W tej strefie zapraszamy czytelników tak zwane artystyczne dusze po książki z kategorii Sztuka. Polecamy szereg publikacji o sztuce i jej historii,ciekawostki i portfolia artystów, eseje, albumy, książki o malarstwie, rzeźbiarstwie, architekturze oraz histoii fotografii. Biografie ciekawych artystów, książki i powieści przedstawiające fascynujące losy malarzy i osób uwiecznianych na obrazach. W tym dziale tylko ksiązki ze sztuka w tle.
From politics to religion, psychology to nuclear physics, learn how Dalí's work embraces nearly every major historic development of the twentieth century.
Although Salvador Dalí’s characteristically provocative behavior and bizarre pictorial language made him an outlier in high society, his body of work reflects his century’s most important innovations and concerns. This introduction to Dalí’s work features dozens of exquisite reproductions as it traces the artist’s development, life and career. Readers will learn how he was influenced by contemporaries Miró, Ernst, and de Chirico as well as by Raphael and Gaudí. It explores his early adoption of Surrealism, his fascination with the subconscious, and his antipathy toward war. Using quotes from the artist, it illustrates how Dalí's return to the Catholic church and his interest in nuclear and atomic physics was manifested in his paintings and experiments in film. By making Dalí’s often perplexing art. Accessible to audiences of every level, this engaging introduction helps readers understand why he remains one of the most influential—and imitated—artists of all time.
Jedna z najlepszych książek roku według Rolling Stone, The Guardian i Paste!Powstali w 1981 roku w Nowym Jorku jako zespół hardcorowy, a stali się światową legendą hip-hopu. Oto pełnoprawna historia Beastie Boys przedstawiona po raz pierwszy słowami członków zespołu. Adam "Ad-Rock" Horovitz i Michael "Mike D" Diamond prezentują nieznane i zabawne opowieści o tym, jak z nastoletnich punków stali się początkującymi raperami. Mówią o współpracy z Russellem Simmonsem i Rickiem Rubinem, sukcesie debiutanckiego albumu Licensed to III, który stał się pierwszym hiphopowym albumem na szczycie list przebojów, zamieszaniu po zerwaniu z wytwórnią Def Jam, przeprowadzce do Los Angeles oraz odrodzeniu się z albumem Paul's Boutique, który zredefiniował gatunki muzyczne.Księga Beastie Boys przybliża czytelnikom ewolucję zespołu jako muzyków i ich zaangażowanie społeczne przy tworzeniu klasycznych albumów, takich jak Check Your Head, Ill Communication i Hello Nasty. Dodatkowo autorzy opisują kulisy związane z organizacją Tibetan Freedom Concert, którego patronem był zmarły już Adam "MCA" Yauch. A wszystko to okraszone historiami, które pomagają zrozumieć, dlaczego od ponad trzydziestu lat ten zespół ma niezatarty wpływ na kulturę popularną.Ta publikacja zachwyca nie tylko narracją z pierwszej ręki, dzięki której przeniesiesz się na ulice Nowego Jorku lat 80., ale też nieznanymi zdjęciami, oryginalnymi ilustracjami, książką kucharską od szefa kuchni zespołu Roya Choi, powieścią graficzną, mapą Nowego Jorku związaną z Beastie Boys, playlistami składanek, utworami autorstwa gości i wieloma innymi niespodziankami.Księga Beastie Boys to dzieło wyjątkowe, które wychodzi daleko poza ramy muzycznego pamiętnika. To prawdziwa biblia dla fanów zespołu, muzyki i popkultury.
During a time of development and change that has the potential to transform the unique character of London's Soho, this book delves into the area's storied past as a place of disobedience and eccentricity. Opening with a look at Soho through the years, this book includes archival images of Suffragettes learning Jiu-jitsu in a Soho gym, David Bowie preparing to record at Trident Studios and Francis Bacon drinking at the French House. The book then presents the work of photographers who have shed light on Soho's many faces through the decades, including Kelvin Brodie, Clancy Gebler Davies, Corinne Day, William Klein, and Anders Petersen.
Also featured is a new series of work by young, up-and-coming photographer Daragh Soden, whose images were specially commissioned by The Photographers' Gallery for this project. These streetscapes and portraits are by turns intimate and haunting, visceral and vibrant, nostalgic and provocative. Throughout the volume, texts narrate a social history marked by subculture and controversy.
This book captures Soho as a refuge for marginalized, pioneering, and unconventional people.
The essential purpose of a staircase is utilitarian: to facilitate ascent and descent. Yet the design of even the simplest stair is complex, requiring great knowledge, skill and ingenuity. This volume showcases the astonishing diversity of staircases over the centuries, from the stepped pyramids of the Maya to the exquisitely proportioned stairs of the Renaissance, to the elaborate balustraded confections of the Baroque period, to the virtuosic, computer-aided designs of today.
A superb range of photographs, many specially taken for this publication, illustrates clear and accessible written surveys by specialist architectural historians. From Renaissance masterpieces, the sweeping curves of Art Nouveau, the functional beauty of the Bauhaus, to high-tech contemporary dream creations, the staircase is a powerful emblem of technological and artistic achievement. Architectural tours de force all, often charged with religious, mystical and hierarchical meaning, these staircases are inherently dynamic, as is every page of this fascinating and beautifully illustrated book.
Art & Politics Now is a richly illustrated survey of more than 200 artists whose works address 'the political', often using radical approaches and techniques to communicate their ideas. Since the turn of the 21st century, contemporary artists have increasingly engaged with some of the most pressing issues facing our world and their art has taken a distinctly political turn. Eleven themed chapters with integrated illustrations each provide a closely woven argument about the contribution of specific artworks and projects to different aspects of political and social engagement, from globalization and citizenship to activism and the environment.
Opowieść o życiu i twórczości jednego z najwybitniejszych malarzy. Ukazuje proces dojrzewania Jacka Malczewskiego zarówno jako człowieka, jak i artysty. Powieść, oprócz Malczewskiego, opisuje także jego rodzinę, rodaków, czasy, w których żył, kobiety, które kochał i słabości, którym ulegał.
Tkanina - traktowana często jako niższa forma sztuki - leży na pograniczu malarstwa czy rzeźby, ale dysponuje też własnymi środkami wyrazu. Wysoką rangę zyskała dzięki wybitnym artystkom światowego formatu, jak choćby Magdalena Abakanowicz i Jolanta Owidzka. Jednocześnie tkanina pozostała bliska zwykłym ludziom - w każdym domu obecne przecież były dywany, gobeliny, zasłony, makatyKatarzyna Jasiołek omawia wycinek wielkiej historii tkaniny, ale za to bardzo ważny - ponieważ właśnie polscy artyści zrewolucjonizowali światową tkaninę artystyczną. Zaczyna opowieść od dwudziestolecia międzywojennego i działalności Spółdzielni Artystów Plastyków "Ład", słynącej głównie z kilimów i żakardów. Pisze także o kilimie zakopiańskim, którego tradycja sięga czasów powojennych.Przełom dla polskich artystów nastąpił podczas 1. Biennale Międzynarodowej Tkaniny Współczesnej w Lozannie w 1962 roku. Jak przypomina Jasiołek, zaprezentowali oni własnoręcznie tkane prace tak wyraziste, szczere i szorstkie w porównaniu z propozycjami pozostałych uczestników, że wywołali konsternację publiczności i krytyków. Konsternacja przerodziła się jednak w podziw. W kolejnych latach Polacy wyznaczali trendy w tkaninie artystycznej i stali na czele rewolucji formalnej. Potrafili zawrzeć w swoich pracach ważny i aktualny przekaz.Autorka nie zapomina o tkaninie współczesnej. Porusza kwestię ekologicznego podejścia do materiałów, wskrzeszania przedwojennej tradycji polskich kilimów na terenie dzisiejszej Ukrainy, pisze także o romskiej artystce Małgorzacie Mirdze-Tas, której prace - wykonane z surowców z odzysku - opowiadają alternatywne wersje romskich historii. To pokazuje, jak wiele niespodzianek czeka tych, którzy zechcą zgłębić tkaninę.
Comprising a vivid and varied series of miniature biographies, revealing profiles, thought-provoking essays and a multitude of previously unknown anecdotes and quotes, Hercules!: The A to Z of Elton John is the perfect compendium for the casual fan or devoted connoisseur, providing a funny, comprehensive and fully alphabetised overview of the star's life and music.
Charting all the highs and lows, the major record releases and the significant tours, the strokes of genius and the bottoms of barrels, this insightful portrait will cover serious subjects such as Elton's battle with the media, his highly publicised addictions, his route to sobriety, his tangled love life and his struggles to come to terms with his sexuality, hair loss and temper. But, as Elton himself always does so well in the hundreds of interviews he has given over the past half-century, his stories will also be told frankly and humorously, his demons now conquered and his success unrelenting.
And at the heart of this book is a joyride through one of the all-time greatest musical catalogues from a brilliant, versatile, glamorous and universally loved pop superstar.
Antoni Libera jest nie tylko pisarzem i tłumaczem, ale też autorem operowych librett. W książce prezentujemy właśnie tę mniej znaną twarz twórcy "Madame". W tomie znalazły się Libretta na podstawie arcydzieł literatury do muzyki Richarda Straussa, Beniamina Brittena i Krzysztofa Pendereckiego (Oscar Wilde "Salome", Thomas Mann "Śmierć w Wenecji", Gerhard Hauptmann "Czarna maska") - wszystkie w przekładzie Antoniego Libery. Publikacja została pomyślana jako rodzaj hołdu z okazji dziewięćdziesiątej rocznicy urodzin Krzysztofa Pendereckiego a wybór pozycji z literatury muzycznej XX wieku unaocznia wyjątkową pozycję kompozytora. Każdy utwór poprzedzony jest szkicem, w którym autor kreśli historyczny kontekst arcydzieł.
Dzieła wszystkie Cypriana Norwida, nawiązujące do bogatych edytorskich tradycji pism poety, są pierwszym w pełni krytycznym ich wydaniem przygotowanym przez norwidologów z kilku ośrodków naukowych kraju. Teksty Norwida zostały oparte na autografach (lub ich kopiach), na pierwodrukach albo najbardziej wiarygodnych edycjach. Zachowano przy tym bez zmian słownictwo i składnię pisarza, a fleksję, fonetykę, pisownię i interpunkcję ostrożnie zmodernizowano według zasad, które zostaną podane we Wstępie do całego wydania. Dzieła wszystkie przynoszą wiele nowych ustaleń tekstu oraz zawierają – po raz pierwszy – pełny aparat krytyczny: Uwagi edytorskie, Odmiany tekstu (wprowadzone przez autora i wydawców) oraz Objaśnienia. Dzieła wszystkie będą się składać z 17 tomów: I-II Wiersze, III-IV Poematy, V-VI Dramaty, VII-IX Proza, X-XIV Listy, XV-XVI Notatniki, XVII Albumy.
Dizajn dla realnego świata to najbardziej poczytna książka o projektowaniu i obowiązkowa lektura w wielu szkołach projektowania i architektury. Żywy i pouczający wykład Victora Papanka pokazuje, w jaki sposób projektowanie może stanowić wsparcie w zmaganiach z takimi współczesnymi bolączkami, jak zanieczyszczenie środowiska, przeludnienie, głód, marnotrawstwo zasobów. Autor prowadzi nas od "fetyszy dla społeczeństwa przesytu" do nowej ery projektowania moralnie i ekologicznie odpowiedzialnego.
Album poświęcony twórczości jednego z najbardziej rozpoznawalnych współczesnych polskich artystów - Jerzego Dudy-Gracza. W twórczości artysta często komentował polityczno-społeczną rzeczywistość, balansował pomiędzy groteską, ironią i satyrą a sentymentalizmem i nostalgią. Tworzył cykle malarskie, z których najbardziej znane to Motywy i portrety polskie czy Obrazy jurajskie. Twórczość Dudy-Gracza ukazująca karykatury postaci w tragicznym świecie, budziła silne emocje. Celnie i jednoznacznie obnażała ludzkie wady takie jak zakłamanie, chamstwo, lenistwo, nietolerancję. Na obrazach dostrzegamy również tęsknotę za światem, który przemija, za obrazami z dzieciństwa, za wspomnieniami pieczołowicie pielęgnowanymi i odtworzonymi na płótnie.
Album prezentujący twórczość Edwarda Dwurnika (1943-2018), jednego z najbardziej znanych, polskich malarzy. Absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, wielokrotnie nagradzany i wyróżniany, został laureatem m.in. nagrody Komitetu Kultury Niezależnej "Solidarności" (1983) i nagrody Fundacji Sztuki Współczesnej (1992).Edward Dwurnik tworzył rozbudowane cykle malarskie nacechowane groteskowością i rysunkową formą wyrazu. Był artystą niezwykle płodnym, który skrupulatnie prowadził rejestr wszystkich stworzonych prac. W jego twórczości odzwierciedlały się zmiany zachodzące w Polsce i widać to m. in w cyklu Warszawa (1981) - nawiązujący do stanu wojennego. Bogaty wybór prac artysty wzbogacony został o tekst autorstwa Marii Anny Potockiej, kuratorki i krytyczki sztuki.
Wędrówka przez najbardziej odważne budynki europejskie ostatnich kilku dekad.Hala targowa w Rotterdamie, nad którą okrakiem stanął blok mieszkalny. Duńskie Muzeum Morskie zbudowane pod ziemią niczym scenografia z filmu science fiction. Drewniana kapliczka w Alpach będąca duchową esencją architektury. Uczelnia w Katowicach, która jest hołdem dla śląskich familoków.To tylko kilka europejskich obiektów, które architekt Robert Konieczny i krytyk architektury Tomasz Malkowski uznali za warte zobaczenia. Każdemu obiektowi towarzyszy żywa dyskusja autorów. Dwie, czasami skrajnie odmienne opinie pozostawiają czytelnikowi miejsce na wyrobienie własnego zdania.Robert Konieczny - uznany architekt, założyciel pracowni KWK Promes w Katowicach. Autor wielu wybitnych budynków zdobywających najważniejsze nagrody na świecie, w tym domu Arki w Brennej (tytuł najlepszego domu na świecie w konkursie Wallpaper Design Awards w 2017 r.), Centrum Dialogu Przełomy w Szczecinie (najlepszy budynek na świecie na World Architecture Festival 2016, ex aequo I nagroda w konkursie European Prize for Urban Public Space w 2016 r.). Członek prestiżowej Francuskiej Akademii Architektury.Tomasz Malkowski - krytyk architektury i publicysta, pracował dla "Gazety Wyborczej", "Architektury-murator", współtworzył magazyn "ARCH". Autor wielu artykułów i scenariuszy związanych z architekturą i historią architektury.
Zwany malarzem światła artysta przez lata eksperymentów, opracował swój własny styl, w którym ważną rolę odgrywa zarówno efemeryczność, której źródło pozostaje ukryte, jak i powtarzające się detale. Pomimo częstego powracania do tych samych tematów, czy postaci, ukazuje je za każdym razem z innej perspektywy. Nigdy nie idealizuje tematu swoich dzieł, a przestawia je takimi, jakimi są. Jego malarstwo jest remedium na wszechobecny stres, przebodźcowanie i pośpiech. Poprzez kontakt z obrazami cichej, sielskiej polskiej wsi odbiorca ma szansę doświadczenia wewnętrznego spokoju. Malarstwo Panfila niesie za sobą również wartości dotyczące szacunku dla tradycji czy prostego życia. Artysta, który upodobał sobie normalność wypracował również własny sposób malowania. Farba kładziona na pierwszy rzut oka jak wyjdzie, ale zawsze tam, gdzie trzeba co wynika z perfekcyjnego warsztatu artysty. Z niezwykłym rozmachem kładzie plamy koloru często bardzo grubo, zostawiając przy tym wyraźny ślad pędzla. Małe formy dominują nad wielkoformatowymi dziełami, co zdecydowanie wyróżnia malarza na tle innych polskich pejzażystów.
Dorobek naukowy profesora Jana Michalika jest powszechnie znany i szanowany. Z tego względu każda książka jego autorstwa budzi zainteresowanie i niemal w ciemno można powiedzieć, że zasługuje na wydanie. Niemniej Gawędy o teatrze krakowskim przyciągają uwagę z dodatkowych względów. Książka zbiera teksty rozproszone, w większości już opublikowane, ale w wydawnictwach niszowych, księgach zbiorowych czy czasopismach, nie zawsze łatwo dostępnych. Jest też kilka tekstów wcześniej niepublikowanych. Ułatwienie czytelnikom i badaczom dostępu do tych rozpraw to pierwszy, najprostszy argument za wydaniem tego zbioru. Drugi to prezentacja znakomitego warsztatu badawczego, na którym mogą i powinny się uczyć kolejne pokolenia teatrologów. Właśnie w takim zestawieniu tekstów większych i drobnych znakomicie widać, jak znaczącą naukową wartość mogą mieć hasła słownikowe, przyczynki, emendacje, komentarze, uzupełnienia - nawet w zakresie tematów z pozoru znanych i przebadanych (jak Wyspiański czy Modrzejewska). Profesor Michalik (autor obszernych monografii) jest i w tym zakresie mistrzem.Z recenzji prof. dr hab. Haliny Waszkiel, Akademia Teatralna im. Aleksandra Zelwerowicza w WarszawieProf. dr hab. Jan Michalik - jeden z najwybitniejszych polskich badaczy teatru XIX i XX wieku, historyk scen krakowskich (w szczególności) i galicyjskich (w ogólności), badacz dramatu i sztuki aktorskiej, inscenizacji, wreszcie teatru jako instytucji. Zajmował się teatrem włościańskim w Galicji, a także teatrem amatorskim, teatrem żydowskim, kabaretem oraz muzyką w teatrze. Był nauczycielem i opiekunem wielu obecnych naukowców. Dokonania Profesora Seniora nie oznaczają bynajmniej, że Jan Michalik osiadł na laurach: jest wciąż czynny naukowo, nieustannie uzupełnia luki badawcze polskiej teatrologii - o czym świadczy także niniejszy tom.
Osiedlowe place zabaw, szkoły, sklepy, ławeczki i trzepaki to wspomnienia dziesiątek tysięcy radomian, którzy często na nierównych chodnikach stawiali swoje pierwsze kroki. Książka Marka Ziółkowskiego przeniesie nas do lat, gdy blokowiska dopiero powstawały, mamy nie mogły doprać zabłoconych ubrań, a ojcowie groźnie marszczyli brwi, widząc bandy dzieciaków bawiących się wśród fundamentów kolejnych bloków.To będzie spotkanie współczesności z historią, obecnych blokowisk z tymi, które możemy zobaczyć już jedynie na zdjęciach w domowych albumach. Jak budowano największy radomski blok na Ustroniu, kto zdecydował o wykorzystaniu po raz pierwszy w Polsce technologii W-70, które miejsca są najbardziej kultowe, a które cieszą się złą sławą i lepiej je omijać?Akademickie, Borki, Gołębiów I, Gołębiów II, Michałów, Młodzianów, Nad Potokiem, Obozisko, Planty, Południe, Prędocinek, Śródmieście, Ustronie, Wośniki, XV-lecia, Zamłynie - każde z nich jest inne, ma swoją historię, której jej część opowiadają sami mieszkańcy, dzieląc się z autorem osobistymi przeżyciami i tęsknotą za beztroskimi latami na blokowisku.
Zachodni front śródmieścia Gdańska to kluczowy fragment urbanistycznego założenia pierścieniowego, które powstało na przełomie XIX i XX wieku w czasie wielkiej przebudowy miasta. Wtedy to w miejscu nowożytnych bastionów ziemnych, które przez ponad trzy stulecia wyznaczały granicę miasta, zostały wytyczone nowe ulice i place. W ich otoczeniu powstała nowa wielkomiejska zabudowa. W 1945 roku Gdańsk został zniszczony, a po wojnie podjęto próby ponownej zabudowy tego obszaru. Większość przygotowanych projektów nie została jednak zrealizowana lub została zrealizowana fragmentarycznie, co doprowadziło do wyraźnej degradacji zachodniego frontu, który obecnie funkcjonuje głównie jako arteria przelotowa.
Publikacja ukazuje w retrospektywnym ujęciu twórczość Andrzeja Zwierzchowskiego - prace na papierze oraz malarstwo z lat 1967-2023; pejzaże, serie portretów, obrazy o tematyce szkolnej, obyczajowej, biblijnej, mitologicznej i podróżniczej. Przez niektórych krytyków sztuki i kuratorów wystaw, twórczość Andrzeja Zwierzchowskiego określana jest jako skupiona na problematyce przestrzeni, światła i metafizycznych odniesień. Inni zauważają obecną w tym malarstwie ogromną pasję poszukiwania, która nie pozwala artyście na dłuższe trwanie przy już osiągniętym rozwiązaniu jakiegoś malarskiego problemu; pasję, która powoduje, że jest to sztuka otwarta na ryzyko poszukiwania nowego a wyrzekania się wygody obcowania ze znanym i opanowanym; że jest to sztuka wynikająca bardziej z wewnętrznego przeżycia niż czynnika zewnętrznego, w wyższym stopniu wyłaniająca się z kontemplacji niż obserwacji. Słowem, jakim można opisać twórczość Andrzeja Zwierzchowskiego, jest harmonia. Definiuje ją także ciągłe poszukiwanie nowych rozwiązań. Artysta reprezentuje bardzo odważne podejście. Wymyśla nowe sposoby, a nie modyfikuje już istniejące. Jego życiem kieruje ciekawość świata, co odzwierciedla się w sztuce artysty. Zwierzchowski nie poddaje się także wpływom mód, tworząc własny, charakterystyczny styl. Jego twórczośc to w większości autorskie komentarze, spostrzeżenia, reminiscencje, wspomnienia i refleksje, nierzadko zabarwione specyficznym humorem. Artysta eksperymentuje też z malarską materią i formą obrazu, w spektrum od figuracji do abstrakcji, od pojedynczego widoku do obrazów w obrazie, od pojedynczego płótna po kalejdoskopowe lub wieloelementowe kompozycje.
Publikacja przybliża dwunastoletni łódzki okres życia Jerzego Nowosielskiego, lata 1950 1962 które przypadły na czas jego dojrzewania twórczego i pierwszych artystycznych sukcesów. Odkrywa wtedy również siebie, jako twórcę scenograficznego. Wreszcie to okres, w którym Nowosielski rozpoczyna pracę nad monumentalnym malarstwem sakralnym. W swoich łódzkich latach twórca aktywnie uczestniczył także w tworzeniu artystycznego środowiska miasta. Nowosielski, gdy przybywa do Łodzi, ma dwadzieścia siedem lat, jest żonaty z Zofią Gutkowską i za sobą ma już szereg doświadczeń artystycznych. Między innymi studia ikonopisarstwa w Ławrze Uniowskiej św. Jana Chrzciciela w Uniowie pod Lwowem czy asystenturę u Tadeusza Kantora w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych w Krakowie. Ponadto artysta związany był z Grupą Młodych Plastyków, utworzoną wokół Kantora, a także z grupą plastyków nowoczesnych i krakowskim Klubem Artystów. Miał za sobą także udział w zbiorowych pokazach sztuki, przede wszystkim w wystawie plastyków nowoczesnych w Klubie Młodych Artystów i Naukowców w 1947 roku, wystawie Polish Art Today w Nowym Jorku (1948) czy w I wystawie Sztuki Nowoczesnej w krakowskim Pałacu Sztuki (1948/1949). W okresie łódzkim do tych interesujących Nowosielskiego tematów należą oprócz wciąż tworzonych kompozycji abstrakcyjnych, w tym wyjątkowych, organicznych, także zmagania z realizmem. Przez cały okres łódzki nieustająco jednak tworzył prace realistyczne: akty, sceny przedstawiające kobiety na plaży, gimnastyczki i pływaczki, sceny rodzajowe we wnętrzach, portrety, grupy z muzykantami, martwe natury i pejzaże, malarstwo sakralne, scenografie, a przede wszystkim pejzaże miejskie, łódzkie. Nowosielski potrafił jednak w swoich płótnach znaleźć własny styl. Można by go nazwać świadomym prymitywizmem nowoczesnym, w którym przedmioty nie tracą swojej realności. Dlatego obrazy Nowosielskiego są łatwo komunikatywne, a czasem także pełne wdzięku. Nowosielski, mieszkając w Łodzi, początkowo żyje z posady kierownika artystycznego państwowej Dyrekcji Teatrów Lalek, później wykładowcy w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych, a także z etatu w Miejskim Biurze Projektów w Łodzi przy kolorystycznym projektowaniu fasad. To właśnie podczas swojego łódzkiego okresu, artysta miał szansę wziąć udział w wystawie artystów polskich na XXVIII Biennale Sztuki w Wenecji w 1956 roku. Miasto opuszcza we wrześniu 1962 roku, tuż przed czterdziestką. Od tego czasu do śmierci jest już związany z Krakowem, gdzie pracuje w Akademii Sztuk Pięknych. Publikacja ukazuje wybór głównie prac malarskich Jerzego Nowosielskiego. Osobna część publikacji to projekty scenograficzne, w tym te przygotowane wraz z żoną.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?