KATEGORIE [rozwiń]
Okładka książki Szczęście bajkami cerowane
nowość

49,00 zł


Książka prezentuje ciekawe spojrzenie na to kim jesteśmy, czym jest szczęście, jak przekonania wpływają na jego poczucie.   Zapraszając do wejścia na codzienną ścieżkę „higieny poczucia szczęścia”, pomaga zmienić postrzeganie siebie, otaczającego świata, zaprzyjaźnić się z wewnętrznym dzieckiem i rozmawiać z własnymi dziećmi o wartościach, szczęściu, sensie, a także o radości życia.   Znajdziesz tu ciekawe inspiracje i przykłady - skorzystaj z nich jeśli zechcesz rozbudzić w sobie ciekawość świata, odnaleźć głębszą refleksję. Rozpocznij od obserwacji prostych faktów i odpowiednich pytań. Weź odpowiedzialność we własne ręce za poczucie dobrostanu i opanuj sztukę radosnego życia.   Raz odrobiona lekcja ze szczęścia, odmienia nas nieodwracalnie, dlatego jeśli nie chcesz nic zmieniać w swoim życiu, nie czytaj tej książki.       DLA MŁODSZYCH I STARSZYCH   osób o otwartych umysłach, dla których poczucie szczęścia, poczucie sensu życia, radość i umiejętność budowania trwałych relacji z innymi, mają duże znaczenie.       DLA RODZICÓW   chcących lepiej poznać siebie, by zapewnić optymalną przestrzeń dla rozwoju dzieci.     DLA PRZYSZŁYCH RODZICÓW   pragnących umiejętnie wspierać świadomie swoje pociechy od pierwszych chwil ich istnienia.       DLA STARSZYCH DZIECI   by z czasem nie gubiły tego, co w nich najcenniejsze.     DLA LUDZI BIZNESU   poszukujących spójności, efektywności i umiejętności korzystania z „flow”, dla budujących zespoły i zarządzających nimi.       DLA COACHÓW I TRENERÓW   pracujących nad wzmocnieniem siebie i swoich klientów.
Okładka książki Rozwój w dobie globalizacji

89,90 zł 72,32 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Próbując znaleźć odpowiedź na pytanie, czy globalizacja ułatwia, czy utrudnia rozwój, Autorzy książki skupili swoją uwagę na analizie takich zagadnień, jak: rozwój w perspektywie teoretycznej (np. definicje pojęcia rozwoju, globalizacji) i historycznej (np. ewolucja teorii wzrostu i rozwoju); przestrzenne aspekty rozwoju i globalizacji (np. zjawiska urbanizacji, migracji zarobkowych czy turystyki międzynarodowej); najważniejsze stare i nowe kwestie rozwoju gospodarczego (np. ewolucja systemów gospodarczych, podział dochodów, problem ekspansji korporacji transnarodowych, propagowanie zasad sprawiedliwego handlu); rola instytucji w procesach rozwojowych (np. koncepcja obywatelstwa, prawa człowieka, zagadnienia związane z terroryzmem politycznym i pomocą rozwojową); społeczno-kulturowy wymiar rozwoju (np. zagadnienie zderzenia cywilizacji, aspekty rewolucji informacyjnej, rola kobiet). Książkę warto polecić: studentom ekonomii, zarządzania, politologii i stosunków międzynarodowych, słuchaczom różnych studiów podyplomowych (np. Rozwój w Dobie Globalizacji - Global Development na Uniwersytecie Warszawskim), pracownikom naukowym i pracownikom instytucji rządowych i samorządowych.
Okładka książki 7 Dni Świat Andrzeja Turskiego

34,90 zł 26,33 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Biografia Andrzeja Turskiego, dziennikarza radiowego i telewizyjnego. Autorki: córka Urszula Chińcz oraz najbliższa współpracownica w PANORAMIE, Anna Morawska. Fotografie z archiwum rodzinnego, tv i z agencji.
Okładka książki Edukacja małego dziecka T.9

38,00 zł 27,93 zł


Tom 9 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Szkoła – przemiany instytucji i jej funkcji, kontynuuje zagadnienia dotyczące pracy pedagogicznej z dzieckiem w wieku wczesnoszkolnym i zarazem poszerza dotychczasowe rozważania o kwestie związane z postrzeganiem współczesnej szkoły jako środowiska służącego uczeniu się i poznawaniu świata.
Okładka książki Atlas chorób pszczół

60,00 zł 50,67 zł


Atlas chorób pszczół zawiera podstawowe informacje dotyczące najbardziej istotnych chorób pszczół w Polsce, jest bogato ilustrowany zdjęciami, będzie przydatny lekarzom oraz studentom weterynarii do poszerzenia wiedzy na temat chorób pszczół. W treści: Choroby wywoływane przez wirusy Choroby wywoływane przez bakterie Choroby wywoływane przez grzyby Choroby wywoływane przez pasożyty Choroby niezakaźne Inne problemy, którym mogą towarzyszyć objawy przypominające istotne choroby pszczół
Okładka książki Standardy organizacyjne a rozwój obszarów wiejskich w kontekście zarządzania informacją i wiedzą

99,00 zł 72,76 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Monografia jest rezultatem projektu badawczego „Zarządzanie wiedzą w procesie budowania konkurencyjności i innowacyjności obszarów wiejskich na zasadach zrównoważonego rozwoju – empiryczna weryfikacja na przykładzie województwa małopolskiego”, finansowanego ze środków Narodowego Centrum Nauki. Głównymi celami proponowanej publikacji są: wskazanie wybranych metod doskonalenia organizacji biznesu i ich charakterystyka jako przyszłych narzędzi budowania konkurencyjności oraz innowacyjności obszarów wiejskich na zasadach zrównoważonego rozwoju (cel teoretyczny), przykładowa prezentacja metodyki budowy analizy progowej jako narzędzia zarządzania zrównoważonym rozwojem obszarów wiejskich, ze szczególnym uwzględnieniem procesów z udziałem wiedzy (cel utylitarny metodyczny), wyznaczenie hipotetycznych obszarów zarządzania wiedzą na terenach wiejskich, na przykładzie zaprezentowanych koncepcji literaturowych oraz kierunków badań własnych autorów w zakresie typologii (cel utylitarny praktyczny), analiza przypuszczalnych kierunków badań i możliwości zastosowania analizy progowej oraz wybranych i scharakteryzowanych metod zachodnich, a także japońskich w budowaniu zasobu wiedzy w zakresie urbanizacji obszarów wiejskich, analogicznie do procesów urbanizacji miast. Autorzy są pracownikami naukowo-dydaktycznymi Wydziału Inżynierii Produkcji i Energetyki Uniwersytetu Rolniczego im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.
Okładka książki Strategie radzenia sobie z tremą w kształceniu muzycznym oraz w zawodzie muzyka

45,00 zł 38,45 zł


Trema stanowi najbardziej specyficzną trudność doświadczaną przez osoby podejmujące się praktycznego muzycznego wykonawstwa, zarówno na poziomie szkolnym, akademickim, jak i zawodowym. W książce Czytelnik znajdzie podstawowe informacje o strukturze procesu stresu scenicznego oraz wiele praktycznych wskazówek, jak sobie z nim poradzić, wraz ze szczegółowymi metodami i scenariuszami pozwalającymi na ich samodzielne zastosowanie. Książka napisana została z myślą o koncertujących muzykach, aktywnych nauczycielach muzykach, animatorach edukacji muzycznej, studentach akademii muzycznych i wychowania muzycznego, starszych uczniach szkół muzycznych oraz rodzicach udzielających szeroko rozumianego wsparcia swoim uzdolnionym muzycznie dzieciom. Bez względu na rodzaj podejmowanej aktywności muzycznej (uczenie się, nauczanie, profesjonalne czy amatorskie wykonawstwo muzyczne) o zjawisku tremy warto mieć wiedzę, którą następnie można wykorzystywać w praktycznych strategiach postępowania pedagogicznego i wykonawczego. W poszczególnych rozdziałach książki Czytelnik znajdzie odpowiedź na pytanie, jak skutecznie, dzięki zrozumieniu zjawiska tremy, okiełznać stres towarzyszący występom publicznym? Eliminując napięcia wynikające ze złego przygotowania i negatywnego postrzegania występów publicznych, Czytelnik-wykonawca będzie mógł odszukać/rozpoznać wiele osobistych zasobów, które pozwolą mu na stosowanie efektywnych metod psychologicznych, przygotowujących do pomyślnego występu publicznego. Partner wydania: Centrum Edukacji Artystycznej.
Okładka książki Zarządzanie wiedzą w rozwoju obszarów wiejskich

99,00 zł 86,58 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Monografia jest zaplanowanym rezultatem projektu badawczego „Zarządzanie wiedzą w procesie budowania konkurencyjności i innowacyjności obszarów wiejskich na zasadach zrównoważonego rozwoju – empiryczna weryfikacja na przykładzie województwa małopolskiego”. Celem zespołu badawczego było powiązanie trudnego procesu zmian społeczno-gospodarczych, zachodzących bardzo wolno na obszarach wiejskich z nowoczesnymi koncepcjami zarządzania obecnymi w najbardziej innowacyjnych przedsiębiorstwach. Zarządzanie wiedzą jest koncepcją ukierunkowaną na optymalne wykorzystanie dostępnych zasobów wiedzy czy eliminowanie luk wiedzy, a to przekłada się między innymi na doskonalenie funkcjonowania organizacji, redukcję ryzyka, rozwój relacji z otoczeniem, uzyskiwanie innowacyjnych rozwiązań organizacyjnych i innowacji produktowych. Założono, że mimo braku oficjalnych potwierdzeń w badanych instytucjach o występowaniu zarządzania wiedzą i istnieniu systemu zarządzania wiedzą w ramach rozwoju obszarów wiejskich, zarządzanie wiedzą istnieje, a procesy z udziałem wiedzy są realizowane, mimo że mogą być przez pracowników nieuświadamiane. Monografia jest adresowana zarówno do praktyków, jak i teoretyków zajmujących się problematyką rozwoju obszarów wiejskich oraz zarządzania wiedzą. Podjęte badania w obszarze teoretycznym i empirycznym są w pełni uzasadnione w kontekście wyzwań rozwojowych obszarów wiejskich. Autorzy wskazują, że proces rozwoju obszarów wiejskich jest wypadkową czynników związanych z kapitałem społecznym, czynnikami demograficznymi, ekonomicznymi, środowiskowymi i infrastrukturalnymi. Jednocześnie podmioty funkcjonują w warunkach zrównoważonego rozwoju, inteligentnego wzrostu i włączenia społecznego. By sprostać wyzwaniom, które warunkują funkcjonowanie w warunkach zmienności, różnorodności konieczna jest aktualna, wystarczająca i przydatna w decyzjach wiedza oraz umiejętne zarządzanie nią. Prof. dr hab. Elżbieta Skrzypek Katedra Zarządzania Jakością i Wiedzą Wydział Ekonomiczny UMCS Lublin Autorzy są pracownikami naukowo-dydaktycznymi Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie oraz Wydziału Inżynierii Produkcji i Energetyki Uniwersytetu Rolniczego im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.
Okładka książki Edukacja małego dziecka T.14

40,00 zł 29,40 zł


Tom 14 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Konteksty społeczne i międzykulturowe, prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. Kontekstom społecznym i międzykulturowym oraz tendencjom i problemom edukacji małego dziecka poświęcone są opracowania zamieszczone w tej publikacji. W poszczególnych tekstach znajdują się poglądy, propozycje oraz wyniki badań i studiów dotyczące różnych obszarów funkcjonowania dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej. Prezentowany tom składa się z dwóch części. W pierwszej, noszącej tytuł Społeczne konteksty dziecka i dzieciństwa – propozycje teoretyczne i rozwiązania praktyczne, autorzy zwracają uwagę m.in. na potrzebę opracowania metodologii badań nad dzieciństwem. Jak podkreśla Danuta Waloszek, na świecie, obok nas dorosłych, jest konkretny, rozwijający się człowiek – dziecko/uczeń z imienia i nazwiska oraz z własną biografią, któremu należy się uwaga i powaga. Jest swoiście wyposażoną, wartościową, fascynującą „cząstką elementarną” ludzkości. Uchwycenie niezwykłości „nowego, kolejnego powołanego do życia człowieka”, jego indywidualności i ustosunkowanie się do nich jest podstawowym zadaniem dorosłej części społeczeństwa, w tym nauczyciela. Autorzy poszczególnych tekstów opisują dzieciństwo z dwóch perspektyw: a) węższej – obejmującej indywidualny dziecięcy świat przeżyć, znaczeń, wartości, doświadczeń, aktywności, którego centrum stanowi rodzina, szkoła, rówieśnicy, codzienne kontakty społeczne, oraz b) szerszej – rozumianej jako historyczno-społeczno-kulturowa kategoria, odnosząca się do statusu społecznego dziecka, ukazująca jego położenie w grupie społecznej. Wskazują także na potrzebę edukacji refleksyjnej w pracy pedagogicznej, opartej m.in. na dialogowaniu z dziećmi. Druga część, zatytułowana Wychowanie międzykulturowe małego dziec­ka – doświadczenia polskie i zagraniczne, zawiera zarówno teoretyczną, jak i praktyczną egzemplifikację zagadnień związanych z edukacją międzykulturową. W kontekście polskich, słowackich, czeskich, duńskich i niemieckich doświadczeń prezentowane są zagadnienia dotyczące nabywania kompetencji społecznych przez uczniów żyjących w środowiskach zróżnicowanych kulturowo czy funkcjonowania w szkołach większościowych dzieci wywodzących się z mniejszości narodowych i etnicznych. Tę część zamyka przewodnik bibliograficzny, obejmujący najważniejsze lektury do edukacji międzykulturowej dla dzieci. Przemysław P. Grzybowski, autor przewodnika, słusznie zaznacza, że przemyślana praca z lekturami do edukacji międzykulturowej uświadamia, iż każdy z ich bohaterów – nawet najbardziej niezwykły, wręcz dziwaczny – jest wartościowy i przez to godzien szacunku, a jedną z cech konstytuujących jego wartość stanowi właśnie odmienność, różnica, dzięki której świat młodego czytelnika ulega wzbogaceniu o nowe idee, poglądy, wzory postępowania. Ewa Ogrodzka-Mazur
Okładka książki Podstawy działalności gospod. w branży samochowej

46,00 zł 34,25 zł


W napisanym zgodnie z nową podstawą programową kształcenia w zawodach (z 2012 roku) ilustrowanym podręczniku podano ogólne zasady funkcjonowania gospodarki rynkowej, scharakteryzowano poszczególne rodzaje przedsiębiorstw samochodowych, opisano zasady podejmowania, prowadzenia i kończenia działalności gospodarczej oraz przeanalizowano koszty i przychody z działalności gospodarczej. W treści podręcznika zamieszczono wiele praktycznych przykładów i konkretnych rozwiązań funkcjonujących w przedsiębiorstwach branży samochodowej, ilustrujących omawiane zagadnienia. Po każdym rozdziale zamieszczono pytania kontrolne i polecenia, mające pomóc w ugruntowaniu nabytej wiedzy.Odbiorcy: uczniowie kształcący się w zawodach technik pojazdów samochodowych i mechanik pojazdów samochodowych oraz elektromechanik pojazdów samochodowych, jak również uczestnicy kursów zawodowych w zakresie kwalifikacji M.18 i M.12.
Okładka książki Błogosławiona Hanna Chrzanowska

14,90 zł 10,95 zł


Kim była bł. Hanna Chrzanowska, o której kard. Karol Wojtyła mówił, że była dla niego „ogromną pomocą i oparciem”? Dla jednych pielęgniarką, nauczycielką, „klerykałką” dla innych mistrzynią lub po prostu „cioteczką”... Sama niewiele mówiła o własnej religijności, natomiast zależało jej bardzo na życiu duchowym pacjentów oraz pielęgniarek. Dlatego dbała nie tylko o dobre wykształcenie swoich uczennic, ale także o ich duchową formację, organizując dla nich rekolekcje, dni skupienia i pielgrzymki. Organizowała również rekolekcje dla chorych. Do rangi symbolu urastają jej słowa: „Do chorego nie umytego i nie nakarmionego, słowo Boże dociera z trudem lub nie dociera wcale". Autorka prezentuje sylwetkę Hanny Chrzanowskiej – jej dom rodzinny, zmagania i przeciwności z którymi się borykała oraz jej bezgraniczne niemal oddanie chorym. Gdy sytuacja tego wymagała, potrafiła być nieustępliwa, ale w odniesieniu do chorych – zawsze niezmiernie czuła i troskliwa. Pomimo własnej choroby nowotworowej, niosła pomoc i pociechę innym chorym do końca swoich dni.
Okładka książki Obudowa metodyczna programu WF

58,00 zł 42,62 zł


Ruch daje radość, zadowolenie, odpręża, wzmacnia organizm, sprzyja ogólnemu rozwojowi fizycznemu i psychicznemu dziecka. Zajęcia wychowania fizycznego prowadzone w ramach edukacji wczesnoszkolnej powinny być dla uczniów przyjemnością i zabawą. Nauczyciel powinien dążyć do rozwoju naturalnej potrzeby ruchu. Zadaniem wychowania fizycznego na wszystkich etapach edukacji jest przygotowanie ucznia do stałego uczestnictwa w kulturze fizycznej, czyli wyposażenie w umiejętności, wiedzę, przekonania i wartości, które w dorosłym życiu owocować będą aktywnym, zdrowym stylem życia. Główną formą pracy w nauczaniu wczesnoszkolnym jest dzień aktywności dziecka. Treści kształcenia i wychowania powinny być spójne dla wszystkich edukacji. Wychowanie fizyczne jest integralną częścią nauczania i wychowania. Niestety pojawiają się tendencje do traktowania tego przedmiotu jako przerywnika w innych zajęciach, dodatkowego, niezbyt ważnego elementu nauczania. Zminimalizowane, ograniczone do dwudziestominutowych zabaw i gier wychowanie fizyczne pozostaje na uboczu procesu edukacji. W większości programów nauczania wychowaniu fizycznemu poświęcono niewiele uwagi, a przecież realizacja czynności ruchowych oraz zdobycie wiedzy i umiejętności opisanych w podstawie programowej wymagają przemyślanych sposobów działania, odpowiednich warunków, specjalistycznego sprzętu, właściwego przygotowania nauczyciela i uczniów. Jedną z najważniejszych potrzeb dzieci jest potrzeba ruchu. Zajęcia ruchowe powinny odbywać się każdego dnia jako składnik kształcenia zintegrowanego. Nie mniej istotne jest, by przynajmniej jedna godzina zajęć wychowania fizycznego w tygodniu prowadzona była w sali gimnastycznej z dostępem do wszelkich środków i sprzętów sportowych.
Okładka książki Zachowania organizacyjne w teorii i praktyce ...

49,00 zł 41,87 zł


Książka przedstawia, jak skutecznie porozumiewać się, zwiększać satysfakcję z pracy, efektywnie włączyć się w wykonywanie celu grupowego i unikać błędnej interpretacji otaczającego środowiska czyli jak zostać doskonałym liderem, menedżerem lub pracownikiem.
Okładka książki Rusz się człowieku kl. II: Obudowa metodyczna prog

60,00 zł 44,67 zł


Oddajemy w Państwa ręce drugą część cyklu poradników dla nauczycieli nauczania wczesnoszkolnego, stanowiących obudowę metodyczną programu wychowania fizycznego dla szkoły podstawowej „Rusz się człowieku”. Tym razem jest to materiał przeznaczony dla klasy II. Prezentowane scenariusze zajęć stanowią zwartą całość, mogą być jednak realizowane jako pojedyncze lekcje lub stanowić inspirację do budowy własnych pomysłów. Nauczyciel może w dowolny sposób zmieniać kolejność zajęć lub ich układ, dostosowując treści do tematów z innych edukacji. Zajęcia wychowania fizycznego prowadzone w ramach edukacji wczesnoszkolnej powinny być dla uczniów przyjemnością i zabawą, a przede wszystkim wyzwalać radość z ruchu. Specyfika wychowania fizycznego umożliwia poznanie wartości oraz norm społecznych, zapewnia właściwy rozwój emocjonalny, wspiera kreatywność, wdraża do zachowań zapewniających bezpieczeństwo własne i innych. Zajęcia ruchowe sprzyjają kształtowaniu sprawności fizycznej, samodzielności oraz poczucia odpowiedzialności i obowiązku. Każde zajęcia powinny służyć rozwojowi fizycznemu, psychicznemu oraz społecznemu. Ponadto powinny wywoływać zaciekawienie, zdumienie, zadowolenie, a także kształtować umiejętność rozumienia uczuć i emocji swoich oraz innych osób. Organizacja lekcji wychowania fizycznego powinna być dostosowana do indywidualnych możliwości oraz potrzeb rozwojowych każdego dziecka. W realizacji celów określonych w podstawie programowej najważniejsze jest właściwe zaplanowanie pracy przez nauczyciela. Materiał podzielono na cykle tema­tyczne, a każdy z nich omówiono w postaci szczegółowych scenariuszy kolejnych zajęć. W niniejszym poradniku zamieszczono 120 scenariuszy zajęć. W każdym konspekcie podano: temat zajęć, zakres umiejętności ruchowych, przekazywanych wiadomości i kształtowanych postaw, miejsce zajęć, przy­bory do wykorzystania oraz dokładną charakterystykę czynności uczniów. Proponowane gry i zabawy zaczerpnięto z książki Romana Trześniowskiego Zabawy i gry ruchowe (w konspektach podano jedynie ich nazwy). Pozostałe – oparte na pomysłach własnych lub innych autorów – opisano szczegółowo. Mam nadzieję, że poradnik umożliwi realizację zadań określonych w podstawie programowej oraz ułatwi sprostanie wymogom postawionym nauczycielom edukacji wczesnoszkolnej w dziedzinie wychowania fizycznego. Podane przykłady metod i form pracy, ćwiczeń, zabaw, gier i całych scenariuszy powinny nie tylko pomóc w prowadzeniu zajęć wychowania fizycznego, ale także zachęcić do tworzenia własnych ciekawych rozwiązań metodycznych.
Okładka książki Innowacyjna Polska w Europie 2020

67,90 zł 54,63 zł


Zakładając, że Polska chce być podmiotem w Europie, dążyć do poprawy swego miejsca w gospodarce Unii Europejskiej i do zachowania wartości europejskiego modelu polityczno-społecznego, muszą być rozszerzone i umocnione działania zmierzające do przyspieszenia rozwoju kraju, a jest to możliwe tylko dzięki wprowadzeniu gospodarki, społeczeństwa i państwa na drogę zintegrowanego kształtowania cywilizacji wiedzy. Wymaga to powszechnego zrozumienia konieczności fundamentalnej transformacji społeczno-gospodarczej, a więc głębokich zmian systemowych. Może ona być źródłem wielkich korzyści społecznych i gospodarczych, ale ? w przypadku jej zaniechania ? źródłem trudności i popadnięcia w zacofanie. Konieczne jest poznanie wyzwań, jakie stoją przed krajem, przeanalizowanie sposobów i metod sprostania im, opracowanie długookresowej kompleksowej strategii strukturalnych zmian funkcjonowania gospodarki, społeczeństwa i państwa oraz ich konsekwentne wdrażanie z aprobatą zdecydowanej większości społeczeństwa. Innowacyjność szeroko rozumiana przejawia się w tym, że motorem napędowym rozwoju kraju staje się zintegrowany system, w którym są realizowane nie tylko innowacje technologiczno-produktowe, lecz przede wszystkim świadomie działa bardziej wykształcone, zdrowe i walczące o swoje prawa społeczeństwo oraz sprawne, efektywne państwo.
Okładka książki Wyśpiewam Wam więcej

39,99 zł 29,39 zł


Po znakomicie przyjętym książkowym debiucie Urszula Dudziak powraca z nową książką. "Wyśpiewam wam więcej" to porcja świetnych anegdot i inspirujących historii z życia fenomenalnej artystki, charyzmatycznej osobowości, elektryzującej kobiety. Kto przeczytał „Wyśpiewam wam wszystko” i polubił wspomnienia Urszuli Dudziak za układ jazzowego koncertu życzeń, na pewno będzie miał apetyt na więcej. Czeka go niespodzianka, bo „Wyśpiewam wam więcej” to opowieść snuta w innym stylu i tempie, opowieść jak koronka, jak mówi o niej sama artystka. Z jej słów wyłania się portret silnej kobiety, znającej smak sukcesu, ale i porażki, z wielu nici-wątków powstaje wzór skomplikowany jak samo życie. Składa się nań kolejna porcja muzycznych wspomnień i zabawnych anegdot, refleksja nad codziennością i potężna dawka optymizmu. To właśnie optymizm (poza tenisem i jazzem, rzecz jasna) promuje autorka od pierwszej do ostatniej strony. I nie ma nic przeciwko temu, by tym razem powiedzieć nieco mniej o muzyce, a znacznie więcej o sobie.
Okładka książki Nowenna chorych
nowość

2,00 zł 1,53 zł


Broszurka zawiera nowennę za wstawiennictwem św. Jana Pawła II, której motywem przewodnim jest cierpienie, jego wartość i sens w świetle wiary. Cierpienie, ból, choroba są związane z życiem człowieka. Były one również częścią ostatnich lat życia św. Jana Pawła II. Obserwowaliśmy jego zmaganie się z chorobą. Jan Paweł II ukazywał nam, jak należy znosić ból i ofiarowywać go Panu Bogu.Za wstawiennictwem św. Jana Pawła II możemy zanosić do Pana Boga nasze prośby o ulgę w cierpieniu, za chorych, za osoby opiekujące się chorymi. W broszurce znajdziemy też litanię do św. Jana Pawła II oraz Koronkę do Bożego Miłosierdzia, którego kult był bliski Papieżowi-Polakowi.
Okładka książki Odwrócone życie

34,90 zł 25,65 zł


Ewa to nastolatka, której dorastanie odbyło się szybkim tempie. Zbyt szybkim. Matka walcząca z depresją po śmierci małego synka znika z jej życia. To samo czyni ojciec dziewczyny, wybierając nowy związek. Odrzucona przez rodzinę nie potrafi cieszyć się życiem. Aldona to z kolei kobieta sukcesu, rodzinny Śląsk zamienia na gorącą Teneryfę. Malownicza wyspa nie cieszy jednak tak, jakby chciała, ponieważ jej syn wymaga natychmiastowego przeszczepu. Niestety wciąż brak dawcy.
Okładka książki Prawo w turystyce i hotelarstwie - materiały edukacyjne

21,00 zł 18,15 zł


Książka jest przeznaczona dla uczniów techników i słuchaczy szkół policealnych, zdobywających zawody: technik hotelarstwa, technik obsługi turystycznej oraz technik turystyki wiejskiej. Książka może być wykorzystywana przez: 1) słuchaczy oraz nauczycieli szkół policealnych kształcących w zawodach: technik hotelarstwa, technik obsługi turystycznej, technik turystyki wiejskiej; 2) studentów szkół wyższych na kierunkach związanych z turystyką i hotelarstwem; 3) osoby, których praca zawodowa jest związana z turystyką i hotelarstwem lub które chciałyby taką pracę zdobyć. Liczne ramki zatytułowane Wiedza w praktyce oraz Ciekawostka mają za zadanie ubarwić treść i zwrócić uwagę czytelnika na kwestie praktyczne, które mogą przydać mu się na co dzień. Po każdym rozdziale zostało zamieszczone kilka stron ćwiczeń (teoretycznych i praktycznych), które mają na celu przede wszystkim powtórzenie i utrwalenie omówionych treści, ale także – poszerzenie wiedzy czytelnika na dany temat. Na końcu książki znajduje się krótki słownik, zawierający definicje lub wyjaśnienia najważniejszych pojęć.
Okładka książki Literatura cyfrowa

45,00 zł 33,07 zł


Literatura cyfrowa to swoista hybryda intencjonalnych „społeczności praktyki” (w sensie nadanym temu pojęciu przez Etienne’a Wengera) i możliwości nowych mediów. Stąd – jak słusznie zauważa autorka tej książki już na wstępie – „napisana dziś praca teoretyczna, jutro okaże się tylko częścią historii”. Krótka jeszcze historia rozważań nad rolą internetu, technologiami komunikacyjnymi czy choćby prace poświęcone telefonom komórkowym sprzed kilku lat dowodnie pokazują, jak niepewne i tymczasowe bywają diagnozy, które w momencie ich formułowania sprawiają wrażenie „przełomowych”. O wiele zatem bezpieczniejsze, i tę drogę wybrała Urszula Pawlicka, jest podejście „procesualne”, analizujące procesy, teorie, praktyki i dokonania literatury w środowisku cyfrowym od momentu ich pojawienia się do dnia dzisiejszego (który najpewniej od jakiegoś czasu jest już zapisem o walorze ledwie historycznym). (prof. dr hab. Wojciech Józef Burszta)

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka