W tej strefie zapraszamy czytelników tak zwane artystyczne dusze po książki z kategorii Sztuka. Polecamy szereg publikacji o sztuce i jej historii,ciekawostki i portfolia artystów, eseje, albumy, książki o malarstwie, rzeźbiarstwie, architekturze oraz histoii fotografii. Biografie ciekawych artystów, książki i powieści przedstawiające fascynujące losy malarzy i osób uwiecznianych na obrazach. W tym dziale tylko ksiązki ze sztuka w tle.
W 1974 roku mało znany szwedzki zespół ABBA zwyciężył konkurs Eurowizji i wkroczył na światowe sceny. Swoimi piosenkami podbił serca fanów muzyki pop a z czasem sprzedał ponad 150 milionów płyt. W tym wyścigu tylko Beatlesi okazali się lepsi.Fani czekali nie tylko na kolejne przeboje ABBY, ale i z wypiekami śledzili miłosne uniesienia dwóch małżeńskich par artystów, ich sprzeczki i powiększającą się w astronomicznym tempie fortunę.Któż dziś nie kojarzy bajecznie kolorowych stylizacji szwedzkich artystów, kto nigdy nie nucił brawurowych piosenek Mamma mia czyKnowing Me, Knowing You i nie tańczył przy dźwiękach Dancing Queen.Czy jednak wiesz, że:w 1977 roku 3,5 miliona ludzi ubiegało się o bilety, aby zobaczyć ABBĘ w londyńskim Royal Albert Hall. Dostępnych było mniej niż dwanaście tysięcy miejsc. Aby zadowolić wszystkich zainteresowanych londyńskich fanów, ABBA musiałaby zagrać w tym miejscu ponad sześćset koncertów,tantiemy ABBY ze sprzedaży płyt na terenie Związku Radzieckiego były tak wielkie, że musiały zostać wypłacone w ropie naftowej,w 1980 roku odwołano koncerty ABBY ze względu na groźby uprowadzenia.OBOWIĄZKOWA LEKTURA DLA WSZYSTKICH, KTÓRZY KOCHAJĄ ABBĘ
Dwie wspaniałe - i na wielu poziomach się uzupełniające - historie o muzyce. Dave Grohl, znany z Nirvany i Foo Fighters, nie boi się w Storytellerze opowiadać o wszystkim: od śmierci Kurta Cobaina po ojcostwo. W Ekstazie zaś Anna Gacek w szerokim kontekście - obejmującym kulturę, społeczeństwo, politykę i historię - zatrzymuje kilkadziesiąt niezapomnianych momentów popkultury lat 90. To opowieść pełna anegdot i mało znanych faktów.
Gdzieś na świecie co chwilę można usłyszeć piosenkę ABBY. I nie ma znaczenia, że od rozpadu zespołu minęło czterdzieści lat. ABBA pozostaje jedną z najbardziej znanych grup muzycznych wszech czasów.Co ukształtowało życie członków grupy?Jak powstały ich najpopularniejsze hity?Jaki wpływ miała ABBA na współczesną historię? Ijak doszło do ponownego spotkania przy projekcie Abba Voyage?Jan Gradvall, bazując na wywiadach z członkami zespołu, rzuca nowe światło na najbardziej pamiętne momenty w historii ABBY i zdradza, co działo się poza sceną. Opowiada także o tym, co wpłynęło na muzykę i sukces grupy. Gradvall umieszcza ABBĘ w centrum muzycznego wszechświata, a także pokazuje kontekst społeczno-kulturowy, który ukształtował brzmienie zespołu - inspirowane melancholijnymi nutami szwedzkiej muzyki ludowej i kulturą dansbandu - i udowadnia, że historia ABBY jest także historią Szwecji.
BEZ WZGLĘDU NA TO, W KTÓREJ ERZE JESTEŚ, TA KSIĄŻKA JEST DLA CIEBIEKażdy zna Taylor Swift - jej reputacja ją wyprzedza.Najbardziej popularna piosenkarka na świecie i pierwsza w historii kobieta czterokrotnie wyróżniona Grammy za najlepszy album roku.Nieustraszona skandalistka i delikatna romantyczka w jednej osobie.Autorka tekstów, w których odnalazły się miliony słuchaczy.Jak zwykła dziewczyna z Pensylwanii stała się jedną z największych ikon muzycznych XXI wieku?Dzięki tej książce odbędziesz sentymentalną podróż do początków jej kariery, poczujesz niepokorną dziewczyńską energię Shake It Off i zanurzysz się w słodko-gorzkich brzmieniach folklore. Odkryjesz ukryte znaczenia oraz historie, które zainspirowały Taylor, i zobaczysz, jak splatają się z twoim życiem.Bo skoro trzymasz tę książkę w ręku, też to kiedyś czuł_ś, prawda? Że Taylor, śpiewając o sobie, opowiada również o tobie i o wszystkich tych rzeczach, które pamiętasz zbyt dobrze.Książka zawiera ekskluzywne ilustracje autorstwa Lai López.To więcej niż zwykła biografia, to prawdziwa uczta dla wszystkich swifties!
Paul Klee (1879-1940) był szwajcarskim malarzem niemieckiego pochodzenia, uznawanym za jednego z najważniejszych artystów awangardowych XX wieku. Prace Klee często łączyły abstrakcję z bogatym znaczeniem symbolicznym. Malował obrazy, które były jednocześnie pejzażami, postaciami i abstrakcjami geometrycznymi. Jego dzieła często zawierały subtelne aluzje do mitologii, muzyki i filozofii. Twórczość Paula Klee wywarła ogromny wpływ na sztukę abstrakcyjną. Jego prace są często analizowane ze względu na ich głębokie znaczenie symboliczne, innowacyjne podejście do formy i koloru oraz eksperymenty z różnymi stylami artystycznymi. W minialbumie znajdzie się ponad 50 prac artysty m. in. "The Man Under the Pear Tree", "The Hour Before One Night", "Angel Applicant", "Winter Journey", czy "Walpurgis Night", które znajdują się w kolekcjach najpopularniejszych muzeów na świecie.
Wojciech Fangor (1922-2015) był polskim malarzem, grafikiem i twórcą instalacji, a jego twórczość miała znaczny wpływ na rozwój sztuki abstrakcyjnej i op-art w Polsce. Charakterystyczną cechą malarstwa Fangora było eksperymentowanie z kolorami i formami, tworzenie kompozycji o silnym wpływie optycznym i subtelnych zmianach percepcji.W późniejszych latach życia Fangor poświęcił się również sztuce sakralnej. Malował obrazy dla kościołów, a jego dzieła sakralne charakteryzowała abstrakcja połączona z duchowym wymiarem. Wojciech Fangor był artystą wszechstronnym, a jego twórczość ewoluowała wraz z czasem, od abstrakcji geometrycznej do sztuki op-art, eksperymentów z interaktywnością i powrotu do tematów kosmicznych. Jego prace znajdują się w kolekcjach wielu muzeów i galerii na całym świecie. W minialbumie zostały pokazane najważniejsze prace artysty z różnych okresów jego twórczości.
Książka wydana w 50. rocznicę nakręcenia kultowego filmu Ojciec Chrzestny. Kulisy powstania dzieła, które zachwyciło widzów i otworzyło zupełnie nowy rozdział w historii amerykańskiej kinematografii. A po drodze wkurzyło wpływowych polityków, biznesmenów i najgroźniejszych kryminalistów Ameryki. Równie dramatyczna i przykuwająca do fotela jak sam obraz Francisa Forda Coppoli! ZAWIERA ZDJĘCIA Z PLANU FILMOWEGO, PREMIERY FILMU I JEGO PROMOCJI. Historia powstania Ojca Chrzestnego to opowieść o walkach. Choć bezkrwawych, to równie bezwzględnych i emocjonujących jak brutalne wojny między mafijnymi rodzinami. To walka o sukces Maria Puzo, który po latach nieudanych prób wydania osobistej, artystycznej prozy spróbował wykorzystać swoje doświadczenie w branży literatury pulpowej i napisał wypakowaną akcją i seksem powieść o gangsterach. A potem został rozchwytywanym przez Hollywood scenarzystą. To walka o przetrwanie Paramount Pictures, które po przejęciu przez prężnego biznesmena Charlesa Bluhdorna, zwanego Szalonym Austriakiem z Wall Street, rozpoczęło desperackie poszukiwania materiału na hit. Hit, który uratuje bankrutującego molocha i wydobędzie z kryzysu całą amerykańską kinematografię. To walka o role w filmie, rozgrywająca się podczas intensywnych i pełnych tarć castingów, przez które przewinęły się rzesze hollywoodzkich gwiazd i odsuniętych na boczny tor dawnych sław. A także młodych aktorów marzących o przełomowej roli i wziętych niemal z ulicy naturszczyków Wreszcie to zakulisowa walka o wpływ na ostateczny wydźwięk filmu, którą wkrótce po rozpoczęciu zdjęć podjęli niebezpieczni mafiosi oraz uzależnieni od nich działacze organizacji dbających o interesy Amerykanów włoskiego pochodzenia. Rezultat tych walk zna każdy miłośnik kina uwielbiane przez kinomanów arcydzieło. Ale jaki był ich przebieg? Ile wymagały poświęceń i ryzyka? Tego dowiemy się dopiero teraz
"Śladami Apolonii Szczęsnej. Gerson - Słupski - Stefański - Prószyński - Białoszewski. Szkice o komunikowaniu artystycznym" to książka, która przedstawia twórczość polskiej malarki. Autorka, dr hab. n. hum. Anita Monika Frankowiak, w ciekawy sposób opisuje życie i twórczość Apolonii Szczęsnej, ukazując jej unikalne podejście do malarstwa oraz jej inspiracje artystyczne. Książka zawiera wiele reprodukcji obrazów Szczęsnej, które przybliżają nam jej artystyczny świat. To pozycja obowiązkowa dla miłośników sztuki oraz dla tych, którzy chcą poznać sylwetkę jednej z ciekawszych postaci polskiego malarstwa.
Zanim stały się obiektem uwagi naukowców, opisywane obszary władały wyobraźnią miłośników nieznanego, tworzącą nie tylko wyimaginowane przedstawienia Arktyki i Antarktyki, ale także szeroko rozpowszechnione mity polarne. W prezentowanym tu zbiorze tekstów Tomasz Kubikowski wprost nazwie rejony polarne gigantycznym i wielonarodowym generatorem „emocji, wzorców kulturowych, metafor, przypowieści i symboli”. Polską obecność w rejonach Arktyki i Antarktyki można również czytać jako odpowiedź na impulsy, które prowokują do tego, żeby te trudno dostępne tereny widzieć przez pryzmat pytań, marzeń i niepokojów, dlatego prezentowana publikacja skupia się nie tyle na opisie interesujących nas obszarów, ale przybliżeniu tego, co zostało do nich dodane. Mam na myśli przede wszystkim obiekty, które określają cele naukowe – polskie stacje badawcze i często wybitną twórczość uczestniczek i uczestników wypraw, wyrażającą się w filmach i fotografii. Do wartości tworzących kulturę będącą wyrazem polarnych zainteresowań można także zaliczyć literaturę. Udostępniając Państwu zawarte w tej książce teksty, myślę także o przedstawionych w nich życiorysach Polarniczek i Polarników jako o zbiorze doświadczeń, które wolno rozpatrywać z perspektywy sztuki – głębokich duchowych i estetycznych przeżyć, wykraczających poza doświadczenia codzienności. Spis treści: Malina Barcikowska Jeszcze dalej niż biegun Dagmara Bożek Rys polarny w twórczości Włodzimierza Puchalskiego (1909–1979) Aneta Słowikowska Spuścizna Włodzimierza Puchalskiego Małgorzata Lebda Próba zatrzymania czasu Paweł Dunin-Wąsowicz Polarne fantazje polskie Andrzej Kuryłek Forma i kolorystyka budowlanych realizacji polarnych Michał Rusinek Wyznania maszyny czytającej, czyli twórczość Wisławy Szymborskiej w Bibliotece Końca Świata Adam Barcikowski Mistyka lodu, morza i skał Piotr Kukliński Artyści jako tłumacze świata nauki Tomasz Kubikowski Dichtung und Wahrheit Piotr Kondracik Muzeum Badań Polarnych w Puławach
A thrilling photographic adventure around an offbeat selection of the world’s abandoned buildings, captured by one of the videogame industry’s most beloved creatives.
Project UrbEx documents a multitude of abandoned spaces – from decaying hotels and ex-military sites to disued factories to haunted hospitals -all seen through the eyes of the much-loved videogame creative Ikumi Nakamura. Much more than a photographic album, the book combines playful and humorous travel writing, videogame design theory, survival horror aesthetics and even manga comic illustrations – Project UrbEx offers a truly unique global adventure.
Project UrbEx features a foreword by videogame-designer-turned-photographer Liam Wong, one of Thames & Hudson’s most popular photobook authors and now part of Nakamura’s new videogame studio UNSEEN.
Tradycyjna architektura chińska i jej uwarunkowania kulturowe to erudycyjna opowieść o architekturze chińskiej osadzona w bardzo szerokim kontekście cywilizacyjnym. Autor – szanowany badacz – ze swadą i ogromną pewnością siebie porusza się po historii budownictwa i urbanistyki w Chinach, pokazując, jak losy tych dziedzin aktywności ludzkiej odzwierciedlają różne aspekty chińskiej tożsamości kulturowej. Książka obfituje w ciekawostki, błyskotliwe syntezy i oryginalne porównania. Czytelnicy z lektury wynoszą więc nie tyle szczegółową wiedzę o historii architektury, ile pogłębione zrozumienie rozmaitych niuansów cywilizacji chińskiej, odnoszących się do tego, jak budowano i mieszkano w Chinach na przestrzeni wieków. Autor nie szczędzi przy tym krytycznych uwag dotyczących modernizacji kraju i niewystarczającego szacunku do zabytków oraz ich odpowiedniej konserwacji w czasach współczesnych.
dr hab. Marcin Jacoby
sinolog, profesor Uniwersytetu SWPS
Liu Su urodził się w 1956 roku. Jest szeroko znanym badaczem chińskiej architektury tradycyjnej. Ukończył japoński Uniwersytet w Kagoshimie, pracuje na stanowisku profesora uczelni w Szkole Architektury Uniwersytetu Hunańskiego w Changsha w ChRL. Jest autorem 14 publikacji książkowych oraz kilkudziesięciu artykułów poświęconych architekturze, publikowanych w Chinach, Japonii, Korei Południowej i Tajwanie. Wykładowca akademicki. Aktywny popularyzator wiedzy o chińskiej architekturze tradycyjnej i jej ochronie oraz członek licznych gremiów naukowych i specjalistycznych związanych z tą problematyką.
Piotr Karpiński urodził się w 1978 roku. Absolwent stosunków międzynarodowych oraz sinologii na Uniwersytecie Warszawskim. Ukończył studia podyplomowe z zakresu historii sztuki PAN. Tłumacz języka chińskiego, od lat aktywnie zaangażowany w kreowanie przyjaznego środowiska rozwoju relacji polsko-chińskich. Autor opracowań wspierających promocję Polski w Chinach, współpracownik mediów singapurskich. Propagator wiedzy o Chinach, pilot wycieczek i przewodnik.
Skupiam się na ostatniej sekundzie ciszy przed początkową Arią i na tej pierwszej po końcowej. Jakbym dotykał wszechświata przed narodzinami i po zgonie. W kilkudziesięciu minutach muzyki Bach zawarł metaforę życia. Aria jest jej komórką pierwotną – embrionem, z którego wszystko wynika. Od niej zaczyna się homerycka podróż na klawiaturze, gdzie zakodowane są ludzkie tragedie i radości – to “być albo nie być” w pigułce. Wariacje są filozoficzną syntezą naszej chwili na Ziemi, pełną olimpijskich uniesień i upadków. Także zabawnych zbiegów okoliczności i stanów zadumy.
Słuchając Wariacji Goldbergowskich, starzeję się wraz z Bachem w jedynie słusznym kierunku. Chwyta mnie za ucho jak ojciec, ale pozwala dojrzewać we własnym rytmie. Jest uniwersalnym przewodnikiem duszy – już po pierwszym łyku tlenu wiemy przecież, że będzie ten ostatni. Podobnie jest z Wariacjami. Jeśli przejdziemy przez nie roztropnie, w numerze trzydziestym czeka nas rozgrzeszenie, a końcowa Aria wcale nie musi być strachem wszystkich strachów. W niej pojawia się zapowiedź wniebowstąpienia, które nie potrzebuje religii – tak brzmią akordy nieśmiertelności.
Autor
Amsterdamskie Rijksmuseum jest jednym z najważniejszych muzeów w Europie. Każdego roku przyciąga setki tysięcy odwiedzających, którzy mogą tu zobaczyć najlepszą kolekcję sztuki holenderskiej, niderlandzkiej i flamandzkiej, a także dzieła z całego świata. Na ekspozycjach prezentowanych jest 8000 starannie wyselekcjonowanych obiektów z miliona znajdującego się w zbiorach Rijksmuseum. To reprezentatywny przegląd holenderskiej sztuki i historii od średniowiecza, a także głównych aspektów sztuki europejskiej i azjatyckiej. Najbogatszą część zbiorów muzeum stanowi malarstwo, z takimi arcydziełami jak Straż nocna Rembrandta czy Mleczarka Vermeera. Książka Rijksmuseum przybliża tę kolekcję, pokazując najciekawsze obrazy, zgrupowane w rozdziałach według porządku chronologicznego, a w jego obrębie także w układzie tematycznym. Każdy rozdział zaczyna syntetyczny wstęp ukazujący szerokie tło historyczne, kulturowe i artystyczne. Znajdziemy tu wysokiej jakości reprodukcje ponad 500 obrazów z tej wyjątkowej kolekcji – wszystkie zostały opatrzone wnikliwymi komentarzami. Pozycja została przygotowana przez najwybitniejszych polskich specjalistów w dziedzinie sztuki holenderskiej: Piotra Borusowskiego, Aleksandrę Janiszewską-Cordone i Antoniego Ziembę. Ten starannie opracowany album pozwala bliżej przyjrzeć się obrazom z kolekcji Rijksmuseum, zarówno pod względem formy i techniki, jak i ich tematyce, symbolice oraz licznym kontekstom.
Monografię Kinematografia i literatura sardyńska a tożsamość regionalna poświęcono nie tylko szeroko rozumianej kulturze wyspy, ale też złożonemu problemowi kształtowania się tożsamości regionalnej, która tworzy oś rozważań przedstawionych w tekście. Książka zawiera opis budowania tożsamości regionalnej w wybranych tekstach kultury sardyńskiej. Głównymi obszarami analizy są kinematografia sardyńska oraz adaptacje literatury sardyńskiej, przede wszystkim prozy Grazii Deleddy. Problematykę tożsamości regionalnej autorka przedstawia z szerszej perspektywy metodologicznej zarówno socjologicznej, historycznej, psychologicznej, jak i etnograficznej, w której takie elementy, jak strój, zwyczaje czy obyczaje, składają się na podstawowe czynniki tożsamości regionalnej. Ewa Baszak starała się wykazać, że tożsamość sardyńska jest składową prawie każdego dzieła literackiego i filmowego, które powstało na Sardynii. Tamtejsi mieszkańcy w większości decydują się bowiem na bezpośrednie podkreślenie owej sardyńskości: języka, kultury, tradycji czy stylu życia. Wśród omawianych filmów znajdują się: Bandyci z Orgosolo (1960, reż. Vittorio De Seta), ekranizacja powieści Gavina Leddy We władzy ojca (1977, reż. Paolo i Vittorio Taviani), Ballo a tre passi (2003) oraz Bellas Mariposas(2012) (reż. Salvatore Mereu).
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?