Czy dziecięce marzenia mają wyjątkową moc? Czy jeśli bardzo się czegoś pragnie, można to spełnić, choćby w odległej przyszłości? Mikołaj chodzi do drugiej klasy. W jego szkole już od trzydziestu lat kultywowana jest wyjątkowa tradycja pamiętników marzeń. Wypełniają je wszystkie dzieci w drugim roku nauki. Zamykają w nich sny, które mogą się ziścić. Ale Mikołaj nie wie, o czym napisać. Nie ma już marzeń. Rodzice zadecydowali, że się rozwodzą i cały świat chłopca legł w gruzach. Czy to możliwe, by niepozorne zakurzone książeczki wyciągnięte ze szkolnego magazynu zmieniły coś w jego życiu? ""Pamiętniki marzeń"" to pełna ciepła, czarodziejska opowieść o przyjaźni, miłości i odwadze spełnienia tego, czego się naprawdę w życiu pragnie.
Po co żyjesz i co jest w Twoim życiu istotne - ale tak naprawdę istotne? Niemal każdy chciałby w jakiś sposób zaakcentować swoje życie. Żyć tak, by nie mieć czego żałować, jednocześnie pozostawić po sobie coś, co można nazwać spuścizną. Dla jednej osoby mogą to być dzieci wychowane na dobrych i sprawiedliwych ludzi, dla kogoś innego pozytywna zmiana w otoczeniu albo pożyteczny wynalazek. Tylko że większość z nas oddaje się pogoni za bzdurami oferowanymi przez mknącą codzienność, choć za kilka lat nikt nie będzie pamiętał, jakim samochodem dziś jeździsz albo w jakim sklepie się ubierasz.Ta książka jest napisana dla Ciebie, jeśli chcesz zidentyfikować przeszkody, które odciągają Cię od tego, co w Twoim życiu jest naprawdę ważne. Niekiedy jest to strach, czasami nowinki technologiczne, pieniądze albo współczesna miałka kultura i opinie innych ludzi. Tutaj znajdziesz inspirację i praktyczne podpowiedzi, w jaki sposób uwolnić się od tych dekoncentrujących bodźców i skupić się na tym, co dla Ciebie jest najważniejsze. Dowiesz się także, jak sobie z tym wyzwaniem radzą inni ludzie, przeczytasz historie prawdziwych sukcesów, a także zapoznasz się z wieloma przydatnymi, praktycznymi ćwiczeniami i wskazówkami. Od dziś możesz zacząć żyć prawdziwym życiem!Dzięki tej książce: określisz, co dla Ciebie jest najważniejsze zaczniesz poważnie traktować swoje najskrytsze marzenia dostrzeżesz, jak pieniądze i dobytek modelują Twoje poczucie szczęścia uświadomisz sobie, jak cudze opinie wpływają na Twoje wybory porzucisz błędy z przeszłości i wyniszczające nawykiJak dotrzeć do kresu dni, by nie mieć powodów do żalu? ""O tym, co ważne to lektura obowiązkowa dla każdego, kto chce odzyskać wewnętrzną równowagę i odfiltrować dekoncentrujące bodźce. Gdy odkryjesz sprawy dla siebie najważniejsze, wszystko inne znajdzie się na swoim miejscu"". Chris Norton, mówca motywacyjny, bohater filmu dokumentalnego 7 Yards
KREATYWNY UMYSŁ (ang. Creative Mind). Treść tego tomu różni się znacząco od później wydanego tytułu "Kreatywny Umysł a Sukces". Odnajdziemy tutaj treści adresowanie do bardziej zaawansowanych czytelników, którzy już zetknęli się z tematyką świadomej manifestacji i chcą przenieść swoje doświadczenia życiowe na następny poziom. Nie możliwe, abyś po przeczytaniu tego tekstu był w stanie spojrzeć na siebie w ten sam sposób. Wiele spraw w Twoim życiu zmieni swój bieg po doświadczeniu tych potężnych przekonujących lekcji i spostrzeżeń, zawartych na stronach tej książki-przewodnika do wewnętrznej Mocy! To pionierski przewodnik po sukcesie i samodoskonaleniu, napisany przez Ernesta Holmesa, autora i współtwórcę ruchu Nowej Myśli. Na jego tekstach wzorowali się późniejsi oraz współcześni autorzy książek na temat prawa przyciągania, obfitości i świadomiej manifestacji. Książka przez kilkadziesiąt lat zainspirowała wielką rzeszę mężczyzn i kobiet do maksymalizacji swojego życiowego potencjału. Znajdziesz tu nieznane praktyczne wskazówki i konkretne techniki podsumowujące zasady kreatywnego myślenia i afirmacji. "Kreatywny Umysł" zaprasza czytelnika do odkrycia nieograniczonych możliwości, jakie istnieją w jego/jej własnym umyśle i zachęca do przyjęcia roli współtwórcy własnej rzeczywistości. Jest to przewodnik o tym, jak wykorzystać stwórczą moc umysłu, aby doświadczyć życia w obfitości, szczęściu i z jasno określonym celem. "Jest wewnątrz nas siła, która jest większa niż cokolwiek, z czym kiedykolwiek zetkniemy się w życiu zewnętrznym, siła, która może pokonać każdą przeszkodę w naszym życiu i uczynić nas wiedzącymi, szczęśliwymi i spokojnymi, zdrowymi i zamożnymi, w nowym świetle i w nowym życiu". - cytat z Kreatywny Umysł
Tytuł Kreatywny Umysł a Sukces (ang. Creative Mind and Success) autorstwa Ernesta Holmesa, amerykańskiego pisarza, który stał się kluczową postacią swoich czasów, jako współtwórca ruchu Nowej Myśli. Sztuka tworzenia i świadomej manifestacji jest tematem spekulacji, rozważań i dyskusji od wielu lat, podczas gdy autentyczni praktycy tych zasad wspieranych afirmacjami, cieszą się nieustającym sukcesem w wielu dziedzinach swojego życia. Moc wypowiadanego słowa, pieniądze jako idea duchowa, prawo przyciągania, sposoby wyjścia z niechcianych sytuacji życiowych i sporo praktycznych zastosowań, oto tematy omawiane w tej książce. Treść została pomyślana tak, aby przekazać uporządkowany proces i doprowadzić do przebudzenia aspektu fizycznego, mentalnego i duchowego wewnątrz nas samych, co prowadzi do trwałej prosperity i sukcesu we wszystkich dziedzinach życia. Osiąga się to dzięki zastosowaniu specyficznych technik pracy z myślami i z afirmacjami, technik zaczerpniętych z mistycznego chrześcijaństwa, przeplatanych pewnymi technikami z filozofii Dalekiego Wschodu.
Wystarczy kubek z wodą i pędzelek, a dziecko pozna świat kolorów zwilżając kartki tej kolorowanki. 10 ilustracji, raster kolorowy. Format 270x190. Broszura szyta drutem.
Bimini, lata trzydzieste XX wieku. Rytm życia malarza Thomasa Hudsona wyznaczają morskie fale i huragany. Przez większą część roku mężczyzna jest odseparowany od swoich trzech synów, nauczył się więc żyć i pracować tak, by nie czuć dojmującej samotności. W końcu chłopcy przybywają na wyspę na letnie wakacje. Pod wpływem wspólnie spędzonych szczęśliwych dni Hudson wraca myślami do przeszłości i rozważa podjęte dawniej decyzje. Tuż po wyjeździe synów otrzymuje tragiczną wiadomość.Podział powieści na trzy części odzwierciedla trzy etapy życia Hudsona: spokojny pobyt na wyspach Bimini, cyniczny okres spędzony w Hawanie już po wybuchu drugiej wojny światowej oraz czas walki na morzu u wybrzeży Kuby. W tej w dużej mierze autobiograficznej historii Hemingway ukazuje ewolucję bohatera od refleksyjnego artysty i poszukiwacza przygód po mężczyznę ogarniętego żałobą, biorącego udział w działaniach wojennych. Łączy obraz życia wewnętrznego jednej ze swoich najbardziej złożonych i intrygujących postaci z opisami żywiołu.Wyspy na Golfsztromie to ostatnia książka, którą napisał Hemingway. Została opublikowana dopiero dziewięć lat po jego samobójczej śmierci, w 1970 roku.
Kompilacja dwudziestu siedmiu opowiadań Ernesta Hemingwaya spoza kanonicznej antologii 49 opowiadań stanowi dopełnienie dorobku noblisty w krótkiej formie. Hemingway rozważał opublikowanie kolejnego zbioru już w 1939 roku, ale kiedy zaczął pisać powieść - wydaną później jako Komu bije dzwon - wszystkie pozostałe projekty pisarskie zostały odsunięte na bok.Znalazły się tu teksty dotyczące hiszpańskiej wojny domowej (ujrzały światło dzienne dopiero po śmierci autora), w których bohaterowie mierzą się z wszechobecną przemocą i śmiercią, a normalności i wytchnienia poszukują w madryckim barze u Chicotego. Inne opowiadania rozgrywają się między innymi na Kubie oraz w północnym Michigan, gdzie Hemingway spędził młodość, stąd podejrzewa się, że przynajmniej część wątków ma podłoże autobiograficzne. Kolejne teksty, osadzone również w Stanach Zjednoczonych, nawiązują do doświadczeń pisarza jako męża i ojca. Wśród Pozostałych opowiadań znalazły się dwie bajki dla dzieci opublikowane w 1951 roku, a zbiór zamyka sześć opowiadań z cyklu o Nicku Adamsie.Ten tom udowadnia, że Hemingway nie tylko osiągnął mistrzostwo w pisaniu powieści, lecz także potrafił w sugestywny sposób wykreować literackie uniwersum w krótkiej formie prozatorskiej.
Pełna humoru satyra jednego z największych amerykańskich pisarzy XX wiekuPółnocne Michigan. Dwóch pracowników fabryki pomp - weteran pierwszej wojny światowej Yogi Johnson i pisarz Scripps O'Neill - szuka idealnej kobiety, choć każdy na swój sposób. O'Neill wyrusza z rodzinnego miasta i trafia do Petoskey. W tamtejszej jadłodajni zaprzyjaźnia się z kelnerką Dianą i natychmiast prosi ją o rękę. Diana próbuje zaimponować ukochanemu, czytając książki z list "New York Timesa" i modne czasopisma, ale uczucia O'Neilla są płoche i daje się on oczarować innej kelnerce, Mandy, która jak z rękawa sypie literackimi (prawdopodobnie zmyślonymi) anegdotami. Z kolei Yogi Johnson cierpi, ponieważ po powrocie z frontu w ogóle nie pożąda kobiety. Czy w końcu spotka taką, która wyleczy go z impotencji?Wydane po raz pierwszy w 1926 roku Wiosenne wody to przezabawna parodia i przejmująca opowieść o niespełnieniu.
Literackie - i nigdy przez niego nieukończone - wspomnienia Hemingwaya z Paryża lat dwudziestych."Ruchome święto" oznacza doświadczenie, które staje się częścią człowieka i które niesie on dalej przez życie. Takim ruchomym świętem była dla Hemingwaya młodość spędzona w stolicy Francji. W latach 1921-1926 wiódł tam życie ekspatrianta wraz z innymi przedstawicielami "straconego pokolenia" i szlifował warsztat pisarski pod okiem Gertrude Stein. Gdy po trzech dekadach wrócił do Paryża, w hotelu Ritz otrzymał dwa kufry, które oddał do przechowalni bagażu w marcu 1928 roku. W skrzyniach znajdowały się maszynopisy tekstów literackich, materiały do powieści Zaś słońce wschodzi, książki, wycinki z gazet, notatki. Znalezisko zainspirowało pisarza do odtworzenia scen życia artystycznego tamtych lat.Hemingway opisał między innymi swoją relację z żoną Hadley, znajomość z Ezrą Poundem, problemy F. Scotta Fitzgeralda z alkoholem i zazdrość jego żony Zeldy, działalność Sylvii Beach w księgarni Shakespeare and Company, kawiarniane i wyścigi konne oraz rzucił światło na proces pisaniaNa podstawie maszynopisu z odręcznymi notatkami wnuk pisarza przywraca ten klasyczny tekst w takim kształcie, jaki nadał mu autor przed samobójczą śmiercią w 1961 roku.Ruchome święto to nie tylko literacka uczta - to także niezwykle sugestywny obraz epoki i hartowania się Hemingwaya jako pisarza.
Kanoniczny zbiór wczesnych opowiadań HemingwayaW wydanych w 1938 roku Pierwszych 49 opowiadaniach znalazły się utwory napisane przez przyszłego noblistę w latach 1921-1938. Dają one wgląd w świat widziany oczami pisarza, który materii do twórczości szukał poza bezpieczną przestrzenią swojego biurka: w świat barwny, żywiołowy, okrutny, niekiedy romantyczny. Są tu zatem historie o wyczynach na arenach walk z bykami, polowaniach w afrykańskim buszu, wyścigach konnych we Francji czy łowieniu ryb w rzekach Michigan. Konkretne obrazy wyrosłe na kanwie autentycznych przeżyć przekazują refleksje autora o połączeniu człowieka ze światem natury, traumie wojennej, relacjach damsko-męskich, życia artysty.Tym zbiorem Hemingway udowadnia, że w krótkiej formie siła jego prozy jest równie potężna i przejmująca, co w pisanych z rozmachem powieściach, nie dziwi więc, że opowiadania - wśród których znalazły się znakomite Śniegi Kilimandżaro, Czyste, dobrze oświetlone miejsce czy Wzgórza jak słonie - weszły do ścisłego kanonu najważniejszych osiągnięć nowelistyki XX wieku.
„Chciałbym spróbować napisać coś o tym kraju, o zwierzętach, o tym, jak tu jest, dla kogoś, kto nie ma o tym pojęcia”
„Większość cholernych książek o safari to piekielne nudziarstwo” – mówi Hemingway w Zielonych wzgórzach Afryki, prozie wspomnieniowej o wyprawie na safari w Afryce Wschodniej w grudniu 1933 roku. Opisuje swoje zmagania podczas tropienia zwierzyny i polowań oraz relacje z towarzyszami podróży: żoną Pauline i miejscowymi przewodnikami, a jednocześnie szuka pretekstu, by podzielić się refleksjami na temat literatury i roli pisarza. Przekonuje, że jakąkolwiek prawdę można przekazać jedynie wtedy, gdy zobaczy się coś na własne oczy i podsłucha ludzi, którzy mówią w lokalnym języku. I to właśnie robi.
Charakterystyczny dla Hemingwaya zwięzły, surowy styl staje się tu momentami bardziej refleksyjny i introspektywny niż w jego najbardziej znanych powieściach czy opowiadaniach. Noblista pisze o kraju, który nim zawładnął, o przygodach łowieckich, o ludziach i zwierzętach – i przy tej okazji tworzy znakomity, soczysty, chwilami ironiczny, bardzo prawdziwy autoportret.
Znoszone rękawiczki, stara maszyna do pisania, wysłużony holownik z duszą Tytuł ""Z miasta"" nawiązuje do stałej rubryki, drukowanej w przedwojennej ""Gazecie Gdańskiej"". Bohaterami dziewięciu opowiadań są postacie, których nazwiska przez chwilę się w niej pojawiły i dzięki temu zagościły w świadomości gdańszczan. Ludzie ci nie zostawili po sobie zbyt wiele, wymazani przez historię z pamięci miasta. Ale przetrwały po nich osobiste przedmioty, w magiczny sposób przedłużające ich trwanie. Ernest Jezionek mieszka w Gdańsku. Jest oceanografem, specjalistą od prac badawczych dna morskiego. Z zainteresowania żeglarz i instruktor żeglarstwa. Od niedawna pochłonięty nową pasją - pszczelarstwem. W wolnym czasie pisze. W 2017 roku jego opowiadanie ""Lukrecja z Kamiennej Grobli"" zostało nagrodzone w konkursie literackim ""Kryminalne opowiadanie z Trójmiastem w tle"".
Pakiet dwóch wyjątkowych powieści Ernesta Hemingwaya.Pożegnanie z bronią to przejmująca historia miłosna na tle zawieruchy wojennej, w której Hemingway inspirował się własnymi doświadczeniami wojennymi. W tej porywającej, na wpół autobiograficznej prozie w oszczędnym stylu oddaje surowe realia wojny, jej bezsensowność oraz bezmyślne okrucieństwo, a także cierpienie kochanków uwięzionych w kleszczach sił wyższych niż pragnienia jednostki. Nakreślony przez niego portret głównego bohatera odzwierciedla osamotnienie i rozczarowanie przedstawicieli "straconego pokolenia" - ludzi, którzy wkroczyli w dorosłość podczas pierwszej wojny światowej. Opublikowana po raz pierwszy w 1929 roku powieść jest jednym z najlepszych dzieł Hemingwaya.Stary człowiek i morze to ponadczasowa opowieść o mierzeniu się z wyzwaniami, uporze i niezłomnej sile ducha. Stary Santiago, po 84 dniach bez udanego połowu postanawia samotnie wypłynąć na dalekie wody, aby spróbować szczęścia i udowodnić, że jeszcze nie jest bezużyteczny. Udaje mu się złapać imponującego marlina, największego, jakiego kiedykolwiek widział. To jednak dopiero początek jego zmagań. Ogromna ryba się nie poddaje i starzec - z dala od ludzi, bez żadnego wsparcia - musi rozpocząć dramatyczną walkę na śmierć i życie nie tylko z marlinem, lecz także ze sobą i swoim ciałem. Hemingway za Starego człowieka i morze otrzymał w 1953 roku Nagrodę Pulitzera, co znacznie przyczyniło się też do przyznania mu Nagrody Nobla w 1954 roku.
Życie składa się z chwil. Niektóre z nich coś znaczą. Inne tylko udają. Przytomnie to próba uchwycenia tych prawdziwych bez fałszywego optymizmu, ale i przesadnego sceptycyzmu. To poetycka proza o mikroświatach, w których kryją się uniwersalne pytania. W życiu bohaterów czternastu opowieści rozbitym na miliardy chwil, tych wszystkich dziś i wczoraj, kiedyś i jutro pobrzmiewają echa losów Syzyfa i Prometeusza. Wójcik, Jerzyk czy pan Mitake trwają zawieszeni pomiędzy rozpaczą a nadzieją, wczorajszą wspinaczką a dzisiejszą wędrówką. Ich wybory i myśli krążą wokół dwóch biegunów ludzkiej egzystencji: poszukiwania sensu i zgody na absurd istnienia. Uwikłani w lęki i troski współczesnego świata, dostrzegają w przebłysku przytomności istotę własnego jestestwa. Gdy traktują go jako narzędzie, toruje im drogę, by mogli znieść to, co nieuchronne. Gdy znów oczekują zbyt wiele, staje się przekleństwem.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?