W tej strefie zapraszamy do nabycia książek z szeroko pojętej dziedziny jaką jest psychologia. Posiadamy podręczniki i poradniki kierowane do specjalistów psychiatrii i psychologii, a także uczniów i studentów. Poprzez poradniki z zakresu problemów emocjonalnych u dzieci i młodzieży czy okresu dojrzewania. Proponujemy poradniki dla ludzi biznesu, polityków, nauczycieli, dzieci i modzieży. Garść rozmaitych porad i rewolucyjnych technik, które pomogą otworzyć drzwi umysłu. Polecamy dobre książki psychologiczne. W ofercie psychologia społeczna, kliniczna, biznesu, rozwoju, zdrowia, sportu, psychologia umysłu, relacje międzyludzkie i wiele innych poradników.
Każdemu może się zdarzyć, że nawiąże relację z psychopatą. Psychopaci, socjopaci, osoby narcystyczne - to ludzie, którzy manipulują innymi i świadomie ich ranią, nie odczuwając przy tym śladu odpowiedzialności czy skruchy. Związek z tak zaburzoną osobą przypomina emocjonalny roller coaster, mroczną podróż do własnych lęków, pełną wściekłości, samotności i goryczy. Niezależnie od tego, jak pięknie się rozpocznie, dalszy ciąg relacji z osobą toksyczną jest rozpaczliwie powtarzalny: po etapie idealizacji nieuchronnie nadejdzie faza dewaluacji i odrzucenia.
Toksycznego związku zwykle nie da się naprawić, ale można ofiarować sobie dar nowego początku i odzyskać siebie, swoje życie i swoje szczęście. Nikt nie musi być pionkiem w grze psychopaty. Trzeba jednak podjąć dość trudną pracę, aby się uwolnić i wydobrzeć po toksycznym związku. I o tym właśnie jest ta książka. Zmierzenie się z pewnymi sprawami, kiedy człowiek czuje się zdeptany, pobity i przemieniony w pustą skorupę, może się wydawać nierealne. Ale będzie też odświeżające i wzmacniające, a przede wszystkim doprowadzi do odbudowania poczucia własnej siły, wartości swojej osoby i odzyskania szczęścia. I również o tym jest ta książka.
Z książki dowiesz się:
Jak rozpoznać, że masz do czynienia z psychopatą
Jak wyglądają etapy odzyskiwania siebie po toksycznym związku
Jak odzyskać szacunek do samego siebie i odkryć własną siłę
Jak uniknąć kolejnego związku z psychopatą
Gdzie szukać cennych materiałów uzupełniających i jak znaleźć pomoc
Zacznij znów żyć i na nowo ciesz się życiem!
Jackson MacKenzie jest współzałożycielem serwisu PsychopathFree.com, gdzie funkcjonuje społeczność oferująca pomoc osobom, które przetrwały toksyczny związek. Napisał kilka cenionych książek o tej tematyce. Na co dzień współpracuje z firmą techniczną w Nowej Anglii. MacKenzie kocha koty, Boże Narodzenie, dalekie wędrówki i... jacuzzi.
Książka zawiera pogłębione rozważania nad teoriami, strategiami, metodami oraz narzędziami służącymi do prawidłowej i wielowymiarowej ewaluacji wiedzy i umiejętności geograficznych. Poruszono w niej trzy kluczowe obszary tematyczne. W pierwszym rozdziale zaprezentowano teoretyczne, taksonomiczne oraz praktyczne ujęcia ewaluacji. Scharakteryzowano jej funkcje i modele, rodzaje oceniania oraz przedstawiono rozważania dotyczące dobrych i złych praktyk ewaluacyjnych w geograficznej rzeczywistości szkolnej/akademickiej. Rozdział drugi poświęcono pomiarowi dydaktycznemu. Przedstawiono rodzaje pomiaru, procedurę konstrukcji testów (w tym rodzaje zadań testowych) oraz objaśniono sposoby wykorzystania wyników testów nie tylko do tradycyjnie przypisanej tej formie kontroli oceny sumującej, ale do oceniania kształtującego i orientującego. W trzecim rozdziale zaprezentowano różne teoretyczne oraz praktyczne koncepcje oceniania geograficznych umiejętności. Scharakteryzowano także empirycznie zweryfikowane w toku badań naukowych narzędzia do oceny oraz kształtowania wyróżniającej kompetencji geograficznej, którą jest myślenie przestrzenne. Rozdział ostatni stanowi bogaty zestaw propozycji narzędzi, które tak nauczyciel, jak i uczeń/student może wykorzystać do autorefleksji nad ewaluacją procesu kształcenia. Mają one formułę warsztatów. Mogą być swobodnie selekcjonowane przez nauczyciela/ucznia/studenta w zależności od jego potrzeb, preferowanego stylu samorefleksji czy zagadnienia, które chce zgłębić.
Niniejsza publikacja wpisuje się w obszar poszukiwań i uzupełnia rynek wydawniczy o pozycję pedagogiczną, która adresowana jest do wielu różnych podmiotów: nauczycieli, studentów i kandydatów na nauczycieli, wychowawców, opiekunów, pedagogów oraz wszystkich osób, które przygotowują się do zawodu terapeuty pedagogicznego lub chcą podjąć działania pomocowe wobec uczniów w ramach codziennej praktyki edukacyjno-wychowawczej. Szeroki zakres teoretyczny i praktyczny terapii pedagogicznej został świadomie ograniczony do wybranych zagadnień i połączony z kształtowaniem u Czytelnika postawy krytycznego myślenia i refleksyjności.
nagroda PTDNiniejsza książka powstała we współpracy dwóch autorek, których zainteresowania naukowe i długoletnia praktyka pedagogiczna koncentrują się wokół zagadnień związanych z pomocą psychopedagogiczną i wspomaganiem rozwoju dziecka – ucznia ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu w szkole i poradni psychologiczno-pedagogicznej. Autorki mają nadzieję, że Terapia pedagogiczna w teorii i działaniu. Wybrane zagadnienia stanowić będzie źródło informacji i kształtowania umiejętności i postaw terapeutycznych, jak też namysłu nad codziennością terapeutyczną. Szczególnie pomocna może być krótka refleksja nad proponowanymi zagadnieniami po każdym rozdziale i zamieszczony tam wykaz literatury tematycznej. Niniejsza publikacja jest poszerzoną i zmienioną wersją pozycji autorek z roku 2015 Terapia pedagogiczna w zarysie. Teoria, praktyka, refleksja.
Struktura książki obejmuje dziewięć rozdziałów. Rozdział pierwszy jest wprowadzeniem czytelnika w obszar zagadnień związanych z terapią pedagogiczną, w którym podejmowane są próby wyjaśnienia podstawowych terminów i ich różnicowania, lokowania terapii w obszarze pedagogiki oraz pokazania relacji między terapią a wychowaniem. W tej części publikacji zdefiniowano terapię pedagogiczną w odniesieniu do pracy nauczyciela, a także zawarto przegląd opracowań z zakresu podjętej problematyki w ujęciu chronologicznym.
Rozdział drugi poświęcony jest charakterystyce trudności w uczeniu się rozumianych jako przedmiot oddziaływań terapeuty. Autorki ukazują szerokie spektrum ich definiowania i rozumienia, porządkują znaczenie i stosowanie pojęć tematycznych, ze szczególnym wyjaśnieniem specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu. W tym miejscu podjęto analizę trudności w zachowaniu współwystępujących z dysleksją rozwojową, np. ADHD. Związek między problemami w uczeniu się a tymi zachowaniami wskazuje potrzebę podejmowania kompleksowych, holistycznych działań terapeutycznych, w których łączą się i przenikają cztery tory działań: psychoterapeutyczny, psychokorekcyjny, psychodydaktyczny i ogólnorozwojowy.
Skuteczność tego rodzaju pracy jest możliwa pod warunkiem współdziałania nauczyciela terapeuty z rodzicami ucznia, o czym traktuje jeden z podrozdziałów.
W rozdziale trzecim znajdują się treści dotyczące zajęć korekcyjno-kompensacyjnych analizowane w kilku aspektach: organizacyjnym, prawnym, metodycznym, kompetencyjnym. Stanowi on kompendium wiedzy na temat tego, jak organizować zajęcia, jak kwalifikować do nich uczniów, w jaki sposób opracować program i plan terapii, jak zaplanować jednostkę metodyczną zajęć korekcyjno-kompensacyjnych oraz jakie kompetencje winien posiadać nauczyciel prowadzący ten rodzaj specjalistycznych zajęć.
Kolejny rozdział niniejszej pracy to prezentacja metod, programów i ćwiczeń do zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, pogrupowanych w dwa bloki tematyczne: metody usprawniania funkcji percepcyjno-motorycznych oraz metody doskonalące umiejętność czytania i pisania. Nie jest to nowatorski element niniejszej publikacji, ale przypomina on i porządkuje materiał dotąd znany i stosowany, w skrótowej formie prezentuje jego główne założenia i przykładowe ćwiczenia oraz podaje ich źródła, do których czytelnik może sięgnąć w sytuacji większego zainteresowania danym tematem. W rozdziale piątym znajduje się prezentacja nowatorskich metod nauki czytania, co może pomóc nauczycielom edukacji wczesnoszkolnej we właściwym ich doborze do potrzeb dziecka. Celem autorek jest rozwijanie świadomości nauczyciela co do tego, że nie należy kłaść dużego nacisku na metodę, gdyż dziecko często samo dokonuje wyboru, co należy tylko uszanować i rozwijać. Wśród opisywanych metod nauki czytania znajdują się m.in.: metoda czytania globalnego Glenna Domana, metoda wertykalna upowszechniona za sprawą Jadwigi Włodek-Chronowskiej, metoda symultaniczno-sekwencyjna Jagody Cieszyńskiej oraz metoda nauki pisania Ireny Majchrzak.
Kolejny rozdział zawiera treści związane z technikami relaksacji adresowanymi do uczniów, u których współwystępują zaburzenia zachowania typu ADHD i agresja. Są tu przykłady rozwiązań wychowawczo-terapeutycznych, ćwiczeń relaksujących czy oddziaływań psychoterapeutycznych możliwych do stosowania przez nauczyciela. Zamieszczone przykłady dotyczą różnych rozwiązań terapeutycznych i wychowawczych wykorzystywanych w praktyce pedagogicznej.
Opis metod alternatywnych, wspomagających proces klasycznej terapii pedagogicznej, wypełnia siódmy rozdział. Znajdują się tu: metoda integracji sensorycznej A. Jean Ayres, metoda kinezjologii edukacyjnej Paula Dennisona, program korekty dysleksji Rona Davisa, program stymulacji półkul mózgowych Dirka Bakkera, metoda EEG biofeedback. Każda z opisanych metod ma swoich zwolenników i przeciwników. Zarówno związane z nimi kontrowersje, jak i ich zalety dopełniają treści tego rozdziału. Warto zaznaczyć szersze zastosowanie niektórych metod do pracy z uczniem niepełnosprawnym zgodnie z aktualnym rozumieniem i sposobem realizowania terapii pedagogicznej w obszarze pedagogiki specjalnej.
W rozdziale ósmym prezentowane są formy arteterapii, takie jak: biblioterapia, dramatoterapia, plastykoterapia, muzykoterapia, choreoterapia. Włączenie tych technik terapeutycznych ma pokazać szerokie spektrum oddziaływań holistycznych na dziecko z problemami oraz utrudnieniami rozwojowymi i edukacyjnymi.
Rozdział dziewiąty odwołuje się do terapii pedagogicznej w ocenie nauczycieli praktyków i studentów terapii pedagogicznej. Dyskusja w danym obszarze tematycznym toczy się wokół wybranych zagadnień inspirowanych praktyką, takich jak: warunki organizacji terapii pedagogicznej w szkole, stosowane w praktyce metody terapii, kwalifikacje nauczycieli terapeutów, motywacja do pracy terapeutycznej, problemy nauczycieli terapeutów i ich oczekiwania. W tym rozdziale zamieszczono pytania studentów dotyczące problematyki szeroko rozumianej terapii pedagogicznej, na które odpowiadają autorki pracy, korzystając ze swojej wiedzy i własnych doświadczeń zawodowych.
Wydawać by się mogło, iż obszar terapii został dawno zagospodarowany i wnikliwie zanalizowany – istnieje wiele przewodników, opracowań metodycznych i pomocy. Rzeczywistość edukacyjna pozostaje jednak na marginesie tych zmian, nadal zanurzona jest w działaniach klasycznych, bazujących na treningach, kartach pracy, rutynowych działaniach w relacji terapeuta–dziecko. Współczesny świat atakuje wielością, różnorodnością, tempem oraz dynamiką zmian, co powoduje rodzaj napięcia między działaniem a myśleniem, teorią a praktyką oraz rodzi retoryczne pytania: „jak?”, „w jaki sposób?”, „po co?”, „dlaczego?”.
Chcielibyście być silni i ukrywać swoje rany, bo utożsamiacie wrażliwość z porażką? Tłumicie odczucia z obawy przed odrzuceniem? Zapomnieliście o swoich ideałach, gdyż musieliście przystosować się do obcych wam poglądów?Często się zdarza, że chcąc osiągnąć sukces, ignorujemy nasze pragnienia i cechy szczególne, uznając je za obciążenia. Odrzucając je, poświęcamy tkwiące w nas nasze wewnętrzne dziecko - najwrażliwszą, najsubtelniejszą, najbardziej kreatywną i radosną część nas samych. To dzięki wewnętrznemu dziecku możemy odkrywać zasoby, które pozwolą nam poznać swoje ja i ukazać je otaczającemu światu. Ariane Calvo pokazuje, jak to zrobić.Ariane Calvo jest psycholożką i psychoterapeutką specjalizującą się w stabilizowaniu emocji, zwiększaniu odporności i terapii zmian życiowych. Jest także trenerką medytacji uważności, autorką wielu książek i coachem.
Klan Malczewskich to opowieść o ojcu i synu - Jacku i Rafale dwóch wielkich osobowościach przejawiających podobne słabości, trudne do opanowania skłonności do druzgoczących romansów i ucieczek w samotność.Jacek Malczewski szukał inspiracji w polskim folklorze, świecie baśni, legend, mitów. Jego twórczość świadczy o bogatej i bardzo intrygującej wyobraźni. Malował obrazy nasycone symbolami, oscylujące wokół miłości, cierpienia, śmierci, spraw narodowych i ogólnoludzkich.Rafał Malczewski, syn Jacka, był obdarzony niezwykłym talentem, wdziękiem i inteligencją. Malował drobne figurki ludzkie zagubione w krajobrazie, małe stacyjki kolejowe, na których nic się nie dzieje, nastrojowe górskie pejzaże i surowe widoki industrialne. Jednym z motywów jego twórczości jest znikomość człowieka wobec ogromu przyrody i potęgi świata techniki.Dzieliły ich nie tylko różnica wieku i style, ale też pasje. Ojciec po godzinach pisywał wiersze i grał w karty na pieniądze; syn kochał rajdy samochodowe i wspinaczkę, której o włos nie przypłacił życiem.W książce, którą oddajemy do rąk Czytelników, autorki skupiają się na podobieństwach i różnicach między bohaterami oraz tych momentach ich biografii, które wydają się najistotniejsze dla pełniejszego wglądu w twórczość Jacka i Rafała Malczewskich.
Jak zwiększyć swoje IQ? Jak przerwać złe nawyki? Co jeść, aby poczuć się szczęśliwiej? Jak zdobyć przyjaciół i mieć wpływ na ludzi? Jak dłużej żyć zdrowej?Ta książka to całościowe spojrzenie na to, jak można polepszyć jakość swojego życia, zapewnić sobie spokój ducha, zdrowie i powodzenie wśród ludzi . Autorce udaje się podać wiedzę w pigułce: co jeść, gdzie bywać i jak żyć, by zapewnić sobie maksymalne zadowolenie. Choć niejeden domorosły filozof albo coach próbuje udowodnić w social mediach, że to on zna sekret na szczęście, to nauka może dać nam trafną i rzetelną odpowiedź na nurtujące nas pytania.Książka to oparty na twardych dowodach przewodnik udanej egzystencji we współczesnym świecie.Autorka pracuje dla New Scientist, jest dziennikarką, ale ma również wykształcenie na polu neuronauki.
Dzięki książce Jak przestać się martwić i zacząć żyć miliony ludzi pozbyło się kłopotów, które zatruwały im życie. Niektórzy z nich dzielą się swymi doświadczeniami z czytelnikiem. Ta publikacja jest panaceum na obawy i lęki, udowadnia, że życie człowieka nie musi być pełne niepokoju i napięć, pozbawiających szczęścia i odbierających siły.
Przestań się martwić i podejmij kroki w kierunku szczęśliwszego, bardziej satysfakcjonującego życia!
Dzięki niedawno zaktualizowanemu bestsellerowi Dale'a Carnegie, który sprzedał się w ponad 6 milionach egzemplarzy, milionom ludzi pomógł przezwyciężyć nawyk martwienia się. Dale Carnegie oferuje zestaw praktycznych formuł, które możesz wykorzystać już dziś. W naszym szybko zmieniającym się świecie są to schematy, które przetrwają wieki!
Dowiedz się, jak:
- Natychmiast wyeliminować 50% zmartwień zawodowych
- Zredukować zmartwienia finansowe
- Unikać zmęczenia
- Dodawać godzinę dziennie do swojego życia
- Odnaleźć siebie i pozostać sobą – pamiętaj, że na świecie drugiej osoby, dokładnie takiej, jak ty!
Jak przestać się martwić i zacząć żyć dotyczy emocji i podstawowych elementów życia. To fascynująca, łatwa do zastosowania lektura. Pozwól dokonać zmian w swoim życiu. Nie musisz już dłużej żyć ze zmartwieniami i niepokojem, które uniemożliwiają Ci cieszenie się pełnym, aktywnym i szczęśliwym życiem!
Sukces w życiu zależy od twoich umiejętności wpływania na innych. A droga ku temu wiedzie przez dobrą komunikację. Jeśli nauczysz się sztuki przekonywania rozmówców do własnych racji, odniesiesz sukces w biznesie, w pracy, w kontakcie z najbliższymi i w codziennym życiu. Przeczytaj tę książkę i naucz się jak dostawać od innych ludzi to czego chcesz. Poznaj zasady wpływania na innych, reguły negocjacji i perswazji. Dzięki zrozumieniu tych trzech składników dobrej komunikacji zyskasz szansę na znalezienie najlepszego rozwiązania za każdym razem. Wiele książek uczy technik sprzedaży i negocjacji, ale tylko ta tłumaczy psychologiczne mechanizmy, które są podstawą tych technik. Naucz się używać ich najbardziej efektywnie, w każdej sytuacji i w kontakcie z każdym typem człowieka.
Tworzenie, kreatywność zjawiska, które mają w sobie jakiś powab i nieodparty urok, bo z nich jakby z niczego powstają rzeczy piękne, dobre i praktyczne. A w samym kreatywnym procesie jest pewna świeżość i doza tajemnicy, bo oto idea, która powstaje w czyjejś głowie, materializuje się, a potem staje się faktem, który żyje już swoim życiem Marek StączekSpeed dating z kreatywnością przygotuj się na 7 historii o kreatywności i sprawdź z którą wejdziesz w dłuższy związek. dr hab. inż. Przemysław Biecek, prof. PW & UW, Wydział Matematyki i Nauk Informacyjnych Politechniki Warszawskiej. Wydział Matematyki, Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego.Książka Marka Stączka po prostu uwodzi, przypominając nam, że proces twórczy to wzloty, upadki, ekstaza i cierpienie, współdziałanie i samotność, igraszki i powaga, zuchwałość i pokora. Flirtuje z tymi sprzecznościami, nie pozwalając zapomnieć o najważniejszym praca kreatywna to PRACA. prof. Krzysztof Kaniasty, Distinguished University Professor, Indiana University of Pennsylvania, USA, Profesor Instytutu Psychologii Polskiej Akademii NaukTo nie jest zwykła książka o kreatywności. Jest niezwykła po pierwsze, opowieść płynie, autor niczym przewodnik pokazuje nam, jak w opowiedzianych przez speców od kreatywności historiach działają prawa twórczości. Zajmujące opowieści sprawiają, że wpadamy niczym Alicja do krainy czarów, a autor nam, jakby mimochodem, mówi dlaczego wpadamy, jak tu działa grawitacja i jakie ciastko mamy zjeść a jakim się strujemy. Marek Stączek wymyślił, jak możemy spotkać się z kreatywnymi ludźmi, jak pokazać ich sukcesy i trudności, i jak z tych trudności możemy wyciągnąć coś dla siebie. Mamy takie same problemy posłuchajmy, jak sobie radzą z nimi specjaliści i jakie to ma podstawy psychologiczne. Zresztą jeszcze nigdy nie czytałem książki, w której wiedza merytoryczna byłaby podana z taką łatwością. Ludzie - idea - sposób podania. To najważniejsze zalety tej książki. To nie jest poradnik. To jak spotkanie za kulisami teatru, w których aktorzy zdradzają, dlaczego im tak to wychodzi na scenie.dr hab. Jacek Wasilewski, polski medioznawca, dziennikarz, pisarz
Zdaniem Michaela J. Behego, autora przełomowej książki „Czarna skrzynka Darwina”, ostatnie odkrycia stanowią poważne wyzwanie dla darwinizmu i wzmacniają argumenty na rzecz teorii inteligentnego projektu. Na podstawie rzetelnej analizy naukowej Behe argumentuje, że proces ewolucji, który występuje w przyrodzie, nie daje takich efektów, jakich spodziewali się Darwin i jego następcy. Losowe mutacje i dobór naturalny nie prowadzą do wzrostu informacji genetycznej. Ewolucja nie jest procesem kreatywnym, lecz mechanizmem oportunistycznym, który najczęściej skutkuje degeneracją genomu. Dlatego precyzyjniej jest mówić o dewolucji niż ewolucji w przyrodzie.
Ta napisana w bardzo przejrzysty i przystępny sposób publikacja jest skierowana do czytelników, którzy są zainteresowani nauką i próbują zrozumieć ten fascynujący temat, jakim jest powstanie życia na Ziemi.
Zdaniem Michaela J. Behego, autora przełomowej książki Czarna skrzynka Darwina, ostatnie odkrycia stanowią poważne wyzwanie dla darwinizmu i wzmacniają argumenty na rzecz teorii inteligentnego projektu. Na podstawie rzetelnej analizy naukowej Behe argumentuje, że proces ewolucji, który występuje w przyrodzie, nie daje takich efektów, jakich spodziewali się Darwin i jego następcy. Losowe mutacje i dobór naturalny nie prowadzą do wzrostu informacji genetycznej. Ewolucja nie jest procesem kreatywnym, lecz mechanizmem oportunistycznym, który najczęściej skutkuje degeneracją genomu. Dlatego precyzyjniej jest mówić o dewolucji niż ewolucji w przyrodzie.Ta napisana w bardzo przejrzysty i przystępny sposób publikacja jest skierowana do czytelników, którzy są zainteresowani nauką i próbują zrozumieć ten fascynujący temat, jakim jest powstanie życia na Ziemi.Dewolucja to lektura obowiązkowa. Behe szeroko i przekonująco argumentuje, że redukcja genomu prowadzi do licznych, powszechnie znanych przykładów adaptacji w obrębie gatunku i tym samym podważa pogląd, że to darwinowski mechanizm działający na zasadzie mutacji i doboru stanowi podstawę różnorodności życia.Scott A. Minnich, profesor mikrobiologii, University of IdahoNajnowsze arcydzieło Behego analizuje świadectwa zebrane w obronie idei o nieograniczonej mocy ślepej ewolucji i prowadzi do przeciwnego wniosku: ewolucja jest z założenia samoograniczająca się!Douglas Axe, autor książki NiepodważalneMICHAEL BEHE profesor nauk biologicznych na Lehigh University. Stopień doktora biochemii uzyskał na University of Pennsylvania w 1978 roku. Autor Granicy teorii ewolucji i Czarnej skrzynki Darwina, w której omówił zagadnienie nieredukowalnej złożoności. Obecnie Behe prowadzi badania dotyczące wyznaczenia ścisłej granicy między skutkami projektu i doboru naturalnego w strukturach białkowych. Mieszka w Bethlehem w stanie Pensylwania.Seria Inteligentny Projekt to pierwsza tak ambitna i bogata propozycja na polskim rynku wydawniczym, w ramach której ukazują się książki dotyczące teorii inteligentnego projektu Intelligent Design (ID).Autorzy zastanawiają się: czy różnorodność życia na Ziemi może być wyjaśniona wyłącznie przez procesy czysto przyrodnicze? Czy złożone struktury biologiczne mogły powstać drogą przypadku i konieczności, bez udziału inteligencji? Czy Ziemia jest tylko jedną z wielu niczym niewyróżniających się planet?Teoria inteligentnego projektu jest ogólną teorią rozpoznawania projektu. Rozpoznawanie projektu ma szerokie zastosowanie w takich dziedzinach nauki, jak kryminalistyka, historia, kryptografia, astronomia i inżynieria. Seria Inteligentny Projekt pokazuje, że koncepcja ID powinna być stosowana również w zagadnieniach pochodzenia i rozwoju różnych form życia, a także w próbie zrozumienia nas samych.
Beksiński. Fotografie to miniaturowe wydanie większego albumu Foto Beksiński, stanowiące wybór najciekawszych zdjęć autorstwa sanockiego artysty. Fotografia, choć jest najmniej znaną dziedziną twórczości Zdzisława Beksińskiego, zachwyca w równym stopniu krytyków i akademików. Zbiór blisko sześćdziesięciu zdjęć zgromadzonych w publikacji pochodzi ze zbiorów Muzeum Historycznego w Sanoku.
Magiczne zawody. Kowal, czarodziej, alchemik to kolejna książka autorstwa Witolda Vargasa i Pawła Zycha, stanowiąca kontynuację niezwykle popularnej serii Legendarz. Autorzy Bestiariusza słowiańskiego skupiają się tym razem na mitycznym zawodzie kowala. Wśród najczęściej powtarzających się wątków w etnicznej historii kowalstwa pojawiają się bogowie-kowale, czarownicy, pakt z diabłem, niebiańskie pochodzenie żelaza oraz transmutacja, polegająca na przemianie surowca w szlachetny kruszec. Książka, zawierająca wiele ciekawych opowieści, jak również kilkadziesiąt ilustracji autorstwa znanego tandemu, jest wspaniałą pozycją dla każdego miłośnika kultury słowiańskiej.
Wyjątkowy zestaw czterech minialbumów „Beksiński. Rysunek”, „Beksiński. Grafika”, „Beksiński. Malarstwo” oraz „Beksiński. Fotografia” w eleganckim etui. Komplet ten to niepowtarzalna edycja bestsellerowych wydań albumowych prezentujące wszystkie z dziedzin, którymi zajmował się niezwykle utalentowany sanocki artysta, Zdzisław Beksiński.
Zdzisław Beksiński (1929–2005) – urodzony w Sanoku, malarz, grafik, rzeźbiarz i rysownik, jeden z najwybitniejszych artystów sztuki współczesnej. Rysunki Beksińskiego – jak cała jego twórczość – pełne tajemniczości i grozy, oscylują wokół erotyki, sadyzmu i masochizmu, przez co kontrowersyjny charakter tych niepowtarzalnych prac nie pozwala przejść obok nich obojętnie. Album słowem wstępnym opatrzył historyk sztuki, dyrektor Muzeum Historycznego w Sanoku, Wiesław Banach.
Wybór najważniejszych prac malarskich Zdzisława Beksińskiego, jednego z najorginalniejszych malarzy polskich XX wieku. Beksiński prawiał fotografię artystyczną, rysunek, grafikę, grafikę komputerową, rzeźbę, ale przede wszystkim malarstwo. Jego fantastyczne, wizyjne, apokaliptyczne wizje tworzą rozpoznawalny na pierwszy rzut oka styl artysty. Dzieła Beksińskiego znajdują się w zbiorach muzealnych i prywatnych w Polsce i za granicą, jednak największa kolekcja, licząca kilka tysięcy prac,oraz całe archiwum artysty należą do Muzeum Historycznego w Sanoku. Z tej własnie kolekcji pochodzą prezentowane w albumie obrazy.
Beksiński. Grafika to kolejna miniaturowa publikacja przedstawiająca jedną z dziedzin, którą zajmował się niezwykle utalentowany sanocki artysta, Zdzisław Beksiński. Na sześćdziesięciu stronach zaprezentowane zostały prace mistrza w wyborze dyrektora Muzeum Historycznego w Sanoku, Wiesława Banacha, przyjaciela Beksińskiego i znawcy jego twórczości.
Witold Vargas i Paweł Zych, uznany i ceniony duet autorski, tym razem zabierają nas w podróż po zaświatach i ziemskim padole śladami legend o polskich świętych i biesach. W oparciu o ludowe wierzenia, przekazy historyczne i literaturę hagiograficzną autorzy odtworzyli kilkaset historii o niebiańskich wysłannikach i ich diabelskich oponentach działających na naszych ziemiach. Książka napisana barwnym, gawędziarskim stylem, bogata w ciekawostki historyczne, literackie, krajoznawcze. Opowieść o niebiańskich i piekielnych bohaterach dopełniają znakomite ilustracje oparte na kulturowych wyobrażeniach i fantazji autorów.
Gdy wychodzisz z iluzji, odzyskujesz siebie Coaching to pojęcie, które w ciągu ostatnich lat stało się niezwykle popularne. Czy jednak wiemy, co tak naprawdę oznacza? Niektórzy sądzą, że to tylko chwytliwe hasło, w rzeczywistości jednak chodzi o coś znacznie głębszego. W książce Bądź swoim własnym coachem istotne są pytania. To za ich pomocą możemy poznać siebie, a przede wszystkim odzyskać dostęp do swoich emocji, potrzeb i zmysłów. Wielu z nas skrywa się pod pancerzem ukształtowanym w dzieciństwie, który pozornie chroni przed otaczającą rzeczywistością, w praktyce jednak stanowi blokadę i przyczynia się do wielu problemów psychofizycznych. Eliza Zielińska przedstawia szereg dysfunkcyjnych schematów z dzieciństwa i podsuwa pytania, które pomagają w uświadomieniu sobie mechanizmów naszych codziennych działań i wyborów. Szczere odpowiedzi mogą być początkiem prawdziwej, głębokiej zmiany.
„TRZEBA UMIEC´ SIE? Z SIEBIE S´MIAC´” – POLAKO´W PORTRET WŁASNY, S´MIESZNO-STRASZNY. Trzy dramaty Marka Modzelewskiego: Inteligenci, Wstyd i Kto chce byc´ Z˙ydem? czyta sie? jak wcia?gaja?ca? proze?. Autor, niebywale wyczulony na polskie absurdy i hipokryzje, sprawia, z˙e w jego utworach stajemy nadzy jak przed lustrem. Wady, kto´re zwykle skrze?tnie zamiatamy pod dywan, w dramatach Modzelewskiego wybrzmiewaja? szczego´lnie głos´no. Obrywa sie? po ro´wno wszystkim: aspiruja?cym inteligentom, poste?powym feministkom, elicie intelektualnej oraz parweniuszom. Przez pryzmat tych niebanalnych postaci moz˙emy zobaczyc´ własne kołtun´stwo i obłude?. I – byc´ moz˙e – zasłuz˙yc´ na katharsis.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?