W tym dziale znajdziecie Państwo szeroki wybór fachowych książek, poradników, atlasów o różnego rodzaju chorobach i schorzeniach - wszystkie rodzaje chorób i schorzeń, profilaktyka, wykrywanie, leczenie, zapobieganie. Zapraszamy do naszego sklepu internetowego, tylko tutaj znajdziecie najlepszy i największy wybór książek z dziedziny zdrowia - DobreKsiazki.pl
W książce podjęto próbę analizy różnicującej autyzm od innych głębokich zaburzeń w rozwoju w ujęciu diagnostyczno - terapeutycznym (ze szczególnym uwzględnieniem etiologii autyzmu). Punktem wyjścia stał się problem komunikacji oraz nabywania przez dzieci z głębokimi deficytami w rozwoju kompetencji społecznych.
Autor dokonał analizy różnicującej autyzmu od zespołów zaliczanych do grupy PDD (Progressive Developmental Disorders): Landau-Kleffnera, Prader-Williego, Retta, Williamsa, Łamliwego Chromosomu X, Angelmana, Aspergera. Każdy rozdział jest poświęcony jednemu z zespołów w układzie: ogólny opis, diagnoza, przebieg rozwoju dziecka w zespołem, prowadzone terapie (z podziałem na: farmakologiczną, logopedyczną, pedagogiczną, modyfikację zachowań i rodzinną). Dołączono także tabelaryczne zestawienia pomocne we wczesnym różnicowaniu zespołów od autyzmu.
Publikacja jest adresowana do pracowników naukowych, jak również praktyków i rodziców zajmujących się diagnostyką oraz wspomaganiem rozwoju dzieci z autyzmem i zespołami zaliczanymi do PDD.
Niniejsza publikacja ma pomóc lekarzom rodzinnym w opanowaniu i rozwiązywaniu najczęstszych problemów zdrowia reprodukcyjnego kobiet. W założeniu autorów ma ona nie tylko przekazać wiedzę teoretyczną z tej dziedziny medycyny, ale przede wszystkim służyć praktycznymi wskazówkami, jak rozwiązywać różne kwestie i problemy na podstawowym poziomie opieki.
Napady gorąca, zmienne nastroje, wahania wagi ciała... Czy to właśnie oznacza dla ciebie menopauza? Pozwól sobie wyjaśnić: menopauza to nie koniec świata! W rzeczywistości jest to początek nowej i ciekawej fazy w życiu twoim i każdej kobiety, ważne więc byś była do niej pozytywnie nastawiona, bo może mieć to rozstrzygające znaczenie dla jakości twojego życia. Najważniejsze, abyś rozumiała, co się z tobą dzieje, bo wiedza ta zapewni ci spokój i poczucie, że panujesz nad swoim życiem.
Nadrzędnym celem poradnika jest dostarczenie wielu praktycznych rad i wskazówek oraz zapoznanie kobiet z przeżyciami i doświadczeniami ich rówieśniczek. Bez względu na to, na jakim etapie tego procesu obecnie się znajdujesz, warto, abyś nastawiła się pozytywnie, ponieważ menopauza to nie choroba, choć czasami może sprawiać takie wrażenie. To po prostu czas wielkich przemian!
Autorka pragnie podzielić się z czytelnikiem bolesnymi doświadczeniami, bowiem przez 1 rok swojego życia, nieprzerwanie, dzień po dniu sama zmagała się z ciężką i nieznaną jej chorobą psychiczną. Nie znajdując nigdzie zrozumienia nie poddała się i podjęła się leczenia na własną rękę. Dzisiaj, kiedy sama się wyleczyła wie, że najważniejsze to walczyć do końca o własne zdrowie i poszukiwać pomocy bez względu na piętrzące się przeciwności. Nauczona doświadczeniem, pragnie przekazać czytelnikom jak żyła z tą nieznaną jej chorobą psychiczną i jak się z niej wyleczyła. Niniejsza publikacja adresowana jest do ludzi cierpiących na zaburzenia psychiczne, ale także do wszystkich tych, którzy chcieliby zrozumieć ich istotę oraz poznać sposób widzenia osoby chorej, która jednak cały czas wierzyła, że się wyleczy.
Anoreksja w rodzinie – fragment
ROZDZIAŁ l WYCHOWANIE W RODZINIE
1.1. Istota wychowania
Terminem wychowanie posługują się przedstawiciele wielu dyscyplin naukowych (pedagogika, psychologia, socjologia, historia, filozofia). Pomimo tego, że „każda nauka i jej subdyscypliny dążą do jednoznacznego zdefiniowania pojęć i wyraźnego sprofilowania ich desygnatów", w literaturze spotykamy niezliczoną liczbę definicji określających wychowanie. Z pewnością ma ono charakter wieloczynnikowy i wielopłaszczyznowy. Jest dziełem przede wszystkim rodziców, ale także nauczycieli, otaczających ludzi oraz instytucji wychowawczych.
Według Arystotelesa celem wychowania jest uczynienie człowieka szczęśliwym, a ponieważ szczęście opiera się na cnocie, więc poprzez nią należy prowadzić do szczęśliwości. Takie podejście, ujmuje istotę wychowania - jak widać niezmienną od tysięcy lat. Natomiast H. Muszyński rozumie wychowanie jako „zamierzone wpływanie na sferę emocjonalno-motywacyjną jednostki".
A.M.Tchorzewski zaś twierdzi, że wychowanie jest bytem społecznym, a więc zjawiskiem (faktem, zdarzeniem, procesem) będącym wytworem przynajmniej dwóch ludzi (osób), którego cechą konstytutywną jest zachodząca pomiędzy nimi relacja, wyrażająca się w przekraczaniu przestrzeni między podmiotowej za pomocą wybranej formy kontaktu, w ramach którego jeden z podmiotów, kierując się powszechnie uznanym dobrem, umożliwia drugiemu podmiotowi zdążanie do określonej własnej tożsamości.
Podając różne definicje wychowania należy od razu podkreślić, że nie sposób określić wszystkich jego istotnych aspektów. Można jedynie mówić o niektórych...
Problematyce zaburzeń odżywiania poświęcono niewiele miejsca w literaturze pedagogicznej. Odczuwalny brak badań pedagogicznych i pogłębionych analiz naukowych, odnoszących się do czynnika rodzinnego w procesie powstawania, rozwoju i leczenia anoreksji, stał się podstawowym wyznacznikiem dla przeprowadzenia badań i napisania tej pracy. Książka składa się z czterech rozdziałów. Rozdział pierwszy pracy zawiera rozważania teoretyczne dotyczące wybranych zagadnień procesu wychowania w rodzinie. W drugim rozdziale przedstawiono, na podstawie dostępnej literatury przedmiotu, teoretyczne założenia dotyczące anoreksji, jej istoty, kryterii diagnostycznych i modelu etiologicznego (ze szczególnym uwzględnieniem czynników rodzinnych). Rozdział trzeci ma charakter informacyjno-poradnikowy, pozwala zrozumieć zarówno samą chorobę, jak i trudną sytuację całej rodziny osoby cierpiącej na anoreksję. W tym rozdziale rodzice otrzymują gotowe wskazówki, jak postępować z chorym dzieckiem i jak wspierać je w codziennej walce z chorobą. W czwartym rozdziale zostały zaprezentowane założenia metodologiczne badań własnych oraz wyniki badań. Ze względu na jakościowy charakter badań Autorka zdecydowała się na liczne cytowanie wypowiedzi osób cierpiących na anoreksję i ich rodziców. Dzięki temu, mimo pewnych uogólnień, można spojrzeć na problem zawarty w temacie pracy przez pryzmat poszczególnych rodzin. Koncepcja badań własnych oparta została na metodach badań jakościowych, którymi objęto 30 rodzin osób cierpiących na anoreksję w całej Polsce. Zamieszkanie i uczestniczenie w codziennym życiu członków rodziny pozwoliło Autorce na swobodną obserwację oraz przeprowadzenie wywiadów zarówno z osobami chorymi, jak i ich rodzicami.
Książka jest źródłem wiedzy z zakresu zagadnień metodycznych związanych z laboratoryjną diagnostyką hematologiczną. Materiał został podzielony na pięć części, w których kolejno przedstawiono: hematologię podstawową, zarys hematologii klinicznej, zasady funkcjonowania laboratorium, hemostazę oraz serologię grup krwi.
Podręcznik jest przeznaczony dla studentów farmacji i analityki medycznej oraz średniego i wyższego personelu laboratoriów hematologicznych.
Jak przetrwać technologiczną przemianę współczesnej umysłowości
Eksplozja cyfrowej technologii, jakiej obecnie doświadczamy, zmienia nie tylko sposób, w jaki żyjemy i komunikujemy się ze sobą, ale i nasze mózgi, które ulegają gwałtownej i głębokiej przemianie. Codzienny kontakt z zaawansowaną technologią – komputerami, smartphone’ami, grami wideo czy wyszukiwarkami – pobudza przemiany komórek mózgowych i uwalnianie się neuroprzekaźników, wzmacniając stopniowo nowe szlaki neuronowe w naszych mózgach i osłabiając stare. Na skutek obecnej rewolucji technologicznej nasze mózgi ewoluują szybciej niż kiedykolwiek.
Technologia cyfrowa wpływa również na nasze odczuwanie, zachowanie i funkcje naszych mózgów. Choć jesteśmy nieświadomi zmian zachodzących w obwodach neuronowych, czyli w oprzyrządowaniu mózgu, utrwalają się one w wyniku powtórzeń. Proces ewolucji mózgu ujawnił się gwałtownie przez zaledwie jedno pokolenie i być może, choć najmniej oczekiwany, stanie się najbardziej kluczowym z postępów w ludzkich dziejach. Od czasu odkrycia sposobu używania narzędzi przez naszych przodków ludzki mózg nie zmagał się z tak poważnym i dramatycznym wyzwaniem.
Medyczne i naukowe badania nie są w stanie rozwiać społecznego niepokoju związanego z AIDS. Niektórzy czytelnicy tej książki mogą krytycznie oceniać pewne decyzje i zdarzenia opisane na jej stronicach. Ale niewiedzą jest największym wrogiem. I dlatego zrodziła się ta książka. Chory na hemofilię Phil został zakażony wirusem HIV podczas transfuzji. Jego żona, Jana, w przejmujący sposób opisuje, jak udało się im - żyjąc z AIDS - osiągnąć `ostatnią górę` ich małżeństwa. Książka jest wzruszającym świadectwem miłości.
Kolejne, uzupełnione wydanie podstawowego podręcznika pielęgniarstwa. Treści właściwe poprzedza rozdział poświęcony opisowi samokierowania procesem kształcenia umiejętności pielęgniarskich. Redaktorzy wyszli z założenia, że najstarsza i najbardziej unikatowa dziedzina działalności pielęgniarek nie może być potraktowana fragmentarycznie w procesie ich przygotowania do zawodu. Dlatego wyczerpująco zaprezentowane zostały najnowocześniejsze i dostępne na rynku materiały, środki i sprzęt wykorzystywany do pielęgnacji pacjentów z ograniczoną wydolnością samoobsługową. Wartościowymdodatkiem doII tomu podręcznika jest nowe opracowanie zestawu filmów z serii ,,Wybrane umiejętności pielęgniarskie"".
Współczesna pielęgniarka działa w środowisku pracy uwarunkowanym wieloma specyficznymi czynnikami, zatem adepci pielęgniarstwa potrzebują wzorców działań zrozumiałych i skutecznych, sprawdzonych w praktyce.
Kolejne już wydanie podręcznika wzbogacone zostało o aktualne wyniki badań i nowoczesne metody pracy w pielęgniarstwie. Książka uwzględnia systematyczny rozwój pielęgniarstwa i wskazuje na to, co w zakresie kształcenia zawodowego pielęgniarki jest niezbędne, czyli podstawowe wiadomości o pielęgnowaniu oraz jego uwarunkowaniach, podstawowe stany i problemy pacjentów oraz propozycje ich rozwiązania, sytuacje, z którymi pielęgniarka może się spotkać na każdym stanowisku pracy, świadcząc opiekę zróżnicowanym pacjentom. Opisuje też kształtowanie umiejętności pielęgniarskich koniecznych do wykonywania zawodu. Każdy rozdział kończy zestaw pytań, natomiast na końcu poszczególnych części zamieszczono pytania testowe.
Dużą zaletą podręcznika jest to, iż autorzy poszczególnych rozdziałów wywodzą się z różnych środowisk akademickich zajmujących się kształceniem zawodowym pielęgniarek – stąd książka jest zbiorem nowoczesnej wiedzy łączącej doświadczenia wielu ośrodków.
W książce w kompleksowy sposób omówiono najczęstsze powikłania występujące w chirurgii jamy brzusznej zarówno przy konkretnych zabiegach operacyjnych, jak i wspólne dla wielu typów zabiegów. W kolejnych rozdziałach przedstawione zostały przyczyny poszczególnych powikłań, sposoby ich rozpoznania i leczenia, a także zapobiegania ich wystąpieniu.
Poradnik dla chorych na cukrzycę oraz ich bliskich, napisany przez wybitnych specjalistów w dziedzinie diabetologii. Przedstawiono w nim m.in.: objawy cukrzycy, metody jej rozpoznawania i sposoby leczenia, ostre i przewlekłe powikłania oraz szczególne problemy życiowe chorych na cukrzycę. Skuteczne leczenie cukrzycy wymaga od pacjenta wiedzy, motywacji, nakładu czasu, wypełniania zaleceń lekarzy, starannego przeprowadzania samokontrolnych badań stężenia glukozy we krwi, a także samodyscypliny w utrzymywaniu prozdrowotnego i higienicznego stylu życia oraz żywienia. Osoba z cukrzycą jest zatem aktywnym partnerem w procesie leczenia, wręcz uczestnikiem zespołu leczącego. W poradniku omówiono właściwy styl życia osób chorych na cukrzycę, niezwykle ważny w łagodzeniu skutków choroby i utrzymaniu dobrej kondycji.
W 2007 roku opublikowano zalecenia Europejskiego Towarzystwa Nadciśnienia Tętniczego i Europejskiego Towarzystwa Kardiologicznego (ESH/ESC, European Society of Hypertension/European Society of Cardiology) dotyczące zasad postępowania z chorym na nadciśnienie tętnicze, natomiast w listopadzie 2009 roku ESH opublikowało dokument, w którym ponownie oceniono wytyczne z 2007 roku w odniesieniu do badań i metaanaliz opublikowanych w ciągu ostatnich dwóch lat. Należy podkreślić, że dokument ESH z 2009 roku nie jest pełnym tekstem wytycznych, a jedynie omówieniem wybranych zagadnień.
W zaleceniach ESH/ESC z 2007 roku podkreślono znaczenie oceny ryzyka sercowo-naczyniowego w postępowaniu z chorymi na nadciśnienie tętnicze. Zmodyfikowano listę czynników ryzyka sercowo-naczyniowego ? uwzględniono w niej podwyższone ciśnienia tętna w podeszłym wieku, a także nieprawidłowe stężenie glukozy na czczo i upośledzoną tolerancję glukozy. Modyfikacji uległa również lista uszkodzeń narządowych nadciśnienia tętniczego.
Uwzględniono w niej: zwiększenie sztywności naczyń, oceniane za pomocą szyjno-udowej prędkości fali tętna (PWV, pulse wave velocity), miażdżycę tętnic obwodowych, ocenianą za pomocą wskaźnika kostka?ramię (ABI, ankle brachial index), a także zmniejszony klirens kreatyniny lub przesączanie kłębuszkowe (GFR, glomerular filtration rate).
Autorzy omawianych wytycznych podkreślają również znaczenie wyodrębnienia grupy chorych charakteryzujących się wysokim lub bardzo wysokim ryzykiem wystąpienia zdarzeń sercowo-naczyniowych.
Fragment książki - Rozdział 1
Obecnie wiadomo, że ?siłą napędową? zespołu metabolicznego jest otyłość ? zjawisko biologiczne towarzyszące Homo sapiens od co najmniej 40 000 lat. Od czasów Hipokratesa, czyli od prawie 2500 lat, wiadomo, że otyłość jest nie tylko chorobą, lecz także przyczyną innych schorzeń. Niezwykle interesujące dzieje otyłości i zespołu metabolicznego są tematem pierwszej części niniejszej książki. W drugiej części, na podstawie najnowszych danych przedstawiono kryteria rozpoznania , definicję i epidemiologię zespołu metabolicznego. Oceniając rozpowszechnienie zespołu metabolicznego w Polsce, wykorzystano wyniki własnych badań. W omówieniu patofizjologii zespołu metabolicznego najwięcej uwagi poświęcono otyłości brzusznej i aktywności biologicznej trzewnej tkanki tłuszczowej. Mam nadzieję, że wszystkie te informacje przybliżą Czytelnikom niezwykle ważny problem medyczny i społeczny, jaki stanowi zespół metaboliczny.
Z przedmowy
Książka jest wręcz imponującym zbiorem wiedzy na temat osób z zespołem Downa, przy tym jest to wiedza najbardziej kompetentna, została bowiem ujęta „od wnętrza” tychże osób oraz najbliższych członków rodziny, z którymi dzielą one swoje codzienne życie. Jest to wiedza „gorąca”, ponieważ zastosowana metoda narracji biograficznej pozwala na ujawnienie tego, co zazwyczaj skrywane przed otoczeniem, a niekiedy i przed samym sobą. [...] Oprócz tej pasjonującej części obejmującej narracje książka zawiera bardzo obszerną wiedzę na temat zespołu Downa, zarówno historyczną, jak i medyczną, psychologiczną czy pedagogiczną, zarówno teoretyczną, jak i praktyczną.
Z recenzji prof. zw. dr hab. Ireny Obuchowskiej
Zjawisko chorób chronicznych powiększa się, zwłaszcza w krajach o wysokim poziomie rozwoju. Według prognoz Światowej Organizacji zdrowia tendencja ta utrzyma się - co więcej, istnieje prawdopodobieństwo, iż tempo wzrostu niektórych rodzajów chorób się wzmoże. Rzec można, iż jest to cena, którą ludzkość "płaci za wzrost dobrobytu". Badania epidemiologiczne prognozują szczególnie wysoki wzrost chorób o podłożu alergicznym. Wzrastanie zjawiska chorób chronicznych dotyczy nie tylko dorosłych, lecz także grupy dzieci i młodzieży. Stanowi to niewątpliwie zagrożenie dla rozwoju, a bywa, że i dla życia. Choroba dziecka czy człowieka to nie tylko problem medyczny. Choroba - szczególnie przewlekła - niesie również poważne problemy psychopedagogiczne. Pojawiają się więc nowe zadania dla pedagogiki specjalnej, zwłaszcza jednej z jej subdyscyplin - pedagogiki przewlekle chorych. Stwierdzić można, iż Renata Zubrzycka podjęła problem o dużej randze społecznej. Problem wart zgłębienia empirycznego.
Prof. zw dr hab. Czesław Kosakowski
WIELKA INTERNA pod redakcją Adama Antczaka, Michała Myśliwca i Piotra Pruszczyka łączy pokolenia. Jest w niej i świeże spojrzenie młodości, i doświadczenie wytrawnych mistrzów. Znajdą tu Państwo wielkie serce i głęboką wiedzę setek wybitnych polskich specjalistów, którzy zostali zaproszeni i nadal są zapraszani do współtworzenia WIELKIEJ INTERNY.
WIELKA INTERNA to śmiałe wejście polskiej myśli medycznej w nowe stulecie. Finalnie weźmie w niej udział 1500 autorów z różnych ośrodków medycznych z całej Polski. Znajdują się wśród nich i wybitni profesorowie, i doświadczeni praktycy, i wschodzące talenty.
WIELKA INTERNA powstaje - podobnie jak podręczniki amerykańskie - w oparciu o jednolitą strukturę rozdziału ułożoną w logicznym porządku. Usystematyzowanie wiedzy oznacza przekazanie jej w sposób prosty, zrozumiały, przejrzysty.
WIELKA INTERNA to niespotykane bogactwo treści. To liczne ryciny i tabele, to tematy nieuwzględniane wcześniej w podręcznikach, łączące choroby wewnętrzne z innymi specjalizacjami (np. medycyną pracy, chirurgią, anestezjologią).
WIELKA INTERNA jest spójna z publikacją LEKI WSPÓŁCZESNEJ TERAPII. Oznacza to, że zaleca leki aktualnie dostępne na rynku.
WIELKA INTERNA to publikacja dla lekarzy, którzy nie mają czasu... szukać w innych źródłach.
Publikacja zawiera opis postępowania pielęgniarskiego w poszczególnych jednostkach chorobowych z uwzględnieniem najważniejszych problemów pielęgnacyjnych. W każdym rozdziale uwzględniono przygotowanie do badań diagnostycznych oraz wskazówki edukacyjne dla pacjentów. Przedstawiono również zagadnienia dotyczące usprawniania chorych, reakcji pacjentów na hospitalizację oraz higieny pracy pielęgniarki.Książka jest adresowana przede wszystkim do studentów kierunku pielęgniarstwo oraz pielęgniarek pracujących na oddziałach o profilu internistycznym. Może być również pomocna dla osób sprawujących profesjonalną opiekę, np. dla pracowników socjalnych lub asystentek osób przewlekle chorych.
Kompendium wiedzy dla rodziców, nauczycieli i wychowawców
Młodzi ludzie, szukając swojego miejsca w świecie, bywają niepewni i zagubieni. Chcą zarówno zachować swą indywidualność i oryginalność, jak również upodobnić się do rówieśników, wzorców medialnych itp. W żmudnym procesie poszukiwania własnej tożsamości często podejmują działania, które godzą w ich zdrowie i prawidłowy rozwój. Jednym z nich jest niekontrolowane objadanie się i przeczyszczanie. Książka jest kompendium podstawowej wiedzy dla rodziców, nauczycieli i wychowawców z zakresu bulimii; szczegółowo zaś jej epidemiologii, symptomatologii, mechanizmu, metod leczenia i wspierania chorych. Autorki skupiają się w niej przede wszystkim na przekazaniu Czytelnikowi zarówno niezbędnego minimum informacji teoretycznych, jak i wskazują na konieczność trenowania i wykorzystywania określonych umiejętności praktycznych pomocnych w rozpoznawaniu bulimii oraz udzielaniu pomocy osobom ujawniającym jej symptomy. Dobry kontakt dorosłego z dzieckiem/dorastającym stanowi bowiem olbrzymi zasób sprzyjający budowaniu ich wzajemnej relacji i efektywności procesu wspierania. Wzajemne zaufanie, otwartość, akceptacja zwiększają prawdopodobieństwo wczesnego dostrzeżenia nieprawidłowości w sferze odżywiania dziecka, a dalej – otwartej z nim na ten temat rozmowie i uruchomieniu działań pomocowych.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?