KATEGORIE

Kategorie

Okładka książki Autor jako marka. Literatura w kulturze ...

Autor jako marka. Literatura w kulturze ...

Literatura w kulturze audiowizualnej społeczeństwa informacyjnego

  • ISBN: 9788324223817
  • EAN: 9788324223817
  • Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
  • Wydawca: Universitas
  • Format: 15.0x24.0cm
  • Język: polski
  • Seria: MODERNIZM W POLSCE
  • Liczba stron: 192
  • Rok wydania: 2014
  • Wysyłamy w ciągu: niedostępny
  • Brak ocen
  • 23,77
     zł
    Cena detaliczna:  39,00 zł
    Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 23,77
Artykuł chwilowo niedostępny
Wpisz e-mail, jeśli chcesz otrzymać powiadomienie o dostępności produktu
x
Książka stanowi próbę opisu literatury, która powstaje i funkcjonuje w audiowizualnej kulturze społeczeństwa informacyjnego. Wnioski na temat współczesnego życia literackiego, specyfiki obiegu literatury i możliwości, przed jakimi stają pisarze, formułowane są na podstawie analizy twórczości Jacka Dehnela i Michała Witkowskiego, których twórczość w szczególny sposób korzysta z możliwości zapewnianych przez infrastrukturę technologiczną współczesnego typu kultury i charakterystycznych dla niego zachowań odbiorczych konsumentów. Powieści, publicystyka, marketing i szeroko pojęta aktywność pisarzy w sferze publicznej ukazane są jako rozproszone składniki transmedialnej przestrzeni autorskiej kreacji, którą interaktywny czytelnik może przemierzać w dowolnym kierunku. Kluczową figurą dla takiego modelu twórczości jest marka autorska, która wyłania się z serii medialnych przepływów i integruje rozproszoną przestrzeń literatury, nadając jej wartość i tożsamość.Dominik Antonik, doktorant w Katedrze Antropologii Literatury i Badań Kulturowych Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego, absolwent Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych UJ. Zajmuje się teorią literatury i kultury, bada najnowszą polską literaturę i jej związki ze sferą publiczną. Przygotowuje rozprawę doktorską o statusie i funkcji autora we współczesnej kulturze. Publikował m.in. w ,,Tekstach Drugich"", ,,Res Publice Nowej"", ,,Wielogłosie"" i ,,Zagadnieniach Rodzajów Literackich"". SPIS TREŚCI I. WprowadzenieII. Historyczne ugruntowanieNowy układ kultury Książka i awangardowa innowacja Komunikacja literacka. Kreator - rzemieślnik - oryginał III. Tradycja, rewolucja, aktualność. O trzech sposobach rozumieniaLiteraturyKsiążki w bibliotece Literatura przyszłości. Laboratorium Aktualność. Miejsce literatury we współczesnej kulturze IV. Jacek Dehnel, czyli futurystyczny klasycyzm V. Michał Witkowski, czyli witkowszczyzna VI. Autor jako marka. Literatura we współczesnym typie kultury BibliografiaIndeks nazwiskSummary 
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj