Dobre Książki

Sztuka

Snuć nić jak opowieść

38,00 zł 34,20 zł


Toruńskie Studia o Sztuce Orientu tom 5 - Tkaniny w kulturach świata.
Żyć i grać

96,00 zł 71,51 zł


Autor książki, Jack Garfein - reżyser, producent, pisarz i nauczyciel od lat zwiazany z The Actors Studio. Prowadził i nadal prowadzi, głównie w Los Angeles, Nowym Jorku i Paryżu, regularne zajęcia z adeptami sztuki aktorskiej i reżyserii. Przez lata doskonalił swoją metodę uczenia tego, co w aktorstwie uznał za najważniejsze - naturalności. Jako osiemdziesięciolatek postanowił, że czas już podsumować i zebrać doświadczenia. Owocem tych zbiorów jest właśnie książka "Życ i grać". Poleganie na natchnieniu i wizji bliższe jest naszemu sercu niż praca u podstaw. Wielu naszym artystom słowa takie, jak "technika", "trening" czy "warsztat" po prostu brzydko pachną. Teatr to sztuka, a nie rzemiosło czy sport - powiadają. Zastanawiam się, jak przyjmą to, o czym pisze Garfein. Bo to co on głosi, jest podejścia wschodniego przeciwieństwem. To model zachodni, oparty na wartościach i systemie judeochrześcijańskim, protestanckim wręcz, bazujacy na warsztacie, na profesjonalizmie, który nie jest sprawą natchnienia, tylko efektem żmudnej cieżkiej pracy. (...) Fagment ze Wstępu Mariusza Orskiego
Przedpiekle sławy Rzecz o Chopinie

35,00 zł 27,82 zł


Poznaj nowe fakty związane z wczesnym okresem obecności Fryderyka Chopina w Paryżu. Na jakie etapy można podzielić jego pobyt w tym mieście? Jak wyglądało życie naszego mistrza fortepianu, kiedy nie zdobył jeszcze ogólnoświatowej sławy? Ten późniejszy, kiedy Fryderyk Chopin stał się już bogaty i sławny, znamy stosunkowo dobrze. Jego koncerty były zapowiadane na afiszach, każdy jego krok był odnotowywany w pamiętnikach m.in. jego uczniów. Jak jednak żył Fryderyk Chopin przed swoim wielkim triumfem? Jak w ciągu kilku miesięcy przeobraził się z nieudanego kandydata na pianistę koncertowego w jednego z najdroższych profesorów fortepianu i kompozytora utworów wykonywanych w ogromnych salach? Piotr Witt opisuje swoje przełomowe odkrycie związane z dokładnym określeniem dokładnej daty i miejsca pierwszego przełomowego koncertu Fryderyka Chopina. Opisuje to w taki sposób, że nawet osoba nie związana z muzyką poważną niemal fizycznie poczuje klimat Paryża pierwszej połowy XIX wieku.
Sztuka Kochania

39,99 zł 30,59 zł


Soundtrack do filmu Sztuka Kochania. Historia Michaliny Wisłockiej w reżyserii Marii Sadowskiej to muzyczna historia zmagań słynnej lekarki z bezduszną cenzurą, jej miłosnych uniesień i walki o poradnik, który zrewolucjonizował seksualność PRL-u. O oprawę muzyczną zadbał JIMEK, który od wielu lat komponuje muzykę do filmów, seriali, festiwali, spotów reklamowych oraz spektakli teatralnych. Szersza publiczność usłyszała o nim w kwietniu 2012 roku po wygranej w konkursie na remix utworu Beyonce „End of Time”. Oprócz jego kompozycji na płycie można usłyszeć piosenkę W co mam wierzyć oryginalnie wykonywaną przez zespół Breakout, przypomnianą w brawurowej wersji przez Anię Rusowicz i zespół Mitch &Mitch. Lista utworów 1. Prolog: Sztuka Kochania – JIMEK 2. Fantazje – JIMEK 3. Shuvary – JIMEK 4. Zmyliłas´ drogę – Kapela Czerniakowska 5. Rewolucja Seksualna – JIMEK 6. Masturbacja/Retrospekcja – JIMEK 7. TTylko Ty – JIMEK/Adam Aston 8. Kwiaty we włosach – Czerwone Gitary 9. Striptease – Mitch & Mitch 10. W co mam wierzyc´ – Ania Rusowicz i Mitch&Mitch 11. Sztuka Kochania – JIMEK 12. Droga – JIMEK 13. Bordello – JIMEK 14. Perwersje – JIMEK 15. Retromantik – JIMEK 16. Traktor – JIMEK 17. Romantyczna – JIMEK 18. Emancypacja – JIMEK 19. Proza – JIMEK 20. Strajk! – JIMEK 21. Jurek Nie Żyje – JIMEK 22. Sama – JIMEK 23. W co mam wierzyć – Breakout
Róża

12,00 zł 10,74 zł


Dlaczego warto zatrzymać się dłużej nad Różą Wojciecha Smarzowskiego, wybrać właśnie ten utwór spośród wielu innych i poświęcić mu tekst na tyle długi i skomponowany w taki sposób, aby okazał się książką? W polskiej rzeczywistości z pewnością stała się Róża filmem o znaczącym oddziaływaniu społecznym. Zaświadczyła o tym niemalże półmilionowa widownia kinowa, niezwykle duża jak na produkcje tego rodzaju, mało widowiskowe przecież i trudne w odbiorze ze względu na drastyczność przedstawionych zdarzeń, ale też zawikłanie ich historycznych i kulturowych odniesień.
Meczety

79,00 zł 58,85 zł


Meczety
Sztuka Terapia Poznanie

59,00 zł 46,61 zł


Sztuka jako źródło wiedzy o człowieku Muzyka w działaniu terapeutycznym jako pole badań Strategia indywidualizująca w badaniu a proces terapeutyczny w usprawnianiu pacjenta poprzez aktywność muzyczną Indywidualizujące metody badań muzykoterapeutycznych
Pod Złotym Słońcem

42,00 zł 31,29 zł


Znajdująca się na wrocławskim Rynku kamienica Pod Złotym Słońcem to jedna z najzasobniejszych i najlepiej zachowanych rezydencji miejskich w Europie Środkowej. Jej historia pełna jest niespodzianek i wręcz sensacyjnych ustaleń. Piotr Oszczanowski i Arkadiusz Dobrzyniecki relacjonują dzieje domu od wczesnego średniowiecza po dzień dzisiejszy, przedstawiają sylwetki jego kolejnych właścicieli, a przede wszystkim na nowo odczytują zachowane dekoracje malarskie i rzeźbiarskie z czasów nowożytnych. Kamienica ma stałe miejsce w historii nie tylko Wrocławia, lecz także Śląska i Europy. Była reprezentacyjną siedzibą dumnego wrocławskiego patrycjatu, ale przebywali w niej również książęta, królowie i cesarze. Dzisiaj mieści Muzeum Pana Tadeusza – nową placówkę muzealną Zakładu Narodowego im. Ossolińskich. Bogato ilustrowana książka wrocławskich historyków sztuki łączy cechy przewodnika i albumu. Zawiera również obszerne streszczenia w językach angielskim i niemieckim. Dla odwiedzających Muzeum Pana Tadeusza będzie wprowadzeniem w przestrzeń zabytkowego gmachu, w którym muzeum się znalazło. Dla reszty czytelników fascynującą opowieścią o Wrocławiu i Europie minionych stuleci. „Każda epoka pozostawiała w tym budynku trwałe ślady ważkich wydarzeń historycznych i artystycznych. W tej kamienicy – jak w zwierciadle – odbija się bogata historia naszego miasta i regionu. Od XIII wieku zawsze ambicją jej właścicieli było, aby stała się najcenniejszą rezydencją miejską i ozdobą rynku dumnego europejskiego miasta. I tak pozostało do dzisiaj.” (fragment) Piotr Oszczanowski (1965) – dyrektor Muzeum Narodowego we Wrocławiu, doktor habilitowany, pracownik Instytutu Historii Sztuki Uniwersytetu Wrocławskiego. Autor, współrealizator, koordynator projektów badawczych, międzynarodowych konferencji naukowych i wystaw muzealnych. Autor, współautor, redaktor i współredaktor blisko pięćdziesięciu książek oraz kilkuset artykułów i not katalogowych. Członek instytucji naukowych, a także rad naukowych instytucji muzealnych oraz samorządowych (m.in. Zakładu Narodowego im. Ossolińskich). Laureat wielu nagród, m.in. Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego RP, Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego RP i Rektora Uniwersytetu Wrocławskiego. Od 2015 roku członek Rady do Spraw Muzeów przy Ministrze Kultury i Dziedzictwa Narodowego RP. Arkadiusz Dobrzyniecki (1966) – historyk sztuki, starszy kustosz Gabinetu Grafiki Muzeum Książąt Lubomirskich w Zakładzie Narodowym im. Ossolińskich. Kurator wystaw, autor katalogów, artykułów, opracowań i haseł leksykalnych. Szczególnie zainteresowany sztuką śląską. Redaktor kwartalnika „Pomniki Dawnego Prawa”, współredaktor kilku śląskich czasopism regionalistycznych, kilkunastu książek i materiałów z sesji naukowych. Członek Stowarzyszenia Historyków Sztuki oraz Stowarzyszenia Ochrony i Badań Zabytków Prawa.
Sklejam się

39,99 zł 33,99 zł


Artystka jest rodowitą gdańszczanką i właśnie w tym mieście stawiała swe pierwsze muzyczne kroki. Tutaj ukończyła szkołę muzyczną w klasie fortepianu, a w latach 1970-72 była słuchaczką Studia Piosenki PR i TV prowadzonego przez Renatę Gleinert. Po raz pierwszy muzyczny świat usłyszał o Grażynie w 1971 roku na FPR w Zielonej Górze. Rok później artystka przeniosła się do Poznania, który na kilka lat stał się jej „drugim domem”. Od tego momentu kariera wokalistki potoczyła się błyskawicznie. Nie mogło być inaczej, bo jak mówi Krzysztof Ścierański, basista i kompozytor, Grażyna to „najczarniejsza z białych kobiet”. Krytycy zaś bez wahania porównują wokalistkę z Areth Franklin czy Billie Holiday. Publiczność zachwycają nie tylko wykonania piosenek napisanych specjalnie dla Grażyny przez najwybitniejszych polskich kompozytorów muzyki rozrywkowej, ale także jej własne interpretacje standardów jazzowych, gospel jak również niezwykle osobiste wersje kolęd i pastorałek z całego świata. Występowała i nagrywała także z zespołami Janusza Komana, Alex Bandem Aleksandra Maliszewskiego, Grupą Doktora Q Tadeusza Klimondy i z orkiestrą Zbigniewa Górnego. Dokonała licznych nagrań archiwalnych dla Regionalnej Rozgłośni Polskiego Radia w Poznaniu i centrali w Warszawie z czołowymi muzykami jazzowymi, m.in. z Januszem Skowronem i Krzysztofem Ścierańskim. Od 1997 współpracowała z Triem Jarosława Śmietany. Brała udział w festiwalach jazzowych w Kaliszu, Krakowie, Lublinie, Wrocławiu, a także za granicą, w Danii, Szwecji, Hiszpanii, RFN i Kuwejcie. Uczestniczyła w trasach koncertowych po USA i Francji. 2 grudnia 2012 podczas gali wręczenia Złotych Mikrofonów otrzymała Srebrny Medal Zasłużony Kulturze Gloria Artis. Najnowszy album Grażyny Łobaszewskiej „Sklejam Się”, promowany piosenką tytułową, to efekt współpracy z muzykami zespołu Ajagore i wieloma wybitnymi autorami tekstów. Stylistycznie to wciąż muzyka dla ludzi wrażliwych i z wyrobionym gustem, od pop, poprzez soul aż do rocka. Nie trzeba chyba dodawać, że wokalnie „Sklejam Się” to najwyższy światowy poziom! Grażyna Łobaszewska wciąż nie ma sobie równych. tracklista: 1. Sklejam się 2. Filozof 3. Pomost 4. Anglia wita 5. Para-finał 6. Pełnia szczęść 7. Rzym płonie 8. Kurkuma 9. Ole gondola 10. Szpilki 11. Pełnoletni
Siedem

39,99 zł 33,99 zł


Po kilku latach przerwy, do gry wrócił zespół Golden Life. Zespół porusza się w różnych stylach, od rocka, popu, rapu do country. Dwa utwory grupy: „Wszystko to co mam” i „24.11.94” (singel poświęcony ofiarom pożaru w hali Stoczni Gdańskiej 24 listopada 1994) dotarły do pierwszego miejsca Listy Przebojów Programu Trzeciego. Zespół jest zaliczany do kręgu Gdańskiej Sceny Alternatywnej. Autorzy również takich przebojów jak „Dobra, dobra, dobra”, „Helikopter (w głowie)” czy nagrali nowy album,. Promuje go kompozycja zatytułowana „A wiesz” z charakterystycznym, porywającym riffem i znakomitym tekstem, świetnie zaśpiewanym przez Adama Wolskiego. Piosenka, podobnie jak większość utworów Golden Life, zachęca do spojrzenia na świat i życie z większym optymizmem i wiarą. tracklista: 1. Nigdy nie mów 2. Chory świat 3. Zrozumiesz-Uwierzysz 4. A wiesz 5. Mocno żyć 6. Niebieski poniedziałek 7. Celebryta 8. Jeszcze raz 9. Kochaj Siebie 10. Bezpowrotnie
Krzyż

34,99 zł 29,74 zł


Wydany w styczniu 2017 roku album „Krzyż” Chłopców z Placu Broni jest reedycją wydawnictwa z 1994. Album zawiera materiał nagrany w 1991, poszerzony o dwie piosenki z koncertu oraz dodatkowy utwór "The Beat". Całość materiału została zremiksowana techniką cyfrową. tracklista: 1. Krzyż 2. Nasz nowy hymn 3. Kocham wolność 4. Zawsze będę Cię kochał jak nikt 5. Wystarczy żyć 6. Hare Krsna 7. Jesteśmy nieśmiertelni 8. Kocham Cię 9. Chłopcy i dziewczyna 10. Naprawić świat 11. Number 7 12. The beat...
Kościół Najświętszego Zbawiciela w Poznaniu

24,00 zł 21,00 zł


Charakterystyczna wieża kościoła przy ul. A. Fredry widoczna jest z wielu miejsc poznańskiego śródmieścia. Nie wszyscy jednak wiedzą, że ta katolicka świątynia, wybudowana prawie 150 lat temu i uważana za jedno z najważniejszych dzieł XIX-wiecznego neogotyku, powstała dla parafii ewangelicko-augsburskiej. Kościołowi, jego historii i architekturze, poświęcona jest kolejna monografia z serii "Zabytki Poznania". Aktualizacji i uzupełnienia tekstu opracowanego przez Bolesławę Krzyślak dokonała Zofia Kurzawa, a jego zrozumienie przez osoby niezwiązane z historią sztuki czy architekturą ułatwią cenne materiały ikonograficzne oraz zdjęcia współczesne Piotra Skórnickiego.
Rozmowy przy filmie

39,90 zł 33,92 zł


Rozmowy przy filmie. Wywiady z polskimi filmoznawcami są efektem dwuletnich spotkań z cyklu „Poznaj swojego filmoznawcę”, zainicjowanych jesienią 2013 r. przez Koło Naukowe Filmoznawców Uniwersytetu Łódzkiego. Głównymi bohaterami Rozmów… nie są twórcy filmowi, lecz filmoznawcy, opowiadający nie tylko o swoich zainteresowaniach badawczych, lecz także o ulubionych dziełach i motywacjach wyboru dyscypliny naukowej. Pretekstem jest zawsze jedna konkretna publikacja, choć poruszane wątki dotyczą wielu zagadnień, często wykraczających poza jej zakres. Z przeprowadzonych wywiadów wyłaniają się pasjonujące portrety autorów, chętnie dzielących się swoją specjalistyczną wiedzą, oraz zamiłowaniem do kina. Dla osób znających omawiane publikacje Rozmowy przy filmie będą interesującym uzupełnieniem, nierzadko zawierającym dodatkowe wnioski i obserwacje autorów. Dla wszystkich pozostałych – zachętą, aby sięgnąć po książki naszych rozmówców.
Linia wina a muzyka w orbicie kultury europejskiej

35,00 zł 27,82 zł


Rozprawa, oryginalna na gruncie polskiej muzykografii w swym socjologicznym ujęciu, od przeglądu reliktów antyku i wybranych toposów w europejskiej kulturze prowadzi czytelnika do prezentacji myśli na temat znaczenia uprawy wina dla innowacyjnych tendencji rozwoju muzyki. Podstawą tych rozważań jest ogólny przegląd muzycznych przemian stylowych w odniesieniu do historii europejskiej kultury oraz wykład na temat muzycznych konsekwencji odwiecznych zróżnicowań kultury niemieckiej i francuskiej. Praca w swym interdyscyplinarnym charakterze zbliża się do obecnie kultywowanej, rozszerzonej hermeneutycznie, nauki o muzyce, ujmowanej na tle wielowymiarowo rysowanej humanistyki.
Cerkwie i ikony Łemkowszczyzny

149,00 zł 126,65 zł


Autor książki to wybitny znawca ikon i architektury cerkiewnej, kierownik Działu Sztuki Cerkiewnej Muzeum-Zamku w Łańcucie, przewodnik beskidzki, autor wielu opracowań dotyczących sztuki cerkiewnej dawnej eparchii przemyskiej. W tej starannie wydanej publikacji zostały zaprezentowane rzadkie, często nieznane dotąd, ikony z terenów Łemkowszczyzny, w tym XIV- i XV-wieczne ikony z cerkwi w Daliowej, Tyliczu czy Florynce ze zbiorów lwowskich. Publikacja składa się z czterech działów dotyczących kolejno: tradycji religijnej, architektury cerkiewnej, wyposażenia cerkiewnego i ikonografii. Pierwsza część książki poświęcona tradycji religijnej wprowadza czytelnika w świat cerkwi. Mówi o tym, że kształt świątyni – jej architekturę i wyposażenie, determinują wskazania o uniwersalnym charakterze, sformułowane na długo przed chrztem Rusi, których dotrzymywanie wcale nie musi stać w sprzeczności z pojawianiem się oryginalnych, właściwych poszczególnym regionom cech. Opowiada w jaki sposób lokalna Cerkiew, która na przestrzeni kilku stuleci zyskała własny koloryt, dochowuje wierności tradycji religijnej i podporządkowuje zasób stosowanych form plastycznych wymogom kultu. Aby było to możliwe, zarysowano tło historyczne oraz umieszczono w nim elementy sakralnego dziedzictwa. Autor jako część publikacji postanowił ująć opracowany redakcyjnie tekst swojego nauczyciela i mistrza śp. Jerzego Tura pt. ,,Architektura cerkiewna”. W oparciu o jego myśl i spostrzeżenia prowadzi swoje dociekania naukowe, uzupełnia je szkicami, sztychami i fotografiami archiwalnymi łemkowskich cerkwi. Budowlę, której wnętrze zdobią malowidła, wyposażoną w księgi, utensylia oraz inne ważne sprzęty ożywia i czyni Świątynią dopiero sprawowana w jej wnętrzu Liturgia, całe obrzędowe bogactwo i zgromadzeni na modlitwie wierni. Taka żywą cerkiew pokazana została w rozdziale trzecim. Ostatnia natomiast część poświęcona jest ikonografii, zostało w niej przedstawionych przeszło 250 stron wizerunków świętych z ikon z terenów Łemkowszczyzny. Nieocenionym źródłem do dziejów Łemkowszczyzny, jej poszczególnych parafii oraz badań nad kształtowaniem się i zróżnicowaniem języka pozostają liczne, często obszerne inskrypcje na obrazach, sprzętach cerkiewnych, elementach architektonicznych, nagrobkach, marginaliach ksiąg liturgicznych. Autor ,,Ikon i cerkwi Łemkowszczyzny” układa przed nami niesamowitą układankę, dzięki odpowiedniemu aparatowi poznawczemu i rekwizytom w postaci znajomości języka staro-cerkiewno-słowiańskiego ale też symboliki biblijnej, odsłania tajemnice, które do tej pory były przed nami ukryte w mistyce cerkwi. Uzupełnieniem książki są też analizy, rysunki pomiarowe i dokumentacyjne, projekty, opracowania paleograficzne z tłumaczeniami z języka staro-cerkiewno-słowiańskiego, wykaz świąt cerkiewnych, cyrylicki zapis liczbowy, datowanie w kalendarzu juliańskim i gregoriańskim oraz rozdział o księgach cerkiewnych.
Kredkami do Nieba.

29,90 zł 25,26 zł


„Kredkami do Nieba” może sprawić, że Dobra Nowina nie będzie dla dzieci jedynie abstrakcyjną opowieścią o tym, co wydarzyło się dwa tysiące lat temu w egzotycznym kraju. Dzięki ołówkom, farbom, nożyczkom te wydarzenia stają się czymś bliskim, a my: dzieci, rodzice, dziadkowie – jesteśmy ich uczestnikami. To jest bardzo ważne, bo przecież Ewangelia mówi do nas dzisiaj, gdy słuchamy jej w czasie mszy świętej lub czytamy ją po cichu. Ewangelia mówi do nas, a my możemy i powinniśmy odkrywać coraz głębiej sens tego, co Bóg pragnie nam przekazać. Dobrze jest próbować odnajdywać w niej nasze życie, a nie tylko traktować ją jako opowieść o tym, co się kiedyś wydarzyło. Gdy próbujemy sobie wyobrazić, jak wyglądały sandały na nogach Pana Jezusa, On staje przed nami i zaprasza, by iść za Nim. Gdy próbujemy wyobrazić sobie drzewo, na które wdrapał się Zacheusz, od razu pytamy, gdzie było nasze miejsce w tłumie patrzących na Jezusa. Gdy idziemy z uczniami do Emaus, uczymy się szukać Jezusa w każdym, kto nam dziś towarzyszy. Jestem przekonana, że właśnie próba uchwycenia różnych szczegółów i ich zapisania, narysowania, odtworzenia, jest świetnym sposobem na przybliżenie treści Ewangelii. Dzięki „Kredkom” historia narodzin, nauczania, śmierci i zmartwychwstania staje się naszą historią. Ona dzieje się teraz i teraz stawiane są nam pytania, na które musimy odpowiedzieć. Może czasem każdy powinien wziąć kredkę i narysować pusty Grób… Joanna, babcia
Korespondencja sztuk - Literatura i sztuki plastyczne

29,40 zł 24,99 zł


Autorka stawia sobie za cel przybliżenie idei korespondencji sztuk i spojrzenie na znane teksty znanego polskiego prozaika z perspektywy interdyscyplinarnej. Podstawowy problem badawczy polegał na wyodrębnieniu, nazwaniu i opisaniu rodzajów oraz funkcji istniejących w powieściach Chwina relacji słowno-obrazowych, ergo – przyjrzeniu się sposobowi realizacji w nich kategorii obrazowości/ malarskości. Trzy utwory prozatorskie: eseistyczna Krótka historia pewnego żartu (1991), ujęta w formę elipsy Esther (1999) i najgłośniejsza powieść Chwina Hanemann (1995) wyodrębnione zostały z twórczości gdańskiego pisarza na podstawie wspólnych im elementów, takich jak: czas akcji (przełom XIX i XX wieku, do lat 50. XX wieku), styl literacki (wyrażający się m.in. w rozczłonkowanym, skupionym na detalu języku wypowiedzi artystycznej), wyobraźniowość melancholijna, duchowość romantyczna, wielo- i interkulturowość, historia powojennego Gdańska i losów jego mieszkańców, obecność wątków afikcjonalnych. Ramę kontekstualizującą dla rozważań nad korespondencją sztuk w ww. tekstach Chwina tworzą nawiązania intertekstualne i metatekstowe, w szczególności do wczesnoromantycznego malarstwa niemieckiego i twórczości Caspara Davida Friedricha.
Ujemny biegun fotografii

59,00 zł 43,95 zł


Książka dotyczy ważnego, ale niezbadanego dotąd zjawiska fotograficznego negatywu, będącego nie tylko pośrednikiem w procesie wywoływania zdjęć, ale również skończonym przedstawieniem, wykorzystywanym często w twórczości artystów i fotografów. Może się wydawać, że fotografię wynaleziono po to, aby uzyskać wierne obrazy świata, uwiecznione na „lustrach obdarzonych pamięcią”. Co jednak się stanie, gdy spojrzymy na fotografię przez pryzmat negatywu? Wówczas okazuje się, że odbija ona świat na powierzchni czarnych, zniekształcających luster. Negatywowość umożliwia zatem zerwanie z realiz­mem i mimetycznymi funkcjami obrazów. Dzięki od­wróceniu światłocienia kult mroku, nocy, niepokojącej obcości i niepoznanego pojawia się w centrum artystycznej refleksji. Zapisany na negatywach mundus inversus ułatwia dialog z systemami metafizycznymi opartymi na fundamentalnej polaryzacji światła i ciemności. Negatyw zaprzecza i pozwala na przyjęcie krytycznej postawy wobec obowiązujących norm i sposobów doświadczania świata.
Pierwszy śnieg

39,99 zł 30,59 zł


Nowy album Marka Dyjaka Pierwszy śnieg to powrót do jego korzeni, do pięknej poezji, ważnych tekstów i muzyki w jedynej słusznej, molowej tonacji. Na płycie pojawią się teksty Mirosława Czyżykiewicza, Jana Kondraka, Jacka Musiatowicza i Roberta Kasprzyckiego, które mogą znaleźć bezpośrednie odniesienie do ostatnich wydarzeń z jego życia. Oprawa muzyczna w postaci akordeonu (Marek Tarnowski), trąbki (Jerzy Małek), kontrabasu (Michał Jaros), piana (Grzegorz Jabłoński), perkusji (Mateusz Modrzejewski), dały mu potężne pole do interpretacji, co już od lat jest cechą charakterystyczną jego twórczości. Producentem i aranżerem płyty jest wieloletni trębacz Dyjaka - Jerzy Małek. Lista utworów 1 Miejsca Przedmioty Kształty Drzwi 2 Pierwszy Śnieg 3 Synku Wstań 4 Rozkołysana 5 Przypowies´c´ O Porażeniu 6 Laura 7 Nasz Titanic 8 Uwierz Mi 9 Droga I Śpiew 10 Jeżeli Chcesz
Piękne domy

29,00 zł 24,50 zł


Książka-album: Piękne domy. Współczesne realizacje z różnych rejonów Polski W książce zaprezentowane są domy jednorodzinne wybudowane w ostatnich latach w różnych rejonach Polski, które zdaniem Muratora warto pokazać jako ciekawe, dobre i inspirujące realizacje. Ciekawe pod względem architektury, wykończenia elewacji, wpisujące się w krajobraz, ale także z wygodnym, przemyślanym wnętrzem. Znajdziemy tam zarówno spektakularne realizacje, jak na przykład sławne już "Arka" czy "Edge", jak i domy wybudowane według projektów gotowych Muratora. Całość opatrzona jest pięknymi dużymi zdjęciami. Ważnym i bardzo przydatnym uzupełnieniem są krótkie notki o architektach prezentowanych domów. 33 realizacje z różnych rejonów Polski 269 zdjęć domów i wnętrz Sylwetki znanych polskich architektów Format albumu: 230 x 230 mm Od wielu lat w każdym wydaniu Muratora pokazujemy przykłady nowo zbudowanych domów. Wyszukujemy je sami. Nasi fotografowie, redaktorzy i autorzy jeżdżą po Polsce, spędzając czasem długie godziny w podróży po to, by zobaczyć dom na własne oczy i porozmawiać z inwestorami. Wszystkie zawarte tu teksty to reportaże, notatki z autentycznych spotkań z architekturą i jej mieszkańcami, zapisy wrażeń. Nie byłoby tych prezentacji, gdyby właściciele nie zechcieli zaprosić nas do swoich domów. Mamy jednak szczęście: na magiczne hasło "Murator" drzwi się otwierają. Bardzo za to bohaterom naszych opowieści dziękujemy. Z biegiem lat liczba reportaży rośnie. W ten sposób powstaje kronika polskich domów, tego jak budujemy, jak mieszkamy. W tej książce zebraliśmy 33 prezentacje z ostatnich lat. Są tu zarówno awangardowe realizacje, jak i domy zbudowane na podstawie projektów gotowych. Są budynki ultranowoczesne i interesujące nawiązania do tradycji. Domy projektowane przez popularnych architektów i "występujące" potem w telewizyjnych serialach. I nikomu poza Czytelnikami Muratora nieznane, schowane gdzieś w górach, nad morzem czy w podwarszawskim lesie. Rozmaite. Nie ma bowiem jednego trendu, który powszechnie obowiązuje. Domy, które w Polsce się buduje reprezentują różne style, aspiracje i potrzeby. Czytając opisy, można się przekonać, z czego te różnice wynikają. Każdy kształt budynku może mieć swoje uzasadnienie; bywa odpowiedzią na warunki lokalizacji i otoczenie, odbiciem szczególnych marzeń lub pasji inwestorów albo wynikiem oryginalnej wizji projektanta. Żadna inny rodzaj architektury nie jest tak związany z człowiekiem i jego indywidualnością jak dom. Dlatego domy są tak różne, jak ludzie.

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka