Dobre Książki

Psychologia

Kod młodości

59,00 zł 50,15 zł


Kod - kultura - społeczność Młodomowa - wokół specyfiki zjawiska Interakcje i relacje Komunikacja internetowa nastolatków Młodomowa na sprzedaż
Pod każdym względem szlachetne ci daję wychowanie

51,50 zł 38,11 zł


Spis treści: Wprowadzenie /9 Wykaz skrótów /19 Edukacja Lubomirskich w drugiej połowie XVI i XVII wieku /21 Dzieciństwo i młodzieńcze wojaże Jerzego Ossolińskiego /51 Mikołaj i Stanisław - synowie wojewody Jana Ostroroga /73 Niespełnione nadzieje hetmana - Jan Karol Chodkiewicz i jego syn Hieronim /87 Wskazówki wychowawcze dla Janusza Radziwiłła, syna Krzysztofa /99 Nauki Piotra Opalińskiego w świetle listów jego ojca Krzysztofa do brata Łukasza /117 Wychowanie młodzieży szlacheckiej w kręgu wielkopolskich dysydentów w XVIII wieku - na przykładzie Potworowskich, Bronikowskich i Ziemięckich /139 "Przystojna edukacja zacnych paniąt" - pod opieką Stefana Terleckiego /157 Uwagi Feliksa Czackiego dla dzieci /171 "Życzę sobie, aby to jedno dziecię z familii naszej zostające mogło mieć przyzwoite wychowanie". Zabiegi Józefa Mniszcha o odpowiednią edukację syna /185 Bibliografia /201 Indeks osób /217 Wykaz ilustracji /227 Zusammenfassung /233
Przestrogi i nauki dla dzieci Instrukcje rodzicielskie XVIII w

78,00 zł 57,72 zł


Spis treści: Wprowadzenie /7 Uwagi edytrskie /15 Wykaz skrótów /17 Marcin Kawiecki - Refleksje do przyszłej peregrynacji ImćPana starosty chełmskiego (ok. 1720) (oprac. Anna Markiewicz) /19 Stanisław Kazimierz Kruszyński - Informacja synom moim (1724) /29 Jan Stanisław Jabłonowski - Informacja buskiemu staroście, kochanemu synowcowi memu do cudzych krajów (1728) (oprac. Anna Markiewicz) /45 Stanisław Wincenty Jabłonowski - Instrukcja dla starosty buskiego jadącego do cudzych krajów (1728) (oprac. Anna Markiewicz) /61 Anna z Sanguszków Radziwiłłowa - Uwagi i napomnienia w związku z wyjazdem syna Hieronima Floriana Radziwiłła za granicę (1733) /77 Józef Wandalin Mniszech - Instrukcja ojcowska dana synom wyjeżdżającym w cudze kraje (1736 i 1742) /105 Michał Kazimierz Radziwiłł zwany Rybeńko - Instrukcja dla pana Antoine Ronchberga guwernera synów (ok. 1742-1743) /117 Józef Kanty Ossoliński - Sposób studiowania dla syna (ok. 1753) /127 Wacław Piotr Rzewuski - Instrukcje związane z edukacją syna Seweryna w Warszawie i za granicą (1754 i 1759) (oprac. Adam Kucharski) /139 Wacław Piotr Rzewuski - Instrukcja dla syna Józefa do cudzych krajów (1755) (oprac. Adam Kucharski) /161 Anna z Rybińskich Czartryska - Wskazówki dla syna wyruszającego w wielki świat (ok. 1758) /169 Hieronim Florian Radziwiłł - Edukacja, którą, gdy mi Bóg wszechmogący pozwoli miećdziatki, daćmyślę (przed 1760) /173 Wacław Piotr Rzewuski - Dwie instrukcje wychowawcze dla córek (1763) (oprac. Adam Kucharski) /207 Kajetan Sołtyk - Instrukcja księdzu kantorowi krakowskiemu (1765) /215 Helena z Łętowskich Mieroszewska - Przestrogi i nauki dla najstarszego syna Stanisława Mieroszewskiego (1766) /231 Karolina z Pociejów Radziwiłłowa - Przestrogi czyli maksymy dane synowi jadącemu do Wiednia (1766) /251 Feliks (Szczęsny) Czacki - Wskazówki dla córek jadących na Węgry (1768) /269 Kajetan Sołtyk - Instrukcja dla synowca (1771) /277 Józef Benedykt Leszczyński - Reguły i uwagi życia Antoniemu Leszczyńskiemu synowi kochanemu (1772) /293 Ewaryst Andrzej Kuropatnicki - Krótkie napomnienie od ojca dane synowi przy odjeździe na nauki (1776) /297 Ignacy Błażej Łopaciński - Przestrogi mądre, roztropne, pobożne i patriotyczne synom swoim dane (1776) /307 Feliks (Szczęsny) Czacki - Refleksje synowi do Wiednia (1777) /339 Barbara z Duninów Sanguszkowa - Pamiętnik pożegnania (1780) /349 Ludwika Maria z Rzewuskih Chodkiewiczowa - Napomnienia dla serdecznie kochanego syna (1784) /357 Antoni Onufry Giełgud - List starosty żmudzkiego do syna będącego w cudzych krajach (1786) /369 Izabela (Elżbieta) z Flemingów Czartoryska - Napomnienia dla syna Adama Jerzego (1787) /381 Adam Kazimierz Czartoryski - Instrukcja dla syna Adama Jerzego (1789) /391 Katarzyna z Miłkowskich Mieroszewska - Błogosławieństwo Jackowi Mieroszewskiemu, synowi wyjeżdzającemu do Lublina (1791) 403 Nieznana autorka - Przestrogi matki synom swoim dane (XVIII w.) /419 Indeks osób /447 Wykaz ilustracji /461
Ojcowskie synom przestrogi Instrukcje rodzicielskie (XVI-XVII w.)

86,00 zł 63,64 zł


Spis treści: Wprowadzenie /7 Uwagi edytorskie /25 Wykaz skrótów /27 Stanisław Kryski - Informacja synom do Włoch (1584) /29 Jakub Ponętowski - Fragmenta z listu do syna (1586) /35 Hieronim Baliński - O wychowaniu chłopca szlacheckiego (1598) /39 Piotr Myszkowski - Instrukcja dla syna (1602) /59 Mikołaj Krzysztof Radziwiłł zw. Sierotka - Admonitorium (1603) /77 Jan Ostroróg - Listy do synów (1606, 1615) /91 Jan Firlej - Instrukcja dana Jerzemu Amandusowi do prowadzenia synów (1613) /131 Zbigniew Ossoliński - Instrukcja Jerzemu Ossolińskiemu dana od ojca jego na wyjezdnym do Lovanium (1613) /143 Jakub Sobieski - Instrukcja dla brata Jana (1620) /153 Krzysztof Radziwiłł - Wskazówki związane z edukacją syna Janusza w ojczyźnie i w cudzej ziemi (1622-1628) /175 Marcin Szyszkowski - Instrukcja wychowawcza dla książąt Zasławskich (1629) (oprac. Adam Kucharski) /245 Stanisław Lubomirski - Napominania dane synom, Aleksandrowi i Jerzemu, na naukach w cudzych krajach będącym (1632-1634) /259 Jakub Sobieski - Instrukcje synom do Krakowa i Paryża (1640, 1645) /277 Piotr Firlej - Pouczenia dotyczące edukacji syna (ok. 1640) /325 Aleksander Piaseczyński - Instrukcja dla syna wyjeżdżającego za granicę (1642) /329 Jakub Michałowski - Instrukcja dla syna Melchiora udającego się za granicę (1656) /339 Andrzej Maksymilian Fredro - Wskazówki dla synów (1660, 1667) /349 Bogusław Radziwiłł - Informacja panom ekonomom córki mej (1667) /397 Andrzej Maksymilian Fredro - Wskazówki dla Lubomirskich (1674-1675) /417 Franciszek Gaston De Basthune - Informacja dana od pana de Basthune (1677) /431 Andrzej Chryzostom Załuski - Krótkie pouczenie dla brata (1681) /439 Stanisław Jan Jabłonowski - Instrukcja i adytament dla synów na peregrynację do cudzych krajów (1682) (oprac. Anna Markiewicz) /463 Stanisław Jan Jabłonowski - Informacja Stanisławowi Rzewuskiemu jadącemu do cudzych krajów (1682) (oprac. Anna Markiewicz) /491 Jan III Sobieski - Ordynacja spisana w Pilaszkowicach (1685) /503 Anna z Chodorowskich Dolska - Informacja Januszowi i Michałowi Korybutom książętom Wiszniowieckim, synom moim (1695) /515 Anna Franciszka z Gnińskich Zamoyska - Informacja synom moim do cudzych krajów powtórnie jadącym (1699/1700) (oprac. Adam Kucharski) /529 Stanisław Herakliusz Lubomirski - Instrukcja synom moim do cudzych krajów (1699) /543 Anonimowy - O przedsięwzięciu peregrynacji (XVII w.) /553 Indeks osób /559 Wykaz ilustracji /577
Źródła do dziejów staropolskich podróży edukacyjnych

63,00 zł 46,62 zł


Spis treści: Wstęp /7 Część 1. Przed wyruszeniem w drogę - instrukcje rodzicielskie i inne wskazówki /15 Bożena Popiołek - Edukacja zza grobu. Testamenty staropolskie jako źródła do podróży edukacyjnych w XVII-XVIII wieku /17 Roman Krzywy - Wiersze Stanisława Grochowskiego ułożone przed podróżami synów Michała Działyńskiego /33 Roman Dzięgielewski - Sztuka prowadzenia obserwacji podczas peregrynacji akademickich w świetle traktatów apodemicznych w XVI wieku /45 Adam Kucharski - Instrukcje podróżne Wacława Rzewuskiego dla synów z połowy XVIII wieku /63 Jan Ryś - Instrukcje rodzicielskie jako źródło do dziejów edukacji wojskowej Polaków za granicą (XVI-XVII wiek) /81 Małgorzata E. Kowalczyk - Matki jako autorki instrukcji dla synów wyjeżdżających w podróż edukacyjną w czasach staropolskich /91 Dorota Żołądź-Strzelczyk - Andrzeja Maksymiliana Fredry wskazówek dla młodych, aby "wzrastali w cnocie dla dobra ojczyzny" /105 Cześć 2. W trakcie peregrynacji - życie podczas podróżowania /125 Agnieszka Wieczorek - Edukacyjny rys podróży misjonarzy w XVII i XVIII wieku /127 Bogdan Rok - Wędrówki po Rzymie polskich peregrynatów zakonników w XVIII wieku - poznawcze aspekty podróży /143 Agnieszka Jakuboszczak - Ami de voyage w 2 poł. XVIII wieku. Silvestre de Bellons - towarzysz w zagranicznej podróży edukacyjne Ignacego Działyńskiego/155 Zdzisław Pietrzyk - Sztambach Kryspina Gericiusa jako przykład źródła do dziejów staropolskich podróży edukacyjnych /169 Anna Penkała - "Za inkaust pióra i bibułę" . Koszt edukacji szlacheckich synów na przykładzie regestu wydatków na Onufrego i Stanisława Szembeków z lat 1751-1762 /183 Część 3. W trakcie peregrynacji - diariusze i korespondencja /197 Marek Kunicki-Goldfinger - O sztuce ukrytej za słowami polskojęzycznymi diariuszów podróży po Europie XVI i XVII wieku. Szkic wstępny /199 Aleksandra Golik-Prus - Czy gabinety osobliwości znalazły miejsce w Itinerarium Bartłomieja Nataniela Wąsowskiego? /215 Anna Markiewicz - Diariusz Jana Michała Kossowicza (1682-1688) jako źródło do dziejów staropolskich podróży edukacyjnych /233 Mikołaj Tomaszewski - Dziennik Tomasza Czapskiego jako źródło do dziejów podróży edukacyjnych w XVIII wieku /255 Jarosław Pietrzak - Podróż edukacyjna Aleksandra Janusza księcia Ostrogskiego-Zasławskiego w latach 1667-1669 po krajach Europy Zachodniej jako przykład relacji łączących wychowanka z jego preceptorem w świetle diariusza i korespondencji /269 Artur Goszczyński - Korespondencja jako źródło do badań nad podróżami edukacyjnymi synów Lwa Sapiehy /295 Urszula Kicińska - Listy Kazimierza Młockiego, preceptora młodych Szczuków, jako przykład źródła do badań nad staropolskimi podróżami edukacyjnymi /327 Część 4. Źródła szkolne /345 Marian Chachaj - Metryki nacji uniwersytetów włoskich i ich przydatność w badaniach nad staropolskimi podróżami edukacyjnymi /347 Vasyl Kaminskyi - Studia Stanisława Kajetana Tretera na uniwersytecie w Lipsku w latach 60. XVIII wieku - źródła do tematu /363 Anna Szylar - Źródła archwialne dotyczące wyjazdów edukacyjnych dziewcząt do szkół klasztornych w XVII i XVIII wieku /379 Michał Nowicki - Kilka źródeł szkolnych do dziejów podróży edukacyjnych - z archiwów poznańskich /401 Indeks osób /409
Asertywność Sztuka umiejętnej stanowczości

24,90 zł 21,79 zł


Sztuka mówienia NIE! Książka, którą można by nazwać podręcznikiem asertywności. Doskonale pokazuje i krok po kroku uczy, jak umiejętnie, skutecznie i bez krzywdzenia innych mówić "nie". Autorka pokazuje, jak zarówno sytuacje zwyczajne, jak i trudne wymagają naszej asertywności i jak się nią posługiwać. Czytelnik może na przykładach obserwować korzyści płynące z posługiwania się asertywnością i przekonać się jak może ona zmieniać tok rozmowy i poprawiać komunikację.
Zachowania prospołeczne i antyspołeczne

29,00 zł 22,04 zł


Tematem niniejszej książki są zachowania prospołeczne i antyspołeczne. Omówione w niej zostały zagadnienia dotyczące ekologii, pomocy chorym i potrzebującym, tolerancji, zdrowego trybu życia, a także problemów typu terroryzm i wojna. Pokazano wpływ, pozytywny lub negatywny, przedstawionych działań na środowisko oraz życie ludzi i zwierząt. W książce zamieszczono 56 zdjęć. Na stronach parzystych umieszczono fotografie dla dziecka. Na stronach nieparzystych znajdują się pytania i polecenia, które czyta dorosły (nauczyciel, terapeuta, rodzic) pracujący z uczniem.
Dzieci wszechświata

44,00 zł 33,44 zł


Wychowanie kosmiczne stanowi rdzeń programu nauczania dla szkół podstawowych Montessori. Ta obszerna koncepcja podkreśla jedność wszystkiego we wszechświecie i ma na celu nie tylko zapewnienie dobrego wykształcenia uczniów, lecz także wychowanie osób pojmujących siebie i otaczający je świat w wyjątkowy sposób. Dzięki doświadczeniu idei Montessori dzieci mają możliwość docenienia swoich korzeni we wszechświecie, rozpoznania własnego miejsca w tym kontekście i zaakceptowania znaczenia, które tego typu myślenie nadaje ich życiu. Największą wartość takiego wychowania stanowi sposób, w jaki zaspokaja ono potrzeby rozwojowe dzieci w wieku od sześciu do dwunastu lat – stymuluje wyobraźnię, wzbudza ciekawość, wykorzystuje pragnienie wyjścia z dotychczasowego środowiska czy wreszcie stara się sprostać ciągłym pytaniom „jak?” i „dlaczego?”.
Obcy / Inny wśród swoich

39,00 zł 28,66 zł


Dziesiąty tom serii: Biblioteka Katedry Biografistyki Pedagogicznej. Autorzy tekstów zebranych w tomie przedstawiają biografie tych, którym z różnych przyczyn nie dane było przyjąć tego, co obce. Dlatego w ich życie wpisana jest samotność, doświadczana zarówno w sensie emocjonalnym, jak i społecznym. Samotność bohaterów przedstawianych opracowań pogłębia bycie obcym, które nie pozwala na nawiązanie więzi emocjonalnej z jedną lub wieloma osobami lub je osłabia, a przez to osłabia poczucie własnej wartości, uniemożliwia odkrycie sensu życia i bycie potrzebnym i kochanym. W pierwszej części tomu autorzy ukazują jak bycie obcym/innym, a przez to wywołującym poczucie samotności czy wręcz osamotnienia wpływa na proces konstruowania własnej biografii. W drugiej części przedstawiono biografie osób nie tylko odczuwających samotność czy osamotnienie, ale przez stosunki społeczne skazanych na samotność kulturową, dotykającą tych, którzy nie należą do uprzywilejowanych grup, są marginalizowani społecznie, odrzuceni. W trzeciej części tomu zaprezentowano zmagania bliskich osoby wykluczanej, na różnych etapach jej życia, mające a celu próbę włączenia jej do społeczeństwa.
Zaburzenia psychiczne dzieci i młodzieży

159,00 zł 143,10 zł


Nie powinno budzić wątpliwości stwierdzenie, że od zdrowia psychicznego dzieci zależy dobrakondycja przyszłego społeczeństwa. Skoro tak jest, nasuwa się pytanie, w jakim stopniu dorośli dbają o rozwój psychiczny dzieci. Sądząc po wzroście wskaźników rozpowszechnienia wśród nastolatków zachowań autoagresywnych (samobójczych i niesamobójczych samouszkodzeń), przemocy rówieśniczej, przestępczości oraz zaburzeń związanych z używaniem substancji psychoaktywnych (w tym tzw. dopalaczy), zaburzeń zachowania i emocji, należy sądzić, że nadal nie ma adekwatnej do potrzeb dzieci opieki, ani na poziomie rodziny, ani instytucji, szkoły i państwa. W Stanach Zjednoczonych już w połowie lat 60. ubiegłego stulecia powstała przy Kongresie specjalna Komisja ds. Zdrowia Psychicznego Dziecka. Według Amerykańskiego Towarzystwa Psychiatrycznego nawet co piąte dziecko cierpi z powodu różnych zaburzeń psychicznych, a tylko 21% otrzymuje adekwatną opiekę. W Polsce w celu zapewnienia dzieciom prawidłowego rozwoju powołano Biuro Rzecznika Praw Dziecka. Od 2000 roku Rzecznik podejmuje działania na rzecz zapewnienia dziecku pełnego i harmonijnego rozwoju, z poszanowaniem jego godności i podmiotowości. Żeby pomagać dzieciom z zakłóceniami rozwoju psychicznego, należy prawidłowo je diagnozować. Podstawą są podręczniki i klasyfikacje zaburzeń psychicznych. Od lat 30. ubiegłego stulecia (kiedy ukazał się pierwszy amerykański podręcznik psychiatrii dziecięcej Leo Kannera) w szybkim tempie zaczęły pojawiać się kolejne publikacje. O ile w I edycji podręcznika diagnostyki i statystyki zaburzeń psychicznych American Psychiatric Association (The Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders – DSM, 1952) występowały tylko 4 specyficzne kategorie dla dzieci, o tyle już w kolejnych ich liczba istotnie się zwiększała. W ostatniej, 5. edycji DSM (2013) został wyodrębniony cały rozdział poświęcony zaburzeniom neurorozwojowym, w którym po kolei omawiane są: niesprawność intelektualna, zaburzenia komunikacji (w tym jąkanie), zaburzenia ze spektrum autyzmu, zaburzenia z deficytem uwagi i nadruchliwością (ADHD), specyficzne zaburzenia w uczeniu się, zaburzenia motoryki (koordynacji, o obrazie stereotypii ruchowych, tików). Mając na uwadze rozbieżności pomiędzy obowiązującą nadal w Polsce klasyfikacją ICD-10 a DSM-5, redaktorki tego podręcznika zaproponowały autorom poszczególnych rozdziałów uwzględnienie obydwu klasyfikacji. Dla pediatrów przydatnym uzupełnieniem diagnostyki zaburzeń psychicznych w populacji rozwojowej jest klasyfikacja diagnostyczna zaburzeń psychicznych i rozwojowych w okresie niemowlęctwa i wczesnego dzieciństwa („Klasyfikacja diagnostyczna DC:0–3R”, Oficyna Wydawnicza „Fundament” 2005). Poważnym problemem w diagnostyce zaburzeń psychicznych w populacji rozwojowej jest ich współwystępowanie oraz dynamika obrazu klinicznego, którą wyjaśnia m.in. powszechnie znany model etiologiczny stres-podatność. Ponadto, poza czasochłonną diagnozą aktualnego stanu psychicznego u małego pacjenta i ewentualnych problemów zdrowotnych w przeszłości (od poczęcia) w zakresie wszystkich funkcji i narządów, konieczna jest m.in. ocena psychologiczna dziecka i określenie jego rozwoju emocjonalnego, intelektualnego i deficytów poznawczych oraz systemu rodzinnego i funkcjonowania społecznego (w złożonym procesie diagnostycznym pomocna może być książka „Badanie psychiatryczne dzieci i młodzieży. Podręcznik kliniczny” Claudia Cepedy wydany w Polsce w 2012 roku). Nasz podręcznik nie wyczerpuje listy wszystkich zaburzeń psychicznych dzieci i młodzieży, autorzy opisują te najczęściej występujące lub stwarzające problemy w procesie diagnozy. Odrębnym zagadnieniem w psychiatrii dzieci i młodzieży po postawieniu diagnozy jest zaplanowanie postępowania terapeutycznego. W wielu przypadkach nie opracowano standardów leczenia zaadaptowanych do warunków polskich, w tym uwzględniających dopuszczone do stosowania w wieku rozwojowym leki psychotropowe. Poważnym i palącym problemem w leczeniu psychiatrycznym dzieci i młodzieży w Polsce jest także trudny dostęp do opieki ambulatoryjnej i stacjonarnej – wynika to m.in. z niedostatecznego finansowania tej podstawowej dziedziny medycyny, a w związku z tym brakuje profilowanych placówek oraz specjalistów. Istnieją jeszcze w Polsce regiony, w których nie ma żadnego specjalisty psychiatrii dzieci i młodzieży. Warto pamiętać, że specjalizacja w zakresie psychiatrii dzieci i młodzieży została reaktywowana po długiej przerwie w 2006 roku. W jej ramach możliwe są dwie ścieżki – po specjalizacji z psychiatrii (skrócona dwuletnia) oraz po stażu podyplomowym (pięcioletnia). Pediatrzy, mimo że jako pierwsi mają kontakt z każdym dzieckiem (chociażby z powodu obowiązkowych szczepień), nie są przygotowywani w czasie swojej specjalizacji do diagnozowania i leczenia zaburzeń psychicznych wieku rozwojowego. Mamy nadzieję, że ten podręcznik będzie ważnym uzupełnieniem wiedzy z zakresu diagnozy i leczenia zaburzeń psychicznych w populacji rozwojowej, nie tylko dla lekarzy pracujących z dziećmi i młodzieżą, ale także dla pielęgniarek, psychologów i przedstawicieli innych zawodów medycznych. prof. Agnieszka Gmitrowicz i prof. Małgorzata Janas-Kozik
Zaburzenia snu w codziennej praktyce

69,00 zł 63,48 zł


Z dużą przyjemnością i satysfakcją polecam wznowienie książki poświęconej medycynie snu. Nakład poprzedniego wydania dawno się wyczerpał. Od poprzedniej publikacji minęło już kilka lat, w związku z tym musieliśmy wprowadzić wiele zmian i uzupełnień. Mogę jednak uspokoić Czytelników, że w ciągu ostatnich pięciu lat w dziedzinie medycyny snu nie doszło do fundamentalnych zmian, tak więc informacje zawarte w poprzednim wydaniu nie straciły na znaczeniu. Podstawowe zmiany dotyczą formalnych klasyfikacji zaburzeń snu oraz polisomnografii. W 2014 roku została opublikowana najnowsza wersja Międzynarodowej Klasyfikacji Zaburzeń Snu (ICSD-3), a w 2016 roku ukazała się najnowsza piąta wersja Klasyfikacji Chorób Psychicznych American Psychiatric Association, zwana w skrócie DSM-5. Równolegle powszechnie obowiązującym standardem stały się zalecenia American Academy of Sleep Medicine (AASM) dotyczące rejestracji oraz oceny badań polisomnograficznych i pokrewnych (takich jak MSLT, MWT). W związku z tym konieczne stało się wprowadzenie odpowiednich korekt w najnowszym wydaniu, tzn. zastąpienie dotychczasowych kryteriów ICSD-2 kryteriami ICSD-3 i podobnie kryteriów DSM-IV-TR kryteriami DSM-5. Chyba dobrze się stało, że nowe systemy klasyfikacyjne ICSD-3 i DSM-5 zostały ujednolicone. Ustalono podział zaburzeń snu na kilka dużych kategorii: bezsenność, zaburzenia oddychania podczas snu, nadmierna senność i narkolepsja (opisana w DSM jako oddzielna kategoria), zaburzenia rytmu okołodobowego, zaburzenia ruchowe podczas snu i parasomnie. Co warto podkreślić, w opisie poszczególnych chorób czy zespołów obie wymienione klasyfikacje poszły w przeciwnych kierunkach. Autorzy Międzynarodowej Klasyfikacji Zaburzeń Snu (ICSD-3) próbują opisywać w miarę szczegółowo tak wiele oddzielnych chorób, jak to jest możliwe. Z kolei autorzy klasyfikacji DSM-5 postanowili maksymalnie uprościć i ujednolicić kryteria diagnostyczne, żeby zmniejszyć liczbę opisywanych chorób. Wiele zespołów połączyli w jedną kategorię, pomimo różnego przebiegu lub czasu pojawienia się. Zupełnie nowatorskim spojrzeniem na bezsenność zaproponowanym w DSM-5 jest rezygnacja z podziału na bezsenność pierwotną i wtórną. Takie podejście wydaje się rozsądne i zgodne z rzeczywistością kliniczną, ponieważ bardzo często u pacjenta cierpiącego na bezsenność i depresję nie jesteśmy w stanie ustalić pewnego związku przyczynowo-skutkowego; zgodnie z duchem tej klasyfikacji obie dolegliwości wzajemnie na siebie wpływają. W opisie badania polisomnograficznego dotychczasowe kryteria oceny badań snu według Rechtschaffena i Kalesa zastąpiono kryteriami opracowanymi przez AASM, które aktualnie obowiązują na całym świecie. Oceniając tę zmianę, można znaleźć w niej i dobre, i złe strony. Na pewno pozytywem jest uproszczenie podziału snu na sen płytki (N2), sen głęboki (N3) i sen REM (R). Już w poprzedniej klasyfikacji widoczna była tendencja do traktowania stadiów 3 i 4 jako jednego snu wolnofalowego, w nowej klasyfikacji ten podział usankcjonowano. Według mnie słabszą stroną nowej klasyfikacji jest jej duża zmienność – praktycznie co kilka miesięcy publikowane są poprawki i uzupełnienia. Poprzednia klasyfikacja obowiązywała bez większych poprawek przez prawie pół wieku. Nowa wymaga ciągłego śledzenia i wprowadzania zmian. Nie zmieniło się prawie nic, jeśli chodzi o standardy leczenia poszczególnych zaburzeń snu, niestety nie pojawiły się żadne nowe leki, które zrewolucjonizowałyby terapię. Jedynym nowym lekiem godnym uwagi jest antagonista oreksyny (hipokretyny), zarejestrowany jako lek nasenny w Stanach Zjednoczonych i czekający na rejestrację w Europie. Zachęcam Czytelników, aby zapoznali się dokładniej z najnowszymi wytycznymi. Klasyfikacja DSM-5 została przetłumaczona na język polski, a rozdział o klasyfikacji zaburzeń snu i czuwania jest łatwo dostępny. Klasyfikacje ICSD-3 i kryteria oceny polisomnografii zostały opublikowane po angielsku na stronach internetowych AASM. Autor: Michał Skalski
Dyskryminacja w zatrudnieniu

45,00 zł 39,15 zł


Zagadnienie dyskryminacji może być rozpatrywane na różnych płaszczyznach, np. prawnej, ekonomicznej, socjologicznej, psychologicznej, a nawet statystycznej. Ocenę tego zjawiska dodatkowo utrudnia fakt, że występuje wiele dyskryminacji o różnym charakterze, dotyczących określonej kategorii podmiotów. Dyskryminacja, jako zjawisko negatywne w stosunkach pracy, znajduje bezpośrednie przełożenie zarówno na jakość życia pracowników i ich rodzin, jak i sytuację ekonomiczną pracodawcy. Ta natomiast przejawia się w zwiększonych kosztach pracy, gdyż pracodawca ponosi dodatkowe wydatki związane z konfliktami pracowniczymi wywołanymi zróżnicowanym traktowaniem poszczególnych pracowników, co nie zawsze jest uzasadnione. „Temat o tak rozległych implikacjach i społecznych uwarunkowaniach należy ocenić wysoko. Zaplanowane w pracy analizy uznać z powodzeniem można za krok istotny w pomnażaniu wiedzy we wskazanych obszarach badawczych, umożliwiający ukazanie przedmiotowej problematyki w jej złożoności i wskazujący na potrzebę poznawania relacji zachodzących pomiędzy sferą organizacji życia społecznego i prawem. Przedmiotowa materia stanowi interesujące studium dające pole do czynienia refleksji nad doskonaleniem form prawnych służących osiąganiu określonych celów społecznych, ale także gospodarczych – bo właściwie uformowane relacje społeczne przynoszą bardzo wymierne korzyści także w tym zakresie”. prof. nadzw. dr hab. Mirosław Włodarczyk
Sales Inner Inspiration. Trening mentalny w procesie sprzedaży

39,90 zł 33,92 zł


Sprzedaż nigdy nie będzie już taka sama… Będzie prostsza, efektywniejsza i o wiele ciekawsza. Nie wierz na słowo – przekonaj się sam! Czy sama myśl o sprzedaży powoduje, że zalewa Cię zimny pot? Chciałbyś być świetnym handlowcem, ale wstyd, strach, stres oraz wysokie plany sprzedażowe powodują, że wolałbyś zmienić pracę niż znów narzucać się klientom? Spokojnie, nie jesteś sam! Trzymasz w rękach potężną porcję inspiracji oraz praktycznych wskazówek. Dowiesz się, jak pokonać własne słabości, ograniczenia oraz blokady, które przesuwają w czasie moment udanej sprzedaży, nie pozwalają Ci kroczyć szczęśliwie przez życie ani realizować się jako handlowiec. Kilkadziesiąt stron tej książki zupełnie wystarczy, abyś zaczął zmieniać swoje życie. Wszystko jest w Twojej głowie! Cezary Fior - menedżer. Trener sprzedaży i rozwoju osobistego. Psycholog biznesu. Dyplomowany coach. Mówca. Motywator. Przedsiębiorca. Handlowiec.
Shinrin-yoku. Sztuka i teoria kąpieli leśnych

44,97 zł 33,73 zł


Jak dzięki drzewom stać się szczęśliwszym i zdrowszym Shinrin-yoku – leśna kąpiel – to spędzanie czasu w lesie, żeby być zdrowszym, szczęśliwszym i spokojniejszym. Shinrin-yoku od dziesiątków lat stanowi jeden z filarów japońskiej kultury i sposób odbudowywania naszych więzi z naturą. Może przybierać różne formy: od uważnych spacerów po lesie, przez wyjście do pobliskiego parku, po chodzenie boso po trawie. Shinrin – las yoku – kąpiel Badania dr. Qing Li, eksperta w dziedzinie medycyny leśnej, dowiodły, że obcowanie z drzewami (a nawet ustawienie w mieszkaniu czy biurze odpowiednich roślin czy wdychanie olejków eterycznych) może obniżać ciśnienie krwi, zmniejszać stres, zwiększać energię życiową i pobudzać układ odpornościowy. Bazując na swojej wieloletniej pracy naukowej, dr Li pisze o odmieniającej życie mocy drzew. Dzieli się przy tym praktycznymi radami i wskazówkami, by każdy z nas mógł skorzystać z dobroczynnego działania shinrin-yoku.
Tajemnica szczęścia w małżenstwie

27,30 zł 20,20 zł


"Nie twierdzę, że od treści przedstawionych w tej książce zadrży ziemia, ale wierzę, że poruszą one Twoje serce. Wierzę, że odmienią Cię choćby w małym stopniu i pokażą Ci sposób, jak budować szczęśliwy związek z drugim człowiekiem." "Mnie udało się stworzyć udane małżeństwo. Od lat jestem szczęśliwym mężem i mam świadomość, jak ważna w budowaniu naszego domu była wiedza o małżeństwie i relacjach damsko-męskich. Długo studiowałem te zagadnienia i chciałbym się teraz tą wiedzą z Tobą podzielić. Wierzę bowiem, że dobro, którym obdarowujemy innych, wraca do nas wcześniej czy później ze zdwojoną siłą. Poza tym widzę, jak niewielu małżonków jest szczęśliwych, mimo że chyba wszyscy chcieliby, by było inaczej. A potrzeba tak niewiele, by to zmienić. Książkę tę napisałem z myślą o osobach, które znajdują się już w związku małżeńskim i chcieliby go poprawić czy ulepszyć, jak również o tych, którzy dopiero stworzą udany związek. Dotykam w niej tych przestrzeni życia małżeńskiego, z którymi stykają się małżonkowie w ciągu wspólnego życia (a nawet wcześniej), a które – zaniedbane i nieuporządkowane – mogą doprowadzić małżeństwo do rozpadu. Dotyczy to takich sfer, jak: miłość, kryzysy, różnice charakterów czy temperamentów, płciowość, dzieci, teściowie, pieniądze, duchowość i wiele innych. Treść zawiera moje prywatne przemyślenia, ale również, a może przede wszystkim, zebrane mądrości innych ludzi. Bardzo duży wpływ na moją filozofię małżeńską, co pewnie można rozpoznać w poniższych treściach, mieli: ks. Marek Dziewiecki, Jacek Pulikowski, Adam Szustak OP, ks. Piotr Pawlukiewicz, Wanda Półtawska, Jacek Krzysztofowicz OP, Tadeusz Hajduk SJ, Józef Augustyn SJ i wielu innych. Każdy rozdział składa się z dwóch części. Pierwsza zawiera konkretne rady, które porządkują daną sferę życia małżeńskiego (treść ta jest wyróżniona większą czcionką). Druga część zawiera opowiadanie nawiązujące do części teoretycznej. Każdy rozdział tej książki jest oddzielną opowieścią. Nie trzeba koniecznie czytać wszystkiego po kolei. Poszczególne rozdziały uzupełniają się wzajemnie, choć oczywiście zachęcam do zapoznania się z treścią od początku do końca. Każdy rozdział ma innego narratora, który przedstawia różne wydarzenia i przemyślenia ze swojego życia. Historie przedstawione w tej książce są z życia wzięte. Życie najlepiej pisze fabułę, więc postanowiłem czerpać tylko z tych wydarzeń, które miały miejsce w przeszłości. Czasami historie niektórych ludzi są tak niesamowite i tak nieprawdopodobne, że nawet nie nadawałyby się na scenariusz filmowy lub książkowy. Byłyby po prostu zbyt niewiarygodne." - Od autora.
Tajemnica szczęścia w małżeństwie

34,00 zł 25,16 zł


"Nie twierdzę, że od treści przedstawionych w tej książce zadrży ziemia, ale wierzę, że poruszą one Twoje serce. Wierzę, że odmienią Cię choćby w małym stopniu i pokażą Ci sposób, jak budować szczęśliwy związek z drugim człowiekiem." "Mnie udało się stworzyć udane małżeństwo. Od lat jestem szczęśliwym mężem i mam świadomość, jak ważna w budowaniu naszego domu była wiedza o małżeństwie i relacjach damsko-męskich. Długo studiowałem te zagadnienia i chciałbym się teraz tą wiedzą z Tobą podzielić. Wierzę bowiem, że dobro, którym obdarowujemy innych, wraca do nas wcześniej czy później ze zdwojoną siłą. Poza tym widzę, jak niewielu małżonków jest szczęśliwych, mimo że chyba wszyscy chcieliby, by było inaczej. A potrzeba tak niewiele, by to zmienić. Książkę tę napisałem z myślą o osobach, które znajdują się już w związku małżeńskim i chcieliby go poprawić czy ulepszyć, jak również o tych, którzy dopiero stworzą udany związek. Dotykam w niej tych przestrzeni życia małżeńskiego, z którymi stykają się małżonkowie w ciągu wspólnego życia (a nawet wcześniej), a które – zaniedbane i nieuporządkowane – mogą doprowadzić małżeństwo do rozpadu. Dotyczy to takich sfer, jak: miłość, kryzysy, różnice charakterów czy temperamentów, płciowość, dzieci, teściowie, pieniądze, duchowość i wiele innych. Treść zawiera moje prywatne przemyślenia, ale również, a może przede wszystkim, zebrane mądrości innych ludzi. Bardzo duży wpływ na moją filozofię małżeńską, co pewnie można rozpoznać w poniższych treściach, mieli: ks. Marek Dziewiecki, Jacek Pulikowski, Adam Szustak OP, ks. Piotr Pawlukiewicz, Wanda Półtawska, Jacek Krzysztofowicz OP, Tadeusz Hajduk SJ, Józef Augustyn SJ i wielu innych. Każdy rozdział składa się z dwóch części. Pierwsza zawiera konkretne rady, które porządkują daną sferę życia małżeńskiego (treść ta jest wyróżniona większą czcionką). Druga część zawiera opowiadanie nawiązujące do części teoretycznej. Każdy rozdział tej książki jest oddzielną opowieścią. Nie trzeba koniecznie czytać wszystkiego po kolei. Poszczególne rozdziały uzupełniają się wzajemnie, choć oczywiście zachęcam do zapoznania się z treścią od początku do końca. Każdy rozdział ma innego narratora, który przedstawia różne wydarzenia i przemyślenia ze swojego życia. Historie przedstawione w tej książce są z życia wzięte. Życie najlepiej pisze fabułę, więc postanowiłem czerpać tylko z tych wydarzeń, które miały miejsce w przeszłości. Czasami historie niektórych ludzi są tak niesamowite i tak nieprawdopodobne, że nawet nie nadawałyby się na scenariusz filmowy lub książkowy. Byłyby po prostu zbyt niewiarygodne." - Od autora.
Princesses Behaving Badly

51,45 zł 39,10 zł


You think you know her story. You ve read the Brothers Grimm, you ve watched the Disney cartoons, and you cheered as these virtuous women lived happily ever after. But real princesses didn t always get happy endings. Sure, plenty were graceful and benevolent leaders, but just as many were ruthless in their quest for power and all of them had skeletons rattling in their royal closets. Princess Stephanie von Hohenlohe was a Nazi spy. Empress Elisabeth of the Austro-Hungarian empire slept wearing a mask of raw veal. Princess Olga of Kiev slaughtered her way to sainthood while Princess Lakshmibai waged war on the battlefield, charging into combat with her toddler son strapped to her back. Princesses Behaving Badly offers true tales of all these princesses and dozens more in a fascinating read that s perfect for history buffs, feminists, and anyone seeking a different kind of bedtime story.
Wszystko co chcielibyście wiedzieć zanim zostaniecie rodzicami

39,99 zł 29,39 zł


Gary Chapman pomógł milionom ludzi przygotować się do małżeństwa. Teraz pozwól mu, by przygotował Cię na nadejście dzieci. Gary dzieli się zagadnieniami, których nie był świadomy, zanim stał się ojcem. Na przykład: dzieci mają wpływ na nasz czas, pieniądze i małżeństwo. A to dopiero początek. Z typową dla siebie serdecznością proponuje praktyczne porady w takich dziedzinach jak nauka siadania na nocniku, przepraszanie własnego dziecka i dbanie o silne małżeństwo... przy jednoczesnym cieszeniu się wszystkim, co wnoszą do życia dzieci. Naszym pragnieniem jest dzielenie się własnymi doświadczeniami oraz tym wszystkim, czego nauczyliśmy się przez wiele lat udzielania porad setkom rodziców. Zachęcamy Cię, abyś przeczytał niniejszą książkę przed urodzeniem się dziecka, a potem wracał do poszczególnych rozdziałów w chwilach radości i wyzwań wychowywania dzieci. Gary Chapman jest doradcą i autorem serii bestselerów pt. Pięć języków miłości oraz dyrektorem Marriage and Family Live Consultants, Inc. Podróżuje po świecie prowadząc seminaria i emitując swoje programy radiowe z ponad 400 stacji. Więcej informacji znajdziesz na stronie: www.5LoveLanguages.com
Matka i syn. Efekt szacunku

39,00 zł 28,66 zł


MIŁOŚĆ JEST WAŻNA, ALE TO SZACUNEK JEST KLUCZEM DO SERCA TWOJEGO SYNA. Pomysł, że matka ma okazywać synowi szacunek może się wydać niektórym niecodzienny, ale na pewno wzbudzający zainteresowanie. Każdy z nas może z łatwością odnieść się do stwierdzenia o głębokiej potrzebie matczynej miłości. Jednak czy jest tak samo, kiedy przychodzi do tematu szacunku? Efekt, jaki może odnieść odpowiednio okazywany szacunek może mieć piorunujący wpływ – także na młodych chłopców. Każda matka pragnie poznać metody, które pomogą jej kształtować relację ze swoim synem. Wiele z nich ma większe trudności z wychowywaniem syna, niż córki – zwłaszcza od czwartego roku życia dziecka. Istnieje mnóstwo poradników pokazujących, w jaki sposób ojcowie powinni kształtować swoje relacje z córkami. Jednak mało się mówi o tym, w jaki sposób matki mogą okazać uczucie i szacunek swoim synom – przynajmniej nie na tyle, żeby sposoby te mogły być łatwo zrozumiałe i proste do wprowadzenia w życie. Emerson Eggerichs, który dzięki swoim poradom opartym na biblijnym rozumieniu miłości i szacunku dokonał transformacji milionów relacji małżeńskich, w niniejszej książce pokazuje, jak zastosować te same zasady w jednej z najważniejszych relacji – relacji między matką a synem.
Aspekty złożoności kultury organizacyjnej

42,00 zł 33,18 zł


Publikacja prezentuje problematykę złożoności kultury organizacyjnej wobec globalizującej się gospodarki i dynamicznych zmian w otoczeniu w sposób kompetentny, spójny, syntetyczny i jednocześnie komunikatywny. Fragment recenzji Prof. dr hab. I. Hejduk Autorka zaproponowała w książce kryteria i sposób analizy złożoności kultury organizacyjnej. Rozpatruje ona złożoność kultury organizacyjnej kolejno: w aspekcie podejścia, rozumienia i elementów składowych kultury organizacyjnej, w aspekcie genezy kształtowania się jej rozmaitych perspektyw badawczych, w aspekcie rozumienia jej funkcji, w aspekcie jej związków z szerszym kontekstem kulturowym i wreszcie w aspekcie możliwości jej kształtowania. Książka stanowi kompendium wiedzy na temat kultury organizacyjnej, czemu służy wybór cechy złożoności jako osi prowadzonych rozważań. Zaproponowane kryteria analizy i charakterystyki złożoności kultury organizacyjnej sa niewątpliwie wkładem w rozwój wiedzy z zakresu zarządzania. Fragment recenzji Prof. dr. hab. Cz. Sikorskiego

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka