KATEGORIE [rozwiń]

Wydawnictwo PWN

Okładka książki KLĄTWA PARMENIDESA
nowość

59,00 zł 48,65 zł


ISTNIEJĄCE ISTNIEJE, NIEISTNIEJĄCE NIE ISTNIEJE. Formułując tę pierwszą zasadę metafizyki, z pozoru niewinną i niewiele wnoszącą tautologię, Parmenides rzucił zaklęcie na całe zachodnie myślenie, spod mocy którego nie potrafimy uwolnić się do dzisiaj – dowodzi Tadeusz Bartoś w KLĄTWIE PARMENIDESA. Czy ta starożytna formuła, zniewalająca swoją niezaprzeczalną oczywistością, zamyka nasze myślenie, to znaczy zakreśla najszerszy obszar, poza który nie sposób się wydostać, czy też nasze myślenie rodzi się dopiero wtedy, gdy próbuje zrzucić z siebie jej jarzmo? Czy fundamentalne zagadnienia zachodniej filozofii – pojęcia takie jak prawda, tożsamość, dialog, poznanie, moralność, działanie – dają się w ogóle pomyśleć bez odwołania do Parmenidesowej wykładni bytu? Czym mogłaby być filozofia wolna od tej obezwładniającej tautologii? To tylko niektóre z zagadnień, które porusza Autor w piętnastu erudycyjnych esejach, tropiąc ślady oddziaływania klątwy Parmenidesa na wskroś historii filozofii, począwszy od Platona i Arystotelesa, przez Tomasza z Akwinu, po Nietzschego, Bergsona i Heideggera. Bartoś podejmuje przy tym brawurową próbę zbadania możliwej strategii wyrwania myśli spod zaklęcia języka, choć sam przyznaje, że to wysiłek skazany na klęskę. Samo jednak badanie uznaje za rzecz bezcenną, najwyższe filozoficzne powołanie, gdyż odsłania ono moc słów, ujawnia potęgę logocentryzmu. Bez języka bowiem nie potrafimy myśleć, zaś w języku myślimy wedle reguł nie przez nas ustanowionych. Możliwe jednak, że jest jeszcze inna droga, nieoczywista, prowadząca ku bezdrożom, miejscom ukrytym, istniejącym bez słów, zatopionym w koniecznym, bezkresnym milczeniu.
Okładka książki WYŚCIG Z MASZYNAMI JAK CYFROWA REWOLUCJA NAPĘDZA INNOWACJE ZWIĘKSZA WYDAJNOŚĆ I W NIEODWRACALNY SPOSÓB ZMIENIA RYNEK PRACY

39,00 zł 32,16 zł


Za każdym razem, gdy pobieramy gotówkę z bankomatu zamiast od kasjera bankowego, albo korzystamy z automatycznej budki do odprawienia się na lot samolotem, przed oczyma stają nam dowody na to, jak technologia zastępuje ludzką pracę. Erik Brynjolfsson i Andrew McAfee, naukowcy z Instytutu Technologii w Massachusetts (MIT), przyglądają się amerykańskiemu kryzysowi na rynku pracy i stawiają pytania: czy na obecnym poziomie rozwoju technologii potrzebujemy coraz mniej pracowników, by wyprodukować dobra i usługi dla całej ludzkości? W jaki sposób technologia wpływa na to, jakimi ludzie dysponują umiejętnościami, ile zarabiają i jaki jest poziom bezrobocia? Czy mamy do czynienia ze zjawiskiem „końca pracy”? Co możemy zrobić, by zmienić wyścig z maszynami we wspólny sprint? Postęp technologiczny jest tak szybki i zaskakujący, że nie nadążają za nim nie tylko ludzie – w tyle pozostaje nasze prawo, mentalność, organizacje i instytucje. Jednak nawet dzisiaj, w dobie niezwykle potężnych i użytecznych technologii cyfrowych, pewne ludzkie umiejętności są cenione wyżej niż kiedykolwiek wcześniej. Jest bardzo ważne, abyśmy zrozumieli te zjawiska, rozważyli ich konsekwencje i potrafili opracować strategie, które pozwolą ludziom stawić czoła wyzwaniu, jakim jest wysokie bezrobocie, i innym negatywnym konsekwencjom wyścigu z maszynami. "Ekonomiczne aspekty technologii, produktywności oraz rynku pracy wydają się pełne paradoksów i coraz częściej stają się tematem debat. Jak to możliwe, że jednocześnie może powstawać tyle dóbr, i zachodzić tak dużo ekonomicznych niepowodzeń? Dlaczego rozwój technologiczny pędzi naprzód, a poziom zarobków stoi w miejscu? Te jawne paradoksy można wyjaśnić dzięki połączeniu pewnych dobrze poznanych zasad ekonomii z obserwacją, że zachodzi coraz większy rozdźwięk między szybko postępującymi technologiami cyfrowymi i nienadążającymi za nimi ludźmi." Z tekstu
Okładka książki WIELKA KONWERGENCJA AZJA ZACHÓD I LOGIKA JEDNEGO ŚWIATA

59,00 zł 48,65 zł


Jeszcze do niedawna najbogatsze rejony globu były zamieszkiwane przez 12% ludności świata. Ten sam odsetek światowej populacji miał dostęp do zasobów i dóbr. Kultury Zachodu zajmowały większość stanowisk w międzynarodowych organizacjach, wpływając tym samym na porządek świata. Profesor Kishore Mabubani dowodzi, że ten stan rzeczy należy już do przeszłości i opisuje zmiany, które wraz z postępującą globalizacją zaszły we współczesnym świecie. Wielka konwergencja, czyli upodabnianie się, zwiększanie spójności i rosnąca zbieżność dotyczą coraz większej liczby aspektów życia: od wysokości zarobków, przez poziom życia i aspiracji, po bezpieczeństwo narodowe. Nigdy w historii ludzkość nie była też tak wzajemnie powiązana i tak współzależna. Zdaniem autora u podstaw rozchodzącej się na kolejne dziedziny życia wielkiej konwergencji leży coraz bardziej powszechne uznanie dla pięciu norm: uznania nowoczesnej nauki, logicznego rozumowania, gospodarki wolnorynkowej, przeobrażenia umowy społecznej oraz wielostronności. "Przed epoką współczesnej globalizacji, gdy ludzie żyli osobno w ponad stu oddzielnych krajach, ludzkość przypominała flotyllę składającą się z ponad stu odrębnych łodzi. Światu potrzebny był wówczas zestaw reguł zapewniających, że łodzie te nie będą zderzały się ze sobą, a także ułatwiających im współpracę na pełnym morzu, jeśli się na nią zdecydują. Coś takiego stawiał sobie za cel oparty na regułach porządek z 1945 r., który – mimo kilku oczywistych wpadek – przez ponad pięćdziesiąt lat zapewniał stosunkowo stabilne warunki w skali globalnej. Do dziś okoliczności globalne zmieniły się jednak drastycznie. 7 miliardów ludzi zamieszkujących naszą planetę nie żyje już na ponad stu osobnych łodziach, czy raczej statkach. Ludność Ziemi zajmuje natomiast 193 oddzielne kabiny tego samego statku. Jestem przekonany, że tę ogromną zmianę, jakiej doświadczamy, wyjaśnia koncepcja wielkiej konwergencji. Od początku historii ludzkości żyliśmy w różnych społecznościach i plemionach, w różnych kulturach i cywilizacjach. Dziś potężne siły wyzwolone przez globalizację tworzą nową cywilizację globalną." Z tekstu
Okładka książki ESEJ O FILOZOFII TRANSCENDENTALNEJ

59,00 zł 48,65 zł


Esej o filozofii egzystencjalnej jest najważniejszym dziełem Salomona Maimona, pierwotnie opublikowanym w Berlinie w 1790 roku i dedykowanym królowi polskiemu Stanisławowi Augustowi Poniatowskiemu. Książka jest wyrazem indywidualnej reakcji autora na rewolucję w filozofii wywołaną idealizmem transcendentalnym Immanuela Kanta, na gruncie której Maimon realizuje następnie własną, wysoce oryginalną refleksję, ustanawiając nowy fundament filozofii transcendentalnej w koncepcji różnicy. Autorska interpretacja aparatu pojęciowego Kanta, naznaczona swoistymi inspiracjami, pozwala Maimonowi postawić kantowskie problemy w całkiem nowym świetle, dzięki czemu Esej stanowi jedno z najciekawszych i najśmielszych dzieł filozofii krytycznej okresu oświecenia.
Okładka książki POROZMAWIAJMY O JEDZENIU ZWIERZĄT

39,00 zł 32,16 zł


Dlaczego postulaty obrońców praw zwierząt wydają się szalone? Skoro zwierzęta zjadają się nawzajem, dlaczego ludzie mieliby robić inaczej? Jaki jest związek między inteligencją a zdolnością do przeżywania cierpienia? Czy decyzja pojedynczej osoby o niejedzeniu mięsa ma znaczenie? Dlaczego ci, którzy popierają wegetarianizm, często sami jedzą mięso? Czy lepiej żyć na fermie przemysłowej, niż nigdy się nie urodzić? To tylko wybrane wątki zaciekłej dyskusji, którą na kartach tej książki toczą mięsożerca i wegetarianin. Napisane przystępnym językiem, angażujące dialogi pokazują, jak prowadzić rzeczową rozmowę na te kontrowersyjne tematy, jakich myślowych błędów i retorycznych pułapek unikać oraz jakie wnioski wydają się nieuchronne. Opisowa bibliografia na końcu książki zawiera streszczenia najważniejszych publikacji na temat etyki wegetarianizmu i weganizmu, a posłowie tłumacza przybliża praktyczne realia tego zagadnienia w Polsce. Jeśli zaczynasz podejrzewać, że jedzenie mięsa jest moralnie wątpliwe, ta książka stanowi doskonałe wprowadzenie do tematu i kompendium argumentów po obu stronach debaty. Jeśli z kolei uważasz, że wegetarianie są przewrażliwieni, a jedzenie mięsa można obronić, stanowi ona fascynujące intelektualne wyzwanie.
Okładka książki STRATEGICZNA LOGIKA FIRM RODZINNYCH MODEL BELIEFS

89,00 zł 76,05 zł


Istota firmy rodzinnej polega na połączeniu dwóch systemów – rodziny i biznesu. Spoiwem tych elementów jest nie tylko kapitał, lecz więź osób należących do jednej rodziny w układzie pokoleniowym. Wyznacza to sposób funkcjonowania podmiotu gospodarczego, determinuje cele, wpływa na kulturę̨ organizacyjną i strategie działania Równocześnie nakładanie się systemów rodzinnego i firmowego prowadzi do wzajemnego nasilania relacji pomiędzy tymi systemami. Badania potwierdzają, że efektywność firmy rodzinnej nie może być analizowana i oceniana bez analizy systemu rodzinnego. Firmy rodzinne są skłonne do wielkich ofiar, nawet do przetrwania długookresowego załamania, aby tylko oszczędzić firmę i społeczność wokół niej. Potwierdza to istnienie innej logiki niż tylko w wymiarze ekonomicznym. Firma rodzinna stała się modelem dla wszystkich firm. Powodem tego zainteresowania jest fakt, że dzisiejsza firma, bardziej niż kiedykolwiek (…), zbudowana jest w oparciu o budulec, z którego zbudowane są również same rodziny. Podejście to uwypukliło się w obliczu kryzysu gospodarczego ostatnich lat, który pokazał, że przedsiębiorstwa rodzinne mają wysokie kompetencje do przetrwania w trudnych warunkach gospodarczych i radzą sobie lepiej niż firmy nierodzinne. Ze wstępu
Okładka książki NAUKI O ZARZĄDZANIU DYLEMATY I WYZWANIA

49,00 zł 41,87 zł


Wyjściowymi problemami omawianymi w opracowaniu są: zdefiniowanie pojęcia zarządzania, wyjaśnienie funkcji nauk o zarządzaniu, przedmiot i zakres tych nauk, charakter ich twierdzeń i paradygmatów. Autor wskazuje tu słabe strony wspomnianych nauk i stwierdza, że uprawianie nauk o zarządzaniu jest trudne. Mimo tego zarządzanie odgrywa coraz większą rolę w gospodarce i życiu społecznym. Konieczne jest ciągłe doskonalenie praktyki zarządzania i nauk o zarządzaniu, ich twierdzeń i teorii oraz dostosowanie ich do zmieniającej się rzeczywistości. Przez stosowanie odpowiednich badań należy stale podnosić standardy w naukach o zarządzaniu. Jednym z nich jest racjonalne ustalenie w ich ramach subdyscyplin. Monografia naukowa jest przeznaczona dla studentów na kierunku zarządzanie na uniwersytetach, w politechnikach i w innych szkołach wyższych. Szczególnie będzie ona pomocna osobom, które podejmą wysiłek opracowania rozpraw doktorskich lub habilitacyjnych. Książka zainteresuje także ambitniejszych menedżerów parających się zawodowo zarządzaniem określonych organizacji.
Okładka książki W STRONĘ FENOMENOLOGII NIEZJAWISKOWEJ FRAGMENTY PEWNEJ HISTORII

59,00 zł 48,65 zł


Tematyka składających się na tę książkę fragmentarycznych wglądów w fenomenologię francuską końca XX w. jest różnorodna. Jest tu i fenomenologiczne ujęcie weryfikowalności poznania, i fenomenologiczna ontologia ludzkiego świata; jest fenomenologia czasu i różne wersje waloryzowania jego poszczególnych faz; jest problematyka intersubiektywności i problematyka etyczna; jest fenomenologia polityki i próby dotarcia do boskiej transcendencji; jest fenomenologia cielesności i fenomenologiczna analiza funkcji malarstwa; są wreszcie próby penetracji ludzkiej afektywności i próby budowania dyskursu performatywnego. Wspólną orientacją myślową, obecną we wszystkich tu omawianych przedsięwzięciach jest dążenie do odsłonięcia najgłębszych źródeł sensu zarządzającego każdym z penetrowanych obszarów. A dążenie to w swym radykalizmie obala po drodze kolejne dualizmy panujące w klasycznym myśleniu: ducha i ciała, podmiotu i przedmiotu, kultury i natury, rozumu i uczuć, umysłu i zmysłów, języka pojęć i języka pozawerbalnego, spekulacji i doświadczenia, tego, co niewidzialne i tego, co widzialne, transcendencji i immanencji. To właśnie stwarza efekt odświeżającej nowości, jaki, moim zdaniem, niesie z sobą ta wersja fenomenologii. Ale niesie ona również zagrożenie dla własnej tożsamości. Radykalizm wspomnianego dążenia skłania ją do przekraczania kolejnych granic: przedmiotowości dostępnej w doświadczeniu, obecności rzeczy jako prezentujących się zjawisk (fenomenów) podatnych na reprezentację, podmiotowości jako suwerennego władcy obszarów poznania i działania, myślenia poddanego prawom logiki, pojęciowości ukutej przez tradycję językową.
Okładka książki SZTUKA PISANIA NIE TYLKO O SZTUCE

59,00 zł 48,65 zł


Wspomnieniowa książka Bożeny Fabiani, opisująca warsztat pracy historyka, humanistki i pisarki, twórczyni i wieloletniej autorki serii „Gawędy o sztuce”. Autorka zaczyna swoją opowieść od studiów historycznych, następnie opisuje przygody związane m.in. z pracą w archiwach, Muzeum Narodowym, swoje podróże, narodziny kolejnych pasji badawczych itd. Znakiem rozpoznawczym warsztatu Bożeny Fabiani jest żywa, wciągająca narracja – tak jest również w tym przypadku. Czytelnik znajdzie w książce liczne anegdoty, a cała powieść jest urozmaicona wstawkami literackimi, wyimkami z dzienników pisanych przez prof. Fabiani w różnych latach oraz odwołaniami do bieżących wydarzeń społecznych i politycznych. "Pracowałam wtedy nad rozdziałem o higienie i gnębiło mnie pytanie, czy na Zamku Warszawskim było „miejsce potrzebne”, długo u nas wygódką zwane, a wtedy prywetą, czy nie? Czy król chodził piechotą w potrzebie, czy w XVII wieku już nie musiał? Pamiętam swoją wielką radość, gdy w jakimś spisie inwentarza znalazłam odpowiedź na tę ważną kwestię, mianowicie tzw. „segettę” – czyli eleganckie, nieraz bardzo ozdobne krzesło, a właściwie fotel z dziurą w środku, a pod dziurą szykowne wiaderko, słowem pradziadek sedesu. Księżna Sforza np. zamówiła u Leonarda da Vinci muzykę do swego złotego wiaderka, ale mało pojętny w tych sprawach Mistrz jakoś nie podjął wyzwania. A segetta z muzyką – czyż to nie byłby wielki wynalazek? Księżna miała wielką pretensję do Mistrza, zawiódł jej oczekiwania. A kiedy ja z kolei chciałam się dowiedzieć, jak to pomysłowe krzesło było umiejscowione, czy było jakieś dyskretne pomieszczenie na tę sedzietę, jak Polacy to słowo wymawiali, czy tylko stała za parawanem, to w siedemnastowiecznej rozprawie o budowaniu wyczytałam, że „Niegodna rzecz zda się pióra i karty o prywetach pisać”. I bądź tu mądry, i pisz wiersze." Fragment tekstu
Okładka książki ENERGIA DLA KLIMATU JAK NIEKTÓRE KRAJE PORADZIŁY SOBIE ZE ZMIANAMI KLIMATU

59,00 zł 48,65 zł


Klimat Ziemi coraz bardziej zbliża się do niebezpiecznych punktów krytycznych, lecz na szczęście rozwiązanie leży w zasięgu ręki. Kilka krajów z powodzeniem zastąpiło paliwa kopalne niskoemisyjnymi źródłami energii dzięki połączeniu źródeł odnawialnych i szybkiego rozwoju energetyki jądrowej. Idąc za ich przykładem świat może radykalnie ograniczyć zużycie paliw kopalnych do połowy tego stulecia, pomimo ciągle rosnącego zapotrzebowania na energię. Joshua Goldstein i Staffan Qvist wyjaśniają w jaki sposób energia bezemisyjna błyskawicznie zastąpiła paliwa kopalne w Szwecji, Francji i Ontario i jednocześnie umożliwiła rozkwit ekonomiczny i ochronę środowiska naturalnego w tych miejscach. Książka napisana z zaangażowaniem, ale poparta badaniami naukowymi, zachęca do spojrzenia na kwestie energetyki i zmian klimatycznych w nowy sposób. Stawką jest nasza planeta a czasu na działanie – coraz mniej. Ta przekonująca pozycja może zainicjować zmiany w polityce energetycznej, tak potrzebne dzisiejszemu światu. „ENERGIA DLA KLIMATU pojawia się w krytycznym momencie dla naszej planety. Jej kluczowe przesłanie: klimat się zmienia, konsekwencje są poważne, a my możemy i musimy podjąć działania.” - George P. Shultz - były sekretarz stanu USA „ENERGIA DLA KLIMATU wyznacza jedyną realną ścieżkę zaproponowaną dla szybkiej globalnej dekarbonizacji.” - James Hansen - klimatolog, były szef Instytutu Goddard NASA "Autorzy niniejszej publikacji – politolog i inżynier energetyki – wyrażają głęboki niepokój odnośnie do zmian klimatu i chcą zaalarmować świat, że brakuje jeszcze bardzo wiele, aby skutecznie rozwiązać ten problem. W tym kontekście przedstawiona mi do recenzji pozycja książkowa może spełnić pozytywną rolę, przedstawiając szereg faktów i argumentów dla zmian zarówno w polityce energetycznej państw, jak i przyzwyczajeniach ich obywateli. Książka powinna trafić w pierwszej kolejności do osób odpowiedzialnych za politykę energetyczną, działaczy samorządowych i wszystkich zainteresowani kwestią globalnego ocieplenia i wpływu na to zjawisko działalności człowieka, pobudzając do przemyśleń i formułowania własnych argumentów i wniosków." - prof. dr hab. Ewa Klugmann-Radziemska - profesor zwyczajny Politechniki Gdańskiej, współautorka bestsellera „Proekologiczne odnawialne źródła energii”, PWN "Autorzy umiejętnie, i we właściwej kolejności, rozwijają i możliwie wszechstronnie naświetlają zagadnienia związane ze zmianami klimatu i ich przyczynami, sposobami przeciwdziałania, energetyką jądrową i zagrożeniami, a także perspektywami i planami rozwoju, podbudowując treści obszernym materiałem źródłowym." - prof. dr hab. inż. Aleksander A. Stachel - Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie, autor i współautor licznych publikacji na temat odnawialnych źródeł energii
Okładka książki SMOG W POLSCE PRZYCZYNY WPŁYW NA ZDROWIE PRZECIWDZIAŁANIE

69,00 zł 56,89 zł


Duszący, o zapachu kotłowni, lub słodkawo-mdły z wydechów diesli. Wszyscy go znamy: zapach smogu. Zanieczyszczenie powietrza to aktualnie jeden z poważniejszych problemów cywilizacyjnych w naszym kraju. Wiedza o tym zjawisku jest jednak wciąż niewielka. W niniejszej publikacji Autor prezentuje wszystkie ważne informacje na temat smogu. Przedstawia źródła i rodzaje zanieczyszczeń, ich rozprzestrzenianie się, oraz stan powietrza w Polsce. Wskazuje, w jaki sposób poszczególne substancje zagrażają organizmowi człowieka, ale przede wszystkim rekomenduje sposoby ograniczania smogu – zarówno te prawno-administracyjne, jak i techniczne – ze szczególnym uwzględnieniem kosztów wdrażania poszczególnych metod i analizą ich efektywności. Warte podkreślenia jest to, że źródła smogu w Polsce, a w konsekwencji sposoby jego zwalczania, są specyficzne dla naszego kraju. Autor postanowił zatem zebrać unikatowe informacje, których nie można odnaleźć w dość obfitej literaturze światowej z tego zakresu. Książka jest adresowana zarówno do pracowników administracji rządowej i samorządowej, sektora ochrony środowiska, studentów, działaczy organizacji ekologicznych, jak i szerokiego grona Czytelników niezwiązanych zawodowo z problemem smogu, ale nim zainteresowanych. "Pełna znajomość zagrożeń, jakie niesie za sobą smog powinna zaowocować energicznym postępowaniem, mającym na celu eliminację lub przynajmniej znaczne ograniczenie tego zjawiska. Autor umiejętnie i sugestywnie prezentuje sposoby osiągnięcia tego celu." Prof. dr hab. n. med. Wojciech Mędrala - Uniwersytet Medyczny we Wrocławiu "Niniejsza publikacja stanowi cenne źródło rzetelnej i dobrze udokumentowanej wiedzy z zakresu szeroko rozumianej jakości powietrza." Prof. dr hab. Janusz Gołaś - AGH, Kraków
Okładka książki MASZYNA PLATFORMA TŁUM JAK UJARZMIĆ CYFROWĄ REWOLUCJĘ

69,00 zł 58,96 zł


Stoimy u progu zmiany, jakiej świat jeszcze nie widział Autonomiczne samochody, sztuczna inteligencja pokonująca człowieka na każdym kroku czy korporacje, które choć istnieją jedynie wirtualnie, rozwijają globalne sieci - to juz nie science fiction, lecz czasy, w których żyjemy. W najnowszej książce Andrew McAfee i Erik Brynjolfsson potwierdzają swoją pozycję jednych z najwybitniejszych myślicieli i futurologów. Jako specjaliści od biznesu i nowych technologii pokazują, jak obydwie te dziedziny w najrozniejszych odmianach i dyscyplinach (od big data, przez inteligencje maszynową aż do ekonomii współdzielenia) wpływają na przebiegunowanie współczesnego świata. Tytułowe maszyna, platforma i tłum coraz wyraźniej zaznaczają bowiem swoją obecność w wyznaczaniu kierunku rozwoju - gospodarczego, technologicznego i społecznego. Maszyny regularnie będą zastępować ludzkie umysły - nie tylko dzięki większej mocy obliczeniowej, ale przede wszystkim z powodu umiejętności uczenia się i autonomicznego rozwoju. Zamiast ograniczonych i zamkniętych produktów, firmy będą dostarczać klientom platformy umożliwiające ich darmowy rozwój oraz personalizację. Tłum z kolei zrewolucjonizuje sposób zarządzania firmą. Kluczowe decyzje coraz rzadziej podejmowane będą w rdzeniu przedsiębiorstwa, a coraz częściej będą zależeć od ogromnej liczby konsumentów czy specjalistów. Dzięki technologii ich zbiorowa mądrość może wielokrotnie przewyższyć przebrzmiałe metodologie zawodowych doradców przechodzących z firmy do firmy. Wykorzystując swoje doświadczenie biznesowe i badawcze, McAfee i Brynjolfsson skupiają się przede wszystkim na próbach, trendach i długoterminowych tendencja. Przy całej ich ostrożności wytrawnych graczy nie pozostawiają jednak wątpliwości - rewolucja, która właśnie obserwujemy, zmieni biznes i gospodarkę na jeszcze większa skale, niż zrobiła to kiedyś rewolucja przemysłowa. A świat spod znaku maszyny, platformy i tłumu bedzie znacząco różnił się od naszego.
Okładka książki UWIEDŹ KLIENTA MARKETING W SOCIAL MEDIACH

59,00 zł 50,42 zł


Z marketingiem jest jak z seksem. Są różne poradniki, w których przeczytasz, jak robić to dobrze, lepiej, inaczej, skuteczniej. Ostatecznie to jednak Ty musisz sprawdzić co jest najlepsze dla Ciebie i zrobić „co trzeba”. W praktyce jednak – wiele osób nie ma pojęcia jak się do tego zabrać i stosuje porady od przypadkowych osób, którym wydaje się, że umieją robić to dobrze. Tylko na końcu brakuje „Wielkiego O!” - Osiągnięcia sukcesu. A marketing to nie matematyka, gdzie 2 + 2 = 4 . Może być tak, że 2 + 2 = 5. I nie mówię nawet o orwellowskim podejściu do tego równania, ale o rzeczywistości społecznej jako sui generis. Pewnie zapytasz: „Że co proszę?” Mówiąc po ludzku – ludzie w zbiorowisku, to coś więcej niż tylko suma tych wszystkich jednostek. Pomyśl o tłumie. Tłum, to coś więcej niż tylko rzesza ludzi. To jeszcze magiczna siła. Ta, która pcha do rewolucji. Albo linczu. Ludzie w sieci to nie tylko „słupki” i wykresy. To nie tylko liczby i „statystyki”. To, co zadziała świetnie w jednym miejscu, nie musi działać w innym. Możemy starać się mówić uniwersalnie, ale prawda jest taka, że w marketingu naczelną odpowiedzią na wiele pytań jest (popularne wśród socjologów): to zależy. W marketingu nie ma prostych odpowiedzi. Tak samo jak w seksie. Baw się, eksploruj, eksperymentuj i zmieniaj taktykę. Dopiero wtedy się masz szansę na sukces. Gdzie są Twoi klienci? To zależy. Od czego? Co sprzedajesz, komu, po ile, jak się pozycjonujesz, jaką masz sieć dystrybucji, jaki budżet, jakie… Jak skuteczniej sprzedawać? To zależy. Od czego? Jak jest teraz, co możesz poprawić, co działa, a z czego warto zrezygnować… Trzymasz w ręku wybitnie przewrotną książkę.
Okładka książki ZARZĄDZANIE INNOWACJAMI W UJĘCIU PODMIOTOWYM

59,00 zł 50,42 zł


Podręcznik jest odpowiedzią na potrzebę podjęcia przez polskie społeczeństwo i gospodarkę aktywnych przygotowań do przejścia do nowego etapu rozwoju społeczno-gospodarczego opartego na innowacyjności. Nawiązuje też do zaleceń World Economic Forum Global Competitiveness Report, w którym gospodarka Polski została zakwalifikowana do przejściowego etapu rozwoju: ze stadium drugiego, stymulowanego efektywnością, do stadium trzeciego, stymulowanego innowacjami. Podkreśla się, że rewolucja przemysłowa 4.0 zakłóca gospodarkę i społeczeństwo, wymuszając ponowne zdefiniowanie sposobu, w jaki pracujemy, żyjemy i współdziałamy ze sobą, oferując przy tym potencjał do skokowego rozwoju. W praktyce oznacza to zapotrzebowanie na nowe kompetencje o charakterze uniwersalnym. Taką metakompetencją może być innowacyjność, która wymaga konsekwentnego kształtowania szczegółowych kompetencji innowacyjnych, a konkretnie: budowania świadomości innowacyjnej, wyzwalania zaangażowania innowacyjnego, stymulowania biegłości i wspierania sprawstwa (prakseologicznej skuteczności). Większa skuteczność zarządzania innowacjami w postaci zwiększonej intensywności wprowadzania innowacji osiągalna jest zatem pośrednio, przez wcześniejsze upowszechnianie innowacyjnych postaw i zachowań ludzi, we wszystkich środowiskach ich funkcjonowania. Książka adresowana jest głównie do studentów kierunków takich jak zarządzanie czy ekonomia menedżerska. Będzie także przydatna dla wykładowców oraz osób prowadzących grupy ćwiczeniowe i projektowe, a także dla praktyków gospodarczych, kadry kierowniczej i specjalistycznej, projektantów oraz konsultantów. Ze wstępu
Okładka książki SZTUKA DLA BIZNESU WSPIERANIE KREATYWNOŚCI W ORGANIZACJI

69,00 zł 58,96 zł


Publikacja podejmuje nowatorski obszar tematyczny, dotyczący związków sztuki i biznesu z perspektywy ekspertów reprezentujących różne dziedziny wiedzy. Prezentuje szerokie spojrzenie na to, co sztuka może oferować dla praktyki zarządzania, przewagi konkurencyjnej, czy w ogóle rozwoju firmy. Jej celem jest ukazanie sztuki nie tylko jako inspiracji dla biznesu, ale wskazanie narzędzi, które pozwolą wykorzystać jej potencjał w rozwiązywaniu określonych problemów. Książka skierowana jest do badaczy zajmujących się problematyką związków sztuki i biznesu, słuchaczy studiów podyplomowych, a także menedżerów, przedsiębiorców, specjalistów HR i osób zajmujących się marketingiem. „Racją istnienia sztuki jest nie tylko odziaływanie na sferę mentalną i emocjonalną człowieka, ale ich związek z realną rzeczywistością. Oferując niekonwencjonalne środki wyrazu, stymulując zmianę sposobu postrzegania rzeczywistości i proponując unikatowe instrumentarium procesu twórczego – sztuka może stanowić nie tylko źródło inspiracji, ale także realną przestrzeń kreowania nowych pomysłów i rozwiązywania problemów.” - napisała we wprowadzeniu redaktor naukowa książki, Agnieszka Wojtczuk-Turek. I to właśnie ukazaniu niezliczonych możliwości korzystania z kreatywności służą różnorodne studia przypadków przedstawione w poszczególnych rozdziałach (…). Przykłady są nie tylko różnorodne, ale również ich świeżość spojrzenia czy interpretacji jest odmienna. W książce omówione są zagadnienia takie jak: partnerstwo kreatywne, CSR, wpływ designu na budzenie emocji klientów - Experience Economy, oraz inne, mało do tej pory mało eksplorowane, zagadnienia. Publikacją powinni zainteresować się badacze zajmujący się teorią i praktyką zarządzania w kulturze, ekonomiką kultury, ekonomią doznań, a także badaniami z zakresu przywództwa. Książka będzie również pożądaną literaturą uzupełniającą dla studentów wszystkich stopni, wraz z doktorantami, zgłębiającymi ekonomiczne i zarządcze konteksty kultury. Prof. zw. dr hab. Dorota Ilczuk
Okładka książki JAK CZERPAĆ RADOŚĆ Z PRACY 30 SPOSOBÓW NA UZDROWIENIE KULTURY ORGANIZACYJNEJ W FIRMIE I POKOCHANIE SWOJEJ PRACY

49,00 zł 40,40 zł


Czy współcześni menedżerowie potrafią stworzyć przyjazne środowiska pracy dla siebie i zespołów? Czy praca w przestrzeni open-space faktycznie sprzyja integracji i kooperacji? Czy przełomowe technologie XX i XXI wieku sprawiają, że ubywa nam stresu, a przybywa czasu? Czy korporacyjna kultura pracy promuje rozwój umiejętności pracownika? Czy to, że mamy coraz więcej zadań, sprawia, że rzeczywiście jesteśmy bardziej wydajni? Czy potrafimy czerpać satysfakcję ze swojej pracy? Odpowiedzi na te pytania często brzmią: niestety nie. Dzisiejsi pracownicy są bardziej zestresowani i mniej efektywni niż kiedykolwiek w przeszłości. Co możemy z tym zrobić? To książka dla tych, którzy są zmęczeni, stracili z oczu sens swojej pracy, mają dosyć szefa i kolegów, jak również przestali kochać to, co robią. Bruce Daisley, wiceprezes europejskiego Twittera, podpowiada, jak (znów) poczuć się szczęśliwym w życiu zawodowym. Bruce Daisley jest autorem licznych projektów i prezentacji dla Google’a i YouTube’a, poświęconym budowaniu poczucia szczęścia w pracy. Od wielu lat zajmuje się zagadnieniem kultury pracy i jej ewolucji. Bazą jego wystąpień i podcastów są rozmowy z pracownikami: od liderów i kadry menedżerskiej po pracowników najniższego szczebla w firmach reprezentujących rozmaite branże (od Microsoftu po Netlixa). Równie ważne są dla niego rozmowy z ekspertami reprezentującymi tradycyjne dziedziny nauki (jak psychologia) oraz te, które właśnie się rozwijają (jak neuroekonomia czy socjofizyka). Z tego materiału Daisley stworzył kompendium – przystępny i praktyczny poradnik służący świadomemu budowaniu kultury pracy i przywróceniu radości i satysfakcji z tego, co robimy przez co najmniej jedną trzecią doby. Publikacja stanowi przegląd najważniejszych aspektów (problemów) pracy w XXI wieku. Autor kompleksowo pokazuje, w jaki sposób zmiana nawyków w pracy przekłada się na nasze zdrowie, poczucie spełnienia i rozmaite sfery naszego życia.
Okładka książki DZIEJE KULTURY EUROPEJSKIEJ PREHISTORIA  STAROŻYTNOŚĆ

99,00 zł 84,60 zł


Impulsem, który zapoczątkował powstanie tej książki, była wizyta w Muzeum Narodowym w Poznaniu, gdzie zwrócił moją uwagę obraz Bernardo Strozziego Porwanie Europy (Il ratto di Europa, 1630–44). Zastanowiło mnie wówczas, w jaki sposób imię fenickiej królewny, porwanej na Kretę przez Zeusa przeistoczonego w byka, mogło się stać eponimem całego kontynentu. Nie dostrzegłem w tej mitologicznej opowieści niczego, co tłumaczyłoby to z punktu widzenia językowego. Przekonującego wyjaśnienia nie znalazłem również w licznych pracach poświęconym historii Europy, w których ta antyczna legenda jest zwykle przytaczana już we wstępie. Długie i niełatwe poszukiwanie rzeczywistego, a nie baśniowego pochodzenia nazwy Europa, prześledzenie, jak przez stulecia trafiała i była przyjmowana w poszczególnych językach europejskich, pozwoliło mi na postawienie hipotezy racjonalniejszej niż mit. Równocześnie dało symboliczny skrót historii Europy w ujęciu lingwistycznym. Konsekwencją tego stała się myśl, by to rozwinąć, pisząc już pełniejsze jej dzieje. (od autora) Książka jest syntezą dziejów kultury europejskiej od prehistorii do końca epoki starożytnej. Jest autorską propozycją interpretacji procesów i faktów opartą m.in. na rzadkich źródłach dotyczących etymologii nazwy Europa, historii takich europejskich pojęć jak kultura i cywilizacja. Czytelnik pozna nieznane oblicze kultury europejskiej, nie tylko jej oczywistej wielkości, ale i jej ciemniejsze strony, jak niszczycielska rola Imperium Rzymskiego wobec podbijanych ludów i ich kultur. Książka: - definiuje charakter kultury europejskiej, - zawiera obszerną hipotezę etymologii nazwy Europa, ale także pojęć kultura i cywilizacja, - zawiera krótką historię historiografii kultury europejskiej (pierwszy tak pełny zarys w Polsce), - uwzględnia te elementy kultur mezopotamskich, fenickiej, egipskiej, żydowskiej, które wywarły dostrzegalny wpływ na kontynent europejski; - opisuje pierwsze struktury miast, pisane prawa ustanawiane przez władców mezopotamskich, toposy literackie, niektóre formy sztuki i architektury itd.; - zawiera najważniejsze informacje o Grecji i Rzymie (kulturach będących fundamentem kultury europejskiej). W serii ukażą się m.in.: - Dzieje kultury europejskiej. Średniowiecze - Dzieje kultury europejskiej. Renesans - Dzieje kultury europejskiej. Barok – oświecenie
Okładka książki EKOHYDROLOGIA

79,00 zł 65,14 zł


Ekohydrologia to nauka zajmująca się badaniem i integracją procesów biologicznych i hydrologicznych oraz ich wykorzystaniem dla łączenia wiedzy technicznej i ekologicznej w celu poprawy potencjału środowiskowego i jakości wody przez opracowywanie rozwiązań bliskich naturze i rozwiązań systemowych w gospodarce wodnej. Książka ta jest unikatową, pierwszą w Polsce publikacją poświęconą tej prężnie rozwijającej się na świecie transdyscyplinarnej dziedzinie wiedzy będącej podstawą rekomendowanych przez ONZ i Komisję Europejską rozwiązań bliskich naturze. Autorem jest prof. Maciej Zalewski, uznany na świecie ekspert w omawianej dziedzinie, kierownik i założyciel Katedry Ekologii Stosowanej na Wydziale Biologii i Ochrony Środowiska Uniwersytetu Łódzkiego, która obecnie posiada status UNESCO Chair for Ecohydrology and Applied Ecology oraz dyrektor Europejskiego Regionalnego Centrum Ekohydrologii PAN a także od kilkunastu lat koordynator Międzynarodowego Programu UNESCO Ecohydrology. Publikację tę kierujemy m.in. do hydrologów, hydrotechników, projektantów, inżynierów budownictwa, ale również pracowników administracji na szczeblu wojewódzkim, samorządowym, a także studentów studiów technicznych z zakresu inżynierii środowiska czy wszystkich zainteresowanych ochroną środowiska. "Człowiek gospodaruje różnymi zasobami przyrody i prowadzi niestety do ich degradacji. Wśród nich na czoło wysuwa się woda. Obieg wody decyduje o funkcjonowaniu geosystemów i ekosystemów. Obieg wody jest zróżnicowany w przestrzeni i w czasie. Decyduje o istnieniu stref klimatycznych, ulegają one zmianom wraz ze zmianami klimatu. Ekohydrologia, nauka integrująca wiedzę z dziedziny hydrologii i ekologii przedstawiona w tym podręczniku/monografii dla efektywnego zarządzanie zasobami wody staje się szczególnie aktualna wraz z postępującymi zmianami klimatu wywołanymi ingerencją człowieka." Prof. dr hab. Leszek Starkel
Okładka książki RYSUNEK ARCHITEKTONICZNY W PRAKTYCE CZYLI JAK PATRZEĆ ZE ZROZUMIENIEM

129,00 zł 106,36 zł


Co roku setki maturzystów szturmują progi uczelni architektonicznych z nadzieją spełnienia swoich marzeń i wyobrażeń o architekturze. Kandydaci na architektów wiedzą doskonale, że aby ten szturm dał pozytywny rezultat muszą opanować w możliwie najwyższym stopniu sztukę rysunku. Rysunku, który nie jest tylko zbiorem trików, czy chwytów graficznych, których wyuczenie gwarantuje nauczenie się rysowania. Rysunku – związanego z postrzeganiem i poznawaniem rzeczywistości oraz logicznym myśleniem. Rysunku – wpływającego na kształtowanie osobowości człowieka. Niniejsza książka porusza zagadnienia teoretyczne i praktyczne związane z rysunkiem – jako narzędziem architekta służącym do obrazowania przestrzeni. Prezentowane zagadnienia oparte są o podstawy rozwojowe człowieka, fizjologię widzenia, psychologię, neurobiologię, historię sztuki, historię rysunku architektonicznego, a przede wszystkim o praktykę rysunkową, projektową i dydaktyczną autorów. Publikacja zawiera bogaty materiał graficzny, obrazujący omawiane zagadnienia, w tym przykładowe rysunki i szkice projektowe autorów książki, architektów i artystów, akademików reprezentujących najstarszą Szkołę rysunku w Polsce powstałą w 1915 roku na Wydziale Architektury Politechniki Warszawskiej. Jest skierowana zarówno do przyszłych architektów – uczniów szkół średnich, którzy zamierzają studiować na wydziałach architektury, studentów, architektów jak i wszystkich, których interesuje rysunek. Informacje i porady zawarte w książce mogą być przydatne wszystkim chętnym do nauki i zrozumienia istoty rysunku jako składnika procesów twórczego myślenia i narzędzia obrazowania przestrzeni.
Okładka książki 50 IDEI KTÓRE POWINIENEŚ ZNAĆ FILOZOFIA WYD. 2

49,00 zł 41,87 zł


Nowe wydanie światowego bestsellera literatury popularnonaukowej, część pasjonującej serii 50 idei, które powinieneś znać. Czym jest sztuka? Czy zwierzęta odczuwają ból? Skąd wiesz, że nie jesteś tylko mózgiem w naczyniu? Czy nieistniejący król może być łysy? Omówienie tych i innych zagadnień znajdziesz na kartach tej książki. W 50 przystępnych, ciekawie napisanych i miejscami zabawnych esejach autor rozważa kwestie nurtujące filozofów od czasów starożytnych do dzisiaj, jak świadomość, etyka, tożsamość, granice wiedzy, wiara, sprawiedliwość i piękno. Pokazuje, że problemy, które stara się rozwiązać filozofia, są ponadczasowe i dotyczą każdego człowieka. Opisując poszczególne koncepcje i idee, odwołuje się do codziennych obserwacji, by następnie ujawnić ich potencjał wywołania filozoficznej refleksji. 50 idei, które powinieneś znać to seria książek wprowadzających w fascynujący świat pytań i zagadnień – tych trudnych oraz tych zupełnie podstawowych – które od dawna towarzyszą ludzkości w jej misji zrozumienia świata. Seria prezentuje najważniejsze teorie i idee głównych dziedzin wiedzy, stanowiąc świetny punkt wyjścia do dalszej nauki. Obowiązkowa lektura każdego początkującego erudyty!

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka