Dobre Książki

Praca i biznes

Wdrożenie RODO w małych i średnich organizacjach. Praktyczny poradnik (z suplementem elektronicznym)

178,50 zł


Zapewnienie prawa do prywatności przechodzi prawdziwą rewolucję; każda organizacja musi zmienić sposób postępowania z danymi osobowymi. Dotychczas obowiązywał model, w którym to ustawodawca decydował o tym, w jaki sposób mamy chronić dane osobowe, teraz to my sami musimy określić ryzyko naruszenia tego prawa i zastosować takie zabezpieczenia, które to ryzyko zniwelują. Autor – ekspert z dziedziny ochrony danych osobowych – wskazuje, jak prawidłowo przygotować się do zmian, które bezwzględnie należy stosować od 25 maja 2018 r., i omawia m.in.: - zakres zmian, - zgodność działań organizacji z UODO oraz z RODO, - proces przetwarzania danych osobowych, - analizę ryzyka, - plan postępowania z ryzykiem i monitorowanie ryzyka, - dostosowanie zabezpieczeń – fizycznych, organizacyjnych i informatycznych, - przygotowanie lub dostosowanie polityki bezpieczeństwa zgodnej z RODO, - największe problemy przy wdrożeniu RODO. Dodatkowo w dołączonym do książki suplemencie elektronicznym zamieszczono wzory przydatnych dokumentów w wersji edytowalnej. Plik suplementu jest do pobrania poprzez Internet (instrukcja postępowania zamieszczona jest w książce). Zainstalowanie suplementu wymaga systemu operacyjnego Windows. Spis treści esuplementu: Lista kontrolna zgodności z RODO Arkusz inwentaryzacji zasobów Arkusz DPIA Arkusz analizy ryzyka Szczegółowy harmonogram wdrożenia Arkusz modelowania procesu Przykładowe klauzule Polityka bezpieczeństwa Szablon umowy powierzenia Rejestr czynności przetwarzania
Karty dokonań

69,00 zł 50,71 zł


Monografia stanowi kompendium wiedzy z zakresu nowoczesnych technik zarządzania strategicznego w przedsiębiorstwie, obejmującego opracowanie, wdrożenie i realizację strategii. Składa się z sześciu rozdziałów. Pierwsze trzy dotyczą controllingu, z uwzględnieniem funkcjonowania centrów odpowiedzialności oraz sterowania strategią firmową. Kolejne dwa rozdziały zawierają typologię poszczególnych form zarządzania strategicznego, obejmującą zbilansowaną i kompleksową kartę dokonań. Pracę wieńczy (rozdział szósty) studium zbadanych w praktyce przypadków implementacji i realizacji strategii za pomocą kart dokonań.
Planowanie i rozwój nowych produktów wyd.2

54,00 zł 40,50 zł


Książka stanowi kompendium wiedzy na temat procesów planowania i rozwoju nowych produktów - wiedzy, która z powodzeniem może być wykorzystywana przez studentów, pracowników naukowych realizujących prace badawcze, menedżerów zaangażowanych w projekty innowacyjne oraz przedsiębiorców zainteresowanych wdrażaniem innowacji. Stworzenie kompendium wiedzy w obszarze planowania i rozwoju nowych produktów oznaczało konieczność uwzględnienia w prezentowanych treściach wszystkich istotnych etapów tego procesu: od początkowych aspektów strategicznych, przez techniczne wcielanie w życie, aż po marketingowe wyjście na zewnątrz z gotowym produktem. Takim - umownie wydzielonym - etapom, przez które powinien przejść każdy podmiot tworzący nowy lub rozwijający dotychczas istniejący produkt, odpowiada konstrukcja książki: część I poświęcona została aspektom strategicznym (dobór najbardziej odpowiedniej strategii dla przedsiębiorstwa i jej efektywna realizacja, kreowanie pomysłów na nowe produkty), część II - technicznym (projektowanie technologiczne, wytwórcze, jakościowe), część III zaś - marketingowym (budowanie marki, kreowanie wizerunku produktu i przedsiębiorstwa). W efekcie powstała publikacja zawierająca pakiet komplementarnej wiedzy (uwzględniającej najnowszy dorobek nauki) z zakresu każdego z etapów planowania i rozwoju nowych produktów.
Klient w centrum uwagi. Jak szefowie mogą budować pozytywne doświadczenie w zespołach obsługi CD

39,90 zł 29,32 zł


Pozyskanie i utrzymanie prawdziwie dochodowego klienta to marzenie każdego szefa sprzedaży. Zdobycie takiego klienta jest rzeczą trudną i bardzo pracochłonną. O ileż łatwiej zainteresować nową propozycją osobę, która już wcześniej coś u nas kupiła! Oczywiście tylko wtedy, gdy ta osoba jest zadowolona z dokonanego zakupu oraz poziomu usług okołosprzedażowych, jakie nasza firma oferuje w pakiecie. Tak zwane pozytywne doświadczenie klienta czyni cuda. Jednak praca w zespole obsługi nie należy do łatwych. Dobrze wie o tym autor niniejszej książki, który ze swoimi klientami kontaktuje się osobiście od trzydziestu lat. Za pośrednictwem niniejszej książki Robert Zych, handlowiec, trener i szef firmy, dzieli się z Tobą własnymi doświadczeniami i wiedzą z zakresu obsługi klienta, jaką zdobył w ciągu ponad ćwierćwiecza zawodowej aktywności. Sięga nie tylko po uniwersalne praktyki znane na całym świecie. Pamięta też o specyfice klienta polskiego. Analizuje proces podejmowania decyzji zakupowych. Zdradza sztuczki pozwalające wypracować pozytywną postawę wobec klientów oraz... narzuconych przez zagraniczną centralę procedur postępowania, które nijak mają się do realiów naszego rynku. Podpowiada, jak bronić się przed klientem trudnym. Wszystko po to, byście obaj – Ty i Twój klient – mieli wyłącznie pozytywne doświadczenia! Czyta Marcin Fugiel
Ludzie z poczuciem celu

59,00 zł 43,36 zł


Ludzie z poczuciem celu jest o kluczowej sprawie dla współczesnego lidera. O jego powołaniu i budowie morale zespołów w trudnych, coraz bardziej niepewnych a jednoczenie niosących coraz to nowe możliwości czasach. PURPOSE to angielski termin, który nie ma polskiego odpowiednika. Bo to więcej niż cel, zadanie, target. Tu chodzi o wizje i cel, które nadają znaczenie i sens temu, co robimy. Cele i zadania musimy ustawicznie weryfikować i zmieniać, podtrzymując zarazem obrany kierunek i wartości. Zmieniać motywacje w determinacje. To dziś zadanie nie tylko dla top managerów, lecz i kierowników średniego szczebla, dla ich coachow i doradców. Autor, odwołując się do badan jak i praktyki, podstaw dobrej szefowskiej rozmowy, storyteling i neuronauki - oferuje czytelnikowi prosty instruktaż, jak prowadzić samemu i pobudzać wśród ludzi "purpose driven life" - życie i prace z poczuciem misji. Bardzo wartościowa książka. Niech Wam służy.Jacek Santorski
Jednoosobowa firma

49,35 zł 36,27 zł


Jak założyć działalność gospodarczą krok po kroku? Jak zdobyć pieniądze na start? Jaka forma opodatkowania będzie dla Ciebie najkorzystniejsza? Czy lepiej płacić podatek liniowy czy według skali podatkowej? Co można zaliczyć w koszty? Jak rozliczać wydatki związane z samochodem? Czy lepiej być podatnikiem VAT, czy nie? Odpowiedzi na te i inne ważne pytania znajdziesz w tej książce. JEDNOOSOBOWA FIRMA to poradnik dla osób, które chcą założyć własną małą firmę i samodzielnie ją prowadzić oraz dla firm szkoleniowych prowadzących szkolenia z zakresu ABC przedsiębiorczości. Poradnik ten spotkał się z bardzo pozytywnymi opiniami Czytelników. Jest on wykorzystywany jako podstawowy materiał szkoleniowy na finansowanych ze środków unijnych kursach dla osób chcących założyć własną firmę. Dlaczego? Dlatego, że jest kompletny i zawiera wszystkie ważne zagadnienia w zakresie rejestracji działalności gospodarczej, prowadzenia rachunkowości, rozliczania podatku dochodowego i podatku VAT, składania deklaracji podatkowych i zusowskich, odliczania ulg podatkowych itp. A wszystkie te informacje są podane prostym, codziennym językiem, zatem nie ma obawy, że czegoś nie zrozumiesz! Książka jest aktualizowana na stronie internetowej! Oznacza to, że kiedy następują zmiany w regulacjach podatkowych, my informujemy o tym na tej stronie (co najmniej przez rok). Poza tym zamieszczamy tu informacje uzupełniające, które naszym zdaniem mogą przydać się w codziennej działalności związanej z prowadzeniem firmy. Dostęp do aktualizacji jest bezpłatny.
Metoda Lean Product Jak być innowacyjnym dzięki wykorzystaniu minimalnej koniecznej funkcjonalności

49,00 zł 36,01 zł


Stwórz produkt, który pokochają klienci Na jeden udany produkt, który cieszy się sympatią użytkowników i odnosi sukces, przypadają setki takich, które okazały się zupełnymi niewypałami. Pozornie wydaje się, że klucz do sukcesu produktu jest bardzo prosty: musi on zaspokajać potrzeby użytkownika i odpowiadać jego oczekiwaniom bardziej niż dostępne produkty konkurencji. W praktyce okazuje się jednak, że jeśli nie posłużymy się odpowiednią metodyką, to dopasowanie produktu do potrzeb użytkownika okaże się zadaniem karkołomnym. Rozwiązaniem tego problemu jest metoda Lean Product. Opisana w tej książce metoda Lean Product jest prostym, iteracyjnym procesem składającym się z sześciu kroków, które pozwalają w prosty sposób sformułować i przetestować kluczowe hipotezy dotyczące dopasowania produktu do rynku. Poza samą metodą Lean Product w książce przedstawiono szereg istotnych zagadnień, takich jak szczegółowe omówienia projektowania UX i metodyki agile. Obszernie przedstawiono również pracę z danymi analitycznymi i ich wykorzystanie do optymalizacji produktu. Najważniejsze zagadnienia: - zasady dopasowania produktu do rynku - kroki procesu Lean Product wraz ze studium przypadku - MVP — projektowanie i testowanie z udziałem klientów - kluczowe wskaźniki i pętla optymalizacji wskaźnika - optymalizacja za pomocą testów A/B „Przewodnik Dana jest oczekiwaną z wytęsknieniem instrukcją wdrażania zasad metody Lean Startup. Ta wyczerpująca, bezpośrednia książka omawia wszystko, co musisz wiedzieć, aby stworzyć udany produkt”. — Sean Ellis, prezes Qualaroo i GrowthHackers.com „Przewodnik po tworzeniu udanych produktów Dana nadaje metodzie Lean Startup nową jakość! Ta książka jest rzeczywiście skierowana do wszystkich — od projektantów po inżynierów i przedsiębiorców”. — Kaaren Hanson, dyrektor ds. projektowych Medallia i była dyrektor ds. innowacji projektowych w Intuit „Dan Olsen jest poważanym w Dolinie Krzemowej znawcą metody Lean Product. Jego książka ukazuje zespołom produkcyjnym prosty i bezpośredni sposób na określenie punktu dopasowania produktu do rynku, przygotowanie MVP i dalsze udoskonalanie go z biegiem czasu”. — Ken Fine, dyrektor ds. klientów Medallia Dan Olsen jest przedsiębiorcą, konsultantem i ekspertem metody Lean Product. Wśród jego klientów znalazły się m.in. Facebook, Box, YouSendIt (obecnie Hightail), Microsoft, Epocrates, Financial Engines czy One Medical Group. Kilka lat temu pracował w Intuit, gdzie kierował zespołem produkcyjnym Quicken, zapewniając rekordowe wyniki sprzedaży. Obecnie Olsen pracuje w Dolinie Krzemowej, gdzie prowadzi comiesięczne spotkania Lean Product Meetup. Lubi dzielić się swoimi pomysłami z szerokim gronem odbiorców. Często organizuje prezentacje i warsztaty. Przedsprzedaż Realizacja zamówień od 2018-02-09
Prognozowanie upadłości spółek giełdowych

54,90 zł 45,02 zł


Upadłość przedsiębiorstw jest zjawiskiem typowym dla gospodarki rynkowej. Część bankrutujących firm to podmioty zarządzane w sposób mało efektywny. Niekorzystne warunki makroekonomiczne i nieprzyjazne otoczenie mogą powodować utratę zdolności do działania niektórych podmiotów. Przedsiębiorstwa upadające różnią się od firm, którym nie zagraża utrata zdolności do utrzymania się na rynku. Analizując te różnice, można dostrzec pewne prawidłowości, typowe dla jednostek kończących działalność. Dzięki temu możliwe jest opracowanie skutecznych metod prognozowania upadłości, niezależnie od tego, jakie są jej przyczyny. Publikacja jest poświęcona prognozowaniu upadłości podmiotów gospodarczych. Pokazano w niej problemy przedsiębiorstw funkcjonujących w warunkach gospodarki rynkowej. Opisano cykl życia przedsiębiorstwa, wyjaśniono też, w jaki sposób otoczenie wpływa na działalność firm i zdolność do utrzymania się na rynku. Zaprezentowano przyczyny upadłości i symptomy zapowiadające utratę zdolności do działania. Książka zawiera przegląd i szczegółowy opis metod prognozowania bankructwa, opracowanych w różnych krajach. Poddano je krytycznej analizie, prezentując ich wady i zalety. W centrum uwagi znalazły się metody pochodzące z krajów rozwijających się. Przedstawiono modele służące przewidywaniu upadłości przedsiębiorstw azjatyckich, afrykańskich i prowadzących działalność we wschodniej i południowej Europie. Omówiono wybrane metody stworzone w krajach wysoko rozwiniętych, zwłaszcza te, które nie były dotąd opisane w polskiej literaturze przedmiotu.
Życiologia czyli o mądrym zarządzaniu czasem

34,90 zł 25,65 zł


Kultowa książka traktująca o zarządzaniu sobą w czasie, zdaniem Czytelników. Bestseller „zdaniem” statystyk.Rozszerzona i upiękniona edycja jednej z najciekawszych i najchętniej kupowanych książek o możliwości i niemożliwości budowania równowagi w życiu zawodowym, prywatnym i związkach. O tym, jak się wiązać, kłócić, obijać i dogadywać. O tym, że choć życie nie jest łatwe, a człowiek nie jest doskonały, można czerpać z pomysłów tych, którzy mieli szczęście i cierpliwość sobie poradzić. Podczas lektury „Życiologii” ucieszysz się nie tylko dlatego, że książka ta podda Ci pomysły na rozwiązanie problemów, ale też dlatego, że inni mają gorzej. W życiu jest tak: wiążemy się z kimś na stałe, bo jest najlepszy. Ale po jakimś czasie… cóż - najczęściej zostajemy z nim, bo po prostu inni są gorsi. Nic tak nie poprawia relacji w związku jak wyprawa z „zaprzyjaźnioną parą” na weekend. - Dobrze, że nie jesteś jak ona/on, kochanie! I teraz ciekawostka: ta sama reguła podobno dotyczy pracy. A hobby i własne zainteresowania? Jak to wszystko pomieścić w ciągu doby? Zapraszamy do lektury! „Życiologia” uczciwie zapracowuje na swoją markę!
Zarządzanie czasem w pigułce

29,90 zł 21,97 zł


Czas to pieniądz – zacznij inwestować w siebie! Pragniesz realizować się zawodowo, a jednocześnie mieć udane życie osobiste i rozwijać swoje zainteresowania? Chcesz wykonywać więcej zadań i osiągać lepsze wyniki? Masz poczucie, że żyjesz w ciągłym biegu, a doba ma zdecydowanie za mało godzin? W poradniku znajdziesz nowoczesne narzędzia ułatwiające planowanie oraz sprawdzone i popularne na świecie techniki zarządzania sobą w czasie, takie jak S.M.A.R.T., OATS, GTD, Pomodoro czy macierz Eisenhowera. Zgromadzone tu wskazówki pozwolą ci odnaleźć równowagę między sferą osobistą a zawodową i z sukcesem wprowadzać w życie ideę slow life. Poznasz również przydatne i proste aplikacje mobilne, które usprawniają oraz uatrakcyjniają proces planowania, niezależnie od tego, gdzie w danym momencie jesteś. Zamiast wciąż powtarzać, że nie masz na nic czasu, uporządkuj swoje cele pod względem priorytetów, by bez trudu zrealizować to, co dla ciebie naprawdę ważne! Dzięki lekturze poradnika: · w rzetelny sposób ocenisz, jakiego obszaru dotyczą twoje problemy z zarządzaniem sobą w czasie · ustalisz priorytety i określisz cele – zarówno krótko-, jaki i długoterminowe · poznasz przydatne narzędzia, które wykorzystasz do regularnego procesu planowania · odkryjesz skuteczne sposoby na zwiększenie własnej efektywności O autorce: Agnieszka Makarow – studentka kierunku lekarskiego na Uniwersytecie Medycznym w Łodzi. Przez wiele lat angażowała się w działalność organizacji studenckiej IFMSA-Poland, gdzie zdobyła doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu umiejętności miękkich, takich jak zarządzanie czasem, autoprezentacja czy radzenie sobie ze stresem. Autorka licznych artykułów na temat w publikacjach skierowanych do środowiska lekarskiego.
Od dobrego do wielkiego

64,90 zł 47,70 zł


Czy istnieje organizacyjny kod DNA czyniący ?rmę gatunkiem wyższym od konkurentów? I, co ważniejsze, czy da się takim DNA „zarazić” ?rmę przeciętną i zmienić ją w nadzwyczajną? JIM COLLINS wraz ze swoim zespołem badaczy wydestylował taki kod DNA – kod, który jest syntezą wieloletnich badań setek ?rm. W książce Od dobrego do wielkiego omawia 11 przypadków ?rm, które dokonały przeskoku organizacyjnego: pokonały rynkową grawitację i stały się potężne. Są wśród nich między innymi Merck, Intel, Coca-Cola i General Electric. Przeszły one drogę od przeciętności do doskonałości i osiągnęły zadziwiające wyniki. Ich łączna średnia stopa zwrotu w ciągu 15 lat od punktu zwrotnego była 6,9 razy większa niż oferowana przez rynek ogólny. Oprócz tego Collins opisuje szereg organizacji, którym brak zwycięskiego DNA skutecznie odciął drogę do prosperity. W książce Od dobrego do wielkiego znajdziecie ponadczasowe zasady konieczne do przekształcania organizacji dobrych w wielkie. Autorzy pokazują, w jaki sposób można dobrą organizację zmienić tak, by była zdolna przez długi czas osiągać wyjątkowe wyniki. Nasze pięcioletnie badania przyniosły wiele ciekawych spostrzeżeń, niejed-nokrotnie zaskakujących i niezgodnych z obiegowymi opiniami. Nadrzędny wniosek, jaki z nich wypływa, można zawrzeć w jednym zdaniu: wierzymy, że niemal każda organizacja może bardzo znacząco poprawić swoje wyniki i swoją pozycję, być może nawet stać się wielką firmą, jeśli konsekwentnie będzie u siebie wprowadzać pomysły, które odkryliśmy. [fragment] *** JIM COLLINS jest współautorem bestsellera Wizjonerskie organizacje, jednej z najlepiej sprzedających się książek biznesowych w historii. Szkoła Biznesu na Uniwersytecie Stanforda, w której Collins wykłada przywództwo, uhonorowała go nagrodą za nadzwyczajne postępy w nauczaniu. Obecnie Collins wiele czasu poświęca swojemu laboratorium badawczemu w Kolorado, gdzie prowadzi zaawansowane prace nad alchemią przywództwa. Collins nie tylko pisze i wykłada. Jest praktykiem zarządzania. Współtworzył wiele wizjonerskich organizacji. Jedną z nich jest nadzwyczajna ?rma budowlana DPR Construction, która projektowała i wzniosła m.in. fantazyjną siedzibę studia Pijar. Z doradztwa Collinsa skorzystało ponad stu zarządzających znanych korporacji. Inne książki Collinsa, życzliwie przyjęte przez czytelników w wielu krajach, to m.in. Jak upadają giganci oraz Wielcy z wyboru.
Zjedz tę żabę

29,90 zł 21,97 zł


Zjedz tę żabę! Wszystko, cokolwiek wiąże się z planem, ustaleniem priorytetu i organizacją pracy, sprowadza się do tych trzech słów. Brian Tracy Zjedz tę żabę! to książka dla ludzi biznesu, to prawdziwe vademecum podnoszenia wydajności pracy i osiągania z niej zadowolenia. Ta przekonująca metafora, „ogromna żaba” czekająca na zjedzenie, to twoje największe, najważniejsze zadanie, z którego realizacją będziesz prawdopodobnie zwlekać, jeśli nie zajmiesz się nim od razu. Jest ona również tym zadaniem, które w danym momencie może mieć najkorzystniejszy wpływ na twoje życie i pomóc ci w szybkim osiągnięciu oczekiwanych rezultatów. Rozpoczęcie pracy od połknięcia „żaby” gwarantuje przez cały dzień poczucie zadowolenia wynikające ze świadomości, że już nic gorszego nie może ci się dzisiaj przytrafić. Dwadzieścia jeden opisanych tu metod osiągania sukcesu ma za cel poprawę ogólnej wydajności i wzmocnienie twojej pozycji w pracy. Wiele z podanych w książce pomysłów można też zastosować w życiu prywatnym. Obecne wydanie zostało uaktualnione w częściach dotyczących rozwoju techniki, jaki nastąpił od pierwszego wydania w roku 2001. *** Brian Tracy jest jednym z czołowych specjalistów w dziedzinie zarządzania za-sobami ludzkimi i organizacji czasu. Ekspert psychologii sprzedaży, charyzmatyczny mówca, uznany na świecie autorytet i konsultant w zakresie rozwoju osobistego oraz sukcesu zawodowego. Ponad 1000 firm na świecie skorzystało już z jego wykładów.
Przywództwo w erze cyfrowej

49,90 zł 36,67 zł


Bycie liderem w erze cyfrowej oznacza wiele nowych wyzwań, ponieważ podwładni są bardziej niezależni finansowo, lepiej wykształceni i mogą łatwiej zmieniać pracę. To sprawia, że liderzy napotykają coraz więcej barier w odgrywaniu swojej roli. W tym kontekście na szczególną uwagę zasługuje omówiona w książce teoria ograniczonego przywództwa, zgodnie z którą liderzy muszą się zmierzyć z wieloma ograniczeniami. Jednak era cyfrowa, stwarzając wyzwania, oferuje zarazem narzędzia, takie jak platformy społecznościowe, pomagające liderom w przewodzeniu. Publikacja jest wynikiem kilkuletnich badań nad fenomenem przywództwa w erze cyfrowej prowadzonych m.in. na Harvard University oraz w INSEAD Business School, a także doświadczenia zdobytego podczas realizacji projektów doradczych z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi na rynkach polskim i zagranicznym. Liderzy w erze cyfrowej – choć muszą działać pod ogromną presją nowych wyzwań i w warunkach ograniczonego przywództwa – mogą dzięki wykorzystaniu platform społecznościowych sprostać tym wyzwaniom i efektywnie odgrywać swoje role przywódcze. *** Dr Paweł Korzyński – pracownik Katedry Zarządzania Akademii Leona Koźmińskiego. W latach 2011–2013 stypendysta na Harvard University. Od 2014 roku współpracownik INSEAD Business School w zakresie realizacji projektów badawczych. Zainteresowania badawcze dra Korzyńskiego koncentrują się wokół przywództwa, mediów społecznościowych oraz zarządzania zasobami ludzkimi. Jego artykuły dotyczące powyższych obszarów badawczych ukazały się m.in. w „International Journal of Manpower”, „Journal of Managerial Psychology”, „Business Horizons”, „European Management Journal” oraz „Harvard Business Review”. Dr Korzyński pełni funkcję redaktora naczelnego „Journal of Management and Business Administration. Central Europe” oraz edytora pomocniczego w „Management Decisions”. Oprócz pracy akademickiej realizuje projekty doradcze jako partner w globalnej firmie executive search N2Growth.
Najpierw rzeczy najważniejsze wyd.10

44,90 zł 33,00 zł


Naucz się określać priorytety i skutecznie zarządzać czasem Wszyscy musimy radzić sobie z ogromem obowiązków, zadań i wyzwań, jakie stawia życie. Mamy przy tym poczucie, że powinniśmy być świetnie zorganizowani i odnosić sukcesy na każdym polu. Jest to jednak niezmiernie trudne - musimy dokonywać wyborów i ustanawiać priorytety. I tu okazuje się, że umiejętność porządkowania spraw to nie lada sztuka. Autorzy pokazują, jak dzielić sprawy na naprawdę ważne i takie, które można pominąć. Uświadamiają nam, że nie chodzi o to, by robić więcej w krótszym czasie i być niewolnikiem zegara i terminarzy. Oferują za to nowoczesny sposób zarządzania czasem, który pozwala ujrzeć życie jako harmonijną całość. Książka ta stanowi nieocenioną pomoc zarówno dla zapracowanych biznesmenów, jak i dla wszystkich, którzy chcą wieść bardziej satysfakcjonujące życie.
Eliminowanie zagrożeń korupcyjnych w systemie...

72,00 zł 54,00 zł


Polska jest postrzegana jako kraj o dużej korupcji, występującej we wszystkich obszarach życia społeczno-gospodarczego i politycznego. Najbardziej społecznie szkodliwa jest korupcja w: - administracji - ponieważ nieetyczne zachowania urzędnika dają moralne przyzwolenie na podobne zachowania przez obywatela, u którego rodzi się brak zaufania do prawa; - ochronie zdrowia - gdzie jest bardziej etycznie naganna niż w innych branżach, bo jej stawką jest zdrowie i życie pacjenta. Doświadczenia krajów o niskiej korupcji wskazują, że walka z nią jest działaniem wielopłaszczyznowym, angażującym wszystkie instytucje państwa i całe społeczeństwo, a widoczne jej efekty mogą pojawić się w następnych pokoleniach. Działania doraźne zamiast zmniejszyć mogą zwiększyć zjawisko korupcji. Opracowanie koncentruje się na przeciwdziałaniu korupcji w relacjach placówki medycznej z pacjentem, mając świadomość występowania korupcji w innych obszarach ochrony zdrowia (NFZ, kwalifikowanie świadczeń oraz leków itp.). Jednak efekty przeciwdziałania korupcji można uzyskać szyb­ciej w skali małej organizacji niż w skali całej gospodarki, gdzie wymaga to zmian systemowych oraz zaangażowania wielu organizacji i instytucji, czę­sto o nieczytelnych wzajemnych związkach i uprawnieniach. W publikacji są pokazane te elementy i narzędzia „wpisane" w system zarządzania organizacją, których właściwe postrzeganie przez kierownictwa or­ganizacji zwiększa świadomość społeczną pracowników, eliminując wiele zagrożeń korupcyjnych, co zostało potwierdzone w praktyce przez szpitale i inne placówki medyczne, które w swój model zarządzania wpisały przeciwdziałanie zagrożeniom korupcyjnym.
KRI - Kluczowe wskaźniki ryzyka w zarządzaniu...

55,00 zł 44,00 zł


Koncepcja kluczowych wskaźników ryzyka (KRI) wywodzi się z zarządzania ryzykiem instytucji finansowych. Niniejsza monografia zawiera dopracowaną merytorycznie i analitycznie autorską propozycję wykorzystania tych miar w przedsiębiorstwach niefinansowych. W płaszczyźnie teoretycznej poruszono problemy: • roli i znaczenia KRI w zarządzaniu ryzykiem, • ogólnych ram identyfikacji KRI i zasad tworzenia systemu KRI w przedsiębiorstwie, • właściwej budowy i interpretacji KRI, • możliwości i kierunków budowy systemu KRI dla wsparcia zarządzania ryzykiem płynności finansowej w przedsiębiorstwie. Monografia adresowana jest zarówno do przedstawicieli środowiska nauki, jak i praktyki. W sferze naukowej zakres problemowy monografii może stanowić inspirację do badań prowadzonych w obszarze finansów przedsiębiorstwa, analizy finansowej i zarządzania ryzykiem. Zaproponowany system kluczowych wskaźników ryzyka płynności ma natomiast walor aplikacyjny i może stanowić wsparcie decyzji menadżerskich w obszarze zarządzania płynnością finansową. Jest to bowiem zestaw narzędzi, który można zaadaptować do istniejących w przedsiębiorstwie systemów informatycznych, wspomagających zarządzanie zapasami, należnościami, gotówką i zobowiązaniami bieżącymi. Publikacja spotka się również z zainteresowaniem tych studentów, którzy pragną pogłębić wiedzę i kompetencje w sferze decyzji operacyjnych przedsiębiorstwa.
Analiza finansowa jako narzędzie zarządzania przedsiębiorstwem

29,00 zł 25,81 zł


Celem opracowania jest przedstawienie istoty analizy finansowej oraz jej znaczenia dla podejmowania decyzji zarządczych w przedsiębiorstwie. W związku z takim celem pracy w części wstępnej zaprezentowane zostały cele przedsiębiorstwa i jego formy organizacyjne występujące w Polsce, istota zarządzania finansami oraz uwarunkowania tego procesu (wewnętrzne i zewnętrzne). Szczególna uwaga poświęcona została bardzo istotnym współcześnie elementom otoczenia zewnętrznego przedsiębiorstwa, mianowicie rynkowi finansowemu oraz globalnemu otoczeniu finansowemu. Dla podejmowania właściwych decyzji zarządczych niezbędna jest świadomość zmienności wartości pieniądza w czasie oraz wszechobecnego ryzyka. Metody pozwalające na uwzględnianie w decyzjach gospodarczych obydwu wymienionych czynników przedstawiono w kolejnej części pracy, aby następnie przejść do analizy źródeł finansowania przedsiębiorstwa podziale na źródła wewnętrzne i zewnętrzne oraz własne i obce. W kolejnych rozdziałach zaprezentowano istotę i metody analizy finansowej, analizę wstępną sprawozdania finansowego oraz analizę wskaźnikową kondycji finansowej przedsiębiorstwa. Rozszerzeniem klasycznej analizy wskaźnikowej jest omówiona w ostatnim podrozdziale tej części opracowania analiza dyskryminacyjna, będąca syntetycznym narzędziem predykcji upadłości firmy. Analiza finansowa ma najczęściej charakter analizy ex post, co oznacza, że wykorzystuje się w niej dane historyczne i konkluzje dotyczą przeszłości przedsiębiorstwa. Poza tym jednak może ona być przeprowadzana w wersji ex ante, co wiąże się z prognozowaniem i planowaniem finansowym. W opracowaniu przedstawiono istotę, funkcje oraz narzędzia planowania finansowego. Rozważania te poprzedzają analizę projektu inwestycyjnego, która także dotyczy przyszłości i oparta jest na rachunku przepływów pieniężnych związanych z projektem. W anglosaskiej teorii zarządzania za cel przedsiębiorstwa uznaje się maksymalizację jego wartości rynkowej. W związku z tym ostatnią część pracy poświęcono analizie wartości przedsiębiorstwa, która jest podstawą decyzji zarządczych zmierzających do zwiększenia jego wartości rynkowej.
Kompetencje osobowościowe i twórcze

25,20 zł 20,16 zł


Chociaż na rynku wydawniczym istnieje wiele prac poświęconych problematyce twórczości, książka ta stanowi pozycję wyróżniającą się. Otrzymaliśmy w niej sporą dawkę wiedzy o tym, czym są kompetencje osobowościowe i twórcze człowieka pracującego oraz kiedy i w czym mogą mu one być pomocne. Praca warta jest publikacji, gdyż wnosi nowy wkład w rozumienie analizowanych zagadnień. prof. dr hab. Augustyn Bańka, Uniwersytet SWPS – z recenzji Zaprezentowane badania dokumentują podejmowany przez psychologów trud weryfikacji opracowanych już narzędzi pomiaru i trwałe dążenie do ich doskonalenia. Przeprowadzone analizy mają wysoki walor zarówno poznawczy, jak i aplikacyjny. Stanowią także sygnał dla pracowników, że psychologowie dysponują narzędziami, które mogą pomóc osobom nastawionym na osobistą i zawodową karierę. dr hab. Grażyna Mendecka, prof. GWSH – z recenzji Barbara Mróz, prof. nadzw. dr hab. w dziedzinie psychologii, jest zatrudniona w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Opolskiego. Studia psychologiczne ukończyła na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim, tam też się doktoryzowała. Przez 21 lat pracowała w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Wrocławskiego. Mieszka we Wrocławiu. Jest autorką sześciu książek, w tym publikacji 20 lat później – osobowość i hierarchia wartości wybitnych aktorów polskich. Badania podłużne, która w 2016 r. zdobyła Nagrodę Teofrasta w kategorii najpopularniejsza naukowa książka psychologiczna. Agata Chudzicka-Czupała, prof. nadzw. dr hab., pracuje na Uniwersytecie Humanistycznospołecznym SWPS Wydział Zamiejscowy w Katowicach. Specjalizuje się w psychologii pracy i organizacji oraz w psychologii społecznej. Współpracuje z psychologami z różnych krajów, analizując również kulturowe uwarunkowania zachowania się pracowników. Autorka kilkudziesięciu publikacji, w tym kilku książek. Zajmuje się diagnozą, doradztwem oraz edukacją dla biznesu w zakresie poprawy jakości relacji międzyludzkich. Propaguje zespołowe, twórcze, aktywne podejście do rozwiązywania konfliktów w miejscu pracy i do zapobiegania mobbingowi. Małgorzata Kuśpit, doktor psychologii, adiunkt w Instytucie Psychologii Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, gdzie obecnie pełni funkcję prodziekana ds. studenckich. Specjalizuje się w problematyce osobowościowych i emocjonalnych aspektów funkcjonowania jednostek zdolnych i uzdolnionych artystycznie, psychologii twórczości, różnic indywidualnych, konfliktów oraz agresji i radzenia sobie ze stresem w kontekście edukacyjnym, arteterapii, aktywizujących metod w pracy z grupą. Autorka publikacji naukowych i popularnonaukowych poświęconych tej problematyce. Prowadzi szkolenia dla nauczycieli i menedżerów.
Metoda Pivot czyli zwinny proces rozwoju kariery zawodowej

39,90 zł 29,32 zł


Czasy, kiedy można było całe życie zawodowe spędzić w jednej firmie, są dawno za nami! Dzisiejszy rynek pracy zmienia się niezwykle dynamicznie, co powoduje, że często zadajemy sobie pytania o przyszłość kariery, a planowanie rozwoju zawodowego na kilka lat naprzód traci sens. Nawet jeśli pozornie masz idealną, stabilną pracę i udało Ci się odnieść sukces, możesz odczuwać frustrującą stagnację i wypalać się zawodowo. A może widzisz, że w swojej organizacji nie masz szans na awans, a wykonywane obowiązki stają się coraz bardziej nużące? Jeśli już wiesz, że musisz coś zmienić w swoim życiu zawodowym, a równocześnie radykalne posunięcia wydają Ci się zbyt ryzykowne, trzymasz w ręku właściwą książkę. Przedstawiono w niej metodę czteroetapowego procesu wprowadzania zmian: pivot. Ten termin pierwotnie oznaczał obrót z zachowaniem stabilnego oparcia, a dziś pozwala na rozejrzenie się wokół i wybór najlepszego pomysłu. Taki schemat działania pomaga również w przygotowaniu kolejnego etapu kariery. Pivot. Liczy się tylko Twój następny ruch zawiera mnóstwo wskazówek dotyczących tego, w jaki sposób zadbać o właściwą pozycję wyjściową, jak identyfikować szanse rozwoju i rozpoznawać okazje oraz bezpiecznie przetestować zaplanowaną zmianę, aby realizacja pomysłu zakończyła się pomyślnie. Za chwilę zaplanujesz najlepszy ruch w swoim życiu! Poznaj zasady, dzięki którym nauczysz się: osiągać maksymalne korzyści ze swoich atutów ujawniać swoje ukryte talenty i nieuświadomione umiejętności aktywnie szukać dogodnych okazji tworzyć relacje, dzięki którym zyskasz mentorów — przyjaciół zarządzać ryzykiem związanym ze zmianami ...i świadomie budować karierę swoich marzeń! Jenny Blake — strateg kariery i biznesu. Jest znaną ekspertką w dziedzinie budowania dynamicznej kariery zawodowej. Przez pięć lat pracowała w Google jako specjalistka ds. doskonalenia zawodowego i rozwoju kariery. W tym samym czasie pisała swoją pierwszą książkę zatytułowaną Life After College. Od 2011 roku Blake jest niezależną konsultantką i pomaga innym w rozwoju zawodowym.
Standardy organizacyjne a rozwój obszarów wiejskich w kontekście zarządzania informacją i wiedzą

99,00 zł 86,13 zł


Monografia jest rezultatem projektu badawczego „Zarządzanie wiedzą w procesie budowania konkurencyjności i innowacyjności obszarów wiejskich na zasadach zrównoważonego rozwoju – empiryczna weryfikacja na przykładzie województwa małopolskiego”, finansowanego ze środków Narodowego Centrum Nauki. Głównymi celami proponowanej publikacji są: wskazanie wybranych metod doskonalenia organizacji biznesu i ich charakterystyka jako przyszłych narzędzi budowania konkurencyjności oraz innowacyjności obszarów wiejskich na zasadach zrównoważonego rozwoju (cel teoretyczny), przykładowa prezentacja metodyki budowy analizy progowej jako narzędzia zarządzania zrównoważonym rozwojem obszarów wiejskich, ze szczególnym uwzględnieniem procesów z udziałem wiedzy (cel utylitarny metodyczny), wyznaczenie hipotetycznych obszarów zarządzania wiedzą na terenach wiejskich, na przykładzie zaprezentowanych koncepcji literaturowych oraz kierunków badań własnych autorów w zakresie typologii (cel utylitarny praktyczny), analiza przypuszczalnych kierunków badań i możliwości zastosowania analizy progowej oraz wybranych i scharakteryzowanych metod zachodnich, a także japońskich w budowaniu zasobu wiedzy w zakresie urbanizacji obszarów wiejskich, analogicznie do procesów urbanizacji miast. Autorzy są pracownikami naukowo-dydaktycznymi Wydziału Inżynierii Produkcji i Energetyki Uniwersytetu Rolniczego im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka