Sytuacja społeczna młodzieży szkolnej z parcjalnymi zaburzeniami rozwoju
-
Autor: Toroń Barbara
- ISBN: 9788373088702
- EAN: 9788373088702
- Oprawa: oprawa: broszurowa
- Wydawca: Impuls
- Format: 16x23,5 cm
- Język: polski
- Liczba stron: 328
- Rok wydania: 2007
- Wysyłamy w ciągu: niedostępny
-
Brak ocen
-
26,42złCena detaliczna: 34,90 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,42 zł
Artykuł chwilowo niedostępny
x
Prezentowana publikacja jest monografią socjopedagogiczną, w której, opierając się na badaniach wybranej populacji młodzieży, starano się wyjawić socjologiczny i pedagogiczny (pomijając psychologiczny) aspekt złożonej sytuacji społecznej uczniów doświadczających zaburzeń rozwojowych.
Punktem wyjścia do poszukiwań badawczych były pytania: w jaki sposób radzą sobie uczniowie z takimi zaburzeniami w społeczności szkolnej, czy są z tego powodu ?naznaczani? przez społeczność szkolną oraz jakie warunki są dla nich sprzyjające, a jakie hamują rozwój ich osobowości?
W badaniach wzięto pod uwagę zaburzenia parcjalne, które utrudniają dziecku edukację już w pierwszym roku nauki, bowiem obejmują procesy pełniące podstawową rolę w opanowywaniu umiejętności czytania i pisania: zaburzenia percepcji wzrokowej, zaburzenia percepcji słuchowej, zaburzenia koordynacji wzrokowo-ruchowej, lateralizacji oraz zdolności stosowania zasad poprawnej ortografii.