Dobre Książki

Sztuka

Rockowisko Trójmiasta

99,90 zł 73,42 zł


Choć autorzy „Rockowiska Trójmiasta” opatrzyli książkę podtytułem „Lata 70.”, swoją opowieść rozpoczynają kilka lat wcześniej, kiedy to trójmiejskie zespoły beatowe i muzycy z Trójmiasta stanowili ogólnopolską czołówkę rodzimej estrady. Stanisław Danielewicz i Marcin Jacobson byli świadkami, a przede wszystkim uczestnikami wydarzeń, które sprawiły, że big-beat przeistoczył się w muzykę rockową. Obaj autorzy przyglądali się tej transformacji z różnych pozycji, co doprowadziło do tego, że na kartach książki niejednokrotnie polemizują ze sobą, zarówno w odniesieniu do faktów, jak i ich interpretacji. Przyjęta przez nich metoda równoległych opisów, wzajemnych uzupełnień i polemik jest nowością w tego typu publikacjach, co czyni z tej książki wielobarwną, wielopoziomową opowieść wciągającą nawet osoby niezainteresowane tematem. Autorzy prowadzą czytelnika przez fascynujące ówczesną młodzież miejsca: sopocki Non-Stop, który w lecie był najgorętszym miejscem w Polsce, przez kluby Rudy Kot, Żak czy Ster, gdzie hartowała się rockowa stal, po legendarny Teatr Letni czy pierwsze polskie dyskoteki. Przede wszystkim jednak karty „Rockowiska Trójmiasta” dokumentują i przynoszą wspomnienie ludzi, którzy w dużej mierze zdecydowali o tym, jak stworzony przez Franciszka Walickiego ruch big-beatowy stał się ważną częścią popkultury, zarówno pod swą właściwą nazwą „rock”, jak i pod hasłem „Muzyka Młodej Generacji”. Opis środowiska trójmiejskiego rocka uzupełniają sylwetki zespołów, artystów, rzadziej menedżerów, zarówno kręgu rocka, jak i związanych z gatunkami pokrewnymi: piosenką autorską, muzyką pop i jazzem. Dzięki temu ów świat równoległych, ale też często przeciwstawnych idei i dźwięków jest zrozumiały i interesujący dla współczesnego czytelnika w każdym wieku.
Polskie Las Vegas i szwagier z Corelem

42,00 zł 30,87 zł


Autorzy pokazują, że architektura, moda i rodzący się rynek reklamy doby transformacji nie tylko tworzyły jej obrazową przestrzeń, ale także dostarczały namacalnych uzasadnień dla przyjętego kierunku przemian. Kolejne teksty wydobywają charakterystyczne dla tych czasów przekonanie o „niekwestionowanej” konieczności modernizacji utożsamianej z doktrynalnym kapitalizmem, pogoni za mitologizowanym i idealizowanym Zachodem oraz ciągłego potwierdzania swojego (niepewnego) miejsca w nowym ekonomicznym i ideologicznym porządku. Zebrane w książce analizy omawiają procesy zapoczątkowane już w latach osiemdziesiątych, a dominujące w następnej dekadzie. Rok 1989 jest w tej perspektywie datą zaledwie symboliczną, która więcej przysłania niż wyjaśnia. „Guy Laroche made in Bytom”, „szyldziarz”, „szwagier z Corelem”, „człowiek z czarną reklamówką” – to tylko niektórzy bohaterowie tej książki. To między innymi oni przypominają o aspiracjach, wyobrażeniach i wspomnieniach związanych z transformacją ustrojową w Polsce. Temu samemu celowi służy wizualny apendyks złożony z cyklów fotograficznych Olgi Drendy, Piotra Idema i Tadeusza Rolkego. LIDIA KLEIN - historyczka sztuki, zajmuje się architekturą współczesną. W 2013 roku obroniła doktorat na Uniwersytecie Warszawskim. Stypendystka Fundacji Fulbrighta (2010/11) i Fundacji Nauki Polskiej (2012), Visiting Assistant in Research w Yale School of Architecture (2016). Od 2013 kontynuuje naukę na Duke University. Wykładała na Uniwersytecie Warszawskim, Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie i School of Form w Poznaniu. Specjalizuje się w architekturze współczesnej, skupiając się na relacjach między architekturą, polityką i ekonomią. Obecnie przedmiotem jej badań jest architektura postmodernistyczna w Ameryce Południowej i Europie Wschodniej.
Wprowadzenie do muzykoterapii

30,10 zł 23,48 zł


Wątek filozoficzno-estetyczny posiada proweniencję starożytną: zgodnie z pitagorejską koncepcją harmonii, muzyka przywraca duszy zachwianą równowagę, czyniąc z niej element harmonii kosmicznej, jednak najsłynniejszą koncepcją estetyczną, rozważającą naturę muzyki, pozostaje do dziś dziewiętnastowieczna teoria Artura Schopenhauera, postrzegająca muzykę jako najczystszą formę Sztuki, jako wstęp/uwerturę do bytu wiecznego. Nie dziwi zatem, że, ze względu na jej zdolność do wpływania na emocje i postawę odbiorcy, muzyka urosła do rangi narzędzia terapeutycznego, w zależności od przyjętej koncepcji stając się medium i/lub terapeutą. Muzykoterapia przyjmuje charakter przede wszystkim psychoanalityczny oraz behawioralny i o tym, a także o innych aspektach terapii psychologicznej traktuje najnowsza książka Ludwiki Koniecznej-Nowak Wstęp do muzykoterapii. Ta znakomita praca należy wciąż jeszcze do prac pionierskich, gdyż muzykoterapia to dyscyplina stosunkowo młoda, nadal zbyt mało rozpoznana i opisana. Imponuje zawartość merytoryczna monografii: jej trzon stanowią rozważania na temat muzykoterapii dzieci i dorosłych (w tym osób starszych), jednak poprzedza go obszerna część teoretyczna, dająca nie tylko encyklopedyczny przegląd definicji, połączony z próbą redefinicji własnej, ale i przegląd typów i modeli terapeutycznych. Jak przyznaje sama Autorka, jej uwaga skupiła się przede wszystkim na muzykoterapii dzieci, w przypadku osób dorosłych dając jedynie przyczynek do dalszych rozważań szczegółowych, które wciąż jeszcze czekają na swego autora. Wprowadzenie do muzykoterapii stanowi w pewnej mierze zmodyfikowaną wersję rozprawy doktorskiej, zatytułowanej Muzykoterapia a funkcjonowanie społeczne dzieci i młodzieży z zaburzeniami emocji i zachowania, napisanej przeze mnie pod kierunkiem prof. Barbary Kamińskiej (przewód doktorski przeprowadzono na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, recenzenci: prof. Zofia Konaszkiewicz, prof. Katarzyna Krasoń).
Kultura w świecie luster

33,60 zł 26,04 zł


Artykuły zgromadzone w niniejszym tomie zostały poświęcone analizie wybranych dzieł będących przejawami zróżnicowanych form re-kreacji, powtórzeń i odzwierciedleń, widzianych zarówno w aspekcie związków międzytekstowych, jak i w szerszym kontekście sztuk innych niż literatura. Zakres podjętych zagadnień jest szeroki. Punktem wyjścia książki jest ogólny namysł nad współczesną przestrzenią kulturową formułowany z perspektywy historycznych uwarunkowań pojmowania własności zbiorowej i indywidualnej. Zostały ukazane różnego typu implikacje uprzytamniające wielowymiarowość dialogu, w którym uczestniczą teksty kultury. W obrębie intertekstualnych czy intersemiotycznych relacji znalazły się dzieła literackie, plastyczne, filmowe i muzyczne. Za specyficzną odmianę owych przetworzeń została też uznana odwieczna kwestia biograficznego przepisywania wciąż na nowo „tekstu” ludzkiego życia.
Why Are We Artists?

44,10 zł 32,63 zł


This extraordinary collection of 100 artists' manifestos from across the globe over the last 100 years brings together activists, post-colonialists, surrealists, socialists, nihilists and a host of other voices. From the Négritude movement in Africa and Martinique to Brazil's Mud/Meat Sewer Manifesto, from Iraqi modernism to Australia's Cyberfeminist Manifesto, they are by turns personal, political, utopian, angry, sublime and revolutionary. Some have not been published in English before; some were written in climates of censorship and brutality; some contain visions of a future still on the horizon. What unites them is the belief that art can change the world.
Leonardo da Vinci Anatom

120,00 zł 88,19 zł


Niniejsza publikacja zawiera 87 najważniejszych studiów anatomicznych wybitnego twórcy renesansu. Grafiki anatomiczne opatrzone są wyczerpującymi komentarzami i interpretacjami autorstwa specjalistów z zakresu medycyny i historii sztuki. To niezwykle wartościowa pozycja dla entuzjastów Leonarda, a także wyjątkowe źródło wiedzy na temat anatomii człowieka.
Rzym i Watykan

15,99 zł 14,31 zł


W albumie znajdują się informacje o najważniejszych świątyniach Rzymu, bazylice i placu św. Piotra, Ogrodach Watykańskich i watykańskich muzeach. Całość uzupełniona jest wieloma fotografiami.
Ania. Biografia Anny Przybylskiej (twarda)

44,99 zł 33,06 zł


Pierwsza, autoryzowana przez rodzinę biografia Anny Przybylskiej. Łobuziara z urodą nastolatki i głosem Jana Himilsbacha, w zasadzie nie musiała niczego grać. Pojawiła się w polskim kinie znikąd i od razu stała się fenomenem: przed kamerą bardziej naturalna od szkolonych aktorek, utożsamiała „polski sen lat 90.” – była idealną dziewczyną z sąsiedztwa, która trafiła na okładki magazynów i do telewizji w szczytowych godzinach oglądalności. Ania Przybylska została „Królową Serc” w kraju, w którym ludzie sukcesu - zwłaszcza „piękni i młodzi” - nigdy nie mają łatwo. Była sympatyczną Marylką ze Złotopolskich, ale też dziewczyną z rozkładówki „Playboya”. Raz mówiła, że nie ma pomysłu na życie poza aktorstwem, innym razem – że na pierwszym miejscu jest rodzina. Długo nie miała szczęścia w miłości, lecz ciągle była zakochana. Spieszyła się momentami tak, jakby czuła, że to wszystko może zbyt długo nie potrwać. Jakby wiedziała, że szybko musi zawierać związek, zakładać rodzinę, urodzić dzieci, by zdążyć się jeszcze tym wszystkim nacieszyć - opowiadają w książce jej bliscy. Długo nie zgadzałam się na tę publikację, wszystko było jeszcze zbyt świeże. Raz jedyny udzieliłam wywiadu, który ukazał się w „Wysokich Obcasach”. Po raz pierwszy pomyślałam wtedy, że może warto, by ludzie, którzy kochali moją córkę – a dowody tego uczucia spotykają mnie do dzisiaj – zachowali w pamięci obraz takiej Ani, jaką była naprawdę. Nie ten wykoślawiany w szukających często taniej sensacji mediach, ale prawdziwy. Taki, który mogą znać tylko najbliżsi. I że chciałabym móc taką książkę dać w prezencie wnukom. Biografia napisana przez Grzegorza Kubickiego i Macieja Drzewickiego jest właśnie taka – Krystyna Przybylska, matka aktorki. Grzegorz Kubicki i Maciej Drzewicki, dziennikarze „Gazety Wyborczej Trójmiasto”. Lubią pracować wspólnie. Dwukrotnie nominowani do Nagrody Grand Press w kategorii "Wywiad", za rozmowy z Władysławem Kozakiewiczem („Ten od wała”) i Martą Sziłajtis-Obiegło („Kobieta i może”). Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich wyróżniło w Konkursie im. Stefana Żeromskiego ich tekst „Mama. Panią to masz na ulicy”, o rodzinnym domu dziecka prowadzonym przez Henrykę Krzywonos-Strycharską. Są autorami biografii Dariusza Michalczewskiego „Tiger bez cenzury”, a także gorąco przyjętego przez czytelników wywiadu z Krystyną Przybylską, opublikowanego w "Wysokich Obcasach".
Plastyka SP 7 Podręcznik OPERON

41,35 zł 35,15 zł


Zajęcia plastyczne są bardzo ważnym elementem wychowania młodego człowieka. Rozbudzają wrażliwość na sztukę, rozwijają wyobraźnię i myślenie abstrakcyjne. Ten tom podręcznika zawiera treści z zakresu różnorodnych dyscyplin sztuki: grafiki (w tym grafiki użytkowej), fotografii czy filmu. Porusza zagadnienia związane ze sztuką współczesną. Duża liczba starannie dobranych zdjęć i reprodukcji zachęca do aktywnego poznawania świata sztuki. Prosty, przystępny język ułatwia zrozumienie nie zawsze łatwych zagadnień. Inspirujące ćwiczenia i omówienia dzieł pomagają kształtować umiejętność praktycznego wykorzystania wiedzy oraz rozwijania wrażliwości artystycznej. Przykładowe opisy dzieł sztuki umożliwiają uczniom zdobyć umiejętność analizy sztuki wizualnej.
Plastyka SP 4 Podręcznik OPERON

41,35 zł 35,15 zł


Czym jest sztuka? Gdzie można się z nią zetknąć? Jak ją interpretować? I najważniejsze – czy to trudne? Odpowiedzi na te pytania uczniowie z pewnością znajdą w tym podręczniku. Publikacja porusza zagadnienia z zakresu języka sztuki: linii, barw, waloru, faktury. Uczniowie poznają najważniejsze dzieła sztuki i uczą się je rozumieć. Przykładowe opisy dzieł sztuki ułatwiają rozwijanie umiejętności analizy sztuki wizualnej Duża liczba starannie dobranych zdjęć i reprodukcji Prosty, przystępny język i czytelna nawigacja Zróżnicowane ćwiczenia pozwalają uczniom na praktyczne wykorzystanie omawianych zagadnień
Apologie

39,90 zł 33,92 zł


W Apologiach zebrano kilkanaście tekstów Tadeusza Kornasia, w których powiązanie teatru i religii jest jednym z najważniejszych tematów. Jednak nie jest to książka o teatrze religijnym (przynajmniej w większości przypadków). Pośród bohaterów kolejnych tekstów znajdą się wielcy twórcy XX i XXI wieku – między innymi Tadeusz Kantor, Jerzy Grotowski, Peter Brook... Pojawią się znane spektakle, wielokrotnie już analizowane przez innych badaczy. Celem autora nie jest jednak deprecjonowanie wcześniejszych tez, przewartościowanie starych odczytań, ale wskazanie kilku drobiazgów, które od dawna domagały się wyartykułowania. "Tadeusza Kornasia we współczesnym teatrze interesuje bardziej to, co wieczne, niż to, co doczesne – by posłużyć się przeciwstawieniem z tytułu dawnego szkicu Wilama Horzycy O wiecznym i doczesnym repertuarze teatralnym – czyli to, co prowadzi do doświadczenia duchowego, poczucia spólnotowości, transcendencji, inspiracji o charakterze religijnym. O takim teatrze – albo jego elementach – pisze Kornaś w Apologiach, taki teatr afirmuje. Próbuje rozszyfrowywać kryptoteologiczne znaki w wielokrotnie już analizowanych arcydziełach, analizuje „liturgiczne pokusy” teatrów spoza mainstreamu, poszukujących inspiracji, zwłaszcza muzycznych, w przeszłości lub w innych kulturach, zastanawia się – w ogóle i w szczególe – nad niejednoznacznymi powiązaniami teatru i religii." Z recenzji wydawniczej prof. dra hab. Wojciecha Dudzika Tadeusz Kornaś – pracuje w Katedrze Teatru i Dramatu Uniwersytetu Jagiellońskiego. W latach 1997-2009 redaktor Gazety Teatralnej „Didaskalia” (w latach 2004-2008 redaktor naczelny). Od roku 2016 w kolegium redakcyjnym kwartalnika „Teatr Lalek”. Opublikował między innymi książki: Włodzimierz Staniewski i Ośrodek Praktyk Teatralnych „Gardzienice" (2004), Between Anthropology and Politics. Two Strands of Polish Alternative Theatre (2007), Aniołom i światu widowisko (2009), Schola Teatru Węgajty. Dramat liturgiczny (2012).
Wielcy Malarze Tom 28 Rafael Santi 28/2017

23,00 zł 20,12 zł


Od Caravaggio do Rembrandta , Van Gogha do Rafaela, Leonardo do Gauguina: najpiękniejsze rozdziały w historii sztuki, w serii trzydziestu tomów do czytania, przeglądania, podziwiania i zbierania. Seria oferuje czytelnikom niezwykłą podróż w towarzystwie wielkich artystów. Ich życie przedstawiobne jest w sposób jasny, bezpośredni - opisuje ich wielkie talenty i codzienne słabości. Wspaniałe obrazy i omówienie wszystkich głównych prac każdego artysty tworzą prywatną bibliotekę i galerię sztuki zawierającą wszystkie arcydzieła historii sztuki.
Claude Monet Nenufary

99,90 zł 73,42 zł


Nenufary (zwane też liliami wodnymi) to ostatni, a jednocześnie kulminacyjny punkt artystycznego rozwoju Claude’a Moneta. Obrazy lilii wodnych znajdujące się w międzynarodowych zbiorach są prawdziwymi symbolami jego sztuki. Monet nie stworzył żadnych innych dzieł, które by tak nastrojowo i harmonijnie przedstawiały grę światła i koloru, wody i powietrza oraz piękna przyrody.
Ogrody impresjonistów

99,90 zł 73,42 zł


Czy jest coś przyjemniejszego od słonecznych ogrodów, pyszniących się przepychem barw i zapachem kwiatów? Czy ktoś lepiej niż impresjoniści oddał ich klimat na obrazach pełnych kolorów i światła? Rozpięte między naturą a kulturą, między pejzażem a scenami z codziennego życia Ogrody Impresjonistów łączą radość życia i zmysłowość. Album w całości ogrodom, które malowali m.in.: Cézanne, Hassam, Lebasque, Liebermann, Manet, Monet, Morisot, Pissarro, Renoir, Rysselberghe, Seurat i 50 innych artystów z Europy i Ameryki Północnej.
Wiedeń 1900 Wien

99,90 zł 73,42 zł


Wiedeń około 1900 roku – fascynujący okres, w którym metropolia nad Dunajem stała się ważnym ośrodkiem nowoczesności. Historyzm, art nouveau i ekspresjonizm były kluczowymi stylami, które współtworzyły wiedeńską, nieco zepsutą atmosferę. Artyści, tacy jak Gustav Klimt, Koloman Moser i Josef Hoffmann, zjednoczyli się w swoim marzeniu stworzenia „dzieła totalnego” (Gesamtkunstwerk), które będzie łączyć nie tylko sztukę, architekturę i rzemiosło, ale także życie.
Louvre

99,90 zł 73,42 zł


Luwr, jest nie tylko największym, ale także – z blisko 9 milionami zwiedzających rocznie – najczęściej odwiedzanym muzeum świata. To jedyny swoim rodzaju przegląd malarstwa europejskiego od XIII do XIX stulecia. Prezentowane są tutaj najważniejsze dzieła niemal wszystkich sławnych artystów różnych epok i nacji. Na 400 stronach tego albumu zobaczyć można nie tylko najsławniejsze dzieła, ale i mniejznane skarby.
Mockumentary

20,00 zł 17,90 zł


Kino mockumentary stanowi prężnie rozwijającą się gałąź współczesnej kinematografii, która wprowadza zupełnie nowy typ doświadczenia filmowego. Ze względu na ambiwalentny status ontologiczny przedstawionych zdarzeń kino mockumentary zawieszone jest między twórczością dokumentalną a fikcjonalną; nie naśladuje wiarygodnie rzeczywistości, jednak za sprawą ambicji realistycznych świadomie wykracza poza fikcyjną fabułę, stając się tym samym źródłem konfliktu poznawczego. Jego treści lawirują między prawdą a fałszem, faktem a fikcją, powagą a dowcipem. Nurt przywiązuje wielką wagę do samej formy w kinie. Nie treść bowiem stanowi wyznacznik „fałszywych dokumentów”, ale użyte w nich znamiona formalne. Kamera „z ręki”, wywiady czy fragmenty kronik – to wszystko służy uwiarygodnieniu przedstawionej wizji świata, która, jak pokazują najbardziej jaskrawe przypadki, może być wynikiem zmyślnej manipulacji pozornie wiarygodnymi faktami. Autorzy książki, wskazując na problematyczność binarnego podziału na film fabularny i dokumentalny, podejmują próbę uporządkowania kwestii definicyjnych związanych z kinem mockumentary: przedstawiają zjawisko w perspektywie historycznej, kreślą dzieje tego nurtu, uwzględniając najważniejsze z pojawiających się w jego łonie tendencji, dokonują także analizy form podawczych utworów omawianego typu, starając się ustalić status mockumentów względem, pozornie niepodważalnej, fabularno-dokumentalnej dwuwładzy.
Powrót Dziadów i inne szkice teatralne

36,00 zł 30,60 zł


W szkicach Kopcińskiego uważna interpretacja łączy się z osobistym stosunkiem autora do prezentowanych spektakli. Myśl Kierkegaarda, który uważał, że subiektywne życie jest najlepszym sprawdzianem dla prawd ogólnych, znajduje tu swoje odzwierciedlenie.
Wilhelm Brasse Fotograf 3444 Auschwitz 1940-1945 + CD

33,00 zł 25,57 zł


W marcu 2010 roku Maria Anna Potocka przeprowadziła z Wilhelmem Brassem wywiad. Jego efektem jest książka, którą stanowią zredagowane opowieści więźnia i głównego fotografa Auschwitz, oraz film zawierający fragmenty wywiadu. Książka została opatrzona między innymi wstępem historyka Teresy Wontor-Cichy z Państwowego Muzeum Auschwitz-Birkenau, która również opracowała tekst naukowo. Publikacja jest bogato ilustrowana zdjęciami z archiwum Wilhelma Brassego, Archiwum Fotograficznego Muzeum Auschwitz-Birkenau oraz Yad Vashem. Wilhelm Brasse urodził się w Żywcu w roku 1917. Jego ojciec był Austriakiem, a matka Polką. Przed wojną pracował jako portrecista w zakładzie fotograficznym w Katowicach. Za odmowę wstąpienia do Wehrmachtu został uwięziony w Oświęcimiu, gdzie od 1941 do 1945 roku pracował w Służbie Rozpoznawczej jako fotograf. Wykonał kilkadziesiąt tysięcy zdjęć więźniów, kilkaset portretów esesmanów i dokumentację kilku eksperymentów pseudomedycznych. Po wojnie wrócił do Żywca, gdzie mieszka do dzisiaj.
Plastyka SP Do Dzieła klasa 7 podręcznik 2017

18,51 zł


Podręcznik do plastyki dla klasy siódmej szkoły podstawowej „Do dzieła!” w przystępny sposób kształci umiejętność analizy dzieł i zaznajamia z najnowszymi dziedzinami sztuki. Ułatwia przyswajanie nowych treści poprzez starannie dobrane reprodukcje dzieł sztuki. Zachęca do działań twórczych, zwłaszcza związanych z obserwacją natury, dzięki różnorodnym ćwiczeniom plastycznym. Rozwija ciekawość sztuki za pomocą informacji: Ciekawi sztuki, Sztuka wokół nas oraz Między sztukami i epokami. Zapoznaje z dziejami sztuki dzięki stronom Poznaję i zwiedzam. Uczy pracy zespołowej w ramach projektu.

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka