Klimat dla kreatywności
Koncepcje, metody, badania
-
Autor: Maciej Karwowski
- ISBN: 9788376410166
- EAN: 9788376410166
- Oprawa: oprawa: broszurowa
- Wydawca: Difin
- Format: 16x23 cm
- Język: polski
- Liczba stron: 188
- Rok wydania: 2009
- Wysyłamy w ciągu: niedostępny
-
Brak ocen
-
29,11złCena detaliczna: 37,00 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 29,11 zł
Artykuł chwilowo niedostępny
x
Kategoria klimatu dla kreatywności dotyczy postrzeganych przez uczniów w szkole lub pracowników w miejscu pracy warunków ich funkcjonowania w określonym systemie: relacji z kolegami i przełożonymi, wzajemnego zaufania i otwartości, a także konfliktów i sposobów ich rozwiązywania. Książka prezentuje kilka studiów badawczych, w trakcie których konstruowane były narzędzia do pomiaru postrzeganego klimatu panującego w szkole, pracy, opisywane były też uwarunkowania tejże percepcji. Klimat z założenia jest pojęciem „miękkim”, metaforą opisującą atmosferę panującą w grupie ludzi lub organizacji, stąd próby jego ilościowego pomiaru mogą budzić wątpliwości. Z drugiej jednak strony, co najmniej od kilkudziesięciu lat na całym świecie tworzone są narzędzia, które umożliwiają wieloaspektową diagnozę klimatu panującego w organizacji, a poprzez to – próby jego zmiany, interwencji mogących poprawić funkcjonowanie międzyludzkie. Po przeczytaniu pracy nauczyciel, ale i menedżer będzie dysponował wiedzą, ale i konkretnymi narzędziami, które pozwolą zbadać i poprawić atmosferę tak, aby sprzyjała ona podejmowaniu działań o charakterze innowacyjnym i twórczym.