciek, ja tylko żartowałem”, „Cztery pokoje”, „Mars napada”, „Los się musi odmienić”, „Gdybym wiedział to co wiem”, „Bourbon mnie wypełnia”, „Polska płonie”, „100 000 000”, „Bagdad”, „Anusia”, „Idę tam gdzie idę”, „Singapur” czy „Piwko”. Ale też mniej znanych. Nieznane fakty, anegdoty i opowieści z życia oraz solowej działalności Kazika. Inspiracje i wspomnienia kryjące się za wszystkimi – a jest ich blisko dwieście – piosenkami lidera Kultu, które ukazały się na płytach. W książce Wiesława Weissa, redaktora naczelnego miesięcznika „Teraz Rock” oraz autora rockowych encyklopedii, wielu innych publikacji na temat muzyki i powieści kryminalnej „Biała wódka, czarny ptak”. Książka zawiera płytę z 8 niepublikowanymi nagraniami Kazika.
Okładka książki Retromania

54,90 zł 41,42 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

"Retromania" Simona Reynoldsa, kultowego brytyjskiego dziennikarza muzycznego, w świetnym przekładzie Filipa Łobodzińskiego, wreszcie dostępna! Jaka jest historia "empetrójki"? Czy różnica między kompaktem a mp3 jest taka sama jak między sokiem pomarańczowym "naturalnym" a sokiem na bazie rozcieńczonego koncentratu? Czy winyl byłby tu w takim razie sokiem świeżo wyciśniętym z ekologicznych pomarańczy? I jak się ma do tego "Cosmogramma" Flying Lotusa? (A dlaczego nie wziąć wszystkich tych patentów z przeszłości, dodać dzisiejsze, najnowsze technologie i wysmażyć najbardziej popaprany szajs, jaki jest do pomyślenia?!) Czy zdobycz oznacza zarazem utratę? Dlaczego internet drąży dziury w teraźniejszości? Co spogląda przez te dziury? Dlaczego staliśmy się ludźmi- naleśnikami? Czym różni się nuda teraz od nudy kiedyś? I z czego się bierze? Czy kultura jest w stanie przetrwać w warunkach braku ograniczeń? Dlaczego cierpisz przez niczym nieograniczony dostęp? Czy sieć zdezintegruje nasze rodziny? Czy za 2000 lat ludzie będą traktować YouTube'a tak, jak my traktujemy hieroglify staroegipskie? Jesteś konsumentem- wirtuozem czy kolejnym, typowym zombie z galerii handlowej? A może jesteś konsumentem- antykoneserem? Jak się mają Pokemony do winyli? Co stanie się z twoją kolekcją płyt jak już umrzesz i dlaczego tyle płyt jest niekolekcjonowalnych?
Okładka książki Z cukru był król

29,90 zł 24,35 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Książka opowiada o intelektualno-emocjonalnej rozgrywce między geniuszem z prowincjonalnego miasteczka – Zdzisławem Grzeczyńskim – a pierwszym sekretarzem Komitetu Centralnego w latach 1970-1980, Edwardem Gierkiem. Ta realistycznie-surrealna historia nawiązuje tym samym m.in. do znanej „Apelacji” Jerzego Andrzejewskiego oraz „Obłędu” Jerzego Krzysztonia, będąc jednocześnie oryginalną próbą opisania rzeczywistości PRL-u z kontestacyjnego, acz niepozbawionego elementów sentymentalnych, punktu widzenia wobec ówczesnych realiów. Po podwyżce cen cukru oraz innych produktów spożywczych w czerwcu 1976 roku, Grzeczyński decyduje się porwać Gierka i zmusić go do odwołania tej, społecznie nieakceptowanej, decyzji politycznej. Swój plan stara się zrealizować z pomocą dwóch przyjaciół: spauperyzowanego w czasach PRL hrabiego Bobkowskiego oraz sąsiada-pijaka Łaziebnika. W tle opowiadanej historii występują politycy rządzący dziś Polską, a wówczas – młodzi działacze tworzącego się właśnie ruchu demokratycznej opozycji wobec komunistycznego reżimu. Narratorem opowieści jest cioteczny wnuczek Grzeczyńskiego, niespełna sześcioletni przedszkolak Piotruś, co pozwala autorowi wprowadzić elementy naiwnego spojrzenia na rzeczywistość, a także stawiać fundamentalne pytania moralne oraz egzystencjalne. Autor pisze o sporach ideologicznych, które – zrodzone w dawnym systemie politycznym – nadal dzielą Polaków. Żongluje jednocześnie konwencjami literackimi: od satyry do powieści sensacyjnej oraz językowymi – od paskowsko-sienkiewiczowskiej archaizacji do strumienia świadomości. Zakończenie powieści nie tylko zaskakuje czytelnika, ale stanowi również ironiczny wariant obecnej w dyskursie społecznym tezy, że Edward Gierek był dobrym przywódcą, tylko nie zdążył doprowadzić swoich planów do końca. Piotr Milewski (ur. 1964 w Warszawie) – dziennikarz, publicysta, pisarz, absolwent Wydziału Prawa Uniwersytetu Warszawskiego. Od 1989 roku mieszka w Nowym Jorku. Korespondent Radia ZET (od 1992 roku), w latach 1992-2012 także dziennikarz nowojorskiego Nowego Dziennika – jako reporter, recenzent wydarzeń kulturalnych oraz redaktor dodatku „Cały ten zgiełk”, w latach 1996-1998 korespondent telewizyjnego Teleekspresu (TVP1), w latach 2001-2005 zagraniczny współpracownik „Tygodnika Powszechnego”, w latach 2001-2010 korespondent TVN24, korespondent tygodnika „Wprost” (2010-2012) – a obecnie polskiej edycji tygodnika „Newsweek” (od roku 2012). Publikował w licznych polskich periodykach – m.in. w „Gazecie Bankowej”, „PRESS-ie”, „Przekroju”, „Sukcesie”, „Gazecie Wyborczej”. Debiutował jako poeta w miesięczniku „Poezja” (1984 r.), opublikował tomik wierszy „PUNK” (1985). Jest także autorem zbioru opowiadań „Szkice glanem” (2009), nominowanego do Paszportu „Polityki” oraz powieści „Rok nie wyrok” (nagrodzonej laurem „Książka Zimy 2007/2008 Poznańskiego Przeglądu Nowości Wydawniczych). W latach 1980-1988 wokalista m.in. zespołu „Górna Grupa”.
Okładka książki Idę tam gdzie idę. Kazik Staszewski Autobiografia

44,90 zł 33,88 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

„Zawsze sobie mówiłem, że pewne historie pozwolę opublikować dopiero po mojej śmierci, ale niekoniecznie muszę się tego trzymać`. Na scenie nieprzerwanie od 36 lat. Z Kultem, KNŻ i jako Kazik stworzył utwory, które weszły do kanonu polskiej piosenki odmieniając go raz na zawsze. W swej autobiografii „Idę tam, gdzie idę” daleki jest od powagi instytucji narodowej kultury. Oto Kazimierz Staszewski jakiego nie znacie. Odkrywa swe słabości i wybryki. Mówi o używkach, kulisach branży muzycznej i o pustce. Wszystko co słyszeliście od niego o miłości, przyjaźni, religii, polityce, zwątpieniu i nadziei, tu nabiera krwi, ciała i humoru. Dostajemy historię życia codziennego i niecodziennego w Polsce ostatniego półwiecza. Dzieciństwo w śródmieściu PRL`owskiej Warszawy. Stan Wojenny widziany oczami punków i Świadków Jehowy. Drapieżny czas transformacji, równie niebezpieczny, co inspirujący. Internetowe jatki i polityczne podziały nowego wieku. Ale też cienie wojny i komunizmu, a także współczesny, walący się świat New Jersey i Teneryfy. Rzecz opowiedziana z perspektywy równie odrębnej, jak jej bohater, a równocześnie traktująca o doświadczeniu całych generacji równie uniwersalnie, jak jego piosenki. Rafał Księżyk: Dziennikarz i krytyk muzyczny. Redagował magazyny „Brum”, „Plastik”, „Antena Krzyku”, „Aktivist”. Dziś pracuje jako redaktor naczelny magazynu „Playboy”. Jest współautorem bestsellerowych autobiografii muzyków: „Desperado”, Tomasza Stańki (2010), „Kryzys w Babilonie”, Roberta Brylewskiego (2012) i „AD/HD”, Tymona Tymańskiego (2013) oraz autorem eseju „23 cięcia dla Williama S. Burroughsa” (2013).
  • Poprzednia

    • 1
  • Następna

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj