KATEGORIE [rozwiń]

Praca i biznes

W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.

Okładka książki Prawdziwa twarz audytu
nowość

65,00 zł 39,43 zł


W świecie pełnym zmienności i nieprzewidywalności audyty stają się kluczem do kształtowania przyszłości każdej organizacji. Ale czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, co naprawdę kryje się pod tym terminem? Czy audyt to tylko sucha ocena zgodności? Czy może jest czymś więcej? To, co trzymasz w ręku, to nie tylko książka. To przewodnik, który pomoże Ci zrozumieć prawdziwą wartość i cel audytu w dzisiejszym świecie biznesu. Opierając się na swoim wieloletnim doświadczeniu i pasji, dzielę się z Tobą wiedzą, jak audyty mogą stać się mostem łączącym tradycyjne podejście z nowoczesnymi wyzwaniami. Książka porusza tematy technologicznych innowacji, zmieniających się oczekiwań interesariuszy, etyki i odpowiedzialności w biznesie. Ale to nie wszystko! Książka jest wypełniona anegdotami i humorem, które dodają lekkości tak poważnemu tematowi. Dzięki temu czytanie staje się prawdziwą przyjemnością. Jeśli chcesz zrozumieć, jak audyt może pomóc Twojej organizacji osiągnąć wyższy poziom jakości i skuteczności, to ta książka jest dla Ciebie. Jeśli jesteś ciekaw, jakie błędy popełniają audytorzy i jakie korzyści można osiągnąć, stosując prawidłowe podejście do audytów, nie możesz jej przegapić. Grzegorz Hajduk - absolwent Politechniki Wrocławskiej, właściciel firmy, konsultant PROQUAL Management Institute, ekspert z ponad 15-letnim doświadczeniem. Specjalizuje się głównie w systemach zarządzania i w audytowaniu. Wspiera organizacje w doskonaleniu jakości. Akredytowany audytor wiodący jednostek certyfikacyjnych. Autor poradników dla audytorów i wielu artykułów o tematyce audytów, systemów zarządzania oraz narzędzi jakościowych. Prywatnie gra na perkusji, jest miłośnikiem fizyki relatywistycznej i mechaniki kwantowej, produkuje wino. Szczęśliwy mąż i ojciec, czerpiący inspiracje z chwil spędzonych z rodziną.
Okładka książki Insourcing procesów organizacyjnych. Istota, przyczyny i efekty
nowość

42,00 zł 28,67 zł


Outsourcing i insourcing są ważnymi instrumentami restrukturyzacji działalności gospodarczej przedsiębiorstw. O ile problematyka outsourcingu jest dobrze opracowana naukowo i sprawdzona praktycznie, o tyle problematyka insourcingu jest w niewielkim stopniu rozpoznana naukowo i opanowana praktycznie. Brakuje zarówno badań pokazujących skalę tego zjawiska, ograniczenia i możliwości insourcingu, oceniających skutki insourcingu itd. Literatura przedmiotu z tego zakresu jest skromna. Zagadnienia insourcingu nabrały znaczenia zwłaszcza w efekcie pandemii COVID-19. Te i inne argumenty przedstawione przez Autora uzasadniają podjęcie problematyki monografii z punktu widzenia potrzeb nauki zarządzania i praktyki gospodarczej. […] Recenzowana monografia jest opracowaniem wartościowym z punktu widzenia nauki i praktyki. Terminologia monografii jest zgodna z powszechnie stosowaną i stanowi właściwą podstawę szczegółowych rozważań. Treść monografii zgodna jest z aktualnym stanem wiedzy praktycznej i naukowej z zakresu insourcingu. Monografia reprezentuje wysoki poziom merytoryczny. Z recenzji prof. dr. hab. inż. Michała Trockiego Podjęta w pracy tematyka jest niewątpliwie trudna do eksploracji, ze względu na ujęcie przekrojowe, co nadaje opracowaniu charakter oryginalny. Biorąc powyższe pod uwagę, należy docenić podjęcie się przez Autora takiego opracowania. W szczególności dobór problematyki uważam za zasadny i trafny, zarówno z punktu widzenia teorii nauk o zarządzaniu i jakości, ale także praktyki zarządzania organizacjami. Podjęty problem badawczy ma charakter aktualny, jako że brakuje wiedzy i wyjaśnień w wybranym przedmiocie badań, a przez to kwestie poruszane w opracowaniu są ważne. […] Doceniam wartość poznawczą wyników badań empirycznych. Stwierdzam, że recenzowane opracowanie to przemyślane dzieło, stanowiące osiągniecie naukowe dr. Grzegorza Greli. Dotyczy ono aktualnych i ważnych zagadnień, a jednocześnie wnosi wkład do rozwoju dyscypliny „nauki o zarządzaniu i jakości”, w przedmiocie insourcingu procesów organizacyjnych w warunkach polskich organizacji, w tym także w okresie pandemii. Wyniki takich badań przyczyniają się do postępu i poszerzania wiedzy w przedmiotowej dyscyplinie naukowej. Z recenzji prof. dr. hab. inż. Stanisława Nowosielskiego
Opakowanie Wywiad biznesowy
nowość

79,00 zł 53,51 zł


Oddajemy w Twoje ręce, drogi Czytelniku, książkę na intrygujący temat, który jednocześnie niesie wysoką, konkretną wartość dla każdego decydenta zainteresowanego budowaniem i wzmacnianiem przewagi konkurencyjnej zarządzanej przez siebie organizacji. Niniejsze opracowanie pomyślane zostało jako przystępne wprowadzenie w tematykę wywiadu biznesowego i przybliża najważniejsze kwestie związane z jego praktyką. Autorzy założyli, że odbiorcą książki jest osoba zainteresowana rozpoczęciem kariery jako analityk wywiadu biznesowego lub osoba, która rozważa wykorzystanie i profesjonalizację funkcji wywiadowczej w swojej organizacji. Z tego względu w książce można znaleźć podstawowe, praktyczne informacje dotyczące: – celu i zakresu wywiadu biznesowego; – organizowania funkcji wywiadowczej w organizacji i jej realizowania zgodnie z prawem i standardami etycznymi; – pozyskiwania, przetwarzania i analizowania informacji; – raportowania wyników analiz wywiadowczych; – korzystania z zewnętrznych dostawców usług wywiadowczych oraz świadczenia usług wywiadu biznesowego jako zewnętrzny dostawca; – stosowania wywiadu biznesowego do wspierania strategicznych decyzji, w szczególności w kontekście innowacji i innowacyjności.
Okładka książki Biznes dla początkujących
nowość

44,90 zł 26,85 zł


Wejdź w świat biznesu, jeśli chcesz prowadzić własną firmę lub jeśli chcesz być mądrzejszym konsumentem. Dzięki tej książce świat biznesu stanie przed tobą otworem - bez względu na to, czy chcesz zostać przedsiębiorcą, czy po prostu rozsądnym konsumentem. Znajdziesz tu wszystko, co warto wiedzieć, aby założyć własną działalność - od pomysłów na dochodowy biznes, po wskazówki dotyczące kredytów i dofinasowania. Dowiesz się też, kiedy reklama jest skuteczna oraz jak działalność biznesowa wpływa na gospodarkę światową - zanieczyszczenie środowiska czy globalne łańcuchy dostaw. Po przeczytaniu tej książki będziesz wiedzieć znacznie więcej o prowadzeniu i mechanizmach biznesu. W serii: Pieniądze dla początkujących Psychologia dla początkujących Filozofia dla początkujących
Okładka książki Zwinność organizacyjna wobec wyzwań cyfryzacji i problemów współczesnego świata
nowość

58,00 zł 41,39 zł


W dzisiejszym szybko zmieniającym się świecie, cyfryzacja jest kluczowym elementem sukcesu dla organizacji. Aby sprostać wyzwaniom cyfrowej transformacji, organizacje muszą być elastyczne i gotowe do adaptacji do nowych technologii i trendów. Zwinność organizacyjna oznacza zdolność do efektywnego reagowania na zmiany w otoczeniu i szybkiego dostosowania się do nowych warunków. Wyzwania cyfryzacji mogą obejmować rosnące oczekiwania klientów co do personalizacji usług, konkurencję ze strony nowych graczy na rynku, oraz konieczność ciągłego aktualizowania i rozwijania infrastruktury technologicznej. Organizacje, które nie są wystarczająco zwinne, mogą mieć trudności z utrzymaniem konkurencyjności i zapewnieniem długoterminowego sukcesu. Zwinność organizacyjna jest również kluczowa wobec problemów współczesnego świata, takich jak zmiany klimatyczne, pandemie, czy napięcia społeczne. Organizacje muszą być gotowe do szybkiego reagowania na takie kryzysy i adaptacji swoich procesów, aby przetrwać i prosperować w trudnych warunkach. Prezentowana publikacja zawiera szereg analiz i interpretacji, które mają na celu wzbogacenie zrozumienia roli zwinności organizacyjnej w dobie cyfryzacji. Książka ta ma na celu służyć zarówno badaczom, jak i praktykom, oferując nowe perspektywy na temat zwinności organizacyjnej i jej roli w dzisiejszych organizacjach.
Okładka książki Outsourcing IT w warunkach digitalizacji rynku
nowość

52,00 zł 37,10 zł


Książka omawia strategie i techniki outsourcingu w dziedzinie informatyki w kontekście zmian zachodzących na rynku i postępującej digitalizacji. Autor analizuje korzyści wynikające z outsourcingu IT, takie jak obniżenie kosztów, zwiększenie efektywności i skupienie się na kluczowych obszarach działalności. Książka porusza również kwestie związane z bezpieczeństwem danych, zarządzaniem projektem i wyborem odpowiedniego partnera outsourcingowego. Jest to cenna lektura dla menedżerów IT i decydentów zainteresowanych rozwojem swojej organizacji w dobie cyfrowej transformacji.
Okładka książki Rebranding Strategiczna zmiana dla organizacji

79,00 zł 61,98 zł


Strategie budowania wizerunku marki w umysłach konsumentów to jeden z głównych elementów umacniania pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynku. Po stronie podaży trendy się zmieniają. Bardzo ważnym i aktualnym tematem jest zatem rebranding. Redefiniowanie wizerunku marki może zachodzić na różnym poziomie - od modyfikacji samego oznakowania wizualnego danej firmy, aż po zmianę strategii. Bardzo ważne jest też to, że rebranding niesie ze sobą ogromne ryzyko porażki i doprowadzenia do kryzysu wizerunkowego. W książce przedstawiona została klasyfikacja strategii, modeli i typów rebrandingu, zaprezentowane są badania wśród organizacji, które przeszły proces rebrandingu oraz zamieszczone interesujące case study.
Okładka książki Zdolność absorpcyjna przedsiębiorstwa w relacji do dynamicznych zdolności menedżerskich wyd. 2
nowość

79,91 zł 49,54 zł


Zdolność absorpcyjna wiedzy jest teoretyczną koncepcją, którą zajmują się badacze analizujący umiejętności organizacji związane z absorpcją wiedzy. W rozważaniach teoretycznych i badaniach empirycznych odnoszą ją do różnych zjawisk biznesowych. Prezentowana monografia jest głosem w tej dyskusji. Postanowiono dokonać retrospekcji dotychczasowych badań na temat zdolności absorpcyjnej. Odniesiono się do problemu interpretowania zdolności absorpcyjnej w kontekście zmian otoczenia, zwłaszcza w przypadku organizacji wykorzystujących technologie cyfrowe. Praca składa się z pięciu rozdziałów. W rozdziale 1 opracowano definicję i model zdolności absorpcyjnej wynikający z rozwoju technologii cyfrowych. W rozdziale 2 uwzględniono w koncepcji mikrofundamentów zdolności absorpcyjnej dynamiczne zdolności menedżerskie. Rozdział 3 poświęcono metodyce badań. W rozdziale 4 przeprowadzono walidację nowo utworzonych skal pomiaru diagnostycznej, analitycznej i implementacyjnej zdolności absorpcyjnej. W rozdziale 5 wskazano, które dynamiczne zdolności menedżerskie bezpośrednio wpływają na diagnostyczną, analityczną i implementacyjną zdolność absorpcyjną, oraz oszacowano siłę tych zależności. Efektem dogłębnego rozpoznania kierunkowych zależności było stworzenie wiedzy na temat sposobów bezpośredniego oddziaływania menedżerskiego kapitału społecznego, menedżerskiego kapitału ludzkiego oraz menedżerskich zdolności poznawczych (poziom mikro) na poszczególne elementy zdolności absorpcyjnej przedsiębiorstwa (poziom makro). Zaprezentowano też wyniki badań empirycznych odnoszących się do testowania efektów mediacyjnych oraz efektów moderowanych mediacji. W zakończeniu sformułowano wnioski z przeprowadzonych badań, implikacje teoretyczne, menedżerskie, ograniczenia oraz kierunki przyszłych badań.
Okładka książki Zarządzanie kompetencjami. Perspektywa firmowa i osobista
nowość

99,00 zł 70,64 zł


W publikacji przedstawiono wszystkie najważniejsze zagadnienia związane z badaniem kompetencji zawodowych oraz sposobami ich rozwijania. Czytelnik znajdzie tu zarówno merytoryczne podstawy zarządzania kompetencjami, jak i konkretne narzędzia oraz najlepsze praktyki wdrożeniowe. Autor omawia tematy takie jak: - budowanie i wdrażanie systemu zarządzania kompetencjami, - kompetencyjne opisy stanowisk, - metody oceny potencjału kompetencyjnego pracowników i kandydatów do pracy, - szkolenia i rozwój potencjału zawodowego pracowników, - zarządzanie talentami i budowanie ścieżek kariery, - wpływ rozwoju kompetencji pracowników na wzrost ich efektywności. Publikacja zainteresuje specjalistów i menedżerów HR oraz HR biznes partnerów, którzy poszukują informacji i wskazówek dotyczących tego, jak budować i wdrażać systemy zarządzania kompetencjami w firmie. Pracownicy natomiast odnajdą w niej inspirujące zagadnienia związane z rozwojem i karierą zawodową.
Okładka książki Wewnętrzny kompas w biznesie. Zacznij eksploatować swój talent

69,00 zł 46,19 zł


Sposoby zarabiania pieniędzy na nieruchomościach bez pieniędzy, z małym wkładem i większym kapitałem. Nieważne, na jakim etapie finansowym się znajdujesz, pokażę Ci, że możesz po przeczytaniu tej lektury zarobić tyle, aby uwolnić się od etatu i zająć się swoim biznesem. Pokażę Ci moje możliwości na zarabianie pieniędzy. Zanim zacznę, chciałbym Ci serdecznie podziękować za zakup, cieszę się, że znalazło się w Twoim życiu miejsce na książki. Kto czyta, ten żyje wielokrotnie. Zanim przejdę do konkretów, mam parę ciekawostek, jakie wynosimy z czytania. Otóż czytanie poprawia pamięć, pogłębia wiedzę, inspiruje i kształtuje osobowość oraz jest dobrym sposobem na redukcję stresu. Ta książka przeniesie Cię w świat nieruchomości, pokaże Ci życie inwestora, a także to, w jaki sposób zaczynałem, i to, jak Ty możesz wykorzystać już wydeptaną ścieżkę metod i działań. Czego dowiesz się z książki? - Co powinieneś wiedzieć, zaczynając swój biznes * O pieniądzach * Dźwignie używane przez przedsiębiorców * Miejsce prowadzenia działalności * W jakim czasie otworzyć działalność - Formy opodatkowania - czym się różnią * O spółkach * Optymalizacji podatkowej i opłatach * Jak wypłacać pieniądze ze spółki, pięć możliwości * Tworzenie przedsiębiorstwa - Jak zacząć zarabiać pieniądze * Aktywa i pasywa * Wolność finansowa a bogactwo * Budowanie majątku * Budowanie wizerunku * Trójkąt efektywności zapamiętywania * Odkryj jaką marką jesteś * Mapa myśli Tony'ego Buzana - O życiu i jego wartościach, szczęściu i pieniądzach * Żadna praca nie jest warta kontynuacji, jeśli Cię unieszczęśliwia * Przepis na biznes * Misia firmy - przykłady * Działy * Przepływ pieniężny * Zdrowie * Rodzina i bliscy * Praca, finanse, czas * Rozwój osobisty - Strefa komfortu * Dlaczego warto wychodzić ze strefy komfortu? * Jak wyjść ze strefy komfortu? * Strefa komfortu a samorozwój? * Kreowanie swojego umysłu - Jak lokują swoje pieniądze ludzie bogaci, chroniąc je przed inflacją - do zdobycia wolności finansowej - zarobić swój pierwszy milion, utrzymać i wykorzystać na pomnożenie. - wykorzystywać sposoby ludzi bogatych - ustalić ile potrzebujesz, aby być wolnym finansowo - pytania i ćwiczenia naprowadzające, które mają na celu ustalić kierunek i czynności, jakie lubisz - jak wykorzystać etat za nim go rzucisz - pozwoli na wolność wyboru na pracę, bo chcesz, a nie że musisz - recepta na osiągnięcie sukcesu - 15 letnie doświadczenie - uniknięcie błędów, nauka na cudzych porażkach - wnioski - wykorzystywanie i zarządzanie pieniędzmi - dźwignie używane przez ludzi zamożnych - procesy i procedury w firmach - jakie cechy pomagają, a jakie utrudniają w dążeniu do celu - Zmiana mentalności ukierunkowana na osiągniecie sukcesu - Umiejętne planowanie i dążenie do zamierzonych celów - Pytania i odpowiedzi - co odróżnia ludzi na różnych poziomach i wiele innych... Zacznij eksploatować swój talent. Jeśli chciałbyś zacząć lub już działasz, szukasz wiedzy, książka jest kompasem, który pomoże doprowadzić Cię do wyznaczonego celu. Dodatkowym atutem jest dołączenie do grupy WEWNĘTRZNY KOMPAS W BIZNESIE, gdzie poznasz ludzi sukcesu, wymienisz się z nimi wiedzą.
Okładka książki Analiza biznesowa. Praktyczne modelowanie organizacji
nowość

49,90 zł 29,02 zł


Analiza biznesowa. Praktyczne modelowanie organizacji (przepakowanie 2) Zrozum, zanim zaproponujesz rozwiązanie Analiza biznesowa, przeprowadzana przez wykonawcę rozwiązań IT dla biznesu, nie polega na zwykłym spisaniu problemów zgłaszanych przez klienta. Zapis przebiegu spotkań, wypunktowanie najważniejszych wymagań stawianych przed oprogramowaniem i prezentacja ich klientowi w formie tabeli to jeszcze nie analiza biznesowa! Wykonawca oprogramowania otrzymuje w ten sposób jedynie wnioski dotyczące efektów wadliwego działania aktualnego systemu zarządzania, ale dalej nie ma pojęcia o przyczynach tego stanu rzeczy. Jak zatem może zaproponować zleceniodawcy lepsze rozwiązanie? Prawidłowo przeprowadzona analiza i modelowanie biznesowe opierają się na pewnych ściśle określonych zasadach i korzystają z przeznaczonych do tego celu notacji (języków). Na naszym rynku istnieje wiele podręczników szczegółowo opisujących teorię poszczególnych notacji: UML, BPMN, BMM, SysML itd. Ich autorzy skupiają się na definicji pojęć, słownictwie i powiązaniach występujących w poszczególnych metodach zapisu, a teorie uzupełniają prostymi przykładami. Autor tej książki postanowił podejść do tematu z całkiem innej strony wychodzi od faktycznych problemów, z jakimi spotkał się w swojej wieloletniej praktyce, i podaje przykłady ich poprawnego, analitycznego opisu z użyciem takiej notacji, która jest najwłaściwsza w danej sytuacji biznesowej. Dzięki temu masz szansę poznać i zrozumieć, kiedy, po co i jak stosować dany język analityczny.
Okładka książki HR Business Partner. Koncepcja i praktyka
nowość

99,00 zł 70,64 zł


HR Business Partner to osoba, która współpracując z kierownictwem organizacji, planuje i wdraża rozwiązania z zakresu zarządzania kadrami, tak aby wspomagać realizację celów strategicznych firmy. Autor, doświadczony doradca i konsultant, w praktyczny sposób opisuje koncepcję HR Business Partneringu oraz wskazuje, jakie korzyści może ona wnieść do organizacji. Lektura książki pozwoli poznać: wyzwania związane ze zmianami potrzeb i postaw pracowników; pożądane kompetencje i kwalifikacje na stanowisku HR Business Partnera; role i zadania osoby pełniącej funkcję HRBP możliwe ścieżki rozwoju; optymalne rozwiązania w procesie zmiany roli specjalistów HR w kierunku HR Business Partnerów; - dane i wnioski z badań nad koncepcją HR Business Partneringu. Autor prezentuje studia przypadków oraz najlepsze praktyki z polskiego rynku, które mogą być pomocne w wykorzystaniu i wdrożeniu przedstawianych w książce rozwiązań. Publikacja przeznaczona jest dla pracowników działów personalnych, kadry menedżerskiej oraz konsultantów HR. Dzięki kompleksowemu ujęciu tematu opracowanie może pełnić funkcję podręcznika dla studentów studiów podyplomowych i MBA kierunków związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi.
Okładka książki Instrukcja obsługi ścieżki klienta, czyli praktyczny przewodnik po Customer Journey Maps
nowość

49,90 zł 29,02 zł


Instrukcja obsługi ścieżki klienta, czyli praktyczny przewodnik po Customer Journey Maps Sukces Twojego Klienta, to również Twój triumf - Jak wspólnie osiągnąć zwycięstwo? Prowadzisz firmę i chcesz lepiej zrozumieć tych, którzy korzystają z towarów lub usług Twojej firmy? A może zajmujesz się marketingiem i nie wiesz, jak dotrzeć do osób, które są Twoim wymarzonym odbiorcą? Czy też działasz w handlu i Twoja premia zależy od tego, jak układają Ci się relacje z partnerami biznesowymi. A może jesteś osobą, której na sercu leży zapewnienie obsługi klienta na najwyższym poziomie? Jeśli na którekolwiek z powyższych pytań odpowiadasz twierdząco ta książka jest dla Ciebie. Publikacja została zaprojektowana i napisana tak, stanowiła Twój przewodnik po mapie podróży Twojego klienta (ang. Customer Journey Map). Korzystając z wiedzy zawartej w lekturze nauczysz się towarzyszyć klientom w drodze do biznesowego sukcesu. Dodatkowo w pełni zrozumiesz jego potrzeby i oczekiwania. Co więcej, to właśnie Ty pomożesz Klientowi wyznaczając trasę podróży! Dzięki tej książce nauczysz się krok po kroku, jak zaplanować proces tworzenia ścieżki - wyjaśni zarówno teorię, jak i aspekty praktyczne. Dodatkowo dowiesz się, jak zbierać i analizować dane, a także jak identyfikować kluczowe punkty kontaktu a także jak wykorzystać pozyskaną wiedzę. Przed wyruszeniem w drogę, należy zadbać o dobre przygotowanie. To jak? Ruszamy w drogę? Kinga Przybysz-Polakowska - doktor nauk społecznych, ekspertka Instytutu Analiz Społecznych Quantum. Certyfikowana tutorka i moderatorka design thinking. Wykładowczyni na Uniwersytecie WSB Merito, a także na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM. Autorka publikacji i książek z zakresu komunikacji medialnej. Przygodę z eventami rozpoczęła w marketingu, dziś wiedzę i doświadczenie w tym zakresie wykorzystuje w obszarze People & Culture (mElements S.A.) Wierzy, że o kulturze miejsca pracy najlepiej świadczy nastrój pracowników w poniedziałek rano.
Okładka książki Pełne zaangażowanie! Inspiruj, motywuj i wydobywaj pełny potencjał ze swojego zespołu
nowość

49,90 zł 29,02 zł


Pełne zaangażowanie! Inspiruj, motywuj i wydobywaj pełny potencjał ze swojego zespołu Ukierunkowanie energii ludzi na osiąganie maksymalnej efektywności jest wyjątkową umiejętnością menedżerów. Kurczące się rynki, rosnąca konkurencja, wzrost wymagań klientów, wreszcie ciągły niedobór wysoko wykwalifikowanych i efektywnych pracowników wymuszają na firmach naukę uzyskiwania jak najlepszych efektów przy ograniczonych zasobach. Nie jest to łatwe zadanie, gdyż wiele osób ma tendencję do unikania wysiłku, a próba zaradzenia temu problemowi przez autorytarne wydawanie poleceń, groźby i krzyki jest z góry skazana na porażkę. Oto niezbędnik każdego lidera, który chce zainspirować swoich podwładnych do osiągania maksymalnej efektywności. W książce wykorzystano wyniki badań z wielu dekad stanowi więc ona wyczerpujące, z zarazem zwięzłe kompendium praktycznej wiedzy. Dowiesz się, jak tworzyć środowisko pracy oparte na zaufaniu, jak rozwiewać obawy i uwalniać potencjał pracowników. Przekonasz się, że poprawne wyznaczanie celów i zadań rządzi się kilkoma jasnymi zasadami, a odpowiednie dostrzeganie i nagradzanie wysiłku podwładnych dodaje energii każdemu członkowi zespołu. Nauczysz się także uaktywniać maksymalizujący produktywność tajemniczy "czynnik X" dzięki niemu Twoi ludzie będą działać na najwyższych obrotach i realizować cele, które dziś wydają się nieosiągalne! Brian Tracy jest autorytetem w dziedzinie filozofii sukcesu i wykorzystywania indywidualnego potencjału w rozwoju osobistym. Jest też jednym z najlepszych mówców motywacyjnych na świecie. Wiele jego książek uzyskało status bestsellerów. Mieszka w San Diego w Kalifornii. Praca zespołowa to paliwo, które pozwala zwykłym ludziom na osiąganie niezwykłych rezultatów! Andrew Carnegie
Okładka książki Biznesplan. Jak go budować i analizować (Wyd. VII)

52,00 zł 34,39 zł


Niniejsza książka napisana została z myślą o tych, którzy muszą sprowadzić mniej lub bardziej złożone problemy menedżerskie, w tym założenie lub rozwój własnego przedsiębiorstwa, do podstawowego pytania: Czy to się opłaci? Pokazano tu, na praktycznych przykładach konkretnych przedsiębiorstw, jak stosować metody planowania biznesowego w różnych sytuacjach i do różnych celów.
Okładka książki Rachunek kosztów logistycznych w przedsiębiorstwie (Wyd. III)

59,00 zł 39,03 zł


Rachunek kosztów logistycznych w przedsiębiorstwie to podręcznik adresowany do wszystkich zainteresowanych logistyką i rachunkowością. Zagadnienia teoretyczne poparto w nim praktycznymi przykładami i zadaniami. Do każdego zadania podane jest rozwiązanie. Czytelnik dowie się: • Jak definiowana jest logistyka, • Jak jest rola logistyki w jednostce gospodarczej, • Jak klasyfikuje się i rejestruje koszty w logistyce, • Co to jest rodzajowy i kalkulacyjny układ kosztów, • Jakie znaczenie ma zakładowy plan kont, • Jak klasyfikuje się w przedsiębiorstwie działania i procesy logistyczne, • Czym jest mapowanie działań i procesów logistycznych, • Jak sporządza się rachunek kosztów działań, • Jakie inne modele rachunku kosztów można zastosować w przedsiębiorstwie, • Jakie są cele i czynniki determinujące oraz ograniczające budżetowanie, • Jak budżetuje się koszty logistyczne, np. w zakresie sprzedaży, działalności transportowej czy administracyjnej (koszty ogólnego zarządu).
Okładka książki Zarządzanie jakością w usługach publicznych (Wyd. IV)

62,00 zł 41,02 zł


Na początku XXI wieku jednym z najważniejszych przejawów osiągnięcia wysokiego poziomu cywilizacyjnego kraju jest dostarczanie usług publicznych o wysokiej jakości. Mijają czasy, w których odbiorca wysokiej jakości usług publicznych. Obecnie w sercu sprawnie działającej administracji publicznej znajduje się obywatel. Autorzy, opisując zwrot w stronę doskonalenia jakości usług publicznych na całym świecie, równocześnie podają rekomendacje do zmian w polskich usługach publicznych. Niniejsza książka zawiera opis ewolucji systemów zarządzania w administracji publicznej na całym świecie od lat 60. XX wieku do lat współczesnych. Zostały w niej dokładnie przedstawione takie koncepcje jak: Nowa Administracja Publiczna (New Public Administraction), Nowe Zarządzanie w Sektorze Publicznym (New Public Menagement), czy też koncepcja Modernizującego się Zarządu (Reinventing Govenment). W książce w rozbudowany sposób zostały opisane systemy zarządzania jakością w usługach publicznych, począwszy od norm ISO, modelu EFQM i podejścia TQM, a skończywszy na koncepcjach Strategicznej Karty Wyników oraz brytyjskiego systemu Best Value. Ponadto, książka zawiera opis implementacji poszczególnych systemów, z wykorzystaniem szeregu metod i narzędzi, sosowanych w zarządzaniu jakością. Liczne przykłady wdrażania systemów zarządzania jakością w Polsce i krajach wysoko rozwiniętych mogą być pomocne menedżerom administracji publicznej w Polsce w dokonywaniu pozytywnych zmian w swoich instytucjach.
Okładka książki Zasady oceny działalności gospodarczej przedsiębiorstw (Wyd.II)

78,00 zł 51,60 zł


Książka Zasady oceny działalności gospodarczej przedsiębiorstw powstała na podstawie doświadczeń dydaktycznych wynikających z wieloletniego prowadzenia wykładów akademickich z przedmiotu "Analiza ekonomiczna przedsiębiorstw" oraz przedmiotów pokrewnych. Jest to kompendium wiedzy teoretycznej niezbędnej studentom, słuchaczom studiów podyplomowych, doktorantom i praktykom gospodarczym do samodzielnego przeprowadzenia analiz oraz ocen działalności gospodarczej przedsiębiorstw. Zakres podręcznika obejmuje zasady przeprowadzania analiz i ocen makroekonomicznego, a także sektorowego otoczenia przedsiębiorstw oraz problematykę analiz i ocen działalności gospodarczej przedsiębiorstw. Ocena działalności przedsiębiorstwa obejmuje m. in. wstępną i wskaźnikową analizę sprawozdań finansowych, zaawansowane metody analizy wskaźnikowej oraz metody analizy i oceny efektywności inwestycji. Oprócz klasycznej problematyki oceny kondycji ekonomiczno-finansowej przedsiębiorstw na podstawie sprawozdań finansowych w podręczniku zawarto szereg autorskich rozważań i propozycji m. in. w zakresie wskaźników rentowności, w szczególności wskaźnika nadwyżki finansowej (cash flow) i wartości dodanej.
Okładka książki Ryzyko rynku akcji (wyd. III)

50,00 zł 33,08 zł


W obecnych czasach ryzyko jest zjawiskiem powszechnym, lecz nie do końca znanym. Ponieważ nie da się go wyeliminować z codziennych decyzji, jakie przychodzi nam podejmować, należy je poznać jak najlepiej. Wówczas posiadana przez nas wiedza pozwoli nam nie tyle na skuteczne jego ograniczanie, ale głównie na przewidywanie ewentualnych negatywnych skutków, jakie mogą w pewnych sytuacjach mieć miejsce. Książka stanowi pomoc w zgłębianiu tajników ryzyka rynku akcji. Zawarto w niej zarówno podstawy teoretyczne, jak i przedstawiono praktyczne aspekty inwestowania w warunkach niepewności. Układ publikacji został tak skomponowany, aby przedstawić Czytelnikowi w przejrzysty i kompleksowy sposób koncepcje analizy ryzyka - zarówno technicznej, jak i fundamentalnej. Istotnym walorem tego podręcznika jest fakt przedstawienia, poza klasycznymi metodami, nowych metod analizy ryzyka niestosowanych na krajowych parkietach. Tym samym niniejsza praca stanowi swego rodzaju elementarz dla potencjalnego inwestora giełdowego. Dzięki niej właśnie, w możliwie zwięzły sposób, można zgłębić tajniki nie do końca przewidywalnych zachowań rynkowych, jak również sposobów redukcji ryzyka.
Okładka książki Płynność finansowa determinantą zdolności kontynuacji działalności przedsiębiorstwa (wyd. II)

65,00 zł 42,98 zł


Niniejsza publikacja stanowi rozwinięcie dotychczasowych badań Autora i obejmuje zagadnienia pomiaru i oceny płynności finansowej przedsiębiorstw oraz weryfikacji zagrożenia kontynuacji działalności jednostek gospodarczych. Teoretyczne rozważania na temat płynności finansowej oraz jej znaczenia w przewidywaniu upadłości przedsiębiorstw zostały skonfrontowane z wynikami badań empirycznych dotyczących kondycji finansowej polskich przedsiębiorstw budowlanych. W książce zaprezentowano rozważania na temat wartości normatywnych wskaźników płynności w zależności od wielkości podmiotów gospodarczych, a ponadto ocenie poddano osiągane przez przedsiębiorstwa stopy zwrotu w zależności od realizowanych strategii zarządzania kapitałem obrotowym. Przybliżono także kształtowanie się mierników płynności w podmiotach zagrożonych upadłością.
Bestsellery

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj