W tym dziale znajdziecie Państwo szeroki wybór fachowych książek, poradników, atlasów o różnego rodzaju chorobach i schorzeniach - wszystkie rodzaje chorób i schorzeń, profilaktyka, wykrywanie, leczenie, zapobieganie. Zapraszamy do naszego sklepu internetowego, tylko tutaj znajdziecie najlepszy i największy wybór książek z dziedziny zdrowia - DobreKsiazki.pl
Książka jest uzupełnieniem podręcznika EKG łatwo zrozumieć w wersji kieszonkowej. Ma ona na celu dostarczenie w przystępny i przejrzysty sposób wiedzy niezbędnej do interpretacji podstawowych zaburzeń rytmu serca. Każdemu opisowi towarzyszy lista cech charakterystycznych danego rytmu oraz przykładowy elektrokardiogram.
Podręcznik podzielono na części zawierające słownik podstawowych terminów biochemicznych, rozdziały opisujące metabolizm węglowodanów, kwasów tłuszczowych, białek i aminokwasów, kwasów nukleinowych i witamin oraz rozdziały dotyczące utrzymania homoestazy energetycznej, a także zasad właściwego żywienia i układania fizjologicznej diety całodobowej. Rozdziały wzbogacono przejrzystymi tabelami i schematami oraz zabawnymi komentarzami, mającymi pobudzać wyobraźnię i ułatwiać przyswojenie wiedzy z zakresu skomplikowanych reakcji biochemicznych zachodzących w organizmie człowieka. Ponadto informacje te uzupełniono i interesująco powiązano z wiedzą kliniczną dotyczącą najczęściej występujących zaburzeń metabolicznych u człowieka, ich genetycznych podstaw, sposobów dziedziczenia, charakterystycznych objawów klinicznych w różnych schorzeniach o podłożu metabolicznym oraz prób nowoczesnych metod ich leczenia. Metabolizm i żywienie jest wartościowym podręcznikiem akademickim wypełniającym lukę wydawniczą na polskim rynku z tego zakresu, który rewelacyjnie odpowiada wymogom aktualnie wprowadzanych do polskich uczelni zintegrowanych programów nauczania medycyny na podstawie połączenia nauk podstawowych z wiedzą kliniczną.
Publikacja podejmuje ważny problem stereotypów dotyczących osób z upośledzeniem umysłowym. Jej znaczenie należy postrzegać w kontekście trendów integracyjnych w edukacji i społecznym współbyciu osób niepełnosprawnych z pełnosprawnymi. Autorki wnoszą niewątpliwy wkład do teorii pedagogiki specjalnej i socjologii, dostarczając praktykom podstaw do rozwiązań systemowych oraz inspirując innych badaczy problemu do podejmowania kolejnych eksploracji.
Trzymiesięczny skuteczny program wspomagania płodności
Stosując jedyną w swoim rodzaju metodę pozwalającą w dopełniający sposób połączyć posiadane zasoby wiedzy, endokrynolog rozrodu dr Sami David oraz założycielka ośrodka YinOva, Jil Blakeway, stworzyli program, w którym zawarli to, co ich zdaniem jest najlepsze w zachodniej i wschodniej medycynie. Celem programu jest umożliwienie każdej kobiecie zajście w ciążę w sposób tak naturalny, jak to tylko możliwe. Mając na koncie 4000 udanych ciąż, David i Blakeway wyjaśniają, jakie czynniki mogą sprawiać, że nie zachodzisz w ciążę, a także jak opracować sobie własny i dostosowany do swoich potrzeb plan działania.
Jeśli będziesz kierowała się wskazówkami programu to:
przygotujesz swoje ciało do zdrowej, naturalnej ciąży poprzez zmianę trybu życia i strategię wczesnej interwencji;
dowiesz się o częstych (i nie tak częstych) zaburzeniach upośledzających twoją płodność, które są dość łatwe do wyleczenia (czasem wystarczy jedna seria antybiotyku);
ustalisz swój typ płodności i dowiesz się, jak przygotować dostosowany do swoich potrzeb i łatwy w realizacji plan leczenia.
Cecylia Poli to kochająca taniec młoda kobieta, od dwóch lat żona, a od trzech miesięcy szczęśliwa matka, która dowiaduje się, że jest chora na groźną odmianę białaczki. Gdy trafia do szpitala i rozpoczyna leczenie, postanawia pisać pamiętnik: w prostych i mocnych słowach przedstawia swoją historię.
Ta książka jest opowieścią osoby, która nigdy nie porzuciła nadziei, która prosi o pocieszenie i odpowiedź na jej fizyczne i duchowe cierpienie. To hymn miłości i życia ? delikatny, poruszający, rozbrajająco świeży, utkany z tanecznych kroków wśród szpitalnych sal, wyczerpujących terapii i uśmiechów dziecka.
Sumienie i mózg. O wewnętrznym regulatorze zachowań moralnych to publikacja posiadająca istotne walory poznawcze i praktyczne, stanowi także inspirację do planowania i podejmowania dalszych badań nad złożonymi i skomplikowanymi mechanizmami warunkującymi funkcjonowanie sumienia człowieka. Nie ma wątpliwości, iż wielu praktyków, klinicystów czy psychologów sądowo-penitencjarnych z wielkim zainteresowaniem i satysfakcją będzie sięgać do książki Ryszarda Stacha, stanowiącej kompendium wiedzy na temat mózgowych organizacji tych czynności psychicznych, które mają wpływ na pełnienie przez sumienie jego adaptacyjnych i regulacyjnych funkcji. Książka istotnie poszerza bowiem wiedzę na temat sumienia, konstruktu guasi-osobowościowego, pełniącego ważne funkcje poznawcze, oceniające, kontrolne oraz motywacyjne.
Z recenzji prof. dr. hab. Józefa K. Gierowskiego
Prezentowane materiały mają charakter teoretyczno-badawczy z właściwymi procedurami metodologicznymi oraz interdyscyplinarną podbudową teoretyczną [?]. W przedstawionym tu spektrum walorów pracy należy podkreślić praktyczną przydatność zawartych w niej treści.
Książka może być adresowana do różnych instytucji, osób i służb, a mianowicie specjalistów ds. rehabilitacji, nauczycieli, wychowawców, opiekunów, personelu pracującego w domach pomocy społecznej, zakładach aktywności zawodowej i zakładach pracy chronionej, różnych ogniw administracji rządowej, organizacji pozarządowych, ruchów samopomocowych, rodziców. Monografia może stanowić cenną pomoc naukową dla studentów, zwłaszcza kierunków pedagogicznych, socjologicznych i psychologicznych.
Z recenzji dr hab. Teresy Żółkowskiej, prof. US
Przedstawione w tym opracowaniu badania są próbą nakreślenia charakterystyki zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży głęboko upośledzonej umysłowo, prowadzonych w ośrodkach pozarządowych oraz na terenie domów pomocy społecznej. Jestem przekonana, że niniejsza książka pozwoli na ukazanie zarówno słabych, jak i mocnych stron zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, ale przede wszystkim rozwiązań, które mogą się stać inspiracją dla innych osób pracujących z omawianą grupą wychowanków, tak aby najlepiej i najowocniej wpływały one na rozwój psychofizyczny dziecka z głęboką niepełnosprawnością intelektualną.
Autorka ufa, że informacje zebrane w niniejszej książce pozwolą na przynajmniej częściowe uzupełnienie luki teoretycznej dotyczącej funkcjonowania osób głęboko upośledzonych umysłowo, a także ich edukacji. Ponadto mogą stać się inspiracją do zainicjowania i wdrożenia zmian organizacyjnych.
Dlaczego niektóre włosy są sztywne, a inne kędzierzawe? Dlaczego czasem siusiamy do łóżka? Dlaczego nie wszyscy mamy jednakowy kolor skóry? Co robią tancerze, by nie zakręciło im się w głowie? Dlaczego cieknie nam z nosa, gdy mamy katar? Odpowiedzi na te i na prawie 500 innych pytań znajdują się w tej ilustrowanej książce, która jest prawdziwą skarbnicą wiedzy, zarówno dla młodszych, jak i dla starszych.W serii ukazały się tytuły: Przyroda, Nauka, Ciało, Zwierzęta, Prehistoria, Ekologia, Sport, Kosmos i Morze.
Dlaczego niektóre włosy są sztywne, a inne kędzierzawe? Dlaczego czasem siusiamy do łóżka? Dlaczego nie wszyscy mamy jednakowy kolor skóry? Co robią tancerze, by nie zakręciło im się w głowie? Dlaczego cieknie nam z nosa, gdy mamy katar? Odpowiedzi na te i na prawie 500 innych pytań znajdują się w tej ilustrowanej książce, która jest prawdziwą skarbnicą wiedzy, zarówno dla młodszych, jak i dla starszych.W serii ukazały się tytuły: Przyroda, Nauka, Ciało, Zwierzęta, Prehistoria, Ekologia, Sport, Kosmos i Morze.
Antoni Kępiński (1918-1972) - lekarz, filozof, humanista - wprowadza w tej książce czytelnika w świat przeżyć chorego na schizofrenię, pokazuje bogactwo jego fantazji, myśli, wyobraźni, analizuje twórczość plastyczną. Jako lekarz wychodzi daleko poza konwencje opisu klinicznego - klasyfikuje objawy choroby na podstawie obserwacji stosunku pacjentów do świata, do własnych ról społecznych, do siebie samych, do życia erotycznego.W tej głęboko humanistycznej książce, łączącej w sobie cechy pasjonującej lektury i dzieła o niepodważalnej wartości naukowej, najważniejszy jest pełen zrozumienia, dobroci i miłości stosunek lekarza do chorego, pozwalający na odkrywanie najgłębiej w psychice człowieka położonych tajemnic choroby.
Jest to kolejne, uaktualnione wydanie cieszącego się dużą popularnością podręcznika opracowanego przez zespół autorów z głównych polskich ośrodków leczenia chorób zakaźnych. W części ogólnej przedstawiono zjawiska immunologiczne w chorobach zakaźnych i pasożytniczych, etiopatogenezę tych chorób oraz metody ich leczenia. W części szczegółowej omówiono poszczególne jednostki chorobowe, zarówno występujące w kraju od lat, jak i „egzotyczne”, przenoszone z terenów odległych wskutek coraz większej migracji ludności. Podręcznik uwzględnia najnowsze zdobycze nauk medycznych, genetyki i biologii molekularnej.
Na końcu każdego rozdziału zamieszczono kilka tematów kontrolnych, mających służyć za sprawdzian przyswojonego materiału.
Jest przeznaczona dla studentów medycyny oraz lekarzy wszystkich specjalności.
Ciało ludzkie to zadziwiający organizm wykonujący skomplikowane i zróżnicowane czynności. Każda z nich wymaga rozbudowanego układu, złożonego z wyspecjalizowanych narządów. Wszystkie układy uczestniczą w prawidłowym funkcjonowaniu ciała i utrzymaniu równowagi fizjologicznej.
Zrozumienie funkcji ciała to niezbędny warunek zachowania zdrowia. Mamy nadzieję, że ?Atlas Budowy ludzkiego ciała? pomoże czytelnikom lepiej poznać własny organizm, a dzięki temu przyczyni się do poprawy jakości życia.
W atlasie przedstawiono systematyczny przegląd budowy ciała ludzkiego. Jest on podzielony na rozdziały, w których opisano poszczególne układy. Szczegółowe ilustracje i objaśnienia ułatwiają przyswojenie cennych informacji. Autorzy i wydawcy mieli na celu stworzenie atrakcyjnej publikacji, dającej odpowiedzi na większość pytań interesujących czytelników.
Dokładne ilustracje oraz zwięzłe i precyzyjne objaśnienia sprawiają, że atlas jest niezastąpioną pomocą dla uczniów szkół średnich i nauczycieli, kandydatów na studia medyczne oraz wielu grup zawodowych, m.in. Trenerów sportowych, fizjoterapeutów, sportowców, homeopatów, pielęgniarek i masażystów, a także dla wszystkich zainteresowanych medycyną.
Nowoczesny podręcznik uwzględniający aktualną wiedzę z zakresu psychiatrii i pielęgniarstwa psychiatrycznego.
Podręcznik składa się z 3 części. W części 1 przedstawiono podstawy neuro- i psychofizjologiczne, pozwalające zrozumieć mechanizmy regulujące zachowanie człowieka i występowanie zaburzeń psychicznych. W części 2 omówiono: badanie psychiatryczne, relacje terapeutyczne z pacjentem z zaburzeniami psychicznymi, wywiad psychiatryczny. Część 3 dotyczy podstaw klinicznych najczęstszych zaburzeń i chorób psychicznych oraz problemy, cele opieki i interwencje pielęgniarskie. Na końcu podręcznika zamieszczono wzory dokumentacji procesu pielęgnowania chorego z zaburzeniami psychicznymi.
Nowoczesny i przekrojowy wykład o diagnozie i rehabilitacji neuropsychologicznej osób po urazie mózgu!
Atutem pracy jest połączenie w jedną spójną całość najnowszych światowych trendów w myśleniu o mózgu (przede wszystkim teorii mikrogenetycznej) wraz ze specyficznymi wskazówkami, jak prowadzić diagnozę i terapię neuropsychologiczną chorego po urazie mózgu.
Zakres tematyczny książki obejmuje:
kompleksowe podejście do diagnozy zaburzeń poznawczych (w tym językowych), emocjonalnych i behawioralnych;
szczegółowe, oparte na bogatym doświadczeniu klinicznym autorki, opisy technik, metod, programów i podejść terapeutycznych.
Problematyka kliniczna jest zaprezentowana w każdym rozdziale zgodnie z przejrzystym i logicznym układem: teoretyczne wprowadzenie, metody diagnostyczne, ukierunkowana terapia.
W tomie drugim autorka omawia problemy związane z wyższymi funkcjami, takimi jak myślenie, mowa i język, tożsamość i osobowość oraz trudności z reintegracją pacjenta po urazie mózgu w życiu rodzinnym, społecznym i zawodowym. Wskazuje także na najpilniejsze potrzeby oraz na kierunki dalszych badań w zakresie diagnozy i rehabilitacji neuropsychologicznej osób po urazach mózgu.
Książka przeznaczona jest głównie dla studentów psychologii, neuropsychologii, logopedii i neurologopedii, a także terapeutów i psychologów specjalizujących się w terapii poznawczej.
Okres ciąży i porodu to nie zawsze szczęśliwe chwile. Zdarzają się również sytuacje trudne. I tak Lucyna Sochocka pokazuje wpływ porodu przedwczesnego na pourodzeniowe funkcjonowanie dziecka, a Joanna Dzierżanowska-Peszko przedstawia wpływ straty dziecka w okresie prenatalnym na funkcjonowanie psychologiczne matek i ojców oraz kolejnych dzieci. Paulina Kołosowska prezentuje kilka dygresji psychoterapeuty na temat nieuświadomionych doświadczeń, które kształtują nasze życie. Ks. Paweł Landwójtowicz podejmuje się trudnego zadania przedstawienia wsparcia duszpasterskiego, jakiego oczekują matki w perspektywie okołoporodowych zmian psychicznych. Emilia Lichtenberg-Kokoszka przedstawia możliwości wspierania rozwoju poczętego dziecka, a Mirosław Hanulewicz – dwurodzicielstwo jako fundament prawidłowego rozwoju dziecka.
Zawarte w niniejszej publikacji artykuły są owocem V Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej „Ciąża i narodziny fundamentem przyszłości dziecka” zorganizowanej przez Uniwersytet Opolski, Uniwersytet Jagielloński, Katolicki Uniwersytet Lubelski, Akademię Medyczną z Wrocławia, Państwową Medyczną Szkołę Zawodową z Opola oraz Polskie Towarzystwo Położnych, Oddział w Opolu. Konferencja odbyła się 23 maja 2012 roku.
Naszym celem nie było jednak przekazanie kompendium wiedzy, a raczej ukazanie interdyscyplinarności i doniosłości zagadnienia, jakim jest prenatalny okres rozwoju człowieka. Niemniej mamy nadzieję, że przedstawione rozważania zachęcą czytelników, zarówno rodziców, jak i personel medyczny, położne oraz lekarzy, psychologów i pedagogów do głębszej refleksji na temat ciąży i narodzin jako fundamentu przyszłości dziecka.
Emilia Lichtenberg-Kokoszka
Ewa Janiuk
Praca ma charakter unikatowy. Zawiera konkretne wskazówki co do diagnozy psychopedagogicznej i pracy terapeutyczno-wychowawczej z małymi dziećmi z autyzmem. Szczególną wartością tego opracowania jest to, że mogą z niego korzystać zarówno studenci psychologii i studiów pokrewnych, jak i rodzice, nauczycielki przedszkoli i specjaliści, pracujący w ośrodkach diagnostyczno-terapeutycznych. Ta praca stanowi konkretną pomoc dla wszystkich osób, borykających się z trudnościami rozumienia, współprzeżywania i korygowania zachowań dzieci autystycznych.
Z recenzji prof. dr hab. Małgorzaty Kościelskiej
Książka przedstawia metodę wspomagania rozwoju dzieci stosowaną z sukcesem od 15 lat w Klubie Terapeutycznym dla Dzieci z Poważnymi Problemami Emocjonalnymi i ich Rodzin działającym przy Ośrodku Badań i Usług Psychologicznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Program terapii opiera się na scenariuszach procedur terapeutycznych, pomagających kształtować podstawowe kompetencje społeczne u dzieci, umożliwiających budowanie relacji z innymi ludźmi. Metody postępowania zostały tak opracowane, by mogły je stosować osoby, także rodzice, bez specjalistycznego wykształcenia. Proponowane metody nie wymagają nakładów finansowych ani specjalistycznego sprzętu – „narzędziem” terapii są opiekunowie lub terapeuci. Do książki dołączono karty, które pomagają w diagnozie dziecka, zaplanowaniu najlepszego programu pracy z nim oraz w obserwacji postępów.
Do książki dołączona jest płyta CD z kartami pomocnymi w diagnozie dziecka, zaplanowaniu indywidualnej pracy z nim oraz obserwacji jego postępów.
Przepiękna pozycja albumowa odkrywająca tajniki ludzkiego ciała.
Dowiesz się m.in. w jaki sposób jest zbudowany mózg, co to są neurony i jakie procesy zachodzą podczas oddychania.
Kolorowe zdjęcia i interesujące opisy spowodują, że wybierzesz się w niezapomnianą podróż do świata nauki i medycyny.
Książka Julii Moor, angielskiej psycholog i matki dziecka autystycznego, przeznaczona jest przede wszystkim dla rodziców i opiekunów zmagających się na co dzień z problemem wychowania maluchów, u których stwierdzono zaburzenia na tle autyzmu. W części wstępnej autorka omawia metody inicjowania i przeprowadzania zabaw, które pozwolą przyciągnąć uwagę dziecka, stwarzając okazję do kontaktów i komunikacji. W dalszych rozdziałach przedstawia szczegółowo różne rodzaje zabaw wraz z pomysłami, jak maksymalnie wykorzystać zawarty w nich potencjał edukacyjny i komunikacyjny. Niektóre zajęcia są przeznaczone dla dzieci bardzo zamkniętych w sobie, inne dla maluchów bardziej sprawnych i mówiących. Rodzic powinien wybrać te, które według niego nadają się dla jego dziecka i dotyczą umiejętności, nad którymi chce w danej chwili z nim pracować.
Bez oddychania człowiek może przeżyć najwyżej 4 minuty. Jak oddech wpływa na nasze zdrowie? Jak sobie poradzić z alergią oddechową, katarem siennym, astmą, zapaleniami górnych dróg oddechowych i innymi chorobami?
Dr Jadwiga Górnicka podaje sprawdzone porady na choroby układu oddechowego. Uczy też, jak prawidłowo oddychać i oczyszczać zatoki.
W pierwszej części są prezentowane najnowsze wiadomości dotyczące endokrynologii ciąży w aspekcie wydzielania wewnętrznego płodu, matki oraz zagadnień klinicznych. W drugiej części, w sposób praktyczny, omówione są zagadnienia dotyczące endokrynologii, ciąży i porodu i połogu. W tej części znajdzie się przewodnik postępowania z kobietami mającymi choroby endokrynologiczne, rozdział mówiący o możliwości rozrodu przy współwystępowaniu endokrynopatii, na temat endokrynologicznych aspektach poronienia oraz połogu i laktacji. Publikacja jest adresowana do specjalistów ginekologów-położników, endokrynologów i neonatologów.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?